SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:29 schreef MLI het volgende:
Succes!Ik word morgenochtend geopereerd (krijg een cochleair implantaat).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Whehe. Wat een tegenovergesteld contrast met die andere kamer!quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:30 schreef Sugar het volgende:
Ik duim inderdaad!
En ik zal jullie uit de illusie verlossen dat het altijd netjes is bij ons. Dit was extreem opgeruimd vanwege het geschuif met meubels gisteren.En.....
we hebben een speelkamer!![]()
[ afbeelding ]
...meteen om het hoekje bij die nette tafel, die er nooit netjes uiziet, behalve vanochtend!![]()
[ afbeelding ]
Oh ja, het is inderdaad een gymkast en wij vinden 'm heel leuk!
Vort, uit die zure lappen stinkie!quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:46 schreef conleche het volgende:
Ik moet eruit. Maar ik lig nog zo lekker.
quote:
LOLquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:55 schreef ColdFeet het volgende:
Ik weet nog wel, de laatste keer toen ik was geopereerd (ook aan mijn oor): ik was 's morgens vroeg geopereerd, strontmisselijk van de narcose, en toen kreeg ik tuinbonen en braadworst als lunch![]()
Jij ook nog eenquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:01 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
LOL
Ik kan me de combinatie van een ooroperatie en tuinbonen als lunch ook nog levendig herinneren.![]()
Ik heb tot een paar jaar geleden gedacht dat ik geen tuinbonen lustte trouwens, maar ze blijken juist lekker te zijn als je ze niet tot pulp kookt.![]()
Ik hoop voor Vik dat ze gewoon een boterhammetje krijgt.
Succes MoBlo!
Dank!quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef conleche het volgende:
Jij ook nog eenvoor de onder de 70 grens!!!
![]()
Ik koop wel grote, maar dubbeldop ze dan.quote:En ik lust alleen tuinboontjes uit eigen tuin, want dan oogst ik ze als ze nog klein zijn en dan zijn ze heerlijk!!
Ja, ik ben altijd verschrikkelijk hongerig (en nooit misselijk) na narcose.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:03 schreef Muis006 het volgende:
Kregen jullie allemaal eten op de dag dat je geopereerd was?
Ik pas de dag erna. En 2 dagen daarna bleef het pas binnen
ik mocht dat niet eens want dan ging ik kotsen en die spanning was niet goed voor mijn hoofdwond enzoquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:07 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Ja, ik ben altijd verschrikkelijk hongerig (en nooit misselijk) na narcose.
Ik moest er wel altijd zelf om vragen, want het is niet de gewoonte dat je zo snel na een operatie eet geloof ik.
Dat zou op zich een mogelijkheid zijn ja, maar er is een redelijke kans dat degene die de taart uitdeelde (ze was jarig) morgen ook mijn prullenbak leegt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:55 schreef kwakveense het volgende:
@ phaidra: je kan m altijd laten staan en eind van de dag in de vuilnis gooien hoor!
nog even eenvoor she (ben nu pas bijgelezen) en veel succes met je tentami mo!
Ik begon op 72,9 en dan is het afgevallen aantal kilo's een mooi rond getal. (maar ik doe er in principe niet anal over heur.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:09 schreef Greys het volgende:
Co, je hebt het vast al eens uitgelegd, maar waarom is jouw streefgewicht in de tabel 56.9 en niet gewoon 57?
Ziet die 6 er beter uit ofzo?
Even uit m'n hoofd, volgens mij gaat je schildklier ook sneller werken van dat spul, of iets in die richting. Misschien voor Tink niet helmaal aan te raden, omdat ze dan nog meer afvalt. Dus eerst even goed inlezen voor gebruik.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:40 schreef kwakveense het volgende:
blaatschaap en tink: potje L-thyrosine?
Ik heb een heerlijk recept voor tuinbonen-en-pancetta-risotto van het River Cafe. Dat dubbeldoppen vind ik zo'n lekker kneuterig klusjequote:Op woensdag 28 januari 2009 10:06 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Dank!![]()
[..]
Ik koop wel grote, maar dubbeldop ze dan.
Niet te lang koken, een scheutje (soja)room erdoor en wat tuinkers er overheen knippen.
Heerlijk.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Even uit m'n hoofd, volgens mij gaat je schildklier ook sneller werken van dat spul, of iets in die richting. Misschien voor Tink niet helmaal aan te raden, omdat ze dan nog meer afvalt. Dus eerst even goed inlezen voor gebruik.
Echt schadelijk is het volgens mij niet, het spul doet veel meer, ook goede dingen met neurotransmitters (vandaar dat het werkt tegen stress). Heb even geen tijd om het na te zoeken, maar het leek me nuttig om wat extra info in de groep te gooien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:18 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat klinkt me als iets in de oren waar je beter voorzichtig mee kan zijn! Met je schildklier wil je liever niet rommelen, lijkt me. Maar is dat dan zonder recept te krijgen?
Ja, dat vliesje, zeg maar. Want dat is vaak vrij taai en bitter, zeker als je wat grotere bonen hebt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef conleche het volgende:
Wat is precies dubbeldoppen? Dat je van het boontje zelf ook nog een laagje afhaalt?
Of 2 boontjes tegelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:19 schreef conleche het volgende:
Wat is precies dubbeldoppen? Dat je van het boontje zelf ook nog een laagje afhaalt?
Heer Co houdt niet zoveel van doppen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:26 schreef Anosmie het volgende:
[..]
Of 2 boontjes tegelijk.
Of samen met heer Co gezellig doppen?
Ga liever in het avondzonnetje zitten met een glaasje zonder dat ik hoef te doppen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Heer Co houdt niet zoveel van doppen.
Ik wel! Met een glaasje erbij in het avondzonnetje. Heerlijk!!
Het doppen is juist hartstikke therapeutischquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ga liever in het avondzonnetje zitten met een glaasje zonder dat ik hoef te doppen.
Ja psiesquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:30 schreef conleche het volgende:
[..]
Heer Co houdt niet zoveel van doppen.
Ik wel! Met een glaasje erbij in het avondzonnetje. Heerlijk!!
ik heb de info die chico gaf gelezen (een artikel) en daar stond niks in van je schildklier. het is wel gerelateerd aan bepalde schildklier hormonen, maar het enige waar ze voor waarschuwen is borstvoeding en je bloeddruk, of als je bepalde mediijnen slikt of een leverkwaal hebt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Even uit m'n hoofd, volgens mij gaat je schildklier ook sneller werken van dat spul, of iets in die richting. Misschien voor Tink niet helmaal aan te raden, omdat ze dan nog meer afvalt. Dus eerst even goed inlezen voor gebruik.
Dank je voor de tip. Ik wil inderdaad écht niet dunner worden. Alleen strakkerquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:15 schreef loveli het volgende:
[..]
Gaat de bloeddruk omhoog of omlaag? Als mijn bloeddruk namelijk nog lager wordt kan ik namelijk direct retour ziekenhuis.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:54 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ik heb de info die chico gaf gelezen (een artikel) en daar stond niks in van je schildklier. het is wel gerelateerd aan bepalde schildklier hormonen, maar het enige waar ze voor waarschuwen is borstvoeding en je bloeddruk, of als je bepalde mediijnen slikt of een leverkwaal hebt.
Pas op met zelfdiagnose heur, het zijn symptomen die nog op 100 andere dingen zouden kunnen slaan volgens mij! Heb je nog een second opinion gedaan wb de hyperventilatie (of anders) vorige week?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gaat de bloeddruk omhoog of omlaag? Als mijn bloeddruk namelijk nog lager wordt kan ik namelijk direct retour ziekenhuis.
Edit: net gelezen en kijk! een (tijdelijk) tyrosinetekort (door middel
van fenylalanine- en tyrosinevrije voeding) leidt tot daling van de synthese en afgifte van catecholamines in de hersenen. Bijbehorende symptomen zijn onder meer vermoeidheid, inactiviteit, depressie, gebrek
aan initiatief en interesse, besluiteloosheid, geheugenproblemen, lage bloeddruk, nervositeit, angst, afgenomen concentratie en alertheid.
Precies de klachten waar ik lange tijd last van had/heb (depressie niet gelukkig). Niet alles even ernstig, maar toch
![]()
Ah, daar kan je inderdaad heel erg zenuwachtig voor makenquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:23 schreef Liejannuh het volgende:
MoBlo is nu tentamen aan het maken Pandorah. En ze was rete-zenuwachtig.
Dat moeten ze erbij zeggen. Helaas zijn er weinig mensen die echt door voeding alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:28 schreef kwakveense het volgende:
idd Tink, kijk uit hoor! want er staat ook in t artikel dat eigenlijk nooit zomaar tekorten ontstaan, zeker niet in gevarieerde voeding...
Je moet je altijd houden aan de voorgeschreven dosering.quote:Op woensdag 28 januari 2009 09:40 schreef kwakveense het volgende:
blaatschaap en tink: potje L-thyrosine? ik dacht dat ik me gisteren dingen inbeeldde toen ik een paar uur na innemen me wat beter voelde, maar ik las net dat onderzoek van chico, en het werkt echt zo snel... het effect zou ik beschrijven als: ik merkte niets specifieks qua stemming, maar op het moment dat er een sressgedachte in me op kwam kon ik die ineens voorbij laten waaien, in plaats van dat ik gegrepen werd door een beklemmend gevoel... daardoor ging alles meteen een stuk beter....ik vergeet minder enzo...
wat ik me wel afvraag, she?, is hoe je kunt doseren bij een gewicht van 80 kilogram... ik lees dingen als 30-150mg per kg lichaamsgewicht, maar op t potje staat 1 pil van 500 mg bij het eten... en ik las ook dat het effect maar een uur of 4 duurt...
ik ben machtig content: mn ipod is gisteren overleden, en aangezien ik 600 euro borg terugkreeg heb ik een stukje daarvan besteed aan een ipod touch 8gb (want ik ga écht niet zonder mn eigen muziekjes het vliegtuig in!) en hij is zo lief en fijn!!
goed, nu ga ik douchen en aankleden, opruimen en een paklijst maken. boodschapje doen, en dan inpakken en wegwezen...
succes nogmaals vikje! oh en ik kan ook op fok vanaf mn ipod op een draadloos netwerk, dus wie weet kom ik nog wel even langs...
doe ik! keurig 1 pil per dag... s ochtends, bij t ontbijt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:43 schreef SHE het volgende:
[..]
Je moet je altijd houden aan de voorgeschreven dosering.
Elke leverancier stelt zijn eigen pil samen en dus is de dosering niet voor niets gemeld. Wat je leest op internet moet je vergeten. Gewoon houden aan de dosering die de leverancier voorschrijft.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
Tof huis sugar! Met hele mooie kinderfoto's aan de muur!
Efedrine is gewoon een amfetamine. Het is een zusje van Speed.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:47 schreef mspoez het volgende:
Vroegah had je toch ook pillen die je schildklierhormoon stimuleerden met Efedrine ofzo? Hoe zat dat weer? Heb er ooit eens gekregen en geprobeerd maar kreeg het er vooral warm van en mijn hartje ging stuiteren!
Jeetje, Cinnamon.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Kop op allen!!!
Ik kan zelf ook wel wat kudos gebruiken. Na 3 weken te hebben gewerkt in mijn nieuwe baan, moet ik al weg, vanwege bedrijfseconomische redenen. Ik ben nu per direct werkloos en heb ws. ook geen recht op WW. Ik heb nl. een vaste baan opgezegd voor deze uitzendbaan...
En dan heb ik vrijdag ook nog een monsterlijk tentamen.
Oh, dat klinkt niet goed...quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Kop op allen!!!
Ik kan zelf ook wel wat kudos gebruiken. Na 3 weken te hebben gewerkt in mijn nieuwe baan, moet ik al weg, vanwege bedrijfseconomische redenen. Ik ben nu per direct werkloos en heb ws. ook geen recht op WW. Ik heb nl. een vaste baan opgezegd voor deze uitzendbaan...
Dat meen je niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Kop op allen!!!
Daarom ben ik ook dol op Thyrosinequote:Op woensdag 28 januari 2009 11:51 schreef kwakveense het volgende:
efedrine blijf ik ver weg van... dat zat toch ook in die pu-erh thee? en soort natuurlijke speed...
de enige reden dat ik die l-thyrosine durf te gebruiken is t feit dat t NIKS doet als je t niet nodig hebt, en alleen zorgt dat je nomaal blijft doen als je normaal gesproken ergens last van zou hebben (door stress)...ik doe niet aan puur prestatieverhogende dingen...behalve misschien theine in thee en caffeine in cola en chocola
Sweet jesusquote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Kop op allen!!!
Je bent vanwege bedrijfseconomische redenen ontslagen, en gezien de korte termijn dat je in dienst bent geweest lijkt het me dat jij die niet had kunnen voorzien en dus niet verwijtbaar werkloos bent nu.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Balen he, ik heb geen inkomen nu, gelukkig woon ik samen met mijn goed verdienende vent!
Ik was inderdaad van werkveld veranderd, ik wilde zo graag juridische werkervaring opdoen. Daarvoor word ik nu hard gestraft. Ik vrees het ergste voor mijn WW-aanvraag. Ik wist namelijk dat dit contract een uitzendcontract was en dat dat dus minder waarborgen heeft dan een vast contract...
Guggel is echt iets heel anders. Dat ' voel ' je ook niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef mspoez het volgende:
Oh jakkes Cinaa. Wat een rotstreek ook, je aannemen en dan binnen een maand je eruit zetten want te duur ...
En wb efedrine: die guggelgevallen van jou doen toch hetzelfde SHE? Of net weer een beetje anders?
Ik denk dat ze het over verwijtbare werkloosheid heeft?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:07 schreef sigme het volgende:
Recht op WW bestaat toch uit opgebouwd arbeidsverleden? Niet uit 'laatste baan'?
