abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65442436
’Hij is die man die ons haat’

http://www.ad.nl/rotterda(...)e_ons_haatrsquo.html

Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - Nee, is dat ’m? Ja, dat dat ’m! Geert Wilders! Met ferme passen en omringd door agenten stuift de hooggeblondeerde politicus door het Oude Westen.

Omringd door een levend schild van bewakers en politiemensen bezocht Geert Wilders het Oude Westen. Tot een gesprek met de veelal allochtone bewoners van de wijk liet hij het niet komen. FOTO SANNE DONDERS
Een verrassingsbezoek, maar de meeste omstanders reageren als door een hond gebeten. ,,Wat doet hij hier? Hij haat islam, hij noemt de Koran fascistisch! Weg met Wilders!’’ roept de 44-jarige H. Jamal. Op de hoek met de Josephstraat ontstaat al snel een discussie. ,,Ja, wat hij hier? Er wonen hier alleen maar buitenlanders. Laat hem lekker naar Schiebroek gaan,’’ grapt de 22-jarige Karim.

De PVV-leider bracht gisteren een kort werkbezoek aan Rotterdam ‘om te zien wat er leeft in de buurt’. Hij liet zich uitgebreid door de politie informeren over de problemen in het Oude Westen. Hij was echter niet van plan om het gesprek aan te gaan met de veelal allochtone bewoners. Als dat gezien de beveiliging rond zijn persoon al mogelijk was.

Ook de scholieren van basisschool De Augustinus hebben hem herkend. ,,Hij is die man die ons haat,’’ zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’

Even verder staat een groepje gehoofddoekte moeders nog na te praten. ,,Hij keek ons niet eens aan. Ik wou hem eigenlijk begroeten en vragen of hij ook onze goede kant kent,’’ zegt Nadia Azougagh.

Na afloop stelde Wilders dat hij niet alleen boegeroep hoorde in het Oude Westen. ,,Er staken ook mensen hun duim omhoog. Zelfs een Marokkaan kwam naar mij toe en zei dat ik fantastisch werk doe. Van alles wat, dus.’’ Verder, zo stelt Wilders, haat hij niemand. ,,Ik heb alleen een probleem met de islam. De rest is beeldvorming.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:35:05 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65442449
Wat is nu het nieuws? Wilders heeft voor- en tegenstanders?
pi_65442496
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:35 schreef TNA het volgende:
Wat is nu het nieuws? Wilders heeft voor- en tegenstanders?
Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.
pi_65442589
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"Ik heb alleen een probleem met de islam. De rest is beeldvorming."

"Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815

Hoofdstuk 1. Grondrechten

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Fail .
pi_65442660
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Fail .
Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.
pi_65442743
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Noem je de Koran verbieden kritiek
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:50:22 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65442755
quote:
[quote]Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Artikel 1

Fail .
Als iemand zou beweren: "Ik heb alleen iets tegen het nazisme" dan zou die bewering volgens jouw redenatie net zo goed ingaan tegen dit Artikel 1 van onze Grondwet. Desalniettemin.

Ik vind dit soort publiciteitsstuntjes altijd wat triestigs hebben. Alsof je je over de Costa's laat vliegen in een legerhelikopter en dan maar opscheppen over je Spaanse zonvakantie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_65442762
Wilders is wel waardig in de picture afgelopen dagen!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65442796
quote:
Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’

The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65442806
quote:
Omringd door een levend schild van bewakers en politiemensen bezocht Geert Wilders het Oude Westen.
quote:
De PVV-leider bracht gisteren een kort werkbezoek aan Rotterdam ‘om te zien wat er leeft in de buurt’.
Wat een reallife experience moet dat geweest zijn
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_65442815
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als iemand zou beweren: "Ik heb alleen iets tegen het nazisme" dan zou die bewering volgens jouw redenatie net zo goed ingaan tegen dit Artikel 1 van onze Grondwet. Desalniettemin.

Ik vind dit soort publiciteitsstuntjes altijd wat triestigs hebben. Alsof je je over de Costa's laat vliegen in een legerhelikopter en dan maar opscheppen over je Spaanse zonvakantie.
Correct.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:55:22 #12
239053 trifko
One Minute!
pi_65442837
Wilders staat op 20 zetels in de peilingen.. dus hij denkt als ik me nu koest houd, dan behoud ik die 20 shizzles wel..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65442864
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:55 schreef trifko het volgende:
Wilders staat op 20 zetels in de peilingen.. dus hij denkt als ik me nu koest houd, dan behoud ik die 20 shizzles wel..
Wilders denkt: "Hopelijk krijg ik a la Prem een blik tegen m'n kop en ben ik weer een maand het middelpunt van de belangstelling en krijg ik weer 20 shizzles bij."
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:59:39 #14
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_65442919
Mislukte poging van Wilders om zijn zetelaantal in de peilingen te verhogen.
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:01:34 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65442953
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.
Of hij komt er alleen even 'kijken' voor de pers, zodat hij even zijn momentje in de schijnwerpers heeft en doet alsof hij een man met ballen is, maar durft niet de discussie aan te gaan met de mensen die er daadwerkelijk leven....
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:03:29 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65442975
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wilders denkt: "Hopelijk krijg ik a la Prem een blik tegen m'n kop en ben ik weer een maand het middelpunt van de belangstelling en krijg ik weer 20 shizzles bij."
Wilders denkt: "Ik wil best theedrinken maar dan moeten zij de koekjes meebrengen."
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:07:36 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65443028
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wilders denkt: "Ik wil best theedrinken maar dan moeten zij de koekjes meebrengen."
Hij zal wel alleen jodenkoeken lusten...
pi_65443061
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:07 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hij zal wel alleen jodenkoeken lusten...
Hij schijnt dol te zijn op rauwe hoofddoekjes
pi_65443084
quote:
zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’
Ziedaar het grote probleem. En hoe ouder dit soort kinderen worden, hoe anti-westerser ze tevens worden. Geen wonder dat de islam steeds meer tegenstanders krijgt in het westen.

Laat ik het zo zeggen: als alle moslims zo waren als de familie die hier in Zwolle een islamitische slagerij / turkse winkel runt zouden ze van mij de grenzen wijd open mogen gooien. Sterker nog, dan zou ik er geen problemen mee hebben als mijn dochter met een moslim thuis kwam. Helaas zijn zij eerder een uitzondering dan regel..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_65443105
Dit soort berichten zijn juist wat wilders wil.
Fok helpt wilders
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:14:57 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65443125
Wat is hij toch geweldig!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65445531
quote:

[..]

Kijken wat er speelt. jaja..
quote:
Hij was echter niet van plan om het gesprek aan te gaan met de veelal allochtone bewoners.
pi_65445740
Die mensen denken dat Wilders hun haat maar ze beseffen niet dat de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
pi_65445814
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:27 schreef buachaille het volgende:
Die mensen denken dat Wilders hun haat maar ze beseffen niet dat de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooft

Lekker simpel oordelen weer.
pi_65445858
quote:

[..]

Wordt tochvan ieder Kamerlid verwacht?
pi_65445871
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef snowgoon het volgende:
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooft

Ik kan het je zwart-op-wit laten zien
pi_65445873
quote:

[..]

Waar staat "iedereen" ?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_65445945
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik kan het je zwart-op-wit laten zien
Gaarne, kom maar op.
pi_65446090
-edit- Flame

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 27-01-2009 09:51:37 ]
pi_65446203
quote:

Je hebt er totaal geen kaas van gegeten. Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke uitspraken doet.

Mag ik vragen waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 27-01-2009 09:55:45 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:50:22 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446254
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geen argument.
quote:
Je hebt er totaal geen kaas van gegeten.
Weer geen argument.
quote:
Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.
Ook al geen argument.
quote:
Mag ik vragen hoe oud je bent
Het wordt eentoning.
quote:
en waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?
Waar blijven die argumenten nou?
pi_65446416
Zwart op wit laten zien dat iedere moslim alles en iedereen haat die in de islam gelooft.

Dat zegt hier een user. En dan vragen wij om een verklaring, een bewijs of een uitleg. En dan wordt er vervolgens geflamed. En dan zeggen ze dat moslims maar tegengas meoten bieden in de discussie en het debat aan moeten gaan. Welk debat dan? Tegen dit soort aannames, dit soort teksten? Want dit soort opmerkingen raken kant noch wal. Er zal wellicht ergens wel zo'n moslim te vinden zijn maar in Nederland? Ik vraag het me af? En dan ook nog iedere moslim? En dat zou zwart op wit te krijgen zijN?

Wat zijn dat nou voor uitspraken. Doe ze niet of leg uit wat je bedoelt.
pi_65446429
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:11 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ziedaar het grote probleem. En hoe ouder dit soort kinderen worden, hoe anti-westerser ze tevens worden. Geen wonder dat de islam steeds meer tegenstanders krijgt in het westen.

Laat ik het zo zeggen: als alle moslims zo waren als de familie die hier in Zwolle een islamitische slagerij / turkse winkel runt zouden ze van mij de grenzen wijd open mogen gooien. Sterker nog, dan zou ik er geen problemen mee hebben als mijn dochter met een moslim thuis kwam. Helaas zijn zij eerder een uitzondering dan regel..
Ik weet niet, hier bij ons is er een relatief grote Turkse gemeenschap, maar de overgrote meerderheid daarvan runnen buurtsupers/slagerijen etc etc, en ja ze zoeken elkaar aardig op, maar met dat gewauwel van die Wilders verbaast me dat nou ook niet echt veel. Overigens zit daar ook tuig tussen, net als er ook plenty autochtone draaideurcriminelen zijn. De cijfers wijzen toch meer naar de noord Afrikaanse en Antilliaanse jeugd waar een disproportioneel grote groep randgedrag van vertoont in de grotere steden etc?

En wat die Wilders roept, tsja, ik vindt dat hij te ver gaat met zijn generalisering van de Islam, extremisten vindt je in alle godsdiensten, maar hij kan het alleen maar over de Islam hebben..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65446445
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:33 schreef huhggh het volgende:

[..]

Waar staat "iedereen" ?
quote:
pi_65446457
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:

Je hebt er totaal geen kaas van gegeten. Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.

Mag ik vragen hoe oud je bent en waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?
Ik ben tot deze "wijsheid" gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:59:29 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446485
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik ben tot deze "wijsheid" gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
pi_65446527
quote:

[..]

Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?

Het is prima dat je Arlandson leest, maar lees ook eens wat artikelen van mensen die er anders over denken dan hij.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:03:08 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446575
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven.
Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.
pi_65446606
quote:

[..]

Je hebt dus niet aan een echte moslims gevraagd hoe hun erover denken?
Je basseert je alleen op de analyse van 1 persoon en de media.
pi_65446706
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.
Wat maakt het noemen van namen uit?
Dat kan die dan ook net zo goed liegen als je hem nu al niet vertrouwd

Trouwens ook wel naief van jou om te denken dat men geen contact kan hebben met moslims...
pi_65446717
quote:

[..]

Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?

Het is prima dat je Arlandson leest, maar lees ook eens wat artikelen van mensen die er anders over denken dan hij.
GEFELICITEERD jongen. Jij kent zowaar 10 moslims.

Hoe zit het met die andere 999.990 andere moslims in NL en pak 'm beet 1.5 miljard andere moslims op de wereld?
pi_65446750
quote:

[..]

Bekenden:
Esma Choho, Ahmed Aboutaleb, Sadik Harchaoui, Ahmed Marcouch en zo kan ik nog wel even doorgaan tot je een lijst van duizenden namen hebt.

en nog een rits namen die je niet zal zeggen.

Jij denkt toch niet echt dat iedere moslim, of zelfs de meeste moslims, niet-moslims haten?
pi_65446792
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe zit het met die andere 999.990 andere moslims in NL en pak 'm beet 1.5 miljard andere moslims op de wereld?
Heel divers.

De ene moslim heeft andere meningen dan de andere moslim. Wat dat betreft zijn het net mensen
Blijft apart om te zien dat een clubje mensen elke discussie wilt veranderen in een moslim bash discussie
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:11:20 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446806
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat maakt het noemen van namen uit?
Dat kan die dan ook net zo goed liegen als je hem nu al niet vertrouwd
Klopt. Z'n "argument" maakt op mij dan ook geen indruk. Kijk, als hij nu de namen van tien bekende moslims had genoemd, en waar hij ze precies van kent, dan had ik het nog in overweging willen nemen. Maar dat doet hij niet.
quote:
Trouwens ook wel naief van jou om te denken dat men geen contact kan hebben met moslims...
Waar zeg ik dat? Ik heb zelf ook contact met moslims.
pi_65446808
quote:
Wilders! Hij is poep onder mijn schoen!
QFT
pi_65446839
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het punt dat iedere moslim niet-gelovigen zou haten, is in ieder geval finaal onderuit gehaald.
pi_65446850
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Klopt. Z'n "argument" maakt op mij dan ook geen indruk. Kijk, als hij nu de namen van tien bekende moslims had genoemd, en waar hij ze precies van kent, dan had ik het nog in overweging willen nemen. Maar dat doet hij niet.
[..]

Waar zeg ik dat? Ik heb zelf ook contact met moslims.
Waarom moeten het bekende moslims zijn?

Kan de moslim op de straat, de buurmoslim geen eigen mening hebben die afwijkt van hoe jij en anderen over moslims denken?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:13:54 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446885
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Bekenden:
Esma Choho, Ahmed Aboutaleb, Sadik Harchaoui, Ahmed Marcouch en zo kan ik nog wel even doorgaan tot je een lijst van duizenden namen hebt.

Jij denkt toch niet echt dat iedere moslim, of zelfs de meeste moslims, niet-moslims haten?
Kijk, nu komen we ergens. Maar je kunt mij niet wijsmaken, dat jij, met jouw beroep, mensen als Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch echt kent. Want dan kan ik ook wel beweren dat ik die lui ken, en uit mijn kennis over hen blijkt toch echt dat deze mensen niet veel ophebben met de ongelovige, autochtone varkens.
pi_65446908
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kijk, nu komen we ergens. Maar je kunt mij niet wijsmaken, dat jij, met jouw beroep, mensen als Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch echt kent. Want dan kan ik ook wel beweren dat ik die lui ken, en uit mijn kennis over hen blijkt toch echt dat deze mensen niet veel ophebben met de ongelovige, autochtone varkens.
Jij kent Marcouch toch ook wel? Is dat iemand die ongelovigen haat?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:15:47 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446937
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij kent Marcouch toch ook wel? Is dat iemand die ongelovigen haat?
Ja, volgens mij haat hij ongelovigen. Dat blijkt continu uit zijn fundamentalistische agenda.
pi_65446943
-edit- Flame

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 27-01-2009 10:19:56 ]
pi_65446959
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, volgens mij haat hij ongelovigen. Dat blijkt continu uit zijn fundamentalistische agenda.

En waaruit blijkt dat bij aboutaleb?
Laat die Rotterdamse kerken sluiten?
pi_65446994
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 27-01-2009 10:20:38 ]
pi_65447015
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tja...
pi_65447028
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Het punt dat iedere moslim niet-gelovigen zou haten, is in ieder geval finaal onderuit gehaald.
Er is niets onderuitgehaald beste.

Feit is dat in het algemeen de islamatische cultuur botst met het christelijke cultuur en atheïsme.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:18:34 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65447029
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat bij aboutaleb?
Laat die Rotterdamse kerken sluiten?
Bij Aboutaleb moet je wat verder teruggaan. Tot zijn tijd bij Forum. Toen uitte hij de ene fundamentalistische uitspraak na de andere. Hij lijkt nu z'n leven te hebben gebeterd, maar volgens mij is hij het prototype voorbeeld van een 'wolf in schaapskleren'.
pi_65447105
quote:
Misschien doen andere kamerleden het wel zonder alle bombarie?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_65447134
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Bij Aboutaleb moet je wat verder teruggaan. Tot zijn tijd bij Forum. Toen uitte hij de ene fundamentalistische uitspraak na de andere. Hij lijkt nu z'n leven te hebben gebeterd, maar volgens mij is hij het prototype voorbeeld van een 'wolf in schaapskleren'.
Ben je het er dan ook mee eens dat Wilders en alle PVV-ers en jij alle moslims haten, want dan komen we ergens als je zo redeneert.
pi_65447158
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Feit is dat in het algemeen de islamatische cultuur botst met het christelijke cultuur en atheïsme.
Okay, maar is dat synoniem aan haat?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:25:20 #60
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65447232
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben je het er dan ook mee eens dat Wilders en alle PVV-ers en jij alle moslims haten, want dan komen we ergens als je zo redeneert.
Ik haat die mensen niet (heb ik wel een tijd gedaan toen ik nog in Rotterdam woonde), maar wel hun ideeën en de manier waarop ze die in de praktijk brengen.

Misschien geldt voor Marcouch en Aboutaleb wel precies hetzelfde. Dat ze de ongelovige varkens zelf niet haten, maar wel hun ideeën en de manier waarop ze die in de praktijk brengen. Dat zou goed kunnen natuurlijk, maar erg veel verschil maakt het in de praktijk niet, weet ik uit eigen ervaring.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:28:57 #61
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65447325
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Bekenden:

Het gaat er niet om of men al dan niet 'niet-moslims' haat.
Het gaat om iets dat wezenlijk dieper ligt.
Het gaat erom dat als puntje bij paaltje komt, als het er om gaat spannen, dat moslims dan niet meer voor het land kiezen waar zij leven, maar klakkeloos voor mede moslims omdat hun religie dat voorschrijft.

Het is erg dom van westerlingen te denken dat moslims die 'an sich' best goed integreren minder gevaarlijk zouden zijn dan de niet geïntegreerde variant. Het zijn en blijven door hun geloof volkomen verknipte figuren, wandelende tijdbommen die als het er op aan komt zonder na te denken zaken doen die ik me liever niet voor de geest wens te halen, en dat alles uit naam van een profeet waar wij in dit land geen enkele boodschap aan hebben.
Als je moslim bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:31:09 #62
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_65447394
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Artikel 1

Fail .
Er staat nergens in die grondwet dat ie er geen probleem mee mag hebben .
Verder heeft ie een dikke plaat voor zijn kop, maar goed.
pi_65447534
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Inderdaad, er moet wel iets fout zijn aan die mensen, anders heb jij ongelijk. En dat kan natuurlijk niet.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:36:23 #64
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65447570
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:35 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Inderdaad, er moet wel iets fout zijn aan die mensen, anders heb jij ongelijk. En dat kan natuurlijk niet.
Als je er echt zo over denkt, dan zou ik dat wel mooi vinden.
pi_65447615
quote:

[..]

En dat van iemand die de genocide op Palestijnen goed praat
Zeikwijf
pi_65447616
quote:

Zelf ken ik ook verschillende moslims via de sportvereniging en ik heb er ook bij een paar in de klas gezeten. Allemaal prima gasten, daar kun je prima een glaasje sprite meer drinken. En alleen al het stellen van de vraag dat die jongens haat zouden hebben tegen niet-moslims is al bevreemdend. Toch zijn er een aantal zaken, ik zou bijvoorbeeld als onbesnedene en geen één moeten vragen of ik een keertje een avondje mag gaan stappen met zijn zus. Zoiets is totaal onmogelijk terwijl andersom toch heel gek wordt opgekeken als ik hardop zeg dat ik mijn zus voor geen goud zou zien verkering krijgen met een marokkaan. Als je zoiets opmerkt dan ben je ineens racist.

"Haat" is een vreemd woord in deze. Een slavenhouder (waarvan er in de islamitische landen genoeg rondlopen) haat ook zijn slaven niet. Hij zal dat ook nooit toegeven. Toch heeft de slaaf het recht om te stellen dat hij gehaat wordt, louter vanwege de behandeling die hem ten deel valt.
pi_65447654
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:36 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als je er echt zo over denkt, dan zou ik dat wel mooi vinden.
De moslims zaaien verwarring door aardig te doen. Zulke vrouwen als Albayrak die doen wel heel leuk, maar thuis eten die moslims baby's alsof het Nibbits zijn. Het is net als met fossielen. Die heeft God in de aarde gestopt om ons geloof op de proef te stellen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:40:58 #68
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65447717
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:39 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De moslims zaaien verwarring door aardig te doen. Zulke vrouwen als Albayrak die doen wel heel leuk, maar thuis eten die moslims baby's alsof het Nibbits zijn. Het is net als met fossielen. Die heeft God in de aarde gestopt om ons geloof op de proef te stellen.
Je komt in de buurt. Al eten ze natuurlijk geen baby's, want dan hadden we dat allang gemerkt.
pi_65447831
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je komt in de buurt. Al eten ze natuurlijk geen baby's, want dan hadden we dat allang gemerkt.
Natuurlijk merken we dat niet. Ze willen dat we denken dat het niet gebeurd.

Ik zie het al, jij staat aan de kant van de moslims.
pi_65447859
quote:

[..]

Geen argument
pi_65447865
quote:

[..]

geen argument
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:46:00 #72
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65447888
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:44 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Hoe verklaar jij dan dat er vrijwel geen baby's verdwijnen? Of eten ze alleen hun eigen baby's?
quote:
Een ietwat voorbarige conclusie.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:47:10 #73
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65447918
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geen argument
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

geen argument
Nee, dat zijn inhoudelijke reacties op argumenten van anderen. Dat is ook toegestaan.
pi_65447941
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:44 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De slechtste poging tot vergelijken ooit.
pi_65448037
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik lees dat dit het punt helemaal niet was, namelijk: de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Volgens mij staat er dat wanneer iemand zich op de een of andere manier onwelgevallig over de islam uitlaat zich door de moslimaanhangers scherp wordt veroordeeld weet.
Dat vind ik niet zo'n heel rare stelling, omdat in de V.N. de Arabische landen onlangs nog voor elkaar hebben gekregen dat kritiek op de islam (verkapt in een resolutie over godsdienstkritiek) strafbaar moet zijn.
Dat lijkt me niet voor niks.
quote:
The United Nations General Assembly, passed by a vote of 108 to 51; 25 members abstaining, a resolution 'Combating defamation of religions'.
(klik)
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65448092
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:47 schreef Specularium het volgende:

[..]

De slechtste poging tot vergelijken ooit.
Ah, nog zo'n moslimfundamentalist die net doet alsof hij het niet is.
pi_65448123
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:50 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik lees dat dit het punt helemaal niet was, namelijk: de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Volgens mij staat er dat wanneer iemand zich op de een of andere manier onwelgevallig over de islam uitlaat zich door de moslimaanhangers scherp wordt veroordeeld weet.
Dat vind ik niet zo'n heel rare stelling, omdat in de V.N. de Arabische landen onlangs nog voor elkaar hebben gekregen dat kritiek op de islam (verkapt in een resolutie over godsdienstkritiek) strafbaar moet zijn.
Dat lijkt me niet voor niks.
[..]

(klik)
Maar wat heeft dat met een willekeurige moslim in Nederland te maken?

Waarom weten velen van jullie dat niet te scheiden, dat vind ik zoiets onnozels hebben.
pi_65448180
quote:

[..]

Dat verklaart een hoop! Die Kim de Gelder (van dat Belgische kinderdagverblijf) was dus gewoon maaltijden aan het voorbereiden (halal slachten enzo)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_65448182
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:52 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ah, nog zo'n moslimfundamentalist die net doet alsof hij het niet is.
_!
pi_65448321
quote:

[..]

Faal van de eeuw.
pi_65448338
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met een willekeurige moslim in Nederland te maken?

Waarom weten velen van jullie dat niet te scheiden, dat vind ik zoiets onnozels hebben.
Niets. Dit heeft te maken met jouw opmerking over een citaat die jij verkeerd overneemt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:28:02 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65449240
quote:

[..]

Ik denk dat meer politici dat wel doen. Maar die hebben niet de reputatie en media aandacht die Geert Wilders heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_65449332
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik denk
dat meer politici dat wel doen. Maar die hebben niet de reputatie en media aandacht die Geert Wilders heeft.
Denk je dat, of weet je dat zeker?
Want met aannames werken kan iedereen.
Faal van de eeuw.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 11:50:58 #84
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_65449941
De meeste moslims zijn best ok!

Alleen dat geloof, dat slaat natuurlijk nergens op!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_65450435
Heerlijk topic, tvp.
pi_65450548
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

"Haat" is een vreemd woord in deze. Een slavenhouder (waarvan er in de islamitische landen genoeg rondlopen) haat ook zijn slaven niet. Hij zal dat ook nooit toegeven. Toch heeft de slaaf het recht om te stellen dat hij gehaat wordt, louter vanwege de behandeling die hem ten deel valt.
Vergelijk jij jezelf met een slaaf?
pi_65450553
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:28 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Als je moslim bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
.
Als je christen bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.

Als je jood bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.

Als je hindoe bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
pi_65450698
quote:

[..]

Als ik mijn mening over mensen alleen moet basseren op wat ik lees in kranten of hoor op de radio blijft er weinig goeds over.

Welke landen kennen volgens jou alleen maar moslims als populatie?
pi_65450856
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:15 schreef Chadi het volgende:
Als ik mijn mening over mensen alleen moet basseren op wat ik lees in kranten of hoor op de radio blijft er weinig goeds over.

Welke landen kennen volgens jou alleen maar moslims als populatie?
Nogmaals: ik ken ook een paar moslims via de sportvereniging en ik heb er bij op school gezeten. Niks mis mee met die gasten maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.

Je vraag wordt hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land beantwoord.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:24:06 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65450931
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Als je christen bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.

Als je jood bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.

Als je hindoe bent, dan ben je gebrainwashed, en hoe vriendelijk je je ook gedraagt, je bent en blijft een geindoctrineerd uilskuiken.
Precies, jij hebt het door.
pi_65450948
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:21 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nogmaals: ik ken ook een paar moslims via de sportvereniging en ik heb er bij op school gezeten. Niks mis mee met die gasten maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.

Religieus racistisch? Is Wilders dan ook religieus racistisch bezig? Nee, dan is het argument opeens dat iedereen er voor kiest om moslim te zijn en je de moslims dan gewoon mag uitkafferen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:25:00 #92
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65450950
quote:
maar zoals gezegd is men wel religieus racistisch omdat een hollander niet met een moslima mag verkering krijgen.
Andersom mag natuurlijk weer wel. Zo opportuun zijn die lui dan ook nog eens.
pi_65451083
quote:

[..]

Saoedi-Arabië claimt dat er 100% moslims leven in dat land, maar er zijn ook honderdenduizenden katholieke gastarbeiders in het land. Bahrein is maar een klein eilandje waar eeuwenlang alleen moslims leven. Als de wereld het zou toelaten, dan zouden de moslims van Somalië ook allemaal vluchten uit dat land. Hier heb je een lijstje van christenen per land:
http://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_by_country
  dinsdag 27 januari 2009 @ 12:55:14 #94
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65451868
Het is wel weer typisch hoe het moslimbrein werkt. Eigenlijk had de titel van dit topic moeten zijn "Hij is die man die wij zo haten."
pi_65452758
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:55 schreef Lemmeb het volgende:
Het is wel weer typisch hoe het moslimbrein werkt.
Je hebt het over een kind van 9.
pi_65453440
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Misschien doen andere kamerleden het wel zonder alle bombarie?
Ja hij zal wel moeten met die bombarie, zo niet heeft hij ws een mes tussen zn ribben na 10min rondlopen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 13:42:06 #97
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_65453448
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 12:10 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Inderdaad, elk geloof is een doctrine, ik ben blij dat je dat inziet.
pi_65453496
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:42 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Inderdaad, elk geloof is een doctrine, ik ben blij dat je dat inziet.
pi_65453735
Is it a bird? Is it a plane? No, it's "Wildermannnnnn"..........
pi_65453864
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja hij zal wel moeten met die bombarie, zo niet heeft hij ws een mes tussen zn ribben na 10min rondlopen.
.
Hij kan ook niet gaan, maar daar haalt-ie de publiciteit niet mee.
Nu kan-ie natuurlijk weer lekker Kalimero spelen.
Hij had ook undercover gaan, alleen met beveiliging.
Maar nee, de pers moet er natuurlijk bij zijn voor Geert om hem in zijn eigen mantra te sterken.
Dán is die zogenaamde "linkse pers" opeens wél handig.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_65454243
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 13:23 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken, het ligt aan zijn "moslimbrein". Alleen moslims hebben een "moslimbrein", dat is genetisch aangelegd. Moslims zijn namelijk genetisch minderwaardig.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:28:22 #102
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65455287
quote:

[..]

ja juist een kind van 9 die haat uitroept naar iemand met een politieke voorkeur ...
POLITIEK mag je pas over mee praten als je 18 ben .. eerder niet
wat moet zo'n jong meisje op die leeftijd al zich gaan bemoeien met wereld problemen en zo.

Dat hoort geloof ik nog met poppen te spelen.

Dus hier kan ik alleen maar WEER!!! concluderen dat de HAAT naar niet moslims er standaard wordt ingebracht bij de opvoeding.
Dus zeggen dat een Moslim geen haat dragend geloof is .. is hier mee weer ontkracht.
Helaas voor alle goed willen de mensen ,maar de waarheid zit toch echt anders in elkaar dat de meeste van ons je willen doen geloven.

zelf ik zie het geloof in welke vorm dan ook alleen maar als dekmantel om iemand zijn of haar slechte kanten mee te bedekken
En willen dus via het geloof alleen maar proberen te laten zien dat ze zulke lieve mensen zijn .... maar onder tussen .....
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_65455546
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:28 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja juist een kind van 9 die haat uitroept naar iemand met een politieke voorkeur ...
Het kind zegt dat een volwassen man hem haat. En hij heeft helaas nog gelijk ook nog.
pi_65455744
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken, het ligt aan zijn "moslimbrein". Alleen moslims hebben een "moslimbrein", dat is genetisch aangelegd. Moslims zijn namelijk genetisch minderwaardig.
Genetisch zijn ze zoals ieder ander mens op de wereld maar wat zo jammer is dat ze wat vaker een "blinde vlek" in hun kop hebben.
pi_65455918
quote:
Ook de scholieren van basisschool De Augustinus hebben hem herkend. ,,Hij is die man die ons haat,’’ zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_65455967
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:39 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Genetisch zijn ze zoals ieder ander mens op de wereld maar wat zo jammer is dat ze wat vaker een "blinde vlek" in hun kop hebben.
Juist, een blinde vlek. Je denkt laat ik het anders omschrijven? Het eerste gedeelte van jouw zin en het einde ervan zijn tegenstrijdig.
pi_65456033
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:02 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Bullshit. Dat is gewoon aangeleerd door de ouders.
pi_65456136
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:47 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Is wel zo ja, ik heb ook altijd geleerd dat de kinderen van de basisschool naast ons slechte heidenen waren, met die kinderen mochten we niks te maken hebben en dat deden we dan ook niet.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 14:54:07 #109
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65456314
quote:

[..]

Kun je nagaan, hoeveel effect religieuze indoctrinatie vanaf de geboorte heeft op de hersenen van zo'n kind.

Levensgevaarlijk.
pi_65456495
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:47 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

My point exactly. Er is niet zoiets als een moslimbrein (wat Lemmeb wel beweert.) De ouders en omgeving van een kind bepalen hoe dat kind opgroeit.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:00:59 #111
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65456602
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

My point exactly. Er is niet zoiets als een moslimbrein (wat Lemmeb wel beweert.)
Er is wel zoiets als een moslimbrein. Dat is het brein van een moslim, dat tot stand is gekomen onder de invloed van jarenlange islamitische indoctrinatie.

Nergens zeg ik dat het aangeboren zou zijn, dat verzin je toch echt helemaal zelf.

Wat begrijp je daar niet aan?
quote:
De ouders en omgeving van een kind bepalen hoe dat kind opgroeit.
My point exactly. Vandaar: "het moslimbrein".
pi_65456801
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 14:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kun je nagaan, hoeveel effect religieuze indoctrinatie vanaf de geboorte heeft op de hersenen van zo'n kind.

Levensgevaarlijk.
Nee hoor, gaat vanzelf wel weer over. En die beinvloeding geldt voor alles en iedereen, ook voor kinderen die zonder religie worden grootgebracht.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:10:09 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65456948
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, gaat vanzelf wel weer over.
Jij onderschat het gevaar van dit soort indoctrinatie.
quote:
En die beinvloeding geldt voor alles en iedereen, ook voor kinderen die zonder religie worden grootgebracht.
Inderdaad. En het is maar net wat je erin giet. Gezellige, sociaal-liberale normen en waarden, zoals bij moderne autochtone kindertjes. Of islamitische haat en agressie jegens andersdenkenden, geheel in stijl van de Koran.
pi_65457169
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij onderschat het gevaar van dit soort indoctrinatie.
[..]

Inderdaad. En het is maar net wat je erin giet. Gezellige, sociaal-liberale normen en waarden, zoals bij moderne autochtone kindertjes. Of islamitische haat en agressie jegens andersdenkenden, geheel in stijl van de Koran.
En in de puberteit zetten ze zich doorgaans weer tegen af.
pi_65457272
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:16 schreef SCH het volgende:

[..]

En in de puberteit zetten ze zich doorgaans weer tegen af.
Of ze radicaliseren.
A murky, forgotten land.
pi_65457318
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Of ze radicaliseren.
Of ze worden gewoon moslim. Dat radicaliseren is echt heel incidenteel en een beetje een modeterm geworden.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:20:33 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65457335
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Of ze radicaliseren.
Bij moslims meestal dit inderdaad. Kijk maar eens naar het hoge gehalte hoofddoeken bij jonge moslima's. Volledig van het padje.
pi_65457339
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, gaat vanzelf wel weer over.
Volgens mij gaat dat in dit geval niet heel erg eenvoudig; van je geloof afvallen.
pi_65457343
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Of ze worden gewoon moslim. Dat radicaliseren is echt heel incidenteel en een beetje een modeterm geworden.
Het komt anders steeds vaker in de media.
pi_65457368
FOTO SANNE DONDERS
pi_65457536
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dat in dit geval niet heel erg eenvoudig; van je geloof afvallen.
Je hoeft toch ook niet van je geloof te vallen?
pi_65457593
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Het komt anders steeds vaker in de media.
Steeds minder juist, het is een tijdje even een hype geweest en het leek er op dat talloze jongeren radicaliseerden maar dat blijkt niet het geval. Er zijn er juist steeds meer die het geloof minder belangrijk vinden naarmate ze ouder worden. De secularisatie onder moslims groeit. Dat past alleen niet zo in het straatje van de Wiilders-aanhangers natuurlijk, die leggen liever de aandacht op ieder klein misstandje of incidentje, dat komt ze politiek beter uit. Maar dat is niet volgens de realiteit.
pi_65457633
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:20 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Bij moslims meestal dit inderdaad. Kijk maar eens naar het hoge gehalte hoofddoeken bij jonge moslima's. Volledig van het padje.
Ja, da's waar, een hoofddoekje is een ernstig geval van radicalisering.

Wanneer ga jij nou eens serieuze argumenten gebruiken in dit soort discussies?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:30:51 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_65457692
quote:
,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...
Waarom trapt die jongen zomaar in de poep vraag ik me dan af.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_65457736
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:30 schreef popolon het volgende:

[..]

Waarom trapt die jongen zomaar in de poep vraag ik me dan af.
Omdat het hondenpoepbeleid van de PVV mislukt is
pi_65457913
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Steeds minder juist, het is een tijdje even een hype geweest en het leek er op dat talloze jongeren radicaliseerden maar dat blijkt niet het geval. Er zijn er juist steeds meer die het geloof minder belangrijk vinden naarmate ze ouder worden. De secularisatie onder moslims groeit. Dat past alleen niet zo in het straatje van de Wiilders-aanhangers natuurlijk, die leggen liever de aandacht op ieder klein misstandje of incidentje, dat komt ze politiek beter uit. Maar dat is niet volgens de realiteit.
Wat een nonsens probeer je te verkopen door je aannames als feiten te presenteren.
pi_65458374
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een nonsens probeer je te verkopen door je aannames als feiten te presenteren.
quote:
In korte tijd is het moskeebezoek onder zowel Turkse als Marokkaanse moslims flink teruggelopen. Ging in 1998 nog 44 procent van de Turken en 38 procent van de Marokkanen naar de moskee, in 2002 was dat 35 en 23 procent. Dat blijkt uit het onderzoeksrapport Moslim in Nederland dat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) vandaag heeft aangeboden aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken).
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:54:58 #128
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65458616
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

We zijn er in Nederland helaas aan gewend geraakt, doorgedrukt door de Linkse Kerk. Maar inderdaad, zo'n hoofddoek is een ernstig geval van radicalisering. Het maakt een cruciaal onderdeel uit van de radicalisatiespiraal bij jonge moslimvrouwen.
pi_65458700
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:00 schreef Lemmeb het volgende:
Er is wel zoiets als een moslimbrein. Dat is het brein van een moslim, dat tot stand is gekomen onder de invloed van jarenlange islamitische indoctrinatie.

Nergens zeg ik dat het aangeboren zou zijn, dat verzin je toch echt helemaal zelf.

Wat begrijp je daar niet aan?
[..]

My point exactly. Vandaar: "het moslimbrein".
Juist, draai lekker een andere kant op. De implicatie dat het aangeboren is zit in het door jouw bedachte "moslimbrein". Daarmee wek je de suggestie op dat moslims een ander soort brein hebben. Aangezien een brein een orgaan is en daarmee niet verandert door het wel of niet aanhangen van de Islam, probeer je moslims zodanig neer te zetten dat zij genetisch inferieure mensen zijn die wegens een gebrek in de genen de Islam aanhangen.

Je kan het proberen goed te praten, jouw intenties (gezien eerdere posts van jou) zijn mij voldoende duidelijk.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:59:00 #130
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65458742
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:57 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Juist, draai lekker een andere kant op. De implicatie dat het aangeboren is zit in het door jouw bedachte "moslimbrein". Daarmee wek je de suggestie op dat moslims een ander soort brein hebben. Aangezien een brein een orgaan is en daarmee niet verandert door het wel of niet aanhangen van de Islam, probeer je moslims zodanig neer te zetten dat zij genetisch inferieure mensen zijn die wegens een gebrek in de genen de Islam aanhangen.

Je kan het proberen goed te praten, jouw intenties (gezien eerdere posts van jou) zijn mij voldoende duidelijk.
ja doei

Als je niks beters kan dan mij woorden in de mond leggen, dan ga je maar lekker met iemand anders de discussie aan.
pi_65458883
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

We zijn er in Nederland helaas aan gewend geraakt, doorgedrukt door de Linkse Kerk. Maar inderdaad, zo'n hoofddoek is een ernstig geval van radicalisering. Het maakt een cruciaal onderdeel uit van de radicalisatiespiraal bij jonge moslimvrouwen.
Die vrouwen weten niet wat ze willen? Lemmeb zal wel even voor hen 'willen'?
pi_65458932
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hoeft toch ook niet van je geloof te vallen?
Maar dat kan evengoed ook. Vergelijk dat maar eens met de duizenden christenen, en met name Rooms-Katholieken die in de jaren 60,70 en 80 massaal de kerk de rug toe keerden en dit ook actief en publiekelijk uitten.
pi_65458956
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:59 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

ja doei

Als je niks beters kan dan mij woorden in de mond leggen, dan ga je maar lekker met iemand anders de discussie aan.
Zwak. Je kan ook toegeven dat het een verkeerde/ongelukkige woordkeuze is geweest. In plaats daarvan probeer je er een andere draai aan te geven om toch enigzins gelijk te krijgen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 16:04:11 #134
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65458965
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:02 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Die vrouwen weten niet wat ze willen?
Ze weten precies wat ze willen, namelijk hun complete leven in dienst stellen van Allah. En dat is nu net het grote probleem.
quote:
Lemmeb zal wel even voor hen 'willen'?
Als ik de kans kreeg zou ik wel weten hoe dit soort dames aan te pakken.
pi_65459068
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ze weten precies wat ze willen, namelijk hun complete leven in dienst stellen van Allah. En dat is nu net het grote probleem.
[..]

Je hebt het toch echt zelf in de hand dat mensen jou als een fascist gaan zien. Leg dan even uit hoe je die dames zou aanpakken.
pi_65460377
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[..]
Inmiddels zijn we de cartoonrellen gepasseerd, hebben 9/11, Irak en Agfanistan gehad, zijn wat stations gepasseerd in Spanje, Londen en Parijs, hebben we de burkini ingevoerd, T.v.Gogh vermoord, bouwen in NL moskeen zo groot en protserig waar zelfs SA jaloers op is, tekenaars van bed gelicht, cabaret de mond gesnoerd, Wilders en Brinkman aangeklaagd, tenroonstellingen afgezegd...................... en nog eens 11 jaar verder...............

Wat is je punt nu?
pi_65460722
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Heb je dat zelf bedacht of heb je daar een bron voor?
pi_65461757
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Maar dat kan evengoed ook. Vergelijk dat maar eens met de duizenden christenen, en met name Rooms-Katholieken die in de jaren 60,70 en 80 massaal de kerk de rug toe keerden en dit ook actief en publiekelijk uitten.
En dat gaan we de komende decennia bij de islamgemeenschap in Nederland ook zien hoor.
pi_65461770
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Die secularisatie staat hierboven al een bron voor.
pi_65461831
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hij verdraait continue alles om het maar politiek in zijn straatje te laten passen, en moslims ermee onterecht te willen ontzien alsof het kleine kleuters zijn.
Faal van de eeuw.
pi_65461923
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:19 schreef SCH het volgende:

[..]

En dat gaan we de komende decennia bij de islamgemeenschap in Nederland ook zien hoor.
Dit is behoorlijk stellig. Waarop precies baseer je dat?
pi_65461987
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Wanneer ga jij nou eens serieuze argumenten gebruiken in dit soort discussies?
Alsof iemand ze zonder hoofddoek wil zien...
pi_65462022
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 16:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

[..]

Vertel............Ik luister.....
pi_65462138
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:24 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is behoorlijk stellig. Waarop precies baseer je dat?
De secularisatie is nu al ingezet en alle tendensen wijzen er op dat de volgende generaties op hun heel eigen manier met het geloof om zullen gaan: ze zullen eigen vormen van islam en gemeenschapszin introduceren, het zal steeds meer vermengd worden met westerse en Nederlandse waarden, het toekeren van het geloof zal toenemen. Dat is met alle religies zo gegaan en waarom zou het met de islam anders gaan?
pi_65462224
Vind je ?
Als ik dit soort dingen lees betwijfel ik dat.

http://www.geenstijl.nl/m(...)fotogr.html#comments

Het is niet de nieuwe generatie ws maar toch dit soort dingen zie je steeds meer komen...
pi_65462273
Tsja, met zo'n aanklacht tot haatzaaien gaan ze ook nog echt denken dat Wilders hen haat.
pi_65462437
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:25 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Alsof iemand ze zonder hoofddoek wil zien...
Ehhh....waarom niet?
pi_65462477
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Vind je ?
Als ik dit soort dingen lees betwijfel ik dat.

http://www.geenstijl.nl/m(...)fotogr.html#comments

Het is niet de nieuwe generatie ws maar toch dit soort dingen zie je steeds meer komen...
Nee hoor, niet steeds meer. Het wordt alleen altijd lekker pront en geil gemeld door bepaalde media maar waar gaat het in godsnaam over??? Al die aandacht voor van die dingetjes, dan houd je het beeld wel in stand inderdaad.
pi_65462824
het probleem is dat de islam niet bij iedereen een warm gevoel geeft (understatement) zelf sluit ik me aan bij de visie van Wilders op de koran/islam en datzelfde heb ik zei het iets minder extreem bij de bijbel.

komt bij dat ik een schijthekel heb aan die kut marokanen en nee natuurlijk is niet iedere marokaan dat maar wel erg veel daar kan je niet omheen.

dat word nogmaals versterkt als je de misdaad cijfers bekijkt al die islamitische nationaliteiten staan met kop en schouders bovenaan maar ze zijn in aantallen zwaar in de minderheid an sich best een knappe prestatie

maar dit alles zegt niet dat ik elke moslim haat, het zegt niet dat ik elke christen of jood haat maar wel dat ik meer ellende zie in deze religies dan poitieve zaken.

wat ook niet bevordelijk werkt is het feit dat het probleem al jaren bekend is maar niet opgelost wordt, sterker nog er is nog niets serieus ondernomen om het probleem in te dammen en dan staat er vanzelf iemand op zoals Pim Fortuin of Geert Wilders vroeger toen we deze problemen nog niet hadden maar de buitenlanders wel kreeg een Jan Maat ook geen poot aan de grond, dat is nu veranderd en dat kan je mijnziens de moslim gemeenschap wel aanrekenen.

het is simpel veel mensen zijn het zat!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_65463651
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:52 schreef GewoneMan het volgende:
het probleem is dat de islam niet bij iedereen een warm gevoel geeft (understatement) zelf sluit ik me aan bij de visie van Wilders op de koran/islam en datzelfde heb ik zei het iets minder extreem bij de bijbel.

komt bij dat ik een schijthekel heb aan die kut marokanen en nee natuurlijk is niet iedere marokaan dat maar wel erg veel daar kan je niet omheen.

dat word nogmaals versterkt als je de misdaad cijfers bekijkt al die islamitische nationaliteiten staan met kop en schouders bovenaan maar ze zijn in aantallen zwaar in de minderheid an sich best een knappe prestatie

maar dit alles zegt niet dat ik elke moslim haat, het zegt niet dat ik elke christen of jood haat maar wel dat ik meer ellende zie in deze religies dan poitieve zaken.

wat ook niet bevordelijk werkt is het feit dat het probleem al jaren bekend is maar niet opgelost wordt, sterker nog er is nog niets serieus ondernomen om het probleem in te dammen en dan staat er vanzelf iemand op zoals Pim Fortuin of Geert Wilders vroeger toen we deze problemen nog niet hadden maar de buitenlanders wel kreeg een Jan Maat ook geen poot aan de grond, dat is nu veranderd en dat kan je mijnziens de moslim gemeenschap wel aanrekenen.

Wat zijn mensen dan precies zat, het wordt me niet echt duidelijker door je post.
pi_65464045
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat zijn mensen dan precies zat, het wordt me niet echt duidelijker door je post.
moet je die oogkleppen eens afdoen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_65464121
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:34 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

moet je die oogkleppen eens afdoen

mensen zijn het zat dat dat tuig de diensten uitmaakt en niemand er iets aan doet
Moslims maken de dienst uit in Nederland? Leg eens uit?

En 'mensen' zijn het zat? Heel veel mensen hebben blijkbaar ook weer niks op met die mensen want het is nog bij lange na altijd geen meerderheid, nog niet in de buurt van de helft.
pi_65464381
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

En 'mensen' zijn het zat? Heel veel mensen hebben blijkbaar ook weer niks op met die mensen want het is nog bij lange na altijd geen meerderheid, nog niet in de buurt van de helft.
feit dat mensen uit de buurt worden getreitert enkel en alleen omdat ze een andere sexuele voorkeur hebben b.v. nederlanders (voornamelijk ouderen) die de straat niet meer op durven. dat allochtone tuig
groeperingen het nieuws dagelijks halen. zelfs leraren die onveilig zijn maar het is zinloos tegen jou zolang jij die oogkleppen niet afdoet
pi_65464503
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij zei tuig toch?
Of vind jij dat Moslim hetzelfde is als tuig?
pi_65464594
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:44 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

feit dat mensen uit de buurt worden getreitert enkel en alleen omdat ze een andere sexuele voorkeur hebben b.v. nederlanders (voornamelijk ouderen) die de straat niet meer op durven. dat allochtone tuig
groeperingen het nieuws dagelijks halen. zelfs leraren die onveilig zijn maar het is zinloos tegen jou zolang jij die oogkleppen niet afdoet
Ik heb geen oogkleppen op maar gebruik mijn gezond verstand en laat me niet leiden door angst en vooroordelen en schop niet iedereen op dezelfde hoop. Zoveel generalisaties in 1 post GewoneMan, je moet wel durven. En als iemand het niet met je eens is, niet verder komen dan: doe je oogkleppen op.

Sorry, maar dit is leuke praat voor aan de bar als je even wilt schelden na wat biertjes op die kutpolitiek en kutbuitenlanders maar niet in een serieuze discussie aub.
pi_65464682
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hij zei tuig toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
beter het te negeren hij weet niet beter
pi_65464723
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:51 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb geen oogkleppen op maar gebruik mijn gezond verstand en laat me niet leiden door angst en vooroordelen en schop niet iedereen op dezelfde hoop. Zoveel generalisaties in 1 post GewoneMan, je moet wel durven. En als iemand het niet met je eens is, niet verder komen dan: doe je oogkleppen op.

Sorry, maar dit is leuke praat voor aan de bar als je even wilt schelden na wat biertjes op die kutpolitiek en kutbuitenlanders maar niet in een serieuze discussie aub.
kutbuitenlanders? waar heb ik dat gezegd waar SCH ??????????? ik heb 1 keer het woord kutmarokanen gebruikt en in diezelfde zin aangegeven dat ik daar niet elke marokaan mee bedoel en het leek me overduidelijk dat ik daar het tuig waar ik meerdere malen naar gerefereerd heb mee bedoel!

lees eens goed
pi_65464851
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Hij zei tuig toch?
Nee, dat zijn zijn woorden in een eerdere post.
pi_65464889
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:52 schreef GewoneMan het volgende:

Je schiet nu in de ontkenning maar over wie gaat dit dan allemaal?
pi_65464912
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:30 schreef SCH het volgende:

[..]

De secularisatie is nu al ingezet en alle tendensen wijzen er op dat de volgende generaties op hun heel eigen manier met het geloof om zullen gaan: ze zullen eigen vormen van islam en gemeenschapszin introduceren, het zal steeds meer vermengd worden met westerse en Nederlandse waarden, het toekeren van het geloof zal toenemen. Dat is met alle religies zo gegaan en waarom zou het met de islam anders gaan?
Omdat resultaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.
Ik had, vanwege jouw getoonde stelligheid, bovendien de indruk gekregen dat jij je niet baseerde op jouw eigen aannames en overtuigingen, maar dat jouw beweringen op een wetenschappelijke basis gestoeld waren.
Nu is het niet erg om zaken te veronderstellen op basis van bijvoorbeeld eigen gedachten, maar presenteer ze dan niet als feiten.
pi_65465037
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:01 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Omdat resultaten behaald in het verleden geen garantie bieden voor de toekomst.
Ik had, vanwege jouw getoonde stelligheid, bovendien de indruk gekregen dat jij je niet baseerde op jouw eigen aannames en overtuigingen, maar dat jouw beweringen op een wetenschappelijke basis gestoeld waren.
Nu is het niet erg om zaken te veronderstellen op basis van bijvoorbeeld eigen gedachten, maar presenteer ze dan niet als feiten.
Wat een bullocks weer. Ik presenteer niks als feiten. Ik baseer me op allerlei analyses van sociologen en theologen maar die ga ik niet allemaal op zoeken en citeren dus schets ik een beeld. Meer dan een beeld kunnen we niet schetsen. Anderen scheppen een beeld van islamofascisme en van een machtsovername van moslims, waarom reageer je daar nooit eens op deze manier op.

Beetje flauw betoogje van jou wederom, kap toch eens met dat getroll man.
pi_65465144
quote:
Zoveel generalisaties in 1 post GewoneMan, je moet wel durven.
markeer ze eens i dare you
pi_65465247
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat zijn zijn woorden in een eerdere post.
Nee dat zei hij niet.
pi_65465308
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee dat zei hij niet.
Maak er toch niet altijd zo'n domme woordenstrijd van, je kunt duidelijk in die post lezen dat het de buitenlanders zijn die het gedaan hebben - natuurlijk met wat omlijsting van 'net niet allemaal' maar eigenlijk toch wel bijna alle Marokkanen zijn slehct. Dat slome gerelativeer, wat ben jij daar toch laf en goedkoop in zeg.
pi_65465343
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:09 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

markeer ze eens i dare you
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:44 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

pi_65465428
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Maak er toch niet altijd zo'n domme woordenstrijd van, je kunt duidelijk in die post lezen dat het de buitenlanders zijn die het gedaan hebben - natuurlijk met wat omlijsting van 'net niet allemaal' maar eigenlijk toch wel bijna alle Marokkanen zijn slehct. Dat slome gerelativeer, wat ben jij daar toch laf en goedkoop in zeg.
Nee, hij had het over de kutmarokkanen, degenen die hele buurten terroriseren. Niet over alle Marokkanen en al helemaal niet over alle buitenlanders. En dat weet je best wel. Je probeert hier hem alleen maar woorden in de mond te leggen, zoals je dat bij meerderen probeert. Over laf en goedkoop gesproken.
A murky, forgotten land.
pi_65465439
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Ow en rara waarom ik kinderachtig doe?

Misschien moet jij eens naar je zelf kijken...
Gelijk concluderen dat het een omlijsting is.
pi_65465627
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ow en rara waarom ik kinderachtig doe?

Misschien moet jij eens naar je zelf kijken...
Gelijk concluderen dat het een omlijsting is.
Laat maar, als je alleen maar uit bent op gezeur en gezeuk en geneuzel in de marge dan zoek je het maar lekker uit.

Gaan wij ondertussen verder met de discussie als je het niet erg vindt.

Je komt nauwelijks met een argument, meestal alleen maar met: maar dat zei hij niet helemaal, hij had de komma op een andere plek.
pi_65465658
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Nee, hij had het over de kutmarokkanen, degenen die hele buurten terroriseren. Niet over alle Marokkanen en al helemaal niet over alle buitenlanders. En dat weet je best wel. Je probeert hier hem alleen maar woorden in de mond te leggen, zoals je dat bij meerderen probeert. Over laf en goedkoop gesproken.
Je hebt weer eens niet gelezen? Hij schrijft dit:
quote:
Wel erg veel, net niet iedereen, zoveel staat er. Neem iemand anders in de maling
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:25:17 #170
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_65465672
quote:

[..]

hahaha wordt het nu al op deze manier weggezet ... of wel de ontkenning blijft herkenbaar..
maar ik hoor hier al mensen in de omgeving praten over NSBer.. juist ja.. de mensen die pro moslims zijn of niet willen zien wat dat tuig allemaal uithaalt.

Nee ik woon niet in een achterstandswijk maar hier wonen veel oudere en wordt toch neer gezet als een elite buurt ...

Ik hoop dat dit je dan wel genoeg zegt ... de woorden NSB ers gaat mij toch wel een belletje rinkelen hoor..
maar oke ik moet ergens wel bekennen dat de oudere wel gelijk hebben ... vaak ook nog geleefd in 1940 1945 ... dus ik mag er als jong iemand er wel van uitgaan dat de oudere wel weten waar ze over praten ...

Hun vergelijking zegt ook al dat dit niet lang meer zo door kan gaan en dat de tolerantie steeds korter wordt voor de mensen die NU in een hoek neer gezet worden als racisten.
deze lui krijgen alleen maar op de lange duur steeds meer aan hang en voor je het weet is het niet meer te over zien.. En dat alleen maar omdat er teveel medelander zijn die willen blijven knuffelen met diverse lui ..
Omdat ze bang zijn om anders een mes tussen hun ribben te krijgen of een blauw oog.. maar zo lang dat hun niet de dupe van het geweld worden blijven ze knuffelen... nee ik heb geen oordeel klaar maar het wordt me wel steeds moeilijker gemaakt ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_65465740
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Wel erg veel, net niet iedereen, zoveel staat er. Neem iemand anders in de maling
Het is toch wel duidelijk dat jij het niet gelezen hebt. Jij ziet dingen die er niet staan. Daarentegen draai jij de woorden om en probeert ze vervolgens bij hem in de mond te schuiven. Je neemt jezelf in de maling.
A murky, forgotten land.
pi_65465744
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat maar, als je alleen maar uit bent op gezeur en gezeuk en geneuzel in de marge dan zoek je het maar lekker uit.

Gaan wij ondertussen verder met de discussie als je het niet erg vindt.

Je komt nauwelijks met een argument, meestal alleen maar met: maar dat zei hij niet helemaal, hij had de komma op een andere plek.
Nee vind ik niet erg, moet toch nog wat aan mn school doen
pi_65465749
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, met zo'n aanklacht tot haatzaaien gaan ze ook nog echt denken dat Wilders hen haat.
Dat is ook zo. Anders liegt Wilders.
pi_65465759
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Look who's talking.
A murky, forgotten land.
pi_65465770
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:25 schreef RAVW het volgende:

[..]

hahaha wordt het nu al op deze manier weggezet ... of wel de ontkenning blijft herkenbaar..
maar ik hoor hier al mensen in de omgeving praten over NSBer.. juist ja.. de mensen die pro moslims zijn of niet willen zien wat dat tuig allemaal uithaalt.

Nee ik woon niet in een achterstandswijk maar hier wonen veel oudere en wordt toch neer gezet als een elite buurt ...

Ik hoop dat dit je dan wel genoeg zegt ... de woorden NSB ers gaat mij toch wel een belletje rinkelen hoor..
maar oke ik moet ergens wel bekennen dat de oudere wel gelijk hebben ... vaak ook nog geleefd in 1940 1945 ... dus ik mag er als jong iemand er wel van uitgaan dat de oudere wel weten waar ze over praten ...

Hun vergelijking zegt ook al dat dit niet lang meer zo door kan gaan en dat de tolerantie steeds korter wordt voor de mensen die NU in een hoek neer gezet worden als racisten.
deze lui krijgen alleen maar op de lange duur steeds meer aan hang en voor je het weet is het niet meer te over zien.. En dat alleen maar omdat er teveel medelander zijn die willen blijven knuffelen met diverse lui ..
Omdat ze bang zijn om anders een mes tussen hun ribben te krijgen of een blauw oog.. maar zo lang dat hun niet de dupe van het geweld worden blijven ze knuffelen... nee ik heb geen oordeel klaar maar het wordt me wel steeds moeilijker gemaakt ...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:34:27 #176
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65466032
quote:
Even verder staat een groepje gehoofddoekte moeders nog na te praten. ,,Hij keek ons niet eens aan. Ik wou hem eigenlijk begroeten en vragen of hij ook onze goede kant kent,’’ zegt Nadia Azougagh.
Nou ben ik toch benieuwd wat zij dan ziet als "haar goede kant". Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, met zo'n naam.
pi_65466235
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een bullocks weer. Ik presenteer niks als feiten. Ik baseer me op allerlei analyses van sociologen en theologen maar die ga ik niet allemaal op zoeken en citeren dus schets ik een beeld. Meer dan een beeld kunnen we niet schetsen. Anderen scheppen een beeld van islamofascisme en van een machtsovername van moslims, waarom reageer je daar nooit eens op deze manier op.

Beetje flauw betoogje van jou wederom, kap toch eens met dat getroll man.
Wanneer 'allerlei' sociologen en theologen dit hebben geanalyseerd is het vast niet moeilijk om iets daarvan te posten om jouw bewering te staven, maar in plaats daarvan 'schets' jij het beeld dat we de komende jaren gaan zien dat moslims zich massaal en openlijk de rug keren naar hun religie, net zoals in de jaren 60, 70 en 80 dat gebeurde bij de Rooms-Katholieken.

Ik geloof er helemaal niks van. Juist in dit tijdsgewricht waar we in Nederland (maar ook elders) te maken hebben met segregatie en polarisatie hebben moslims hun religieuze identiteit dat hen bindt als groep en samen sterk maakt. En dat laat zich niet vertalen in de frequentie van het moskeebezoek. Bovendien heeft het internet voor met name jonge moslims ook veel meer aantrekkingskracht.
Ik kan me wel voorstellen dat de mate van religieuze participatie samenhangt met opleidingsniveau en maatschappelijke positie. Dat laat onverlet dat waar de hardliners in het integratiedebat tegen over elkaar komen te staan aan de zijde van moslims een front wordt gevormd die behalve op etniciteit ook op religie is gebaseerd, daar dit als element in de discussie wordt aangevoerd.
Het lijkt me dat dit ook zijn weerslag heeft op de groep.
pi_65466262
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

dank je... je bevestigd mijn vermoedens... jij SCH snapt het verschil niet tussen feiten en generalisaties alles wat jij gemarkeerd hebt als zijnde generalisatie is meerdere malen voorgekomen in de realiteit en dat maakt het een FEIT!
pi_65466367
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou ben ik toch benieuwd wat zij dan ziet als "haar goede kant". Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, met zo'n naam.
Zijn er geen goede kanten aan moslims of aan mensen met zo'n naam
pi_65466587
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wanneer 'allerlei' sociologen en theologen dit hebben geanalyseerd is het vast niet moeilijk om iets daarvan te posten om jouw bewering te staven, maar in plaats daarvan 'schets' jij het beeld dat we de komende jaren gaan zien dat moslims zich massaal en openlijk de rug keren naar hun religie, net zoals in de jaren 60, 70 en 80 dat gebeurde bij de Rooms-Katholieken.

Ik geloof er helemaal niks van. Juist in dit tijdsgewricht waar we in Nederland (maar ook elders) te maken hebben met segregatie en polarisatie hebben moslims hun religieuze identiteit dat hen bindt als groep en samen sterk maakt. En dat laat zich niet vertalen in de frequentie van het moskeebezoek. Bovendien heeft het internet voor met name jonge moslims ook veel meer aantrekkingskracht.
Ik kan me wel voorstellen dat de mate van religieuze participatie samenhangt met opleidingsniveau en maatschappelijke positie. Dat laat onverlet dat waar de hardliners in het integratiedebat tegen over elkaar komen te staan aan de zijde van moslims een front wordt gevormd die behalve op etniciteit ook op religie is gebaseerd, daar dit als element in de discussie wordt aangevoerd.
Het lijkt me dat dit ook zijn weerslag heeft op de groep.
Wilders en co hebben ervoor gezorgd dat mensen die alleen in naam moslim waren opnieuw op zoek zijn gegaan naar hun religie, de moslims worden religieuzer. Weinig mensen zullen hun religie de rug toekeren als die onder aanval is, integendeel.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 19:51:03 #181
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65466606
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:44 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Zijn er geen goede kanten aan moslims of aan mensen met zo'n naam
Ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval. Niet dat dat alles zegt...
pi_65466767
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval. Niet dat dat alles zegt...
Zegt niets nee aangezien er genoeg mensen zijn die het wel hebben meegemaakt. Maar nu weet ik nog steeds niet of jij mensen beoordeelt op basis van hun naam of niet?
pi_65466785
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:50 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Wilders en co hebben ervoor gezorgd dat mensen die alleen in naam moslim waren opnieuw op zoek zijn gegaan naar hun religie, de moslims worden religieuzer. Weinig mensen zullen hun religie de rug toekeren als die onder aanval is, integendeel.
Er werd zojuist het tegendeel beweerd. De moslims zouden volgens deze bewering (geheel theologisch en sociologisch onderbouwd) in navolging van de Rooms-Katholieken in de periode van de ontkerkelijking massaal de moskee de rug toe keren of van hun geloof afvallen.
Ik ben het niet eens met deze voorstelling van zaken.

Wilders heeft overigens daar een bijdrage in en in breder perspectief een algemene initiële bevooroordeling, maar ik denk dat de maatschappelijke positie van vele moslims ook een element is dat meespeelt, net zoals het identificeren en binden met een groep, etc.
pi_65466993
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er werd zojuist het tegendeel beweerd. De moslims zouden volgens deze bewering (geheel theologisch en sociologisch onderbouwd) in navolging van de Rooms-Katholieken in de periode van de ontkerkelijking massaal de moskee de rug toe keren of van hun geloof afvallen.
Ik ben het niet eens met deze voorstelling van zaken.

Wilders heeft overigens daar een bijdrage in, maar ik denk dat de maatschappelijke positie van vele moslims ook een element is dat meespeelt, net zoals het identificeren en binden met een groep, etc.
SCH heeft gelijk als ie zegt dat er uiteindelijk ontkerkelijking zal plaatsvinden bij de Nederlandse moslims, maar niet nu de Islam van alle kanten wordt aangevallen. Ik zei Wilders en co omdat ik vooral op de post 9/11 periode doelde. Als deze periode ten einde komt dan zal er misschien ontkerkelijking plaatsvinden maar tot die tijd zal de Islam groeien.
pi_65467048
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Zegt niets nee aangezien er genoeg mensen zijn die het wel hebben meegemaakt. Maar nu weet ik nog steeds niet of jij mensen beoordeelt op basis van hun naam of niet?
Zegt niets?
Nee, het zegt niet alles.

Ook jij kan blijkbaar lekker generaliseren in deze dicussie.
Dat mensen nog steeds serieus ingaan op SCH
Faal van de eeuw.
pi_65467497
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:01 schreef huhggh het volgende:

[..]

Zegt niets?
Nee, het zegt niet alles.

Ook jij kan blijkbaar lekker generaliseren in deze dicussie.
Dat mensen nog steeds serieus ingaan op SCH
Ik heb de discussie in dit topic niet gevolgd, dus ik weet niet wat SCH heeft gezegd. Maar wat is er mis met SCH? Hij komt als een slimme niet-haatdragende user over op mij, dat kan ik niet van die L-gast zeggen die iedereen met een niet-Nederlandse naam bij voorbaat als slecht beschouwt en die denkt dat de boel op elk moment kan exploderen.

PS, Ben jij een Wilders-stemmer?
pi_65467666
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:24 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

ja en dat klopt ook als een bus hoe denk jij anders dat ze aan de top van de criminaliteit cijfers kunnen staan ? hoeveel marokanen wonen er in nederland ? procentueel 3% ofzo ? als je het dan voor elkaar krijgt om bovenaan te staan dan .............................................................

maak jij het even af SCH je kan het
pi_65467736
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

laf en goedkoop is SCH`s middle name ik daarentegen ben eerlijk en recht door zee ik zeg waar het op neer komt, damn ik zou een politieke partij moeten beginnen
pi_65467879
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:00 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

SCH heeft gelijk als ie zegt dat er uiteindelijk ontkerkelijking zal plaatsvinden bij de Nederlandse moslims, maar niet nu de Islam van alle kanten wordt aangevallen. Ik zei Wilders en co omdat ik vooral op de post 9/11 periode doelde. Als deze periode ten einde komt dan zal er misschien ontkerkelijking plaatsvinden maar tot die tijd zal de Islam groeien.
Ik heb begrepen dat Albayrak momenteel stappen gaat ondernemen om de België-route aan te pakken, want zolang de aanwas blijft en deze weinig anders kan doen dan zich nestelen aan de onderkant van de samenleving houden de problemen stand en dus het deel dat een verlichting in de weg staat intact.
Het komt allemaal heel erg goed uit en is uiterst gemakkelijk zoveel mogelijk in de schoenen van Wilders te schuiven, maar ik denk dat het een te nauwe blik is.
Met een 'als-dan' kom je er overigens niet. Als het immigratiebeleid van meet af aan helder en duidelijk over de voorwaarden was geweest dan was er een andere integratiediscussie dan thans plaatsvindt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 20:27:28 #190
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_65468143
Na de België-route, is er de Duitse route, Zweedse route. Hou je niet tegen.

Ik zal maar snel een bruid een Moslimland halen,voordat elk Europees land een leeftijdsgrens van 24 gaat invoeren. Want een 24-jarige is me te oud.
What lies in the shadow of the statue?
pi_65468257
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat Albayrak momenteel stappen gaat ondernemen om de België-route aan te pakken, want zolang de aanwas blijft en deze weinig anders kan doen dan zich nestelen aan de onderkant van de samenleving houden de problemen stand en dus het deel dat een verlichting in de weg staat intact.
Het komt allemaal heel erg goed uit en is uiterst gemakkelijk zoveel mogelijk in de schoenen van Wilders te schuiven, maar ik denk dat het een te nauwe blik is.
Met een 'als-dan' kom je er overigens niet. Als het immigratiebeleid van meet af aan helder en duidelijk over de voorwaarden was geweest dan was er een andere integratiediscussie dan thans plaatsvindt.
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.
pi_65468470
Ik kon het even niet laten om te reageren. Ik zit me de hele tijd aan te ergenen tijdens het lezen van dit topic hoe naief jullie en zijn hoe slap de regering hier is. Ik ben ook een allochtoon namelijk maar ik vind dat er keihard wordt opgetreden. Want de kutallochtoontjes hier verpesten het ook voor ons. En aan deze regering heb ik ook een keiharde hekel omdat ze het 'allochtonenprobleem' niet oplossen, ze kijken alleen maar de andere kant op. En doordat ze dat probleem niet oplossen, krijgen allochtonen een slecht imago. De 'goede' allochtonen hebben hier enorm last van.

M.b.t. tot 2 issues heb ik een duidelijke mening:

- Wat betreft de kutallochtoontjes. Kogel door hun kop geven en in de Noordzee dumpen als ze zich niet kunnen gedragen. (autochtone rotjongens die lopen te stelen en vadalisme plegen bijv. mogen van mij ook meteen een kogel door hun kop krijgen). Ze zijn gewoon uitschot in de maatschappij. En zij geven de 'goede' allochtonen een slechte naam, waar ik o.a. soms ook last van heb.
Iedereen die hier in Nederland woont heeft het gewoon ontzettend goed. Ik ben zelf in een aantal Derde Wereldlanden geweest en heb gezien hoe hard (!!) de mensen daar moeten werken om elke dag een klein bordje eten te kunnen kopen. Mensen in Nederland zijn gewoon heel verwend. De allochtone autochtone jongeren die zich hier niet kunnen gedragen, hebben GEEN ENKELE reden om zulk gedrag te vertonen. Daarom kogel door hun kop en dumpen in de Noordzee. GEEN geld in hun steken.
De mensen die wel wat van hun leven willen maken en er hard voor willen werken (studie, baan), mogen wel hulp krijgen als ze problemen hebben. Maar die rotjochies NIET.

- M.b.t. de islam: 'Jullie' zijn zo ongelofelijk naief in het Westen. In Azie (alles ten oosten van het MIdden-Oosten bedoel ik hiermee) hebben mensen een 10x zo erge hekel (en terecht!) aan de Islam dan mensen in het Westen. De Islam (en ook het Christendom trouwens) is een religie die streeft naar wereldoverheersing. Mede daardoor zal er NOOIT vrede komen tussen de Islam en 'de rest van de wereld'. Men zal altijd proberen om de Islam door te dringen. Zelf vind ik Wilders iets te ver gaan in zijn uitspraken, maar hij heeft een heel goed punt. De Islam past gewoon niet in deze samenleving. Zelf heb ik ook veel moslimvrienden. Kan goed met ze overweg, maar hun religie irriteert mij mateloos. Mensen moeten met respect met elkaar leven (ongeacht of je man,vrouw, ongelovig, homo of pimpelpaars bent). De Islam is (zeer) onverdraagzaam tegen ongelovigen, hindoes, boeddhisten, homo's (christendom en jodendom zijn ook redelijk onverdraagzaam tegenover hen trouwens) en met de Islam als 1 van de wereldgodsdiensten zullen mensen NOOIT met respect met anders-gelovigen of niet-gelovigen kunnen leven.

Ik heb nog veel meer argumenten, maar heb nu geen tijd om alles te typen. Als jullie het niet met mij eens zijn, dan hoor ik het graag.

Vriendelijke groet,
Zienswijze
pi_65468520
Mijn excuses voor de eventuele spelfouten in bovenstaande post. Moest snel typen, heb weinig tijd.
pi_65468545
Ik hoef niets tegen te houden. Mijn punt was dat wanneer er aanwas blijft (via een Duitsland-route of soortgelijks) en mensen vanuit bijvoorbeeld het Rif rechtstreeks in de sociale onderklasse in Nederland terecht komen, de problemen standhouden. Net zoals de polarisatie en segregatie dan standhouden en uiteindelijk de minderheden in Nederland hun schulp trekken en veel sneller op hun etnische-religieuze identiteit terugvallen en een verlichting of ontkerkelijking blokkeren.
pi_65468931
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ik kon het even niet laten om te reageren. Ik zit me de hele tijd aan te ergenen tijdens het lezen van dit topic hoe naief jullie en zijn hoe slap de regering hier is. Ik ben ook een allochtoon namelijk maar ik vind dat er keihard wordt opgetreden. Want de kutallochtoontjes hier verpesten het ook voor ons. En aan deze regering heb ik ook een keiharde hekel omdat ze het 'allochtonenprobleem' niet oplossen, ze kijken alleen maar de andere kant op. En doordat ze dat probleem niet oplossen, krijgen allochtonen een slecht imago. De 'goede' allochtonen hebben hier enorm last van.
dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.

pi_65468967
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.
Een beetje te eenvoudig. De economische crisis leert al dat de zwakken op de arbeidsmarkt er het eerst uitvliegen, dus de vraag fluctueert nogal. De economische groei gaat waarschijnlijk afgetopd worden omwille van duurzaamheid, wanneer de lessen van de economische en energiecrisis goed worden opgevolgd. Daarnaast is de vergrijzing een tijdelijk probleem. Het beslaat wel een tijdsvlak, maar het beeld alsof de poorten open moeten, omdat we het anders niet zouden redeen is denk een vals beeld.
Bovendien denk ik dat de regelgeving inzake het vrije verkeer van personen en arbeid de nodige interne migratie in Europa op gang zet die voor en groot deel de vergrijzingsproblematiek opvangt.

Enfin. Wanneer jouw voorspelling uitkomt is dat in elk geval geenszins een bijdrage op verminderde religieuze participatie van moslims in Nederland. Dan gebeurt waarschijnlijk het tegengestelde en zal de moslimgemenschap meer ruimte eisen voor hun behoeften en belijdenis in Nederland.
Dan houdt mijn punt helemaal stand.
pi_65469221
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Maar als de helft van die miljoenen immigranten op zn luie reet zit hebben we er helemaal niks aan.
Sowieso mensen met veel verschillende achtergronden dichtbevolkt samen laten wonen gaat niet goed.
pi_65469247
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.

De autochtone Nederlander heeft het recht om te weten dat de goedwillende, hardwerkende allochtoon ook een grafhekel heeft aan de rotallochtoontjes. Ik studeer aan de universiteit, ben bereid om hard te werken later, maar dat slechte imago dat allochtonen hier hebben, daar heb ik soms ook last van. Dat slechte imago komt door die rotallochtonen. En die ***regering in dit land lost dat probleem maar niet op. Mensen hebben het hier in Nederland ongelooflijk goed, er is GEEN ENKELE reden om je hier te misdragen.

Verder moet je je hier gewoon aanpassen (assimileren hoeft wat bij betreft niet) of anders oprotten. Laten we van Nederland een land maken waar iedereen met respect met elkaar omgaat, bereid is om hard te werken en een mooi leven op te bouwen!
pi_65469303
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:52 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De autochtone Nederlander heeft het recht om te weten dat de goedwillende, hardwerkende allochtoon ook een grafhekel heeft aan de rotallochtoontjes. Ik studeer aan de universiteit, ben bereid om hard te werken later, maar dat slechte imago dat allochtonen hier hebben, daar heb ik soms ook last van. Dat slechte imago komt door die rotallochtonen. En die ***regering in dit land lost dat probleem maar niet op. Mensen hebben het hier in Nederland ongelooflijk goed, er is GEEN ENKELE reden om je hier te misdragen.

Verder moet je je hier gewoon aanpassen (assimileren hoeft wat bij betreft niet) of anders oprotten. Laten we van Nederland een land maken waar iedereen met respect met elkaar omgaat, bereid is om hard te werken en een mooi leven op te bouwen!
pi_65469609
Probleem in Nederland is dat er geen enkele partij is die het 'allochtonenprobleem' erkent én wilt/kan oplossen. Wilders is de enige die hier in de buurt komt, maar hem vind ik zelf iets té extreem. Ik zie het somber in met dit land. Nederland wordt verneukt door bepaalde groepen allochtonen (Aziaten doen het perfect trouwens, ook elders op de wereld, kijk maar naar Amerika!), maar de politici hier leven in een droomwereld en lossen het probleem niet op.

Gewoon meteen een kogel in de kop voor álle jongeren en volwassenen die zich hier misdragen en lopen te stelen. Zodat de goedwillende burger geen last van ze heeft en een mooi leven op kan bouwen. Nederland is een mooi land, maar door 'jullie' naieviteit wordt het hele land hier verneukt. Als het zo door blijft gaan (en daar ben ik bang voor) laat ik mijn kinderen in dit land niet opgroeien...jammer maar waar
pi_65469680
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een beetje te eenvoudig. De economische crisis leert al dat de zwakken op de arbeidsmarkt er het eerst uitvliegen, dus de vraag fluctueert nogal. De economische groei gaat waarschijnlijk afgetopd worden omwille van duurzaamheid, wanneer de lessen van de economische en energiecrisis goed worden opgevolgd. Daarnaast is de vergrijzing een tijdelijk probleem. Het beslaat wel een tijdsvlak, maar het beeld alsof de poorten open moeten, omdat we het anders niet zouden redeen is denk een vals beeld.
Bovendien denk ik dat de regelgeving inzake het vrije verkeer van personen en arbeid de nodige interne migratie in Europa op gang zet die voor en groot deel de vergrijzingsproblematiek opvangt.

Enfin. Wanneer jouw voorspelling uitkomt is dat in elk geval geenszins een bijdrage op verminderde religieuze participatie van moslims in Nederland. Dan gebeurt waarschijnlijk het tegengestelde en zal de moslimgemenschap meer ruimte eisen voor hun behoeften en belijdenis in Nederland.
Dan houdt mijn punt helemaal stand.
Interne migratie zal de problemen van Europa niet oplossen, de meeste van die Europeanen zijn dan juist nodig in hun eigen land en ik las laatst dat er 56 miljoen immigranten nodig zijn tot 2050.

Zolang de war on terror blijft doorgaan zal er denk ik niet sprake zijn van ontkerkelijking omdat het door vele moslims als war on Islam wordt ervaren. Ipv ontkerkelijking gaan we meer richting een 'Europese Islam'. Frankrijk is bezig met het ontwikkelen van een seculiere Islam, 'French Islam'.

Daarna zal er sprake zijn van een ontkerkelijking.
pi_65469717
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:
Probleem in Nederland is dat er geen enkele partij is die het 'allochtonenprobleem' erkent én wilt/kan oplossen. Wilders is de enige die hier in de buurt komt, maar hem vind ik zelf iets té extreem. Ik zie het somber in met dit land. Nederland wordt verneukt door bepaalde groepen allochtonen (Aziaten doen het perfect trouwens, ook elders op de wereld, kijk maar naar Amerika!), maar de politici hier leven in een droomwereld en lossen het probleem niet op.

Gewoon meteen een kogel in de kop voor álle jongeren en volwassenen die zich hier misdragen en lopen te stelen. Zodat de goedwillende burger geen last van ze heeft en een mooi leven op kan bouwen. Nederland is een mooi land, maar door 'jullie' naieviteit wordt het hele land hier verneukt. Als het zo door blijft gaan (en daar ben ik bang voor) laat ik mijn kinderen in dit land niet opgroeien...jammer maar waar
Dan ga je toch weg. Dan ga je toch lekker naar een land waar ze mensen wel een kogel door hun kop schieten of hun handen afhakken bij diefstal. Wil je nog wat suggesties voor landen?
pi_65469747
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ga je toch weg. Dan ga je toch lekker naar een land waar ze mensen wel een kogel door hun kop schieten of hun handen afhakken bij diefstal. Wil je nog wat suggesties voor landen?
je mist zijn punt totaal en compleet, maar das ok we zijn niet anders gewend van jou
pi_65469831
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:36 schreef damian5700 het volgende:
Ik hoef niets tegen te houden. Mijn punt was dat wanneer er aanwas blijft (via een Duitsland-route of soortgelijks) en mensen vanuit bijvoorbeeld het Rif rechtstreeks in de sociale onderklasse in Nederland terecht komen, de problemen standhouden. Net zoals de polarisatie en segregatie dan standhouden en uiteindelijk de minderheden in Nederland hun schulp trekken en veel sneller op hun etnische-religieuze identiteit terugvallen en een verlichting of ontkerkelijking blokkeren.
Volgens mij wordt die route nou juist vooral door hoogopgeleiden veel gebruikt. Tenminste daar ken ik de voorbeelden van maar ik kan er naast zitten? Is nogal een gedoe en ingewikkeld en dus vraag ik me af of de sociale onderklasse op die manier er gebruik van maakt.

Ik denk dat het trouwens vrij zinloos is om die routes aan te pakken en het probleem is ook niet zo enorm.
pi_65469907
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Ja "tof" maar zolang er zulke gasten bestaan, zullen allochtonen gaan denken dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Dus leuk dat een allochtoon het benadrukt, maar dan moeten autochtonen dat ook doen. Het is geen eenrichtingsverkeer.
pi_65469922
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:04 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je mist zijn punt totaal en compleet, maar das ok we zijn niet anders gewend van jou
Nee hoor, hij mist het punt totaal. De schuld van alle problemen aan allochtonen geven is zo ontzettend 2001. En ze een kogel door de kop willen schieten is zo ontzettend Saoedie Arabie.

Grappig dat de mensen die juist ageren tegen moslimlanden vaak de methodes van islamitische landen zo propageren.
pi_65470093
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee hoor, hij mist het punt totaal. De schuld van alle problemen aan allochtonen geven is zo ontzettend 2001. En ze een kogel door de kop willen schieten is zo ontzettend Saoedie Arabie.

Grappig dat de mensen die juist ageren tegen moslimlanden vaak de methodes van islamitische landen zo propageren.
Dat laatste ben ik met je eens, ik zie er meer in om de lastige gewoon het land uit te zetten.
pi_65470122
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik met je eens, ik zie er meer in om de lastige gewoon het land uit te zetten.
Oh, maar dan is het wel weer handig dat je het dubbele paspoort in stand houdt. Daar zijn jullie toch weer juist op tegen?
pi_65470146
Opkomende Aziatische landen en Japen en Singapore kijken met ongeloof en 'minachting' hoe West-Europa wordt verpest. Nederlanders moeten een keer het heft in handen nemen om hier de boel hier radicaal om te gooien.

De jongeren hier, ongeacht of je uit een arm of rijk gezin komt, ongeacht of je in een klein of groot huis woont, hebben iets van tienduizend kansen om hier een mooi leven op te bouwen. Maar helaas doet een redelijk grote groep dat niet.

Ben zelf allochtoon, heb veel allochtone vrienden en ik weet wat het probleem is. Een verklaring waarom er zoveel allochtone jongeren ontsporen, is stoer doen en de gangster willen uithangen. Als je je hier misdraagt, wordt je niet of heel lichtjes aangepakt. Daardoor ontwikkel je je een 'schijt-mentaliteit' tegenover het gezag / de autoriteiten. Heel veel allochtonen hier hebben schijt aan de politie. De politie durft / doet toch niks. Omdat je niet wordt aangepakt als je kleine stomme dingen doet, ga je steeds grotere stomme dingen doen, totdat je op een gegeven moment de kleine criminaliteit ingaat: mensen beroven, voor overlast zorgen, lawaai maken op straat, vandalisme etc. Ze denken laat die slappe Nederlanders maar lullen met hun normen en waarden, ik doe toch lekker waar ik zelf in heb.

Wederom zeg ik het weer, jullie zijn zo erg naief. Alle anti-discrimantie bureaus roepen bijv. dat de overlast door Marokkanen niet komt door etniciteit. Klopt helemaal. Het komt ook niet door hun geloof. Het komt wel door hun cultuur en manier van opvoeden. Wat je ziet is dat Aziaten (chinezen, japanners, indiers, iranieres) zich hier wel kunnen gedragen en hun criminaliteitscijfers zijn laag. Op school doen ze het goed. Kortom: geen overlast van hen! Komt door hun Aziatische opvoeding: successen boeken, hard werken, prestaties leveren.

Negers en Marokkanen hiertegen zorgen wel voor veel overlast. Bij negers komt het door hun cultuur (ze hebben een feestcultuur en ze zijn lui. mag ik eigenliujk niet zeggen van lieve Wouter Bos, maar het is wel zo!). Bij Marokkanen ligt het aan hun opvoeding. Hun ouders bemoeien zich niet met hun kinderen.
Turken daarintegen doen het wel redelijk goed moet ik zeggen.
pi_65470219
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, maar dan is het wel weer handig dat je het dubbele paspoort in stand houdt. Daar zijn jullie toch weer juist op tegen?
Als je bepaalde fucties uitoefent wel ja.
pi_65470230
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:13 schreef Zienswijze het volgende:

Negers en Marokkanen hiertegen zorgen wel voor veel overlast. Bij negers komt het door hun cultuur (ze hebben een feestcultuur en ze zijn lui. mag ik eigenliujk niet zeggen van lieve Wouter Bos, maar het is wel zo!).

Ga door ga door. Ben je soms een kloon van Meki die eens zin heeft in iets anders?
pi_65470272
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je bepaalde fucties uitoefent wel ja.
Oh ja, Aboutaleb pesten was het, is waar ook.
pi_65470364
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, Aboutaleb pesten was het, is waar ook.
Ik heb het over alle hogere functies bij de staat.
pi_65470374
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:08 schreef Jestrovic het volgende:

[..]

Ja "tof" maar zolang er zulke gasten bestaan, zullen allochtonen gaan denken dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Dus leuk dat een allochtoon het benadrukt, maar dan moeten autochtonen dat ook doen. Het is geen eenrichtingsverkeer.

Respect voor deze man!! Hij snapt het.

Het probleem ligt bij de autochtone Nederlander. Jullie zijn naief en zien geen problemen. Komt door jullie gewelddadige geschiedenis in de 'Gouden Eeuw'. Daardoor zijn jullie veel te tolerant geworden. Iedereen loopt meteen de bleren (waronder meneer SCH misschien ook) en als een blanke iets onaardigs tegenover negers zegt.
Jullie tolerantie-harde aanpak balans is helemaal in de war, als jullie begrjipen wat ik daarmee bedoelt. Nu zijn jullie weer veel te tolerant, terwijl sommige van jullie in de 'Gouden Eeuw' heel rascistisch waren.
pi_65470454
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Respect voor deze man!! Hij snapt het.

Het probleem ligt bij de autochtone Nederlander. Jullie zijn naief en zien geen problemen. Komt door jullie gewelddadige geschiedenis in de 'Gouden Eeuw'. Daardoor zijn jullie veel te tolerant geworden. Iedereen loopt meteen de bleren (waronder meneer SCH misschien ook) en als een blanke iets onaardigs tegenover negers zegt.
Jullie tolerantie-harde aanpak balans is helemaal in de war, als jullie begrjipen wat ik daarmee bedoelt. Nu zijn jullie weer veel te tolerant, terwijl sommige van jullie in de 'Gouden Eeuw' heel rascistisch waren.
Vergeet het schuldgevoel van WO2 niet.
pi_65470615
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Beste mevrouwhopjes83, sinds ik je al een half uur ken vind ik je heel lief en aardig, maar je begrijpt er niet zoveel van. Het land uitzetten is geen goede oplossing. Marokko bijv. WIL HELEMAAL NIET de kutmarokkanen in hun eigen land. Zij gaan Marokko verpesten. Als Nederlandse Marokkanen op vakantie in Marokko gaan, heeft de lokale bevolking een hekel aan ze. Ze hebben geen manieren, lopen het hele land te rellen.
De rotallochtonen zijn een NEDERLANDS probleem. Nederland moet het oplossen. Je moet niet je eigen problemen op andere landen schuiven.
Die rotallochtonen zijn uitschot --> wat moet je met uitschot doen --> verwijderen van deze aardbodem.

Nogmaals ik ben in verscheiden Derde Wereldlanden geweest. Zouden jullie misschien ook eens moeten doen. Dan zie je hoe verwend we hier zijn. Degene die zich hier misdraagt, heeft geen enkele reden. AUB niet zo aardig tegen de rotjongens doen. Gewoon verwijderen uit de maatschappij.
pi_65470669
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Vergeet het schuldgevoel van WO2 niet.

Klopt!

Jullie zijn jullie balans kwijt. Dat is 1 van de redenen waarom de regering nu zo slap is.
pi_65470845
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Beste mevrouwhopjes83, sinds ik je al een half uur ken vind ik je heel lief en aardig, maar je begrijpt er niet zoveel van. Het land uitzetten is geen goede oplossing. Marokko bijv. WIL HELEMAAL NIET de kutmarokkanen in hun eigen land. Zij gaan Marokko verpesten. Als Nederlandse Marokkanen op vakantie in Marokko gaan, heeft de lokale bevolking een hekel aan ze. Ze hebben geen manieren, lopen het hele land te rellen.
De rotallochtonen zijn een NEDERLANDS probleem. Nederland moet het oplossen. Je moet niet je eigen problemen op andere landen schuiven.
Die rotallochtonen zijn uitschot --> wat moet je met uitschot doen --> verwijderen van deze aardbodem.

Nogmaals ik ben in verscheiden Derde Wereldlanden geweest. Zouden jullie misschien ook eens moeten doen. Dan zie je hoe verwend we hier zijn. Degene die zich hier misdraagt, heeft geen enkele reden. AUB niet zo aardig tegen de rotjongens doen. Gewoon verwijderen uit de maatschappij.
Zit ook wel weer waarheid in.
Het is een heel lastig probleem en zal steeds groter worden.
pi_65470964
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:24 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Klopt!

Jullie zijn jullie balans kwijt. Dat is 1 van de redenen waarom de regering nu zo slap is.
Waar woon jij als je het steeds over jullie hebt?
pi_65470989
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga door ga door. Ben je soms een kloon van Meki die eens zin heeft in iets anders?

Nee. Ik probeer mensen zoals jou het 'allochtonenprobleem' uit te leggen. Ben veel tussen allochtonen opgegroeid. Ik ken huin manier en denken, i.t.t. de politici hier die in Wassenaar en Bloemendaal zijn opgegroeid en 0,0 van allochtonen afweten. Zelf wil ik de politiek ingaan, maar dat kost te veel tijd. Ik wil ook nog een leven hebben.

En m.b.t. negers. ZIjn gezellige mensen, maken goede muziek vind ik. Heb ook paar negervrienden. Maar zoals sommige negers zelf ook al zeggen, het ligt aan de Afrikaanse cultuur waarom negers in Nederland niet goed presteren.

Ze krijgen de zelfde kansen als chinezen en turken. Zij kunnen zich wel omhoog werken in de maatschappij, een redelijke groep negers niet. In Amerika, VS, Suriname, Frankrijk bijv. bakken negers er ook niet veel van.
pi_65471030
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar woon jij als je het steeds over jullie hebt?

Amsterdam.

Ja sorry met jullie bedoel ik de autochtone Nederlander. Is mijn fout. Excuses!
Maar het typt zo makkelijk
pi_65471222
Vragen jullie je nooit af dat Aziaten het in Nederland wel goed doen? En Antillianen, Marokkanen en negers en niks van bakken?

Komt door cultuur mensen.

In Amerika doen Aziaten het zelfs beter dan de blanke Amerikaan.

Aziatische cultuur he: successen boeken, hard werken.

Daarom zie je nu ook opkomende Aziatische grootmachten. De 21e eeuw wordt van Azie.

Ben geen rascist, ieder mens is gelijkwaardig. Maar er zijn wel verschillen in cultuur, mentaliteit en opvoeding.
pi_65471377
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:37 schreef Zienswijze het volgende:
Vragen jullie je nooit af dat Aziaten het in Nederland wel goed doen? En Antillianen, Marokkanen en negers en niks van bakken?

Daarom zie je nu ook opkomende Aziatische grootmachten. De 21e eeuw wordt van Azie.

Ben geen rascist, ieder mens is gelijkwaardig. Maar er zijn wel verschillen in cultuur, mentaliteit en opvoeding.
Zeker de Aziaten zijn bijzonder slim, die komen er wel.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:50:08 #224
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65471725
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef Zienswijze het volgende:
Ben veel tussen allochtonen opgegroeid.
Ook niet zo vreemd heh, als je zelf een allochtoon bent.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:51:38 #225
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_65471792
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Zeker de Aziaten zijn bijzonder slim, die komen er wel.
Wist je dat Arabieren ook Aziaten zijn? En dat een groot deel van de moslims uit Aziatische landen komen?

Oh noes, the horror
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
pi_65471799
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ook niet zo vreemd heh, als je zelf een allochtoon bent.
dat is vaak zo zeker onder moslims maar het is echt niet zo dat het voor elke allochtoon opgaat hoor!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:53:38 #227
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65471898
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:23 schreef Zienswijze het volgende:
Het land uitzetten is geen goede oplossing.
Sterker nog, het is de enige oplossing.
quote:
Marokko bijv. WIL HELEMAAL NIET de kutmarokkanen in hun eigen land.
Dat is ons probleem niet, maar dat van Marokko. Dus dit is geen argument.
quote:
Zij gaan Marokko verpesten.
Lekker belangrijk. Het is daar toch al een bende, dus veel erger kan het niet worden.
quote:
AUB niet zo aardig tegen de rotjongens doen. Gewoon verwijderen uit de maatschappij.
Inderdaad. Gewoon op een bootje de Noordzee opsturen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:54:07 #228
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65471924
Boehoe Wilders legt een werkbezoek af Dom geleuter steeds weer van de fulltime Wilders haters
pi_65471940
Jullie zijn wel heeeeel erg stil nu.......:P

Is waar. Zij hebben geen hulp nodig. Uitkeringen, sociale subsidies, of een voorbeeld-Marokkaan ( in hun geval: voorbeeld-Aziaat) hebben zij niet nodig. Zij doen het zelf, OP EIGEN KRACHT. Nederland houdt zn allochtonen trouwens dom eigenlijk, door eindeloos subsidies voor cultuurclubjes en uitkeringen te geven etc. Daardoor demotiveer je mensen.
Uitkeringen prima, maar alleen voor de mensen die het echt nodig hebben. Derest moet een trap onder zn dikke billetjes krijgen en gaan werken of zich gaan scholen indien zn opleiding erg laag is.

Nederland moet eens naar Aziatische landen kijken hoe zij hun problemen oplossen. Kijk eens naar Singapore. Singapore heeft het integratiebeleid veel een veel beter dan Nederland gevoerd. Daar heb je geen losgeslagen allochtonen die ouwe vrouwtjes gaan beroven en doodslaan. De allochtonen werken daar netjes en scholen zich als een modelburger. Petje af voor hen.
Maar Nederland kan ook naar andere Westerse landen krijgen, bijvoorbeeld naar de VS. Daar doet de gemiddelde allochtoon het ook beter dat de gemiddelde allochtoon hier. In Amerika is de integratie van minderheden ook veel beter geslaagd dan Nederland.
pi_65472050
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:51 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Wist je dat Arabieren ook Aziaten zijn? En dat een groot deel van de moslims uit Aziatische landen komen?

Oh noes, the horror
Ja maar die blijven meestal daar en komen niet hierheen om de boel te verneuken.
pi_65472076
quote:

[..]

Oh noes, the horror
Geografisch gezien heb je helemaal gelijk.

Maar met Azie bedoel ik alles ten oosten van het Midden-Oosten.

Tussen West- en Oost-Azie zijn de verschillen immens groot. Andere cultuur, andere mensen, andere religies.

Heel Azie moet niet over 1 kam geschoren worden vind ik.
pi_65472278
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Sterker nog, het is de enige oplossing.
[..]

Vind ik niet. Juridisch gezien gaat het heel moeilijk worden. Er zijn meerdere oplossingen hoor.

Dat is ons probleem niet, maar dat van Marokko. Dus dit is geen argument.
[..]

Nee!! Ze zijn hier geboren. Nederlands probleem. Nederland moet het oplossen. Trouwens dat is mijn meninng: als die jongeren in Marokko zouden zijn opgegroeid, zouden de meeste niet zo ontspoord zijn als dat ze in Nederland zijn opgegroeid. Komt door de slappe Nederlandse justitie, slappe NL politie, maar het belangrikste: de slappe NL regering en de slappe en naieve NL bevolking!

In Marokkko krijg je een tflinke rap onder je reet als je ook maar 1 snoepje steelt bij wijze van spreke. In NL wordt je in fluwelen handschoentjes gelegd.

Lekker belangrijk. Het is daar toch al een bende, dus veel erger kan het niet worden.
[..]

Nou nou, beetje respect voor andere landen kan geen kwaad.

Inderdaad. Gewoon op een bootje de Noordzee opsturen.
Mee eens. Laat ze daar maar de thug gangsta uithangen, zoals ze hier heel graag op straat willen doen
pi_65472327
Nee, het is niet het probleem van Marokko!! Ze zijn hier geboren. Nederlands probleem. Nederland moet het oplossen. Trouwens dat is mijn meninng: als die jongeren in Marokko zouden zijn opgegroeid, zouden de meeste niet zo ontspoord zijn als dat ze in Nederland zijn opgegroeid. Komt door de slappe Nederlandse justitie, slappe NL politie, maar het belangrikste: de slappe NL regering en de slappe en naieve NL bevolking!

In Marokkko krijg je een tflinke rap onder je reet als je ook maar 1 snoepje steelt bij wijze van spreke. In NL wordt je in fluwelen handschoentjes gelegd.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:05:28 #234
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65472445
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, het is niet het probleem van Marokko!!
Jawel, want door ze terug te sturen maken we het hun probleem.
quote:
Ze zijn hier geboren.
Totaal irrelevant, aangezien ze ook de Marokkaanse nationaliteit hebben.
quote:
Nederlands probleem. Nederland moet het oplossen.
Nederland moet helemaal niks, behalve op een goedkope en humane manier van dit mocrotuig afraken.
quote:
Trouwens dat is mijn meninng: als die jongeren in Marokko zouden zijn opgegroeid, zouden de meeste niet zo ontspoord zijn als dat ze in Nederland zijn opgegroeid. Komt door de slappe Nederlandse justitie, slappe NL politie, maar het belangrikste: de slappe NL regering en de slappe en naieve NL bevolking!
Eens, maar het is niet erg relevant met betrekking tot de oplossing.
pi_65472665
Wat ik trouwens maar steeds niet begrijp is waarom Wilders en veel publicisten en columnisten nu zo tegen die vervolging zijn. Er werd steeds geroepen dat moslims maar aangifte moesten doen als ze zich beledigd voelen. Doen ze dat, wordt het recht gevolgd, en dan nog is het niet goed.
pi_65472822
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:05 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jawel, want door ze terug te sturen maken we het hun probleem.
[..]

Totaal irrelevant, aangezien ze ook de Marokkaanse nationaliteit hebben.
[..]

Nederland moet helemaal niks, behalve op een goedkope en humane manier van dit mocrotuig afraken.
[..]

Eens, maar het is niet erg relevant met betrekking tot de oplossing.
Mja m,b.t. Marokko ben ik het wel met je eens moet ik zeggen omdat ze de dubbele nationaliteit hebben.
Maar: wat doe je dat met negers bijv die lopen te rellen hier? Die hebben geen dubbel paspoort.

Je moet mensen gelijk behandelen vind ik, je kan niet een stelende Marokkaan terug naar zn land trappen en een stelende neger hier in de gevangenis (lees: 4 sterren hotel) stoppen. Dan maak je onderscheid tussen ras/afkomst en dat mag niet.
pi_65472977
quote:
Dit is echt zulke onzin. Hoezo bakken zij er niks van???
pi_65473440
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is echt zulke onzin. Hoezo bakken zij er niks van???
In vergelijking met andere Nederlandse etnische minderheden doen zij het slecht. Tuurlijk heb je ook goede mensen (meer goede dan slechte trouwens), maar een aanzienlijke groep doet het hier slecht op school, zit in de criminaleit etc. En die aanzienlijk slechte groep zie je niet bij Aziaten. Aziatsiche jongeren hier hebben een redelijk tot goed opleidingsniveau, laag criminaliteitscijfer, weinig overlast etc.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:29:36 #239
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65473445
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:14 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mja m,b.t. Marokko ben ik het wel met je eens moet ik zeggen omdat ze de dubbele nationaliteit hebben.
Maar: wat doe je dat met negers bijv die lopen te rellen hier? Die hebben geen dubbel paspoort.
Dat is waar, voor vervelende allochtonen zonder dubbel paspoort zullen we een andere oplossing moeten zoeken. Maar laten we niet alles in één keer willen oplossen, en eerst een zorgen dat we snel van een groot deel van het ergste tuig af geraken. Dat ontlast politie en justitie en dan zien we daarna wel weer verder.
pi_65473537
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat is waar, voor vervelende allochtonen zonder dubbel paspoort zullen we een andere oplossing moeten zoeken. Maar laten we niet alles in één keer willen oplossen, en eerst een zorgen dat we snel van een groot deel van het ergste tuig af geraken. Dat ontlast politie en justitie en dan zien we daarna wel weer verder.
Ben jij voor dubbele paspoorten?
pi_65473604
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:29 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Vanuit mn onderbuik gevoelens zou ik het hiermee met je eens zijn. Maar vanauit rationaliteit beredenerend mag je geen onderscheid maken tussen mensen. Dus alle rotmensen (dus ook blanke Nederlanders) die zich niet kunnen gedragen hier de zelfde straf geven, bijv. kogel door hun kop, naar de planeet Mars schieten, levenslang in een cel opsluiten, werkstraf in Siberie levenslang, alle kauwom opruimen van de straten hun hele leven lang 16 uur per dag, 7 dagen per weel (dan doen ze tenminste iets nuttigs).

Uitschot is uitschot, maakt niet uit wat voor kleurtje je hebt.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:35:53 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65473732
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben jij voor dubbele paspoorten?
Ja, "dubbele paspoorten" zijn echt fantastisch. Ze zijn de Achilleshiel van allochtone criminelen.
pi_65474218
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, "dubbele paspoorten" zijn echt fantastisch. Ze zijn de Achilleshiel van allochtone criminelen.
Nou daar, is al veel van gebleken
pi_65474561
quote:

[..]

Oh noes, the horror
Ja klopt. Maar ik snap de connectie niet met afrikanen.
pi_65475232
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:52 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar ik snap de connectie niet met afrikanen.
Arabieren zijn ook geen Afrikanen. Er is geen connectie tussen Arabieren en Afrikanen, alleen dat ze allebei mens zijn.
pi_65476019
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef Zienswijze het volgende:

Ik ontving een melding over deze post. Ik laat je opmerking even staan om duidelijk te maken dat je op de grens zit van wat hier acceptabel is. Vooral de eerste zin van de tweede alinea. Komt akelig dicht in de buurt van een doodsverwensing. Lees anders de policy nog eens goed.

Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen een kogel door de kop moeten krijgen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:43:41 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65476392
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen een kogel door de kop moeten krijgen.
Hij heeft het toch expliciet over álle jongeren en volwassenen die zich misdragen?
pi_65476515
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ontving een melding over deze post. Ik laat je opmerking even staan om duidelijk te maken dat je op de grens zit van wat hier acceptabel is. Vooral de eerste zin van de tweede alinea. Komt akelig dicht in de buurt van een doodsverwensing. Lees anders de policy nog eens goed.

Is goed. Zal me eraan houden en mn toon matigen.

Trouwens dit heb ik gezegd:

Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen (die zich misdragen en autochtonen die zich misdragen) een kogel door de kop moeten krijgen.

Begrijp me niet verkeed. Ben zelf ook een allochtoon. Ik irriteer me er alleen aan de goede allochtoon een slecht imago krijgt, doordat sommige andere allochtonen zich niet kunnen gedragen. En ik vind het heel maar dan ook heel treurig dat de regering het 'allochtonenprobleem' niet oplost. Want ik heb namelijk last van dat slechte allochtonen-imago.

Mja hopelijk word ik niet vervolgd zoals Wilders, omdat ik een eigen (wel keiharde) mening heb.
pi_65476516
quote:

Volgens mij weet jij niks van culturen en of volkeren.

Dat je uit een moslim land komt houd niet in dat je er geen westerse cultuur in het land voorkomt.
pi_65476618
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Dat je uit een moslim land komt houd niet in dat je er geen westerse cultuur in het land voorkomt.
Leg uit...
pi_65476680
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik ook niet. Maar globaal gezien bestaan er wel verschillende culturen tussen landen. Een Arabisch zal meer 'moslimcultuur' dan westerse cultuur hebben. Overigens wijs ik de Arabische of Afrikaanse cultuur niet af, ik heb er alleen mijn mening over.
pi_65476736
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Leg uit...
Vroeger heel vroeger bestuurden europeanen grote gebieden waar toen of nu moslim wonen.
Dus er is wel cultuur overgeplaatst naar andere volkeren/gebieden.
pi_65476760
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik ook niet. Maar globaal gezien bestaan er wel verschillende culturen tussen landen. Een Arabisch zal meer 'moslimcultuur' dan westerse cultuur hebben. Overigens wijs ik de Arabische of Afrikaanse cultuur niet af, ik heb er alleen mijn mening over.
En welke landen heb je in gedachte.
pi_65476870
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:57 schreef D-Flying het volgende:

[..]

En welke landen heb je in gedachte.
Als je bijv. naar Japan kijkt zie je daar de Aziatische cultuur: eerbied, respect, hard werken, presteren, successen boeken. Mede daardoor kon Japen in enkele decennia (= zeer korte tjid) van een derde wereldland groeien tot een ontwikkeld geindustrialiseerd land.

Overigens heb ik niks tegen de Arabische cultuur of moslimcultuur. Sommige normen en waarden in die cultuur vind ik zelfs beter dan bijv. in de Chinese cultuur.
pi_65476946
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als je bijv. naar Japan kijkt zie je daar de Aziatische cultuur: eerbied, respect, hard werken, presteren, successen boeken. Mede daardoor kon Japen in enkele decennia (= zeer korte tjid) van een derde wereldland groeien tot een ontwikkeld geindustrialiseerd land.

Overigens heb ik niks tegen de Arabische cultuur of moslimcultuur. Sommige normen en waarden in die cultuur vind ik zelfs beter dan bijv. in de Chinese cultuur.
En wat weet jij van de arabische cultuur af...........
Volgens mij komt die alleen voor in het MO......
pi_65477099
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:

[..]

En wat weet jij van de arabische cultuur af...........
Volgens mij komt die alleen voor in het MO......
Wat wil je weten?
Arabische cultuur o.a: respect voor je ouders, geen relaties buiten het huwelijk om, geen overspel, familie is belangrijk etc.

Wat wil je nog meer weten?
pi_65478032
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Is goed. Zal me eraan houden en mn toon matigen.

Trouwens dit heb ik gezegd:

Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen (die zich misdragen en autochtonen die zich misdragen) een kogel door de kop moeten krijgen.

Begrijp me niet verkeed. Ben zelf ook een allochtoon. Ik irriteer me er alleen aan de goede allochtoon een slecht imago krijgt, doordat sommige andere allochtonen zich niet kunnen gedragen. En ik vind het heel maar dan ook heel treurig dat de regering het 'allochtonenprobleem' niet oplost. Want ik heb namelijk last van dat slechte allochtonen-imago.

Mja hopelijk word ik niet vervolgd zoals Wilders, omdat ik een eigen (wel keiharde) mening heb.
Ik irriteer me er aan is geen Nederlands, ook al wordt die fout door veel Nederlanders ook gemaakt. Correct is: het irriteert me of ik erger me er aan.

Dus omdat jij last hebt van dat slechte allochtonen-imago moeten alle vervelende mensen maar een kogel door de kop krijgen?
Zo he, die houding zal je veel vrienden bezorgen! Maar niet heus.

Ik voeg die laatste drie woorden maar toe, want ik weet niet zeker of je ironie en sarcasme begrijpt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65478185
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik irriteer me er aan is geen Nederlands, ook al wordt die fout door veel Nederlanders ook gemaakt. Correct is: het irriteert me of ik erger me er aan.

Dus omdat jij last hebt van dat slechte allochtonen-imago moeten alle vervelende mensen maar een kogel door de kop krijgen?
Zo he, die houding zal je veel vrienden bezorgen! Maar niet heus.

Ik voeg die laatste drie woorden maar toe, want ik weet niet zeker of je ironie en sarcasme begrijpt.
Hartelijk dank voor je correcte Nederlands.

JIj bent zeker zo'n blanke die geen last heeft van het slechte imago dat allochtonen hebben he? Weet je wel hoeveel turkse en marokkaanse studenten op de universiteit moeite hebben met een baan te vinden omdat hun imago niet goed is? Komt omdat er een paar rotjochies lopen te kloten en die worden niet afgestraft.
Ik heb er zelf ook last van. Als ik een kledingwinkel in een dorpje binnenkom dan houden de medewerkers me in de gaten, alsof ik iets wil stelen. Jij maakt zulke ervaringen niet mee. Ik weet waarom de medewerkers me in de gaten houden, omdat allochtonen een slecht imago hebben.
Zolang je de rotjongens (allochtoon en autochtoon) blijft verwennen, zal ons imago alleen maar slechter worden. En daar is de goedwillende allochtoon de dupe van.
pi_65478563
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 01:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je correcte Nederlands.

JIj bent zeker zo'n blanke die geen last heeft van het slechte imago dat allochtonen hebben he? Weet je wel hoeveel turkse en marokkaanse studenten op de universiteit moeite hebben met een baan te vinden omdat hun imago niet goed is? Komt omdat er een paar rotjochies lopen te kloten en die worden niet afgestraft.
Ik heb er zelf ook last van. Als ik een kledingwinkel in een dorpje binnenkom dan houden de medewerkers me in de gaten, alsof ik iets wil stelen. Jij maakt zulke ervaringen niet mee. Ik weet waarom de medewerkers me in de gaten houden, omdat allochtonen een slecht imago hebben.
Zolang je de rotjongens (allochtoon en autochtoon) blijft verwennen, zal ons imago alleen maar slechter worden. En daar is de goedwillende allochtoon de dupe van.
Je moet niet zielig doen.
Ik ben een blanke die geen last heeft van het slechte imago van allochtonen, dat is waar. Ik ben een Brabander, die zich af en toe verweert tegen de denigrerende kijk op de zachte g, die overigens de juiste uitspraak is.
Ik ben een uitkeringstrekker, en toen ik laatst een juwelierszaak inliep, werd ik goed in de gaten gehouden.

Punt is: ik weet wat ik wil en ik vind, dat ik me nergens voor hoef te schamen. Ik ben slim en sterk en ik ben burger van dit land. Dus wat nou?

Ik weet dat discriminatie bestaat. Maar niet alles is discriminatie.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65478722
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je moet niet zielig doen.
Ik ben een blanke die geen last heeft van het slechte imago van allochtonen, dat is waar. Ik ben een Brabander, die zich af en toe verweert tegen de denigrerende kijk op de zachte g, die overigens de juiste uitspraak is.
Ik ben een uitkeringstrekker, en toen ik laatst een juwelierszaak inliep, werd ik goed in de gaten gehouden.

Punt is: ik weet wat ik wil en ik vind, dat ik me nergens voor hoef te schamen. Ik ben slim en sterk en ik ben burger van dit land. Dus wat nou?

Ik weet dat discriminatie bestaat. Maar niet alles is discriminatie.
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.
Jij weet zeker niet hoe vervelend het is om als allochtoon constant te worden aangekeken op het wangedrag van sommige andere allochtonen?
Ik studeer op de universiteit. Als ik straks een baan ga zoeken, heb ik het allochtone imago in mijn nadeel. Moet ik dat accepteren? Ik weet dondersgoed dat het slechte imago komt door een paar rotjochies die zich niet kan gedragen. Pak hen dan aan en verwijder hen uit de maatschappij ! Zodat de goedwillende allochtoon geen last meer zal hebben van een slecht imago en evenveel kans op een baan heeft dan een autochtoon met het zelfde diploma en dezelfde kwaliteiten. Overigens hebben Turkse en Marokkaanse studenten op de universiteit hier echt enorm last van, maar dat besef jij zeker niet.

Zelfde als met hooligans. De rellende hooligans verpesten het voor de normale supporter die gewoon een voetbalwedstrijd wil bekijken. Pak gewoon die rellende hooligans aan en verwijder ze uit de maatschappij. Het is toch een en al gepuis. En ik heb geen zin om belasting te betalen dat gaat naar de inzet van extra politie agenten omdat een paar rellende hooligans zich niet sportief kan gedragen.

Ik ben het spuugzat dat hier criminelen en rellende vandalen (zowel autochtoon en allochtoon) met fluwelen handschoentjes worden aangepakt en worden behandeld door justitie en overheid alsof ze het liefste en braafste jongetje van de klas zijn. En ik moet straks 52% (!!) inkomstenbelasting betalen zodat die rellende jongetjes weer een buurthuis krijgen. Pak rellende autochtone en allochtone jongetjes kei- en keihard aan. Verwijder ze uit de maatschappij.

Neem een voorbeeld aan Singapore. Een zeer welvarend land met keiharde straffen op kleine overtredingen al. Maar wel een rechtvaardig land zonder discriminatie. Gevolg: zeer lage criminaliteit. Overigens heeft Singapore een integratiebeleid wat veel en veel beter is uitgevoerd dat het Nederlandse. Petje af voor Singapore, daar kan Nederland nog een hele hoop van leren!

Singapore
pi_65478744
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.
quote:
pi_65478879
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.
[..]

Mijn excuses. Die woorden neem ik terug. Dan vind ik je een nuchtere Brabander
pi_65478920
quote:

[..]

Jij weet zeker niet hoe vervelend het is om als allochtoon constant te worden aangekeken op het wangedrag van sommige andere allochtonen?
Ik studeer op de universiteit. Als ik straks een baan ga zoeken, heb ik het allochtone imago in mijn nadeel. Moet ik dat accepteren? Ik weet dondersgoed dat het slechte imago komt door een paar rotjochies die zich niet kan gedragen. Pak hen dan aan en verwijder hen uit de maatschappij ! Zodat de goedwillende allochtoon geen last meer zal hebben van een slecht imago en evenveel kans op een baan heeft dan een autochtoon met het zelfde diploma en dezelfde kwaliteiten. Overigens hebben Turkse en Marokkaanse studenten op de universiteit hier echt enorm last van, maar dat besef jij zeker niet.

Zelfde als met hooligans. De rellende hooligans verpesten het voor de normale supporter die gewoon een voetbalwedstrijd wil bekijken. Pak gewoon die rellende hooligans aan en verwijder ze uit de maatschappij. Het is toch een en al gepuis. En ik heb geen zin om belasting te betalen dat gaat naar de inzet van extra politie agenten omdat een paar rellende hooligans zich niet sportief kan gedragen.

Ik ben het spuugzat dat hier criminelen en rellende vandalen (zowel autochtoon en allochtoon) met fluwelen handschoentjes worden aangepakt en worden behandeld door justitie en overheid alsof ze het liefste en braafste jongetje van de klas zijn. En ik moet straks 52% (!!) inkomstenbelasting betalen zodat die rellende jongetjes weer een buurthuis krijgen. Pak rellende autochtone en allochtone jongetjes kei- en keihard aan. Verwijder ze uit de maatschappij.

Neem een voorbeeld aan Singapore. Een zeer welvarend land met keiharde straffen op kleine overtredingen al. Maar wel een rechtvaardig land zonder discriminatie. Gevolg: zeer lage criminaliteit. Overigens heeft Singapore een integratiebeleid wat veel en veel beter is uitgevoerd dat het Nederlandse. Petje af voor Singapore, daar kan Nederland nog een hele hoop van leren!

Singapore
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_65478984
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:44 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.
Misschien is dat niet eens zo'n slecht idee. Singapore is een zeer welvarend en zeer schoon land. Ik zou je aanraden om een keer daar een vakantie te boeken. Mooi land hoor!
Geen last van jeugdbendes (zowel geen autochtone als geen allochtone) die o.a. oude vrouwen beroven. Straten zijn erg schoon. Allochtonen perfect geintegreerd daar. Geen rellende autochtone voetbalsupporters die niet tegen hun verlies kunnen.
pi_65479037
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:51 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Misschien is dat niet eens zo'n slecht idee. Singapore is een zeer welvarend en zeer schoon land. Ik zou je aanraden om een keer daar een vakantie te boeken. Mooi land hoor!
Geen last van jeugdbendes (zowel geen autochtone als geen allochtone) die o.a. oude vrouwen beroven. Straten zijn erg schoon. Allochtonen perfect geintegreerd daar. Geen rellende autochtone voetbalsupporters die niet tegen hun verlies kunnen.
Oké, veel geluk in Singapore.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_65479076
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:57 schreef OllieA het volgende:

[..]

Oké, veel geluk in Singapore.
Dank je.
pi_65480554
quote:

[..]

[..]
Jeetje, dan ben je wel heel snel beledigd.
Verder nog interesse in een inhoudelijke discussie?
Helaas voor jouw staan hier geen spelfouten waar je over kunt lopen zeuren.
Faal van de eeuw.
pi_65480575
quote:

[..]

[..]
Nee, een beroepsuitkeringstrekker van het kaliber Volkert vd Graaf.
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:26:08 #269
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65480650
Tsja, het is dat je geen persoonlijke aanvallen mag plaatsen op dit forum, anders had ik het ook wel geweten.
pi_65480715
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:26 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, het is dat je geen persoonlijke aanvallen mag plaatsen op dit forum, anders had ik het ook wel geweten.
Is een constatering van feiten die hij zelf aangeeft zoals uitkeringstrekker in combinatie met zijn postings een persoonlijke aanval?
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:34:24 #271
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65480756
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Is een constatering van feiten die hij zelf aangeeft zoals uitkeringstrekker in combinatie met zijn postings een persoonlijke aanval?
True, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken...
pi_65484676
Goh. Ik zou toch zweren dat dit topic ging over een bericht dat Wilders in Rotterdam de straat op was geweest.
pi_65485033
quote:

[..]

Volgens mij ben je ook Jood. Wellicht dat dit er veel mee te maken heeft
pi_65487781
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 00:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat wil je weten?
Arabische cultuur o.a: respect voor je ouders, geen relaties buiten het huwelijk om, geen overspel, familie is belangrijk etc.

Wat wil je nog meer weten?
De arabische cultuur komt weinig voor in nederland.
De grootste groepen moslims in NL hebben een andere cultuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door D-Flying op 28-01-2009 13:08:04 ]
pi_65488791
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Feit is dat het atheïsme en de christelijke cultuur ook met elkaar botsen.
pi_65488808
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:34 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Die cultuur komt weinig voor in nederland.
De grootste groepen moslims in NL hebben een andere cultuur.
Welke cultuur hebben ze dan, en hoe kom je tot die wijsheid?
pi_65489061
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:05 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Welke cultuur hebben ze dan, en hoe kom je tot die wijsheid?
De grootste groep moslims in NL zijn

"Turkse Islamieten vormen met bijna 325.000 personen de grootste groep, gevolgd door de Marokkanen met ruim 260.000 moslims. Van de groep 'overige niet-westerse allochtonen' vormen de Surinamers met 34.000 personen de grootste groep, daarna volgen de Afghanen met 31.000 en de Irakezen met 27.000."

Die hebben bijna allemaal geen of weinig arabische cultuur.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:46:33 #278
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65490373
Zeg Nederlandse Cultuur liefhebbers en zij die andere culturen vrezen, eten jullie nog steeds geen aardappels of zijn die inmiddels toch al ingeburgerd?
En wat is de reden dat die nu wel ingeburgerd zijn?

En als jullie zo'n pakje Knor couscous wereldgerechten zien, is de AH dan ook een landverrader?

Ohw, heeft iemand hier trouwens even een definitie van de Nederlandse cultuur, de westerse cultuur en de arabische cultuur, ik vind het allemaal maar wat ingewikkeld.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_65490827
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:46 schreef t-8one het volgende:
Zeg Nederlandse Cultuur liefhebbers en zij die andere culturen vrezen, eten jullie nog steeds geen aardappels of zijn die inmiddels toch al ingeburgerd?
En wat is de reden dat die nu wel ingeburgerd zijn?

En als jullie zo'n pakje Knor couscous wereldgerechten zien, is de AH dan ook een landverrader?

Ohw, heeft iemand hier trouwens even een definitie van de Nederlandse cultuur, de westerse cultuur en de arabische cultuur, ik vind het allemaal maar wat ingewikkeld.
Ik kom ook moeilijk op een definitie van de verschillende culturen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Western_culture
pi_65505852
quote:

[..]

Singapore
Nou ik vind je wel erg opgewonden.

Mensen hebben vooroordelen, daar kunnen ze weinig aan doen, want dat zit in de soort ingebakken. Dat is ook hartstikke handig: het voorkomt dat je twee keer door dezelfde gevaarlijke soort aangevallen wordt. Het is nog sterker: als je in je jeugd door een paar mannen slecht behandeld bent, blijf je nog heel lang bang voor alle mannen.

Verder is het leven niet eerlijk, voor niemand. Je kunt geluk of pech hebben, en daar kun je blij mee zijn of van balen, maar op eerlijkheid en rechtvaardigheid van het leven heb je geen recht. Hoe sneller je je daarbij neerlegt, des te makkelijker het leven wordt.

Mensen zijn over het algemeen gemakzuchtig en dom en ze zullen je makkelijk over een kam scheren met andere mensen die er ongeveer uitzien zoals jij. En als ze daar negatieve verhalen over horen of negatieve ervaringen mee hebben, straalt dat ook op jou af. Dat mijn baas bij de Rotary gevraagd werd, straalde ook een beetje op mij af.
Daar kun je weinig tegenover stellen, behalve zo goed mogelijk jezelf zijn. Zodat je meteen bij de eerste indruk al duidelijk maakt, dat jij uit ander hout gesneden bent. Je eigen houding bepaalt de indruk die mensen van jou hebben. Je maakt mij niet wijs dat Aboutaleb gediscrimineerd wordt vanwege de kutmarrokanen, om maar eens een voorbeeld te noemen.

De indruk die je op mij maakt is behoorlijk verbitterd, verongelijkt en boos en ik zou je daarom mijden, niet om je ras of herkomst. Verbitterde en boze Brabanders mijd ik ook. Maar jij zou niet weten of ik je mijd om je humeur of om je kleur. En omdat je het mij niet kunt vragen (ik vermijd je immers), veronderstel je discriminatie door mij. Terwijl het me echt geen fuck uitmaakt waar je vandaan komt of hoe je er uitziet.

Nou ja, dat is niet waar: als je een mooie meid bent, ben ik veel toeschietelijker dan wanneer je een lelijke vent bent.
pi_65505893
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:19 schreef huhggh het volgende:

[..]

Jeetje, dan ben je wel heel snel beledigd.
Verder nog interesse in een inhoudelijke discussie?
Helaas voor jouw staan hier geen spelfouten waar je over kunt lopen zeuren.
Toch wel.
pi_65510563
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:
Maar oproepen tot discriminatie wel.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65510648
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:44 schreef OllieA het volgende:
Ik heb er voor mijn werk jarenlang gewoond.
Prima land, daar kan Nederland nog een boel van leren.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:43:29 #284
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65510728
.

Mensen die denken dat Singapore zo goed draait door strenge straffen.
Zelfs al zouden we die straffen één op één kopiëren, veel zal er niet veranderen.

. . .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65510779
Ik ben de man die het jongetje dat ons haat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')