abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2009 @ 18:01:59 #26
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_65664004
Linux is een samenraapsel van alles wat er op internet te vinden is. Dit is goed te zien aan waar bijvoorbeeld de config files worden opgeslagen... app1: /etc app2 /usr/etc, app3 /usr/local/etc
XP doet gewoon zijn werk, niks meer en niks minder. Onsecure bij default.
Vista de GUI is stom en dat maakt het OS onbruikbaar
OSX werkt prima, stabiel en fijn

Beste OS: FreeBSD, het is netjes en georganiseerd

Edit: Honorable mention: PC-DOS 7, beste DOS versie evah (na 3.30)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_65664023
Oh en bij elke installatie moet je die computer opnieuw opstarten
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  maandag 2 februari 2009 @ 18:06:54 #28
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_65664172
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef Ps2K het volgende:
Linux is een samenraapsel van alles wat er op internet te vinden is. Dit is goed te zien aan waar bijvoorbeeld de config files worden opgeslagen... app1: /etc app2 /usr/etc, app3 /usr/local/etc

De laatste keer dat ik onder Linux een config file heb gezien die niet in /etc stond was bij een handmatige installatie van een pakketje (eigen keuze van de beheerder van die doos). En zo hoort dat ihmo.

Heeft FreeBSD ondertussen al een beetje een fatsoenlijke package manager of nogsteeds dat mega-brakke ports?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:07:47 #29
65490 whoops
pi_65664204
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:02 schreef DutchErrorist het volgende:
Oh en bij elke installatie moet je die computer opnieuw opstarten
En bij elke update uiteraard. Volledige automatisch rebooten zonder vragen zelfs bij een stock-Vista installatie... Lekker gebruikersvriendelijk als je net ergens mee bezig bent...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_65664324
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:07 schreef whoops het volgende:

[..]

En bij elke update uiteraard. Volledige automatisch rebooten zonder vragen zelfs bij een stock-Vista installatie... Lekker gebruikersvriendelijk als je net ergens mee bezig bent...
Of dat schermpje die je elke keer krijgt... Windows start opnieuw op in 5 minuten.. Klik je die weg staat hij er weer een minuut later
pi_65664339

Dat dus...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 18:14:38 #32
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65664381
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:01 schreef Ps2K het volgende:

Ik wil niet geheel flauw doen maar wanneer ik tobo access heb tot jou linux install kan ik waarschijnlijk zo je root password aanpassen.
Dus zo heel secuur is het niet namelijk.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:15:46 #33
65490 whoops
pi_65664424
Wat is er aan Linux:

- Er is nogsteeds geen stabiele driver-ABI, na elke kernel upgrade moet je je (closed-source) drivers her-compileren
- Het wordt niet serieus genomen door veel softwaremakers en hardware leveranciers. Er zijn dus nauwelijks commerciele games en programma's voor te krijgen. Hierdoor blijf je dus klooien met Windows/emulatie-lagen/VM's etc...
- De keuze is voor veel mensen te overweldigend en ze blijven voor het gemak dus maar bij wat ze hebben (Windows, zonder die keuzes, in de meeste gevallen).
  maandag 2 februari 2009 @ 18:16:41 #34
65490 whoops
pi_65664440
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik wil niet geheel flauw doen maar wanneer ik tobo access heb tot jou linux install kan ik waarschijnlijk zo je root password aanpassen.
Dus zo heel secuur is het niet namelijk.
Elke computer en elk OS is onveilig als je fysieke toegang hebt. Dat is dus een kutargument.
  maandag 2 februari 2009 @ 18:40:28 #35
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_65665212
quote:
Op maandag 2 februari 2009 17:58 schreef whoops het volgende:

[..]

Men denkt altijd dat je Windows niet hoeft te leren ja . Voor het gemak vergeten ze even dat ze stiekem niets anders doen sinds ze er mee werken...

Ik heb in de afgelopen 2 jaar 4 grote computer n00bs naar de Mac geconverteerd, ze zijn me stuk voor stuk harstikke dankbaar voor het advies en willen nooit meer terug naar Windows... En het leuke van de Mac is dat ik ze nooit iets hoef uit te leggen, het ding doet alles gewoon vanzelf...

Ultiem n00b-proof besturingssysteem dus, je hoeft er niets voor te kunnen. Dat in tegenstelling tot Windows, alleen is men gewend aan het next-next-finish, UAC: Cancel or Allow, "Windows has detected an error and needs to shutdown for your safety" en noemt dat gebruikersvriendelijk...
Ik (met mijn Vista PC) kan alles in mijn pc upgraden en zelf een pc samenstellen. Ik kan elke videokaart met PCI-E erinstoppen, elk moederbord kiezen etc. En dit alles voor een normale prijs.

Bij een Mac heb ik een beperkte keuze, zeker als je er spellen mee wil spelen (en dus zelf een goede videokaart wil kiezen).

En denk je serieus dat de Mac zo virusscanvrij en zonder beveiligingsnags zal zijn zodra er net zoveel mensen OSX gebruiken als dat er nu mensen Windows gebruiken? Think again
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  maandag 2 februari 2009 @ 18:48:45 #36
65490 whoops
pi_65665532
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:40 schreef Devolution het volgende:

[..]

Ik (met mijn Vista PC) kan alles in mijn pc upgraden en zelf een pc samenstellen. Ik kan elke videokaart met PCI-E erinstoppen, elk moederbord kiezen etc. En dit alles voor een normale prijs.

Bij een Mac heb ik een beperkte keuze, zeker als je er spellen mee wil spelen (en dus zelf een goede videokaart wil kiezen).

En denk je serieus dat de Mac zo virusscanvrij en zonder beveiligingsnags zal zijn zodra er net zoveel mensen OSX gebruiken als dat er nu mensen Windows gebruiken? Think again
Als het je om de vrijheid van hardware gaat ben je bij Apple inderdaad aan het verkeerde adres. En als het je om prijs/kwaliteit van de hardware gaat ook... Als je een mooie computer wil met een goed OS wat er perfect op aansluit zit je goed bij ze, maar daar betaal je wel voor.

Wat betreft virussen en andere rotzooi is er ook geen een OS imuun of bugvrij, maar het lijkt me zeer sterk dat een OS X of Linux ooit zo'n open doel als Windows worden, en dat heeft lang niet alleen met de marktpenetratie te maken...
pi_65665553
quote:

[..]

Spellen speel je op een Console

En dat over de virussen, ja dat denk ik.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 18:49:51 #38
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65665569
Ach, de eerste malware is al opgedoken in het torrentcircuit.
Kwestie van tijd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65665669
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ach, de eerste malware is al opgedoken in het torrentcircuit.
Kwestie van tijd.
Dat viel ook tegen trouwens haast niemand had er last van... En naast dat werd het verspreid door een antivirus bedrijf, dus ik denk dat we het met een korreltje zout kunnen nemen..
pi_65665856
quote:

[..]

Dat dus.

Het is nog virus vrij omdat weinig mensen het gebruiken.

Als veel mensen zouden overstappen, zal het virusgehalte zeer waarschijnlijk toenemen.
Onder windows, neem AVG Free, en laat hem elke dag updaten, en je kunt alles binnentakelen van het internet, en als er een virus tussen zit, gaat ie wel piepen.

En wat moet je aan windows leren? Niks!
Je neemt als je een PS3 hebt gekocht toch ook de tijd om het systeem te leren kennen, en waar alle knopjes voor zijn? Je gaat niet meteen over al rammen.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
  Moderator maandag 2 februari 2009 @ 18:59:27 #41
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_65665902
windows 7
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 19:01:10 #42
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65665949
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:52 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Dat viel ook tegen trouwens haast niemand had er last van... En naast dat werd het verspreid door een antivirus bedrijf, dus ik denk dat we het met een korreltje zout kunnen nemen..
Denk dat wij het niet over hetzelfde hebben.
http://tweakers.net/nieuw(...)-trojaans-paard.html
pi_65666054
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:57 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Dat dus.

Het is nog virus vrij omdat weinig mensen het gebruiken.

Als veel mensen zouden overstappen, zal het virusgehalte zeer waarschijnlijk toenemen.
Onder windows, neem AVG Free, en laat hem elke dag updaten, en je kunt alles binnentakelen van het internet, en als er een virus tussen zit, gaat ie wel piepen.
Waar baseer jij het toenemen op?
quote:
En wat moet je aan windows leren? Niks!
Je neemt als je een PS3 hebt gekocht toch ook de tijd om het systeem te leren kennen, en waar alle knopjes voor zijn? Je gaat niet meteen over al rammen.
Wat je aan windows moet leren? Hoe het werkt? Waar alles staat? Wat de commando's zijn?

Trouwens je praat jezelf wel ontzettend tegen, je zegt eerst dat je niets hoeft te leren, en vervolgens zeg je dat je de tijd moet nemen om het te leren
pi_65666089
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Jawel, maar ik hoor en niemand over en het nieuwsbericht is verspreid door een anti-virus bedrijf... Die kunnen op deze manier mooi klanten werven
pi_65666599
quote:

[..]

Oh ja, natuurlijk.. daarom zijn er zo weinig exploits voor IIS en is Apache zo lek als een mandje.
pi_65666629
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:01 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat is een Trojan Horse, geen virus. Je moet je admin wachtwoord in vullen voordat het actief is. Zoiets is dus mogelijk op elk systeem.
pi_65667306
quote:

[..]

Al honderd keer hetzelfde 'userbase-argument' gehoord en elke keer hetzelfde antwoord: dat zal zeer waarschijnlijk nooit gebeuren. En dus is dat amper, tot niet, te falsificeren. Dat maakt het, cf. Popper, geen argument.

Dat is net zoiets als dat ik ga argumenteren dat Windows spontaan uit elkaar valt als Pasen en Kerstmis op 1 dag vallen.

Wees 's origineel
Calmer than you are
pi_65668237
OS wars zijn kansloos
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 2 februari 2009 @ 20:06:06 #49
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65668688
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:18 schreef dottinator het volgende:

[..]

Dat is een Trojan Horse, geen virus. Je moet je admin wachtwoord in vullen voordat het actief is. Zoiets is dus mogelijk op elk systeem.
Tjsa, werkt precies hetzelfde als onder Windows hoor.
Alleen dan is iedereen zo dom genoeg om alles als local admin te doen, ondanks wat Ms zegt.
pi_65669195
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:03 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Waar baseer jij het toenemen op?
[..]

Wat je aan windows moet leren? Hoe het werkt? Waar alles staat? Wat de commando's zijn?

Trouwens je praat jezelf wel ontzettend tegen, je zegt eerst dat je niets hoeft te leren, en vervolgens zeg je dat je de tijd moet nemen om het te leren

Dat lijkt me logisch, want volgens mij is het aandeel mac-gebruikers nog relatief klein tegen over windows gebruikers.

Aan windows hoef je niks te leren, het start menu, als je dat niet snapt mag je geen computer hebben.
Als je vanaf daar een beetje rustig begint snap je het binnen no time.

Commando's? Die zijn er wel, maar heb je niet nodig
Alleen bij OS X en linux zijn ze van levensbelang.

Mensen blijven meestal ook met windows werken, als ze dat vanaf begin af aan gewend zijn, zelfde geld voor Mac.

Ik vind Windows ook niet het Perfecte OS, hoor je mij nooit zeggen.
Ik vind ook niet dat er een perfect OS is, is ook voor een groot deel meningsgebonden wat jij het beste OS vind.
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')