Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij bent een culi-neppert, je lust te veel dingen niet.
Dat zeker. En als je het niet lust ook niet opeten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:42 schreef Rekkie het volgende:
Spruiten, Bruine bonen.
Voor de rest is mijn motto: Alles proberen!!
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:44 schreef NanKing het volgende:
Andijvie en sandwichspread, als ik sandwichspread ruik begin ik al te nekken. Het is dan ook verboten hier in huis
Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
Ik zeur er niet overquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oei, in het echte leven zou LHO niet bij mij mogen komen eten- erger me altijd aan mensen die zeuren over eten.
Het enige wat ik echt niet lekker vind is erwtensoep - brr, de geur alleen al!
En ik hou niet van chocola, maar als het ergens overheen of doorheen zit, eet ik het gewoon.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
Woehoe medestandersquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!
Het schijnt bij jullie te werken, ga mijn vriend ook maar eens vertellen dat ie het maar op zn werk moet bewarenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
[..]
Woehoe medestanders
Ik heb 't overigens nog nooit geproefd omdat ik het zo ontzettend vies vind ruiken. Ik proef normaal alles wel maar dit voor geen goud.
Mijn vriendin vindt 't erg lekker maar ze mag 't lekker op dr werk eten en niet thuis.
Die was ik nog vergeten, lust ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:00 schreef Beregd het volgende:
1. marsepein
2. oliebollen
3. varkenskop
de rest lust ik allemaal wel, denk ik.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruitgeen zak lust.
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruitgeen zak lust.
Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Bij mijn ex-vriend was dat idd zo, die hadden vier kinderen, hun moeder maakte doordeweeks soms wel vier soorten groenten klaar. Toen de oudste twee het huis uit waren, aten ze regelmatig 4x per week broccoli - dat was de enige groente die ze allemaal lekker vonden. Hun moeder maakte dan soms voor zichzelf wat anders klaar, zij at nog wel veel - maar van hun vader hoefden ze niets te eten dat ze niet lekker vonden.
Nu zijn ze allemaal volwassen, niemand eet normaal. Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Psies, zo ging het bij ons ook. Het enige wat er bij mij echt nooit inkwam was gebakken lever, maar verder lust ik echt alles.quote:Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proevenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:
[..]
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.
En bijvoorbeeld spruitjes moesten we zoveel eten als we oud waren.
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.
bron?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proeven
Haha, dat laatste gold bij ons ook - dat was het enige nadeel als je jarig was geweestquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:
[..]
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.
En bijvoorbeeld spruitjes moesten we zoveel eten als we oud waren.
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.
Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
Als je iets niet lust zit dat tussen je oren.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten.
'Vieze dingen' bestaan sowieso al niet - er zijn dingen die je minder lekker vindt. Ik vraag het idd, maar genoeg mensen die dat niet doen - en als ik iets krijg waar ik niet gek op ben eet ik het gewoon op.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.
Ik neem aan dat je altijd je bezoek vraagt wat ze wel of niet lusten (geen pasta, geen bonen, geen paprika, is dan mijn no-go lijstje en dan zit je eigenlijk altijd wel safe). Vieze dingen opeten uit beleefdheid
Ik lustte vroeger echt absoluut niets op boterhammen met pindakaas en sperciebonen na. Nu lust ik zowat alles. Niet elk kind is een kind wat maar moet eten wat de pot schaft. Ik kan het me nog heel goed herinneren dat ik iedere keer iets proefde en wéér op mijn bod aan 't nekken was omdat ik het zo vies vond.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.
Als er bij mij vrienden komen eten dan vraag ik meestal naar hun voorkeuren als ik die niet al ken.quote:Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsommingquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Je hebt zeker nog geen kinderen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En het was niet zo dat eten 'door mijn strot geduwd werd' - ik mocht gewoon niet van tafel voor ik het op had. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, gewoon moeten eten wat de pot schaft vind ik een hele normale regel.
Ja dat is natuurlijk altijd zo, bij de een smaken dingen natuurlijk weer anders dan bij de ander. Maar goed, ook dat vind ik nog geen reden om je kind dan maar alleen op brood en aardappels te laten leven - naast onhandig is het ook gewoon ongezond.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Ik merk aan gasten hier die zeggen dat ze het wel lekker vinden bij mij maar niet bij hun standaard kok(kin).
Dat betekend niet dat ik een culinair wonder ben maar eerder de manier van koken wat dan bepaalt of je iets wel of niet lust.
en andersom gebeurd uiteraard ook dat mijn kookfratsen minder smaken dan bij een ander
In mijn geval niet. Mijn moeder is meer van de moderne keuken, mn schoonmoeder conservatief, en zelf experimenteer ik er gerust op los. En meloen maak je niet klaarquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Ik merk aan gasten hier die zeggen dat ze het wel lekker vinden bij mij maar niet bij hun standaard kok(kin).
Dat betekend niet dat ik een culinair wonder ben maar eerder de manier van koken wat dan bepaalt of je iets wel of niet lust.
en andersom gebeurd uiteraard ook dat mijn kookfratsen minder smaken dan bij een ander
Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk altijd zo, bij de een smaken dingen natuurlijk weer anders dan bij de ander. Maar goed, ook dat vind ik nog geen reden om je kind dan maar alleen op brood en aardappels te laten leven - naast onhandig is het ook gewoon ongezond.
Die ex-vriend van mij en zijn familie waren ook bijvoorbeeld allemaal heel bleek en mager - niet zo gek als je geen groente binnenkrijgt behalve broccoli.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen (zoals die onderaan blz 2, weet even niet meer welke user) - maar ik blijf erbij dat ik het het beste vind als je kind gewoon moet eten wat je klaarmaakt.
Haha, nee nog geen kinderen. Ik moest echt gewoon aan tafel blijven hoor - of zelfs op de gang gaan zitten met het eten (dan was ik wel zo slim om er een boek bij te gaan lezen overigens, dat mocht ik aan tafel nooitquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog geen kinderen?(ik ook niet, daar niet van).
Hoe zie je het voor je? Dat zou in mijn geval betekenen dat ik tot negen uur savonds met een bord koud eten voor mn neus zit.
Ik krijg al een naar gevoel in mn maag als ik iemand macaroni zie eten, of witte bonen in tomatensausen als ik komkommer of meloen ruik ook. En dan wil jij beweren dat vies eten/iets niet lusten niet bestaat?
![]()
Mocht jij ooit bij mij komen eten, dan gooi ik er wel een madame jeanette of 3 door. Ben benieuwd of je het dan op eet, terwijl de gemiddelde surinamer er geen moeite mee zal hebben.
Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.
Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ookquote:
Gruwelijk hete pepersquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat is een madame jeanette? Nog nooit van gehoord.. maar ik daag je uit - ik heb nog nooit iets bij een ander niet op gegeten, en ben erg gek op uitproberen, surinaams hou ik ook erg van - pom vind ik bijvoorbeeld heerlijk.
Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.
Ik hoef overigens zeker niet meer uit te leggen waar onze relatie op is stukgelopen ?.
Dat is dus bij mij gebeurd met mosselen, vroeger at ik die met smaak tot ik er een keer goed ziek van geworden ben. Nog niet gedurfd het weer te proberen, al word ik niet meer ziek van de geur (is ook jaren zo geweest).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Oh ok. Nouja, heet eten is natuurlijk ook deels gewenning - dat zijn wij nederlanders over het algemeen niet gewend. Ik zou er miss moeite mee hebben door de scherpte, maar 'niet lekker' zul je me echt niet horen zeggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
madame jeanette = een hete peper
[ afbeelding ]
Lijkt mijn zusje welquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:28 schreef Trusten het volgende:
[..]
Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsomming. M'n broertje en zusje aten vroeger ook gewoon alles maar inmiddels is het bij m'n zusje teruggelopen tot tartaar, aardappels, en spaghetti en verder eet ze het gewoon niet. M'n ouders hebben alles al geprobeerd naar mijn idee....gewoon niets te eten geven etc maar dan eet ze gerust een week lang niks 's avonds...
M'n broertje lust de dingen niet die m'n zusje eet en eet eigenlijk alleen vlees, vis en sommige groenten maar geen aardappels en pasta. Fruit eten ze beide niet
Als ik m'n moeder was zou ik in ieder geval gillend gek worden
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?
Woon je in Naaldwijk ofzo?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nee, het was meer dat hij letterlijk niets wilde proberen - hij wilde nergens heen waar hij nog nooit was geweest, niet in een vliegtuig, vond allochtonen eng (en we wonen hier vlakbij rotterdam), en durfde niet eens een paprika te proeven.. dat ging me een béétje de keel uithangen.
Tsja - die kon hij denk ik niet eeuwig ontwijken, er zijn er tenslotte zo'n 3 miljardquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef Barbaaf het volgende:
Dat hij het nog aangedurfd heeft het met een vrouw aan te leggenals er iets eng is....
Dat is bij mij thuis wel het geval. Mijn zusje is inmiddels 17, nog steeds eet ze vrijwel geen groente.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ja dit is wel vervelend - dan ligt het echt aan de manier van klaarmaken. Kun je ze nu niet laten kennismaken met ander voedsel? Ze uitnodigen dus en pasta/rijst oid klaarmaken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:14 schreef _Arual_ het volgende:
Gekookte aardappels en alles wat daarvan afgeleid is, dus ook stamppotten willen gewoon echt niet. En erwtensoep, gebonden met aardappelen. Huuh. We aten ook zes dagen per week gekookte aardappelen, en op dag zeven een stamppot.
Sowieso had ik moeite met Hollandse groenten zoals mijn moeder en oma die kookten. Alles net te lang koken, gruwel. We hadden een moestuin, en mijn moeder vond groenten lekker als ze net te oud waren. Bruinverrimpelde tuinbonen met een heel dik vel. Boontjes waar niet tegenop te rengen viel. Slappe worteltjes. Gruwel. En dan alles grijs koken. Ik zag geen verschil tussen groene, witte en rodekool, want alles was grijs. En zo smaakte het ook. En dan weken achtereen. Boontjestijd? Zes dagen per week boontjes. Hel.
Ik heb alle groenten opnieuw moeten leren eten, en da's toch wel aardig gelukt hoor. Maar ik zal nooit groenten helemaal tot modder koken, ik bereid ze gewoon anders. Ik sta nu bekend als vuilnisbak, ik eet alles. Maar tussen mij en de gekookte aardappel en dus de stamppot en de erwtensoep komt het nooit meer goed.
Samen met mijn moeder lustte ik overigens alles: zij al die aardappels en doodgekookte groentes en vlees met veel spek (dat vergeet ik nog, bah, vlees met een enorme vetrand eraan), en ik de rest van wat er op de wereld te eten is. Maar omdat zij kookte, stond ik bekend als de moeilijke eter.Bekend patroon in onze familie: ze koken alleen aardappel, eten alleen aardappel, en noemen mij vervolgens een slechte eter omdat het enige ter wereld waar ik echt van ga overgeven de gekookte aardappel is.
Opgebakken aardappelen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik lust alles en vind mensen met lijstjes zeikerds.
Die mag er bij mijn rijtje ook bijquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heeft serieus nog niemand bleekselderij genoemd?![]()
Ik kook aardappelen speciaal om ze op te bakken en die zijn echt ontzettend lekkerquote:
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:51 schreef Beregd het volgende:
Bij ingewanden is het vaak het idee dat telt, vermoed ik.
Lever bijvoorbeeld, het is van het lekkerste vlees dat er is, mals en zeer smaakvol, moest het geen ingewand zijn was het voor velen ook één van de favoriete gerechten.
nee, dat niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?
Care, ik vind muntdrop naar zweetvoeten ruiken en ik eet het toch!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?
Hier niet. Wat stinkt gaat de prullenbak in.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:56 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Care, ik vind muntdrop naar zweetvoeten ruiken en ik eet het toch!
Asperges die stinken ook verschrikkelijktoch zijn ze errrrrug lekker
Of koolraap, ook zo'n rotlucht! Heel veel lekker voedsel stinkt!
Oh en chips, buggles!zat naast mijn vriend toen ik een zak open maakte en beschuldigde hem gelijk ervan een scheet gelaten te hebben
maar het stinkt gewoon zo als je de zak openmaakt.
Ik ruik overigens wel aaaaltijd aan eten, maar ook als het stinkt probeer ik het
Geur kan misleiden
Oh daar had ik een leuke blunder meequote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
madame jeanette = een hete peper
[ afbeelding ]
The Cook did it!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:01 schreef Vandaag... het volgende:
rode kool
spruitjes
mosselen
rauwe oesters
processed vlees (hamburgers, frikandellen, nuggets etc.)
waterkipfilets van de supermarkt (krijg het niet weg)
magnetronmaaltijden
Ponyvlees
Suiker werkt ook er goedquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Oh daar had ik een leuke blunder mee!
Alleen waren de madame jeanette's die ik gehaald hadden net kleine paprikaatjes en ik was er ook heilig van overtuigd dat het paprikaatjes warendus ik schuif zo'n heel ding in mijn mond en de rest kan je wel raden
! Ben naar de buren gerend om een appel te halen
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunderquote:
gelukkig lust je het nog welquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eetquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:
Pff, geloof dat ik best wat dingen niet lust
Witlof, amandelen, asperges, bietjes, rode kool, chinese kool, kokos en peultjes eet ik echt niet.
Ik hou niet van prei (tenzij geroerbakt), witte bonen in tomatensaus eet ik niet meer sinds ik er ooit heel ziek van geworden ben, vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
En dan eet ik geen rijstepap, griesmeelpudding of andere semi vloeibare substanties met klontjes erin
Warm fruit (zoals hierboven vermeld) maakt mij trouwens ook niet blij
Nee joh, ik eet heel veel en probeer eigenlijk alles ook uit! Eet trouwens niks wat ooit uit zichzelf gewiebeld heeft, maar dat heeft niks met 'niet lusten' te makenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:37 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eet
Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.quote:
Natuurlijk, bij jou is dat andersquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.
Probeer eens witlof met ham en kaas in bladerdeegquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:16 schreef Qwea het volgende:
Spruiten
Witlof
Maar kan ik even niet verzinnen.
Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan nietMijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort
Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.
Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...
Fruit wel: aardbeien, bananen, peren, meloenen en perziken.
Wel: melkproducten behalve karnemelk.
Wel: brood, rijst en macaroni en aardappelen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ook![]()
Verder is koud/rauw vlees en vis niet te kanen.
En van die "lekkere" vers belegde broodjes met veel te veel troep erin, maar daarbij ook een nog een krentebol met boter
Doe mij maar gewoon een boterham met hagelslag of pindakaas
Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, dat niet.
En dat het stinkt hoeft geen argument te zijn, schapenvlees stinkt ook vreselijk, maar daar heerst minder taboe rond.
Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
Vanillevla lust ik sinds mn 12e ofzo ook niet meerquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:
vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geurquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
Dat was ook eens en nooit meer, waterquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
Hoe wéét je dat nou?quote:
Dan nog is geur erg bepalend voor smaakquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur, smaak
Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.
OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenkenOok probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
Nouja, de "gewone" andere soepen zoals tomatensoep, kippensoep, champignonssoep, aspergesoep enzo lust ik iig niet. Maakt niet uit door wie het is klaar gemaakt of van welk merk.quote:
Ahaargh. Ik weet heus wel dat je met een verstopte neus minder goed kunt proeven, yadada. Maar dat zegt niet dat vieze geur automatisch gelijkstaat aan vieze smaak, wat jij wel beweert.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan nog is geur erg bepalend voor smaakEet maar eens met je neus dicht
Ja maar dat is rudequote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:
Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:27 schreef djkoelkast het volgende:
alle soepen die geen tomatensoep zijn
schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten
alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo
Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:56 schreef Frollo het volgende:
O ja, ik weet er nog een! Schapenkaas!
Ik was dat ooit eens aan het eten en zomaar ineens verscheen een beeld voor mijn geestesoog van een schaap met een lange, onverzorgde vacht, vol aangekoekte korsten van modder, stront en pis. Sindsdien lust ik het niet zo erg meer.
Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:58 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?
Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vachtquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...
Het gaat om het idee-hee!quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:17 schreef Lips het volgende:
[..]
Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vacht
Trouwplannenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
Ik proef altijd alles wat me wordt voorgezet/aangeboden/bij mij uit de pan komt, maar er zijn echt wel een aantal dingen die ik echt niet zo lekker vindt:
- orgaanvlees in alle vormen (roompate kan nog net, maar daar houdt het dan wel mee op)
- mosselen
- Gember (een klein schepje of bolletje is al genoeg om me te doen gruwelen)
- nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
- koriander. Maar ik ben het aan het 'leren eten' zoals dat zo mooi heet.
- vlees met vetrandjes, knoepertjes of flubbertjes er in. Daar gruwel ik echt van. Vooral van dat gemalen goedkoop vlees (cordonblue en sateschnitzel enzo). Brrrrrr.
Kippenbootquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Geen kip? Ok, kippenboot met botjes enzo kan ik me voorstellen, maar geen kipfilet? Dat lust toch iedereen? Tenzij je vega bent natuurlijk.
Klopt, uit eten gaan in een goed restaurant is niet aan mij besteedquote:Op woensdag 21 januari 2009 00:43 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.
Colaquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillenen ik krijg het wel weg hoor, als het me wordt voorgezet.
Ik heb trouwens iets bedacht dat ik echt niet door m'n strot krijg: red bull. Ik word al misselijk bij de gedachteDat is een van de weinige dingen die ik echt zou weigeren, als ze me werden voorgezet.
Hier moet ik ook altijd ingrijpen omdat er anders boemboe ingaat, gewoon zelf je vlees marineren/kruidenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
- nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
Nouja het is wel handig, gezien dikmakend enzo, maar het inmiddels ontelbare aantal keren dat ik 'Wát? Je lust geen chócólá????' heb gehoord, beginnen me onderhand ook de keel uit te hangenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:01 schreef Innocence het volgende:
Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
Ik vraag me dan af wat je eet als avondeten ofzoquote:Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan nietMijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort
Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.
Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...
Fruit wel: aardbeien, bananen, peren, meloenen en perziken.
Wel: melkproducten behalve karnemelk.
Wel: brood, rijst en macaroni en aardappelen.
*ril* ik vind dat ook echt heel vies.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
- koriander. Maar ik ben het aan het 'leren eten' zoals dat zo mooi heet.
Oja, dat lust ik ook niet! Wel geprobeerd, meerdere malen, maar vind het echt niet lekker!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
- Gember (een klein schepje of bolletje is al genoeg om me te doen gruwelen)
Omdat ik allemaal dingen opnoem die jij goddelijk vindt?quote:
Nasikruiden zoals van Konimex is zout, peper en djinten (Komijnzaad). Misschien dat die laatste niet smaakt?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende: het komt hier ook bijv. bijna nooit voor dat ik een groente twee keer eet in één maand - ik ben erg van het varieren.
Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.
Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.
Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
Maar dan nog...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....
![]()
Chapignons met geitenkaas, zóó lekkerquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
Geitenkaas.
That's it...
Baaaaaaah.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Chapignons met geitenkaas, zóó lekker![]()
(sorry)
Probeer eens een witlofsalade op de volgende manier:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Omdat het vieze glibberige dingen zijn die in elk gerecht overheersen denk ikquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:22 schreef The_Hives het volgende:
[..]
. Hoe kan je dat nou niet lusten. Ik heb vandaag 2 bakjes gehaald waarvan er al 1 op is
Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur. Hetzelfde heb ik met olijven, terwijl ik wel weer zo een bakje olijventapenade op stokbrood leegsmeer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Geitenkaas.
That's it...
Lust je ze rauw wel?quote:Op zondag 1 februari 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur.
nooit geprobeerd. Goh, stom eigenlijk. Ben er dan onbewust vanuit gegaan dat ze rauw dezelfde structuur hebben als bewerkt.quote:
quote:Op zondag 1 februari 2009 16:51 schreef huuphuup het volgende: Die hele lange dunne, zitten veel in Japanse gerechten. Zijn dat unoki champignons ofzo? Die structuur is niet zo gek.
jah maar dat zijn toch ook gewoon smerige dingen? Ik hoef ook geen melk die drie weken over de datum is ofzo brrr...quote:Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
Pudding met velletje en klontjes. Ga ik echt van kokhalzen.
Vel op warme chocolademelkquote:Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
Pudding met velletje en klontjes. Ga ik echt van kokhalzen.
Ik kook bijna elke dag (mijn vriend kookt ook wel eens, maar dat is misschien 2 keer per maand). We eten wel 1 keer in de week makkelijk - dat varieert dan van pizza, patat, chinees afhalen, broodje shoarma etc.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.
Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.
Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Enfermera het volgende:
Ik lust best veel, en probeer ook van alles, ook al vond ik het de vorige keer niet zo lekker. Je moet sommige dingen ook gewoon leren eten. Of drinken.
Wat ik alleen echt niet lust is lever. Daar ga ik serieus van kokhalzenDus ook dingen als wild (eend e.d.) vind ik minder lekker.
Oh, en waar ik ook minder van houd, maar dat is meer algemeen, is pikant eten. Als ik bijv. iets met rode peper erin eet heb ik gelijk 2 dagen last van mn maag.![]()
Vanavond ga ik weer 's haring proberen, dat vond ik een tijdje geleden ook niet echt lekker.Kijken hoe dat bevalt.
Er zijn ook wel dingen die ik minder lekker vind (spruiten, witlof), maar dat kan ik wel gewoon eten zonder het gelijk weer naar buiten te werken
Ja precies.. Ik vind het ook echt jammer, maarja, ik heb geen zin in last van mn maag die paar dagen, dan laat ik het wel gewoon lekker staan..quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !
dat heb ik ookquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:01 schreef Mexxa het volgende:
Verder kan ik ook heel slecht tegen 'stukjes' in m'n eten, bijvoorbeeld stukjes fruit in yoghurt. De rillingen lopen al over m'n rug als ik dit alleen al neerzet.
Heb het idee dat in jou omgeving gewoon niemand lekker kan koken!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nav. isegrims weekmenu topic, waar ze heule gemene dingen zegthier een opsomtopic met dingen die je niet lust
![]()
TS begint met een copypaste![]()
[..]
Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens)), dingen uit de zee anders dan vis en zeewier, en principieel geen paard/konijn
Da's dus wat ik bedoel!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:22 schreef Isegrim het volgende:
n00b
In je diner van morgen zit wel paprika verwerkt, maar op zo'n manier dat je het misschien wel wegkrijgt. En anders heb je dikke vette pech!
Ik lust alles, als het maar goed klaargemaakt is!
In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smakenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:22 schreef Isegrim het volgende:
n00b
In je diner van morgen zit wel paprika verwerkt, maar op zo'n manier dat je het misschien wel wegkrijgt. En anders heb je dikke vette pech!
Ik lust alles, als het maar goed klaargemaakt is!
Het is meer in een soort pureevorm en dan van gegrilde paprika. Er valt eventueel omheen te eten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smaken
jezelf uitnodigen is okéquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik kom voortaan bij jou eten Ise. Jij maakt al het eten goed klaar zo te horen!
Kan me vinden in je eetpatroon,quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smaken
Karnemelkse bloempap.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik eet alles muv 2 dingen, Pap en Blikmais.
Komt goed, vriendinquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat lees jij erin, vriend.
Maar je mag gerust eens komen eten hoor.
Das mooi, want syl lust ook geen paprikaquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is meer in een soort pureevorm en dan van gegrilde paprika. Er valt eventueel omheen te eten.
Vraagje, hoe maak je die zonder dat je karnemelk gaat schiften?quote:
Als ik het maak, koop ik gewoon zo'n fles.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraagje, hoe maak je die zonder dat je karnemelk gaat schiften?
Eensch. De meeste groenten worden niet beter van koken, maar bv wel van bakken, roosteren in de oven, stoven of roerbakken. Ik vind het altijd leuk om mensen een groente te geven waarvan ze denken dat ze die niet lusten, maar dan zo klaargemaakt dat ze het wel lusten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb best veel dingen waar ik an sich niet zo dol op ben, maar ook die dingen vind ik wél lekker wanneer ze op een goede manier bereid zijn. Je maakt mij bijvoorbeeld absoluut niet blij met wortelen (gewoon gekookt ofzo zeg maar), maar als ze verwerkt zijn in een soep, curry, of zelfs worteltjestaart, no problemo!Er is heel weinig wat ik echt 'vies' vind.
Nou, ik heb mezelf er overheen gezet. Garnalen blijken reuze lekker! En paddestoelen ook. Gewoon een kwestie van doorzetten, zo blijkt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:11 schreef minilot het volgende:
Ik krijg de bibbers van zeevruchten. Ik wil ze graag nog eens leren eten, want ik heb er de pest over in dat ik nog geen garnaal naar binnen krijg, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.
...
Ik ben sowieso geen enorme paddestoelfan.
Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!quote:Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.
Ohquote:Op maandag 6 juli 2009 22:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!
Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh, en ik maar denken dat ik een van de weinigen ben omdat niemand hier thuis het lekker vindt iedereen het hier vies vindt.
Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmettenquote:Op maandag 6 juli 2009 23:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.
Dan in ieder geval géén pizzaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmetten
Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:00 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet over een paar weken ook weer gaan koken voor een echtpaar met tegengestelde eetwensen. Wat de een wel lust, lust de ander absoluut niet en andersom. Ik vind het heel leuk om te koken, maar ik word er een beetje nerveus van. Ik eet daar heel vaak en goed en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om één van de twee een omelet of boterham voor te schotelen, ook al hebben ze dat zelf als optie gegeven. Maar om nu twee maaltijden te bereiden, dat lukt me gewoon niet...
De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?
Eten zij dan thuis om de beurt echt een boterham/omlet?
Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.
Het bizarre is dat koken haar hobby is (boekenkast vol kookboeken!). Mar of haar man, of haar dochter, of zijzelf - er zit er altijd een met lange tanden te eten.
Het is daar zo natuurlijk geworden om veeeeel dingen op tafel te hebben, dat het de meeste buitenstaanders niet eens op zou vallen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.
jesus christ wat lust je eigenlijk wel ?quote:Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
Wat ik echt niet eet: Kaas behalve MonChoutaart, amandelspijs/marsepein, ketchup/curry/mosterd, zoet beleg zoals hagelslag/chocoladepasta, tuinbonen, witlof, andijvie, alle salades zoals kip-kerrie- en eiersalade behalve zalm/tonijnsalade
, appelmoes/appelflappen/appeltaart/kersenflappen/alle vruchten die verwarmd zijn (geweest).
Wat ik niet lekker vind maar wel kan eten: Merendeel van de vissoorten, rode bieten, rode kool.
Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.
edit: Lust ook geen olijven, haring en filet american (rauw vlees/vis rrrrr).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |