Balen van je tentamen, weet je zeker dat je het niet goed hebt gemaakt,of kan het nog meevallen?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
maarik heb wel een ander vak gehaald, van 3ECT's
dus dat is dan wel weer fijn, dát wel.
Dus 2 van de 6 vakken zijn binnen
die opdracht waar SHE nog mee had geholpen, bedrijfskunde, had ik een 8 voor
Dus al met al ben ik er nog zo slecht nog niet in
Dat was ook onze gedachtengang, ja. Zeker als het toch maar voor een paar jaar is, wil je helemaal niet die verplichtingen... En het kapitaal dat je opbouwt, valt fors tegen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.
Daarnaast draai je bij een koopwoning zelf op voor de onderhoudskosten en vergis je er niet in hoe duur dat is! En hoe tijdsintensief ook.
Nou ja, ergens zolang ze nog opruiming hebbenquote:
Zo werkt dat in Amsterdam ook. Mijn vriendje heeft een wachttijd opgebouwd van 14-15 jaar en komt nog niet eens in aanmerking voor een andere woning. Dat komt doordat iemand met urgentie of een indicatie voor het een of ander vrijwel altijd voorgaat.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
In Groningen werkt het zo dat alle woningcorporaties e.d. hun aanbod één keer per twee weken presenteren op woningnet.nl. Dat is ook waar je je inschrijft, je komt dan voor alle woningen van alle corporaties in aanmerking. Maar de wachtlijsten zijn zo lang, dat woningen vaak vergeven worden aan zoekenden met minstens 5 à 6 jaar wachttijd. En wij hebben anderhalf jaar..
Hier hebben de corporaties vaak zeer betaalbare koopwoningen (voormalige huurwoningen) op hun site staan. Je hebt ook nog eens starterssubsidie, dus wie weet? Je kunt altijd eens bij de Hypotheker langsgaan (dat is gratis en vrijblijvend). In het ergste geval weet je wat je moet doen om wél voor een koopwoning in aanmerking te komen (bijv. nog even wachten tot je afgestudeerd bent).quote:Een hypotheek zal er ook wel niet inzitten, Maria.. M'n vriend en ik doen niet echt aan goed-betalende banen.
Wat houdt dat precies in, dat garant staan?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat was ook onze gedachtengang, ja. Zeker als het toch maar voor een paar jaar is, wil je helemaal niet die verplichtingen... En het kapitaal dat je opbouwt, valt fors tegen.
DaD, kun je niet iets regelen met garantstellingen enzo, als je wilt kopen of particulier huren? Wij hadden in DH een vrij prijzig appartement op een startersinkomen (wat best lukte, hoor) en volgens mij heeft mijn schoonvader toen garant gestaan. Die is namelijk haske rijk
DAt iemand anders jullie schuld overneemt als jullie niet meer -kunnen- betalen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Wat houdt dat precies in, dat garant staan?
Ah ok, dat dacht ik wel. Ik zal daar eens naar rondkijken en informeren.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
DAt iemand anders jullie schuld overneemt als jullie niet meer -kunnen- betalen.
ja, nee, sorry.. vol is vol...quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Carria het volgende:
Daarom hoop ik dat ik hier ook af en toe mee mag posten. Please?
Het is vooral interessant als je iets wel kunt betalen, maar niet aan de inkomenseisen voldoet (zoals DaD dus).quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
Voor deze huurwoning mochten we zijn ouders niet garant laten staan, maar het is vaak inderdaad een optie.
Wij hebben wel met volledige aflossing hoor! En heel veilig een spaarhypotheek, geen beleggingshypotheek. En we krijgen Koopsoepsidiequote:Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.
Daarnaast draai je bij een koopwoning zelf op voor de onderhoudskosten en vergis je er niet in hoe duur dat is! En hoe tijdsintensief ook.
quote:
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wij hebben wel met volledige aflossing hoor! En heel veilig een spaarhypotheek, geen beleggingshypotheek. En we krijgen Koopsoepsidie![]()
Huh? Ik wist niet dat dat kon? Ik dacht dat een spaarhypotheek een garantie was voor een eindbedrag.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.
Dat is balen! Maar ik neem aan dat ze voor nieuwe hypotheken die lage rentestand wel meenemen in de berekening? Dan is de kans minder klein grootquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.
Geen idee hoe het ook alweer zat in NL (heb mijn laatste NL-hypotheek 6 jaar geleden afgelost), maar in D kan dat dus wel. Helaas.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Huh? Ik wist niet dat dat kon? Ik dacht dat een spaarhypotheek een garantie was voor een eindbedrag.
Baah, da's naarquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |