abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65488808
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 12:34 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Die cultuur komt weinig voor in nederland.
De grootste groepen moslims in NL hebben een andere cultuur.
Welke cultuur hebben ze dan, en hoe kom je tot die wijsheid?
pi_65489061
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:05 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Welke cultuur hebben ze dan, en hoe kom je tot die wijsheid?
De grootste groep moslims in NL zijn

"Turkse Islamieten vormen met bijna 325.000 personen de grootste groep, gevolgd door de Marokkanen met ruim 260.000 moslims. Van de groep 'overige niet-westerse allochtonen' vormen de Surinamers met 34.000 personen de grootste groep, daarna volgen de Afghanen met 31.000 en de Irakezen met 27.000."

Die hebben bijna allemaal geen of weinig arabische cultuur.
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:46:33 #278
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_65490373
Zeg Nederlandse Cultuur liefhebbers en zij die andere culturen vrezen, eten jullie nog steeds geen aardappels of zijn die inmiddels toch al ingeburgerd?
En wat is de reden dat die nu wel ingeburgerd zijn?

En als jullie zo'n pakje Knor couscous wereldgerechten zien, is de AH dan ook een landverrader?

Ohw, heeft iemand hier trouwens even een definitie van de Nederlandse cultuur, de westerse cultuur en de arabische cultuur, ik vind het allemaal maar wat ingewikkeld.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_65490827
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:46 schreef t-8one het volgende:
Zeg Nederlandse Cultuur liefhebbers en zij die andere culturen vrezen, eten jullie nog steeds geen aardappels of zijn die inmiddels toch al ingeburgerd?
En wat is de reden dat die nu wel ingeburgerd zijn?

En als jullie zo'n pakje Knor couscous wereldgerechten zien, is de AH dan ook een landverrader?

Ohw, heeft iemand hier trouwens even een definitie van de Nederlandse cultuur, de westerse cultuur en de arabische cultuur, ik vind het allemaal maar wat ingewikkeld.
Ik kom ook moeilijk op een definitie van de verschillende culturen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Western_culture
pi_65505852
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Jij weet zeker niet hoe vervelend het is om als allochtoon constant te worden aangekeken op het wangedrag van sommige andere allochtonen?
Ik studeer op de universiteit. Als ik straks een baan ga zoeken, heb ik het allochtone imago in mijn nadeel. Moet ik dat accepteren? Ik weet dondersgoed dat het slechte imago komt door een paar rotjochies die zich niet kan gedragen. Pak hen dan aan en verwijder hen uit de maatschappij ! Zodat de goedwillende allochtoon geen last meer zal hebben van een slecht imago en evenveel kans op een baan heeft dan een autochtoon met het zelfde diploma en dezelfde kwaliteiten. Overigens hebben Turkse en Marokkaanse studenten op de universiteit hier echt enorm last van, maar dat besef jij zeker niet.

Zelfde als met hooligans. De rellende hooligans verpesten het voor de normale supporter die gewoon een voetbalwedstrijd wil bekijken. Pak gewoon die rellende hooligans aan en verwijder ze uit de maatschappij. Het is toch een en al gepuis. En ik heb geen zin om belasting te betalen dat gaat naar de inzet van extra politie agenten omdat een paar rellende hooligans zich niet sportief kan gedragen.

Ik ben het spuugzat dat hier criminelen en rellende vandalen (zowel autochtoon en allochtoon) met fluwelen handschoentjes worden aangepakt en worden behandeld door justitie en overheid alsof ze het liefste en braafste jongetje van de klas zijn. En ik moet straks 52% (!!) inkomstenbelasting betalen zodat die rellende jongetjes weer een buurthuis krijgen. Pak rellende autochtone en allochtone jongetjes kei- en keihard aan. Verwijder ze uit de maatschappij.

Neem een voorbeeld aan Singapore. Een zeer welvarend land met keiharde straffen op kleine overtredingen al. Maar wel een rechtvaardig land zonder discriminatie. Gevolg: zeer lage criminaliteit. Overigens heeft Singapore een integratiebeleid wat veel en veel beter is uitgevoerd dat het Nederlandse. Petje af voor Singapore, daar kan Nederland nog een hele hoop van leren!

Singapore
Nou ik vind je wel erg opgewonden.

Mensen hebben vooroordelen, daar kunnen ze weinig aan doen, want dat zit in de soort ingebakken. Dat is ook hartstikke handig: het voorkomt dat je twee keer door dezelfde gevaarlijke soort aangevallen wordt. Het is nog sterker: als je in je jeugd door een paar mannen slecht behandeld bent, blijf je nog heel lang bang voor alle mannen.

Verder is het leven niet eerlijk, voor niemand. Je kunt geluk of pech hebben, en daar kun je blij mee zijn of van balen, maar op eerlijkheid en rechtvaardigheid van het leven heb je geen recht. Hoe sneller je je daarbij neerlegt, des te makkelijker het leven wordt.

Mensen zijn over het algemeen gemakzuchtig en dom en ze zullen je makkelijk over een kam scheren met andere mensen die er ongeveer uitzien zoals jij. En als ze daar negatieve verhalen over horen of negatieve ervaringen mee hebben, straalt dat ook op jou af. Dat mijn baas bij de Rotary gevraagd werd, straalde ook een beetje op mij af.
Daar kun je weinig tegenover stellen, behalve zo goed mogelijk jezelf zijn. Zodat je meteen bij de eerste indruk al duidelijk maakt, dat jij uit ander hout gesneden bent. Je eigen houding bepaalt de indruk die mensen van jou hebben. Je maakt mij niet wijs dat Aboutaleb gediscrimineerd wordt vanwege de kutmarrokanen, om maar eens een voorbeeld te noemen.

De indruk die je op mij maakt is behoorlijk verbitterd, verongelijkt en boos en ik zou je daarom mijden, niet om je ras of herkomst. Verbitterde en boze Brabanders mijd ik ook. Maar jij zou niet weten of ik je mijd om je humeur of om je kleur. En omdat je het mij niet kunt vragen (ik vermijd je immers), veronderstel je discriminatie door mij. Terwijl het me echt geen fuck uitmaakt waar je vandaan komt of hoe je er uitziet.

Nou ja, dat is niet waar: als je een mooie meid bent, ben ik veel toeschietelijker dan wanneer je een lelijke vent bent.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65505893
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 08:19 schreef huhggh het volgende:

[..]

Jeetje, dan ben je wel heel snel beledigd.
Verder nog interesse in een inhoudelijke discussie?
Helaas voor jouw staan hier geen spelfouten waar je over kunt lopen zeuren.
Toch wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65510563
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:
Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.
Maar oproepen tot discriminatie wel.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_65510648
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 02:44 schreef OllieA het volgende:
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.
Ik heb er voor mijn werk jarenlang gewoond.
Prima land, daar kan Nederland nog een boel van leren.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:43:29 #284
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65510728
.

Mensen die denken dat Singapore zo goed draait door strenge straffen.
Zelfs al zouden we die straffen één op één kopiëren, veel zal er niet veranderen.

. . .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65510779
Ik ben de man die het jongetje dat ons haat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')