Weet jij wat mij (en waarschijnlijk ook veel anderen) écht goed helpt tegen stress? Dagelijks buiten sporten. Ik heb er geen tijd voor (2 kinderen, freelance werk, man, huishouden), maar als het kon zou ik het zeker doen. Als ik dagelijks sport ben ik héééél stressresistent. Misschien werkt het voor jou ook wel. Bijkomende voordelen:quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:38 schreef Dipkip het volgende:
De huisarts kwam met kalmeringsmiddelen maar die wil ik niet die krijg je toch maar kort, de bron van de stress gaat langer aanhouden dan dat, en ik heb geen behoefte aan een nieuw verslavend middel in mn leven
Dat is zeker ook een goed idee, maar omdat bij mij de stress grotendeels komt van studie + huis verbouwen combineren, weet ik dat het me lang niet iedere dag gaat lukken dat te doen. En ik denk dat misschien zo'n supplement als een soort steun in de rug kan fungeren om zulke plannen wél vol te houden ondanks de drukte.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:44 schreef Tinkepink het volgende:
Weet jij wat mij (en waarschijnlijk ook veel anderen) écht goed helpt tegen stress? Dagelijks buiten sporten. Ik heb er geen tijd voor (2 kinderen, freelance werk, man, huishouden), maar als het kon zou ik het zeker doen. Als ik dagelijks sport ben ik héééél stressresistent. Misschien werkt het voor jou ook wel. Bijkomende voordelen:
- je kunt het gebruiken om een dagritme te creeeren
- je valt er nog vanaf ook
Nu sport ik drie x per week, maar merk echt verschil met de periode dat ik dagelijks wat buiten deed. Al is het maar een halfuurtje fietsen of wandelen ofzo.
Misschien is 4 weken ook wel een beetje veel. Zijn hardloopschoenen erg duur?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:46 schreef sigme het volgende:
Dipkip, over hardlopen op sportschoenen i.p.v. op hardloopschoenen:
Mijn lief deed dat ook en had na vier weken Evy zo'n pijn aan schenen & knieen dat hij een week moest rusten. En hardloopschoenen gekocht heeft (en daarna geen centje pijn meer).
Hou dat even in het achterhoofd als je gaat rennen op sportschoenen.
Yay, dank je wel!quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
En juichen voor het nieuwe huisje van Maria.Ik heb even niet meegekregen om welk huis het nu ging. Het ene huis waarvan het bod eerst niet geaccepteerd was, of een ander huis?
Oh Cinnamonquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn idee.
En het is slecht voor het CV...
Ben dus al druk in de weer met sollicitaties. Knip ende plak! Bellen met mijn nette stem. Whaha. De hele mallemolen.
Hoe zit het dan met de particuliere markt? Wij gaan nu naar een particuliere huurwoning die heel betaalbaar is (vanaf 600 euro voor woningen vanaf 70m2, meen ik me te herinneren). En dan hebben we het over Amsterdam.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik wil ook een eigen huis! Ik ben heel blij dat we de kans kregen om m'n vriend bij ons in het studentenhuis in te laten trekken, maar we zijn zó toe aan iets voor ons samen. Ik wil een keuken vol met mijn eigen spulletjes zonder stapels afwas van anderen, en een kamer voor mijn vriend om in te schilderen, en ruimte voor een boekenkast voor al m'n boeken, en en en en.
Maar de wachtlijsten zijn belachelijk lang en we zijn een stel arme sloebers, dus kopen zit er ook niet in,.
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar daarvoor worden inkomenseisen gesteld die wij helaas niet halen... zeker niet zolang ik nog studeer. We kunnen prima 600 euro per maand betalen, want dat doen we nu ook, maar geen makelaar o.i.d. die met ons in zee wil gaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met de particuliere markt? Wij gaan nu naar een particuliere huurwoning die heel betaalbaar is (vanaf 600 euro voor woningen vanaf 70m2, meen ik me te herinneren). En dan hebben we het over Amsterdam.
Hey wat super voor je/jullie! Van harte! Het wordt vast een fijn nestjequote:Op woensdag 28 januari 2009 13:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Yay, dank je wel!
Het is een ander, maar hij is bijna compleet hetzelfde want het is in hetzelfde straatje! Maar dan iets groter, want het is een hoekwoning (benedenwoning, net als die andere, dus niet supergroot, maar wel met tuin!)!
Gisteren hypotheekgesprek gehad (de 4e intussenoriëntatie en herberekening enzo) en alles lijkt helemaal goed te komen!
![]()
Wat betreft jullie eigen bezichtiging: spannend! Ik hoop dat het wat is! Zijn jullie al lang op zoek?
En DaD: wij hebben er ook lang op moeten wachten, maar denk maar zo: uiteindelijk zal jij ook samen met vriendlief een huisje hebben!
Oh nee, dat vind ik ook niet hoor! Maar huren via de woningstichting gaat nog zeker een jaar of drie duren, en zolang wil ik gewoon echt niet meer in een studentenhuis wonen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
DaD: een koophuis is niet verplicht hoorDoen wij ook niet aan.
Dipkip: NU naar de Runnersworld! Ik heb in de opruiming echt heel betaalbare schoenen gescoord daar.
Het is ook zo'n stomme poppenkast, dat solliciteren. Blegh. De gesprekken zelf ook, jeejquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh CinnamonHoe kut ik het ook vind voor je (echt!), hier moest ik even hard om lachen
quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Yay, dank je wel!
Het is een ander, maar hij is bijna compleet hetzelfde want het is in hetzelfde straatje! Maar dan iets groter, want het is een hoekwoning (benedenwoning, net als die andere, dus niet supergroot, maar wel met tuin!)!
Gisteren hypotheekgesprek gehad (de 4e intussenoriëntatie en herberekening enzo) en alles lijkt helemaal goed te komen!
![]()
Sterker nog, we waren nog niet echt op zoek maar meer aan het oriënteren. Omdat ik een erfenis zou krijgen begon ik te denken aan een koopwoning als investeringsobject.quote:Wat betreft jullie eigen bezichtiging: spannend! Ik hoop dat het wat is! Zijn jullie al lang op zoek?
En hoe zit het dan met de reguliere huurverenigingen? In Amsterdam zijn dat bijv. Stadgenoot en Ymere, en die hebben niet vreselijk hoge inkomenseisen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar daarvoor worden inkomenseisen gesteld die wij helaas niet halen... zeker niet zolang ik nog studeer. We kunnen prima 600 euro per maand betalen, want dat doen we nu ook, maar geen makelaar o.i.d. die met ons in zee wil gaan.
Als je 600 euro per maand kan betalen kan je misschien ook een koopappartementje betalen? Al ligt dat dan weer aan of je in aanmerking komt voor een hypotheek. Umpf, ik heb dus al 4 keer een hypotheekgesprek gehad, maar snap er nog steeds de ballen vanquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar daarvoor worden inkomenseisen gesteld die wij helaas niet halen... zeker niet zolang ik nog studeer. We kunnen prima 600 euro per maand betalen, want dat doen we nu ook, maar geen makelaar o.i.d. die met ons in zee wil gaan.
Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je 600 euro per maand kan betalen kan je misschien ook een koopappartementje betalen? Al ligt dat dan weer aan of je in aanmerking komt voor een hypotheek. Umpf, ik heb dus al 4 keer een hypotheekgesprek gehad, maar snap er nog steeds de ballen vanEn dat is frustrerend, want ik hou er niet van afhankelijk te zijn en wil zélf weten hoe het werkt
Ik vind het vooral vreemd dat je vaak per maand minder kwijt bent aan een koopwoning dan aan een huurwoning, terwijl je voor een koopwoning een megalomanisch bedrag moet lenen
Ohwell. Economie is nooit mijn cup-of-tea geweest.
Oh, dat is minder.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:22 schreef motorbloempje het volgende:
het ging kut en nu ben ik in officiële rouw
en nu... werken...![]()
![]()
en ik had zó mn best gedaan
![]()
In Groningen werkt het zo dat alle woningcorporaties e.d. hun aanbod één keer per twee weken presenteren op woningnet.nl. Dat is ook waar je je inschrijft, je komt dan voor alle woningen van alle corporaties in aanmerking. Maar de wachtlijsten zijn zo lang, dat woningen vaak vergeven worden aan zoekenden met minstens 5 à 6 jaar wachttijd. En wij hebben anderhalf jaar.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met de reguliere huurverenigingen? In Amsterdam zijn dat bijv. Stadgenoot en Ymere, en die hebben niet vreselijk hoge inkomenseisen.
Alhoewel, wij voldoen ook maar nét aan de inkomenseisen voor deze woning (4 kamers, 94m2, eigen parkeerruimte). Als student was ik er zeker niet voor in aanmerking gekomen. Maar goed, het is maar net hoeveel ruimte je wilt. Twee kamers, 70m2, eigen keuken is prima om mee te beginnen, toch? Of ligt je ondergrens bij 3 kamers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
Ik lig met griep in bedquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:06 schreef ColdFeet het volgende:
Dipkip: NU naar de Runnersworld! Ik heb in de opruiming echt heel betaalbare schoenen gescoord daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |