abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65486480
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Balen he, ik heb geen inkomen nu, gelukkig woon ik samen met mijn goed verdienende vent!
Ik was inderdaad van werkveld veranderd, ik wilde zo graag juridische werkervaring opdoen. Daarvoor word ik nu hard gestraft. Ik vrees het ergste voor mijn WW-aanvraag. Ik wist namelijk dat dit contract een uitzendcontract was en dat dat dus minder waarborgen heeft dan een vast contract...
Je bent vanwege bedrijfseconomische redenen ontslagen, en gezien de korte termijn dat je in dienst bent geweest lijkt het me dat jij die niet had kunnen voorzien en dus niet verwijtbaar werkloos bent nu.
Als ik jou was zou ik gewoon naar het UWV gaan en je probleem voorleggen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:01:32 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65486535
Ik heb vanochtend met het UWv gebeld en verleden week ook (relevante steekpoef dus ) en ik heb alleen maar superlieve en behulpzame medewerksters aan de lijn gehad .

Whot has happenut?! .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:03:51 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65486604
Whaah Cinnamon, wat kuthut Succes met zoeken naar iets nieuws! Stomme mensen, konden ze niet eerder bedenken dat ze geen extra banen hadden
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65486718
Recht op WW bestaat toch uit opgebouwd arbeidsverleden? Niet uit 'laatste baan'?
Wel bepaalt volgens mij het salaris van de laatste baan de hoogte van de WW, maar dat was niet de zorg?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:08:33 #105
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65486767
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef mspoez het volgende:
Oh jakkes Cinaa. Wat een rotstreek ook, je aannemen en dan binnen een maand je eruit zetten want te duur ...

En wb efedrine: die guggelgevallen van jou doen toch hetzelfde SHE? Of net weer een beetje anders?
Guggel is echt iets heel anders. Dat ' voel ' je ook niet.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:08:43 #106
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65486770
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:07 schreef sigme het volgende:
Recht op WW bestaat toch uit opgebouwd arbeidsverleden? Niet uit 'laatste baan'?
Wel bepaalt volgens mij het salaris van de laatste baan de hoogte van de WW, maar dat was niet de zorg?
Ik denk dat ze het over verwijtbare werkloosheid heeft?
pi_65486806
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:08 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het over verwijtbare werkloosheid heeft?
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:11:00 #108
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_65486853
Zolang je niet zelf ontslag neemt, of verwijtbaar werkeloos bent geraakt, krijg je gewoon je WW.
pi_65487025
quote:
Voorwaarden WW-uitkering

U heeft recht op een WW-uitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

* U bent jonger dan 65 jaar.
* U bent werkloos.
- U verliest minimaal vijf werkuren per week. Als u minder dan tien uur per week werkte, verliest u minimaal de helft van uw uren.
- U krijgt de verloren uren niet doorbetaald.
- U kunt direct aan de slag als u een baan vindt of krijgt aangeboden.
* U heeft minimaal een half jaar gewerkt.
In de 36 weken voor u werkloos werd, heeft u minimaal 26 weken gewerkt.
* U bent niet verwijtbaar werkloos.
U heeft niet zelf ontslag genomen en u bent niet om een dringende reden ontslagen. Een dringende reden voor ontslag is bijvoorbeeld omdat u zich heeft misdragen.
* U bent verzekerd voor de WW.
* U heeft zich tijdig geregistreerd als werkzoekende bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).
http://www.postbus51.nl/n(...)wetuitkering-ww.html
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65487082
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:11 schreef SHE het volgende:
Zolang je niet zelf ontslag neemt, of verwijtbaar werkeloos bent geraakt, krijg je gewoon je WW.
Echter:

Van een vaste baan naar een tijdelijk contract

Heeft u een vaste baan bewust opgezegd voor een nieuwe baan met een tijdelijk contract? Dan kan dat betekenen dat u aan het eind van het tijdelijke contract geen recht heeft op een WW-uitkering.

Natuurlijk bent u altijd vrij om van werkkring te wisselen. Maar als u kunt voorzien dat deze wisseling op korte termijn tot werkloosheid leidt, dan verliest u uw recht op een WW-uitkering. Pas als u weer 26 weken heeft gewerkt, heeft u recht op WW.

Het is nu dus de vraag of ik de werkloosheid had kunnen voorzien. Het is moeilijk te bewijzen door mij dat ik het niet kon voorzien. Ik heb deze baan in oktober al aangenomen, en toen was het echt nog niet zo erg met de crisis.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:17:37 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65487125
Had je het op enige wijze kunnen voorzien dan, Kaneel?

Oh had je al gezegd! Excusez-mwah.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:18:25 #112
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65487156
@Cinnamon: het lijkt me iig een goed idee om zowel het uitzendbureau áls je laaste werkgever schriftelijk bevestigen dat het wel om een uitzendbaan ging, maar dat het de bedoelilng was dat je uiteindelijk vast in dienst zou komen oid en dat het zéker geen baan voor 3 weken zou zijn en dat jij niet kon voorzien dat de wisseling op korte termijn tot werkloosheid zou leiden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_65487166
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar als u kunt voorzien dat deze wisseling op korte termijn tot werkloosheid leidt, dan verliest u uw recht op een WW-uitkering.
Volgens mij kon je dat niet voorzien.
Heb je al een afspraak gemaakt bij het UWV?
pi_65487186
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:09 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...
Tsja, dat wordt dan toch een kwestie van aanvechten / opkomen voor je recht. Je mag echt van baan veranderen.
pi_65487190
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Had je het op enige wijze kunnen voorzien dan, Kaneel?
Nou, ja, ik had natuurlijk een uitzendcontract maar géén eindige klus van drie maanden ofzo. Maar een uitzendcontract heeft natuurlijk sowieso een heel tijdelijke aard: er kan per dag worden opgezegd.
pi_65487232
Ik heb nog geen afspraak, heb alleen WW aangevraagd via internet en wacht nu op hun reactie (dat is de procedure). Als die dan negatief is, kan ik in bezwaar.
@Tink: daar had ik ook al aan gedacht. Ik hoop dat het uzb me wil helpen hiermee.
pi_65487296
Persoonlijk vind ik UWV / CWI etc werkelijk zulke gigantisch frustrerende k*torganisaties (en dat is hun bedoeling natuurlijk), dat ik geen WW zou aanvragen als ik me dat ook maar enigzins kan veroorloven.
pi_65487373
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:22 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk vind ik UWV / CWI etc werkelijk zulke gigantisch frustrerende k*torganisaties (en dat is hun bedoeling natuurlijk), dat ik geen WW zou aanvragen als ik me dat ook maar enigzins kan veroorloven.
Mijn idee.
En het is slecht voor het CV...
Ben dus al druk in de weer met sollicitaties. Knip ende plak! Bellen met mijn nette stem. Whaha. De hele mallemolen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:26:06 #119
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65487442
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:22 schreef sigme het volgende:
Dito! Ben er 1 keer geweest (CWI) toen ik met mn eerste studie gestopt was na een half jaar en een baantje wou maar dit nog niet kon vinden. Ik heb netjes gewerkt sinds m'n 15e ofzo, maar toch heeft ze alles uit de kast getrokken om mij vooral GEEN tijdelijke uitkering aan te laten vragen
Gelukkig had ik kort daarna werk. In principe logisch dat ze doen aan ontmoedigingsbeleid, maar ik vind het flauw als ze dat ook doen bij mensen die wél willen werken

Maar ja
pi_65487455
Als je wat meer zekerheid wilt, zou je even langs het Juridisch Loket kunnen lopen.
Die hebben ongetwijfeld ervaring met gelijksoortige situaties en kunnen je vertellen wat je ongeveer te wachten staat.
Zou ik zelf wel doen voor mijn gemoedsrust.
pi_65487458
Ik hoop voor je dat er iets uit je pogingen komt, CG. Het CWI is inderdaad heel erg klote.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65487589
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Mijn idee.
En het is slecht voor het CV...
Ben dus al druk in de weer met sollicitaties. Knip ende plak! Bellen met mijn nette stem. Whaha. De hele mallemolen.
Succes

En laat die wantrouwende professioneel tegenwerkende ambtenaren lekker in hun sop gaarkoken .

Ontmoedigingsbeleid voor het halen van je gewone normale zelfgespaarde recht .
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:31:13 #123
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65487632
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:09 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ik heb wel eens in een soortgelijke situatie gezeten en toen kreeg ik gewoon WW, dus ik zou er toch even werk van maken! Hoe zou het anders moeten als je geen partner had? Verhongeren?

Succes! .
  woensdag 28 januari 2009 @ 12:32:33 #124
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_65487686
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
@Cinnamon: het lijkt me iig een goed idee om zowel het uitzendbureau áls je laaste werkgever schriftelijk bevestigen dat het wel om een uitzendbaan ging, maar dat het de bedoelilng was dat je uiteindelijk vast in dienst zou komen oid en dat het zéker geen baan voor 3 weken zou zijn en dat jij niet kon voorzien dat de wisseling op korte termijn tot werkloosheid zou leiden.
pi_65487877
Cinnamongirl sterkte en Vik ook in dit topic weer sterkte duimduim

Die tyrosine, kun je dat echt gewoon bij de tuinen kopen? Want het klinkt voor mij ook wel als een goed idee. Ik loop zo te stressen dat ik 's nachts niet slaap en overdag een dweil ben... Ik val zelfs soms tijdens college in slaap is het een goed idee om dit te proberen? De huisarts kwam met kalmeringsmiddelen maar die wil ik niet die krijg je toch maar kort, de bron van de stress gaat langer aanhouden dan dat, en ik heb geen behoefte aan een nieuw verslavend middel in mn leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')