Nee dat bedoel ik ook niet. Maar globaal gezien bestaan er wel verschillende culturen tussen landen. Een Arabisch zal meer 'moslimcultuur' dan westerse cultuur hebben. Overigens wijs ik de Arabische of Afrikaanse cultuur niet af, ik heb er alleen mijn mening over.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niks van culturen en of volkeren.
Dat je uit een moslim land komt houd niet in dat je er geen westerse cultuur in het land voorkomt.
Vroeger heel vroeger bestuurden europeanen grote gebieden waar toen of nu moslim wonen.quote:
En welke landen heb je in gedachte.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik ook niet. Maar globaal gezien bestaan er wel verschillende culturen tussen landen. Een Arabisch zal meer 'moslimcultuur' dan westerse cultuur hebben. Overigens wijs ik de Arabische of Afrikaanse cultuur niet af, ik heb er alleen mijn mening over.
Als je bijv. naar Japan kijkt zie je daar de Aziatische cultuur: eerbied, respect, hard werken, presteren, successen boeken. Mede daardoor kon Japen in enkele decennia (= zeer korte tjid) van een derde wereldland groeien tot een ontwikkeld geindustrialiseerd land.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:57 schreef D-Flying het volgende:
[..]
En welke landen heb je in gedachte.
En wat weet jij van de arabische cultuur af...........quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je bijv. naar Japan kijkt zie je daar de Aziatische cultuur: eerbied, respect, hard werken, presteren, successen boeken. Mede daardoor kon Japen in enkele decennia (= zeer korte tjid) van een derde wereldland groeien tot een ontwikkeld geindustrialiseerd land.
Overigens heb ik niks tegen de Arabische cultuur of moslimcultuur. Sommige normen en waarden in die cultuur vind ik zelfs beter dan bijv. in de Chinese cultuur.
Wat wil je weten?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:
[..]
En wat weet jij van de arabische cultuur af...........
Volgens mij komt die alleen voor in het MO......
Ik irriteer me er aan is geen Nederlands, ook al wordt die fout door veel Nederlanders ook gemaakt. Correct is: het irriteert me of ik erger me er aan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Is goed. Zal me eraan houden en mn toon matigen.
Trouwens dit heb ik gezegd:
Ik snap trouwens ook niet dat je Wilders 'te extreem' kunt noemen, om vervolgens ervoor te pleiten dat allochtonen (die zich misdragen en autochtonen die zich misdragen) een kogel door de kop moeten krijgen.
Begrijp me niet verkeed. Ben zelf ook een allochtoon. Ik irriteer me er alleen aan de goede allochtoon een slecht imago krijgt, doordat sommige andere allochtonen zich niet kunnen gedragen. En ik vind het heel maar dan ook heel treurig dat de regering het 'allochtonenprobleem' niet oplost. Want ik heb namelijk last van dat slechte allochtonen-imago.
Mja hopelijk word ik niet vervolgd zoals Wilders, omdat ik een eigen (wel keiharde) mening heb.
Hartelijk dank voor je correcte Nederlands.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik irriteer me er aan is geen Nederlands, ook al wordt die fout door veel Nederlanders ook gemaakt. Correct is: het irriteert me of ik erger me er aan.
Dus omdat jij last hebt van dat slechte allochtonen-imago moeten alle vervelende mensen maar een kogel door de kop krijgen?
Zo he, die houding zal je veel vrienden bezorgen! Maar niet heus.
Ik voeg die laatste drie woorden maar toe, want ik weet niet zeker of je ironie en sarcasme begrijpt.
Je moet niet zielig doen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor je correcte Nederlands.
JIj bent zeker zo'n blanke die geen last heeft van het slechte imago dat allochtonen hebben he? Weet je wel hoeveel turkse en marokkaanse studenten op de universiteit moeite hebben met een baan te vinden omdat hun imago niet goed is? Komt omdat er een paar rotjochies lopen te kloten en die worden niet afgestraft.
Ik heb er zelf ook last van. Als ik een kledingwinkel in een dorpje binnenkom dan houden de medewerkers me in de gaten, alsof ik iets wil stelen. Jij maakt zulke ervaringen niet mee. Ik weet waarom de medewerkers me in de gaten houden, omdat allochtonen een slecht imago hebben.
Zolang je de rotjongens (allochtoon en autochtoon) blijft verwennen, zal ons imago alleen maar slechter worden. En daar is de goedwillende allochtoon de dupe van.
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je moet niet zielig doen.
Ik ben een blanke die geen last heeft van het slechte imago van allochtonen, dat is waar. Ik ben een Brabander, die zich af en toe verweert tegen de denigrerende kijk op de zachte g, die overigens de juiste uitspraak is.
Ik ben een uitkeringstrekker, en toen ik laatst een juwelierszaak inliep, werd ik goed in de gaten gehouden.
Punt is: ik weet wat ik wil en ik vind, dat ik me nergens voor hoef te schamen. Ik ben slim en sterk en ik ben burger van dit land. Dus wat nou?
Ik weet dat discriminatie bestaat. Maar niet alles is discriminatie.
Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.
quote:
Mijn excuses. Die woorden neem ik terug. Dan vind ik je een nuchtere Brabanderquote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.
[..]
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Jij bent wel een heel nuchtere Hollander.
Jij weet zeker niet hoe vervelend het is om als allochtoon constant te worden aangekeken op het wangedrag van sommige andere allochtonen?
Ik studeer op de universiteit. Als ik straks een baan ga zoeken, heb ik het allochtone imago in mijn nadeel. Moet ik dat accepteren? Ik weet dondersgoed dat het slechte imago komt door een paar rotjochies die zich niet kan gedragen. Pak hen dan aan en verwijder hen uit de maatschappij ! Zodat de goedwillende allochtoon geen last meer zal hebben van een slecht imago en evenveel kans op een baan heeft dan een autochtoon met het zelfde diploma en dezelfde kwaliteiten. Overigens hebben Turkse en Marokkaanse studenten op de universiteit hier echt enorm last van, maar dat besef jij zeker niet.
Zelfde als met hooligans. De rellende hooligans verpesten het voor de normale supporter die gewoon een voetbalwedstrijd wil bekijken. Pak gewoon die rellende hooligans aan en verwijder ze uit de maatschappij. Het is toch een en al gepuis. En ik heb geen zin om belasting te betalen dat gaat naar de inzet van extra politie agenten omdat een paar rellende hooligans zich niet sportief kan gedragen.
Ik ben het spuugzat dat hier criminelen en rellende vandalen (zowel autochtoon en allochtoon) met fluwelen handschoentjes worden aangepakt en worden behandeld door justitie en overheid alsof ze het liefste en braafste jongetje van de klas zijn. En ik moet straks 52% (!!) inkomstenbelasting betalen zodat die rellende jongetjes weer een buurthuis krijgen. Pak rellende autochtone en allochtone jongetjes kei- en keihard aan. Verwijder ze uit de maatschappij.
Neem een voorbeeld aan Singapore. Een zeer welvarend land met keiharde straffen op kleine overtredingen al. Maar wel een rechtvaardig land zonder discriminatie. Gevolg: zeer lage criminaliteit. Overigens heeft Singapore een integratiebeleid wat veel en veel beter is uitgevoerd dat het Nederlandse. Petje af voor Singapore, daar kan Nederland nog een hele hoop van leren!
Singapore
Misschien is dat niet eens zo'n slecht idee. Singapore is een zeer welvarend en zeer schoon land. Ik zou je aanraden om een keer daar een vakantie te boeken. Mooi land hoor!quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik heb mijn buik wel een beetje vol van de goedwillende, ijverige allochtonen die Nederland willen veranderen in een Singapore met z'n debiele straffen. Als je dat zo'n fijn land vindt: ga er wonen.
Oké, veel geluk in Singapore.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Misschien is dat niet eens zo'n slecht idee. Singapore is een zeer welvarend en zeer schoon land. Ik zou je aanraden om een keer daar een vakantie te boeken. Mooi land hoor!
Geen last van jeugdbendes (zowel geen autochtone als geen allochtone) die o.a. oude vrouwen beroven. Straten zijn erg schoon. Allochtonen perfect geintegreerd daar. Geen rellende autochtone voetbalsupporters die niet tegen hun verlies kunnen.
Jeetje, dan ben je wel heel snel beledigd.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Even opnieuw: ik ben beslist geen Hollander. Als je me zonder beledigingen kunt benaderen, zal ik je antwoord geven.
[..]
Nee, een beroepsuitkeringstrekker van het kaliber Volkert vd Graaf.quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Is een constatering van feiten die hij zelf aangeeft zoals uitkeringstrekker in combinatie met zijn postings een persoonlijke aanval?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:26 schreef Lemmeb het volgende:
Tsja, het is dat je geen persoonlijke aanvallen mag plaatsen op dit forum, anders had ik het ook wel geweten.
True, zo had ik het inderdaad nog niet bekeken...quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Is een constatering van feiten die hij zelf aangeeft zoals uitkeringstrekker in combinatie met zijn postings een persoonlijke aanval?
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 09:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik ben tot deze "wijsheid"gekomen door de artikelen van James M. Arlandson te lezen + door dagelijks de krant te lezen en het nieuws te volgen + door hele felle reacties van moslims op deze site bijvoorbeeld tegen israel + door de situatie in islamitische landen (een aantal landen kent 0% niet-moslims). Mijn leeftijd is 31 jaar.
De arabische cultuur komt weinig voor in nederland.quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat wil je weten?
Arabische cultuur o.a: respect voor je ouders, geen relaties buiten het huwelijk om, geen overspel, familie is belangrijk etc.
Wat wil je nog meer weten?
Feit is dat het atheïsme en de christelijke cultuur ook met elkaar botsen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Er is niets onderuitgehaald beste.
Feit is dat in het algemeen de islamatische cultuur botst met het christelijke cultuur en atheïsme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |