Nou ben ik toch benieuwd wat zij dan ziet als "haar goede kant". Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, met zo'n naam.quote:Even verder staat een groepje gehoofddoekte moeders nog na te praten. ,,Hij keek ons niet eens aan. Ik wou hem eigenlijk begroeten en vragen of hij ook onze goede kant kent,’’ zegt Nadia Azougagh.
Wanneer 'allerlei' sociologen en theologen dit hebben geanalyseerd is het vast niet moeilijk om iets daarvan te posten om jouw bewering te staven, maar in plaats daarvan 'schets' jij het beeld dat we de komende jaren gaan zien dat moslims zich massaal en openlijk de rug keren naar hun religie, net zoals in de jaren 60, 70 en 80 dat gebeurde bij de Rooms-Katholieken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:06 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een bullocks weer. Ik presenteer niks als feiten. Ik baseer me op allerlei analyses van sociologen en theologen maar die ga ik niet allemaal op zoeken en citeren dus schets ik een beeld. Meer dan een beeld kunnen we niet schetsen. Anderen scheppen een beeld van islamofascisme en van een machtsovername van moslims, waarom reageer je daar nooit eens op deze manier op.
Beetje flauw betoogje van jou wederom, kap toch eens met dat getroll man.
dank je... je bevestigd mijn vermoedens... jij SCH snapt het verschil niet tussen feiten en generalisaties alles wat jij gemarkeerd hebt als zijnde generalisatie is meerdere malen voorgekomen in de realiteit en dat maakt het een FEIT!quote:
Zijn er geen goede kanten aan moslims of aan mensen met zo'n naamquote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:34 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou ben ik toch benieuwd wat zij dan ziet als "haar goede kant". Ik kan me er eerlijk gezegd weinig bij voorstellen, met zo'n naam.
Wilders en co hebben ervoor gezorgd dat mensen die alleen in naam moslim waren opnieuw op zoek zijn gegaan naar hun religie, de moslims worden religieuzer. Weinig mensen zullen hun religie de rug toekeren als die onder aanval is, integendeel.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer 'allerlei' sociologen en theologen dit hebben geanalyseerd is het vast niet moeilijk om iets daarvan te posten om jouw bewering te staven, maar in plaats daarvan 'schets' jij het beeld dat we de komende jaren gaan zien dat moslims zich massaal en openlijk de rug keren naar hun religie, net zoals in de jaren 60, 70 en 80 dat gebeurde bij de Rooms-Katholieken.
Ik geloof er helemaal niks van. Juist in dit tijdsgewricht waar we in Nederland (maar ook elders) te maken hebben met segregatie en polarisatie hebben moslims hun religieuze identiteit dat hen bindt als groep en samen sterk maakt. En dat laat zich niet vertalen in de frequentie van het moskeebezoek. Bovendien heeft het internet voor met name jonge moslims ook veel meer aantrekkingskracht.
Ik kan me wel voorstellen dat de mate van religieuze participatie samenhangt met opleidingsniveau en maatschappelijke positie. Dat laat onverlet dat waar de hardliners in het integratiedebat tegen over elkaar komen te staan aan de zijde van moslims een front wordt gevormd die behalve op etniciteit ook op religie is gebaseerd, daar dit als element in de discussie wordt aangevoerd.
Het lijkt me dat dit ook zijn weerslag heeft op de groep.
Ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval. Niet dat dat alles zegt...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:44 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Zijn er geen goede kanten aan moslims of aan mensen met zo'n naam
Zegt niets nee aangezien er genoeg mensen zijn die het wel hebben meegemaakt. Maar nu weet ik nog steeds niet of jij mensen beoordeelt op basis van hun naam of niet?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:51 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb dat nog nooit meegemaakt in elk geval. Niet dat dat alles zegt...
Er werd zojuist het tegendeel beweerd. De moslims zouden volgens deze bewering (geheel theologisch en sociologisch onderbouwd) in navolging van de Rooms-Katholieken in de periode van de ontkerkelijking massaal de moskee de rug toe keren of van hun geloof afvallen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:50 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Wilders en co hebben ervoor gezorgd dat mensen die alleen in naam moslim waren opnieuw op zoek zijn gegaan naar hun religie, de moslims worden religieuzer. Weinig mensen zullen hun religie de rug toekeren als die onder aanval is, integendeel.
SCH heeft gelijk als ie zegt dat er uiteindelijk ontkerkelijking zal plaatsvinden bij de Nederlandse moslims, maar niet nu de Islam van alle kanten wordt aangevallen. Ik zei Wilders en co omdat ik vooral op de post 9/11 periode doelde. Als deze periode ten einde komt dan zal er misschien ontkerkelijking plaatsvinden maar tot die tijd zal de Islam groeien.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er werd zojuist het tegendeel beweerd. De moslims zouden volgens deze bewering (geheel theologisch en sociologisch onderbouwd) in navolging van de Rooms-Katholieken in de periode van de ontkerkelijking massaal de moskee de rug toe keren of van hun geloof afvallen.
Ik ben het niet eens met deze voorstelling van zaken.
Wilders heeft overigens daar een bijdrage in, maar ik denk dat de maatschappelijke positie van vele moslims ook een element is dat meespeelt, net zoals het identificeren en binden met een groep, etc.
Zegt niets?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:54 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Zegt niets nee aangezien er genoeg mensen zijn die het wel hebben meegemaakt. Maar nu weet ik nog steeds niet of jij mensen beoordeelt op basis van hun naam of niet?
Ik heb de discussie in dit topic niet gevolgd, dus ik weet niet wat SCH heeft gezegd. Maar wat is er mis met SCH? Hij komt als een slimme niet-haatdragende user over op mij, dat kan ik niet van die L-gast zeggen die iedereen met een niet-Nederlandse naam bij voorbaat als slecht beschouwt en die denkt dat de boel op elk moment kan exploderen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Zegt niets?
Nee, het zegt niet alles.
Ook jij kan blijkbaar lekker generaliseren in deze dicussie.
Dat mensen nog steeds serieus ingaan op SCH
ja en dat klopt ook als een bus hoe denk jij anders dat ze aan de top van de criminaliteit cijfers kunnen staan ? hoeveel marokanen wonen er in nederland ? procentueel 3% ofzo ? als je het dan voor elkaar krijgt om bovenaan te staan dan .............................................................quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt weer eens niet gelezen? Hij schrijft dit:
[..]
Wel erg veel, net niet iedereen, zoveel staat er. Neem iemand anders in de maling
laf en goedkoop is SCH`s middle namequote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:17 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nee, hij had het over de kutmarokkanen, degenen die hele buurten terroriseren. Niet over alle Marokkanen en al helemaal niet over alle buitenlanders. En dat weet je best wel. Je probeert hier hem alleen maar woorden in de mond te leggen, zoals je dat bij meerderen probeert. Over laf en goedkoop gesproken.
Ik heb begrepen dat Albayrak momenteel stappen gaat ondernemen om de België-route aan te pakken, want zolang de aanwas blijft en deze weinig anders kan doen dan zich nestelen aan de onderkant van de samenleving houden de problemen stand en dus het deel dat een verlichting in de weg staat intact.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:00 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
SCH heeft gelijk als ie zegt dat er uiteindelijk ontkerkelijking zal plaatsvinden bij de Nederlandse moslims, maar niet nu de Islam van alle kanten wordt aangevallen. Ik zei Wilders en co omdat ik vooral op de post 9/11 periode doelde. Als deze periode ten einde komt dan zal er misschien ontkerkelijking plaatsvinden maar tot die tijd zal de Islam groeien.
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Albayrak momenteel stappen gaat ondernemen om de België-route aan te pakken, want zolang de aanwas blijft en deze weinig anders kan doen dan zich nestelen aan de onderkant van de samenleving houden de problemen stand en dus het deel dat een verlichting in de weg staat intact.
Het komt allemaal heel erg goed uit en is uiterst gemakkelijk zoveel mogelijk in de schoenen van Wilders te schuiven, maar ik denk dat het een te nauwe blik is.
Met een 'als-dan' kom je er overigens niet. Als het immigratiebeleid van meet af aan helder en duidelijk over de voorwaarden was geweest dan was er een andere integratiediscussie dan thans plaatsvindt.
dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:35 schreef Zienswijze het volgende:
Ik kon het even niet laten om te reageren. Ik zit me de hele tijd aan te ergenen tijdens het lezen van dit topic hoe naief jullie en zijn hoe slap de regering hier is. Ik ben ook een allochtoon namelijk maar ik vind dat er keihard wordt opgetreden. Want de kutallochtoontjes hier verpesten het ook voor ons. En aan deze regering heb ik ook een keiharde hekel omdat ze het 'allochtonenprobleem' niet oplossen, ze kijken alleen maar de andere kant op. En doordat ze dat probleem niet oplossen, krijgen allochtonen een slecht imago. De 'goede' allochtonen hebben hier enorm last van.
Een beetje te eenvoudig. De economische crisis leert al dat de zwakken op de arbeidsmarkt er het eerst uitvliegen, dus de vraag fluctueert nogal. De economische groei gaat waarschijnlijk afgetopd worden omwille van duurzaamheid, wanneer de lessen van de economische en energiecrisis goed worden opgevolgd. Daarnaast is de vergrijzing een tijdelijk probleem. Het beslaat wel een tijdsvlak, maar het beeld alsof de poorten open moeten, omdat we het anders niet zouden redeen is denk een vals beeld.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.
Maar als de helft van die miljoenen immigranten op zn luie reet zit hebben we er helemaal niks aan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:30 schreef Jestrovic het volgende:
[..]
Albayrak en Wilders zullen dit proces niet stoppen. Europa heeft door de vergrijzing dringend behoefte aan miljoenen immigranten, en aangezien Europa grenst aan de moslimwereld zullen veel van die immigranten moslim zijn.
De autochtone Nederlander heeft het recht om te weten dat de goedwillende, hardwerkende allochtoon ook een grafhekel heeft aan de rotallochtoontjes. Ik studeer aan de universiteit, ben bereid om hard te werken later, maar dat slechte imago dat allochtonen hier hebben, daar heb ik soms ook last van. Dat slechte imago komt door die rotallochtonen. En die ***regering in dit land lost dat probleem maar niet op. Mensen hebben het hier in Nederland ongelooflijk goed, er is GEEN ENKELE reden om je hier te misdragen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dit heb ik al meerdere malen aangegeven tof dat er een allochtoon is die dit zelf benadrukt. feit is namelijk dat er heel veel allochtonen slagen in nederland. en ook heel veel goedwillende en hardwerkende danwel succesvolle allochtonen zijn.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De autochtone Nederlander heeft het recht om te weten dat de goedwillende, hardwerkende allochtoon ook een grafhekel heeft aan de rotallochtoontjes. Ik studeer aan de universiteit, ben bereid om hard te werken later, maar dat slechte imago dat allochtonen hier hebben, daar heb ik soms ook last van. Dat slechte imago komt door die rotallochtonen. En die ***regering in dit land lost dat probleem maar niet op. Mensen hebben het hier in Nederland ongelooflijk goed, er is GEEN ENKELE reden om je hier te misdragen.
Verder moet je je hier gewoon aanpassen (assimileren hoeft wat bij betreft niet) of anders oprotten. Laten we van Nederland een land maken waar iedereen met respect met elkaar omgaat, bereid is om hard te werken en een mooi leven op te bouwen!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |