abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 21:10:51 #101
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65671693
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Het was gewoon niet stelen punt. Jobs had aandelen in Xerox, en heeft het bedrijf bezocht, hij was toen zo onder de indruk, en hij zag er daarna een toekomst in... Toen heeft Bill Gates het gestolen van Apple
Fout.

hort for Graphical User Interface, the GUI was first developed at Xerox PARC by Alan Kay, Douglas Engelbart, and a group of other researchers. A GUI uses windows, icons, and menus to carry out commands such as opening files, deleting files, moving files, etc. and although many GUI Operating Systems are operated by using a mouse, the keyboard can also be used by using keyboard shortcuts or arrow keys. <http://www.computerhope.com/jargon/g/gui.htm>

Beginning in 1979, started by Steve Jobs and led by Jef Raskin, the Lisa and Macintosh teams at Apple Computer (which included former members of the Xerox PARC group) continued to develop such ideas. The Macintosh, released in 1984, was the first commercially successful product to use a GUI. A desktop metaphor was used, in which files looked like pieces of paper; directories looked like file folders; there were a set of desk accessories like a calculator, notepad, and alarm clock that the user could place around the screen as desired; and the user could delete files and folders by dragging them to a trash can on the screen. Drop down menus were also introduced.

There is still some controversy over the amount of influence that Xerox's PARC work, as opposed to previous academic research, had on the GUIs of Apple's Lisa and Macintosh, but it is clear that the influence was extensive, because first versions of Lisa GUIs even lacked icons. These prototype GUIs are at least mouse driven, but completely ignored the WIMP concept. Rare screenshots of first GUIs of Apple Lisa prototypes are shown here. Note also that Apple was invited by PARC to view their research, and a number of PARC employees subsequently moved to Apple to work on the Lisa and Macintosh GUI. However, the Apple work extended PARC's considerably, adding manipulatable icons and a fixed menu bar and direct manipulation of objects in the file system (see Macintosh Finder) for example. A list of the improvements made by Apple to the PARC interface can be read here (folklore.org)
http://en.wikipedia.org/w(...)hical_user_interface
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65671733
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:10 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Zie je eerste zin, je kan het niet uit windows halen
Ja, dat zei ik. Wat wil jij daar nu mee zeggen?
pi_65671821
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:09 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik weet dat IE verwoven zit in Windows, maar je kan in principe elke browser gebruiken die je wil. Verklaar nu eens waarom Apple wel met oneerlijke concurrentie weg komt...
Hoezo oneerlijke concurrentie? Je mag gewoon andere browsers installeren.
pi_65671844
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:13 schreef dottinator het volgende:

[..]

Hoezo oneerlijke concurrentie? Je mag gewoon andere browsers installeren.
Ik heb het daar nog steeds over de App Store.
pi_65671865
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Fout.

Lap tekst
Maar het was geen stelen...
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 21:15:21 #106
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65671902
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:14 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Afgekeken dan.
Precies wat Ms ook gedaan heeft.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65671919
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:14 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Als Microsoft het had gedaan wel. In de volksmond dan...
pi_65671954
On Xerox, Apple and Progress
For more than a decade now, I've listened to the debate about where the Macintosh user interface came from. Most people assume it came directly from Xerox, after Steve Jobs went to visit Xerox PARC (Palo Alto Research Center). This "fact" is reported over and over, by people who don't know better (and also by people who should!). Unfortunately, it just isn't true - there are some similarities between the Apple interface and the various interfaces on Xerox systems, but the differences are substantial.

Steve did see Smalltalk when he visited PARC. He saw the Smalltalk integrated programming environment, with the mouse selecting text, pop-up menus, windows, and so on. The Lisa group at Apple built a system based on their own ideas combined with what they could remember from the Smalltalk demo, and the Mac folks built yet another system. There is a significant difference between using the Mac and Smalltalk.

Smalltalk has no Finder, and no need for one, really. Drag-and- drop file manipulation came from the Mac group, along with many other unique concepts: resources and dual-fork files for storing layout and international information apart from code; definition procedures; drag-and-drop system extension and configuration; types and creators for files; direct manipulation editing of document, disk, and application names; redundant typed data for the clipboard; multiple views of the file system; desk accessories; and control panels, among others. The Lisa group invented some fundamental concepts as well: pull down menus, the imaging and windowing models based on QuickDraw, the clipboard, and cleanly internationalizable software.

Smalltalk had a three-button mouse and pop-up menus, in contrast to the Mac's menu bar and one-button mouse. Smalltalk didn't even have self-repairing windows - you had to click in them to get them to repaint, and programs couldn't draw into partially obscured windows. Bill Atkinson did not know this, so he invented regions as the basis of QuickDraw and the Window Manager so that he could quickly draw in covered windows and repaint portions of windows brought to the front. One Macintosh feature identical to a Smalltalk feature is selection-based modeless text editing with cut and paste, which was created by Larry Tesler for his Gypsy editor at PARC.

etc etc etc.

http://www.folklore.org/S(...)ple_and_Progress.txt
pi_65672122
Dat "als Microsoft het had gedaan" begint nu een beetje vermoeiend te worden. Microsoft hanteert volstrekt andere principes als Apple. Elk bedrijf kijkt wel eens af, ook Apple. Zo gaat dat met bedrijven. Alleen Microsoft weet het op momenten te overdrijven. Kijk naar Tiger > Vista en nu ook het Dock in Windows 7.

Microsoft is gewoon een schofterig bedrijf, kijk naar wat ze hebben geflikt in het verleden. Ik noem een "Extend, Embrace, Extinguish"...
pi_65672146
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Euh Ja.
Ms adviseerde met XP al dat men een normaal user account aanmaakt ipv het default user account wat local admin is.
Dat praktisch niemand dat doet is hun eigen klote schuld.
Daarbij is UAC bedoeld als waarschuwing dat men eerst moet nadenken voordat men blindelings iets doet.
Dat mensen dat niet snappen is waarschijnlijk idd een voorlichtingsfout van Ms.
Wanneer Ms hetzelfde had gedaan als met Linux, dus dat je elke keer sudo had moeten doen was het commentaar vele malen erger geweest.
Maar dat vergeet men altijd net even te gemakkelijk.
Eh, nee: onder OSX kun je onder de standaarduser ook niks zonder admin wachtwoord als je zaken in het systeem wil veranderen. Dat heeft niks te maken met slechte voorlichting maar gewoon een belabberde structuur. En probeer onder Wndows maar s een sudo in te programmeren. Door die brakke structuur kun je dat met een miljard coderegels nog niet voor mekaar krijgen
Calmer than you are
pi_65672204
Q. A rumor I heard went something like this: Windows as we know it would not exist if Apple had not "allowed" Microsoft to use the idea of the Mac operating system. I'm referring to the original Mac OS.

If Apple did allow Microsoft to use the Mac OS (the idea of it) as a base for Windows, wouldn't you think that Apple would be receiving royalties for that? Or what if Microsoft just simply stole the idea? Wouldn't there have been a lawsuit? - E.P. via adelphia.net

A. The doctor has heard the same tale. It's what's called an Urban Legend, a story that is told and retold so often it becomes accepted as true.

Apple Computer Corp. and Microsoft were each working on new operating systems in the early 1980s.

In the mid-'80s, Apple introduced Lisa and Macintosh, two radically different computers that were based on operating systems that used graphical representations of literally everything the computers did.

Shortly afterward, Microsoft introduced Windows. The first two versions of Windows are largely forgotten today (for good reason, the doc thinks, since they were awful), but Windows 3.0 and 3.1 became immensely popular within a few years.

Microsoft borrowed ideas from Apple's Lisa and Mac operating systems - one could hardly make a computer work with a mouse, windows and icons without doing a little borrowing from the brilliant Apple designs - but it's not true that Microsoft signed agreements to pay for the use of any part of Apple's interface.

Anyone who has seen Windows 1.0 and Windows 2.0 will sense immediately that Microsoft had no clue about how a graphical interface should look and behave. Changes in Windows 3.0 and 3.1 came about not because Microsoft was copying Apple but because it saw how Apple did things with the Mac and knew that it had to change Windows to be competitive.

The Doctor is in danger of being slapped with a malpractice suit.

The reality is that Microsoft did steal from the Mac, but that the company had what amounted to a license from Apple to do so. Indeed, as the bad Doctor's questioner alluded to, there was a lawsuit on this, and Apple didn't lose because there was no theft, but because of that license. The lawsuit ended up hinging on the terms of that lawsuit, and not the merits of Mac vs. Windows.

http://www.macobserver.co(...)/2004/20040708.shtml

(Prachtig objectieve bron )
pi_65672230
-Mac's zijn over het algemeen 'outdated' na 2 jaar, je kunt ze gewoon niet upgraden.
-Als windows vastloopt ligt dat <90% aan andere software die slecht is geschreven.
-Was het niet ergens in Dec '08 dat mac een update uitbracht die kon vastlopen?
Denk niet dat dat aan 3rd-party software ligt, maar aan het OS zelf.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_65672305
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef dottinator het volgende:
Dat "als Microsoft het had gedaan" begint nu een beetje vermoeiend te worden. Microsoft hanteert volstrekt andere principes als Apple. Elk bedrijf kijkt wel eens af, ook Apple. Zo gaat dat met bedrijven. Alleen Microsoft weet het op momenten te overdrijven. Kijk naar Tiger > Vista en nu ook het Dock in Windows 7.

Microsoft is gewoon een schofterig bedrijf, kijk naar wat ze hebben geflikt in het verleden. Ik noem een "Extend, Embrace, Extinguish"...
Apples imago is me te heilig. Dat vind ik het eigenlijk meest ergelijke.
pi_65672335
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Eh, nee: onder OSX kun je onder de standaarduser ook niks zonder admin wachtwoord als je zaken in het systeem wil veranderen. Dat heeft niks te maken met slechte voorlichting maar gewoon een belabberde structuur. En probeer onder Wndows maar s een sudo in te programmeren. Door die brakke structuur kun je dat met een miljard coderegels nog niet voor mekaar krijgen

Wat moet je met een sudo in windows?
  maandag 2 februari 2009 @ 21:26:05 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_65672384
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:24 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Apples imago is me te heilig. Dat vind ik het eigenlijk meest ergelijke.
Gelukkig verder niet oppervlakkig om voor een bepaald systeem te kiezen vanwege het imago
pi_65672396
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:22 schreef Antony1989 het volgende:
-Mac's zijn over het algemeen 'outdated' na 2 jaar, je kunt ze gewoon niet upgraden.
-Als windows vastloopt ligt dat <90% aan andere software die slecht is geschreven.
-Was het niet ergens in Dec '08 dat mac een update uitbracht die kon vastlopen?
Denk niet dat dat aan 3rd-party software ligt, maar aan het OS zelf.
-Ze zijn niet outdated, mijn macbook is drie jaar oud, maar draait tenminste nog de nieuwste OS's (inc Snow Leopard)... Er zijn ook iBooks van 7/8 jaar oud die nog Leopard kunnen draaien
-Dan is er teveel slecht geschreven software (raar bij mij loopt FS2004 telkens vast, minstens 3 keer per dag)
-Welke update?
pi_65672436
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:24 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Wat moet je met een sudo in windows?
Super user do...

Wat je ermee moet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sudo
pi_65672571
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:26 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

-Ze zijn niet outdated, mijn macbook is drie jaar oud, maar draait tenminste nog de nieuwste OS's (inc Snow Leopard)... Er zijn ook iBooks van 7/8 jaar oud die nog Leopard kunnen draaien
-Dan is er teveel slecht geschreven software (raar bij mij loopt FS2004 telkens vast, minstens 3 keer per dag)
-Welke update?
Dan doe jij toch hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd.
Draait hier super, zonder enkel probleem al dik 1 jaar lang.

Trouwens even terug naar die virussen, ik heb hier op windows zon halfjaar even geen virus scanner gehad. Ik merkte echt 0.0% dat ie langzamer word. Ik weet waar ik mijn warez vandaan haal. Daarna een virusscanner erop gezet, en geen een virus
pi_65672598
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:27 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Super user do...

Wat je ermee moet?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sudo
O'rly, I didn't know that.

Ik vroeg wat je er mee wilt doen in windows.
pi_65673966
Niet te vergeten

Mac OSX
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_65674032
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:03 schreef Suga_Mama het volgende:
Niet te vergeten

Mac OSX
Delete deze post maar
pi_65675290
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:03 schreef Suga_Mama het volgende:
Niet te vergeten

Mac OSX
  dinsdag 3 februari 2009 @ 08:33:31 #123
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_65682151
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:16 schreef DutchErrorist het volgende:
One Macintosh feature identical to a Smalltalk feature is selection-based modeless text editing with cut and paste, which was created by Larry Tesler for his Gypsy editor at PARC.
Hoe ironisch dat het revolutionaire copy/paste niet mogelijk is in de iPhone, Apple's meest gehypte apparaat van het moment.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 08:35:45 #124
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65682170
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Wat denk je dat UAC is
Dom blaten kan iedereen, leer eerst eens wat bepaalde dingen zijn en reageer dan pas.
pi_65682198
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:30 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Dan doe jij toch hoogstwaarschijnlijk iets verkeerd.
Draait hier super, zonder enkel probleem al dik 1 jaar lang.

Trouwens even terug naar die virussen, ik heb hier op windows zon halfjaar even geen virus scanner gehad. Ik merkte echt 0.0% dat ie langzamer word. Ik weet waar ik mijn warez vandaan haal. Daarna een virusscanner erop gezet, en geen een virus
En alle andere argumenten maar laten liggen, want tja, geen ervaring
Hier heb ik tot nu toe geen vastlopers gehad met welke update dan ook.

En dat je geen virussen hebt spreekt alleen maar voor je, dat je iig goed oplet. En niet alleen met warez (ben jij stoer zeg), maar ook op sites en e-mail. De meeste infecties zijn namelijk prima te voorkomen als je niet lukraak klikt
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_65682286
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat denk je dat UAC is
Dom blaten kan iedereen, leer eerst eens wat bepaalde dingen zijn en reageer dan pas.
UAC is een gedrocht van een beveiligingssysteem wat Windows tracht te kopieren van de beveiliging van UNIX-systemen maar gezien de belabberde structuur van Windows totaal niet praktisch werkt. Staat ook hierboven, maar je moest waarschijnlijk weer je IE moeten herstarten zodat het een beetje langs je heen is gegaan

Maar wel gerust anderen betichten van dom blaten: ga je gekopieerde product verkondigen als het zoveelste redmiddel van Microsoft.
Calmer than you are
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 08:48:47 #127
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65682340
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:45 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

UAC is een gedrocht van een beveiligingssysteem wat Windows tracht te kopieren van de beveiliging van UNIX-systemen maar gezien de belabberde structuur van Windows totaal niet praktisch werkt. Staat ook hierboven, maar je moest waarschijnlijk weer je IE moeten herstarten zodat het een beetje langs je heen is gegaan

Maar wel gerust anderen betichten van dom blaten: ga je gekopieerde product verkondigen als het zoveelste redmiddel van Microsoft.
UAC werkt op zich prima, alleen wel nadat je alles hebt gedaan wat je moet doen met een nieuw systeem.
Wanneer je het naderhand aan zet komt het lang niet zo vaak naar voren als wanneer je pas begind met een nieuw systeem.

Jij vind het niet werken, dat is jou mening die voor de rest nergens op gebaseerd is behalve jou eigen ervaring of het lezen van anderen die er niet mee om kunnen gaan.
pi_65682495
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

UAC werkt op zich prima, alleen wel nadat je alles hebt gedaan wat je moet doen met een nieuw systeem.
Wanneer je het naderhand aan zet komt het lang niet zo vaak naar voren als wanneer je pas begind met een nieuw systeem.

Jij vind het niet werken, dat is jou mening die voor de rest nergens op gebaseerd is behalve jou eigen ervaring of het lezen van anderen die er niet mee om kunnen gaan.
Wederom nee: bij OSX werkt dit, zoals zoveel dingen, out-of-the-box. Exact het argument wat Apple gebruikt bij hun 'overstap-campagne': het werkt gewoon. Je hoeft bij de aanschaf van een auto ook niet de gearratios en de bandenspanning in te stellen, je wieldoppen monteren en het stuur aan te passen voordat je er eindelijk 's mee op de weg kunt.

En lees de verhalen op internet: er zijn vele anderen die het niet vinden werken. En met Windows 7 slaan ze weer de bal behoorlijk mis. It's not a bug, it's a feature

Oh, en Safari heeft een grammaticale-controle ingebouwd. Weet niet of IE die heeft, maar je lijkt hem iig uitgezet te hebben. Maar ga gerust roepen dat anderen dom blaten, terwijl je amper nederlands kunt blaten.
Calmer than you are
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:22:39 #129
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65682895
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik wil niet geheel flauw doen maar wanneer ik tobo access heb tot jou linux install kan ik waarschijnlijk zo je root password aanpassen.
Dus zo heel secuur is het niet namelijk.
Correct, maar als je een gemiddeld data center hebt daar kom je niet zomaar binnen. (Laat staat dat je dan nog de fysieke box moet zien te vinden, die meestal in een appart beveiligde kooi staat)
Dan komt er nog bij dat zodra een machine onverwachts wordt herstart dat de monitoring software meteen alarm slaat en er wel iemand gaat kijken wat er met die machine aan de hand is...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 09:27:24 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65682977
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Wederom nee: bij OSX werkt dit, zoals zoveel dingen, out-of-the-box. Exact het argument wat Apple gebruikt bij hun 'overstap-campagne': het werkt gewoon. Je hoeft bij de aanschaf van een auto ook niet de gearratios en de bandenspanning in te stellen, je wieldoppen monteren en het stuur aan te passen voordat je er eindelijk 's mee op de weg kunt.

En lees de verhalen op internet: er zijn vele anderen die het niet vinden werken. En met Windows 7 slaan ze weer de bal behoorlijk mis. It's not a bug, it's a feature

Oh, en Safari heeft een grammaticale-controle ingebouwd. Weet niet of IE die heeft, maar je lijkt hem iig uitgezet te hebben. Maar ga gerust roepen dat anderen dom blaten, terwijl je amper nederlands kunt blaten.
Nee, in IE zit dit niet, dankzij Neelie Kroes.
Die apple steeds met rust laat.

Euh, wanneer ik in een nieuwe auto stap moet ik wel m'n stoel aanpassen omdat ik anders verschrikkelijk zit, ook het stuur moet ik dan aanpassen.
Dus helaas sla je daar de plank compleet mis.

Ik weet het fijne nog niet van het nieuwe UAC gebeuren, dus ik ga daar nog niks over zeggen.
Ze hebben inderdaad aanpassingen gedaan naar aanleiding van het gezeik van gebruikers die totaal niet weten waar ze het over hebben of het hebben gehoord van hun buurjongetje en vrolijk mee gaan blaten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 09:28:15 #131
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65682998
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:22 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Correct, maar als je een gemiddeld data center hebt daar kom je niet zomaar binnen. (Laat staat dat je dan nog de fysieke box moet zien te vinden, die meestal in een appart beveiligde kooi staat)
Dan komt er nog bij dat zodra een machine onverwachts wordt herstart dat de monitoring software meteen alarm slaat en er wel iemand gaat kijken wat er met die machine aan de hand is...
Draai jij Linux?
Heb jij het aangepast zodat ik in run level1 je root pass niet meer kan aanpassen?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:38:34 #132
94617 Ps2K
pi_65683227
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:28 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Draai jij Linux?
Heb jij het aangepast zodat ik in run level1 je root pass niet meer kan aanpassen?
Niet aangepast, ook niet nodig. Ik denk dat het wel zou opvallen als mijn uptime ineens niet meer klopt...
quote:
09:41:18 up 106 days, 10:48, 0 users, load average: 0.11, 0.04, 0.01

[ Bericht 14% gewijzigd door Ps2K op 03-02-2009 09:50:35 ]
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_65685703
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:33 schreef Devolution het volgende:

[..]

Hoe ironisch dat het revolutionaire copy/paste niet mogelijk is in de iPhone, Apple's meest gehypte apparaat van het moment.
Het kon al wel op de allereerste PDA, de Apple Newton, en die had er een hele goede implementatie van
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:19:06 #134
243255 big_n_fan
lang leve nintendo!
pi_65693782
vraag aan alle vista haters :
wat vinden jullie in godsnaam zo erg aan vista,
ik heb sinds een tijdje een sony vaio laptop met vista erop en er is echt helemaal niets waar ik me aan erger...

en dan nog een vraagje aan alle mac fanboys :
mijn vader wil ook binnenkort een nieuwe laptop kopen en,
hij hoorde veel goede verhalen over macs dat ze bv. veel beter zouden zijn dan pc's maar,
hij weet nouw eigelijk niet wat iedereen zo goed vind aan macs en dus vraag ik dat voor hem op fok!

bvd
if you wanne touch nintendo you gotta go trough me!!!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 15:23:45 #135
94617 Ps2K
pi_65693956
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:19 schreef big_n_fan het volgende:
vraag aan alle vista haters :
wat vinden jullie in godsnaam zo erg aan vista,
ik heb sinds een tijdje een sony vaio laptop met vista erop en er is echt helemaal niets waar ik me aan erger...

en dan nog een vraagje aan alle mac fanboys :
mijn vader wil ook binnenkort een nieuwe laptop kopen en,
hij hoorde veel goede verhalen over macs dat ze bv. veel beter zouden zijn dan pc's maar,
hij weet nouw eigelijk niet wat iedereen zo goed vind aan macs en dus vraag ik dat voor hem op fok!

bvd
Ik haat Vista om de user interface en om die fucking irritante pop-ups die continu vragen of ik iets echt wel wil opstarten.

Over de Apple: Prima intuitief OS ziet er slick en netjes uit met genoeg mogelijkheden voor experts/hobyisten om ermee te lopen knoeien. kwaliteit v/d laptops kan ik nog niks over zeggen aangezien ik hem nog maar 3 maand heb. (tot nu toe erg tevreden)
pi_65696604
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:33 schreef Devolution het volgende:

[..]

http://www.iphoneclub.nl/(...)met-mobiletexteditj/
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_65704330
quote:
Maar niet van Apple zelf en dat is best kansloos als je het mij vraagt.
pi_65706733
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:10 schreef Netsplitter het volgende:

...
A GUI uses windows, icons, and menus to carry out commands...
dit kan toch niet worden gemeend
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_65707838
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:48 schreef trancethrust het volgende:

[..]

dit kan toch niet worden gemeend
?
pi_65708716
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

?
Inderdaad
pi_65711499
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:08 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

?
Op zijn hoogst hoort daar te staan: "Most GUIs use...". Als iets grafisch is hoeft het niet gelijk windows en knopjes te hebben e.d., dat slaat nergens op.
pi_65713658

En dan dit bericht: heeft iemand het bovenstaande plaatje al aangepast?
quote:
Softwaremaker Microsoft zal Windows 7 in totaal in zes verschillende versies op de markt gaan brengen. De softwaregigant wil de focus gaan leggen op de Home Premium- en de Professional-edities van de opvolger van Windows Vista.

Windows 7 zal net als Vista ook in een Ultimate-uitvoering verschijnen. Microsoft stelt dat deze versie vooral geschik is voor gebruikers die hogere eisen stellen aan een OS. In de Ultimate-editie is alle functionaliteit te vinden die in de Enterprise- en Home Premium-uitvoeringen zijn gestopt. De Windows 7 Starter-editie tenslotte is, net als Home Basic, bedoeld voor hardware met beperkte rekenkracht. Microsoft ziet hierbij vooral kansen voor de opkomende netbook-markt.
Doe mij maar een Snow Leopard: one version, and it's got everything in it. Mon Dieu, wat een falend bedrijf is MS aan het worden.
Calmer than you are
pi_65713892
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Doe mij maar een Snow Leopard: one version, and it's got everything in it. Mon Dieu, wat een falend bedrijf is MS aan het worden.
Neeeee niet alweer
pi_65714009
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

De mensen van tegenwoordig willen toch juist keuzes hebben, ze willen toch juist zelf keuzes maken?

Nu krijgen ze keuzes, is het niet goed...

Net zoals gaan zeiken dat Vista niet op je oude computer draait.
Microsoft geeft een nieuwe windows uit, in de hoop dat jij hem gaat kopen, en door vista een nieuwe computer gaat kopen. Iets van marketing.

Maarja die pino's hier gaan zeiken, dat ze het gewoon werkend willen hebben op hun PIV 2.4Ghz.
Dan denk ik echt flikker toch op man.
pi_65714087
Ik heb nog wel feedback naar Microsoft gestuurd over die versies. Ik heb een Home versie en een Business versie voorgesteld en heel misschien een Ultimate versie die een combinatie is van Home en Business. Niet dat ze daar wat mee gaan doen, maar je moet toch wat
pi_65714331
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:51 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

De mensen van tegenwoordig willen toch juist keuzes hebben, ze willen toch juist zelf keuzes maken?

Net zoals gaan zeiken dat Vista niet op je oude computer draait.
Microsoft geeft een nieuwe windows uit, in de hoop dat jij hem gaat kopen, en door vista een nieuwe computer gaat kopen. Iets van marketing.

Maarja die pino's hier gaan zeiken, dat ze het gewoon werkend willen hebben op hun PIV 2.4Ghz.
Dan denk ik echt flikker toch op man.
Nee ze willen die keuze niet, niemand weet waar iets in zit, en het is rond uit belachelijk dat er windows media center in een enterprise editie zit... Ik bedoel WTF ?...

Meeste consumenten zullen wel denken... "Meh, ik pak wel een illegale ultimate key, dan weet ik tenminste dat ik alles heb."

Ik vind dat nieuwe OS's toch wel op een vrij oud systeem moeten kunnen draaien, dan verkoop je er immers meer...

Microsoft is niet slim bezig met al deze versies, bij mac weet je dan tenminste waar je aan toe bent.
pi_65714543
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:51 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Het zijn geen keuzes, het gaat er alleen om: hoe verkreupeld wil je je OS hebben? Het verschil tussen een basic en professional is dat basic hetzelfde is als professional alleen dan met van alles disabled en eruitgesloopt. Het is alsof je kan kiezen tussen een ferrari voor 250 duizend euro, en precies diezelfde ferrari voor 40 duizend euro maar dan met 12 dikke deuken erin en alle ruiten eruitgeramd en zonder wielen. Lekkere keuze.
pi_65714557
Wat trouwens ook een pluspunt is in Mac OSX ten opzichte van Windows is dat ik de taal van mijn systeem kan veranderen zonder een heel nieuw OS te installeren... Wacht, ik hoef niet eens mijn computer af te sluiten
pi_65714707
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Wat trouwens ook een pluspunt is in Mac OSX ten opzichte van Windows is dat ik de taal van mijn systeem kan veranderen zonder een heel nieuw OS te installeren... Wacht, ik hoef niet eens mijn computer af te sluiten
Een heel nieuwe OS? Enkel een gratis taalpakket als ik me niet vergis.
pi_65714804
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:06 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Oh Dat wist ik niet, alsnog omslachtig
pi_65714909
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:08 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Oh Dat wist ik niet, alsnog omslachtig
Volgens mij wordt Vista geleverd met een heel arsenaal aan geïnstalleerde taalpakketten. Dat kan ik nu even niet controleren want ik zit in Windows 7. Het zou dus gewoon een kwestie zijn van een andere taal selecteren.
pi_65715078
Ja maar dat taalpakket is dan alleen voor het OS zelf. In ubuntu download je met 2 muisklikken of 1 simpele opdracht een taalpakket in elke denkbare taal voor het hele OS *en* alle ondersteunde applicaties. En dat pakket wordt dan ook nog eens regelmatig geheel automatisch up to date gehouden.
pi_65715142
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:14 schreef Farenji het volgende:
Ja maar dat taalpakket is dan alleen voor het OS zelf. In ubuntu download je met 2 muisklikken of 1 simpele opdracht een taalpakket in elke denkbare taal voor het hele OS *en* alle ondersteunde applicaties. En dat pakket wordt dan ook nog eens regelmatig geheel automatisch up to date gehouden.
Dat lijkt me een taak voor de software developers. Software voor Windows is dan ook over het algemeen in meerdere talen te verkrijgen.
pi_65715567
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:15 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dat lijkt me een taak voor de software developers. Software voor Windows is dan ook over het algemeen in meerdere talen te verkrijgen.
Dat is in de opensourcewereld een taak die door de community op zich wordt genomen. Die ook de software maakt overigens.

In windows moet je maar afwachten of een stuk software in meerdere talen beschikbaar is en dan moet je het per pakket installeren. Maar onder windows moet je je software sowieso allemaal apart met de hand installeren. Niet rechtstreeks van internet, neee, eerst helemaal downloaden en handmatig opstarten en handmatig door die install schermpjes klikken. En in windows heb je 80 verschillende oplossingen die allemaal onafhankelijk van elkaar op updates checken en heel veel programma's moet je gewoon ook weer handmatig gaan bijhouden en updaten. Pokkewerk! Elk pakket heeft ook vaak z'n eigen uninstal oplossing. Kortom het wordt al snel een teringzooi. Windows is een onhandig, omslachtig en zwaar beheersintensief en tijdsvretend klote OS, zeker als je het vergelijkt met andere OS'en. Dat is gewoon een feit.
pi_65715717
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is in de opensourcewereld een taak die door de community op zich wordt genomen. Die ook de software maakt overigens.

In windows moet je maar afwachten of een stuk software in meerdere talen beschikbaar is en dan moet je het per pakket installeren. Maar onder windows moet je je software sowieso allemaal apart met de hand installeren. Niet rechtstreeks van internet, neee, eerst helemaal downloaden en handmatig opstarten en handmatig door die install schermpjes klikken. En in windows heb je 80 verschillende oplossingen die allemaal onafhankelijk van elkaar op updates checken en heel veel programma's moet je gewoon ook weer handmatig gaan bijhouden en updaten. Pokkewerk! Elk pakket heeft ook vaak z'n eigen uninstal oplossing. Kortom het wordt al snel een teringzooi. Windows is een onhandig, omslachtig en zwaar beheersintensief en tijdsvretend klote OS, zeker als je het vergelijkt met andere OS'en. Dat is gewoon een feit.
Raas nog even door, dan ga ik nog even gamen
pi_65717151
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:28 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

oef die kwam *KEIHARD* aan
pi_65717297
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:04 schreef dottinator het volgende:

[..]

Hoezo? Genoeg native games onder linux (openGL is minstens even snel als DirectX), en een flink deel van de windows games draait als een tiet onder linux, dmv wine of cedega. Probeer dat eens andersom.
pi_65717339
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:09 schreef Farenji het volgende:

[..]

Hoezo? Genoeg native games onder linux (openGL is minstens even snel als DirectX), en een flink deel van de windows games draait als een tiet onder linux, dmv wine of cedega. Probeer dat eens andersom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_65717560
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:04 schreef dottinator het volgende:

[..]

Ik zei gewoon dat ik ging gamen
pi_65717814
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:19 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik zei gewoon dat ik ging gamen
Tuurlijk..
pi_65717870
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:31 schreef dottinator het volgende:

[..]

Tuurlijk..
Ja. Team Fortress 2 als je het nog wil weten. Maar blijkbaar ligt dat gevoelig bij jou?
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:57:51 #162
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_65718396
quote:

[..]

Dat is alleen voor Ultimate dacht ik.

Ik ben zelf Windows gebruiker, maar wat ik echt geniaal vind aan linux is het feit dat álle updates (dus voor alle software) gewoon in 1 programma te downloaden zijn, en het nog automatisch kan ook. In Windows kan dit alleen met het OS zelf en een aantal Microsoft produkten.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_65718445
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:57 schreef Devolution het volgende:

[..]

Dat is alleen voor Ultimate dacht ik.

Ik ben zelf Windows gebruiker, maar wat ik echt geniaal vind aan linux is het feit dat álle updates (dus voor alle software) gewoon in 1 programma te downloaden zijn, en het nog automatisch kan ook. In Windows kan dit alleen met het OS zelf en een aantal Microsoft produkten.
Klopt. Is inderdaad zeer goede functionaliteit.
pi_65718922
quote:

[..]

Laatste keer dat ik keek was het nog een Vista Ultimate extra. Dus als je iemand in de groep/gezin/whatever hebt die een andere taal het beste begrijpt, dan moet je de hoofdprijs betalen om meerdere talen te hebben. Terwijl het een basisfunctie is in alle andere systemen.

Die Windows extra's zijn of dingen waar niemand op zit te wachten, of dingen die eerder basisfuncties zijn dan optionele extra's...
pi_65719062
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:34 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ja. Team Fortress 2 als je het nog wil weten. Maar blijkbaar ligt dat gevoelig bij jou?
Hou nou op man.
pi_65720222
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 01:39 schreef dottinator het volgende:

[..]

Hou nou op man.
Ik denk dat jij beter kan ophouden met mensen woorden in de mond te leggen. Ik had ook kunnen gaan punniken, maar dat is niet zo leuk als je het mij vraagt
Ik begrijp wel dat je op je teentjes getrapt bent, maar je hebt het verkeerd opgevat
pi_65720248
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 07:04 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Ik denk dat jij beter kan ophouden met mensen woorden in de mond te leggen. Ik had ook kunnen gaan punniken, maar dat is niet zo leuk als je het mij vraagt
Ik begrijp wel dat je op je teentjes getrapt bent, maar je hebt het verkeerd opgevat
Als je ging punniken had je dat hier ook niet vermeld
pi_65720275
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 07:09 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Als je ging punniken had je dat hier ook niet vermeld
Nee, want dan zou ik me dood schamen
pi_65720440
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 07:14 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee, want dan zou ik me dood schamen
Echt? :P
pi_65721540
Punniken onder linux is veel cooler dan punniken onder windows!
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:02:59 #171
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_65724763
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:28 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

* Metro2005 start ook even een windows game op onder linux via wine

Nee , je hebt wel wat games onder linux zoals openarena en een aantal games werken ook wel goed onder wine maar voor gaming is windows gewoon hét OS. en ook de enige reden dat ik nog een windows XP installatie op mijn computer heb staan (GTA san andreas draait niet lekker onder wine.)

Voor mij persoonlijk de 2 faalpunten van linux:

- games ondersteuning
- Flash is trager dan onder windows

Gelukkig ben ik niet zo'n gamer en zit ik 99,95% van de tijd gewoon onder linux Dat flash wat langzamer is overleef ik wel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_65727768
Team fortress 2 ftw ^^
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_65728629
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:02 schreef Metro2005 het volgende:

Voor mij persoonlijk de 2 faalpunten van linux:

- games ondersteuning
- Flash is trager dan onder windows
Je noemt daar wel 2 punten die buiten de invloed van de linuxcommunity liggen. Flash is een gesloten formaat, als Adobe te beroerd is om een fatsoenlijke flashplugin voor linux te maken dan houdt het snel op, zeker zolang Adobe de specs niet vrijgeeft.

En de gameondersteuning van linux is prima; technisch gezien is het een prachtig gameplatform. Er zijn ook leuke open source linux games, zoals een aantal FPS van hoge kwaliteit (niet alleen Quake, neem bijv Sauerbraten). Er zijn alleen niet zo heel veel commerciele fabrikanten die linuxversies van hun games uitbrengen dus dan blijft het vaak behelpen met wine of cedega.

Maar ja, hoeveel games zijn er voor OSX?
pi_65728720
Alle Blizzard games zijn OSX worthy met prima support, ook voor games die al jaaaren uit zijn. Meer heb ik niet nodig, gamen doe je maar op een console.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:34:22 #175
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_65729629
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:05 schreef Farenji het volgende:

[..]

Je noemt daar wel 2 punten die buiten de invloed van de linuxcommunity liggen. Flash is een gesloten formaat, als Adobe te beroerd is om een fatsoenlijke flashplugin voor linux te maken dan houdt het snel op, zeker zolang Adobe de specs niet vrijgeeft.

En de gameondersteuning van linux is prima; technisch gezien is het een prachtig gameplatform. Er zijn ook leuke open source linux games, zoals een aantal FPS van hoge kwaliteit (niet alleen Quake, neem bijv Sauerbraten). Er zijn alleen niet zo heel veel commerciele fabrikanten die linuxversies van hun games uitbrengen dus dan blijft het vaak behelpen met wine of cedega.

Maar ja, hoeveel games zijn er voor OSX?
Flash is helaas gesloten idd maarja of dat nou de fout is van adobe of niet. Feit blijft dat het klote werkt. En dat is jammer.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:14:19 #176
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65731208
quote:
Op maandag 2 februari 2009 13:52 schreef whoops het volgende:
[ afbeelding ]
WHAHAHAHAHAHA

Linux heerscht. Ik daag mensen uit om een upgrade van 3.11 > 95 > 98 > 2k > XP > Vista te doen. Doe ik hetzelfde met Ubuntu van 4.10 > 8.10 (4.10 > 5.04 > 5.10 > 6.06 > 8.04 > 8.10).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:16:19 #177
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65731294
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:08 schreef Pheno het volgende:
Alle Blizzard games zijn OSX worthy met prima support, ook voor games die al jaaaren uit zijn. Meer heb ik niet nodig, gamen doe je maar op een console.
RTS op een console, gabber, ga je schamen.

Overigens, is het niet zo dat als fabrikanten nou openGL zouden ondersteunen voor hun games ipv directX dat die games ook gewoon onder unix/linux kunnen draaien?!

Ik hoop zelf dat games fabrikanten meer gaan kijken naar Linux om hun games daarvoor beschikbaar te maken. *wishful thinking*
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 14:37:49 #178
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65732119
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

WHAHAHAHAHAHA

Linux heerscht. Ik daag mensen uit om een upgrade van 3.11 > 95 > 98 > 2k > XP > Vista te doen. Doe ik hetzelfde met Ubuntu van 4.10 > 8.10 (4.10 > 5.04 > 5.10 > 6.06 > 8.04 > 8.10).
Wat wil je met die post bereiken??
pi_65732377
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:16 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

RTS op een console, gabber, ga je schamen.

Overigens, is het niet zo dat als fabrikanten nou openGL zouden ondersteunen voor hun games ipv directX dat die games ook gewoon onder unix/linux kunnen draaien?!
Nee, zo is het niet, er zijn nu ook al DirectX spellen die onder linux draaien met wine, en het is niet zo dat een windows spel met openGL ondersteuning (die zijn er) automatisch op linux draait. De game moet geport worden naar een native linux versie, dan ben je zeker dat ie draait.

En games worden vanzelf wel vaker voor linux gemaakt als de markt ervoor komt. En dat komt vast wel want dat gare microsoft is toch een aflopende zaak. Steeds meer mensen willen kwaliteit en stabiliteit en waar voor hun geld in plaats van wurglicenties en brakke software en verstikkende drm.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:32:48 #180
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_65736037
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ga je de uitdaging aan?

@farenji
Maar ik denk dat spellen die van openGL gebruik maken makkelijker te porten zijn dan spellen die van directx gebruik maken.
pi_65738959
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Reacties als dit wellicht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 19:54:20 #182
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65742851
'Schrappen adminrechten vermindert Windows-risico's met 92 procent'

Een fabrikant van beveiligingssoftware claimt dat het gebruik van Windows zonder administratieve rechten het aantal beveiligingsproblemen flink zou doen afnemen: negentig procent van de kwetsbaarheden zou geen impact meer hebben.

Windows-beveiligingVerantwoordelijk voor die claim is de ceo van het bedrijf BeyondTrust, leverancier van software om de rechten van gebruikers te beperken. Bekend was al dat het continu werken onder een Administrator-account de beveiligingsrisico's voor gebruikers vergroot. Door het gebruik van een account met minder rechten krijgt eventuele malware minder mogelijkheden om ongewenste systeemwijzigingen aan te brengen.

Het beveiligingsbedrijf heeft nu echter harde cijfers aan deze wijsheid gekoppeld: het analyseerde de door Microsoft openbaar gemaakte beveiligingsproblemen en onderzocht de gevolgen daarvan wanneer de gebruiker administratieve rechten had én wanneer hij met een beperkt account zou zijn ingelogd.

BeyondTrust keek op deze manier naar de gevolgen van 154 kwetsbaarheden waar Microsoft in 2008 een patch voor uitbracht. Daarvan zou 69 procent minder of zelfs geen gevolgen voor de gebruiker hebben wanneer deze met een beperkt gebruikersaccount zou zijn ingelogd. Toegespitst op kwetsbaarheden voor Microsofts browser Internet Explorer en het office-pakket van de softwaregigant, becijferde het bedrijf dat respectievelijk 89 procent en 94 procent van de beveiligingsproblemen door een beperking van de rechten uit de wereld zou zijn geholpen. Op basis van deze resultaten stoelt het beveiligingsbedrijf zijn uitspraak dat ruim negentig procent van de beveiligingsproblemen met een rechtenreductie het hoofd kan worden geboden.

De resultaten van dergelijk onderzoek worden weer relevant door het succes van hackers om het rechtenbeheer van Microsofts aankomende besturingssysteem, Windows 7, te omzeilen. Het in Windows Vista voor veel ergernis zorgende UAC is in Windows 7 herzien, maar kan middels een script eenvoudig uitgeschakeld worden.

Tweakers.
pi_65743227
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:54 schreef Netsplitter het volgende:
'Schrappen adminrechten vermindert Windows-risico's met 92 procent'
[..]
Verantwoordelijk voor die claim is de ceo van het bedrijf BeyondTrust, leverancier van software om de rechten van gebruikers te beperken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 20:29:29 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65744280
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:04 schreef dottinator het volgende:

[..]

Lees dan ook even verder dan je neusje lang is.
Geen wc-eend verhaal dit keer.
pi_65744412
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Lees dan ook even verder dan je neusje lang is.
Geen wc-eend verhaal dit keer.
Oh ik geloof het zo hoor. Die standaard admin shit van Windows is een van de grote ontwerp fouten van Microsoft
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 20:33:34 #186
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65744460
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:32 schreef dottinator het volgende:

[..]

Oh ik geloof het zo hoor. Die standaard admin shit van Windows is een van de grote ontwerp fouten van Microsoft
Tjsa, het rare is dat wanneer ze daar wat aan willen veranderen mensen steen en been klagen.
pi_65744689
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Tjsa, het rare is dat wanneer ze daar wat aan willen veranderen mensen steen en been klagen.
Ja natuurlijk. Dan kan men namelijk geen fuck met windows.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:47:07 #188
12221 Tijn