Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:35 schreef TNA het volgende:
Wat is nu het nieuws? Wilders heeft voor- en tegenstanders?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"Ik heb alleen een probleem met de islam. De rest is beeldvorming."
Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
"Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815
Hoofdstuk 1. Grondrechten
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Fail .
Noem je de Koran verbieden kritiekquote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:
[..]
Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.
Als iemand zou beweren: "Ik heb alleen iets tegen het nazisme" dan zou die bewering volgens jouw redenatie net zo goed ingaan tegen dit Artikel 1 van onze Grondwet. Desalniettemin.quote:[quote]Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Fail .
quote:Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’
Omringd door een levend schild van bewakers en politiemensen bezocht Geert Wilders het Oude Westen.
Wat een reallife experience moet dat geweest zijnquote:De PVV-leider bracht gisteren een kort werkbezoek aan Rotterdam ‘om te zien wat er leeft in de buurt’.
Correct.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als iemand zou beweren: "Ik heb alleen iets tegen het nazisme" dan zou die bewering volgens jouw redenatie net zo goed ingaan tegen dit Artikel 1 van onze Grondwet. Desalniettemin.
Ik vind dit soort publiciteitsstuntjes altijd wat triestigs hebben. Alsof je je over de Costa's laat vliegen in een legerhelikopter en dan maar opscheppen over je Spaanse zonvakantie.
Wilders denkt: "Hopelijk krijg ik a la Prem een blik tegen m'n kop en ben ik weer een maand het middelpunt van de belangstelling en krijg ik weer 20 shizzles bij."quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:55 schreef trifko het volgende:
Wilders staat op 20 zetels in de peilingen.. dus hij denkt als ik me nu koest houd, dan behoud ik die 20 shizzles wel..
Of hij komt er alleen even 'kijken' voor de pers, zodat hij even zijn momentje in de schijnwerpers heeft en doet alsof hij een man met ballen is, maar durft niet de discussie aan te gaan met de mensen die er daadwerkelijk leven....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.
Wilders denkt: "Ik wil best theedrinken maar dan moeten zij de koekjes meebrengen."quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wilders denkt: "Hopelijk krijg ik a la Prem een blik tegen m'n kop en ben ik weer een maand het middelpunt van de belangstelling en krijg ik weer 20 shizzles bij."
Hij zal wel alleen jodenkoeken lusten...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wilders denkt: "Ik wil best theedrinken maar dan moeten zij de koekjes meebrengen."
Hij schijnt dol te zijn op rauwe hoofddoekjesquote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:07 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hij zal wel alleen jodenkoeken lusten...
Ziedaar het grote probleem. En hoe ouder dit soort kinderen worden, hoe anti-westerser ze tevens worden. Geen wonder dat de islam steeds meer tegenstanders krijgt in het westen.quote:zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’
Kijken wat er speelt. jaja..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.
quote:Hij was echter niet van plan om het gesprek aan te gaan met de veelal allochtone bewoners.
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooftquote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:27 schreef buachaille het volgende:
Die mensen denken dat Wilders hun haat maar ze beseffen niet dat de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Wordt tochvan ieder Kamerlid verwacht?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik kan het je zwart-op-wit laten zienquote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef snowgoon het volgende:
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooft
Lekker simpel oordelen weer.
Waar staat "iedereen" ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooft
Gaarne, kom maar op.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik kan het je zwart-op-wit laten zien
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:27 schreef buachaille het volgende:
Die mensen denken dat Wilders hun haat maar ze beseffen niet dat de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Geen argument.quote:
Weer geen argument.quote:Je hebt er totaal geen kaas van gegeten.
Ook al geen argument.quote:Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.
Het wordt eentoning.quote:Mag ik vragen hoe oud je bent
Waar blijven die argumenten nou?quote:en waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?
Ik weet niet, hier bij ons is er een relatief grote Turkse gemeenschap, maar de overgrote meerderheid daarvan runnen buurtsupers/slagerijen etc etc, en ja ze zoeken elkaar aardig op, maar met dat gewauwel van die Wilders verbaast me dat nou ook niet echt veel. Overigens zit daar ook tuig tussen, net als er ook plenty autochtone draaideurcriminelen zijn. De cijfers wijzen toch meer naar de noord Afrikaanse en Antilliaanse jeugd waar een disproportioneel grote groep randgedrag van vertoont in de grotere steden etc?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:11 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Ziedaar het grote probleem. En hoe ouder dit soort kinderen worden, hoe anti-westerser ze tevens worden. Geen wonder dat de islam steeds meer tegenstanders krijgt in het westen.
Laat ik het zo zeggen: als alle moslims zo waren als de familie die hier in Zwolle een islamitische slagerij / turkse winkel runt zouden ze van mij de grenzen wijd open mogen gooien. Sterker nog, dan zou ik er geen problemen mee hebben als mijn dochter met een moslim thuis kwam. Helaas zijn zij eerder een uitzondering dan regel..
quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:27 schreef buachaille het volgende:
Ik ben tot deze "wijsheid"quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:
![]()
Je hebt er totaal geen kaas van gegeten. Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.
Mag ik vragen hoe oud je bent en waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben tot deze "wijsheid"gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben tot deze "wijsheid"gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven.
Je hebt dus niet aan een echte moslims gevraagd hoe hun erover denken?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat maakt het noemen van namen uit?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.
GEFELICITEERD jongen. Jij kent zowaar 10 moslims.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?
Het is prima dat je Arlandson leest, maar lees ook eens wat artikelen van mensen die er anders over denken dan hij.
Bekenden:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.
Heel divers.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
GEFELICITEERD jongen. Jij kent zowaar 10 moslims.
Hoe zit het met die andere 999.990 andere moslims in NL en pak 'm beet 1.5 miljard andere moslims op de wereld?
Klopt. Z'n "argument" maakt op mij dan ook geen indruk. Kijk, als hij nu de namen van tien bekende moslims had genoemd, en waar hij ze precies van kent, dan had ik het nog in overweging willen nemen. Maar dat doet hij niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Wat maakt het noemen van namen uit?
Dat kan die dan ook net zo goed liegen als je hem nu al niet vertrouwd
Waar zeg ik dat?quote:Trouwens ook wel naief van jou om te denken dat men geen contact kan hebben met moslims...
Het punt dat iedere moslim niet-gelovigen zou haten, is in ieder geval finaal onderuit gehaald.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
GEFELICITEERD jongen. Jij kent zowaar 10 moslims.
Hoe zit het met die andere 999.990 andere moslims in NL en pak 'm beet 1.5 miljard andere moslims op de wereld?
Waarom moeten het bekende moslims zijn?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Klopt. Z'n "argument" maakt op mij dan ook geen indruk. Kijk, als hij nu de namen van tien bekende moslims had genoemd, en waar hij ze precies van kent, dan had ik het nog in overweging willen nemen. Maar dat doet hij niet.
[..]
Waar zeg ik dat?Ik heb zelf ook contact met moslims.
Kijk, nu komen we ergens. Maar je kunt mij niet wijsmaken, dat jij, met jouw beroep, mensen als Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch echt kent. Want dan kan ik ook wel beweren dat ik die lui ken, en uit mijn kennis over hen blijkt toch echt dat deze mensen niet veel ophebben met de ongelovige, autochtone varkens.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Bekenden:
Esma Choho, Ahmed Aboutaleb, Sadik Harchaoui, Ahmed Marcouch en zo kan ik nog wel even doorgaan tot je een lijst van duizenden namen hebt.
en nog een rits namen die je niet zal zeggen.
Jij denkt toch niet echt dat iedere moslim, of zelfs de meeste moslims, niet-moslims haten?
Jij kent Marcouch toch ook wel? Is dat iemand die ongelovigen haat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kijk, nu komen we ergens. Maar je kunt mij niet wijsmaken, dat jij, met jouw beroep, mensen als Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch echt kent. Want dan kan ik ook wel beweren dat ik die lui ken, en uit mijn kennis over hen blijkt toch echt dat deze mensen niet veel ophebben met de ongelovige, autochtone varkens.
Ja, volgens mij haat hij ongelovigen. Dat blijkt continu uit zijn fundamentalistische agenda.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij kent Marcouch toch ook wel? Is dat iemand die ongelovigen haat?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, volgens mij haat hij ongelovigen. Dat blijkt continu uit zijn fundamentalistische agenda.
Tja...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, volgens mij haat hij ongelovigen. Dat blijkt continu uit zijn fundamentalistische agenda.
Er is niets onderuitgehaald beste.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het punt dat iedere moslim niet-gelovigen zou haten, is in ieder geval finaal onderuit gehaald.
Bij Aboutaleb moet je wat verder teruggaan. Tot zijn tijd bij Forum. Toen uitte hij de ene fundamentalistische uitspraak na de andere. Hij lijkt nu z'n leven te hebben gebeterd, maar volgens mij is hij het prototype voorbeeld van een 'wolf in schaapskleren'.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:16 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat bij aboutaleb?
Laat die Rotterdamse kerken sluiten?
Misschien doen andere kamerleden het wel zonder alle bombarie?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ben je het er dan ook mee eens dat Wilders en alle PVV-ers en jij alle moslims haten, want dan komen we ergens als je zo redeneert.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bij Aboutaleb moet je wat verder teruggaan. Tot zijn tijd bij Forum. Toen uitte hij de ene fundamentalistische uitspraak na de andere. Hij lijkt nu z'n leven te hebben gebeterd, maar volgens mij is hij het prototype voorbeeld van een 'wolf in schaapskleren'.
Okay, maar is dat synoniem aan haat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er is niets onderuitgehaald beste.
Feit is dat in het algemeen de islamatische cultuur botst met het christelijke cultuur en atheïsme.
Ik haat die mensen niet (heb ik wel een tijd gedaan toen ik nog in Rotterdam woonde), maar wel hun ideeën en de manier waarop ze die in de praktijk brengen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben je het er dan ook mee eens dat Wilders en alle PVV-ers en jij alle moslims haten, want dan komen we ergens als je zo redeneert.
Het gaat er niet om of men al dan niet 'niet-moslims' haat.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Bekenden:
Esma Choho, Ahmed Aboutaleb, Sadik Harchaoui, Ahmed Marcouch en zo kan ik nog wel even doorgaan tot je een lijst van duizenden namen hebt.
en nog een rits namen die je niet zal zeggen.
Jij denkt toch niet echt dat iedere moslim, of zelfs de meeste moslims, niet-moslims haten?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Artikel 1
Fail .
Inderdaad, er moet wel iets fout zijn aan die mensen, anders heb jij ongelijk. En dat kan natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bij Aboutaleb moet je wat verder teruggaan. Tot zijn tijd bij Forum. Toen uitte hij de ene fundamentalistische uitspraak na de andere. Hij lijkt nu z'n leven te hebben gebeterd, maar volgens mij is hij het prototype voorbeeld van een 'wolf in schaapskleren'.
Als je er echt zo over denkt, dan zou ik dat wel mooi vinden.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:35 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad, er moet wel iets fout zijn aan die mensen, anders heb jij ongelijk. En dat kan natuurlijk niet.
En dat van iemand die de genocide op Palestijnen goed praatquote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zelf ken ik ook verschillende moslims via de sportvereniging en ik heb er ook bij een paar in de klas gezeten. Allemaal prima gasten, daar kun je prima een glaasje sprite meer drinken. En alleen al het stellen van de vraag dat die jongens haat zouden hebben tegen niet-moslims is al bevreemdend. Toch zijn er een aantal zaken, ik zou bijvoorbeeld als onbesnedene en geen één moeten vragen of ik een keertje een avondje mag gaan stappen met zijn zus. Zoiets is totaal onmogelijk terwijl andersom toch heel gek wordt opgekeken als ik hardop zeg dat ik mijn zus voor geen goud zou zien verkering krijgen met een marokkaan. Als je zoiets opmerkt dan ben je ineens racist.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:01 schreef SCH het volgende:
Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?
Het is prima dat je Arlandson leest, maar lees ook eens wat artikelen van mensen die er anders over denken dan hij.
De moslims zaaien verwarring door aardig te doen. Zulke vrouwen als Albayrak die doen wel heel leuk, maar thuis eten die moslims baby's alsof het Nibbits zijn. Het is net als met fossielen. Die heeft God in de aarde gestopt om ons geloof op de proef te stellen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:36 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Als je er echt zo over denkt, dan zou ik dat wel mooi vinden.
Je komt in de buurt. Al eten ze natuurlijk geen baby's, want dan hadden we dat allang gemerkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:39 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De moslims zaaien verwarring door aardig te doen. Zulke vrouwen als Albayrak die doen wel heel leuk, maar thuis eten die moslims baby's alsof het Nibbits zijn. Het is net als met fossielen. Die heeft God in de aarde gestopt om ons geloof op de proef te stellen.
Natuurlijk merken we dat niet. Ze willen dat we denken dat het niet gebeurd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je komt in de buurt. Al eten ze natuurlijk geen baby's, want dan hadden we dat allang gemerkt.
Geen argumentquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
geen argumentquote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je komt in de buurt. Al eten ze natuurlijk geen baby's, want dan hadden we dat allang gemerkt.
Hoe verklaar jij dan dat er vrijwel geen baby's verdwijnen? Of eten ze alleen hun eigen baby's?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Natuurlijk merken we dat niet. Ze willen dat we denken dat het niet gebeurd.
Een ietwat voorbarige conclusie.quote:Ik zie het al, jij staat aan de kant van de moslims.
quote:
Nee, dat zijn inhoudelijke reacties op argumenten van anderen. Dat is ook toegestaan.quote:
De slechtste poging tot vergelijken ooit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:44 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Natuurlijk merken we dat niet. Ze willen dat we denken dat het niet gebeurd.
Ik zie het al, jij staat aan de kant van de moslims.
Ik lees dat dit het punt helemaal niet was, namelijk: de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het punt dat iedere moslim niet-gelovigen zou haten, is in ieder geval finaal onderuit gehaald.
(klik)quote:The United Nations General Assembly, passed by a vote of 108 to 51; 25 members abstaining, a resolution 'Combating defamation of religions'.
Ah, nog zo'n moslimfundamentalist die net doet alsof hij het niet is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
De slechtste poging tot vergelijken ooit.
Maar wat heeft dat met een willekeurige moslim in Nederland te maken?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik lees dat dit het punt helemaal niet was, namelijk: de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Volgens mij staat er dat wanneer iemand zich op de een of andere manier onwelgevallig over de islam uitlaat zich door de moslimaanhangers scherp wordt veroordeeld weet.
Dat vind ik niet zo'n heel rare stelling, omdat in de V.N. de Arabische landen onlangs nog voor elkaar hebben gekregen dat kritiek op de islam (verkapt in een resolutie over godsdienstkritiek) strafbaar moet zijn.
Dat lijkt me niet voor niks.
[..]
(klik)
Dat verklaart een hoop! Die Kim de Gelder (van dat Belgische kinderdagverblijf) was dus gewoon maaltijden aan het voorbereiden (halal slachten enzo)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:40 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:52 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ah, nog zo'n moslimfundamentalist die net doet alsof hij het niet is.
[..]
Niets. Dit heeft te maken met jouw opmerking over een citaat die jij verkeerd overneemt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met een willekeurige moslim in Nederland te maken?
Waarom weten velen van jullie dat niet te scheiden, dat vind ik zoiets onnozels hebben.
Ik denk dat meer politici dat wel doen. Maar die hebben niet de reputatie en media aandacht die Geert Wilders heeft.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Denk je dat, of weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik denk dat meer politici dat wel doen. Maar die hebben niet de reputatie en media aandacht die Geert Wilders heeft.
Vergelijk jij jezelf met een slaaf?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
"Haat" is een vreemd woord in deze. Een slavenhouder (waarvan er in de islamitische landen genoeg rondlopen) haat ook zijn slaven niet. Hij zal dat ook nooit toegeven. Toch heeft de slaaf het recht om te stellen dat hij gehaat wordt, louter vanwege de behandeling die hem ten deel valt.
Als je christen bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Als je moslim bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
.
Als ik mijn mening over mensen alleen moet basseren op wat ik lees in kranten of hoor op de radio blijft er weinig goeds over.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nogmaals: ik ken ook een paar moslims via de sportvereniging en ik heb er bij op school gezeten. Niks mis mee met die gasten maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:15 schreef Chadi het volgende:
Als ik mijn mening over mensen alleen moet basseren op wat ik lees in kranten of hoor op de radio blijft er weinig goeds over.
Welke landen kennen volgens jou alleen maar moslims als populatie?
Precies, jij hebt het door.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Als je christen bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
Als je jood bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
Als je hindoe bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
Religieus racistisch? Is Wilders dan ook religieus racistisch bezig? Nee, dan is het argument opeens dat iedereen er voor kiest om moslim te zijn en je de moslims dan gewoon mag uitkafferen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:21 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nogmaals: ik ken ook een paar moslims via de sportvereniging en ik heb er bij op school gezeten. Niks mis mee met die gasten maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.
Je vraag wordt hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land beantwoord.
Andersom mag natuurlijk weer wel. Zo opportuun zijn die lui dan ook nog eens.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:21 schreef buachaille het volgende:
maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.
Saoedi-Arabië claimt dat er 100% moslims leven in dat land, maar er zijn ook honderdenduizenden katholieke gastarbeiders in het land. Bahrein is maar een klein eilandje waar eeuwenlang alleen moslims leven. Als de wereld het zou toelaten, dan zouden de moslims van Somalië ook allemaal vluchten uit dat land.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:21 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nogmaals: ik ken ook een paar moslims via de sportvereniging en ik heb er bij op school gezeten. Niks mis mee met die gasten maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.
Je vraag wordt hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land beantwoord.
Je hebt het over een kind van 9.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:55 schreef Lemmeb het volgende:
Het is wel weer typisch hoe het moslimbrein werkt.
Ja hij zal wel moeten met die bombarie, zo niet heeft hij ws een mes tussen zn ribben na 10min rondlopen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Misschien doen andere kamerleden het wel zonder alle bombarie?
Inderdaad, elk geloof is een doctrine, ik ben blij dat je dat inziet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Als je christen bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
Als je jood bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
Als je hindoe bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:42 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Inderdaad, elk geloof is een doctrine, ik ben blij dat je dat inziet.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja hij zal wel moeten met die bombarie, zo niet heeft hij ws een mes tussen zn ribben na 10min rondlopen.
Dat heeft er niks mee te maken, het ligt aan zijn "moslimbrein". Alleen moslims hebben een "moslimbrein", dat is genetisch aangelegd. Moslims zijn namelijk genetisch minderwaardig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Je hebt het over een kind van 9.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Het kind zegt dat een volwassen man hem haat. En hij heeft helaas nog gelijk ook nog.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:28 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja juist een kind van 9 die haat uitroept naar iemand met een politieke voorkeur ...
Genetisch zijn ze zoals ieder ander mens op de wereld maar wat zo jammer is dat ze wat vaker een "blinde vlek" in hun kop hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken, het ligt aan zijn "moslimbrein". Alleen moslims hebben een "moslimbrein", dat is genetisch aangelegd. Moslims zijn namelijk genetisch minderwaardig.
Ook de scholieren van basisschool De Augustinus hebben hem herkend. ,,Hij is die man die ons haat,’’ zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’
Juist, een blinde vlek. Je denkt laat ik het anders omschrijven? Het eerste gedeelte van jouw zin en het einde ervan zijn tegenstrijdig.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:39 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Genetisch zijn ze zoals ieder ander mens op de wereld maar wat zo jammer is dat ze wat vaker een "blinde vlek" in hun kop hebben.
Bullshit. Dat is gewoon aangeleerd door de ouders.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat heeft er niks mee te maken, het ligt aan zijn "moslimbrein". Alleen moslims hebben een "moslimbrein", dat is genetisch aangelegd. Moslims zijn namelijk genetisch minderwaardig.
Is wel zo ja, ik heb ook altijd geleerd dat de kinderen van de basisschool naast ons slechte heidenen waren, met die kinderen mochten we niks te maken hebben en dat deden we dan ook niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Bullshit. Dat is gewoon aangeleerd door de ouders.![]()
Kun je nagaan, hoeveel effect religieuze indoctrinatie vanaf de geboorte heeft op de hersenen van zo'n kind.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 13:23 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
My point exactly. Er is niet zoiets als een moslimbrein (wat Lemmeb wel beweert.) De ouders en omgeving van een kind bepalen hoe dat kind opgroeit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:47 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Bullshit. Dat is gewoon aangeleerd door de ouders.![]()
Er is wel zoiets als een moslimbrein. Dat is het brein van een moslim, dat tot stand is gekomen onder de invloed van jarenlange islamitische indoctrinatie.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:
[..]
My point exactly. Er is niet zoiets als een moslimbrein (wat Lemmeb wel beweert.)
My point exactly. Vandaar: "het moslimbrein".quote:De ouders en omgeving van een kind bepalen hoe dat kind opgroeit.
Nee hoor, gaat vanzelf wel weer over. En die beinvloeding geldt voor alles en iedereen, ook voor kinderen die zonder religie worden grootgebracht.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Kun je nagaan, hoeveel effect religieuze indoctrinatie vanaf de geboorte heeft op de hersenen van zo'n kind.
Levensgevaarlijk.
Jij onderschat het gevaar van dit soort indoctrinatie.quote:
Inderdaad. En het is maar net wat je erin giet. Gezellige, sociaal-liberale normen en waarden, zoals bij moderne autochtone kindertjes. Of islamitische haat en agressie jegens andersdenkenden, geheel in stijl van de Koran.quote:En die beinvloeding geldt voor alles en iedereen, ook voor kinderen die zonder religie worden grootgebracht.
En in de puberteit zetten ze zich doorgaans weer tegen af.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij onderschat het gevaar van dit soort indoctrinatie.
[..]
Inderdaad. En het is maar net wat je erin giet. Gezellige, sociaal-liberale normen en waarden, zoals bij moderne autochtone kindertjes. Of islamitische haat en agressie jegens andersdenkenden, geheel in stijl van de Koran.
Of ze radicaliseren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:16 schreef SCH het volgende:
[..]
En in de puberteit zetten ze zich doorgaans weer tegen af.
Of ze worden gewoon moslim. Dat radicaliseren is echt heel incidenteel en een beetje een modeterm geworden.quote:
Bij moslims meestal dit inderdaad. Kijk maar eens naar het hoge gehalte hoofddoeken bij jonge moslima's. Volledig van het padje.quote:
Volgens mij gaat dat in dit geval niet heel erg eenvoudig; van je geloof afvallen.quote:
Het komt anders steeds vaker in de media.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Of ze worden gewoon moslim. Dat radicaliseren is echt heel incidenteel en een beetje een modeterm geworden.
Je hoeft toch ook niet van je geloof te vallen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dat in dit geval niet heel erg eenvoudig; van je geloof afvallen.
Steeds minder juist, het is een tijdje even een hype geweest en het leek er op dat talloze jongeren radicaliseerden maar dat blijkt niet het geval. Er zijn er juist steeds meer die het geloof minder belangrijk vinden naarmate ze ouder worden. De secularisatie onder moslims groeit. Dat past alleen niet zo in het straatje van de Wiilders-aanhangers natuurlijk, die leggen liever de aandacht op ieder klein misstandje of incidentje, dat komt ze politiek beter uit. Maar dat is niet volgens de realiteit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Het komt anders steeds vaker in de media.
Ja, da's waar, een hoofddoekje is een ernstig geval van radicalisering.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Bij moslims meestal dit inderdaad. Kijk maar eens naar het hoge gehalte hoofddoeken bij jonge moslima's. Volledig van het padje.
Waarom trapt die jongen zomaar in de poep vraag ik me dan af.quote:,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...
Omdat het hondenpoepbeleid van de PVV mislukt isquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef popolon het volgende:
[..]
Waarom trapt die jongen zomaar in de poep vraag ik me dan af.
Wat een nonsens probeer je te verkopen door je aannames als feiten te presenteren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Steeds minder juist, het is een tijdje even een hype geweest en het leek er op dat talloze jongeren radicaliseerden maar dat blijkt niet het geval. Er zijn er juist steeds meer die het geloof minder belangrijk vinden naarmate ze ouder worden. De secularisatie onder moslims groeit. Dat past alleen niet zo in het straatje van de Wiilders-aanhangers natuurlijk, die leggen liever de aandacht op ieder klein misstandje of incidentje, dat komt ze politiek beter uit. Maar dat is niet volgens de realiteit.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een nonsens probeer je te verkopen door je aannames als feiten te presenteren.
quote:In korte tijd is het moskeebezoek onder zowel Turkse als Marokkaanse moslims flink teruggelopen. Ging in 1998 nog 44 procent van de Turken en 38 procent van de Marokkanen naar de moskee, in 2002 was dat 35 en 23 procent. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport Moslim in Nederland dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) vandaag heeft aangeboden aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).
We zijn er in Nederland helaas aan gewend geraakt, doorgedrukt door de Linkse Kerk. Maar inderdaad, zo'n hoofddoek is een ernstig geval van radicalisering. Het maakt een cruciaal onderdeel uit van de radicalisatiespiraal bij jonge moslimvrouwen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, da's waar, een hoofddoekje is een ernstig geval van radicalisering.
Juist, draai lekker een andere kant op. De implicatie dat het aangeboren is zit in het door jouw bedachte "moslimbrein". Daarmee wek je de suggestie op dat moslims een ander soort brein hebben. Aangezien een brein een orgaan is en daarmee niet verandert door het wel of niet aanhangen van de Islam, probeer je moslims zodanig neer te zetten dat zij genetisch inferieure mensen zijn die wegens een gebrek in de genen de Islam aanhangen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:00 schreef Lemmeb het volgende:
Er is wel zoiets als een moslimbrein. Dat is het brein van een moslim, dat tot stand is gekomen onder de invloed van jarenlange islamitische indoctrinatie.
Nergens zeg ik dat het aangeboren zou zijn, dat verzin je toch echt helemaal zelf.
Wat begrijp je daar niet aan?
[..]
My point exactly. Vandaar: "het moslimbrein".
ja doeiquote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:57 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Juist, draai lekker een andere kant op. De implicatie dat het aangeboren is zit in het door jouw bedachte "moslimbrein". Daarmee wek je de suggestie op dat moslims een ander soort brein hebben. Aangezien een brein een orgaan is en daarmee niet verandert door het wel of niet aanhangen van de Islam, probeer je moslims zodanig neer te zetten dat zij genetisch inferieure mensen zijn die wegens een gebrek in de genen de Islam aanhangen.
Je kan het proberen goed te praten, jouw intenties (gezien eerdere posts van jou) zijn mij voldoende duidelijk.
Die vrouwen weten niet wat ze willen? Lemmeb zal wel even voor hen 'willen'?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We zijn er in Nederland helaas aan gewend geraakt, doorgedrukt door de Linkse Kerk. Maar inderdaad, zo'n hoofddoek is een ernstig geval van radicalisering. Het maakt een cruciaal onderdeel uit van de radicalisatiespiraal bij jonge moslimvrouwen.
Maar dat kan evengoed ook. Vergelijk dat maar eens met de duizenden christenen, en met name Rooms-Katholieken die in de jaren 60,70 en 80 massaal de kerk de rug toe keerden en dit ook actief en publiekelijk uitten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hoeft toch ook niet van je geloof te vallen?
Zwak. Je kan ook toegeven dat het een verkeerde/ongelukkige woordkeuze is geweest. In plaats daarvan probeer je er een andere draai aan te geven om toch enigzins gelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:59 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
ja doei
Als je niks beters kan dan mij woorden in de mond leggen, dan ga je maar lekker met iemand anders de discussie aan.
Ze weten precies wat ze willen, namelijk hun complete leven in dienst stellen van Allah. En dat is nu net het grote probleem.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Die vrouwen weten niet wat ze willen?
Als ik de kans kreeg zou ik wel weten hoe dit soort dames aan te pakken.quote:Lemmeb zal wel even voor hen 'willen'?
Je hebt het toch echt zelf in de hand dat mensen jou als een fascist gaan zien. Leg dan even uit hoe je die dames zou aanpakken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze weten precies wat ze willen, namelijk hun complete leven in dienst stellen van Allah. En dat is nu net het grote probleem.
[..]
Als ik de kans kreeg zou ik wel weten hoe dit soort dames aan te pakken.
Inmiddels zijn we de cartoonrellen gepasseerd, hebben 9/11, Irak en Agfanistan gehad, zijn wat stations gepasseerd in Spanje, Londen en Parijs, hebben we de burkini ingevoerd, T.v.Gogh vermoord, bouwen in NL moskeen zo groot en protserig waar zelfs SA jaloers op is, tekenaars van bed gelicht, cabaret de mond gesnoerd, Wilders en Brinkman aangeklaagd, tenroonstellingen afgezegd...................... en nog eens 11 jaar verder...............quote:
Heb je dat zelf bedacht of heb je daar een bron voor?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Steeds minder juist, het is een tijdje even een hype geweest en het leek er op dat talloze jongeren radicaliseerden maar dat blijkt niet het geval. Er zijn er juist steeds meer die het geloof minder belangrijk vinden naarmate ze ouder worden. De secularisatie onder moslims groeit. Dat past alleen niet zo in het straatje van de Wiilders-aanhangers natuurlijk, die leggen liever de aandacht op ieder klein misstandje of incidentje, dat komt ze politiek beter uit. Maar dat is niet volgens de realiteit.
En dat gaan we de komende decennia bij de islamgemeenschap in Nederland ook zien hoor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar dat kan evengoed ook. Vergelijk dat maar eens met de duizenden christenen, en met name Rooms-Katholieken die in de jaren 60,70 en 80 massaal de kerk de rug toe keerden en dit ook actief en publiekelijk uitten.
Die secularisatie staat hierboven al een bron voor.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heb je dat zelf bedacht of heb je daar een bron voor?
Hij verdraait continue alles om het maar politiek in zijn straatje te laten passen, en moslims ermee onterecht te willen ontzien alsof het kleine kleuters zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heb je dat zelf bedacht of heb je daar een bron voor?
Dit is behoorlijk stellig. Waarop precies baseer je dat?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:19 schreef SCH het volgende:
[..]
En dat gaan we de komende decennia bij de islamgemeenschap in Nederland ook zien hoor.
Alsof iemand ze zonder hoofddoek wil zien...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, da's waar, een hoofddoekje is een ernstig geval van radicalisering.
Wanneer ga jij nou eens serieuze argumenten gebruiken in dit soort discussies?
Vertel............Ik luister.....quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ze weten precies wat ze willen, namelijk hun complete leven in dienst stellen van Allah. En dat is nu net het grote probleem.
[..]
Als ik de kans kreeg zou ik wel weten hoe dit soort dames aan te pakken.
De secularisatie is nu al ingezet en alle tendensen wijzen er op dat de volgende generaties op hun heel eigen manier met het geloof om zullen gaan: ze zullen eigen vormen van islam en gemeenschapszin introduceren, het zal steeds meer vermengd worden met westerse en Nederlandse waarden, het toekeren van het geloof zal toenemen. Dat is met alle religies zo gegaan en waarom zou het met de islam anders gaan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is behoorlijk stellig. Waarop precies baseer je dat?
Ehhh....waarom niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:25 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Alsof iemand ze zonder hoofddoek wil zien...
Nee hoor, niet steeds meer. Het wordt alleen altijd lekker pront en geil gemeld door bepaalde media maar waar gaat het in godsnaam over??? Al die aandacht voor van die dingetjes, dan houd je het beeld wel in stand inderdaad.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vind je ?
Als ik dit soort dingen lees betwijfel ik dat.
http://www.geenstijl.nl/m(...)fotogr.html#comments
Het is niet de nieuwe generatie ws maar toch dit soort dingen zie je steeds meer komen...
Wat zijn mensen dan precies zat, het wordt me niet echt duidelijker door je post.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:52 schreef GewoneMan het volgende:
het probleem is dat de islam niet bij iedereen een warm gevoel geeft (understatement) zelf sluit ik me aan bij de visie van Wilders op de koran/islam en datzelfde heb ik zei het iets minder extreem bij de bijbel.
komt bij dat ik een schijthekel heb aan die kut marokanen en nee natuurlijk is niet iedere marokaan dat maar wel erg veel daar kan je niet omheen.
dat word nogmaals versterkt als je de misdaad cijfers bekijkt al die islamitische nationaliteiten staan met kop en schouders bovenaan maar ze zijn in aantallen zwaar in de minderheidan sich best een knappe prestatie
![]()
maar dit alles zegt niet dat ik elke moslim haat, het zegt niet dat ik elke christen of jood haat maar wel dat ik meer ellende zie in deze religies dan poitieve zaken.
wat ook niet bevordelijk werkt is het feit dat het probleem al jaren bekend is maar niet opgelost wordt, sterker nog er is nog niets serieus ondernomen om het probleem in te dammen en dan staat er vanzelf iemand op zoals Pim Fortuin of Geert Wilders vroeger toen we deze problemen nog niet hadden maar de buitenlanders wel kreeg een Jan Maat ook geen poot aan de grond, dat is nu veranderd en dat kan je mijnziens de moslim gemeenschap wel aanrekenen.
het is simpel veel mensen zijn het zat!
moet je die oogkleppen eens afdoenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat zijn mensen dan precies zat, het wordt me niet echt duidelijker door je post.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
Moslims maken de dienst uit in Nederland? Leg eens uit?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
moet je die oogkleppen eens afdoen![]()
mensen zijn het zat dat dat tuig de diensten uitmaakt en niemand er iets aan doet
feit dat mensen uit de buurt worden getreitert enkel en alleen omdat ze een andere sexuele voorkeur hebben b.v. nederlanders (voornamelijk ouderen) die de straat niet meer op durven. dat allochtone tuigquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Moslims maken de dienst uit in Nederland? Leg eens uit?
En 'mensen' zijn het zat? Heel veel mensen hebben blijkbaar ook weer niks op met die mensen want het is nog bij lange na altijd geen meerderheid, nog niet in de buurt van de helft.
Hij zei tuig toch?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Moslims maken de dienst uit in Nederland? Leg eens uit?
En 'mensen' zijn het zat? Heel veel mensen hebben blijkbaar ook weer niks op met die mensen want het is nog bij lange na altijd geen meerderheid, nog niet in de buurt van de helft.
Ik heb geen oogkleppen op maar gebruik mijn gezond verstand en laat me niet leiden door angst en vooroordelen en schop niet iedereen op dezelfde hoop. Zoveel generalisaties in 1 post GewoneMan, je moet wel durven. En als iemand het niet met je eens is, niet verder komen dan: doe je oogkleppen op.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
feit dat mensen uit de buurt worden getreitert enkel en alleen omdat ze een andere sexuele voorkeur hebben b.v. nederlanders (voornamelijk ouderen) die de straat niet meer op durven. dat allochtone tuig
groeperingen het nieuws dagelijks halen. zelfs leraren die onveilig zijn maar het is zinloos tegen jou zolang jij die oogkleppen niet afdoet
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hij zei tuig toch?
Of vind jij dat Moslim hetzelfde is als tuig?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.beter het te negeren hij weet niet beter
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
kutbuitenlanders? waar heb ik dat gezegd waar SCH ??????????? ik heb 1 keer het woord kutmarokanen gebruikt en in diezelfde zin aangegeven dat ik daar niet elke marokaan mee bedoel en het leek me overduidelijk dat ik daar het tuig waar ik meerdere malen naar gerefereerd heb mee bedoel!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb geen oogkleppen op maar gebruik mijn gezond verstand en laat me niet leiden door angst en vooroordelen en schop niet iedereen op dezelfde hoop. Zoveel generalisaties in 1 post GewoneMan, je moet wel durven. En als iemand het niet met je eens is, niet verder komen dan: doe je oogkleppen op.
Sorry, maar dit is leuke praat voor aan de bar als je even wilt schelden na wat biertjes op die kutpolitiek en kutbuitenlanders maar niet in een serieuze discussie aub.
Nee, dat zijn zijn woorden in een eerdere post.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Hij zei tuig toch?
Of vind jij dat Moslim hetzelfde is als tuig?
Je schiet nu in de ontkenning maar over wie gaat dit dan allemaal?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:52 schreef GewoneMan het volgende:
het probleem is dat de islam niet bij iedereen een warm gevoel geeft (understatement) zelf sluit ik me aan bij de visie van Wilders op de koran/islam en datzelfde heb ik zei het iets minder extreem bij de bijbel.
komt bij dat ik een schijthekel heb aan die kut marokanen en nee natuurlijk is niet iedere marokaan dat maar wel erg veel daar kan je niet omheen.
dat word nogmaals versterkt als je de misdaad cijfers bekijkt al die islamitische nationaliteiten staan met kop en schouders bovenaan maar ze zijn in aantallen zwaar in de minderheidan sich best een knappe prestatie
![]()
maar dit alles zegt niet dat ik elke moslim haat, het zegt niet dat ik elke christen of jood haat maar wel dat ik meer ellende zie in deze religies dan poitieve zaken.
wat ook niet bevordelijk werkt is het feit dat het probleem al jaren bekend is maar niet opgelost wordt, sterker nog er is nog niets serieus ondernomen om het probleem in te dammen en dan staat er vanzelf iemand op zoals Pim Fortuin of Geert Wilders vroeger toen we deze problemen nog niet hadden maar de buitenlanders wel kreeg een Jan Maat ook geen poot aan de grond, dat is nu veranderd en dat kan je mijnziens de moslim gemeenschap wel aanrekenen.
het is simpel veel mensen zijn het zat!
Omdat resultaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:30 schreef SCH het volgende:
[..]
De secularisatie is nu al ingezet en alle tendensen wijzen er op dat de volgende generaties op hun heel eigen manier met het geloof om zullen gaan: ze zullen eigen vormen van islam en gemeenschapszin introduceren, het zal steeds meer vermengd worden met westerse en Nederlandse waarden, het toekeren van het geloof zal toenemen. Dat is met alle religies zo gegaan en waarom zou het met de islam anders gaan?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat resultaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.
Ik had, vanwege jouw getoonde stelligheid, bovendien de indruk gekregen dat jij je niet baseerde op jouw eigen aannames en overtuigingen, maar dat jouw beweringen op een wetenschappelijke basis gestoeld waren.
Nu is het niet erg om zaken te veronderstellen op basis van bijvoorbeeld eigen gedachten, maar presenteer ze dan niet als feiten.
markeer ze eensquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
Zoveel generalisaties in 1 post GewoneMan, je moet wel durven.
Nee dat zei hij niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat zijn zijn woorden in een eerdere post.
Maak er toch niet altijd zo'n domme woordenstrijd van, je kunt duidelijk in die post lezen dat het de buitenlanders zijn die het gedaan hebben - natuurlijk met wat omlijsting van 'net niet allemaal' maar eigenlijk toch wel bijna alle Marokkanen zijn slehct. Dat slome gerelativeer, wat ben jij daar toch laf en goedkoop in zeg.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:44 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
feit dat mensen uit de buurt worden getreitert enkel en alleen omdat ze een andere sexuele voorkeur hebben b.v. nederlanders (voornamelijk ouderen) die de straat niet meer op durven. dat allochtone tuig
groeperingen het nieuws dagelijks halen. zelfs leraren die onveilig zijn maar het is zinloos tegen jou zolang jij die oogkleppen niet afdoet
Nee, hij had het over de kutmarokkanen, degenen die hele buurten terroriseren. Niet over alle Marokkanen en al helemaal niet over alle buitenlanders. En dat weet je best wel. Je probeert hier hem alleen maar woorden in de mond te leggen, zoals je dat bij meerderen probeert. Over laf en goedkoop gesproken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Maak er toch niet altijd zo'n domme woordenstrijd van, je kunt duidelijk in die post lezen dat het de buitenlanders zijn die het gedaan hebben - natuurlijk met wat omlijsting van 'net niet allemaal' maar eigenlijk toch wel bijna alle Marokkanen zijn slehct. Dat slome gerelativeer, wat ben jij daar toch laf en goedkoop in zeg.
Ow en rara waarom ik kinderachtig doe?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Maak er toch niet altijd zo'n domme woordenstrijd van, je kunt duidelijk in die post lezen dat het de buitenlanders zijn die het gedaan hebben - natuurlijk met wat omlijsting van 'net niet allemaal' maar eigenlijk toch wel bijna alle Marokkanen zijn slehct. Dat slome gerelativeer, wat ben jij daar toch laf en goedkoop in zeg.
Laat maar, als je alleen maar uit bent op gezeur en gezeuk en geneuzel in de marge dan zoek je het maar lekker uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow en rara waarom ik kinderachtig doe?
Misschien moet jij eens naar je zelf kijken...
Gelijk concluderen dat het een omlijsting is.
Je hebt weer eens niet gelezen? Hij schrijft dit:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, hij had het over de kutmarokkanen, degenen die hele buurten terroriseren. Niet over alle Marokkanen en al helemaal niet over alle buitenlanders. En dat weet je best wel. Je probeert hier hem alleen maar woorden in de mond te leggen, zoals je dat bij meerderen probeert. Over laf en goedkoop gesproken.
Wel erg veel, net niet iedereen, zoveel staat er. Neem iemand anders in de malingquote:komt bij dat ik een schijthekel heb aan die kut marokanen en nee natuurlijk is niet iedere marokaan dat maar wel erg veel daar kan je niet omheen.
hahaha wordt het nu al op deze manier weggezet ... of wel de ontkenning blijft herkenbaar..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is leuke praat voor aan de bar als je even wilt schelden na wat biertjes op die kutpolitiek en kutbuitenlanders maar niet in een serieuze discussie aub.
Het is toch wel duidelijk dat jij het niet gelezen hebt. Jij ziet dingen die er niet staan. Daarentegen draai jij de woorden om en probeert ze vervolgens bij hem in de mond te schuiven. Je neemt jezelf in de maling.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt weer eens niet gelezen? Hij schrijft dit:
[..]
Wel erg veel, net niet iedereen, zoveel staat er. Neem iemand anders in de maling
Nee vind ik niet erg, moet toch nog wat aan mn school doenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat maar, als je alleen maar uit bent op gezeur en gezeuk en geneuzel in de marge dan zoek je het maar lekker uit.
Gaan wij ondertussen verder met de discussie als je het niet erg vindt.![]()
Je komt nauwelijks met een argument, meestal alleen maar met: maar dat zei hij niet helemaal, hij had de komma op een andere plek.
Dat is ook zo. Anders liegt Wilders.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, met zo'n aanklacht tot haatzaaien gaan ze ook nog echt denken dat Wilders hen haat.
Look who's talking.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat maar, als je alleen maar uit bent op gezeur en gezeuk en geneuzel in de marge dan zoek je het maar lekker uit.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
hahaha wordt het nu al op deze manier weggezet ... of wel de ontkenning blijft herkenbaar..
maar ik hoor hier al mensen in de omgeving praten over NSBer.. juist ja.. de mensen die pro moslims zijn of niet willen zien wat dat tuig allemaal uithaalt.
Nee ik woon niet in een achterstandswijk maar hier wonen veel oudere en wordt toch neer gezet als een elite buurt ...
Ik hoop dat dit je dan wel genoeg zegt ... de woorden NSB ers gaat mij toch wel een belletje rinkelen hoor..
maar oke ik moet ergens wel bekennen dat de oudere wel gelijk hebben ... vaak ook nog geleefd in 1940 1945 ... dus ik mag er als jong iemand er wel van uitgaan dat de oudere wel weten waar ze over praten ...
Hun vergelijking zegt ook al dat dit niet lang meer zo door kan gaan en dat de tolerantie steeds korter wordt voor de mensen die NU in een hoek neer gezet worden als racisten.
deze lui krijgen alleen maar op de lange duur steeds meer aan hang en voor je het weet is het niet meer te over zien.. En dat alleen maar omdat er teveel medelander zijn die willen blijven knuffelen met diverse lui ..
Omdat ze bang zijn om anders een mes tussen hun ribben te krijgen of een blauw oog.. maar zo lang dat hun niet de dupe van het geweld worden blijven ze knuffelen... nee ik heb geen oordeel klaar maar het wordt me wel steeds moeilijker gemaakt ...
Nou ben ik toch benieuwd wat zij dan ziet als "haar goede kant". Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, met zo'n naam.quote:Even verder staat een groepje gehoofddoekte moeders nog na te praten. ,,Hij keek ons niet eens aan. Ik wou hem eigenlijk begroeten en vragen of hij ook onze goede kant kent,’’ zegt Nadia Azougagh.
Wanneer 'allerlei' sociologen en theologen dit hebben geanalyseerd is het vast niet moeilijk om iets daarvan te posten om jouw bewering te staven, maar in plaats daarvan 'schets' jij het beeld dat we de komende jaren gaan zien dat moslims zich massaal en openlijk de rug keren naar hun religie, net zoals in de jaren 60, 70 en 80 dat gebeurde bij de Rooms-Katholieken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een bullocks weer. Ik presenteer niks als feiten. Ik baseer me op allerlei analyses van sociologen en theologen maar die ga ik niet allemaal op zoeken en citeren dus schets ik een beeld. Meer dan een beeld kunnen we niet schetsen. Anderen scheppen een beeld van islamofascisme en van een machtsovername van moslims, waarom reageer je daar nooit eens op deze manier op.
Beetje flauw betoogje van jou wederom, kap toch eens met dat getroll man.
dank je... je bevestigd mijn vermoedens... jij SCH snapt het verschil niet tussen feiten en generalisaties alles wat jij gemarkeerd hebt als zijnde generalisatie is meerdere malen voorgekomen in de realiteit en dat maakt het een FEIT!quote:
Zijn er geen goede kanten aan moslims of aan mensen met zo'n naamquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou ben ik toch benieuwd wat zij dan ziet als "haar goede kant". Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, met zo'n naam.
Wilders en co hebben ervoor gezorgd dat mensen die alleen in naam moslim waren opnieuw op zoek zijn gegaan naar hun religie, de moslims worden religieuzer. Weinig mensen zullen hun religie de rug toekeren als die onder aanval is, integendeel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer 'allerlei' sociologen en theologen dit hebben geanalyseerd is het vast niet moeilijk om iets daarvan te posten om jouw bewering te staven, maar in plaats daarvan 'schets' jij het beeld dat we de komende jaren gaan zien dat moslims zich massaal en openlijk de rug keren naar hun religie, net zoals in de jaren 60, 70 en 80 dat gebeurde bij de Rooms-Katholieken.
Ik geloof er helemaal niks van. Juist in dit tijdsgewricht waar we in Nederland (maar ook elders) te maken hebben met segregatie en polarisatie hebben moslims hun religieuze identiteit dat hen bindt als groep en samen sterk maakt. En dat laat zich niet vertalen in de frequentie van het moskeebezoek. Bovendien heeft het internet voor met name jonge moslims ook veel meer aantrekkingskracht.
Ik kan me wel voorstellen dat de mate van religieuze participatie samenhangt met opleidingsniveau en maatschappelijke positie. Dat laat onverlet dat waar de hardliners in het integratiedebat tegen over elkaar komen te staan aan de zijde van moslims een front wordt gevormd die behalve op etniciteit ook op religie is gebaseerd, daar dit als element in de discussie wordt aangevoerd.
Het lijkt me dat dit ook zijn weerslag heeft op de groep.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval. Niet dat dat alles zegt...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:44 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Zijn er geen goede kanten aan moslims of aan mensen met zo'n naam
Zegt niets nee aangezien er genoeg mensen zijn die het wel hebben meegemaakt. Maar nu weet ik nog steeds niet of jij mensen beoordeelt op basis van hun naam of niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval. Niet dat dat alles zegt...
Er werd zojuist het tegendeel beweerd. De moslims zouden volgens deze bewering (geheel theologisch en sociologisch onderbouwd) in navolging van de Rooms-Katholieken in de periode van de ontkerkelijking massaal de moskee de rug toe keren of van hun geloof afvallen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:50 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Wilders en co hebben ervoor gezorgd dat mensen die alleen in naam moslim waren opnieuw op zoek zijn gegaan naar hun religie, de moslims worden religieuzer. Weinig mensen zullen hun religie de rug toekeren als die onder aanval is, integendeel.
SCH heeft gelijk als ie zegt dat er uiteindelijk ontkerkelijking zal plaatsvinden bij de Nederlandse moslims, maar niet nu de Islam van alle kanten wordt aangevallen. Ik zei Wilders en co omdat ik vooral op de post 9/11 periode doelde. Als deze periode ten einde komt dan zal er misschien ontkerkelijking plaatsvinden maar tot die tijd zal de Islam groeien.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er werd zojuist het tegendeel beweerd. De moslims zouden volgens deze bewering (geheel theologisch en sociologisch onderbouwd) in navolging van de Rooms-Katholieken in de periode van de ontkerkelijking massaal de moskee de rug toe keren of van hun geloof afvallen.
Ik ben het niet eens met deze voorstelling van zaken.
Wilders heeft overigens daar een bijdrage in, maar ik denk dat de maatschappelijke positie van vele moslims ook een element is dat meespeelt, net zoals het identificeren en binden met een groep, etc.
Zegt niets?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Zegt niets nee aangezien er genoeg mensen zijn die het wel hebben meegemaakt. Maar nu weet ik nog steeds niet of jij mensen beoordeelt op basis van hun naam of niet?
Ik heb de discussie in dit topic niet gevolgd, dus ik weet niet wat SCH heeft gezegd. Maar wat is er mis met SCH? Hij komt als een slimme niet-haatdragende user over op mij, dat kan ik niet van die L-gast zeggen die iedereen met een niet-Nederlandse naam bij voorbaat als slecht beschouwt en die denkt dat de boel op elk moment kan exploderen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Zegt niets?
Nee, het zegt niet alles.
Ook jij kan blijkbaar lekker generaliseren in deze dicussie.
Dat mensen nog steeds serieus ingaan op SCH
ja en dat klopt ook als een bus hoe denk jij anders dat ze aan de top van de criminaliteit cijfers kunnen staan ? hoeveel marokanen wonen er in nederland ? procentueel 3% ofzo ? als je het dan voor elkaar krijgt om bovenaan te staan dan .............................................................quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt weer eens niet gelezen? Hij schrijft dit:
[..]
Wel erg veel, net niet iedereen, zoveel staat er. Neem iemand anders in de maling
laf en goedkoop is SCH`s middle namequote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, hij had het over de kutmarokkanen, degenen die hele buurten terroriseren. Niet over alle Marokkanen en al helemaal niet over alle buitenlanders. En dat weet je best wel. Je probeert hier hem alleen maar woorden in de mond te leggen, zoals je dat bij meerderen probeert. Over laf en goedkoop gesproken.
Ik heb begrepen dat Albayrak momenteel stappen gaat ondernemen om de België-route aan te pakken, want zolang de aanwas blijft en deze weinig anders kan doen dan zich nestelen aan de onderkant van de samenleving houden de problemen stand en dus het deel dat een verlichting in de weg staat intact.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:00 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
SCH heeft gelijk als ie zegt dat er uiteindelijk ontkerkelijking zal plaatsvinden bij de Nederlandse moslims, maar niet nu de Islam van alle kanten wordt aangevallen. Ik zei Wilders en co omdat ik vooral op de post 9/11 periode doelde. Als deze periode ten einde komt dan zal er misschien ontkerkelijking plaatsvinden maar tot die tijd zal de Islam groeien.
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Albayrak momenteel stappen gaat ondernemen om de België-route aan te pakken, want zolang de aanwas blijft en deze weinig anders kan doen dan zich nestelen aan de onderkant van de samenleving houden de problemen stand en dus het deel dat een verlichting in de weg staat intact.
Het komt allemaal heel erg goed uit en is uiterst gemakkelijk zoveel mogelijk in de schoenen van Wilders te schuiven, maar ik denk dat het een te nauwe blik is.
Met een 'als-dan' kom je er overigens niet. Als het immigratiebeleid van meet af aan helder en duidelijk over de voorwaarden was geweest dan was er een andere integratiediscussie dan thans plaatsvindt.
dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ik kon het even niet laten om te reageren. Ik zit me de hele tijd aan te ergenen tijdens het lezen van dit topic hoe naief jullie en zijn hoe slap de regering hier is. Ik ben ook een allochtoon namelijk maar ik vind dat er keihard wordt opgetreden. Want de kutallochtoontjes hier verpesten het ook voor ons. En aan deze regering heb ik ook een keiharde hekel omdat ze het 'allochtonenprobleem' niet oplossen, ze kijken alleen maar de andere kant op. En doordat ze dat probleem niet oplossen, krijgen allochtonen een slecht imago. De 'goede' allochtonen hebben hier enorm last van.
Een beetje te eenvoudig. De economische crisis leert al dat de zwakken op de arbeidsmarkt er het eerst uitvliegen, dus de vraag fluctueert nogal. De economische groei gaat waarschijnlijk afgetopd worden omwille van duurzaamheid, wanneer de lessen van de economische en energiecrisis goed worden opgevolgd. Daarnaast is de vergrijzing een tijdelijk probleem. Het beslaat wel een tijdsvlak, maar het beeld alsof de poorten open moeten, omdat we het anders niet zouden redeen is denk een vals beeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.
Maar als de helft van die miljoenen immigranten op zn luie reet zit hebben we er helemaal niks aan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.
De autochtone Nederlander heeft het recht om te weten dat de goedwillende, hardwerkende allochtoon ook een grafhekel heeft aan de rotallochtoontjes. Ik studeer aan de universiteit, ben bereid om hard te werken later, maar dat slechte imago dat allochtonen hier hebben, daar heb ik soms ook last van. Dat slechte imago komt door die rotallochtonen. En die ***regering in dit land lost dat probleem maar niet op. Mensen hebben het hier in Nederland ongelooflijk goed, er is GEEN ENKELE reden om je hier te misdragen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De autochtone Nederlander heeft het recht om te weten dat de goedwillende, hardwerkende allochtoon ook een grafhekel heeft aan de rotallochtoontjes. Ik studeer aan de universiteit, ben bereid om hard te werken later, maar dat slechte imago dat allochtonen hier hebben, daar heb ik soms ook last van. Dat slechte imago komt door die rotallochtonen. En die ***regering in dit land lost dat probleem maar niet op. Mensen hebben het hier in Nederland ongelooflijk goed, er is GEEN ENKELE reden om je hier te misdragen.
Verder moet je je hier gewoon aanpassen (assimileren hoeft wat bij betreft niet) of anders oprotten. Laten we van Nederland een land maken waar iedereen met respect met elkaar omgaat, bereid is om hard te werken en een mooi leven op te bouwen!
Interne migratie zal de problemen van Europa niet oplossen, de meeste van die Europeanen zijn dan juist nodig in hun eigen land en ik las laatst dat er 56 miljoen immigranten nodig zijn tot 2050.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een beetje te eenvoudig. De economische crisis leert al dat de zwakken op de arbeidsmarkt er het eerst uitvliegen, dus de vraag fluctueert nogal. De economische groei gaat waarschijnlijk afgetopd worden omwille van duurzaamheid, wanneer de lessen van de economische en energiecrisis goed worden opgevolgd. Daarnaast is de vergrijzing een tijdelijk probleem. Het beslaat wel een tijdsvlak, maar het beeld alsof de poorten open moeten, omdat we het anders niet zouden redeen is denk een vals beeld.
Bovendien denk ik dat de regelgeving inzake het vrije verkeer van personen en arbeid de nodige interne migratie in Europa op gang zet die voor en groot deel de vergrijzingsproblematiek opvangt.
Enfin. Wanneer jouw voorspelling uitkomt is dat in elk geval geenszins een bijdrage op verminderde religieuze participatie van moslims in Nederland. Dan gebeurt waarschijnlijk het tegengestelde en zal de moslimgemenschap meer ruimte eisen voor hun behoeften en belijdenis in Nederland.
Dan houdt mijn punt helemaal stand.
Dan ga je toch weg. Dan ga je toch lekker naar een land waar ze mensen wel een kogel door hun kop schieten of hun handen afhakken bij diefstal. Wil je nog wat suggesties voor landen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
Probleem in Nederland is dat er geen enkele partij is die het 'allochtonenprobleem' erkent én wilt/kan oplossen. Wilders is de enige die hier in de buurt komt, maar hem vind ik zelf iets té extreem. Ik zie het somber in met dit land. Nederland wordt verneukt door bepaalde groepen allochtonen (Aziaten doen het perfect trouwens, ook elders op de wereld, kijk maar naar Amerika!), maar de politici hier leven in een droomwereld en lossen het probleem niet op.
Gewoon meteen een kogel in de kop voor álle jongeren en volwassenen die zich hier misdragen en lopen te stelen. Zodat de goedwillende burger geen last van ze heeft en een mooi leven op kan bouwen. Nederland is een mooi land, maar door 'jullie' naieviteit wordt het hele land hier verneukt. Als het zo door blijft gaan (en daar ben ik bang voor) laat ik mijn kinderen in dit land niet opgroeien...jammer maar waar
je mist zijn punt totaal en compleet, maar das ok we zijn niet anders gewend van jouquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan ga je toch weg. Dan ga je toch lekker naar een land waar ze mensen wel een kogel door hun kop schieten of hun handen afhakken bij diefstal. Wil je nog wat suggesties voor landen?
Volgens mij wordt die route nou juist vooral door hoogopgeleiden veel gebruikt. Tenminste daar ken ik de voorbeelden van maar ik kan er naast zitten? Is nogal een gedoe en ingewikkeld en dus vraag ik me af of de sociale onderklasse op die manier er gebruik van maakt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:36 schreef damian5700 het volgende:
Ik hoef niets tegen te houden. Mijn punt was dat wanneer er aanwas blijft (via een Duitsland-route of soortgelijks) en mensen vanuit bijvoorbeeld het Rif rechtstreeks in de sociale onderklasse in Nederland terecht komen, de problemen standhouden. Net zoals de polarisatie en segregatie dan standhouden en uiteindelijk de minderheden in Nederland hun schulp trekken en veel sneller op hun etnische-religieuze identiteit terugvallen en een verlichting of ontkerkelijking blokkeren.
Ja "tof" maar zolang er zulke gasten bestaan, zullen allochtonen gaan denken dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Dus leuk dat een allochtoon het benadrukt, maar dan moeten autochtonen dat ook doen. Het is geen eenrichtingsverkeer.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.
Nee hoor, hij mist het punt totaal. De schuld van alle problemen aan allochtonen geven is zo ontzettend 2001. En ze een kogel door de kop willen schieten is zo ontzettend Saoedie Arabie.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:04 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je mist zijn punt totaal en compleet, maar das ok we zijn niet anders gewend van jou
Dat laatste ben ik met je eens, ik zie er meer in om de lastige gewoon het land uit te zetten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, hij mist het punt totaal. De schuld van alle problemen aan allochtonen geven is zo ontzettend 2001. En ze een kogel door de kop willen schieten is zo ontzettend Saoedie Arabie.
Grappig dat de mensen die juist ageren tegen moslimlanden vaak de methodes van islamitische landen zo propageren.
Oh, maar dan is het wel weer handig dat je het dubbele paspoort in stand houdt. Daar zijn jullie toch weer juist op tegen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, ik zie er meer in om de lastige gewoon het land uit te zetten.
Als je bepaalde fucties uitoefent wel ja.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, maar dan is het wel weer handig dat je het dubbele paspoort in stand houdt. Daar zijn jullie toch weer juist op tegen?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:13 schreef Zienswijze het volgende:
Negers en Marokkanen hiertegen zorgen wel voor veel overlast. Bij negers komt het door hun cultuur (ze hebben een feestcultuur en ze zijn lui. mag ik eigenliujk niet zeggen van lieve Wouter Bos, maar het is wel zo!).
Oh ja, Aboutaleb pesten was het, is waar ook.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als je bepaalde fucties uitoefent wel ja.
Ik heb het over alle hogere functies bij de staat.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, Aboutaleb pesten was het, is waar ook.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:08 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Ja "tof" maar zolang er zulke gasten bestaan, zullen allochtonen gaan denken dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Dus leuk dat een allochtoon het benadrukt, maar dan moeten autochtonen dat ook doen. Het is geen eenrichtingsverkeer.
Vergeet het schuldgevoel van WO2 niet.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Respect voor deze man!! Hij snapt het.
Het probleem ligt bij de autochtone Nederlander. Jullie zijn naief en zien geen problemen. Komt door jullie gewelddadige geschiedenis in de 'Gouden Eeuw'. Daardoor zijn jullie veel te tolerant geworden. Iedereen loopt meteen de bleren (waronder meneer SCH misschien ook) en als een blanke iets onaardigs tegenover negers zegt.
Jullie tolerantie-harde aanpak balans is helemaal in de war, als jullie begrjipen wat ik daarmee bedoelt. Nu zijn jullie weer veel te tolerant, terwijl sommige van jullie in de 'Gouden Eeuw' heel rascistisch waren.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, ik zie er meer in om de lastige gewoon het land uit te zetten.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Vergeet het schuldgevoel van WO2 niet.
Zit ook wel weer waarheid in.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Beste mevrouwhopjes83, sinds ik je al een half uur ken vind ik je heel lief en aardig, maar je begrijpt er niet zoveel van. Het land uitzetten is geen goede oplossing. Marokko bijv. WIL HELEMAAL NIET de kutmarokkanen in hun eigen land. Zij gaan Marokko verpesten. Als Nederlandse Marokkanen op vakantie in Marokko gaan, heeft de lokale bevolking een hekel aan ze. Ze hebben geen manieren, lopen het hele land te rellen.
De rotallochtonen zijn een NEDERLANDS probleem. Nederland moet het oplossen. Je moet niet je eigen problemen op andere landen schuiven.
Die rotallochtonen zijn uitschot --> wat moet je met uitschot doen --> verwijderen van deze aardbodem.
Nogmaals ik ben in verscheiden Derde Wereldlanden geweest. Zouden jullie misschien ook eens moeten doen. Dan zie je hoe verwend we hier zijn. Degene die zich hier misdraagt, heeft geen enkele reden. AUB niet zo aardig tegen de rotjongens doen. Gewoon verwijderen uit de maatschappij.
Waar woon jij als je het steeds over jullie hebt?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt!
Jullie zijn jullie balans kwijt. Dat is 1 van de redenen waarom de regering nu zo slap is.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:14 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ga door ga door. Ben je soms een kloon van Meki die eens zin heeft in iets anders?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Waar woon jij als je het steeds over jullie hebt?
Zeker de Aziaten zijn bijzonder slim, die komen er wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
Vragen jullie je nooit af dat Aziaten het in Nederland wel goed doen? En Antillianen, Marokkanen en negers en niks van bakken?
Komt door cultuur mensen.
In Amerika doen Aziaten het zelfs beter dan de blanke Amerikaan.
Aziatische cultuur he: successen boeken, hard werken.
Daarom zie je nu ook opkomende Aziatische grootmachten. De 21e eeuw wordt van Azie.
Ben geen rascist, ieder mens is gelijkwaardig. Maar er zijn wel verschillen in cultuur, mentaliteit en opvoeding.
Ook niet zo vreemd heh, als je zelf een allochtoon bent.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef Zienswijze het volgende:
Ben veel tussen allochtonen opgegroeid.
Wist je dat Arabieren ook Aziaten zijn? En dat een groot deel van de moslims uit Aziatische landen komen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Zeker de Aziaten zijn bijzonder slim, die komen er wel.
dat is vaak zo zeker onder moslims maar het is echt niet zo dat het voor elke allochtoon opgaat hoor!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ook niet zo vreemd heh, als je zelf een allochtoon bent.
Sterker nog, het is de enige oplossing.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
Het land uitzetten is geen goede oplossing.
Dat is ons probleem niet, maar dat van Marokko. Dus dit is geen argument.quote:Marokko bijv. WIL HELEMAAL NIET de kutmarokkanen in hun eigen land.
Lekker belangrijk. Het is daar toch al een bende, dus veel erger kan het niet worden.quote:Zij gaan Marokko verpesten.
Inderdaad. Gewoon op een bootje de Noordzee opsturen.quote:AUB niet zo aardig tegen de rotjongens doen. Gewoon verwijderen uit de maatschappij.
Ja maar die blijven meestal daar en komen niet hierheen om de boel te verneuken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Wist je dat Arabieren ook Aziaten zijn? En dat een groot deel van de moslims uit Aziatische landen komen?
Oh noes, the horror![]()
Geografisch gezien heb je helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Wist je dat Arabieren ook Aziaten zijn? En dat een groot deel van de moslims uit Aziatische landen komen?
Oh noes, the horror![]()
Mee eens. Laat ze daar maar de thug gangsta uithangen, zoals ze hier heel graag op straat willen doenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:53 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Sterker nog, het is de enige oplossing.
[..]
Vind ik niet. Juridisch gezien gaat het heel moeilijk worden. Er zijn meerdere oplossingen hoor.
Dat is ons probleem niet, maar dat van Marokko. Dus dit is geen argument.
[..]
Nee!! Ze zijn hier geboren. Nederlands probleem. Nederland moet het oplossen. Trouwens dat is mijn meninng: als die jongeren in Marokko zouden zijn opgegroeid, zouden de meeste niet zo ontspoord zijn als dat ze in Nederland zijn opgegroeid. Komt door de slappe Nederlandse justitie, slappe NL politie, maar het belangrikste: de slappe NL regering en de slappe en naieve NL bevolking!
In Marokkko krijg je een tflinke rap onder je reet als je ook maar 1 snoepje steelt bij wijze van spreke. In NL wordt je in fluwelen handschoentjes gelegd.
Lekker belangrijk. Het is daar toch al een bende, dus veel erger kan het niet worden.
[..]
Nou nou, beetje respect voor andere landen kan geen kwaad.
Inderdaad. Gewoon op een bootje de Noordzee opsturen.
Jawel, want door ze terug te sturen maken we het hun probleem.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, het is niet het probleem van Marokko!!
Totaal irrelevant, aangezien ze ook de Marokkaanse nationaliteit hebben.quote:Ze zijn hier geboren.
Nederland moet helemaal niks, behalve op een goedkope en humane manier van dit mocrotuig afraken.quote:Nederlands probleem. Nederland moet het oplossen.
Eens, maar het is niet erg relevant met betrekking tot de oplossing.quote:Trouwens dat is mijn meninng: als die jongeren in Marokko zouden zijn opgegroeid, zouden de meeste niet zo ontspoord zijn als dat ze in Nederland zijn opgegroeid. Komt door de slappe Nederlandse justitie, slappe NL politie, maar het belangrikste: de slappe NL regering en de slappe en naieve NL bevolking!
Mja m,b.t. Marokko ben ik het wel met je eens moet ik zeggen omdat ze de dubbele nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel, want door ze terug te sturen maken we het hun probleem.
[..]
Totaal irrelevant, aangezien ze ook de Marokkaanse nationaliteit hebben.
[..]
Nederland moet helemaal niks, behalve op een goedkope en humane manier van dit mocrotuig afraken.
[..]
Eens, maar het is niet erg relevant met betrekking tot de oplossing.
Dit is echt zulke onzin. Hoezo bakken zij er niks van???quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
Vragen jullie je nooit af dat Aziaten het in Nederland wel goed doen? En Antillianen, Marokkanen en negers en niks van bakken?
In vergelijking met andere Nederlandse etnische minderheden doen zij het slecht. Tuurlijk heb je ook goede mensen (meer goede dan slechte trouwens), maar een aanzienlijke groep doet het hier slecht op school, zit in de criminaleit etc. En die aanzienlijk slechte groep zie je niet bij Aziaten. Aziatsiche jongeren hier hebben een redelijk tot goed opleidingsniveau, laag criminaliteitscijfer, weinig overlast etc.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is echt zulke onzin. Hoezo bakken zij er niks van???
Dat is waar, voor vervelende allochtonen zonder dubbel paspoort zullen we een andere oplossing moeten zoeken. Maar laten we niet alles in één keer willen oplossen, en eerst een zorgen dat we snel van een groot deel van het ergste tuig af geraken. Dat ontlast politie en justitie en dan zien we daarna wel weer verder.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mja m,b.t. Marokko ben ik het wel met je eens moet ik zeggen omdat ze de dubbele nationaliteit hebben.
Maar: wat doe je dat met negers bijv die lopen te rellen hier? Die hebben geen dubbel paspoort.
Ben jij voor dubbele paspoorten?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is waar, voor vervelende allochtonen zonder dubbel paspoort zullen we een andere oplossing moeten zoeken. Maar laten we niet alles in één keer willen oplossen, en eerst een zorgen dat we snel van een groot deel van het ergste tuig af geraken. Dat ontlast politie en justitie en dan zien we daarna wel weer verder.
Vanuit mn onderbuik gevoelens zou ik het hiermee met je eens zijn. Maar vanauit rationaliteit beredenerend mag je geen onderscheid maken tussen mensen. Dus alle rotmensen (dus ook blanke Nederlanders) die zich niet kunnen gedragen hier de zelfde straf geven, bijv. kogel door hun kop, naar de planeet Mars schieten, levenslang in een cel opsluiten, werkstraf in Siberie levenslang, alle kauwom opruimen van de straten hun hele leven lang 16 uur per dag, 7 dagen per weel (dan doen ze tenminste iets nuttigs).quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is waar, voor vervelende allochtonen zonder dubbel paspoort zullen we een andere oplossing moeten zoeken. Maar laten we niet alles in één keer willen oplossen, en eerst een zorgen dat we snel van een groot deel van het ergste tuig af geraken. Dat ontlast politie en justitie en dan zien we daarna wel weer verder.
Ja, "dubbele paspoorten" zijn echt fantastisch. Ze zijn de Achilleshiel van allochtone criminelen.quote:
Nou daar, is al veel van geblekenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ja, "dubbele paspoorten" zijn echt fantastisch. Ze zijn de Achilleshiel van allochtone criminelen.
Ja klopt. Maar ik snap de connectie niet met afrikanen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef JohannesPaulus het volgende:
[..]
Oh noes, the horror![]()
Arabieren zijn ook geen Afrikanen. Er is geen connectie tussen Arabieren en Afrikanen, alleen dat ze allebei mens zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:52 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar ik snap de connectie niet met afrikanen.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
Probleem in Nederland is dat er geen enkele partij is die het 'allochtonenprobleem' erkent én wilt/kan oplossen. Wilders is de enige die hier in de buurt komt, maar hem vind ik zelf iets té extreem. Ik zie het somber in met dit land. Nederland wordt verneukt door bepaalde groepen allochtonen (Aziaten doen het perfect trouwens, ook elders op de wereld, kijk maar naar Amerika!), maar de politici hier leven in een droomwereld en lossen het probleem niet op.
Gewoon meteen een kogel in de kop voor álle jongeren en volwassenen die zich hier misdragen en lopen te stelen. Zodat de goedwillende burger geen last van ze heeft en een mooi leven op kan bouwen. Nederland is een mooi land, maar door 'jullie' naieviteit wordt het hele land hier verneukt. Als het zo door blijft gaan (en daar ben ik bang voor) laat ik mijn kinderen in dit land niet opgroeien...jammer maar waar
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen een kogel door de kop moeten krijgen.
Is goed. Zal me eraan houden en mn toon matigen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ontving een melding over deze post. Ik laat je opmerking even staan om duidelijk te maken dat je op de grens zit van wat hier acceptabel is. Vooral de eerste zin van de tweede alinea. Komt akelig dicht in de buurt van een doodsverwensing. Lees anders de policy nog eens goed.
Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen een kogel door de kop moeten krijgen.
Volgens mij weet jij niks van culturen en of volkeren.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
Komt door cultuur mensen.
In Amerika doen Aziaten het zelfs beter dan de blanke Amerikaan.
Aziatische cultuur he: successen boeken, hard werken.
Daarom zie je nu ook opkomende Aziatische grootmachten. De 21e eeuw wordt van Azie.
Ben geen rascist, ieder mens is gelijkwaardig. Maar er zijn wel verschillen in cultuur, mentaliteit en opvoeding.
Leg uit...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niks van culturen en of volkeren.
Dat je uit een moslim land komt houd niet in dat je er geen westerse cultuur in het land voorkomt.
Nee dat bedoel ik ook niet. Maar globaal gezien bestaan er wel verschillende culturen tussen landen. Een Arabisch zal meer 'moslimcultuur' dan westerse cultuur hebben. Overigens wijs ik de Arabische of Afrikaanse cultuur niet af, ik heb er alleen mijn mening over.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niks van culturen en of volkeren.
Dat je uit een moslim land komt houd niet in dat je er geen westerse cultuur in het land voorkomt.
Vroeger heel vroeger bestuurden europeanen grote gebieden waar toen of nu moslim wonen.quote:
En welke landen heb je in gedachte.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik ook niet. Maar globaal gezien bestaan er wel verschillende culturen tussen landen. Een Arabisch zal meer 'moslimcultuur' dan westerse cultuur hebben. Overigens wijs ik de Arabische of Afrikaanse cultuur niet af, ik heb er alleen mijn mening over.
Als je bijv. naar Japan kijkt zie je daar de Aziatische cultuur: eerbied, respect, hard werken, presteren, successen boeken. Mede daardoor kon Japen in enkele decennia (= zeer korte tjid) van een derde wereldland groeien tot een ontwikkeld geindustrialiseerd land.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:57 schreef D-Flying het volgende:
[..]
En welke landen heb je in gedachte.
En wat weet jij van de arabische cultuur af...........quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je bijv. naar Japan kijkt zie je daar de Aziatische cultuur: eerbied, respect, hard werken, presteren, successen boeken. Mede daardoor kon Japen in enkele decennia (= zeer korte tjid) van een derde wereldland groeien tot een ontwikkeld geindustrialiseerd land.
Overigens heb ik niks tegen de Arabische cultuur of moslimcultuur. Sommige normen en waarden in die cultuur vind ik zelfs beter dan bijv. in de Chinese cultuur.
Wat wil je weten?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:
[..]
En wat weet jij van de arabische cultuur af...........
Volgens mij komt die alleen voor in het MO......
Ik irriteer me er aan is geen Nederlands, ook al wordt die fout door veel Nederlanders ook gemaakt. Correct is: het irriteert me of ik erger me er aan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is goed. Zal me eraan houden en mn toon matigen.
Trouwens dit heb ik gezegd:
Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen (die zich misdragen en autochtonen die zich misdragen) een kogel door de kop moeten krijgen.
Begrijp me niet verkeed. Ben zelf ook een allochtoon. Ik irriteer me er alleen aan de goede allochtoon een slecht imago krijgt, doordat sommige andere allochtonen zich niet kunnen gedragen. En ik vind het heel maar dan ook heel treurig dat de regering het 'allochtonenprobleem' niet oplost. Want ik heb namelijk last van dat slechte allochtonen-imago.
Mja hopelijk word ik niet vervolgd zoals Wilders, omdat ik een eigen (wel keiharde) mening heb.
Hartelijk dank voor je correcte Nederlands.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik irriteer me er aan is geen Nederlands, ook al wordt die fout door veel Nederlanders ook gemaakt. Correct is: het irriteert me of ik erger me er aan.
Dus omdat jij last hebt van dat slechte allochtonen-imago moeten alle vervelende mensen maar een kogel door de kop krijgen?
Zo he, die houding zal je veel vrienden bezorgen! Maar niet heus.
Ik voeg die laatste drie woorden maar toe, want ik weet niet zeker of je ironie en sarcasme begrijpt.
Je moet niet zielig doen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor je correcte Nederlands.
JIj bent zeker zo'n blanke die geen last heeft van het slechte imago dat allochtonen hebben he? Weet je wel hoeveel turkse en marokkaanse studenten op de universiteit moeite hebben met een baan te vinden omdat hun imago niet goed is? Komt omdat er een paar rotjochies lopen te kloten en die worden niet afgestraft.
Ik heb er zelf ook last van. Als ik een kledingwinkel in een dorpje binnenkom dan houden de medewerkers me in de gaten, alsof ik iets wil stelen. Jij maakt zulke ervaringen niet mee. Ik weet waarom de medewerkers me in de gaten houden, omdat allochtonen een slecht imago hebben.
Zolang je de rotjongens (allochtoon en autochtoon) blijft verwennen, zal ons imago alleen maar slechter worden. En daar is de goedwillende allochtoon de dupe van.
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je moet niet zielig doen.
Ik ben een blanke die geen last heeft van het slechte imago van allochtonen, dat is waar. Ik ben een Brabander, die zich af en toe verweert tegen de denigrerende kijk op de zachte g, die overigens de juiste uitspraak is.
Ik ben een uitkeringstrekker, en toen ik laatst een juwelierszaak inliep, werd ik goed in de gaten gehouden.
Punt is: ik weet wat ik wil en ik vind, dat ik me nergens voor hoef te schamen. Ik ben slim en sterk en ik ben burger van dit land. Dus wat nou?
Ik weet dat discriminatie bestaat. Maar niet alles is discriminatie.
Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.
quote:
Mijn excuses. Die woorden neem ik terug. Dan vind ik je een nuchtere Brabanderquote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.
[..]
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.
Jij weet zeker niet hoe vervelend het is om als allochtoon constant te worden aangekeken op het wangedrag van sommige andere allochtonen?
Ik studeer op de universiteit. Als ik straks een baan ga zoeken, heb ik het allochtone imago in mijn nadeel. Moet ik dat accepteren? Ik weet dondersgoed dat het slechte imago komt door een paar rotjochies die zich niet kan gedragen. Pak hen dan aan en verwijder hen uit de maatschappij ! Zodat de goedwillende allochtoon geen last meer zal hebben van een slecht imago en evenveel kans op een baan heeft dan een autochtoon met het zelfde diploma en dezelfde kwaliteiten. Overigens hebben Turkse en Marokkaanse studenten op de universiteit hier echt enorm last van, maar dat besef jij zeker niet.
Zelfde als met hooligans. De rellende hooligans verpesten het voor de normale supporter die gewoon een voetbalwedstrijd wil bekijken. Pak gewoon die rellende hooligans aan en verwijder ze uit de maatschappij. Het is toch een en al gepuis. En ik heb geen zin om belasting te betalen dat gaat naar de inzet van extra politie agenten omdat een paar rellende hooligans zich niet sportief kan gedragen.
Ik ben het spuugzat dat hier criminelen en rellende vandalen (zowel autochtoon en allochtoon) met fluwelen handschoentjes worden aangepakt en worden behandeld door justitie en overheid alsof ze het liefste en braafste jongetje van de klas zijn. En ik moet straks 52% (!!) inkomstenbelasting betalen zodat die rellende jongetjes weer een buurthuis krijgen. Pak rellende autochtone en allochtone jongetjes kei- en keihard aan. Verwijder ze uit de maatschappij.
Neem een voorbeeld aan Singapore. Een zeer welvarend land met keiharde straffen op kleine overtredingen al. Maar wel een rechtvaardig land zonder discriminatie. Gevolg: zeer lage criminaliteit. Overigens heeft Singapore een integratiebeleid wat veel en veel beter is uitgevoerd dat het Nederlandse. Petje af voor Singapore, daar kan Nederland nog een hele hoop van leren!
Singapore
Misschien is dat niet eens zo'n slecht idee. Singapore is een zeer welvarend en zeer schoon land. Ik zou je aanraden om een keer daar een vakantie te boeken. Mooi land hoor!quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.
Oké, veel geluk in Singapore.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Misschien is dat niet eens zo'n slecht idee. Singapore is een zeer welvarend en zeer schoon land. Ik zou je aanraden om een keer daar een vakantie te boeken. Mooi land hoor!
Geen last van jeugdbendes (zowel geen autochtone als geen allochtone) die o.a. oude vrouwen beroven. Straten zijn erg schoon. Allochtonen perfect geintegreerd daar. Geen rellende autochtone voetbalsupporters die niet tegen hun verlies kunnen.
Jeetje, dan ben je wel heel snel beledigd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.
[..]
Nee, een beroepsuitkeringstrekker van het kaliber Volkert vd Graaf.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Is een constatering van feiten die hij zelf aangeeft zoals uitkeringstrekker in combinatie met zijn postings een persoonlijke aanval?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:26 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, het is dat je geen persoonlijke aanvallen mag plaatsen op dit forum, anders had ik het ook wel geweten.
True, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken...quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Is een constatering van feiten die hij zelf aangeeft zoals uitkeringstrekker in combinatie met zijn postings een persoonlijke aanval?
[..]
De arabische cultuur komt weinig voor in nederland.quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Arabische cultuur o.a: respect voor je ouders, geen relaties buiten het huwelijk om, geen overspel, familie is belangrijk etc.
Wat wil je nog meer weten?
Feit is dat het atheïsme en de christelijke cultuur ook met elkaar botsen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er is niets onderuitgehaald beste.
Feit is dat in het algemeen de islamatische cultuur botst met het christelijke cultuur en atheïsme.
Welke cultuur hebben ze dan, en hoe kom je tot die wijsheid?quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:34 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Die cultuur komt weinig voor in nederland.
De grootste groepen moslims in NL hebben een andere cultuur.
De grootste groep moslims in NL zijnquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:05 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Welke cultuur hebben ze dan, en hoe kom je tot die wijsheid?
Ik kom ook moeilijk op een definitie van de verschillende culturen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:46 schreef t-8one het volgende:
Zeg Nederlandse Cultuur liefhebbers en zij die andere culturen vrezen, eten jullie nog steeds geen aardappels of zijn die inmiddels toch al ingeburgerd?
En wat is de reden dat die nu wel ingeburgerd zijn?
En als jullie zo'n pakje Knor couscous wereldgerechten zien, is de AH dan ook een landverrader?
Ohw, heeft iemand hier trouwens even een definitie van de Nederlandse cultuur, de westerse cultuur en de arabische cultuur, ik vind het allemaal maar wat ingewikkeld.
Nou ik vind je wel erg opgewonden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij weet zeker niet hoe vervelend het is om als allochtoon constant te worden aangekeken op het wangedrag van sommige andere allochtonen?
Ik studeer op de universiteit. Als ik straks een baan ga zoeken, heb ik het allochtone imago in mijn nadeel. Moet ik dat accepteren? Ik weet dondersgoed dat het slechte imago komt door een paar rotjochies die zich niet kan gedragen. Pak hen dan aan en verwijder hen uit de maatschappij ! Zodat de goedwillende allochtoon geen last meer zal hebben van een slecht imago en evenveel kans op een baan heeft dan een autochtoon met het zelfde diploma en dezelfde kwaliteiten. Overigens hebben Turkse en Marokkaanse studenten op de universiteit hier echt enorm last van, maar dat besef jij zeker niet.
Zelfde als met hooligans. De rellende hooligans verpesten het voor de normale supporter die gewoon een voetbalwedstrijd wil bekijken. Pak gewoon die rellende hooligans aan en verwijder ze uit de maatschappij. Het is toch een en al gepuis. En ik heb geen zin om belasting te betalen dat gaat naar de inzet van extra politie agenten omdat een paar rellende hooligans zich niet sportief kan gedragen.
Ik ben het spuugzat dat hier criminelen en rellende vandalen (zowel autochtoon en allochtoon) met fluwelen handschoentjes worden aangepakt en worden behandeld door justitie en overheid alsof ze het liefste en braafste jongetje van de klas zijn. En ik moet straks 52% (!!) inkomstenbelasting betalen zodat die rellende jongetjes weer een buurthuis krijgen. Pak rellende autochtone en allochtone jongetjes kei- en keihard aan. Verwijder ze uit de maatschappij.
Neem een voorbeeld aan Singapore. Een zeer welvarend land met keiharde straffen op kleine overtredingen al. Maar wel een rechtvaardig land zonder discriminatie. Gevolg: zeer lage criminaliteit. Overigens heeft Singapore een integratiebeleid wat veel en veel beter is uitgevoerd dat het Nederlandse. Petje af voor Singapore, daar kan Nederland nog een hele hoop van leren!
Singapore
Toch wel.quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:19 schreef huhggh het volgende:
[..]
Jeetje, dan ben je wel heel snel beledigd.
Verder nog interesse in een inhoudelijke discussie?
Helaas voor jouw staan hier geen spelfouten waar je over kunt lopen zeuren.
Maar oproepen tot discriminatie wel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:
Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.
Ik heb er voor mijn werk jarenlang gewoond.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:44 schreef OllieA het volgende:
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |