Je bent vanwege bedrijfseconomische redenen ontslagen, en gezien de korte termijn dat je in dienst bent geweest lijkt het me dat jij die niet had kunnen voorzien en dus niet verwijtbaar werkloos bent nu.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:54 schreef cinnamongirl het volgende:
Balen he, ik heb geen inkomen nu, gelukkig woon ik samen met mijn goed verdienende vent!
Ik was inderdaad van werkveld veranderd, ik wilde zo graag juridische werkervaring opdoen. Daarvoor word ik nu hard gestraft. Ik vrees het ergste voor mijn WW-aanvraag. Ik wist namelijk dat dit contract een uitzendcontract was en dat dat dus minder waarborgen heeft dan een vast contract...
Guggel is echt iets heel anders. Dat ' voel ' je ook niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:58 schreef mspoez het volgende:
Oh jakkes Cinaa. Wat een rotstreek ook, je aannemen en dan binnen een maand je eruit zetten want te duur ...
En wb efedrine: die guggelgevallen van jou doen toch hetzelfde SHE? Of net weer een beetje anders?
Ik denk dat ze het over verwijtbare werkloosheid heeft?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:07 schreef sigme het volgende:
Recht op WW bestaat toch uit opgebouwd arbeidsverleden? Niet uit 'laatste baan'?
Wel bepaalt volgens mij het salaris van de laatste baan de hoogte van de WW, maar dat was niet de zorg?
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:08 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over verwijtbare werkloosheid heeft?
http://www.postbus51.nl/n(...)wetuitkering-ww.htmlquote:Voorwaarden WW-uitkering
U heeft recht op een WW-uitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
* U bent jonger dan 65 jaar.
* U bent werkloos.
- U verliest minimaal vijf werkuren per week. Als u minder dan tien uur per week werkte, verliest u minimaal de helft van uw uren.
- U krijgt de verloren uren niet doorbetaald.
- U kunt direct aan de slag als u een baan vindt of krijgt aangeboden.
* U heeft minimaal een half jaar gewerkt.
In de 36 weken voor u werkloos werd, heeft u minimaal 26 weken gewerkt.
* U bent niet verwijtbaar werkloos.
U heeft niet zelf ontslag genomen en u bent niet om een dringende reden ontslagen. Een dringende reden voor ontslag is bijvoorbeeld omdat u zich heeft misdragen.
* U bent verzekerd voor de WW.
* U heeft zich tijdig geregistreerd als werkzoekende bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI).
Echter:quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:11 schreef SHE het volgende:
Zolang je niet zelf ontslag neemt, of verwijtbaar werkeloos bent geraakt, krijg je gewoon je WW.
Volgens mij kon je dat niet voorzien.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:16 schreef cinnamongirl het volgende:
Maar als u kunt voorzien dat deze wisseling op korte termijn tot werkloosheid leidt, dan verliest u uw recht op een WW-uitkering.
Tsja, dat wordt dan toch een kwestie van aanvechten / opkomen voor je recht. Je mag echt van baan veranderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...
Nou, ja, ik had natuurlijk een uitzendcontract maar géén eindige klus van drie maanden ofzo. Maar een uitzendcontract heeft natuurlijk sowieso een heel tijdelijke aard: er kan per dag worden opgezegd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Had je het op enige wijze kunnen voorzien dan, Kaneel?
Mijn idee.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:22 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk vind ik UWV / CWI etc werkelijk zulke gigantisch frustrerende k*torganisaties (en dat is hun bedoeling natuurlijk), dat ik geen WW zou aanvragen als ik me dat ook maar enigzins kan veroorloven.
Dito! Ben er 1 keer geweest (CWI) toen ik met mn eerste studie gestopt was na een half jaar en een baantje wou maar dit nog niet kon vinden. Ik heb netjes gewerkt sinds m'n 15e ofzo, maar toch heeft ze alles uit de kast getrokken om mij vooral GEEN tijdelijke uitkering aan te laten vragenquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:22 schreef sigme het volgende:
Persoonlijk vind ik UWV / CWI etc werkelijk zulke gigantisch frustrerende k*torganisaties (en dat is hun bedoeling natuurlijk), dat ik geen WW zou aanvragen als ik me dat ook maar enigzins kan veroorloven.
Succesquote:Op woensdag 28 januari 2009 12:24 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn idee.
En het is slecht voor het CV...
Ben dus al druk in de weer met sollicitaties. Knip ende plak! Bellen met mijn nette stem. Whaha. De hele mallemolen.
Ik heb wel eens in een soortgelijke situatie gezeten en toen kreeg ik gewoon WW, dus ik zou er toch even werk van maken! Hoe zou het anders moeten als je geen partner had? Verhongeren?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:09 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het over verwijtbare werkloosheid, kennelijk toetst het UWV dit op basis van je gedrag m.b.t. vorige banen...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
@Cinnamon: het lijkt me iig een goed idee om zowel het uitzendbureau áls je laaste werkgever schriftelijk bevestigen dat het wel om een uitzendbaan ging, maar dat het de bedoelilng was dat je uiteindelijk vast in dienst zou komen oid en dat het zéker geen baan voor 3 weken zou zijn en dat jij niet kon voorzien dat de wisseling op korte termijn tot werkloosheid zou leiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |