abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65442436
’Hij is die man die ons haat’

http://www.ad.nl/rotterda(...)e_ons_haatrsquo.html

Door ANTTI LIUKKU

ROTTERDAM - Nee, is dat ’m? Ja, dat dat ’m! Geert Wilders! Met ferme passen en omringd door agenten stuift de hooggeblondeerde politicus door het Oude Westen.

Omringd door een levend schild van bewakers en politiemensen bezocht Geert Wilders het Oude Westen. Tot een gesprek met de veelal allochtone bewoners van de wijk liet hij het niet komen. FOTO SANNE DONDERS
Een verrassingsbezoek, maar de meeste omstanders reageren als door een hond gebeten. ,,Wat doet hij hier? Hij haat islam, hij noemt de Koran fascistisch! Weg met Wilders!’’ roept de 44-jarige H. Jamal. Op de hoek met de Josephstraat ontstaat al snel een discussie. ,,Ja, wat hij hier? Er wonen hier alleen maar buitenlanders. Laat hem lekker naar Schiebroek gaan,’’ grapt de 22-jarige Karim.

De PVV-leider bracht gisteren een kort werkbezoek aan Rotterdam ‘om te zien wat er leeft in de buurt’. Hij liet zich uitgebreid door de politie informeren over de problemen in het Oude Westen. Hij was echter niet van plan om het gesprek aan te gaan met de veelal allochtone bewoners. Als dat gezien de beveiliging rond zijn persoon al mogelijk was.

Ook de scholieren van basisschool De Augustinus hebben hem herkend. ,,Hij is die man die ons haat,’’ zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’

Even verder staat een groepje gehoofddoekte moeders nog na te praten. ,,Hij keek ons niet eens aan. Ik wou hem eigenlijk begroeten en vragen of hij ook onze goede kant kent,’’ zegt Nadia Azougagh.

Na afloop stelde Wilders dat hij niet alleen boegeroep hoorde in het Oude Westen. ,,Er staken ook mensen hun duim omhoog. Zelfs een Marokkaan kwam naar mij toe en zei dat ik fantastisch werk doe. Van alles wat, dus.’’ Verder, zo stelt Wilders, haat hij niemand. ,,Ik heb alleen een probleem met de islam. De rest is beeldvorming.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:35:05 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_65442449
Wat is nu het nieuws? Wilders heeft voor- en tegenstanders?
pi_65442496
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:35 schreef TNA het volgende:
Wat is nu het nieuws? Wilders heeft voor- en tegenstanders?
Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.
pi_65442589
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
"Ik heb alleen een probleem met de islam. De rest is beeldvorming."

"Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815

Hoofdstuk 1. Grondrechten

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Fail .
pi_65442660
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Artikel 1

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Fail .
Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.
pi_65442743
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:45 schreef Specularium het volgende:

[..]

Kritiek en een afwijzende houding zijn niet strafbaar.
Noem je de Koran verbieden kritiek
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:50:22 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65442755
quote:
[quote]Op dinsdag 27 januari 2009 00:41 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Artikel 1

Fail .
Als iemand zou beweren: "Ik heb alleen iets tegen het nazisme" dan zou die bewering volgens jouw redenatie net zo goed ingaan tegen dit Artikel 1 van onze Grondwet. Desalniettemin.

Ik vind dit soort publiciteitsstuntjes altijd wat triestigs hebben. Alsof je je over de Costa's laat vliegen in een legerhelikopter en dan maar opscheppen over je Spaanse zonvakantie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_65442762
Wilders is wel waardig in de picture afgelopen dagen!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_65442796
quote:
Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’

The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65442806
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Omringd door een levend schild van bewakers en politiemensen bezocht Geert Wilders het Oude Westen.
quote:
De PVV-leider bracht gisteren een kort werkbezoek aan Rotterdam ‘om te zien wat er leeft in de buurt’.
Wat een reallife experience moet dat geweest zijn
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_65442815
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als iemand zou beweren: "Ik heb alleen iets tegen het nazisme" dan zou die bewering volgens jouw redenatie net zo goed ingaan tegen dit Artikel 1 van onze Grondwet. Desalniettemin.

Ik vind dit soort publiciteitsstuntjes altijd wat triestigs hebben. Alsof je je over de Costa's laat vliegen in een legerhelikopter en dan maar opscheppen over je Spaanse zonvakantie.
Correct.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:55:22 #12
239053 trifko
One Minute!
pi_65442837
Wilders staat op 20 zetels in de peilingen.. dus hij denkt als ik me nu koest houd, dan behoud ik die 20 shizzles wel..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65442864
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:55 schreef trifko het volgende:
Wilders staat op 20 zetels in de peilingen.. dus hij denkt als ik me nu koest houd, dan behoud ik die 20 shizzles wel..
Wilders denkt: "Hopelijk krijg ik a la Prem een blik tegen m'n kop en ben ik weer een maand het middelpunt van de belangstelling en krijg ik weer 20 shizzles bij."
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:59:39 #14
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_65442919
Mislukte poging van Wilders om zijn zetelaantal in de peilingen te verhogen.
What lies in the shadow of the statue?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:01:34 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65442953
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee meer dat hij in de wijken gaat kijken wat er speelt, zullen velen in zijn geval niet doen denk ik.
Of hij komt er alleen even 'kijken' voor de pers, zodat hij even zijn momentje in de schijnwerpers heeft en doet alsof hij een man met ballen is, maar durft niet de discussie aan te gaan met de mensen die er daadwerkelijk leven....
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:03:29 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65442975
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 00:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wilders denkt: "Hopelijk krijg ik a la Prem een blik tegen m'n kop en ben ik weer een maand het middelpunt van de belangstelling en krijg ik weer 20 shizzles bij."
Wilders denkt: "Ik wil best theedrinken maar dan moeten zij de koekjes meebrengen."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:07:36 #17
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_65443028
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

Wilders denkt: "Ik wil best theedrinken maar dan moeten zij de koekjes meebrengen."
Hij zal wel alleen jodenkoeken lusten...
pi_65443061
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:07 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hij zal wel alleen jodenkoeken lusten...
Hij schijnt dol te zijn op rauwe hoofddoekjes
pi_65443084
quote:
zegt de 9-jarige Mamoun. Waarop een ander jongetje roept: ,,Wilders! Hij is poep onder mijn schoen! Als mijn vader hem onder handen zou krijgen...’’
Ziedaar het grote probleem. En hoe ouder dit soort kinderen worden, hoe anti-westerser ze tevens worden. Geen wonder dat de islam steeds meer tegenstanders krijgt in het westen.

Laat ik het zo zeggen: als alle moslims zo waren als de familie die hier in Zwolle een islamitische slagerij / turkse winkel runt zouden ze van mij de grenzen wijd open mogen gooien. Sterker nog, dan zou ik er geen problemen mee hebben als mijn dochter met een moslim thuis kwam. Helaas zijn zij eerder een uitzondering dan regel..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_65443105
Dit soort berichten zijn juist wat wilders wil.
Fok helpt wilders
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:14:57 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65443125
Wat is hij toch geweldig!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65445531
quote:

[..]

Kijken wat er speelt. jaja..
quote:
Hij was echter niet van plan om het gesprek aan te gaan met de veelal allochtone bewoners.
pi_65445740
Die mensen denken dat Wilders hun haat maar ze beseffen niet dat de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
pi_65445814
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:27 schreef buachaille het volgende:
Die mensen denken dat Wilders hun haat maar ze beseffen niet dat de religie die ze aanhangen ervoor zorgt dat ze zelf vol zitten met haat tegen alles en iedereen dat een broertje dood heeft aan hun religie.
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooft

Lekker simpel oordelen weer.
pi_65445858
quote:

[..]

Wordt tochvan ieder Kamerlid verwacht?
pi_65445871
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef snowgoon het volgende:
Achja tuurlijk. Iedere moslim haat alles en iedereen die niet in de Islam gelooft

Ik kan het je zwart-op-wit laten zien
pi_65445873
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:30 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar staat "iedereen" ?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_65445945
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik kan het je zwart-op-wit laten zien
Gaarne, kom maar op.
pi_65446090
-edit- Flame

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 27-01-2009 09:51:37 ]
pi_65446203
quote:

Je hebt er totaal geen kaas van gegeten. Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke uitspraken doet.

Mag ik vragen waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 27-01-2009 09:55:45 ]
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:50:22 #31
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446254
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:

[..]

Geen argument.
quote:
Je hebt er totaal geen kaas van gegeten.
Weer geen argument.
quote:
Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.
Ook al geen argument.
quote:
Mag ik vragen hoe oud je bent
Het wordt eentoning.
quote:
en waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?
Waar blijven die argumenten nou?
pi_65446416
Zwart op wit laten zien dat iedere moslim alles en iedereen haat die in de islam gelooft.

Dat zegt hier een user. En dan vragen wij om een verklaring, een bewijs of een uitleg. En dan wordt er vervolgens geflamed. En dan zeggen ze dat moslims maar tegengas meoten bieden in de discussie en het debat aan moeten gaan. Welk debat dan? Tegen dit soort aannames, dit soort teksten? Want dit soort opmerkingen raken kant noch wal. Er zal wellicht ergens wel zo'n moslim te vinden zijn maar in Nederland? Ik vraag het me af? En dan ook nog iedere moslim? En dat zou zwart op wit te krijgen zijN?

Wat zijn dat nou voor uitspraken. Doe ze niet of leg uit wat je bedoelt.
pi_65446429
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:11 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Ziedaar het grote probleem. En hoe ouder dit soort kinderen worden, hoe anti-westerser ze tevens worden. Geen wonder dat de islam steeds meer tegenstanders krijgt in het westen.

Laat ik het zo zeggen: als alle moslims zo waren als de familie die hier in Zwolle een islamitische slagerij / turkse winkel runt zouden ze van mij de grenzen wijd open mogen gooien. Sterker nog, dan zou ik er geen problemen mee hebben als mijn dochter met een moslim thuis kwam. Helaas zijn zij eerder een uitzondering dan regel..
Ik weet niet, hier bij ons is er een relatief grote Turkse gemeenschap, maar de overgrote meerderheid daarvan runnen buurtsupers/slagerijen etc etc, en ja ze zoeken elkaar aardig op, maar met dat gewauwel van die Wilders verbaast me dat nou ook niet echt veel. Overigens zit daar ook tuig tussen, net als er ook plenty autochtone draaideurcriminelen zijn. De cijfers wijzen toch meer naar de noord Afrikaanse en Antilliaanse jeugd waar een disproportioneel grote groep randgedrag van vertoont in de grotere steden etc?

En wat die Wilders roept, tsja, ik vindt dat hij te ver gaat met zijn generalisering van de Islam, extremisten vindt je in alle godsdiensten, maar hij kan het alleen maar over de Islam hebben..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_65446445
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:33 schreef huhggh het volgende:

[..]

Waar staat "iedereen" ?
quote:
pi_65446457
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:47 schreef Chadi het volgende:

Je hebt er totaal geen kaas van gegeten. Ga je er een keer in verdiepen voordat je zulke domme uitspraken doet.

Mag ik vragen hoe oud je bent en waar je die wijsheden hierboven vandaan haalt?
Ik ben tot deze "wijsheid" gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 09:59:29 #36
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446485
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik ben tot deze "wijsheid" gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
pi_65446527
quote:

[..]

Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?

Het is prima dat je Arlandson leest, maar lees ook eens wat artikelen van mensen die er anders over denken dan hij.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:03:08 #38
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446575
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven.
Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.
pi_65446606
quote:

[..]

Je hebt dus niet aan een echte moslims gevraagd hoe hun erover denken?
Je basseert je alleen op de analyse van 1 persoon en de media.
pi_65446706
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Noem ze eens op, wie zijn dat dan, die "tien moslims"? Want dit kan iedereen beweren.
Wat maakt het noemen van namen uit?
Dat kan die dan ook net zo goed liegen als je hem nu al niet vertrouwd

Trouwens ook wel naief van jou om te denken dat men geen contact kan hebben met moslims...
pi_65446717
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken zo al tien moslims die niet alles en iedereen haten maar gewoon bevriend zijn met Nederlanders, en met mensen die niet in de islam geloven. Hoe verklaar je dat dan?

