abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65491814
Ierland is idd een heel erg leuk land

Om het toch een beetje ontopic te houden, die typisch Ierse gezelligheid (the 'craic') is nou ook een van de grootste problemen die ik heb bij het afvallen.

In een land waar een groot gedeelte van het sociale leven in de kroeg afspeelt, is het lastig om niet veel te veel biertjes te drinken en vet pub eten naar binnen te werken.

Bier

Bier
pi_65491825
Owja, ik moet ook nog stedentripjes verzinnen voor dit jaar.
Iig een weekendje Liverpool. En ik wil nog iets doen met mijn ouders en broer. Zal mijn broer eens mailen of hij nog leuke ideeen heeft.
Iemand nog tips? Ik zat te denken aan Oost Europa. Of Zuid Europa.
pi_65491835
En Ierland is cool! Al vond ik Ring of Kerry wat tegenvallen, erg druk en toeristisch! Wat verder naar het noorden/binnenland was het veel rustiger en de natuur nog even mooi! En de weggetjes waren doodeng: heel smal, met dichte bomen/struiken vlak ernaast, scherpe bochten en verkeer dat gewoon 100 rijdt... en het feit dat we voor het eerst links moesten rijden hielp niet echt mee... Ik wil graag nog eens terug en dan wat meer tijd inruimen voor dagwandelingen, nu hebben we vooral veel gezien vanuit de auto met korte tussenstops.

Edit: ik kwam idd ook aan in Ierland! In twee weken ongeveer 3 kilo! Al die aardige B&B mevrouwen die je irish breakfast voorschotelen, lekkere taartjes, heerlijk eten en pubssss!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65491899
Lianne: Madrid!
pi_65491954
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:20 schreef ColdFeet het volgende:
Lianne: Madrid!
Zijn we al geweest, toen mn ouders 30 jaar getrouwd waren geloof ik! Erg leuk idd!
pi_65491984
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:17 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Bijna, co! Maar jij gaat dus voor de hyves?
Ja. Dat maakt het spannender. Kort houden ook. Vinden ze interessant. Ik heb eens een eenregelig briefje gestuurd naar iemand. Volgende dag op de stoep.

Zucht....ik word oud.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:23:16 #207
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65492010
Ik ga voor mn studie twee weken naar Portugal eind maart Daar ben ik ook nog nooit geweest

Mo: Will I plaaaaaaay the wild roverrrrrr, no neverrrrrr, no MOOOOORE!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65492020
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Leuk!
Mijn beste vriendin woont in Ballinakill Co Meath.
Mooi land.

Werk je bij een van de vele ICT bedrijven daar?
Nee. Ik werk 10 uur in de week op een kantoor, administratie. Maar mijn hoofdbezigheid is promotie onderzoek (geschiedenis). Heb eerst wel een jaar in zo'n call center gewerkt. Vreselijk.

@ Phaidra: de landweggetjes zijn inderdaad bizar. Ik vind het nog steeds eng, en ik heb zelf niet eens een rijbewijs.
pi_65492045
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zijn we al geweest, toen mn ouders 30 jaar getrouwd waren geloof ik! Erg leuk idd!
Lissabon, dan?
pi_65492089
Lissabon schijnt geweldig te zijn! Wil ik ook graag nog een keer heen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:25:02 #211
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_65492104
Als je maar weet dat witte thee lekker is!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_65492177
Ik moet eigenlijk weer administratie doen, maar ben m'n kledingkast aan het opruimen en echt: ik heb nog maar 3 broeken die ik aankan!! Verdorie, een hele dure broek van 130 euro: 1x aangehad en nu echt te groot!
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:26:48 #213
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65492186
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja. Dat maakt het spannender. Kort houden ook. Vinden ze interessant. Ik heb eens een eenregelig briefje gestuurd naar iemand. Volgende dag op de stoep.

Zucht....ik word oud.
Je hebt gelijk. Fietsmeisje, ik kom op mijn advies terug. Co heeft gelijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65492203
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:25 schreef Muis006 het volgende:
Als je maar weet dat witte thee lekker is!
Die vind ik ook lekker ja!! Zo maar even halen weer.
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:27:36 #215
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65492232
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:26 schreef conleche het volgende:
Ik moet eigenlijk weer administratie doen, maar ben m'n kledingkast aan het opruimen en echt: ik heb nog maar 3 broeken die ik aankan!! Verdorie, een hele dure broek van 130 euro: 1x aangehad en nu echt te groot!
Welke maat? Verkopen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65492282
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik doe niet aan beleggingshypotheken. Onze spaarhypotheek werkt zo:
Maandelijks betaal je een gedeelte rente en een gedeelte spaar je aan voor de aflossing. Het "spaargedeelte" is gebaseerd op het gemiddeld rentepercetage. Als de rente laag staat, krijg je dus minder rente over het gespaarde gedeelte en kom je uiteindelijk dus op een te laag bedrag uit.

