abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70924842
Bij de plaat zát het krabbertje, die ik zelden gebruik. Ms. 1 x / jaar.
Ceranfeld reiniger ( auf deutsch) heb ik er later bij gekocht via de Miele monteur.
Belachtelijke 12 euro voor een flesje.
Dus doe/deed ik er zuinig (?) mee.

Pas geleden was er weer zo'n meneer.
Die keek naar de plaat en zei bestraffend dat ik het minimaal wekelijks moest gebruiken, want het legt een silicone beschermlaagje over de (glas) plaat.

Verder ben ik een tevreden gebruiker.
pi_70926180
Kan je geen inductieplaat installeren? Wij hebben het in ons nieuwe huis en het werkt zoveel beter dan keramisch, het komt bijna bij gas in de buurt. Snel warm, maar geen hete plaat omdat het de pan verwarmt en dus niet de plaat zelf. Je hoeft niet bang te zijn dat je je hand verbrandt want de plaat slaat alleen aan als er een pan op staat. Verder is de temperatuur goed en snel te regelen en koelt de boel ook snel weer af na het koken. En een "P" (power) stand voor de wok, waardoor ik er net zo goed op kan wokken als op mijn gaskookplaat in het oude huis.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2009 10:12:38 ]
pi_70926830
Ik mag eigenlijk niet eens klagen, want deze keramische plaat gaat al ongelooflijk snel aan en uit. Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat precies met inductie zit. Oh well, je kunt niet alles hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_70926867
quote:
Op maandag 13 juli 2009 08:50 schreef AnneX het volgende:

Pas geleden was er weer zo'n meneer.
Die keek naar de plaat en zei bestraffend dat ik het minimaal wekelijks moest gebruiken, want het legt een silicone beschermlaagje over de (glas) plaat.
Dat staat ook achterop mijn Cerafix-flesje, dat er een beschermend laagje op komt. Beschermend laagje m'n reet. Ik maak die plaat elke dag schoon en elke 3 dagen grondig schoon, en ik merk helemaal niets van dat beschermende laagje.

Maar toch een tevreden gebruiker? Kom je ook van gas, zeg maar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 13 juli 2009 @ 11:19:24 #205
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_70928060
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Kan je geen inductieplaat installeren? Wij hebben het in ons nieuwe huis en het werkt zoveel beter dan keramisch, het komt bijna bij gas in de buurt. Snel warm, maar geen hete plaat omdat het de pan verwarmt en dus niet de plaat zelf. Je hoeft niet bang te zijn dat je je hand verbrandt want de plaat slaat alleen aan als er een pan op staat. Verder is de temperatuur goed en snel te regelen en koelt de boel ook snel weer af na het koken. En een "P" (power) stand voor de wok, waardoor ik er net zo goed op kan wokken als op mijn gaskookplaat in het oude huis.
Nou de glazen plaat wordt toch echt wel even warm hoor, ik zou in ieder geval mijn hand er niet op leggen.
Een groot nadeel van Inductie is dat niet alle pannen er geschikt voor zijn.
Een tip als je gaat shoppen voor pannen die op een inductieplaat moeten, neem een magneetje mee.
Blijft het magneetje plakken, dan is de pan geschikt voor inductie.
pi_70929363
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat staat ook achterop mijn Cerafix-flesje, dat er een beschermend laagje op komt. Beschermend laagje m'n reet. Ik maak die plaat elke dag schoon en elke 3 dagen grondig schoon, en ik merk helemaal niets van dat beschermende laagje.

Maar toch een tevreden gebruiker? Kom je ook van gas, zeg maar?
Oef, sorry té snel gelezen.
Bij gebrek aan gas in ons durrep hebben we 100 jaar keramisch gekookt.
Dus traag, verder beviel dat goed qua koken en onderhoud.
Daarna in een huurhuis op gas de gietijzeren pannen verknald.
En weer thuis op inductie !!! sinds 2 jaar .
Even wennen ( en nieuwe pannen) en prima.
pi_70931747
Wat een leuke stoeltjes heb je bij je eettafel! En is die vloer van de VT wonen collectie?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_70938010
quote:
Op maandag 13 juli 2009 06:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zal eens bij de Blokker kijken, het klinkt goed!

Daar gebruik ik nu m'n nagels voor.
BCC en Media Markt verkopen ze volgens mij ook. Van WPRO, de (professionele) apparatuuronderhoudsserie van Whirlpool
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_70938024
quote:
Op maandag 13 juli 2009 10:11 schreef Razztwizzle het volgende:
En Inductie is vele malen zuiniger dan gas of keramisch!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')