Het is prima dat je Arlandson leest, maar lees ook eens wat artikelen van mensen die er anders over denken dan hij.
GEFELICITEERD jongen. Jij kent zowaar 10 moslims.

Hoe zit het met die andere 999.990 andere moslims in NL en pak 'm beet 1.5 miljard andere moslims op de wereld?
pi_65446750
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Bekenden:
Esma Choho, Ahmed Aboutaleb, Sadik Harchaoui, Ahmed Marcouch en zo kan ik nog wel even doorgaan tot je een lijst van duizenden namen hebt.

en nog een rits namen die je niet zal zeggen.

Jij denkt toch niet echt dat iedere moslim, of zelfs de meeste moslims, niet-moslims haten?
pi_65446792
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Hoe zit het met die andere 999.990 andere moslims in NL en pak 'm beet 1.5 miljard andere moslims op de wereld?
Heel divers.

De ene moslim heeft andere meningen dan de andere moslim. Wat dat betreft zijn het net mensen
Blijft apart om te zien dat een clubje mensen elke discussie wilt veranderen in een moslim bash discussie
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:11:20 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446806
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat maakt het noemen van namen uit?
Dat kan die dan ook net zo goed liegen als je hem nu al niet vertrouwd
Klopt. Z'n "argument" maakt op mij dan ook geen indruk. Kijk, als hij nu de namen van tien bekende moslims had genoemd, en waar hij ze precies van kent, dan had ik het nog in overweging willen nemen. Maar dat doet hij niet.
quote:
Trouwens ook wel naief van jou om te denken dat men geen contact kan hebben met moslims...
Waar zeg ik dat? Ik heb zelf ook contact met moslims.
pi_65446808
quote:
Wilders! Hij is poep onder mijn schoen!
QFT
pi_65446839
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het punt dat iedere moslim niet-gelovigen zou haten, is in ieder geval finaal onderuit gehaald.
pi_65446850
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Klopt. Z'n "argument" maakt op mij dan ook geen indruk. Kijk, als hij nu de namen van tien bekende moslims had genoemd, en waar hij ze precies van kent, dan had ik het nog in overweging willen nemen. Maar dat doet hij niet.
[..]

Waar zeg ik dat? Ik heb zelf ook contact met moslims.
Waarom moeten het bekende moslims zijn?

Kan de moslim op de straat, de buurmoslim geen eigen mening hebben die afwijkt van hoe jij en anderen over moslims denken?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:13:54 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446885
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Bekenden:
Esma Choho, Ahmed Aboutaleb, Sadik Harchaoui, Ahmed Marcouch en zo kan ik nog wel even doorgaan tot je een lijst van duizenden namen hebt.

en nog een rits namen die je niet zal zeggen.

Jij denkt toch niet echt dat iedere moslim, of zelfs de meeste moslims, niet-moslims haten?
Kijk, nu komen we ergens. Maar je kunt mij niet wijsmaken, dat jij, met jouw beroep, mensen als Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch echt kent. Want dan kan ik ook wel beweren dat ik die lui ken, en uit mijn kennis over hen blijkt toch echt dat deze mensen niet veel ophebben met de ongelovige, autochtone varkens.
pi_65446908
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kijk, nu komen we ergens. Maar je kunt mij niet wijsmaken, dat jij, met jouw beroep, mensen als Ahmed Aboutaleb en Ahmed Marcouch echt kent. Want dan kan ik ook wel beweren dat ik die lui ken, en uit mijn kennis over hen blijkt toch echt dat deze mensen niet veel ophebben met de ongelovige, autochtone varkens.
Jij kent Marcouch toch ook wel? Is dat iemand die ongelovigen haat?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 10:15:47 #50
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65446937
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 10:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij kent Marcouch toch ook wel? Is dat iemand die ongelovigen haat?
Ja, volgens mij haat hij ongelovigen. Dat blijkt continu uit zijn fundamentalistische agenda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')