Edit: ik zie net dat jij met dit soort producten werkt. Dan ben ik wel heel benieuwd hoe ons dit heeft kunnen gebeuren want ik ben erg van het spreiden en dichttimmeren en had dit dus nooit verwacht
In Nederland werkt het niet zo. Om het even in getallen uit te leggen:
Zonder hypotheek is een verzekering bijvoorbeeld 100 premie
Met hypotheek waarbij je de rente betaalt tegen 5%, dan is je premie voor de verzekering lager: namelijk 95. Bij wijziging van de rente 10% dan ga je 90 betalen. BIj verlagen van de hypotheekrente, ga je meer premie betalen. Het verschil wordt door bank/verzekeraar vergoed. En je hebt een gegarandeerd eindkapitaal die je hoort te krijgen op einddatum. Dus dan denk ik bij een gemiddeld rendement meer aan een losse kapitaalverzekering die verpand is aan de hypotheek (eis van de bank voor zekerheid). Of het is toch een of ander product. Nu raak ik nieuwsgierig en ga ik toch eens navragen . Maar genoeg over mijn werk, ik ga maar eens aan het werk .
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:28:58 #217
148689 Muis006
pi_65492305
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Die vind ik ook lekker ja!! Zo maar even halen weer.
Hij is lekker fruitig
pi_65492315
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:23 schreef Carria het volgende:

[..]

Nee. Ik werk 10 uur in de week op een kantoor, administratie. Maar mijn hoofdbezigheid is promotie onderzoek (geschiedenis). Heb eerst wel een jaar in zo'n call center gewerkt. Vreselijk.

@ Phaidra: de landweggetjes zijn inderdaad bizar. Ik vind het nog steeds eng, en ik heb zelf niet eens een rijbewijs.
Ik had toen ook nog geen rijbewijs (goddank) maar ik heb wat afgezweet in de bijrijdersstoel! (dat kwam ook deels door de hittegolf, de eerste daar in 20 jaar ofzo en we hadden geen airco - we hadden gerekend op veel regen en wind, niet op 30 graden )

Zit je op het Trinity College? Dat vond ik toch wel zo'n prachtige universiteit!! Heb zelfs gekeken of ik niet daar een MA kon doen, maar ze hadden niet echt iets op het gebied van oudheid (mijn studie). Wat voor onderzoek doe je?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65492325
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Zucht....ik word oud.

Goed bezig! Wat had je geschreven dan (je adres?)
Dat had ik vorige x wel gedaan (nou ja, kort gehouden qua praten, was geen brief) hij bood me 'n glas wkiskey aan in de winkel en ik sloeg dat af, en toen dacht ik later ' ja, lekker stom' dus ben teruggegaan met " doe mij die whiskey maar, als het aanbod nog staat" (vond ik best dapper van mezelf)
Maar met hyves kan hij ook gewoon nooit reageren en als ik er naar toe ga, moet hij wel een reactie geven. Maar das wel weer veel enger natuurlijk
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65492362
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:26 schreef conleche het volgende:
Alweer administratie?
en idd: broeken op marktplaats gooien?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65492375
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Welke maat? Verkopen?
Nee, te groot voor jou ook!! De 27 die ik laatst heb gekocht zit precies goed en zeker niet te groot, dus dan heb je er niks aan. Het is een zwarte Guessbroek Italiaanse maat 42. Ik denk dat dat een 29 is.
pi_65492401
Lijstje voor vandaag:

O: twee crackers slankie
T: appel
L: twee mueslikrentenbollen
T: appel en banaan
D: pasta met roomsaus, champignons en ham
Ja doei.
pi_65492410
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:19 schreef Liejannuh het volgende:
Owja, ik moet ook nog stedentripjes verzinnen voor dit jaar.
Iig een weekendje Liverpool. En ik wil nog iets doen met mijn ouders en broer. Zal mijn broer eens mailen of hij nog leuke ideeen heeft. Iemand nog tips? Ik zat te denken aan Oost Europa. Of Zuid Europa.
Edinburgh ? Barcelona ? Porto (met de lekkere port aan de kade)?
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:31:19 #224
148689 Muis006
pi_65492411
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik had toen ook nog geen rijbewijs (goddank) maar ik heb wat afgezweet in de bijrijdersstoel! (dat kwam ook deels door de hittegolf, de eerste daar in 20 jaar ofzo en we hadden geen airco - we hadden gerekend op veel regen en wind, niet op 30 graden )

Zit je op het Trinity College? Dat vond ik toch wel zo'n prachtige universiteit!! Heb zelfs gekeken of ik niet daar een MA kon doen, maar ze hadden niet echt iets op het gebied van oudheid (mijn studie). Wat voor onderzoek doe je?
Trinity College! Daar zou ik ook wel heen willen, maar mijn uni heeft geen uitwisselingsprogramma met hen
pi_65492434
Groeten van Viking. Ze had broccoli als lunch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')