Wel bepaalt volgens mij het salaris van de laatste baan de hoogte van de WW, maar dat was niet de zorg?
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over verwijtbare werkloosheid heeft?
http://www.postbus51.nl/n(...)wetuitkering-ww.htmlquote:Voorwaarden WW-uitkering
U heeft recht op een WW-uitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
* U bent jonger dan 65 jaar.
* U bent werkloos.
- U verliest minimaal vijf werkuren per week. Als u minder dan tien uur per week werkte, verliest u minimaal de helft van uw uren.
- U krijgt de verloren uren niet doorbetaald.
- U kunt direct aan de slag als u een baan vindt of krijgt aangeboden.
* U heeft minimaal een half jaar gewerkt.
In de 36 weken voor u werkloos werd, heeft u minimaal 26 weken gewerkt.
* U bent niet verwijtbaar werkloos.
U heeft niet zelf ontslag genomen en u bent niet om een dringende reden ontslagen. Een dringende reden voor ontslag is bijvoorbeeld omdat u zich heeft misdragen.
* U bent verzekerd voor de WW.
* U heeft zich tijdig geregistreerd als werkzoekende bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).
Echter:quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:11 schreef SHE het volgende:
Zolang je niet zelf ontslag neemt, of verwijtbaar werkeloos bent geraakt, krijg je gewoon je WW.
Volgens mij kon je dat niet voorzien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar als u kunt voorzien dat deze wisseling op korte termijn tot werkloosheid leidt, dan verliest u uw recht op een WW-uitkering.
Tsja, dat wordt dan toch een kwestie van aanvechten / opkomen voor je recht. Je mag echt van baan veranderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...
Nou, ja, ik had natuurlijk een uitzendcontract maar géén eindige klus van drie maanden ofzo. Maar een uitzendcontract heeft natuurlijk sowieso een heel tijdelijke aard: er kan per dag worden opgezegd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Had je het op enige wijze kunnen voorzien dan, Kaneel?
Mijn idee.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:22 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk vind ik UWV / CWI etc werkelijk zulke gigantisch frustrerende k*torganisaties (en dat is hun bedoeling natuurlijk), dat ik geen WW zou aanvragen als ik me dat ook maar enigzins kan veroorloven.
Dito! Ben er 1 keer geweest (CWI) toen ik met mn eerste studie gestopt was na een half jaar en een baantje wou maar dit nog niet kon vinden. Ik heb netjes gewerkt sinds m'n 15e ofzo, maar toch heeft ze alles uit de kast getrokken om mij vooral GEEN tijdelijke uitkering aan te laten vragenquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:22 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk vind ik UWV / CWI etc werkelijk zulke gigantisch frustrerende k*torganisaties (en dat is hun bedoeling natuurlijk), dat ik geen WW zou aanvragen als ik me dat ook maar enigzins kan veroorloven.
Succesquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn idee.
En het is slecht voor het CV...
Ben dus al druk in de weer met sollicitaties. Knip ende plak! Bellen met mijn nette stem. Whaha. De hele mallemolen.
Ik heb wel eens in een soortgelijke situatie gezeten en toen kreeg ik gewoon WW, dus ik zou er toch even werk van maken! Hoe zou het anders moeten als je geen partner had? Verhongeren?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
@Cinnamon: het lijkt me iig een goed idee om zowel het uitzendbureau áls je laaste werkgever schriftelijk bevestigen dat het wel om een uitzendbaan ging, maar dat het de bedoelilng was dat je uiteindelijk vast in dienst zou komen oid en dat het zéker geen baan voor 3 weken zou zijn en dat jij niet kon voorzien dat de wisseling op korte termijn tot werkloosheid zou leiden.
Weet jij wat mij (en waarschijnlijk ook veel anderen) écht goed helpt tegen stress? Dagelijks buiten sporten. Ik heb er geen tijd voor (2 kinderen, freelance werk, man, huishouden), maar als het kon zou ik het zeker doen. Als ik dagelijks sport ben ik héééél stressresistent. Misschien werkt het voor jou ook wel. Bijkomende voordelen:quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:38 schreef Dipkip het volgende:
De huisarts kwam met kalmeringsmiddelen maar die wil ik niet die krijg je toch maar kort, de bron van de stress gaat langer aanhouden dan dat, en ik heb geen behoefte aan een nieuw verslavend middel in mn leven
Dat is zeker ook een goed idee, maar omdat bij mij de stress grotendeels komt van studie + huis verbouwen combineren, weet ik dat het me lang niet iedere dag gaat lukken dat te doen. En ik denk dat misschien zo'n supplement als een soort steun in de rug kan fungeren om zulke plannen wél vol te houden ondanks de drukte.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:44 schreef Tinkepink het volgende:
Weet jij wat mij (en waarschijnlijk ook veel anderen) écht goed helpt tegen stress? Dagelijks buiten sporten. Ik heb er geen tijd voor (2 kinderen, freelance werk, man, huishouden), maar als het kon zou ik het zeker doen. Als ik dagelijks sport ben ik héééél stressresistent. Misschien werkt het voor jou ook wel. Bijkomende voordelen:
- je kunt het gebruiken om een dagritme te creeeren
- je valt er nog vanaf ook
Nu sport ik drie x per week, maar merk echt verschil met de periode dat ik dagelijks wat buiten deed. Al is het maar een halfuurtje fietsen of wandelen ofzo.
Misschien is 4 weken ook wel een beetje veel. Zijn hardloopschoenen erg duur?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:46 schreef sigme het volgende:
Dipkip, over hardlopen op sportschoenen i.p.v. op hardloopschoenen:
Mijn lief deed dat ook en had na vier weken Evy zo'n pijn aan schenen & knieen dat hij een week moest rusten. En hardloopschoenen gekocht heeft (en daarna geen centje pijn meer).
Hou dat even in het achterhoofd als je gaat rennen op sportschoenen.
Yay, dank je wel!quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
En juichen voor het nieuwe huisje van Maria.Ik heb even niet meegekregen om welk huis het nu ging. Het ene huis waarvan het bod eerst niet geaccepteerd was, of een ander huis?
Oh Cinnamonquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn idee.
En het is slecht voor het CV...
Ben dus al druk in de weer met sollicitaties. Knip ende plak! Bellen met mijn nette stem. Whaha. De hele mallemolen.
Hoe zit het dan met de particuliere markt? Wij gaan nu naar een particuliere huurwoning die heel betaalbaar is (vanaf 600 euro voor woningen vanaf 70m2, meen ik me te herinneren). En dan hebben we het over Amsterdam.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wil ook een eigen huis! Ik ben heel blij dat we de kans kregen om m'n vriend bij ons in het studentenhuis in te laten trekken, maar we zijn zó toe aan iets voor ons samen. Ik wil een keuken vol met mijn eigen spulletjes zonder stapels afwas van anderen, en een kamer voor mijn vriend om in te schilderen, en ruimte voor een boekenkast voor al m'n boeken, en en en en.
Maar de wachtlijsten zijn belachelijk lang en we zijn een stel arme sloebers, dus kopen zit er ook niet in,.
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar daarvoor worden inkomenseisen gesteld die wij helaas niet halen... zeker niet zolang ik nog studeer. We kunnen prima 600 euro per maand betalen, want dat doen we nu ook, maar geen makelaar o.i.d. die met ons in zee wil gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de particuliere markt? Wij gaan nu naar een particuliere huurwoning die heel betaalbaar is (vanaf 600 euro voor woningen vanaf 70m2, meen ik me te herinneren). En dan hebben we het over Amsterdam.
Hey wat super voor je/jullie! Van harte! Het wordt vast een fijn nestjequote:Op woensdag 28 januari 2009 13:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Yay, dank je wel!
Het is een ander, maar hij is bijna compleet hetzelfde want het is in hetzelfde straatje! Maar dan iets groter, want het is een hoekwoning (benedenwoning, net als die andere, dus niet supergroot, maar wel met tuin!)!
Gisteren hypotheekgesprek gehad (de 4e intussenoriëntatie en herberekening enzo) en alles lijkt helemaal goed te komen!
![]()
Wat betreft jullie eigen bezichtiging: spannend! Ik hoop dat het wat is! Zijn jullie al lang op zoek?
En DaD: wij hebben er ook lang op moeten wachten, maar denk maar zo: uiteindelijk zal jij ook samen met vriendlief een huisje hebben!
Oh nee, dat vind ik ook niet hoor! Maar huren via de woningstichting gaat nog zeker een jaar of drie duren, en zolang wil ik gewoon echt niet meer in een studentenhuis wonen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
DaD: een koophuis is niet verplicht hoorDoen wij ook niet aan.
Dipkip: NU naar de Runnersworld! Ik heb in de opruiming echt heel betaalbare schoenen gescoord daar.
Het is ook zo'n stomme poppenkast, dat solliciteren. Blegh. De gesprekken zelf ook, jeejquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh CinnamonHoe kut ik het ook vind voor je (echt!), hier moest ik even hard om lachen
quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Yay, dank je wel!
Het is een ander, maar hij is bijna compleet hetzelfde want het is in hetzelfde straatje! Maar dan iets groter, want het is een hoekwoning (benedenwoning, net als die andere, dus niet supergroot, maar wel met tuin!)!
Gisteren hypotheekgesprek gehad (de 4e intussenoriëntatie en herberekening enzo) en alles lijkt helemaal goed te komen!
![]()
Sterker nog, we waren nog niet echt op zoek maar meer aan het oriënteren. Omdat ik een erfenis zou krijgen begon ik te denken aan een koopwoning als investeringsobject.quote:Wat betreft jullie eigen bezichtiging: spannend! Ik hoop dat het wat is! Zijn jullie al lang op zoek?
En hoe zit het dan met de reguliere huurverenigingen? In Amsterdam zijn dat bijv. Stadgenoot en Ymere, en die hebben niet vreselijk hoge inkomenseisen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar daarvoor worden inkomenseisen gesteld die wij helaas niet halen... zeker niet zolang ik nog studeer. We kunnen prima 600 euro per maand betalen, want dat doen we nu ook, maar geen makelaar o.i.d. die met ons in zee wil gaan.
Als je 600 euro per maand kan betalen kan je misschien ook een koopappartementje betalen? Al ligt dat dan weer aan of je in aanmerking komt voor een hypotheek. Umpf, ik heb dus al 4 keer een hypotheekgesprek gehad, maar snap er nog steeds de ballen vanquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar daarvoor worden inkomenseisen gesteld die wij helaas niet halen... zeker niet zolang ik nog studeer. We kunnen prima 600 euro per maand betalen, want dat doen we nu ook, maar geen makelaar o.i.d. die met ons in zee wil gaan.
Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je 600 euro per maand kan betalen kan je misschien ook een koopappartementje betalen? Al ligt dat dan weer aan of je in aanmerking komt voor een hypotheek. Umpf, ik heb dus al 4 keer een hypotheekgesprek gehad, maar snap er nog steeds de ballen vanEn dat is frustrerend, want ik hou er niet van afhankelijk te zijn en wil zélf weten hoe het werkt
Ik vind het vooral vreemd dat je vaak per maand minder kwijt bent aan een koopwoning dan aan een huurwoning, terwijl je voor een koopwoning een megalomanisch bedrag moet lenen
Ohwell. Economie is nooit mijn cup-of-tea geweest.
Oh, dat is minder.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
het ging kut en nu ben ik in officiële rouw
en nu... werken...![]()
![]()
en ik had zó mn best gedaan
![]()
In Groningen werkt het zo dat alle woningcorporaties e.d. hun aanbod één keer per twee weken presenteren op woningnet.nl. Dat is ook waar je je inschrijft, je komt dan voor alle woningen van alle corporaties in aanmerking. Maar de wachtlijsten zijn zo lang, dat woningen vaak vergeven worden aan zoekenden met minstens 5 à 6 jaar wachttijd. En wij hebben anderhalf jaar.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met de reguliere huurverenigingen? In Amsterdam zijn dat bijv. Stadgenoot en Ymere, en die hebben niet vreselijk hoge inkomenseisen.
Alhoewel, wij voldoen ook maar nét aan de inkomenseisen voor deze woning (4 kamers, 94m2, eigen parkeerruimte). Als student was ik er zeker niet voor in aanmerking gekomen. Maar goed, het is maar net hoeveel ruimte je wilt. Twee kamers, 70m2, eigen keuken is prima om mee te beginnen, toch? Of ligt je ondergrens bij 3 kamers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
Ik lig met griep in bedquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
Dipkip: NU naar de Runnersworld! Ik heb in de opruiming echt heel betaalbare schoenen gescoord daar.
Balen van je tentamen, weet je zeker dat je het niet goed hebt gemaakt,of kan het nog meevallen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
maarik heb wel een ander vak gehaald, van 3ECT's
dus dat is dan wel weer fijn, dát wel.
Dus 2 van de 6 vakken zijn binnen
die opdracht waar SHE nog mee had geholpen, bedrijfskunde, had ik een 8 voor
Dus al met al ben ik er nog zo slecht nog niet in
Dat was ook onze gedachtengang, ja. Zeker als het toch maar voor een paar jaar is, wil je helemaal niet die verplichtingen... En het kapitaal dat je opbouwt, valt fors tegen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.
Daarnaast draai je bij een koopwoning zelf op voor de onderhoudskosten en vergis je er niet in hoe duur dat is! En hoe tijdsintensief ook.
Nou ja, ergens zolang ze nog opruiming hebbenquote:
Zo werkt dat in Amsterdam ook. Mijn vriendje heeft een wachttijd opgebouwd van 14-15 jaar en komt nog niet eens in aanmerking voor een andere woning. Dat komt doordat iemand met urgentie of een indicatie voor het een of ander vrijwel altijd voorgaat.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
In Groningen werkt het zo dat alle woningcorporaties e.d. hun aanbod één keer per twee weken presenteren op woningnet.nl. Dat is ook waar je je inschrijft, je komt dan voor alle woningen van alle corporaties in aanmerking. Maar de wachtlijsten zijn zo lang, dat woningen vaak vergeven worden aan zoekenden met minstens 5 à 6 jaar wachttijd. En wij hebben anderhalf jaar..
Hier hebben de corporaties vaak zeer betaalbare koopwoningen (voormalige huurwoningen) op hun site staan. Je hebt ook nog eens starterssubsidie, dus wie weet? Je kunt altijd eens bij de Hypotheker langsgaan (dat is gratis en vrijblijvend). In het ergste geval weet je wat je moet doen om wél voor een koopwoning in aanmerking te komen (bijv. nog even wachten tot je afgestudeerd bent).quote:Een hypotheek zal er ook wel niet inzitten, Maria.. M'n vriend en ik doen niet echt aan goed-betalende banen.
Wat houdt dat precies in, dat garant staan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat was ook onze gedachtengang, ja. Zeker als het toch maar voor een paar jaar is, wil je helemaal niet die verplichtingen... En het kapitaal dat je opbouwt, valt fors tegen.
DaD, kun je niet iets regelen met garantstellingen enzo, als je wilt kopen of particulier huren? Wij hadden in DH een vrij prijzig appartement op een startersinkomen (wat best lukte, hoor) en volgens mij heeft mijn schoonvader toen garant gestaan. Die is namelijk haske rijk
DAt iemand anders jullie schuld overneemt als jullie niet meer -kunnen- betalen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in, dat garant staan?
Ah ok, dat dacht ik wel. Ik zal daar eens naar rondkijken en informeren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
DAt iemand anders jullie schuld overneemt als jullie niet meer -kunnen- betalen.
ja, nee, sorry.. vol is vol...quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Carria het volgende:
Daarom hoop ik dat ik hier ook af en toe mee mag posten. Please?
Het is vooral interessant als je iets wel kunt betalen, maar niet aan de inkomenseisen voldoet (zoals DaD dus).quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
Voor deze huurwoning mochten we zijn ouders niet garant laten staan, maar het is vaak inderdaad een optie.
Wij hebben wel met volledige aflossing hoor! En heel veilig een spaarhypotheek, geen beleggingshypotheek. En we krijgen Koopsoepsidiequote:Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.
Daarnaast draai je bij een koopwoning zelf op voor de onderhoudskosten en vergis je er niet in hoe duur dat is! En hoe tijdsintensief ook.
quote:
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wij hebben wel met volledige aflossing hoor! En heel veilig een spaarhypotheek, geen beleggingshypotheek. En we krijgen Koopsoepsidie![]()
Huh? Ik wist niet dat dat kon? Ik dacht dat een spaarhypotheek een garantie was voor een eindbedrag.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.
Dat is balen! Maar ik neem aan dat ze voor nieuwe hypotheken die lage rentestand wel meenemen in de berekening? Dan is de kans minder klein grootquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.
Geen idee hoe het ook alweer zat in NL (heb mijn laatste NL-hypotheek 6 jaar geleden afgelost), maar in D kan dat dus wel. Helaas.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Huh? Ik wist niet dat dat kon? Ik dacht dat een spaarhypotheek een garantie was voor een eindbedrag.
Baah, da's naarquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
In principe moet je met je spaarhypotheek toch op het kapitaal uitkomen die je verzekerd hebt. Premieverhoging krijg je alleen als je een lagere hypotheekrente moet gaan betalen. Ik denk dat ze in Duitsland een andere constructie hebben (iets met beleggingen erin?). Ik vind dit raar temeer omdat ik weet hoe dit soort producten werkenquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind technojunk erg grappig.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:00 schreef Carria het volgende:
Fobo was ik een beetje mee aan het experimenteren. Zit op werk en verveel meHad niet gedacht dat er reacties zouden komen, het zijn ook maar wat random foto's. En dan krijg je dat
![]()
Heeft zoiets echt effect? De moeite van het proberen waard, lijkt me!quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef sigme het volgende:
D&D, wat ook vaak verrassend goed werd is een annonce. In het DvhN. Geef aan dat een net (werkend) stel woonruimte zoekt voor ¤600. In stad en/of ommeland (naar gelang wat je wenst).
Ik ken meerdere mensen die op deze manier aan geweldig goeie woonruimte gekomen zijn.
Ik wist dat jij een zinnige reactie kon geven hierop.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef Pandorah het volgende:
[..]
In principe moet je met je spaarhypotheek toch op het kapitaal uitkomen die je verzekerd hebt. Premieverhoging krijg je alleen als je een lagere hypotheekrente moet gaan betalen. Ik denk dat ze in Duitsland een andere constructie hebben (iets met beleggingen erin?). Ik vind dit raar temeer omdat ik weet hoe dit soort producten werken. Ik ga eens navraag doen of dit in NL ook kan als ik er volgende week weer een bepaalde persoon zie.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:00 schreef Carria het volgende:
Dank voor alle welkoms!
Fobo was ik een beetje mee aan het experimenteren. Zit op werk en verveel meHad niet gedacht dat er reacties zouden komen,
Ik woon er.quote:
Ik doe niet aan beleggingshypotheken. Onze spaarhypotheek werkt zo:quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef Pandorah het volgende:
[..]
In principe moet je met je spaarhypotheek toch op het kapitaal uitkomen die je verzekerd hebt. Premieverhoging krijg je alleen als je een lagere hypotheekrente moet gaan betalen. Ik denk dat ze in Duitsland een andere constructie hebben (iets met beleggingen erin?). Ik vind dit raar temeer omdat ik weet hoe dit soort producten werken. Ik ga eens navraag doen of dit in NL ook kan als ik er volgende week weer een bepaalde persoon zie.
Ik zou voor optie 2 gaan! Of optie 3. Want die is wel heel stoer!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef cyclechick het volgende:
Niemand oppervlakkig liefdesadvies over?![]()
liefde bestaat nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef cyclechick het volgende:
Jawel. Kijk of je morgen langsdurft (dan weet je direct hoe het er voor staat) en anders stuur je hem alsnog een berichtje op Hyves.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef cyclechick het volgende:
Of juist welquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
liefde bestaat niet
euh.. met mijn groot scala aan gedumpt worden, afgewezen worden en alleen als neukertje gebruikt worden (ook ondanks anders beweren), denk ik niet dat ik écht goed advies kan geven
Oh! Niks doen lijkt me zonde. Ik ben geen fan van Hyves. Maar is wel lekker veilig inderdaadquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef cyclechick het volgende:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Carria het volgende:
[..]
Ik woon er.
En om de daarop volgende vragen ook maar vast te beantwoorden:
Ik woon er nu ruim 2.5 jaar, in Dublin, omdat ik getrouwd ben met een Ierse man.
Oh, contact maken is het probleem niet, hij is lekker goed gebekt (en bijdehand, net als ikquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Oh! Niks doen lijkt me zonde. Ik ben geen fan van Hyves. Maar is wel lekker veilig inderdaad
Als je stoute schoenen in de kast hebt zou ik even langs gaan en kijken of je een leuk gesprek kan hebbenUit het whiskeyverhaal maak ik op dat hij best contact durft te leggen, dus als hij interesse heeft zal je het heus merken als je even langs hupt, al is het maar om hem nog te bedanken voor de whiskey!
Wauw, gaaf!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Carria het volgende:
[..]
Ik woon er.
En om de daarop volgende vragen ook maar vast te beantwoorden:
Ik woon er nu ruim 2.5 jaar, in Dublin, omdat ik getrouwd ben met een Ierse man.
I say no, nay, never.. *pompompom* no nay never no mooooooooooooooooooooooooooooooorequote:Op woensdag 28 januari 2009 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oooh ik wil rond hobbelen bij Ring of KerryEn en en. Dingen zien! Ierland
Nooit geweest, maar ik hoor de lokroep al jaren
![]()
*zet Dubliners op*
Als hij je leuk vindt zal je zeker geen rare reactie krijgen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:12 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Oh, contact maken is het probleem niet, hij is lekker goed gebekt (en bijdehand, net als ik)
Maar tis wel gelijk overduidelijk dat ik voor hem kom, als ik die zaak in stap zegmaar. Maar misschien doe ik het toch maar, als ik durf.. Alleen ben ik bang dat ik dan gelijk stalkerig overkom![]()
Twijfelkont ben ik soms. Thanks voor jullie mening.
Ik ook! Stedentripje sowieso binnen nu en twee jaar (oh, ik ben zo dol op stedentripjesquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oooh ik wil rond hobbelen bij Ring of KerryEn en en. Dingen zien! Ierland
Nooit geweest, maar ik hoor de lokroep al jaren
![]()
*zet Dubliners op*
Bijna, co!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef conleche het volgende:
he fuck dat wil niet. CC optie 2 dus
Leuk!quote:[b]Op woensdag 28 januari 2009 14:08 .
Ik woon er.
Zijn we al geweest, toen mn ouders 30 jaar getrouwd waren geloof ik! Erg leuk idd!quote:
Ja. Dat maakt het spannender. Kort houden ook. Vinden ze interessant. Ik heb eens een eenregelig briefje gestuurd naar iemand. Volgende dag op de stoep.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:17 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Bijna, co!Maar jij gaat dus voor de hyves?
Nee. Ik werk 10 uur in de week op een kantoor, administratie. Maar mijn hoofdbezigheid is promotie onderzoek (geschiedenis). Heb eerst wel een jaar in zo'n call center gewerkt. Vreselijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Leuk!
Mijn beste vriendin woont in Ballinakill Co Meath.
Mooi land.![]()
Werk je bij een van de vele ICT bedrijven daar?
Lissabon, dan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Zijn we al geweest, toen mn ouders 30 jaar getrouwd waren geloof ik! Erg leuk idd!
Je hebt gelijk. Fietsmeisje, ik kom op mijn advies terug. Co heeft gelijk.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt het spannender. Kort houden ook. Vinden ze interessant. Ik heb eens een eenregelig briefje gestuurd naar iemand. Volgende dag op de stoep.
Zucht....ik word oud.![]()
Die vind ik ook lekker ja!! Zo maar even halen weer.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef Muis006 het volgende:
Als je maar weet dat witte thee lekker is!
Welke maat?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:26 schreef conleche het volgende:
Ik moet eigenlijk weer administratie doen, maar ben m'n kledingkast aan het opruimen en echt: ik heb nog maar 3 broeken die ik aankan!! Verdorie, een hele dure broek van 130 euro: 1x aangehad en nu echt te groot!
In Nederland werkt het niet zo. Om het even in getallen uit te leggen:quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik doe niet aan beleggingshypotheken. Onze spaarhypotheek werkt zo:
Maandelijks betaal je een gedeelte rente en een gedeelte spaar je aan voor de aflossing. Het "spaargedeelte" is gebaseerd op het gemiddeld rentepercetage. Als de rente laag staat, krijg je dus minder rente over het gespaarde gedeelte en kom je uiteindelijk dus op een te laag bedrag uit.
Edit: ik zie net dat jij met dit soort producten werkt. Dan ben ik wel heel benieuwd hoe ons dit heeft kunnen gebeuren want ik ben erg van het spreiden en dichttimmeren en had dit dus nooit verwacht
Hij is lekker fruitigquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef conleche het volgende:
[..]
Die vind ik ook lekker ja!! Zo maar even halen weer.
Ik had toen ook nog geen rijbewijs (goddank) maar ik heb wat afgezweet in de bijrijdersstoel! (dat kwam ook deels door de hittegolf, de eerste daar in 20 jaar ofzo en we hadden geen airco - we hadden gerekend op veel regen en wind, niet op 30 gradenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:23 schreef Carria het volgende:
[..]
Nee. Ik werk 10 uur in de week op een kantoor, administratie. Maar mijn hoofdbezigheid is promotie onderzoek (geschiedenis). Heb eerst wel een jaar in zo'n call center gewerkt. Vreselijk.
@ Phaidra: de landweggetjes zijn inderdaad bizar. Ik vind het nog steeds eng, en ik heb zelf niet eens een rijbewijs.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja. Dat maakt het spannender. Kort houden ook. Vinden ze interessant. Ik heb eens een eenregelig briefje gestuurd naar iemand. Volgende dag op de stoep.
Zucht....ik word oud.![]()
Alweer administratie?quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:26 schreef conleche het volgende:
Ik moet eigenlijk weer administratie doen, maar ben m'n kledingkast aan het opruimen en echt: ik heb nog maar 3 broeken die ik aankan!! Verdorie, een hele dure broek van 130 euro: 1x aangehad en nu echt te groot!
Nee, te groot voor jou ook!! De 27 die ik laatst heb gekocht zit precies goed en zeker niet te groot, dus dan heb je er niks aan. Het is een zwarte Guessbroek Italiaanse maat 42. Ik denk dat dat een 29 is.quote:
Edinburghquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, ik moet ook nog stedentripjes verzinnen voor dit jaar.
Iig een weekendje Liverpool. En ik wil nog iets doen met mijn ouders en broer. Zal mijn broer eens mailen of hij nog leuke ideeen heeft.Iemand nog tips? Ik zat te denken aan Oost Europa. Of Zuid Europa.
![]()
Trinity College! Daar zou ik ook wel heen willen, maar mijn uni heeft geen uitwisselingsprogramma met henquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik had toen ook nog geen rijbewijs (goddank) maar ik heb wat afgezweet in de bijrijdersstoel! (dat kwam ook deels door de hittegolf, de eerste daar in 20 jaar ofzo en we hadden geen airco - we hadden gerekend op veel regen en wind, niet op 30 graden)
Zit je op het Trinity College? Dat vond ik toch wel zo'n prachtige universiteit!! Heb zelfs gekeken of ik niet daar een MA kon doen, maar ze hadden niet echt iets op het gebied van oudheid (mijn studie). Wat voor onderzoek doe je?
en haar zuster had knopjesquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:31 schreef ColdFeet het volgende:
Groeten van Viking. Ze had broccoli als lunch
quote:
Dat zou best wel eens een goede optie kunnen zijn!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:24 schreef Carria het volgende:
Lissabon schijnt geweldig te zijn! Wil ik ook graag nog een keer heen.
Barcelona ook al geweest! In combinatie met Madrid.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:31 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Edinburgh? Barcelona
? Porto (met de lekkere port aan de kade)?
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:33 schreef Muis006 het volgende:
Zeg, kennen jullie die speciale editie magnum? Dat je een laag melkchocolade had, en toen een dikke laag caramel en toen weer melkchocolade.
Daar heb ik zin in nu
Ken ik niet, maar klinkt goddelijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:33 schreef Muis006 het volgende:
Zeg, kennen jullie die speciale editie magnum? Dat je een laag melkchocolade had, en toen een dikke laag caramel en toen weer melkchocolade.
Daar heb ik zin in nu
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:29 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Goed bezig! Wat had je geschreven dan (je adres?)
Dat had ik vorige x wel gedaan (nou ja, kort gehouden qua praten, was geen brief) hij bood me 'n glas wkiskey aan in de winkel en ik sloeg dat af, en toen dacht ik later ' ja, lekker stom' dus ben teruggegaan met " doe mij die whiskey maar, als het aanbod nog staat"(vond ik best dapper van mezelf)
Maar met hyves kan hij ook gewoon nooit reageren en als ik er naar toe ga, moet hij wel een reactie geven. Maar das wel weer veel enger natuurlijk
Jaquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:33 schreef Muis006 het volgende:
Daar heb ik zin in nu
UCD; voor mijn specialisatie een betere universiteit. Titel van m'n onderzoek is 'The Dutch interest and involvement in Williamite Ireland'.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:29 schreef Phaidra het volgende:
Zit je op het Trinity College? Dat vond ik toch wel zo'n prachtige universiteit!! Heb zelfs gekeken of ik niet daar een MA kon doen, maar ze hadden niet echt iets op het gebied van oudheid (mijn studie). Wat voor onderzoek doe je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Muis006 doet zwart-wit gestreept shirt aan, zet baret op en steekt dikke sigaar aanquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:36 schreef conleche het volgende:
[..]
"Je suis à Valras"
Was tegen een Franse jongen uit Toulouse die ik had ontmoet het jaar daarvoor, maar omdat ik een vriendje had in Ned. was dat niets geworden.
Toen ik het jaar daarop vriendje-vrij weer in Frankrijk was, heb ik hem dat briefje gestuurd. Toen kwam hij direct. Dat werd een fijne vakantie(ik was 16 toen, daarom die zucht dat ik oud was)
Berlijn vind ik echt geweldigquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:35 schreef cyclechick het volgende:
Barcelona lijkt me leuk! Of weekendje London, altijd goed
Berlijn?
Gent vind ik ook nog steeds heel leuk
Berlijn is ook geweldig!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Berlijn vind ik echt geweldigIk weet niet wat het is met die stad. Zoveel hipper dan de rest van Duitsland
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:37 schreef Carria het volgende:
[..]
UCD; voor mijn specialisatie een betere universiteit. Titel van m'n onderzoek is 'The Dutch interest and involvement in Williamite Ireland'.Klinkt leuk! Zeker omdat het nog nooit eerder onderzocht is!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Stoere actiequote:Op woensdag 28 januari 2009 14:36 schreef conleche het volgende:
[..]
"Je suis à Valras"
Was tegen een Franse jongen uit Toulouse die ik had ontmoet het jaar daarvoor, maar omdat ik een vriendje had in Ned. was dat niets geworden.
Toen ik het jaar daarop vriendje-vrij weer in Frankrijk was, heb ik hem dat briefje gestuurd. Toen kwam hij direct. Dat werd een fijne vakantie(ik was 16 toen, daarom die zucht dat ik oud was)
Pepe le Pewquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:38 schreef Muis006 het volgende:
[..]
* Muis006 doet zwart-wit gestreept shirt aan, zet baret op en steekt dikke sigaar aan
Ah, l'amour!
Oh en sorry voor mijn Magnumpost
Ik ben er zowel met snoeiende hitte geweest (juli, lekker terrasjes hangen) als met vrieskou (kerst, romantiesj bij de open haard): allebei tof!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Berlijn is ook inderdaad geweldig ja! Ik wil er ook nog heel graag heen met mooi weer, toen wij er waren heeft het drie dagen lang geplenst van de regen. Lijkt me heerlijk om gewoon een hele middag in het park om te hangen en zo..
Ik vind de aanhef bepaald niet geweldig. Maar ik ben sowieso een fervent tegenstander van het gebruik van het woordje 'Hey'quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Stoere actie![]()
Tsja, ik wil dit niet verpesten, want het was vorige x gewoon echt heel leuk! En ik had dit bedacht als prive bericht voor hyves:
Hey gitaarspelende-zingende- accountmanagende-whiskeydrinkende-triatleet!![]()
Handig zo'n bekende achternaam, nu heb ik nog even de kans om je te bedanken voor de whiskey, dat ben ik volgens mij donderdag helemaal vergeten! Ik vond het erg gezellig en hoop dat we het nog eens over kunnen doen.
Geniet van je laatste werkavondje (of zaterdag pas?),
fietsmeisje
Met Oud en Nieuw in Antwerpen hadden we ook inderdaad vrieskou, dat was heerlijk! Lekker overal warme choco drinken en zo. Dat heb ik veel liever dan drie dagen lang natte sokken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben er zowel met snoeiende hitte geweest (juli, lekker terrasjes hangen) als met vrieskou (kerst, romantiesj bij de open haard): allebei tof!
Ik vind het Joods Museum daar zo vreselijk mooi! Ik vind Joodse musea vaak saai en over-sentimenteelmaar deze is zo uniek, met dat gebouw!
Of wat dacht je van;quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:44 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Stoere actie![]()
Tsja, ik wil dit niet verpesten, want het was vorige x gewoon echt heel leuk! En ik had dit bedacht als prive bericht voor hyves:
Hey gitaarspelende-zingende- accountmanagende-whiskeydrinkende-triatleet!![]()
Handig zo'n bekende achternaam, nu heb ik nog even de kans om je te bedanken voor de whiskey, dat ben ik volgens mij donderdag helemaal vergeten! Ik vond het erg gezellig en hoop dat we het nog eens over kunnen doen.
Geniet van je laatste werkavondje (of zaterdag pas?),
fietsmeisje
Ik vind het niet gek!quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Is dat gek? Ik lunch iedere dag met groente
Oeh dat klinkt wel lekker catchy (?) jaquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of wat dacht je van;
Whiskey doen? Die van laatst smaakte naar meer.
Whiskey is lekker! Maar ik moet wel zeggen dat ik fruitige whiskey (zoals Southern Comfort) het lekkerst vind.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:58 schreef conleche het volgende:
Ik ben met Tink. Zo kort mogelijk. En als krabbel, hou het casual.
Whiskey!! Zullen we nog eentje??
of:
Gezellig laatst! Zullen we nog meer whiskey drinken?
of:
Zullen we nu wodka proberen?
Die laatste omdat ik whiskey echt fiess vind
Ik heb vandaag geluncht met sperzieboontjes met knoflookvinaigrettequote:Op woensdag 28 januari 2009 14:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:58 schreef conleche het volgende:
Ik ben met Tink. Zo kort mogelijk. En als krabbel, hou het casual.
Whiskey!! Zullen we nog eentje??
of:
Gezellig laatst! Zullen we nog meer whiskey drinken?
of:
Zullen we nu wodka proberen?
Die laatste omdat ik whiskey echt fiess vind
Waarom dan dat 'single malt scotch'?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:00 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Whiskey is lekker! Maar ik moet wel zeggen dat ik fruitige whiskey (zoals Southern Comfort) het lekkerst vind.
Ik had Glennfiddich (???) ofzo gedronken, was eigenlijk prima te doen!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom dan dat 'single malt scotch'?
Ik vind Southern Comfort viesIk hou alleen van stoere mannenwhisky's. Talisker en Lagavulin enzo
Neem een hondquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef cyclechick het volgende:
Dat is een quote van McArmyquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom dan dat 'single malt scotch'?
Ik vind Southern Comfort viesIk hou alleen van stoere mannenwhisky's. Talisker en Lagavulin enzo
Het Topic?quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, geef 's een link naar Het Topic, trouwens?
Nou het was eigenlijk meer de ziekenhuis-broccoli waarvan ik dachtquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:13 schreef Muis006 het volgende:
Ik voelde me net pips dus ik heb een mini nepbounty gegeten en nu voel ik me weer Mighty Mouse!
Cycle: ik zou even afwachten. Dadelijk overkomt jou wat Monica overkwam toen ze Richard een 'breezy message' op zijn antwoordapparaat achter wou laten!
Wat je ook doet, NIET NOG EENS VERSTUREN!!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:12 schreef cyclechick het volgende:
Ohnee! heb ik een bericht verstuurd, maar nu weet ik niet of hij is aangekomen. Normaal staat er toch een bevestiging dat je bericht is verstuurd? nu kreeg ik gelijk weer te zien dat het een priveprofiel was
The one where no one's readyquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:18 schreef conleche het volgende:
[..]
O ja. Die was leuk die aflevering!!![]()
Je hebt bij Hyves toch ook een map met "verstuurde berichten"? Staat het daar bij?
En wat heb je nu verstuurd?
Zal je zien dat het arme joch ook op Fok zit![]()
Ach verdomd, je hebt gelijk! dat wist ik helemaal niet!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:18 schreef conleche het volgende:
[..]
O ja. Die was leuk die aflevering!!![]()
Je hebt bij Hyves toch ook een map met "verstuurde berichten"? Staat het daar bij?
En wat heb je nu verstuurd?
Zal je zien dat het arme joch ook op Fok zit![]()
Je hebt van die wonderdoekjes hè. Van Shiseido. Dat werkt echt als een tierelier tegen glimmenquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:21 schreef Muis006 het volgende:
[..]
The one where no one's readygeniale aflevering!
Mijn gezicht (kin) glimt een beetje maar als ik er poeder op doe ben ik weer een halve neger. Maar nu ben ik bang dat ik eruit zie als een gilmworm!
*glim glim*
Ja potver goed dat je het zegt! Van het weekend even halen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:23 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Je hebt van die wonderdoekjes hè. Van Shiseido. Dat werkt echt als een tierelier tegen glimmen
Ik kan het plaatje niet zien door de firewall!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:27 schreef cyclechick het volgende:
[ afbeelding ]
Die bedoel je?
Best mooi, nog wel een beetje jong, ofnie?
Dan moet je Supernatural kijken! Shirtless is ie nog beterquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:29 schreef conleche het volgende:
[ afbeelding ]
Stukken beter dan die leger-flapdrol!
Ooo das snel!!!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef cyclechick het volgende:
AAHHHHH heb antwoord terug en hij wil nog wel een x wat drinken, maar vindt wodka naar vloeibaar leer smaken,![]()
OOHh dank allen voor de hulp en Co en Tink in het speciaal
Ik zie hem nu zelf ook niet meerquote:
Dat is snel!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef cyclechick het volgende:
AAHHHHH heb antwoord terug en hij wil nog wel een x wat drinken, maar vindt wodka naar vloeibaar leer smaken,![]()
2hot4thistopicquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:35 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik zie hem nu zelf ook niet meer
Yep! Goedgekeurd. 1978, huh? Voor jou aan de oude kant, maar beter dan die andere knurft.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:33 schreef Muis006 het volgende:
Maar Co deze is dus goedgekeurd?
En niet te oud bevonden voor mij?
Dan adoreer ik er lustig op los!
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef cyclechick het volgende:
\quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:30 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dan moet je Supernatural kijken! Shirtless is ie nog beter
Kan natuurlijk zijn dat hij in zijn hele leven enkel Smirnoff heeft gedronken; in dat geval geef ik hem gelijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:31 schreef conleche het volgende:
[..]
Ooo das snel!!!
wel minpunten voor het niet lusten van wodka, though
Is purrrfect voor mij!quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Yep! Goedgekeurd. 1978, huh? Voor jou aan de oude kant, maar beter dan die andere knurft.
1978. Dat is voor mij wel zo'n beetje de ondergrensMaar ik kan de hand over het hart strijken ofcourse. Oké, ik adoreer mee!!
Alleen gaf ie wel gelijk aan het druk te hebben momenteel vanwege extra vertaalklus voor een cabaretierquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zijn dat hij in zijn hele leven enkel Smirnoff heeft gedronken; in dat geval geef ik hem gelijk
Cycle! Wow, wat tof, zo'n snelle reactie! Hij vindt je leuk
Jeej een mede-adoreerder! En cycle ook al whooquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:37 schreef conleche het volgende:
[..]
Yep! Goedgekeurd. 1978, huh? Voor jou aan de oude kant, maar beter dan die andere knurft.
1978. Dat is voor mij wel zo'n beetje de ondergrensMaar ik kan de hand over het hart strijken ofcourse. Oké, ik adoreer mee!!
en hij ziet er jonger uit, dus dan ist helemaal geen probleem meer. Die geboorte datum voel je niks vanquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:41 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jeej een mede-adoreerder! En cycle ook al whoo
En ik vind 10 jaar wel meevallen
Naast mijn bedquote:Op woensdag 28 januari 2009 15:38 schreef conleche het volgende:
[..]
Waar zie jij nu een shirt dan???
Hij wel van de mijne! Maar dat is alleen maar positief.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:41 schreef cyclechick het volgende:
[..]
en hij ziet er jonger uit, dus dan ist helemaal geen probleem meer. Die geboorte datum voel je niks van![]()
Ik zit nu een mini Magnum te etenquote:Op woensdag 28 januari 2009 14:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Oeh, ja! Lekker![]()
En dank je he... nu wil ik ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |