Het is inderdaad een verwijzing naarquote:Op vrijdag 30 januari 2009 20:34 schreef Marijkezwolle het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe woning!
Moest meteen aan Twin Peaks denken door je TT, die hebben namelijk een black lodge
Dat maakt niet uit, het gaat om het ideequote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, ho, die verwijzing is van mijzelf. Het appartementencomplex heetAndros
. Het maakt onderdeel uit van een aantal nieuwbouwcomplexen op het Science Park met de verzamelnaam Archipelago. Andere gebouwen zijn Milos (al gebouwd, heel tof!), Kea, en Samos. Kea en Samos worden nog gebouwd. Helaas komt Samos nét voor ons uitzicht. We hopen er nog wel tussendoor en langs te kunnen kijken.
Interessant, je verwijzing naar een Franse levensstijl. Wij vonden het juist heel Amerikaans. In Amerikaanse series zie je vaker van die toffe appartementcomplexen met een conciërge. Wij hebben ons altijd afgevraagd waarom wij dat niet hebben. Mijn schoonouders wonen op KSNM-eiland in een modern appartementencomplex dat ontzettend luxueus eruit ziet van binnen maar waar helaas geen conciërge te bekennen valt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:29 schreef sigme het volgende:
Leven als een Française, een huis met een concierge!
De woningen worden verhuurd door Ymere voor, in mijn ogen, schappelijke prijzen, zeker voor een vrije sectorwoning. Wij hadden ons ingeschreven voor een woning van 900 euro waarbij we nét voldeden aan de inkomenseisen, maar ze hadden ook kleinere woningen in de aanbieding met minder kamers die aanzienlijk goedkoper waren (als ik het me goed herinner vanaf 650-700 euro).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:55 schreef Karina het volgende:
Ziet er leuk uit zeg, bij mij in de buurt zijn ook van dit soort appartementen (Stadionplein) met allerlei faciliteiten. Helaas flink boven mijn budget.
Alleen als ik er een dwerg bij kan krijgen! Ik vind die vloer trouwens erg tof (maar dat ik ga niet doen):quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:20 schreef Jarno het volgende:
Ga je ook rode gordijnen ophangen en een zwartwit zigzag vloertje leggen?
Ze waren er wel maar zijn nu niet meer te krijgen. Op funda stonden al wat appartementen te koop, maar die kan ik nu niet meer vinden en zijn waarschijnlijk verkocht (zoeken opquote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:59 schreef huismerk het volgende:
Ziet er leuk uit, 900,- euro aan huur is erg netjes van zo'n compleet onderkomen. Zijn er ook nog delen van het pand waar koopappartementen zijn te krijgen?
Van de site: Andros bestaat uit 206 appartementen verdeeld over vier woonblokken en zeven woonlagen, gelegen rond een fraaie binnentuin. U vindt hier twee-, drie- en vierkamerappartementen met een woonoppervlakte van 61 tot 139 m˛. Alle appartementen beschikken over een privé-parkeerplaats op de begane grond in het gebouw. Er zijn ook ca. 410 stallingsplaatsen voor de fiets in deze overdekte afgesloten parkeergarage.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:11 schreef Vonkenboer het volgende:
Leuk concept, ook nog nooit eerder zoiets gezien !
Hoeveel woningen bestaat het hele appartementencomplex uit ?
Ja, dat is Meander, een studentencomplex. Ik vind het een erg lelijk gebouw. Godzijdank hebben we er geen uitzicht op! Maar ik heb wel eens een filmpje gezien van de binnenkant en die zag er goed uit. De studenten (laat ik ze even over één kam scheren) hebben er overigens in de korte tijd dat ze er zitten al voor brandschade gezorgd:quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:19 schreef Ewelina het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe woning! Ik heb ernaast gewoond en een vriendin van me woont daar in het gebouwVeel plezier en succes met klussen en inrichten!
Ik wist niet eens dat het Meander heettequote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is Meander, een studentencomplex. Ik vind het een erg lelijk gebouw. Godzijdank hebben we er geen uitzicht op! Maar ik heb wel eens een filmpje gezien van de binnenkant en die zag er goed uit. De studenten (laat ik ze even over één kam scheren) hebben er overigens in de korte tijd dat ze er zitten al voor brandschade gezorgd:
[ afbeelding ]
Woonde jij nu niet in Casa Confetti op de Uithof? Dat pand vind ik er écht leuk uitzien!
[ afbeelding ]
Nederland is tegenwoordig zo USA-georienteerdquote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant, je verwijzing naar een Franse levensstijl. Wij vonden het juist heel Amerikaans.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik probeer te leven als een française.
Bij een Franse levensstijl stel ik me een krakkemikkige zolderwoning voor met een stel Afghanen die op elkaars lip zitten en een conciërge die je nooit ziet. Zal wel door Au Pair komen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Nederland is tegenwoordig zo USA-georienteerd.
Terwijl jij eens zei:
[..]
Rond Kerst en Oud en Nieuw, geloof ik. Ik zag het toevallig doordat ik op de Carolina MacGillavry Hyves kwam.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 10:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat het Meander heetteIk vermoed dat 1 student onvoorzichtig is geweest ofzo, iig is er bij mij in het gebouw geen brand geweest. Voor de rest zijn dat prima studentenwoningen. Wanneer was die brand?
Bos en Lommer schijnt up and coming te zijn, net als de Indische buurt. Hoe bevalt die omgeving je?quote:Ik woon nog steeds in Amsterdam hoor, maar nu in Bos en Lommer. Dat pand ziet er wel mooier uit, maar ach, je ziet de binnenkant toch niet als je erin woont
[ afbeelding ]
Bij je eerste zin dacht ik direct: Au Pair!!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij een Franse levensstijl stel ik me een krakkemikkige zolderwoning voor met een stel Afghanen die op elkaars lip zitten en een conciërge die je nooit ziet. Zal wel door Au Pair komen.
In Brazilië hebben bijna alle appartementencomplexen een conciërge. Maar als je bij een Franse levensstijl al een krakkemikkig iets voorstelt, dan zal ik maar niet over Brazilië beginnenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 08:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Interessant, je verwijzing naar een Franse levensstijl. Wij vonden het juist heel Amerikaans. In Amerikaanse series zie je vaker van die toffe appartementencomplexen met een conciërge.
Ah, precies toen ik weg was dus (ik ben begin december verhuisd). Bos en Lommer is veel beter, ik heb weer het idee dat ik in de stad woon. En dat ik gewoon de straat oversteek en bij alle winkels ben (ik woon tegenover het Bos en Lommerplein) is ook wel erg prettigquote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rond Kerst en Oud en Nieuw, geloof ik. Ik zag het toevallig doordat ik op de Carolina MacGillavry Hyves kwam.
[..]
Bos en Lommer schijnt up and coming te zijn, net als de Indische buurt. Hoe bevalt die omgeving je?
Ik kom helaas niet vaak voor m'n plezier in de provincie. Ik ken wel een toffe zaak in Tilburg (Decennia Design, dankzij Fok!) waarvan alles op de website staat. Als ik online iets tofs spot dan rijd ik ernaartoe. Die fauteuil hebben we daar bijvoorbeeld voor een prikkie gekocht. Dat was een mazzeltje, want de stoel was net binnen en stond nog niet op de website.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:20 schreef conleche het volgende:
Retro meubeltjes, moet je echt de provincie voor in, daar vind je ze nog spotgoeiekoop bij kringloopwinkels.....
Je steekt het kruispunt over en je bent in de Indische Buurt! Dat is toch niet zo ver? Toegegeven, de supermarkt ligt niet dichtbij, maar toko's en Turkse supermarktjes zijn er genoeg. Ik ken ook behoorlijk veel leuke restaurants in de buurt. Daar komt bij dat de Indische buurt binnen nu en een paar jaar alleen maar toffer wordt (vooral nu op het Science Park mensen met geld gaan wonen). We hebben een soortgelijke ontwikkeling meegemaakt in de Transvaalbuurt.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:20 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ah, precies toen ik weg was dus (ik ben begin december verhuisd). Bos en Lommer is veel beter, ik heb weer het idee dat ik in de stad woon. En dat ik gewoon de straat oversteek en bij alle winkels ben (ik woon tegenover het Bos en Lommerplein) is ook wel erg prettig
Dank voor de tip!quote:Daar waar jij gaat wonen, zijn niet echt winkels heel dichtbij, toch wel snel 10 minuten lopen naar de dichtsbijzijnde supermarkt. En die is kut (AH op de Molukkenstraat)Ik zou als ik jou was, je boodschappen doen bij de AH op de Helmholtzstraat, die is veel beter (en groter)
Ja, daar zit ik ook over na te denken. Ik denk dat ik eerst ga proberen om de muren te verven zodat het off-white niet langer contrasteert met het echte wit. Dat is namelijk wat ik vooral lelijk vind.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:27 schreef Sleeve het volgende:
Mooi appartement. En ik vind de keuken voor een huurwoning echt wel heel mooi hoor! Je kan natuurlijk altijd overwegen om er andere deurtjes op te plaatsen als je 'm echt niet mooi vindt.
quote:Dat is niet zo duur en je kan de oude deurtjes dan netjes opslaan in je Extra en flexibele opslag
Nee, maar ik vond het zo troosteloos als ik buiten kwamquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je steekt het kruispunt over en je bent in de Indische Buurt! Dat is toch niet zo ver? Toegegeven, de supermarkt ligt niet dichtbij, maar toko's en Turkse supermarktjes zijn er genoeg. Ik ken ook behoorlijk veel leuke restaurants in de buurt. Daar komt bij dat de Indische buurt binnen nu en een paar jaar alleen maar toffer wordt (vooral nu op het Science Park mensen met geld gaan wonen). We hebben een soortgelijke ontwikkeling meegemaakt in de Transvaalbuurt.
[..]
Er wordt nu een nieuw station gebouwd, dus dan heb je een directe verbinding met Muiderpoort en CS. Er rijden ook trams en bussen, en met de fiets ben je zo op Amstel (ik overweeg zelfs elke ochtend naar Amstel te gaan lopen, dat doe ik nu ook.) Het enige wat jammer is is dat er geen metrostation in de buurt is. Nu woon ik in de buurt van Wibautstraat.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:25 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Nee, maar ik vond het zo troosteloos als ik buiten kwamDe hele straat is nog in aanbouw. Buiten dat is er geen directe verbinding naar CS en het OV is er niet bijzonder goed. Voor iemand zonder auto is dat vervelend.
Als je naar Amstel gaat lopen, dan ben je een half uur onderwegquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er wordt nu een nieuw station gebouwd, dus dan heb je een directe verbinding met Muiderpoort en CS. Er rijden ook trams en bussen, en met de fiets ben je zo op Amstel (ik overweeg zelfs elke ochtend naar Amstel te gaan lopen, dat doe ik nu ook.) Het enige wat jammer is is dat er geen metrostation in de buurt is. Nu woon ik in de buurt van Wibautstraat.
Ik loop nu 20 minuten naar Amstel, langs de Ringdijk. Dat vind ik geen straf.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Als je naar Amstel gaat lopen, dan ben je een half uur onderwegZonder fiets ben je redelijk hulpeloos daar. Het OV is met name 's avonds in het weekend slecht. Qua fietsafstand is het een prima locatie.
Het is 20 minuten lopen naar Muiderpoort (dat liep ik regelmatig). Amstel ligt toch nog een aardig stuk verder. Maar als jij het prettig vindt, who caresquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop nu 20 minuten naar Amstel, langs de Ringdijk. Dat vind ik geen straf.
Wat bedoel je? Dat het uitzicht over de Ringdijk grotendeels verdwijnt?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:51 schreef ASroma het volgende:
ziet er mooi uit! alleen jammer dat je niet van je af kan kijken.....
Ik loop van Andros naar mijn huis in 20 minuten, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat het Andros-Amstel net iets te ver is. Muiderpoort heeft voor mij niet zoveel zin, want ik werk in Utrecht.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is 20 minuten lopen naar Muiderpoort (dat liep ik regelmatig). Amstel ligt toch nog een aardig stuk verder. Maar als jij het prettig vindt, who cares
de woonkamer zit aan het hofje zo te zien... dus je kijkt tegen de andere kant het gebouw aan. Ze hadden de indeling beter kunnen omdraaien, van de woonkamer de slaapkamer dan heb je gewoon een leuk uitzicht en kijk je van je af.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat het uitzicht over de Ringdijk grotendeels verdwijnt?
Ja, goed punt. Maar ik ben wel blij dat er een schuifpui in de woonkamer zit naar het balkon, en aan de andere kant van de woning zit je direct aan de weg. Nou ja, ik vind het op zich geen ramp want we brengen verreweg de meeste tijd door in de werkkamer. Die gaan we dan ook in de grote slaapkamer maken, waarschijnlijk met een groot bureau tegen de raamkant aan om goed van het uitzicht te profiteren (of wat ervan over is als het andere gebouw opgetrokken is).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
de woonkamer zit aan het hofje zo te zien... dus je kijkt tegen de andere kant het gebouw aan. Ze hadden de indeling beter kunnen omdraaien, van de woonkamer de slaapkamer dan heb je gewoon een leuk uitzicht en kijk je van je af.
Klinkt heel erg redelijk voor wat je krijgt inderdaad. Maar zelfs 700 euro kan ik niet opbrengen (zit nu op 420 p/m).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De woningen worden verhuurd door Ymere voor, in mijn ogen, schappelijke prijzen, zeker voor een vrije sectorwoning. Wij hadden ons ingeschreven voor een woning van 900 euro waarbij we nét voldeden aan de inkomenseisen, maar ze hadden ook kleinere woningen in de aanbieding met minder kamers die aanzienlijk goedkoper waren (als ik het me goed herinner vanaf 650-700 euro).
Desalniettemin gaan we flink meer aan huur betalen. We wonen nu in een sociale huurwoning in Oost-Watergraafsmeer met 3/4 kamers (voorkamer en achterkamer, werkkamer en van de berging boven een slaapkamer gemaakt) tegen bespottelijk lage huur- en woonlasten.
Ik wil geen laminaat in huis omdat ik hout en houtmotiefjes eigenlijk niet zo mooi vind. Een goede houten vloer kan ik wel waarderen maar past niet echt bij mij. Tot nog toe heb ik altijd laminaat, zeil en vloerbedekking gehad omdat dat de enige betaalbare opties waren die ik kende.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:16 schreef sigme het volgende:
Oh ja, vertel eens iets meer over dat epoxy? Hoe ziet dat eruit, doe je het zelf, is het gruwelijk duur, behoeft het onderhoud?
Ik heb nog een paar linkjes die je misschien wel interessant vindt. Kun je even lekker neuzen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kom helaas niet vaak voor m'n plezier in de provincie. Ik ken wel een toffe zaak in Tilburg (Decennia Design, dankzij Fok!) waarvan alles op de website staat. Als ik online iets tofs spot dan rijd ik ernaartoe. Die fauteuil hebben we daar bijvoorbeeld voor een prikkie gekocht. Dat was een mazzeltje, want de stoel was net binnen en stond nog niet op de website.
Dankjewel!quote:Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar linkjes die je misschien wel interessant vindt. Kun je even lekker neuzen.
bijons-vintage.nl
19toen.nl
artdecowebwinkel.nl
bebob.nl
droog.com
lounge-design.nl
originaldesign.nl
swiet.nl
trocante.nl
vaenonline.nl
Veel plezier met jullie woning. Het ziet er tof uit.
Elke keer dat ik er kom zie ik het gebouw ernaast en denk ik: Woonde ik dáár maar. Dat pand is ook genomineerd voor de architectuurprijs.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:29 schreef Pollewoppie het volgende:
Tja wat zal ik zeggen.... spuuglelijk gebouw met spuuglelijk uitzicht op de binnenplaatsmaar verder van binnen wel strak en luxe.... nee niks voor mij maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Veel plezier met klussen en inrichten enzo iig!
Dan wil ik er deze nog aan toevoegen: http://www.nietnieuwdesign.nlquote:Op zondag 1 februari 2009 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dankjewel!![]()
Ik had via dit forum ook 4UDesigned gevonden.
Aanquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:07 schreef LXIV het volgende:
Veel succes in je flatje langs de snelweg!
Wat!! Betalen stadse lieden weer hoofdprijzen voor oude rommel! Goed nieuws.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:20 schreef conleche het volgende:
Retro meubeltjes, moet je echt de provincie voor in, daar vind je ze nog spotgoeiekoop bij kringloopwinkels.....
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat!! Betalen stadse lieden weer hoofdprijzen voor oude rommel! Goed nieuws.
Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat de halve Randstad het Brabantse land afstruinde naar oude wagenwielen, verroeste kruiwagens en meer van die rommel. Vooral vrouwen werden helemaal opgewonden wanneer ze achter een mestheuvel een oud potkacheltje ontdekten. Kon je zo 25 gulden voor krijgen!
Happy days are here again, lees ik al!!
En op iedere willekeurige rommelmarkt vind je nog plenty "retro" meubels van tussen 1910 en 1970. Voor een euro of twee.
Eigenlijk zo ik in Amsterdam ook zo'n uitdragerij moeten beginnen. En dan door de week in Brabant en omstreken gewoon de oude troep gratis ophalen. Als oma is overleden dan willen de mensen er graag vanaf. Ben je zo rijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik was laatst in een kringloopwinkel in het zuiden. En het was een walhalla.Echt dingen voor een tientje waar je hier in A'dam 200 euro voor betaalt...
Het blijft een hoop moeite voor weinig moois. In Amsterdam kun je ook op grof-vuil-avond de straten door op zoek naar leuke meubels. Er zullen vast zo nu en dan interessante dingen tussen zitten, maar ik ga er niet aan beginnen. Dan kun je beter gewoon werken en wat geld neerleggen voor onze medemens uit de provincie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk zo ik in Amsterdam ook zo'n uitdragerij moeten beginnen. En dan door de week in Brabant en omstreken gewoon de oude troep gratis ophalen. Als oma is overleden dan willen de mensen er graag vanaf. Ben je zo rijk.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:29 schreef Pollewoppie het volgende:
Tja wat zal ik zeggen.... spuuglelijk gebouw met spuuglelijk uitzicht op de binnenplaatsmaar verder van binnen wel strak en luxe.... nee niks voor mij maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Veel plezier met klussen en inrichten enzo iig!
quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Omdat je nog geen buurtjes hebt die de duiven voeren wellicht?
Zelf heb Ik heb jaren geleden nabij op de UVA daar op 't Science Park mogen werken, in de zomer is het wel fijn om in die omgeving te wandelen in het groen.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:25 schreef Gellius het volgende:
Zeker! Die wandeling heb ik vaak gemaakt, over de Valentijnkade met zijn territoriaal angehauchte ganzenfamilies, dan langs het vage stukje met de woonbootjes, gewone bootjes en autowrakken, en dan over de dijk terug langs het Flevobad. Het park zelf vind ik nog steeds een beetje 'n mwâh-homoneukpark.
Goed punt! Helemaal niet aan gedacht. Schoonzusje woont op de begane grond en heeft dus geen onderburen. Hmm.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:25 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Probleem met zo'n epoxycoating op de vloer is wel dat je geen demping hebt van een ondervloer, en dat ben je waarschijnlijk wel verplicht...
Kijk ook eens bij de Vomar op de Middenweg, zou ik zeggen. Vergeleken met AH hebben ze minder kant-en-klaar maar juist meer lekker buitenlands eten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:20 schreef Ewelina het volgende:
Daar waar jij gaat wonen, zijn niet echt winkels heel dichtbij, toch wel snel 10 minuten lopen naar de dichtsbijzijnde supermarkt. En die is kut (AH op de Molukkenstraat)Ik zou als ik jou was, je boodschappen doen bij de AH op de Helmholtzstraat, die is veel beter (en groter)
We weten het nog niet zeker. Als alles meezit mogen we halverwege maart het contract tekenen en dan is de woning dus meteen beschikbaar voor klussen en verhuizen. We zouden hier een maand tevoren bericht over krijgen, dus dan zouden we binnen nu en een week iets moeten horen. Ik houd je op de hoogte!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef Querida_s het volgende:
Hoi Claudia,
Ik heb met mijn vriend samen ook een appartement!! Wij kunnen pas 25 feb gaan kijken. Heb jij enig idee wanneer jullie t appartement opgeleverd krijgen? Ik heb namelijk t idee dat t bij ons nog wel even gaat duren!!
Het is een dunne laag, dus je kunt er makkelijk een vloer overheen leggen. Het is net iets chiquer dan de betonvloer verven. Lijkt me geen probleem.*quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:21 schreef Bartjebart het volgende:
Dat epoxy... mag dat wel in een huurwoning? Het lijkt me niet eenvoudig te verwijderen en zo
Ik ken die Vomar! Hij zit niet echt op een wandel-ik-even-met-een-paar-zware-boodschappentassen-afstand, geloof ik, maar het is misschien een aardige optie voor de wekelijkse boodschappen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:22 schreef Igen het volgende:
Mag ik hier nog even op reageren?
[..]
Kijk ook eens bij de Vomar op de Middenweg, zou ik zeggen. Vergeleken met AH hebben ze minder kant-en-klaar maar juist meer lekker buitenlands eten.
Ik ken de Ringdijk goed (ik loop er nu ook elke ochtend langs). Heel mooi, inderdaad!quote:Trouwens, van de Ringdijk vind ik vooral de huisjes aan de Transvaalkade mooi. Is vast leuk als je daar straks elke dag langs komt.
Ik kreeg een mailtje terug dat er begin maart een bijeenkomst zal worden gehouden waarbij we een concept huurcontract krijgen. Het is dus nog even wachten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:49 schreef Querida_s het volgende:
Oeehh spannend!! Hoop voor jullie dat t je t snel hoort!
We huren ook, zitten op de 1e verdieping. Jullie? (miss dat t daar mee te maken heeft?)
(heb geen flauw idee hoe dat met die quotes werkt sorry)
Ja, dat vraag ik me ook af. Maar ik ben er niet rouwig om, want ik vind hangtoiletten maar eng.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef Fortitudo het volgende:
waarom zit er in hemelsnaam geen hangtoilet in?
oow als het inderdaad slechts een dun laagje is het wat anders... Had het niet vervelend gevonden wanneer de vorige bewoner van mijn woning dat had gedaanquote:Op woensdag 11 februari 2009 06:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een dunne laag, dus je kunt er makkelijk een vloer overheen leggen. Het is net iets chiquer dan de betonvloer verven. Lijkt me geen probleem.*
*Behalve dan wat het ontbreken van een geluidsisolerende ondervloer betreft. Ik heb Ymere gevraagd of ze me een concept van het huurcontract kunnen sturen.
Vast wel. Sloffen aan, dus.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef Bartjebart het volgende:
Is het dan ook niet erg koud aan de voeten?
Kijk! Dat zijn goede berichten!quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kreeg een mailtje terug dat er begin maart een bijeenkomst zal worden gehouden waarbij we een concept huurcontract krijgen. Het is dus nog even wachten.
Wij zitten op de 3e. In welk blok zitten jullie? Misschien komen we elkaar wel tegen in de fitnesszaal.
Nee, wij zitten in blok 1! Klopt het dat jullie aan de kant van het spoor zitten?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:01 schreef Querida_s het volgende:
Wij zitten in blok 4. Jij ook zeker?
Sterkte ermeequote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:12 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou mij eigenlijk wel goed uitkomen als het iets later zou worden. Ik heb het vreselijk druk op mijn werk tot mei, ik heb net het huis van mijn vader verkocht dat leeggeruimd moet worden (hij is overleden), en mijn broertje moet voor 1 mei dat huis uit zijn, dus in zijn nieuwe huis moet óók werk verzet worden. Ik teken voor juni!
Maar goed, dat zijn rationele overwegingen. Het liefst krijg ik nu al de sleutel.
Dankjewel.quote:
Ja zou heel goed kunnen dat t zo is. De indeling van de blokken klopt inderdaad. Hoe het met het spoor zit weet ik niet zeker, heb alleen maar de tekeningen gezien. Over anderhalve week weet k meer.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, wij zitten in blok 1! Klopt het dat jullie aan de kant van het spoor zitten?
Omdat het een huurwoning betreft: woningstichtingen/verhuurders doen dat niet ivm reparaties en de kosten van opnieuw tegelen en dergelijke bij hangende toiletten; daar zitten immers de reservoirs en afvoeren weggewerktquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef Fortitudo het volgende:
waarom zit er in hemelsnaam geen hangtoilet in?
Nee. Wij hebben vorige week een epoxyvloer aangebracht in onze verbouwde schuur, die nu geen schuur meer is. Het is goed gelukt, al moet je wel snel zijn met opbrengen. Je hebt per aanmaak van 10 kilo epoxy, genoeg voor 20 m2 maar 45 minuten de tijd om het te verwerken (bij 20° C). Het vloeit mooi in elkaar en het ziet er mooi uit. Bovenal is het naar ons idee licht geluidsdempend en in ieder geval niet kouder dan vinyl, eerder warmer. Wij zijn tevreden, het is wel goed te doen. Je moet wel een gladde ondervloer hebben, je ziet er alles in terug qua oneffenheid.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
oow als het inderdaad slechts een dun laagje is het wat anders... Had het niet vervelend gevonden wanneer de vorige bewoner van mijn woning dat had gedaan
Is het dan ook niet erg koud aan de voeten?
Juist wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
Isegrim: Wij willen graag een effen vloer, dus siergrind lijkt me geen optie.
Wij waren ¤ 4.000,- kwijt voor 65 vierkante meter. Dus zes tientjes. Dat is inclusief sealen.quote:Weet jij misschien hoe het met de prijs per m2 zit? In welke categorie zit een vloer van siergrind?
Oh, dat wist ik niet, interessant! Ik zal er nog eens beter naar kijken. Vooralsnog is het wel behoorlijk duurder dan onze vinyloptie (tenzij we moeten gaan egaliseen).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 20:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Juist wel.Je hebt hele fijne korrelgroottes die een prachtig egaal resultaat geven.
Doen ze dat niet met een soort grote 'koekjesvorm'? Een vorm die ze dan op de plek leggen en de rest er omheen gieten?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 22:08 schreef verita het volgende:
Begrijp ik het nou goed dat je patronen in je vloer wilt? Ik heb geen idee hoe de vakman het doet, maar het zou ons niet gelukt zijn er een patroon in aan te brengen, daarvoor is het te vloeibaar
Ik vond het niet zo heel informatief, maar het was leuk om Bert te zien! Kleine dingetjes waren wel handig om te weten, zoals dat er geen stadsverwarming maar blokverwarming in zit en dat de kookplaat in de keuken een keramische plaat is en geen inductieplaat. Maar laten we wel wezen: die dingen had je ook bij inspectie van het huis te weten kunnen komen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 21:33 schreef Querida_s het volgende:
En hoe vond je t woensdag?
Schrok wel n beetje van die opmerking over de parkeerplaatsen, hoop dat bij ons t niet gaat gebeuren dat de kopers op de huurders plekken gaan staan!!
Dan nu alvast heel veel plezier gewenst voor maandagquote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:16 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij trouwens begrepen hoe dat nu met de vloer zit? Ik begreep dat het géén anhydriet was. Ik ga er maandag nog wel naar vragen, want dan krijgen we de sleutel!Voor jullie is het nog even wachten, maar dat zal ook niet lang meer duren.
We denken dat we toch gewoon epoxy erin gooien omdat het ontzettend veel geld scheelt. Voor de zekerheid wachten we nog even de ondertekening van het contract af (maandag dus). Ik wil zien wat ze erover op papier hebben staan.quote:
Da's de facility manager conciërge.quote:Bert?
Gefeliciteerd met je nieuwe huis, en met je neefje! Ik ben jaloers (niet op het neefje..)! Wij hebben een koopflat en proberen al jaren vergeefs te lobbyen voor een gezamenlijke wasmachineruimte, fitness ruimte enz. In Zweden hebben zelfs kleinschalige appartementencomplexen dat ook al tientallen jaren; ik ben blij dat het in NL ook begint te komen. En die andere facilities -quote:Op woensdag 25 maart 2009 08:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]Gister hebben we besloten dat het toch vinyl gaat worden.
[..]- Edit - Krijg ik gewoon nét bericht dat m'n neefje is geboren!![]()
Het valt natuurlijk nog wel te bezien welke diensten er uiteindelijk komen. Ze gaan dat vraaggestuurd aanpakken. Dus: als je iets wilt, ga dan naar Bert.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:06 schreef Kwameisje het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe huis, en met je neefje! Ik ben jaloers (niet op het neefje..)! Wij hebben een koopflat en proberen al jaren vergeefs te lobbyen voor een gezamenlijke wasmachineruimte, fitness ruimte enz. In Zweden hebben zelfs kleinschalige appartementencomplexen dat ook al tientallen jaren; ik ben blij dat het in NL ook begint te komen. En die andere facilities -!
Niks mis met de Kwantum! Dat vinyl is helemaal niet duur, 50 euro per strekkende meter bij een breedte van 4 meter. Het vinyl dat wij hebben uitgezocht van novilon is 98 euro per strekkende beter bij diezelfde breedte. Het voordeel is dat het leggen gratis is. Ik weet niet of dat bij de Kwantum ook zo is? Ik meen me te herinneren dat het er soms wel en soms niet bij in zit.quote:Voor je vloer zou je trouwens misschien ook eens kunnen kijken bij _Kwantum_ shhh ja ik weet het. Wij hebben 5 jaar geleden een "tijdelijke" vloer laten leggen voor een paar honderd ¤ (moest snel en goedkoop), en die ligt er nu natuurlijk nog steeds- maar ziet er ook nog als nieuw uit.
In jullie kleurenschema bijv. http://www.kwantum.nl/010(...)3MM_400CM_GEEL_KL954
Succes & sterkte bij het klussen en de drukte eromheen!
Ik heb echt geen flauw idee! Bij de bezichtiging hebben we praktisch t hele gebouw drie x doorgelopen omdat zelfs de makelaar niet goed wist hoe we toen bij onze woning konden komen. Haha. Ga t gewoon wel mee maken als we de sleutel hebben.quote:[b] Heb je geen eigen ingang op de begane grond dan?
Nee, lekker rustig! Maar we zijn er nog maar één keer geweest.quote:
Ik heb wel wat suggesties:quote:(miss kunnen ze asap de wasserette in iets anders veranderen hahha!)
Hee, goed nieuws! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:33 schreef Querida_s het volgende:
Wij krijgen 28 april de sleutel!!!!
Gaat t goed bij jullie met vloer enz leggen?
quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:46 schreef draaijer het volgende:
Word je niet helemaal gek met een appartement van alle buren om je heen? Boven, onder, links rechts
Dit was echt een vraag. Ik kan me voorstellen dat het ook heel erg gezellig is als je leuke mensen om je heen hebt. Maar ik word gek als ik last heb van geluid van buren als ik moe weer lekker naar huis gaquote:Op zaterdag 11 april 2009 11:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Af en toe ben jij (vast geheel onbedoeld) zo grappig.
Ik woon in Amsterdam, dus ik heb altijd mensen om me heen. Ik woon momenteel in een tamelijk rumoerige buurt. Van de coffeeshop op de begane grond merk ik niets, de kinderspeelplaats in de binnentuin is wel gezellig, en de immer verlate Indiase videotheek en kledingwinkel annex witwasserij aan de overkant bieden een gemoedelijk uitzicht. Alleen het café op de hoek gooit zo nu en dan roet in het eten. In de nieuwe woning merk ik in tegenstelling tot mijn huidige woning helemaal niets van de buren. Alleen als de schuifpui openstaat is er gelach en gegiebel uit de binenntuin te horen..quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:46 schreef draaijer het volgende:
Word je niet helemaal gek met een appartement van alle buren om je heen? Boven, onder, links rechts
Ik wil net zeggen! Dit zou echt helemaal niks voor mij zijn! Zo'n opgehokt appartement!quote:Op zaterdag 11 april 2009 08:46 schreef draaijer het volgende:
Ik heb vanaf 4 mei weer tijd voor m'n gewone leven.quote:Op maandag 20 april 2009 12:59 schreef zodiakk het volgende:
Klinkt allemaal heel mooi Claudia, maar ik sta e r wél op dat we in mei onze neuzen ergens tegen het plexiglas drukken. Verder natuurlijk:.
Je hebt de sleutel inmidels gekregen! Gefeliciteerd! Ben je al aan de slag? Bevalt de woning nog steeds?quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:33 schreef Querida_s het volgende:
Wij krijgen 28 april de sleutel!!!!
Gaat t goed bij jullie met vloer enz leggen?
900 euro is voor een vrije sectorwoning in Amsterdam met parkeerplaats goedkoop. Je zou net zo goed kunnen zeggen: 'Kun je niet beter in Diemen gaan wonen?'quote:Op donderdag 30 april 2009 08:13 schreef mrPanerai het volgende:
gefeliciteerd met je woning. maar 900 euro vind ik een pak geld, dan kan je dan niet beter gewoon kopen?
quote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:11 schreef JAM het volgende:
Nu, zo kan het natuurlijk ook. Ik zou ook zo'n topic kunnen maken maar na een matras in de hoek en wat lege flesjes bier op een tafel zou je het wel weer hebben gehad. 'Dit is de bank/het bed. Dit is het bureau/de ontbijttafel/de eettafel. Dit is de open haard/de boekenkast/het CD-rek. Dit is de vloer/de koffietafel.' Hoe zou het toch zijn om geld te hebben en dit soort huizen, zoals Claudia's White Lodge, te kunnen bezitten? Ik zou jaloers kunnen worden, ware het niet dat het in Amsterdam-Oost is en het meubilair me allemaal veel te ingewikkeld is. Schei toch uit. Desalniettemin, gefeliciteerd met je nieuwe huisje. Dat lijkt me wel op zijn plaats.
die heb ik ook!!!!quote:Op maandag 11 mei 2009 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Een Ikea-bank.Mysinge, zit volgens mij niet meer in het assortiment.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Foto's van de binnenkant!
Zoals ik al zei zit er een eigen parkeergarage bij het huurappartement. Op de begane grond is de parkeergarage al in gebruik genomen door de mensen die een woning in het pand hebben gekocht. In deze garage kunnen ook fietsen rondom gestald worden:
[ afbeelding ]
Op de parkeergarage (1e verdieping dus) wordt een binnentuin aangelegd:
[ afbeelding ]
Woonkamer met open keuken:
[ afbeelding ]
Het uitzicht vanuit de keuken:
[ afbeelding ]
De keuken zelf is helaas vrij standaard en niet zo mooi (off-white). Wat vrij ongebruikelijk is voor een huurwoning is dat de keuken volledig wordt uitgerust met inbouwapparatuur (koelkast, vriesgedeelte, magnetron/oven, inductieplaat, vaatwasser):
[ afbeelding ]
Het uitzicht vanaf het balkon:
[ afbeelding ]
Kleine slaapkamer (linksboven in de plattegrond):
[ afbeelding ]
Grote slaapkamer (rechtsonder in de plattegrond) waarvan ik het uitzicht al had gepost:
[ afbeelding ]
Middelgrote slaapkamer (rechtsboven in de plattegrond):
[ afbeelding ]
Eindelijk een apart toilet:
[ afbeelding ]
Badkamer met ligbad:
[ afbeelding ]
En tot slot de berging (met vervelende lekkageplek, maar er wordt nog aan gewerkt):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het lijkt in de verste verte niet op de Bijlmer. Er is dan ook geen sprake van 'al die flats'. Ik woon tussen de Indische buurt en Watergraafsmeer in (de Watergraafsmeer is fantastisch!). Er staan hier 2 appartementencomplexen en 1 studentencomplex.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:46 schreef FP128 het volgende:
[..]
ik wil niet het enthousiasme temperen maar ik zou er niet willen of kunnen wonen.
Het lijkt heel erg op de Bijlmerbuurt met al die flats.
Watergraafsmeer is inderdaad een hele leuke buurt, vooral rond de Hogeweg, koninginnedag daar is echtquote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het lijkt in de verste verte niet op de Bijlmer. Er is dan ook geen sprake van 'al die flats'. Ik woon tussen de Indische buurt en Watergraafsmeer in (de Watergraafsmeer is fantastisch!). Er staan hier 2 appartementencomplexen en 1 studentencomplex.
Vandaag bij de Italiaan gegeten en dat was ookquote:Op vrijdag 22 mei 2009 21:37 schreef Syytön het volgende:
[..]
Watergraafsmeer is inderdaad een hele leuke buurt, vooral rond de Hogeweg, koninginnedag daar is echt![]()
De locatie ten opzichte van Amstel valt juist een beetje tegen. Het is echt te ver om te lopen, dus moet ik altijd op de fiets. Ook mis ik de aansluiting op het metronet wel. Maar goed, bus 40 rijdt zeer regelmatig.quote:En je zit lekker dicht bij station Amstel. Je zit daar zeker niet verkeerd hoor!
Oh, die woningen zijn inderdaad fantastisch! En inderdaad onbetaalbaar. Ik zou graag aan de andere kant van het viaduct wonen, maar dit is nu prima. Nieuwbouw bevalt mij qua wonen veel beter dan een oude woning, dus ik weet niet of ik nog zo makkelijk zou kunnen wennen aan een woning met gebreken. Als ik hierna ga verhuizen, dan het liefst naar een nieuwbouwwoning in de buurt van Overhoeks ofzo.quote:Qua locatie dan, want het zou niet mijn type woning zijn (ik vind de oude woningen in Watergraafsmeer juist fantastisch .. en onbetaalbaar, maargoed). Maar locatie is zeker niet verkeerd.
Maar die woning ligt helemaal bij de A10, nog voorbij de begraafplaats. Dat zou ik te afgelegen vinden...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 22:56 schreef WammesWaggel het volgende:
Aan de Middenweg verkoopt Stadsgenoot bv een woning voor 152k VON maar daar moet nog zoveel aan gebeuren, verder ideaal inderdaad de Watergraafsmeer
Ik ook. Maar let's face it: je mag met een beperkte portemonnee blij zijn als je iets naar je zin kunt vinden binnen de ring.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 00:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar die woning ligt helemaal bij de A10, nog voorbij de begraafplaats. Dat zou ik te afgelegen vinden...
En het is niet alleen rottig koken, maar ook rottig schoonhouden. Het wondermiddel schijnt Cerafix te zijn, maar ook daarmee krijg ik vervelende plekjes niet weg.quote:Op zondag 12 juli 2009 09:16 schreef dennisdotcom het volgende:
Leuk ingericht Claudia. Keramisch is inderdaad kut, maar wat mij opvalt is dat steeds meer nieuwbouw zonder gasmogelijkheid wordt opgeleverd. Terwijl verreweg de meeste mensen daar toch het liefst op koken.
Ik zal eens bij de Blokker kijken, het klinkt goed!quote:Op zondag 12 juli 2009 11:53 schreef Bartjebart het volgende:
Handig bij keramisch koken: een krabbertje. Daarmee kun je de ingebrande vlekken gewoon weg krabben.
Dat staat ook achterop mijn Cerafix-flesje, dat er een beschermend laagje op komt. Beschermend laagje m'n reet. Ik maak die plaat elke dag schoon en elke 3 dagen grondig schoon, en ik merk helemaal niets van dat beschermende laagje.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:50 schreef AnneX het volgende:
Pas geleden was er weer zo'n meneer.
Die keek naar de plaat en zei bestraffend dat ik het minimaal wekelijks moest gebruiken, want het legt een silicone beschermlaagje over de (glas) plaat.
Nou de glazen plaat wordt toch echt wel even warm hoor, ik zou in ieder geval mijn hand er niet op leggen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je geen inductieplaat installeren? Wij hebben het in ons nieuwe huis en het werkt zoveel beter dan keramisch, het komt bijna bij gas in de buurt. Snel warm, maar geen hete plaat omdat het de pan verwarmt en dus niet de plaat zelf. Je hoeft niet bang te zijn dat je je hand verbrandt want de plaat slaat alleen aan als er een pan op staat. Verder is de temperatuur goed en snel te regelen en koelt de boel ook snel weer af na het koken. En een "P" (power) stand voor de wok, waardoor ik er net zo goed op kan wokken als op mijn gaskookplaat in het oude huis.
Oef, sorry té snel gelezen.quote:Op maandag 13 juli 2009 10:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat staat ook achterop mijn Cerafix-flesje, dat er een beschermend laagje op komt. Beschermend laagje m'n reet. Ik maak die plaat elke dag schoon en elke 3 dagen grondig schoon, en ik merk helemaal niets van dat beschermende laagje.
Maar toch een tevreden gebruiker? Kom je ook van gas, zeg maar?
BCC en Media Markt verkopen ze volgens mij ook. Van WPRO, de (professionele) apparatuuronderhoudsserie van Whirlpoolquote:Op maandag 13 juli 2009 06:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zal eens bij de Blokker kijken, het klinkt goed!
Daar gebruik ik nu m'n nagels voor.![]()
En Inductie is vele malen zuiniger dan gas of keramisch!quote:Op maandag 13 juli 2009 10:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je geen inductieplaat installeren? Wij hebben het in ons nieuwe huis en het werkt zoveel beter dan keramisch, het komt bijna bij gas in de buurt. Snel warm, maar geen hete plaat omdat het de pan verwarmt en dus niet de plaat zelf. Je hoeft niet bang te zijn dat je je hand verbrandt want de plaat slaat alleen aan als er een pan op staat. Verder is de temperatuur goed en snel te regelen en koelt de boel ook snel weer af na het koken. En een "P" (power) stand voor de wok, waardoor ik er net zo goed op kan wokken als op mijn gaskookplaat in het oude huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |