abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66003329
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef Bartjebart het volgende:

Is het dan ook niet erg koud aan de voeten?
Vast wel. Sloffen aan, dus.

Ik ben bang dat de verplichting om een geluidsisolerende vloer aan te brengen de epoxyplannen gaat dwarsbomen. Intussen ben ik nu naar linoleumvloeren aan het kijken. Die schijn je ook te kunnen waxen zodat er een hoogglans afwerking ontstaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66009594
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kreeg een mailtje terug dat er begin maart een bijeenkomst zal worden gehouden waarbij we een concept huurcontract krijgen. Het is dus nog even wachten.

Wij zitten op de 3e. In welk blok zitten jullie? Misschien komen we elkaar wel tegen in de fitnesszaal.
Kijk! Dat zijn goede berichten!
Wij zitten in blok 4. Jij ook zeker? Hahha ja dat zal vast wel! Klein zaaltje voor veel mensen. Wel gezellig om al in ieder geval 1 van de buren te kennen!

Aangezien we een maand later kunnen kijken dan jullie hoop ik eigenlijk ook een maand later dan jullie de sleutel te krijgen. (medio april klinkt erg goed!) Ben heel benieuwd wat ze nog moeten doen. Ik had vorige week gebeld over de afleverdatum en toen werd me verteld dat t heel misschien ook wel juni zou kunnen worden. Werd ik niet zo blij van!
pi_66009642
Het zou mij eigenlijk wel goed uitkomen als het iets later zou worden. Ik heb het vreselijk druk op mijn werk tot mei, ik heb net het huis van mijn vader verkocht dat leeggeruimd moet worden (hij is overleden), en mijn broertje moet voor 1 mei dat huis uit zijn, dus in zijn nieuwe huis moet óók werk verzet worden. Ik teken voor juni!

Maar goed, dat zijn rationele overwegingen. Het liefst krijg ik nu al de sleutel.
pi_66009680
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:01 schreef Querida_s het volgende:

Wij zitten in blok 4. Jij ook zeker?
Nee, wij zitten in blok 1! Klopt het dat jullie aan de kant van het spoor zitten?

Volgens mij zit het zo in elkaar:

Waarbij de linkerkant grenst aan het spoor en de rechterkant aan de Carolina MacGillavrylaan (de kant van de Ringdijk en het Flevopark). Blok 1 zit bovenin, blok 2 rechts, blok 3 onderin, en blok 4 links. Blok 2 en 3 zijn koopwoningen en blok 1 en 4 worden verhuurd door Ymere.

[ Bericht 21% gewijzigd door Claudia_x op 13-02-2009 08:08:39 ]
pi_66009687
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:12 schreef Claudia_x het volgende:
Het zou mij eigenlijk wel goed uitkomen als het iets later zou worden. Ik heb het vreselijk druk op mijn werk tot mei, ik heb net het huis van mijn vader verkocht dat leeggeruimd moet worden (hij is overleden), en mijn broertje moet voor 1 mei dat huis uit zijn, dus in zijn nieuwe huis moet óók werk verzet worden. Ik teken voor juni!

Maar goed, dat zijn rationele overwegingen. Het liefst krijg ik nu al de sleutel.
Sterkte ermee
pi_66009815
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:22 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Sterkte ermee
Dankjewel.

Ik mis hem vreselijk. Hij is op zoveel manieren altijd de belangrijkste persoon in mijn leven geweest. Ik ben inmiddels geloof ik 7 keer verhuisd sinds mijn 18e en elke keer heeft hij me geholpen. Zijn vader had een doe-het-zelf-bedrijf, dus hij is opgegroeid met het klussen. Hij kon alles, hij heeft zelfs huizen gebouwd. Maar nu sta ik er voor het eerst helemaal alleen voor*.

*Ik heb een fantastisch vriendje en mijn schoonouders zijn ook geweldig, dus zo alleen is het ook weer niet.
pi_66009896
Oh, en dit vind ik er wel tof uitzien qua linoleum:

Dit zijn screen captures uit een folder van de collectie van VT Wonen.
pi_66108992
Gecondoleerd en veel sterkte!
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 07:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, wij zitten in blok 1! Klopt het dat jullie aan de kant van het spoor zitten?

Ja zou heel goed kunnen dat t zo is. De indeling van de blokken klopt inderdaad. Hoe het met het spoor zit weet ik niet zeker, heb alleen maar de tekeningen gezien. Over anderhalve week weet k meer.

Ondertussen al bericht gehad?
pi_66109022
Goeiemorgen.

Nope, we wachten af.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:19:58 #110
81894 godigita
Trollercoaster
pi_66118686
Ik vermoedde het al na het zien van je Cate Blanchett/Charlotte Gray avatar, je hebt een leuke/goede smaak! Bij deze een tvp.
pi_66554116
We hebben bericht gekregen van Ymere! Volgende week krijgen we een uitnodiging voor een informatieavond. Op die avond krijgen we toelichting op de huurovereenkomst, het facilitypoint en de verdere voorzieningen van de White Lodge. De oplevering is op 25 maart (alleen kan ik dan niet, dus we moeten een andere afspraak zien te maken).
pi_66581880
We zijn vandaag naar vloeren wezen kijken. Marmoleum (d.w.z. linoleum van Forbo) is niet echt een optie. Dat is hard spul dat verlijmd moet worden met de vloer en is niet geluidsreducerend genoeg. We vonden de collectie Walton Uni wel erg mooi:

Afijn, het gaat vermoedelijk vinyl worden van Forbo (eerder nog dacht ik dat dat ook linoleum was). We vinden 'goud' uit de collectie van VT Wonen verreweg het mooist:

De kosten zijn 24,50 euro per m2 of 98 euro per strekkende meter. We verwachten exclusief egaliseren grofweg 2500 euro kwijt te zijn. Als er wel geëgaliseerd moet worden, komt er ongeveer 1000 euro bij. Het leggen zelf is gratis.

Voor de zekerheid wachten we de informatieavond nog af, want de epoxyvloer hebben we niet afgeschreven. Die is immers véél goedkoper.
pi_66582990
Ah, dus toch vinyl.
pi_66583749
leuk ga je topic volgen: veranderingen zijn uitdagend!
morgen krijg ik (we) de sleutel
heb 23 jaar op mijn oude stek ( klooster ) gewoond ( heb net een topic geopend over onze "tocht')
maar nu gaat het los: klussen klussen en inrichten
( neem de tijd, laat je niet opjuinen - advies aan mezelf )
gaat bij jullie ook binnenkort gebeuren, veel succes!
wie ben ik om aan mezelf te twijfelen?
=loesje=
pi_66753737
T is ondertussen al ruim n week geleden, maar we zijn wezen kijken!!!
Je hebt gelijk, we zitten aan de kant van het spoor, maar gelukkig zien we er helemaal niets van, we zitten op de begane grond (aan de gemeenschappelijke tuin)
Dat was dan ook meteen t geen waar we even van stonden te kijken, hoe t met t terras zat. Maar nu zijn we er gelukkig wel aan gewend.
Vond t huis echt onwijs leuk, ben er erg blij mee!!
Voor ons verwachten ze half april (evt uitloop naar eind april).

Heb jij al meer zekerheid over je sleutel? Iig binnenkort voorlichtingsavond hé!?
pi_66753746
Oh zie net dat je 25 maart de sleutel krijgt! Gefeliciteerd! Wel btje bagger dat je niet kan :s
pi_66753874
Siergrind geen optie? Dat werkt zelf geluidsisolerend, voelt niet echt koud aan en is (ook) volkomen onderhoudsvrij. Wij zijn in elk geval superblij met onze grindvloer.
pi_66763214
We konden de afspraak probleemloos verzetten naar 23 maart, dus we krijgen de sleutel zelfs iets eerder.

Querida_s: Heb je toevallig foto's gemaakt? Ik ben namelijk wel benieuwd!

Isegrim: Wij willen graag een effen vloer, dus siergrind lijkt me geen optie. Weet jij misschien hoe het met de prijs per m2 zit? In welke categorie zit een vloer van siergrind?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:17:02 #119
151515 verita
Happy days
pi_66765949
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef Fortitudo het volgende:
waarom zit er in hemelsnaam geen hangtoilet in?
Omdat het een huurwoning betreft: woningstichtingen/verhuurders doen dat niet ivm reparaties en de kosten van opnieuw tegelen en dergelijke bij hangende toiletten; daar zitten immers de reservoirs en afvoeren weggewerkt
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 21:56 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

oow als het inderdaad slechts een dun laagje is het wat anders... Had het niet vervelend gevonden wanneer de vorige bewoner van mijn woning dat had gedaan

Is het dan ook niet erg koud aan de voeten?
Nee. Wij hebben vorige week een epoxyvloer aangebracht in onze verbouwde schuur, die nu geen schuur meer is. Het is goed gelukt, al moet je wel snel zijn met opbrengen. Je hebt per aanmaak van 10 kilo epoxy, genoeg voor 20 m2 maar 45 minuten de tijd om het te verwerken (bij 20° C). Het vloeit mooi in elkaar en het ziet er mooi uit. Bovenal is het naar ons idee licht geluidsdempend en in ieder geval niet kouder dan vinyl, eerder warmer. Wij zijn tevreden, het is wel goed te doen. Je moet wel een gladde ondervloer hebben, je ziet er alles in terug qua oneffenheid.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_66766295
Heb je een foto, verita?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:27:34 #121
151515 verita
Happy days
pi_66768545
Ik zal binnenkort een foto maken, ik zit even met een weigerende camera
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_66776825
Tof, verita!

Inspiratieplaatje! Ik wil zoiets doen, maar dan met sjablonen:

Misschien met figuren van Keith Haring, een soort ode aan de popart:

[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 06-03-2009 19:49:25 ]
pi_66777721
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:11 schreef Claudia_x het volgende:
Isegrim: Wij willen graag een effen vloer, dus siergrind lijkt me geen optie.
Juist wel. Je hebt hele fijne korrelgroottes die een prachtig egaal resultaat geven.

quote:
Weet jij misschien hoe het met de prijs per m2 zit? In welke categorie zit een vloer van siergrind?
Wij waren ¤ 4.000,- kwijt voor 65 vierkante meter. Dus zes tientjes. Dat is inclusief sealen.
pi_66782350
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:03 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Juist wel. Je hebt hele fijne korrelgroottes die een prachtig egaal resultaat geven.
Oh, dat wist ik niet, interessant! Ik zal er nog eens beter naar kijken. Vooralsnog is het wel behoorlijk duurder dan onze vinyloptie (tenzij we moeten gaan egaliseen).
pi_66782438
Ik ben even aan het experimenteren geweest met sjablonen:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')