Ik loop nu 20 minuten naar Amstel, langs de Ringdijk. Dat vind ik geen straf.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:35 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Als je naar Amstel gaat lopen, dan ben je een half uur onderwegZonder fiets ben je redelijk hulpeloos daar. Het OV is met name 's avonds in het weekend slecht. Qua fietsafstand is het een prima locatie.
Het is 20 minuten lopen naar Muiderpoort (dat liep ik regelmatig). Amstel ligt toch nog een aardig stuk verder. Maar als jij het prettig vindt, who caresquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop nu 20 minuten naar Amstel, langs de Ringdijk. Dat vind ik geen straf.
Wat bedoel je? Dat het uitzicht over de Ringdijk grotendeels verdwijnt?quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:51 schreef ASroma het volgende:
ziet er mooi uit! alleen jammer dat je niet van je af kan kijken.....
Ik loop van Andros naar mijn huis in 20 minuten, maar ik denk dat je gelijk hebt en dat het Andros-Amstel net iets te ver is. Muiderpoort heeft voor mij niet zoveel zin, want ik werk in Utrecht.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:47 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Het is 20 minuten lopen naar Muiderpoort (dat liep ik regelmatig). Amstel ligt toch nog een aardig stuk verder. Maar als jij het prettig vindt, who cares
de woonkamer zit aan het hofje zo te zien... dus je kijkt tegen de andere kant het gebouw aan. Ze hadden de indeling beter kunnen omdraaien, van de woonkamer de slaapkamer dan heb je gewoon een leuk uitzicht en kijk je van je af.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Dat het uitzicht over de Ringdijk grotendeels verdwijnt?
Ja, goed punt. Maar ik ben wel blij dat er een schuifpui in de woonkamer zit naar het balkon, en aan de andere kant van de woning zit je direct aan de weg. Nou ja, ik vind het op zich geen ramp want we brengen verreweg de meeste tijd door in de werkkamer. Die gaan we dan ook in de grote slaapkamer maken, waarschijnlijk met een groot bureau tegen de raamkant aan om goed van het uitzicht te profiteren (of wat ervan over is als het andere gebouw opgetrokken is).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:10 schreef ASroma het volgende:
[..]
de woonkamer zit aan het hofje zo te zien... dus je kijkt tegen de andere kant het gebouw aan. Ze hadden de indeling beter kunnen omdraaien, van de woonkamer de slaapkamer dan heb je gewoon een leuk uitzicht en kijk je van je af.
Klinkt heel erg redelijk voor wat je krijgt inderdaad. Maar zelfs 700 euro kan ik niet opbrengen (zit nu op 420 p/m).quote:Op zaterdag 31 januari 2009 09:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De woningen worden verhuurd door Ymere voor, in mijn ogen, schappelijke prijzen, zeker voor een vrije sectorwoning. Wij hadden ons ingeschreven voor een woning van 900 euro waarbij we nét voldeden aan de inkomenseisen, maar ze hadden ook kleinere woningen in de aanbieding met minder kamers die aanzienlijk goedkoper waren (als ik het me goed herinner vanaf 650-700 euro).
Desalniettemin gaan we flink meer aan huur betalen. We wonen nu in een sociale huurwoning in Oost-Watergraafsmeer met 3/4 kamers (voorkamer en achterkamer, werkkamer en van de berging boven een slaapkamer gemaakt) tegen bespottelijk lage huur- en woonlasten.
Ik wil geen laminaat in huis omdat ik hout en houtmotiefjes eigenlijk niet zo mooi vind. Een goede houten vloer kan ik wel waarderen maar past niet echt bij mij. Tot nog toe heb ik altijd laminaat, zeil en vloerbedekking gehad omdat dat de enige betaalbare opties waren die ik kende.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:16 schreef sigme het volgende:
Oh ja, vertel eens iets meer over dat epoxy? Hoe ziet dat eruit, doe je het zelf, is het gruwelijk duur, behoeft het onderhoud?
Ik heb nog een paar linkjes die je misschien wel interessant vindt. Kun je even lekker neuzen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kom helaas niet vaak voor m'n plezier in de provincie. Ik ken wel een toffe zaak in Tilburg (Decennia Design, dankzij Fok!) waarvan alles op de website staat. Als ik online iets tofs spot dan rijd ik ernaartoe. Die fauteuil hebben we daar bijvoorbeeld voor een prikkie gekocht. Dat was een mazzeltje, want de stoel was net binnen en stond nog niet op de website.
Dankjewel!quote:Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb nog een paar linkjes die je misschien wel interessant vindt. Kun je even lekker neuzen.
bijons-vintage.nl
19toen.nl
artdecowebwinkel.nl
bebob.nl
droog.com
lounge-design.nl
originaldesign.nl
swiet.nl
trocante.nl
vaenonline.nl
Veel plezier met jullie woning. Het ziet er tof uit.
Elke keer dat ik er kom zie ik het gebouw ernaast en denk ik: Woonde ik dáár maar. Dat pand is ook genomineerd voor de architectuurprijs.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:29 schreef Pollewoppie het volgende:
Tja wat zal ik zeggen.... spuuglelijk gebouw met spuuglelijk uitzicht op de binnenplaatsmaar verder van binnen wel strak en luxe.... nee niks voor mij maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Veel plezier met klussen en inrichten enzo iig!
Dan wil ik er deze nog aan toevoegen: http://www.nietnieuwdesign.nlquote:Op zondag 1 februari 2009 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dankjewel!![]()
Ik had via dit forum ook 4UDesigned gevonden.
Aanquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:07 schreef LXIV het volgende:
Veel succes in je flatje langs de snelweg!
Wat!! Betalen stadse lieden weer hoofdprijzen voor oude rommel! Goed nieuws.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:20 schreef conleche het volgende:
Retro meubeltjes, moet je echt de provincie voor in, daar vind je ze nog spotgoeiekoop bij kringloopwinkels.....
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat!! Betalen stadse lieden weer hoofdprijzen voor oude rommel! Goed nieuws.
Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat de halve Randstad het Brabantse land afstruinde naar oude wagenwielen, verroeste kruiwagens en meer van die rommel. Vooral vrouwen werden helemaal opgewonden wanneer ze achter een mestheuvel een oud potkacheltje ontdekten. Kon je zo 25 gulden voor krijgen!
Happy days are here again, lees ik al!!
En op iedere willekeurige rommelmarkt vind je nog plenty "retro" meubels van tussen 1910 en 1970. Voor een euro of twee.
Eigenlijk zo ik in Amsterdam ook zo'n uitdragerij moeten beginnen. En dan door de week in Brabant en omstreken gewoon de oude troep gratis ophalen. Als oma is overleden dan willen de mensen er graag vanaf. Ben je zo rijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik was laatst in een kringloopwinkel in het zuiden. En het was een walhalla.Echt dingen voor een tientje waar je hier in A'dam 200 euro voor betaalt...
Het blijft een hoop moeite voor weinig moois. In Amsterdam kun je ook op grof-vuil-avond de straten door op zoek naar leuke meubels. Er zullen vast zo nu en dan interessante dingen tussen zitten, maar ik ga er niet aan beginnen. Dan kun je beter gewoon werken en wat geld neerleggen voor onze medemens uit de provincie.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eigenlijk zo ik in Amsterdam ook zo'n uitdragerij moeten beginnen. En dan door de week in Brabant en omstreken gewoon de oude troep gratis ophalen. Als oma is overleden dan willen de mensen er graag vanaf. Ben je zo rijk.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:29 schreef Pollewoppie het volgende:
Tja wat zal ik zeggen.... spuuglelijk gebouw met spuuglelijk uitzicht op de binnenplaatsmaar verder van binnen wel strak en luxe.... nee niks voor mij maar ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Veel plezier met klussen en inrichten enzo iig!
quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Omdat je nog geen buurtjes hebt die de duiven voeren wellicht?
Zelf heb Ik heb jaren geleden nabij op de UVA daar op 't Science Park mogen werken, in de zomer is het wel fijn om in die omgeving te wandelen in het groen.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:25 schreef Gellius het volgende:
Zeker! Die wandeling heb ik vaak gemaakt, over de Valentijnkade met zijn territoriaal angehauchte ganzenfamilies, dan langs het vage stukje met de woonbootjes, gewone bootjes en autowrakken, en dan over de dijk terug langs het Flevobad. Het park zelf vind ik nog steeds een beetje 'n mwâh-homoneukpark.
Goed punt! Helemaal niet aan gedacht. Schoonzusje woont op de begane grond en heeft dus geen onderburen. Hmm.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:25 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Probleem met zo'n epoxycoating op de vloer is wel dat je geen demping hebt van een ondervloer, en dat ben je waarschijnlijk wel verplicht...
Kijk ook eens bij de Vomar op de Middenweg, zou ik zeggen. Vergeleken met AH hebben ze minder kant-en-klaar maar juist meer lekker buitenlands eten.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:20 schreef Ewelina het volgende:
Daar waar jij gaat wonen, zijn niet echt winkels heel dichtbij, toch wel snel 10 minuten lopen naar de dichtsbijzijnde supermarkt. En die is kut (AH op de Molukkenstraat)Ik zou als ik jou was, je boodschappen doen bij de AH op de Helmholtzstraat, die is veel beter (en groter)
We weten het nog niet zeker. Als alles meezit mogen we halverwege maart het contract tekenen en dan is de woning dus meteen beschikbaar voor klussen en verhuizen. We zouden hier een maand tevoren bericht over krijgen, dus dan zouden we binnen nu en een week iets moeten horen. Ik houd je op de hoogte!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef Querida_s het volgende:
Hoi Claudia,
Ik heb met mijn vriend samen ook een appartement!! Wij kunnen pas 25 feb gaan kijken. Heb jij enig idee wanneer jullie t appartement opgeleverd krijgen? Ik heb namelijk t idee dat t bij ons nog wel even gaat duren!!
Het is een dunne laag, dus je kunt er makkelijk een vloer overheen leggen. Het is net iets chiquer dan de betonvloer verven. Lijkt me geen probleem.*quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:21 schreef Bartjebart het volgende:
Dat epoxy... mag dat wel in een huurwoning? Het lijkt me niet eenvoudig te verwijderen en zo
Ik ken die Vomar! Hij zit niet echt op een wandel-ik-even-met-een-paar-zware-boodschappentassen-afstand, geloof ik, maar het is misschien een aardige optie voor de wekelijkse boodschappen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:22 schreef Igen het volgende:
Mag ik hier nog even op reageren?
[..]
Kijk ook eens bij de Vomar op de Middenweg, zou ik zeggen. Vergeleken met AH hebben ze minder kant-en-klaar maar juist meer lekker buitenlands eten.
Ik ken de Ringdijk goed (ik loop er nu ook elke ochtend langs). Heel mooi, inderdaad!quote:Trouwens, van de Ringdijk vind ik vooral de huisjes aan de Transvaalkade mooi. Is vast leuk als je daar straks elke dag langs komt.
Ik kreeg een mailtje terug dat er begin maart een bijeenkomst zal worden gehouden waarbij we een concept huurcontract krijgen. Het is dus nog even wachten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:49 schreef Querida_s het volgende:
Oeehh spannend!! Hoop voor jullie dat t je t snel hoort!
We huren ook, zitten op de 1e verdieping. Jullie? (miss dat t daar mee te maken heeft?)
(heb geen flauw idee hoe dat met die quotes werkt sorry)
Ja, dat vraag ik me ook af. Maar ik ben er niet rouwig om, want ik vind hangtoiletten maar eng.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:46 schreef Fortitudo het volgende:
waarom zit er in hemelsnaam geen hangtoilet in?
oow als het inderdaad slechts een dun laagje is het wat anders... Had het niet vervelend gevonden wanneer de vorige bewoner van mijn woning dat had gedaanquote:Op woensdag 11 februari 2009 06:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een dunne laag, dus je kunt er makkelijk een vloer overheen leggen. Het is net iets chiquer dan de betonvloer verven. Lijkt me geen probleem.*
*Behalve dan wat het ontbreken van een geluidsisolerende ondervloer betreft. Ik heb Ymere gevraagd of ze me een concept van het huurcontract kunnen sturen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |