abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65489734
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
maar ik heb wel een ander vak gehaald, van 3ECT's
dus dat is dan wel weer fijn, dát wel.

Dus 2 van de 6 vakken zijn binnen

die opdracht waar SHE nog mee had geholpen, bedrijfskunde, had ik een 8 voor
Dus al met al ben ik er nog zo slecht nog niet in
Balen van je tentamen, weet je zeker dat je het niet goed hebt gemaakt,of kan het nog meevallen?
En fijn dat die andere 2 van de 6 wel vast binnen zijn! jeej!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65489740
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.

Daarnaast draai je bij een koopwoning zelf op voor de onderhoudskosten en vergis je er niet in hoe duur dat is! En hoe tijdsintensief ook.
Dat was ook onze gedachtengang, ja. Zeker als het toch maar voor een paar jaar is, wil je helemaal niet die verplichtingen... En het kapitaal dat je opbouwt, valt fors tegen.

DaD, kun je niet iets regelen met garantstellingen enzo, als je wilt kopen of particulier huren? Wij hadden in DH een vrij prijzig appartement op een startersinkomen (wat best lukte, hoor) en volgens mij heeft mijn schoonvader toen garant gestaan. Die is namelijk haske rijk
pi_65489826
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:30 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik lig met griep in bed
Nou ja, ergens zolang ze nog opruiming hebben
Beterschap!

En balen MoBlootje! Maar fijn van dat andere vak Die heb je dan toch maar!
pi_65489909
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

In Groningen werkt het zo dat alle woningcorporaties e.d. hun aanbod één keer per twee weken presenteren op woningnet.nl. Dat is ook waar je je inschrijft, je komt dan voor alle woningen van alle corporaties in aanmerking. Maar de wachtlijsten zijn zo lang, dat woningen vaak vergeven worden aan zoekenden met minstens 5 à 6 jaar wachttijd. En wij hebben anderhalf jaar. .
Zo werkt dat in Amsterdam ook. Mijn vriendje heeft een wachttijd opgebouwd van 14-15 jaar en komt nog niet eens in aanmerking voor een andere woning. Dat komt doordat iemand met urgentie of een indicatie voor het een of ander vrijwel altijd voorgaat.

Maar naast het aanbod op woningnet.nl hebben de corporaties hier op hun eigen site soms een alternatief aanbod. Ymere bijvoorbeeld biedt dus niet alleen sociale huurwoningen maar ook betaalbare particuliere huurwoningen. Dat heb ik eigenlijk ook nooit geweten.
quote:
Een hypotheek zal er ook wel niet inzitten, Maria. . M'n vriend en ik doen niet echt aan goed-betalende banen.
Hier hebben de corporaties vaak zeer betaalbare koopwoningen (voormalige huurwoningen) op hun site staan. Je hebt ook nog eens starterssubsidie, dus wie weet? Je kunt altijd eens bij de Hypotheker langsgaan (dat is gratis en vrijblijvend). In het ergste geval weet je wat je moet doen om wél voor een koopwoning in aanmerking te komen (bijv. nog even wachten tot je afgestudeerd bent).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:36:09 #155
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65489933
Hypotheken zijn sowieso lastig. Omdat de rentevergoeding tegenvalt hebben wij net onze maandelijkse lasten moeten verhogen met ¤ 400 . Man, daar eet ik een maand van. Ben dus ook op zoek naar nieuwe klanten en ben van plan mijn tarieven te verdubbelen tot een "volwassen" niveau.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65489937
ik kom er ook wel overheen, maar ik baal wel dat ik alles wel wíst, maar het gewoon in deze opgaven niet zág

vond het maar lastig
Ja doei.
pi_65489939
Tegen de tijd dat mn verhuisdozen uitgeruimd zijn en ik twee weken heb volgehouden op sportschoenen is het vast wel wéér opruiming
pi_65489964
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:31 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat was ook onze gedachtengang, ja. Zeker als het toch maar voor een paar jaar is, wil je helemaal niet die verplichtingen... En het kapitaal dat je opbouwt, valt fors tegen.

DaD, kun je niet iets regelen met garantstellingen enzo, als je wilt kopen of particulier huren? Wij hadden in DH een vrij prijzig appartement op een startersinkomen (wat best lukte, hoor) en volgens mij heeft mijn schoonvader toen garant gestaan. Die is namelijk haske rijk
Wat houdt dat precies in, dat garant staan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:37:35 #159
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65490000
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:36 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in, dat garant staan?
DAt iemand anders jullie schuld overneemt als jullie niet meer -kunnen- betalen.
pi_65490031
Hoi,

Ik lees al een paar topics mee dus ik moet me toch ook maar eens voorstellen.

Toen ik me in augustus toevallig eens op de weegschaal moest bij de huisarts, bleek ik ineens 82 kg te wegen! Dat was wel even schrikken

Stiekem wist ik natuurlijk wel dat ik behoorlijk was aangekomen in de afgelopen jaren, maar ja...

Ben dus begonnen met sporten (Evy!) en ook steeds meer op gaan letten wat ik eet. Hoeveel ik ondertussen weeg weet ik niet (geen weegschaal) maar heb wel nieuwe broeken moeten kopen want mijn oude waren allemaal te groot. Ik voel met ook stukken beter dan vroeger, veel meer energie, maar het is af en toe wel moeilijk om gemotiveerd te blijven om de betere keuzes te maken.

Daarom hoop ik dat ik hier ook af en toe mee mag posten. Please ?
pi_65490067
Voor deze huurwoning mochten we zijn ouders niet garant laten staan, maar het is vaak inderdaad een optie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_65490088
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:37 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

DAt iemand anders jullie schuld overneemt als jullie niet meer -kunnen- betalen.
Ah ok, dat dacht ik wel. Ik zal daar eens naar rondkijken en informeren.

Je ziet soms door de bomen het bos ook niet meer hoor. .
pi_65490092
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Carria het volgende:
Daarom hoop ik dat ik hier ook af en toe mee mag posten. Please ?
ja, nee, sorry.. vol is vol...

tuurlijk mag je meeposten, iedereen mag meeposten

welkom en succes
Ja doei.
pi_65490438
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:38 schreef Claudia_x het volgende:
Voor deze huurwoning mochten we zijn ouders niet garant laten staan, maar het is vaak inderdaad een optie.
Het is vooral interessant als je iets wel kunt betalen, maar niet aan de inkomenseisen voldoet (zoals DaD dus).

Een nieuweling, welkom! Fijn dat je al een goede start hebt gemaakt en de fysieke voordelen bemerkt. Wij staan natuurlijk altijd klaar voor stevige ass-kicking bij momenten van zwakte
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:48:33 #165
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65490447
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:20 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of je meer of minder betaalt dan met een huurwoning hangt o.a. van je hypotheekvorm af. De in NL zo geliefde aflossingsvrijehypotheek geeft lage maandlasten, maar een hoge restschuld.

Daarnaast draai je bij een koopwoning zelf op voor de onderhoudskosten en vergis je er niet in hoe duur dat is! En hoe tijdsintensief ook.
Wij hebben wel met volledige aflossing hoor! En heel veilig een spaarhypotheek, geen beleggingshypotheek. En we krijgen Koopsoepsidie

We betalen ook servicekosten, want het is een woning die gedeeld wordt, dus voor bepaalde onderhoudskosten zijn we gedekt, anderen moeten we idd zelf betalen.

En welkom Carria! En succes!

En een MWAH voor Mo, goed van dat ene vak, kut van het ander, maar gelukkig gaan er ook dingen goed
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65490450
Welkom Carria!! Succes met afvallen!

Mo, balen dat het tentamen toch niet goed ging! Maar wel fijn dat je iig 2 tentamens wél hebt gehaald!!

Edit: Maria, ik heb je ook nog niet gefeliciteerd!! Bij deze! Ik had gister wel gelezen dat jullie bod geaccepteerd was, maar geen tijd gehad om ook te posten. Gewoon je eigen huisje!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65490458
oh, en voor Maria
Ja doei.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:50:12 #168
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65490515
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
oh, en voor Maria
!

Ik hoopte mn vorige post te kunnen editten vóor jij poste, maar ik deed dus jubelen voor je wel-gehaalde vak en een smakkerd geven voor de andere!

*herhaling*
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:51:19 #169
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65490565
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:48 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Wij hebben wel met volledige aflossing hoor! En heel veilig een spaarhypotheek, geen beleggingshypotheek. En we krijgen Koopsoepsidie
Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.
pi_65490636
Hoi Carria,

Welkom.
Ik zag in je fobo dat je al kennis hebt gemaakt met technojunk.

Balen MoBlo.
Maar gefeli met je andere vak.
pi_65490697
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet om je schrik aan te jagen, maar wij hebben ook een spaarhypotheek en in 5 jaar tijd al een tekort van ¤ 2000 opgebouwd. Onze spaarhypotheek was gebaseerd op historische rentestanden en de werkelijke rente is al een aantal jaren veel lager dan je op basis van de historie mocht verwachten. Zelfs als de rente fors gaat stijgen moeten we ¤ 20000 bijbetalen. Vandaar dat we onze maandlasten ook verhoogd hebben.
Huh? Ik wist niet dat dat kon? Ik dacht dat een spaarhypotheek een garantie was voor een eindbedrag.
pi_65490717
quote:

[..]

Dat is balen! Maar ik neem aan dat ze voor nieuwe hypotheken die lage rentestand wel meenemen in de berekening? Dan is de kans minder klein groot dat je nog een tekort krijgt (al is het natuurlijk mogelijk dat de rente nog lager komt de staan dan nu).
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:55:38 #173
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65490737
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:54 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Huh? Ik wist niet dat dat kon? Ik dacht dat een spaarhypotheek een garantie was voor een eindbedrag.
Geen idee hoe het ook alweer zat in NL (heb mijn laatste NL-hypotheek 6 jaar geleden afgelost), maar in D kan dat dus wel. Helaas.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:58:55 #174
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65490907
quote:

[..]

Baah, da's naar 20.000, huu.
Ja dit is denk ik zo'n geval van 'wait-and-see'. Gelukkig hebben we sowieso niet onze max geleend, we doen voorzichtig aan Onze rente staat wel sowieso 5 jaar vast geloof ik. Maar al die regeltjes Ik vind het lastig om het allemaal te snappen. Daarom kozen we veelal de veiligste opties, al is dat vaak iets duurder.
pi_65490913
D&D, wat ook vaak verrassend goed werd is een annonce. In het DvhN. Geef aan dat een net (werkend) stel woonruimte zoekt voor ¤600. In stad en/of ommeland (naar gelang wat je wenst).

Ik ken meerdere mensen die op deze manier aan geweldig goeie woonruimte gekomen zijn .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65490931
quote:
In principe moet je met je spaarhypotheek toch op het kapitaal uitkomen die je verzekerd hebt. Premieverhoging krijg je alleen als je een lagere hypotheekrente moet gaan betalen. Ik denk dat ze in Duitsland een andere constructie hebben (iets met beleggingen erin?). Ik vind dit raar temeer omdat ik weet hoe dit soort producten werken . Ik ga eens navraag doen of dit in NL ook kan als ik er volgende week weer een bepaalde persoon zie.
pi_65490987
Dank voor alle welkoms!

Fobo was ik een beetje mee aan het experimenteren. Zit op werk en verveel me Had niet gedacht dat er reacties zouden komen, het zijn ook maar wat random foto's. En dan krijg je dat

Ik heb ook net een nieuwe account geopend. Had er wel een maar wachtwoord kwijt... (Nieuwe laptop etc.)

Ben meestal niet zo'n fanatieke poster, althans, het gaat bij vlagen, dus had mijn oude account toch al in geen tijden gebruikt.
pi_65491087
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:00 schreef Carria het volgende:
Fobo was ik een beetje mee aan het experimenteren. Zit op werk en verveel me Had niet gedacht dat er reacties zouden komen, het zijn ook maar wat random foto's. En dan krijg je dat
Ik vind technojunk erg grappig.

Ierland-liefhebber?
pi_65491196
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef sigme het volgende:
D&D, wat ook vaak verrassend goed werd is een annonce. In het DvhN. Geef aan dat een net (werkend) stel woonruimte zoekt voor ¤600. In stad en/of ommeland (naar gelang wat je wenst).

Ik ken meerdere mensen die op deze manier aan geweldig goeie woonruimte gekomen zijn .
Heeft zoiets echt effect? De moeite van het proberen waard, lijkt me!
pi_65491262
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef Pandorah het volgende:

[..]

In principe moet je met je spaarhypotheek toch op het kapitaal uitkomen die je verzekerd hebt. Premieverhoging krijg je alleen als je een lagere hypotheekrente moet gaan betalen. Ik denk dat ze in Duitsland een andere constructie hebben (iets met beleggingen erin?). Ik vind dit raar temeer omdat ik weet hoe dit soort producten werken . Ik ga eens navraag doen of dit in NL ook kan als ik er volgende week weer een bepaalde persoon zie.
Ik wist dat jij een zinnige reactie kon geven hierop.
Ik ben een financieel drama, maar heb een ton overwaarde op mijn appartement, dus ik zit wel redelijk goed geloof ik.
pi_65491267
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:00 schreef Carria het volgende:
Dank voor alle welkoms!

Fobo was ik een beetje mee aan het experimenteren. Zit op werk en verveel me Had niet gedacht dat er reacties zouden komen,

Ja doei.
pi_65491283
Niemand oppervlakkig liefdesadvies over?
pi_65491327
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ierland-liefhebber?
Ik woon er.

En om de daarop volgende vragen ook maar vast te beantwoorden:

Ik woon er nu ruim 2.5 jaar, in Dublin, omdat ik getrouwd ben met een Ierse man.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:08:00 #184
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65491328
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:59 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Ik doe niet aan beleggingshypotheken. Onze spaarhypotheek werkt zo:
Maandelijks betaal je een gedeelte rente en een gedeelte spaar je aan voor de aflossing. Het "spaargedeelte" is gebaseerd op het gemiddeld rentepercetage. Als de rente laag staat, krijg je dus minder rente over het gespaarde gedeelte en kom je uiteindelijk dus op een te laag bedrag uit.

Edit: ik zie net dat jij met dit soort producten werkt. Dan ben ik wel heel benieuwd hoe ons dit heeft kunnen gebeuren want ik ben erg van het spreiden en dichttimmeren en had dit dus nooit verwacht
pi_65491330
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:07 schreef cyclechick het volgende:
Ik zou voor optie 2 gaan! Of optie 3. Want die is wel heel stoer!
pi_65491375
quote:
liefde bestaat niet

euh.. met mijn groot scala aan gedumpt worden, afgewezen worden en alleen als neukertje gebruikt worden (ook ondanks anders beweren), denk ik niet dat ik écht goed advies kan geven
Ja doei.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:09:09 #187
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65491387
quote:
Jawel. Kijk of je morgen langsdurft (dan weet je direct hoe het er voor staat) en anders stuur je hem alsnog een berichtje op Hyves.
En nu moet ik weer werken. Geld verdienen voor de hypotheek
pi_65491396
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

liefde bestaat niet

euh.. met mijn groot scala aan gedumpt worden, afgewezen worden en alleen als neukertje gebruikt worden (ook ondanks anders beweren), denk ik niet dat ik écht goed advies kan geven
Of juist wel
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:09:38 #189
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65491422
quote:
Oh! Niks doen lijkt me zonde. Ik ben geen fan van Hyves. Maar is wel lekker veilig inderdaad

Als je stoute schoenen in de kast hebt zou ik even langs gaan en kijken of je een leuk gesprek kan hebben Uit het whiskeyverhaal maak ik op dat hij best contact durft te leggen, dus als hij interesse heeft zal je het heus merken als je even langs hupt, al is het maar om hem nog te bedanken voor de whiskey!
pi_65491425
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Carria het volgende:

[..]

Ik woon er.

Ik woon er nu ruim 2.5 jaar, in Dublin, omdat ik getrouwd ben met een Ierse man.

ik moet nog steeds een keer naar Ierland. we hebben al het Lonely Planet boekje gehad van een vriend van ons, maar helaas gaat 't m pas na de wereldreis worden, gezien de kosten..

maar misschien voor die tijd een stedentrip Dublin, als we een leuke aanbieding vinden!
Ja doei.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:12:08 #191
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65491523
Oooh ik wil rond hobbelen bij Ring of Kerry En en en. Dingen zien! Ierland Nooit geweest, maar ik hoor de lokroep al jaren

*zet Dubliners op*
pi_65491549
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Oh! Niks doen lijkt me zonde. Ik ben geen fan van Hyves. Maar is wel lekker veilig inderdaad

Als je stoute schoenen in de kast hebt zou ik even langs gaan en kijken of je een leuk gesprek kan hebben Uit het whiskeyverhaal maak ik op dat hij best contact durft te leggen, dus als hij interesse heeft zal je het heus merken als je even langs hupt, al is het maar om hem nog te bedanken voor de whiskey!
Oh, contact maken is het probleem niet, hij is lekker goed gebekt (en bijdehand, net als ik )
Maar tis wel gelijk overduidelijk dat ik voor hem kom, als ik die zaak in stap zegmaar. Maar misschien doe ik het toch maar, als ik durf.. Alleen ben ik bang dat ik dan gelijk stalkerig overkom

Twijfelkont ben ik soms. Thanks voor jullie mening.
pi_65491595
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Carria het volgende:

[..]

Ik woon er.

Wauw, gaaf!
En welkom
pi_65491613
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Oooh ik wil rond hobbelen bij Ring of Kerry En en en. Dingen zien! Ierland Nooit geweest, maar ik hoor de lokroep al jaren

*zet Dubliners op*
I say no, nay, never.. *pompompom* no nay never no mooooooooooooooooooooooooooooooore

*zing*

Ja doei.
pi_65491646
cyclechick, ik vind tinks idee wel goed! Je kan even langsgaan en een praatje maken, je merkt dan direct zijn reactie. Is dit positief, dan vraag je of 'ie zin heeft nog eens iets met je te gaan drinken. Als je toch niet durft tijdens het gesprek, kan je altijd nog 'krabbelen' (raar woord toch).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65491647
he fuck dat wil niet. CC optie 2 dus
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:15:16 #197
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65491660
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:12 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Oh, contact maken is het probleem niet, hij is lekker goed gebekt (en bijdehand, net als ik )
Maar tis wel gelijk overduidelijk dat ik voor hem kom, als ik die zaak in stap zegmaar. Maar misschien doe ik het toch maar, als ik durf.. Alleen ben ik bang dat ik dan gelijk stalkerig overkom

Twijfelkont ben ik soms. Thanks voor jullie mening.
Als hij je leuk vindt zal je zeker geen rare reactie krijgen.
Vind hij je niet leuk of twijfelt hij, dan zal hij het misschien stalking vinden, maar dan weet je wel meteen waar je aan toe bent én is zijn verdere mening over jou sowieso niet meer relevant.

Ohja, ik zou gaan werken.
pi_65491694
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

*zet Dubliners op*
Ik ook! Stedentripje sowieso binnen nu en twee jaar (oh, ik ben zo dol op stedentripjes ), maar als ik ooit nog eens vakantiedagen overheb, wil ik ook wel rondreizen & kamperen

Cycle, ik hou me afzijdig van hyves, dus weet ook niet zo goed wat de 'waarde' is van een krabbel. Ik zou gaan voor de derde optie.
pi_65491748
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:14 schreef conleche het volgende:
he fuck dat wil niet. CC optie 2 dus
Bijna, co! Maar jij gaat dus voor de hyves?
pi_65491764
quote:
[b]Op woensdag 28 januari 2009 14:08 .
Ik woon er.
Leuk!
Mijn beste vriendin woont in Ballinakill Co Meath.
Mooi land.

Werk je bij een van de vele ICT bedrijven daar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')