abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65236837
Nav. isegrims weekmenu topic, waar ze heule gemene dingen zegt hier een opsomtopic met dingen die je niet lust

TS begint met een copypaste
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij bent een culi-neppert, je lust te veel dingen niet.
Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens) ), dingen uit de zee anders dan vis en zeewier, en principieel geen paard/konijn
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:32:14 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65236867
Carnivoor meldt zich...
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:32:34 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_65236874
kaas
Mij mag je er voor wakker maken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 10:35:29 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65236952
Aubergine, spruiten, tomaten.
Dat was.
Ow, en je gequote stukje tekst klopt 100%.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65237054
Ik lust geen boter en koffie. Maar mokkataart dan weer wel...
pi_65237058
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef minkuukel het volgende:
kaas
Inderdaad het meest smerige wat er is!
pi_65237090
Koffie is geen eten dus die heb ik er niet bijgezet Net als bier en campari

En spruitjes maar 1 keer op bij de buren, toen ik 6 was. Toen vond ik het vies. Tegenwoordig bestaan die dingen volgens mij niet eens meer
pi_65237148
Spruiten, Bruine bonen.

Voor de rest is mijn motto: Alles proberen!!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:43:00 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65237167
Poep
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:43:03 #10
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_65237168
Eten: mango, witlof en chipolatapudding.
Drinken: koffie en thee.
The Police 08-06-2008
pi_65237188
Prei en malibu.
pi_65237190
Andijvie en sandwichspread, als ik sandwichspread ruik begin ik al te nekken. Het is dan ook verboten hier in huis
ijs_beer fan!
pi_65237234
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:42 schreef Rekkie het volgende:
Spruiten, Bruine bonen.

Voor de rest is mijn motto: Alles proberen!!
Dat zeker. En als je het niet lust ook niet opeten.
pi_65237253
Oei, in het echte leven zou LHO niet bij mij mogen komen eten - erger me altijd aan mensen die zeuren over eten.

Het enige wat ik echt niet lekker vind is erwtensoep - brr, de geur alleen al!

En ik hou niet van chocola, maar als het ergens overheen of doorheen zit, eet ik het gewoon.
pi_65237262
Tuinbonen, asperges, witlof (eet het trouwens wel gewoon), spruitjes (idem) vind ik vies.
Dat was het wel, verder lust ik eigenlijk alles wel.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_65237286
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:44 schreef NanKing het volgende:
Andijvie en sandwichspread, als ik sandwichspread ruik begin ik al te nekken. Het is dan ook verboten hier in huis
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:47:43 #17
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_65237308
Asperge, brocolli, ananas.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:03 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_65237315
Ik lust best wel veel dingen niet:
Bloemkool
Broccoli
Tuinbonen die vind ik echt het allerviest
Lof
Spruitjes
Eieren (in welke vorm dan ook)
Zoet met hartig (bijvoorbeeld kip met ananas of pizza Hawaii)
Spek (zo'n randje dat aan vlees zit)
Zuurkoolspek, daar zitten soms nog haartjes aan, gaderdamme
Alles waar kokos in zit
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:06 #19
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_65237318
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!
pi_65237428
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oei, in het echte leven zou LHO niet bij mij mogen komen eten - erger me altijd aan mensen die zeuren over eten.

Het enige wat ik echt niet lekker vind is erwtensoep - brr, de geur alleen al!

En ik hou niet van chocola, maar als het ergens overheen of doorheen zit, eet ik het gewoon.
Ik zeur er niet over Ik eet gewoon wat ik niet lust niet op en ga verder met de rest

Helemaal witte bonen, pasta, meloen, komkommer en paprika, krijg ik echt niet door mn strot. Niet een beetje niet lekker, maar echt heel goor.

En meloen en komkommer geven hun smaak ook flink af aan hetgeen waar het in zit. Fruitsalade met meloen is dus bij voorbaat afgeschreven, omdat al je andere vruchten een allesoverheersende meloensmaak krijgen ...
pi_65237455
Kaas (gesmolten kaas is t ranzigst)
Eieren
Pizza in welke vorm dan ook want ik heb t niet zo op kaas en tomaat enz.
Spruitjes
En nog een bult groenten en fruit die ik niet opnoem.

En nog veel meer
pi_65237465
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!
Woehoe medestanders

Ik heb 't overigens nog nooit geproefd omdat ik het zo ontzettend vies vind ruiken. Ik proef normaal alles wel maar dit voor geen goud.
Mijn vriendin vindt 't erg lekker maar ze mag 't lekker op dr werk eten en niet thuis.

ijs_beer fan!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:53:20 #23
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65237477
Boter of margarine op brood
Vet vlees en varkensvlees (varkenshaas uitgezonderd)
Bruine en witte bonen
Kapucijners
Gerookte vis en worst
Sukade
Blauwschimmelkaas
Zoet, chemisch snoepgoed als marshmallows en suikerspinnen, slagroomtaart
Koffie
pi_65237493
Slakken , mosselen , oesters en ander slimerig kruipende dieren.

Al het gehakt behalve runder . Biefstuk krijg ik vaak niet weg (behalve als die meesterlijk mals is) Spare Ribs , speklappen , shoarma en dingen als metworst .
pi_65237513
Geitenkaas, Brie (etc), Feta
Rookworst, knakworst
Alle vis behalve heel af en toe witvis
Oesters, slakken en alles in dat straatje
Verse tomaten(terwijl juist gek op tomatensoep, saus enz)
pi_65237555
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

[..]

Woehoe medestanders

Ik heb 't overigens nog nooit geproefd omdat ik het zo ontzettend vies vind ruiken. Ik proef normaal alles wel maar dit voor geen goud.
Mijn vriendin vindt 't erg lekker maar ze mag 't lekker op dr werk eten en niet thuis.

Het schijnt bij jullie te werken, ga mijn vriend ook maar eens vertellen dat ie het maar op zn werk moet bewaren .

@ LHO: gelukkig zeur je er dan niet over - maar wat gek dat je niet van pasta houdt ! En zonde ook, ik vind het altijd zo jammer als je veel dingen niet lust - je mist zoveel dan!

Overigens ben ik het wel eens met je opmerking over fruitsalade - ik houd er ook niet van omdat alles naar elkaar gaat smaken, ik eet dan liever gewoon een heel bakje van hetzelfde fruit ipv alles bij elkaar.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:00:25 #27
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_65237654
Broccoli
witte bonen
bruine bonen
kaas
chocolade
spruiten
pinda's en alles wat daarmee te maken heeft
kerry
de meeste vis
melk
karnemelk
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:00:26 #28
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65237658
1. marsepein
2. oliebollen
3. varkenskop

de rest lust ik allemaal wel, denk ik.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 11:01:43 #29
9859 crew  Karina
Woman
pi_65237685
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:00 schreef Beregd het volgende:
1. marsepein
2. oliebollen
3. varkenskop

de rest lust ik allemaal wel, denk ik.
Die was ik nog vergeten, lust ik ook niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:02:42 #30
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65237715
Postelijn
Lang leve mij! *O*
pi_65237725
alcohol, koffie, nasi, eend, melk chocolade, amandelen, melk en gekookte andijvie.

Paard en Konijn ook niet maar dat kan ook gewoon het idee zijn.

Oh ja en boerenkool stampot hoewel het al weer erg lang geleden is dat ik dat op heb.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:04:33 #32
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65237757
Te gare groente (bloemkool e.d. die te lang gekookt is... bleh), bruine/witte bonen, spruiten, gaiameloen, draadjesvlees/stoofvlees, andijvie, rijstepap.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 11:04:48 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65237763
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruit geen zak lust.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65237768
niet lusten is een groot woord, maar ik ben niet gek op:
broccoli en andijvie
Dit keer zonder signature
pi_65237859
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruit geen zak lust.

Bij mijn ex-vriend was dat idd zo, die hadden vier kinderen, hun moeder maakte doordeweeks soms wel vier soorten groenten klaar. Toen de oudste twee het huis uit waren, aten ze regelmatig 4x per week broccoli - dat was de enige groente die ze allemaal lekker vonden. Hun moeder maakte dan soms voor zichzelf wat anders klaar, zij at nog wel veel - maar van hun vader hoefden ze niets te eten dat ze niet lekker vonden.

Nu zijn ze allemaal volwassen, niemand eet normaal. Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
pi_65237985
quote:
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.

En bijvoorbeeld spruitjes moesten we zoveel eten als we oud waren.
pi_65237998
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Bij mijn ex-vriend was dat idd zo, die hadden vier kinderen, hun moeder maakte doordeweeks soms wel vier soorten groenten klaar. Toen de oudste twee het huis uit waren, aten ze regelmatig 4x per week broccoli - dat was de enige groente die ze allemaal lekker vonden. Hun moeder maakte dan soms voor zichzelf wat anders klaar, zij at nog wel veel - maar van hun vader hoefden ze niets te eten dat ze niet lekker vonden.

Nu zijn ze allemaal volwassen, niemand eet normaal. Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.
pi_65238018
quote:
Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Psies, zo ging het bij ons ook. Het enige wat er bij mij echt nooit inkwam was gebakken lever, maar verder lust ik echt alles.
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_65238027
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:

[..]

wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.

Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proeven
pi_65238052
alles wat mn moeder klaarmaakt
veelste veel boter voor t vlees dus doorweekt of te lang doorgekbakken dus schoenzolen en groente zover doorgekookt dat t bijna pap is

verder maak je me niet blij met
-tomaat
-ui
-aubergine
-paprika
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:15:56 #41
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65238083
Ik moest alles proberen, elke keer opnieuw. Totdat ik van de spruitjes echt moest overgeven, toen mocht ik het laten staan. En ik lust dus geen bonen, maar dat betekent niet dat ik ze uit de wrap bij de mexicaan ga zitten vissen, want van een paar bonen proef je natuurlijk niks. Ik lepel alleen geen blikje witte bonen in tomatensaus naar binnen.
Verder vind ik de gewoonte van één mega-bloemkool in een pan met nootmuskaat erover ook maar bleh, ik heb liever dan wat verschillende groenten door elkaar (geroerbakt of gestoomd), anders is het zo eentonig.
pi_65238087
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.

Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:16:20 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65238091
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proeven
bron?

kan ik moeilijk geloven
ik vond spruitjes als kind overigens keilekker, en ik was niet de enige.
pi_65238124
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:

[..]

Haha, dat laatste gold bij ons ook - dat was het enige nadeel als je jarig was geweest .

Net als dat ik een extra schep kreeg als ik zeurde dat ik teveel groente oid op mijn bord had gekregen.. en ik zeurde natuurlijk alleen bij iets dat ik niet lekker vond, dus dat leerde ik snel af .
pi_65238130
*bruine/witte bonen
*rode bieten/kool
*inktvis/slakken
*alles met kokos
*lever
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:19:32 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65238164
en oesters, die moet ik ook niet, dan drink ik liever meteen een glas zeewater.
pi_65238194
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.

Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.

Ik neem aan dat je altijd je bezoek vraagt wat ze wel of niet lusten (geen pasta, geen bonen, geen paprika, is dan mijn no-go lijstje en dan zit je eigenlijk altijd wel safe). Vieze dingen opeten uit beleefdheid
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:24:22 #48
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65238301
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten.
Als je iets niet lust zit dat tussen je oren.

Ik kan niets bedenken wat ik niet lust. Nouja, qua eten dan..
Owja! Aardappelen zonder iets erbij ben ik geen fan van, maar ik vreet het wel.
pi_65238328
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.

Ik neem aan dat je altijd je bezoek vraagt wat ze wel of niet lusten (geen pasta, geen bonen, geen paprika, is dan mijn no-go lijstje en dan zit je eigenlijk altijd wel safe). Vieze dingen opeten uit beleefdheid
'Vieze dingen' bestaan sowieso al niet - er zijn dingen die je minder lekker vindt. Ik vraag het idd, maar genoeg mensen die dat niet doen - en als ik iets krijg waar ik niet gek op ben eet ik het gewoon op.

Kreeg bij mijn schoonouders bijv. een paar weken geleden couscous. Dit vind ik normaal heerlijk, maar mijn schoonmoeder had er ongeveer een pond rozijnen doorgegooid - waar ik dus niet echt gek op ben. Die ga ik er dan niet uit zitten vissen, dat vind ik zo zielig en kinderachtig - gewoon opeten, ga je niet dood van. Zij had haar best er op gedaan (heel erg zelfs, ze zijn nogal van de hollandse pot, dit was echt een experiment), dan ga ik niet zitten zeuren.

En het was niet zo dat eten 'door mijn strot geduwd werd' - ik mocht gewoon niet van tafel voor ik het op had. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, gewoon moeten eten wat de pot schaft vind ik een hele normale regel.
pi_65238350
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik lustte vroeger echt absoluut niets op boterhammen met pindakaas en sperciebonen na. Nu lust ik zowat alles. Niet elk kind is een kind wat maar moet eten wat de pot schaft. Ik kan het me nog heel goed herinneren dat ik iedere keer iets proefde en wéér op mijn bod aan 't nekken was omdat ik het zo vies vond.
Je kunt natuurlijk als ouder zijnde er een enorme strijd van maken en je kind het met een trechter naar binnen proppen maar je wint 't toch niet. Mijn ouders hebben zich op een gegeven er bij neergelegd en mijn moeder maakte de dingen klaar die ik wel at. En af toe spoorde ze me aan om iets te proeven, wat ik dan ook deed.

Ik ben pas goed gaan eten rond mijn 16/17de.
quote:
Als er bij mij vrienden komen eten dan vraag ik meestal naar hun voorkeuren als ik die niet al ken.
Het is altijd zo makkelijk gezegd dat je maar moeilijk bent als je niet veel lust, maar voor die personen zelf is ook niet altijd leuk om altijd maar als zeikerd uitgemaakt te worden.

Nog een leuk detail, mijn broer at als kind zijnde alles en lust nu bijna niets meer
ijs_beer fan!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:27:01 #51
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238381
fois gras/lever
witlof
boerenkool
spruiten(vroeger wel)
rode kool(vroeger wel)
warm fruit
VIS, schelp/schaaldieren
sla
rauwe tomaat

Varierend van niet lekker maar wat ik wel zou eten als het moet, tot echt heel echt goor.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_65238426
quote:
Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsomming . M'n broertje en zusje aten vroeger ook gewoon alles maar inmiddels is het bij m'n zusje teruggelopen tot tartaar, aardappels, en spaghetti en verder eet ze het gewoon niet. M'n ouders hebben alles al geprobeerd naar mijn idee....gewoon niets te eten geven etc maar dan eet ze gerust een week lang niks 's avonds...

M'n broertje lust de dingen niet die m'n zusje eet en eet eigenlijk alleen vlees, vis en sommige groenten maar geen aardappels en pasta. Fruit eten ze beide niet

Als ik m'n moeder was zou ik in ieder geval gillend gek worden
pi_65238476
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Ik merk aan gasten hier die zeggen dat ze het wel lekker vinden bij mij maar niet bij hun standaard kok(kin).
Dat betekend niet dat ik een culinair wonder ben maar eerder de manier van koken wat dan bepaalt of je iets wel of niet lust.
en andersom gebeurd uiteraard ook dat mijn kookfratsen minder smaken dan bij een ander
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_65238495
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

En het was niet zo dat eten 'door mijn strot geduwd werd' - ik mocht gewoon niet van tafel voor ik het op had. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, gewoon moeten eten wat de pot schaft vind ik een hele normale regel.
Je hebt zeker nog geen kinderen? (ik ook niet, daar niet van).

Hoe zie je het voor je? Dat zou in mijn geval betekenen dat ik tot negen uur savonds met een bord koud eten voor mn neus zit.

Ik krijg al een naar gevoel in mn maag als ik iemand macaroni zie eten, of witte bonen in tomatensaus en als ik komkommer of meloen ruik ook. En dan wil jij beweren dat vies eten/iets niet lusten niet bestaat?

Mocht jij ooit bij mij komen eten, dan gooi ik er wel een madame jeanette of 3 door. Ben benieuwd of je het dan op eet, terwijl de gemiddelde surinamer er geen moeite mee zal hebben.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:32:31 #55
93152 Damanique
fortes fortuna adiuvat
pi_65238551
Jeej, ik ben niet de enige moeilijke eter

Ik lust veel dingen wel qua smaak maar niet structuur. Ik heb een hekel aan alles wat smeuig, pruttig of klef is (tenzij het een toetje is ) - alles met sauzen en crème/mayonaise (ketchup, mayonaise, crème sauzen, dressing, pasta sauzen, gesmolten kaas, van die saus/creme in ovenschotels, zalm/ei/kipsalade spreads, sandwichspread, philadelphia). Dan wordt het zo'n kleffe smekboel in je mond en dat is goor. Ik lust weer wel dunnere sauzen, zoals sojasaus-achtige dingen. Zolang het dus niet zo klef is.

Verder heb ik een hekel aan bepaalde voedselstructuren: prei, tomaat, paprika, witlof, asperges...

Ben de afgelopen jaren wel weer meer gaan lusten doordat ik zelf veel ben gaan koken. Soms ligt het er ook echt aan hoe het is klaargemaakt. Spruitjes en champignons bijvoorbeeld. Vaak heeft de presentatie er ook mee te maken: 'thuis' pasta ziet er doorgaans uit als iets dat al een keer is gegeten en uitgespuugd, maar in een echt italiaans restaurant is het heel anders. Vaak lust ik in een restaurant meer dan als het zo'n prutje van thuis is, zonder presentatie of extra smaak.
"It's the struggle within that makes us human. When we are most sure of ourselves, that's when we are most easily led astray." - Battle Angel Alita
pi_65238556
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Ik merk aan gasten hier die zeggen dat ze het wel lekker vinden bij mij maar niet bij hun standaard kok(kin).
Dat betekend niet dat ik een culinair wonder ben maar eerder de manier van koken wat dan bepaalt of je iets wel of niet lust.
en andersom gebeurd uiteraard ook dat mijn kookfratsen minder smaken dan bij een ander
Ja dat is natuurlijk altijd zo, bij de een smaken dingen natuurlijk weer anders dan bij de ander. Maar goed, ook dat vind ik nog geen reden om je kind dan maar alleen op brood en aardappels te laten leven - naast onhandig is het ook gewoon ongezond.

Die ex-vriend van mij en zijn familie waren ook bijvoorbeeld allemaal heel bleek en mager - niet zo gek als je geen groente binnenkrijgt behalve broccoli.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (zoals die onderaan blz 2, weet even niet meer welke user ) - maar ik blijf erbij dat ik het het beste vind als je kind gewoon moet eten wat je klaarmaakt.
pi_65238568
quote:
In mijn geval niet. Mijn moeder is meer van de moderne keuken, mn schoonmoeder conservatief, en zelf experimenteer ik er gerust op los. En meloen maak je niet klaar

Wel is het zo dat ik de groente en het rundvlees van mn schoonmoeder niet lust. Maar dat heeft er mee te maken dat dit om drie uur smiddags al op het vuur staat, en savonds al het eten dezelfde grijsachtige kleur heeft Dat heeft idd met bereiding te maken..
pi_65238626
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk altijd zo, bij de een smaken dingen natuurlijk weer anders dan bij de ander. Maar goed, ook dat vind ik nog geen reden om je kind dan maar alleen op brood en aardappels te laten leven - naast onhandig is het ook gewoon ongezond.

Die ex-vriend van mij en zijn familie waren ook bijvoorbeeld allemaal heel bleek en mager - niet zo gek als je geen groente binnenkrijgt behalve broccoli.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen (zoals die onderaan blz 2, weet even niet meer welke user ) - maar ik blijf erbij dat ik het het beste vind als je kind gewoon moet eten wat je klaarmaakt.
Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.
pi_65238649
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je hebt zeker nog geen kinderen? (ik ook niet, daar niet van).

Hoe zie je het voor je? Dat zou in mijn geval betekenen dat ik tot negen uur savonds met een bord koud eten voor mn neus zit.

Ik krijg al een naar gevoel in mn maag als ik iemand macaroni zie eten, of witte bonen in tomatensaus en als ik komkommer of meloen ruik ook. En dan wil jij beweren dat vies eten/iets niet lusten niet bestaat?

Mocht jij ooit bij mij komen eten, dan gooi ik er wel een madame jeanette of 3 door. Ben benieuwd of je het dan op eet, terwijl de gemiddelde surinamer er geen moeite mee zal hebben.
Haha, nee nog geen kinderen. Ik moest echt gewoon aan tafel blijven hoor - of zelfs op de gang gaan zitten met het eten (dan was ik wel zo slim om er een boek bij te gaan lezen overigens, dat mocht ik aan tafel nooit ). Mijn ouders hielden dat consequent vol, ik at het uiteindelijk wel op. Ze waren dan wel zo dat het nog even in de magnetron mocht als het koud geworden was, maar ik heb er geloof ik inderdaad wel eens een uur of langer gezeten.

'Vies eten' bestaat niet idd, wat jij vies vindt, vind een ander weer lekker - dus vies eten op zich bestaat niet nee.

Wat is een madame jeanette? Nog nooit van gehoord.. maar ik daag je uit - ik heb nog nooit iets bij een ander niet op gegeten, en ben erg gek op uitproberen, surinaams hou ik ook erg van - pom vind ik bijvoorbeeld heerlijk.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:37:56 #60
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238692
madame jeanette = een hete peper

pi_65238705
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.
Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.

Ik hoef overigens zeker niet meer uit te leggen waar onze relatie op is stukgelopen ? .
pi_65238718
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef minkuukel het volgende:
kaas
Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ook
Verder is koud/rauw vlees en vis niet te kanen.

En van die "lekkere" vers belegde broodjes met veel te veel troep erin, maar daarbij ook een nog een krentebol met boter
Doe mij maar gewoon een boterham met hagelslag of pindakaas
So we just called him Fred too
pi_65238722
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Wat is een madame jeanette? Nog nooit van gehoord.. maar ik daag je uit - ik heb nog nooit iets bij een ander niet op gegeten, en ben erg gek op uitproberen, surinaams hou ik ook erg van - pom vind ik bijvoorbeeld heerlijk.
Gruwelijk hete pepers

http://nl.wikipedia.org/wiki/Scovilleschaal
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:39:18 #64
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238733
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.

Ik hoef overigens zeker niet meer uit te leggen waar onze relatie op is stukgelopen ? .
Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 11:39:37 #65
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_65238744
quote:
Dat is dus bij mij gebeurd met mosselen, vroeger at ik die met smaak tot ik er een keer goed ziek van geworden ben. Nog niet gedurfd het weer te proberen, al word ik niet meer ziek van de geur (is ook jaren zo geweest).

Spruitjes lustte ik niet tot ik erachter kwam dat m'n moeder niet kan koken en ze best te eten zijn als ze niet te lang gekookt worden.

Verder eet ik alles al ben ik geen fan van eten in mintsaus, het doet me te veel denken aan het spul dat ik bij de tandarts een kwartier in m'n mond moest houden
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_65238745
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:

[ afbeelding ]
Oh ok. Nouja, heet eten is natuurlijk ook deels gewenning - dat zijn wij nederlanders over het algemeen niet gewend. Ik zou er miss moeite mee hebben door de scherpte, maar 'niet lekker' zul je me echt niet horen zeggen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:40:11 #67
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238756
Ohja, filet americain mag op het lijstje
pi_65238783
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:28 schreef Trusten het volgende:

[..]

Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsomming . M'n broertje en zusje aten vroeger ook gewoon alles maar inmiddels is het bij m'n zusje teruggelopen tot tartaar, aardappels, en spaghetti en verder eet ze het gewoon niet. M'n ouders hebben alles al geprobeerd naar mijn idee....gewoon niets te eten geven etc maar dan eet ze gerust een week lang niks 's avonds...

M'n broertje lust de dingen niet die m'n zusje eet en eet eigenlijk alleen vlees, vis en sommige groenten maar geen aardappels en pasta. Fruit eten ze beide niet

Als ik m'n moeder was zou ik in ieder geval gillend gek worden
Lijkt mijn zusje wel

Mja idd de strategie van "eten wat de pot schaft en anders maar niet" werkt niet.
pi_65238811
Ik lust alles. Behalve champignons. Ingewanden ben ik ook niet zo gek op. Tevens eet ik niets wat nog beweegt terwijl het zich op mijn bord bevind.
I am happy
pi_65238821
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?

Nee, het was meer dat hij letterlijk niets wilde proberen - hij wilde nergens heen waar hij nog nooit was geweest, niet in een vliegtuig, vond allochtonen eng (en we wonen hier vlakbij rotterdam), en durfde niet eens een paprika te proeven.. dat ging me een béétje de keel uithangen.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:43:24 #71
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_65238855
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Nee, het was meer dat hij letterlijk niets wilde proberen - hij wilde nergens heen waar hij nog nooit was geweest, niet in een vliegtuig, vond allochtonen eng (en we wonen hier vlakbij rotterdam), en durfde niet eens een paprika te proeven.. dat ging me een béétje de keel uithangen.
Woon je in Naaldwijk ofzo?

-edit- nee wacht. Dan had 'ie paprikas wel gekend.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 11:44:45 #72
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_65238904
Dat hij het nog aangedurfd heeft het met een vrouw aan te leggen als er iets eng is....
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_65238973
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef Barbaaf het volgende:
Dat hij het nog aangedurfd heeft het met een vrouw aan te leggen als er iets eng is....
Tsja - die kon hij denk ik niet eeuwig ontwijken, er zijn er tenslotte zo'n 3 miljard

@ Nembrionic: ik woon in Spijkenisse, hij in Poortugaal (= heel klein dorpje op nog geen 5 km van Rotterdam)
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:48:24 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65239026
Ik lust alles en vind mensen met lijstjes zeikerds.
pi_65239259
zalm
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:59:01 #76
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65239374
Ik krijg echt honger van dit topic.
pi_65239717
quote:
Dat is bij mij thuis wel het geval. Mijn zusje is inmiddels 17, nog steeds eet ze vrijwel geen groente.
Mams heeft dan wel het geluk dat ik alles probeerde en nu ook alles eet . Dingen die ik vroeger vies vond, probeer ik nu ook weer gewoon.
Maar zusjelief denkt dat alles dat vroeger vies was, nog steeds vies is.
Als we iets eten waar paprika/tomaat/ui/tauge/spinazie/kool/wat voor groente dan ook in zit, raakt ze het niet aan en gaat ze bij de digros een opwarmmaaltijd halen . Een jaar terug maakte mijn moeder dan al gelijk wat anders voor mijn zusje, maar omdat iedereen het zo belachelijk vond (lees: ik vond het belachelijk) gebeurt het niet meer en zorgt ze maar voor haar eigen eten als ze het niet wil proberen .

Wat ze wel wil eten: sperziebonen/doperwtjes met kip/varkenshaas/verkoolde biefstuk en gebakken aardappels. Of pizza. Of patat. En af en toe een mierzoete salade met kip in honing/stroop marinade met heeeeel veel pijnboompitten en een handje veldsla (want ja, alle andere sla is vies)

Ben benieuwd wat mevrouw later voor haar kinderen gaat koken, ik hoop maar dat haar man dat dan doet

Dingen die ik niet lekker vind trouwens: Haring (tenzij panharing), probeer het wel ieder jaar toch weer
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:09:15 #78
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65239745
Om het een beetje fatsoenlijk te houden zal ik alleen de dingen opsommen die ik simpelweg niet eet omdat ik het ranzig vind:

1. Kaas, in alle soorten en maten.
2. Boter op brood o.i.d. - ik stop het gewoon in het goeie gaatje en dat gaat prima zonder boter.
3. Spruitjes
4. Alles wat adverteert met de woorden 'romig'
5. Rooie bietjes
6. Worst
7. Erwtensoep - ik zou het een varken nog niet voorschotelen.

Zoiets.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pappie_Culo op 20-01-2009 12:21:32 ]
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_65239761
Ik lust vrijwel alles. Er zijn dingen die ik vroeger misschien niet lekker vond (bijvoorbeeld cranberry-saus) die ik nu juist wel lust. Het gaat ook meer hoe mensen het klaarmaken.
En vroeger was het ook zo bij ons: vreten wat de pot schaft, tenzij goede reden (allergie of zo).

Ik ben trouwens Surinaams, dus misschien heeft het daarmee te maken (al het lekkere eten, roti, pom, sauto, nasi, bami, sate en vele andere dingen)
pi_65239912
Gekookte aardappels en alles wat daarvan afgeleid is, dus ook stamppotten willen gewoon echt niet. En erwtensoep, gebonden met aardappelen. Huuh. We aten ook zes dagen per week gekookte aardappelen, en op dag zeven een stamppot.

Sowieso had ik moeite met Hollandse groenten zoals mijn moeder en oma die kookten. Alles net te lang koken, gruwel. We hadden een moestuin, en mijn moeder vond groenten lekker als ze net te oud waren. Bruinverrimpelde tuinbonen met een heel dik vel. Boontjes waar niet tegenop te rengen viel. Slappe worteltjes. Gruwel. En dan alles grijs koken. Ik zag geen verschil tussen groene, witte en rodekool, want alles was grijs. En zo smaakte het ook. En dan weken achtereen. Boontjestijd? Zes dagen per week boontjes. Hel.

Ik heb alle groenten opnieuw moeten leren eten, en da's toch wel aardig gelukt hoor. Maar ik zal nooit groenten helemaal tot modder koken, ik bereid ze gewoon anders. Ik sta nu bekend als vuilnisbak, ik eet alles. Maar tussen mij en de gekookte aardappel en dus de stamppot en de erwtensoep komt het nooit meer goed.

Samen met mijn moeder lustte ik overigens alles: zij al die aardappels en doodgekookte groentes en vlees met veel spek (dat vergeet ik nog, bah, vlees met een enorme vetrand eraan), en ik de rest van wat er op de wereld te eten is. Maar omdat zij kookte, stond ik bekend als de moeilijke eter. Bekend patroon in onze familie: ze koken alleen aardappel, eten alleen aardappel, en noemen mij vervolgens een slechte eter omdat het enige ter wereld waar ik echt van ga overgeven de gekookte aardappel is.
pi_65245837
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:14 schreef _Arual_ het volgende:
Gekookte aardappels en alles wat daarvan afgeleid is, dus ook stamppotten willen gewoon echt niet. En erwtensoep, gebonden met aardappelen. Huuh. We aten ook zes dagen per week gekookte aardappelen, en op dag zeven een stamppot.

Sowieso had ik moeite met Hollandse groenten zoals mijn moeder en oma die kookten. Alles net te lang koken, gruwel. We hadden een moestuin, en mijn moeder vond groenten lekker als ze net te oud waren. Bruinverrimpelde tuinbonen met een heel dik vel. Boontjes waar niet tegenop te rengen viel. Slappe worteltjes. Gruwel. En dan alles grijs koken. Ik zag geen verschil tussen groene, witte en rodekool, want alles was grijs. En zo smaakte het ook. En dan weken achtereen. Boontjestijd? Zes dagen per week boontjes. Hel.

Ik heb alle groenten opnieuw moeten leren eten, en da's toch wel aardig gelukt hoor. Maar ik zal nooit groenten helemaal tot modder koken, ik bereid ze gewoon anders. Ik sta nu bekend als vuilnisbak, ik eet alles. Maar tussen mij en de gekookte aardappel en dus de stamppot en de erwtensoep komt het nooit meer goed.

Samen met mijn moeder lustte ik overigens alles: zij al die aardappels en doodgekookte groentes en vlees met veel spek (dat vergeet ik nog, bah, vlees met een enorme vetrand eraan), en ik de rest van wat er op de wereld te eten is. Maar omdat zij kookte, stond ik bekend als de moeilijke eter. Bekend patroon in onze familie: ze koken alleen aardappel, eten alleen aardappel, en noemen mij vervolgens een slechte eter omdat het enige ter wereld waar ik echt van ga overgeven de gekookte aardappel is.
Ja dit is wel vervelend - dan ligt het echt aan de manier van klaarmaken. Kun je ze nu niet laten kennismaken met ander voedsel? Ze uitnodigen dus en pasta/rijst oid klaarmaken?
pi_65246041
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik lust alles en vind mensen met lijstjes zeikerds.
Opgebakken aardappelen?
pi_65246099
Margarine, echt verschrikkelijk vind ik dat, ik eet nog liever de hele dag niets.
Verder lust ik eigenlijk alles wel, mits behoorlijk klaargemaakt.
pi_65246498
Heeft serieus nog niemand bleekselderij genoemd?

Bleekselderij.
pi_65246611
Oh, het moest een lijstje worden?

1. bleekselderij
2. groenselderij

That's it.
pi_65246810
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heeft serieus nog niemand bleekselderij genoemd?
Die mag er bij mijn rijtje ook bij
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:40:23 #87
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65247471
Ach, bleekselderij zit meestal in een salade met andere dingen en dan vind ik het niet zo erg. Maar ik ga inderdaad niet op een stengel zitten kauwen.
pi_65247819
Ohja, bleekselderij is ook niet mijn favoriet. T heeft zo'n vreemde smaak!
pi_65247848
Hmmm ik heb veel nog niet geproefd, dat zijn dingen die me ook totaal niet aantrekkelijk lijken... Ingewanden en dergelijke. Het enige dat ik ken en absoluut niet kan eten is sla.

Rucola krijg ik nog enigszins weg, maar dan ook maar 3 "blaadjes" ofzo, dan vind ik het al niet meer te eten. Alle andere sla heeft voor mij zo'n heftige gore smaak dat ik over mijn nek ga.. Ook als ik een broodje eet waar de sla afgehaald is, dan proef ik alleen die vieze smaak nog
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_65247982
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Opgebakken aardappelen?
Ik kook aardappelen speciaal om ze op te bakken en die zijn echt ontzettend lekker !

Verder heb ik geen dingen die ik niet lust, alleen dingen die ik niet zo lekker vind!
Wat ik niet eet zijn champignons, daar krijg ik gekkige uitslag van .
Haring ga ik weereens proberen vond het als klein kind ontzettend lekker, maar heb het heel lang niet geprobeerd
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:51:51 #91
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65247993
Bij ingewanden is het vaak het idee dat telt, vermoed ik.

Lever bijvoorbeeld, het is van het lekkerste vlees dat er is, mals en zeer smaakvol, moest het geen ingewand zijn was het voor velen ook één van de favoriete gerechten.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:52:34 #92
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_65248032
Gekookte lof.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:52:52 #93
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65248044
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:51 schreef Beregd het volgende:
Bij ingewanden is het vaak het idee dat telt, vermoed ik.

Lever bijvoorbeeld, het is van het lekkerste vlees dat er is, mals en zeer smaakvol, moest het geen ingewand zijn was het voor velen ook één van de favoriete gerechten.
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:54:43 #94
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65248131
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?
nee, dat niet.

En dat het stinkt hoeft geen argument te zijn, schapenvlees stinkt ook vreselijk, maar daar heerst minder taboe rond.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:55:49 #95
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65248192
Schapenvlees is ook niet lekker. Lamsvlees (zelfde beessie, ander vleessie) daarentegen

Iets wat stinkt eet ik niet.
pi_65248198
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Care, ik vind muntdrop naar zweetvoeten ruiken en ik eet het toch!
Asperges die stinken ook verschrikkelijk toch zijn ze errrrrug lekker
Of koolraap, ook zo'n rotlucht ! Heel veel lekker voedsel stinkt!
Oh en chips, buggles! zat naast mijn vriend toen ik een zak open maakte en beschuldigde hem gelijk ervan een scheet gelaten te hebben maar het stinkt gewoon zo als je de zak openmaakt.

Ik ruik overigens wel aaaaltijd aan eten, maar ook als het stinkt probeer ik het
Geur kan misleiden
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:57:02 #97
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65248248
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:56 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Care, ik vind muntdrop naar zweetvoeten ruiken en ik eet het toch!
Asperges die stinken ook verschrikkelijk toch zijn ze errrrrug lekker
Of koolraap, ook zo'n rotlucht ! Heel veel lekker voedsel stinkt!
Oh en chips, buggles! zat naast mijn vriend toen ik een zak open maakte en beschuldigde hem gelijk ervan een scheet gelaten te hebben maar het stinkt gewoon zo als je de zak openmaakt.

Ik ruik overigens wel aaaaltijd aan eten, maar ook als het stinkt probeer ik het
Geur kan misleiden
Hier niet. Wat stinkt gaat de prullenbak in.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:57:37 #98
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65248276
Owja nou je het zegt, die Buggles.. die lust ik eigenlijk niet! Die stinken echt naar iets ongezonds.. dat mensen dat eten..

Toch iets gevonden wat ik niet lust. Zal wel meer zijn, alleen ik eet het niet dus ik weet het niet
pi_65248283
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:

[ afbeelding ]
Oh daar had ik een leuke blunder mee !
Alleen waren de madame jeanette's die ik gehaald hadden net kleine paprikaatjes en ik was er ook heilig van overtuigd dat het paprikaatjes waren dus ik schuif zo'n heel ding in mijn mond en de rest kan je wel raden ! Ben naar de buren gerend om een appel te halen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:01:19 #100
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_65248433
rode kool
spruitjes
mosselen
rauwe oesters
processed vlees (hamburgers, frikandellen, nuggets etc.)
waterkipfilets van de supermarkt (krijg het niet weg)
magnetronmaaltijden
Ponyvlees
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:02:04 #101
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65248473
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:01 schreef Vandaag... het volgende:
rode kool
spruitjes
mosselen
rauwe oesters
processed vlees (hamburgers, frikandellen, nuggets etc.)
waterkipfilets van de supermarkt (krijg het niet weg)
magnetronmaaltijden
Ponyvlees
The Cook did it!

Kipsate met rijst. Die is echt lekker
pi_65249324
Bananen, warm fruit (pizza's met ananas, brrr), fruit met zo'n laagje suikerslijm erop zoals bij sommige gebakjes, pap/yohurt/vla met klonten erin. De meeste soorten snoep vind ik ook vies.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_65249504
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Oh daar had ik een leuke blunder mee !
Alleen waren de madame jeanette's die ik gehaald hadden net kleine paprikaatjes en ik was er ook heilig van overtuigd dat het paprikaatjes waren dus ik schuif zo'n heel ding in mijn mond en de rest kan je wel raden ! Ben naar de buren gerend om een appel te halen
Suiker werkt ook er goed
pi_65249555
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:26 schreef Axia het volgende:

[..]

Suiker werkt ook er goed
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:35:06 #105
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65249863
Pff, geloof dat ik best wat dingen niet lust
Witlof, amandelen, asperges, bietjes, rode kool, chinese kool, kokos en peultjes eet ik echt niet.
Ik hou niet van prei (tenzij geroerbakt), witte bonen in tomatensaus eet ik niet meer sinds ik er ooit heel ziek van geworden ben, vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
En dan eet ik geen rijstepap, griesmeelpudding of andere semi vloeibare substanties met klontjes erin
Warm fruit (zoals hierboven vermeld) maakt mij trouwens ook niet blij
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_65249963
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
gelukkig lust je het nog wel
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:37:22 #107
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65249976
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:
Pff, geloof dat ik best wat dingen niet lust
Witlof, amandelen, asperges, bietjes, rode kool, chinese kool, kokos en peultjes eet ik echt niet.
Ik hou niet van prei (tenzij geroerbakt), witte bonen in tomatensaus eet ik niet meer sinds ik er ooit heel ziek van geworden ben, vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
En dan eet ik geen rijstepap, griesmeelpudding of andere semi vloeibare substanties met klontjes erin
Warm fruit (zoals hierboven vermeld) maakt mij trouwens ook niet blij
Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eet
Lang leve mij! *O*
pi_65250045
spruiten en speklappen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:41:35 #109
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65250162
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:37 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eet
Nee joh, ik eet heel veel en probeer eigenlijk alles ook uit! Eet trouwens niks wat ooit uit zichzelf gewiebeld heeft, maar dat heeft niks met 'niet lusten' te maken
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:14:39 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65251634
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Opgebakken aardappelen?
Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:35:30 #111
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65254677
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.
Natuurlijk, bij jou is dat anders OT marsepein *ril*
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:16:59 #112
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65263964
Spruiten
Witlof

Maar kan ik even niet verzinnen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65264201
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:16 schreef Qwea het volgende:
Spruiten
Witlof

Maar kan ik even niet verzinnen.
Probeer eens witlof met ham en kaas in bladerdeeg zo lekker!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:42:38 #114
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65265388
Jaaaa
Wel het hart uit de witlof halen anders is het bitter, das minder.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:14 #115
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_65266075
zuurkool
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:12:39 #116
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_65266793
zuurkool, poffertjes, zalm, rode kool, bietjes, melk en marsepijn
an urge to help mankind overcomes me
pi_65268600
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan niet Mijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort

Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.

Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...

Fruit wel: aardbeien, bananen, peren, meloenen en perziken.

Wel: melkproducten behalve karnemelk.

Wel: brood, rijst en macaroni en aardappelen.
pi_65269342
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan niet Mijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort

Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.

Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...

Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:08:37 #119
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65269841
Geen kip? Ok, kippenboot met botjes enzo kan ik me voorstellen, maar geen kipfilet? Dat lust toch iedereen? Tenzij je vega bent natuurlijk.
pi_65269858
Vis
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_65269936
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef Cothen het volgende:

[..]

Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ook
Verder is koud/rauw vlees en vis niet te kanen.

En van die "lekkere" vers belegde broodjes met veel te veel troep erin, maar daarbij ook een nog een krentebol met boter
Doe mij maar gewoon een boterham met hagelslag of pindakaas

Geen klasse geen stijl !

Pindakaas is babypoep

pi_65270495
Komtie dan he:

- vis of iets anders wat uit de zee komt (behalve tonijn uit een blikkie, of zalm als m'n moeder er quiche van maakt)
- spruiten, aubergine, asperges, broccoli, lichee
- koffie, bier, wijn, rum, ice-t

maar jah, ik ben nog lang niet zo erg als m'n zusje, en ben de afgelopen jaren eigenlijk steeds meer gaan eten (vroeger at ik ook geen paprika's en geen champignons enzo) mijn zusje eet namelijk GEEN, en dan ook echt GEEN groente of fruit. Af en toe onder dwang gekookte aardappels (fijngeprakt met heel veel jus en geraspte kaas )of een glaasje verse jus (door een theezeefje, anders zitten er vezels in)

Tegen mijn moeder is vroeger steeds gezegd: "Dat gaat vanzelf wel over, daar groeit ze wel overheen". Ze is nou 19, en ze eet steeds minder (toetjes zijn tegenwoordig ook al verbannen ) Dus jah, als we weer eens thuis eten dan staan er vaak wel veel pannen op het vuur ja.
pi_65305677
- Zeefruit
- Doperwten
- Bonen (behalve snijbonen)
- Roquefort / gorgonzola en dergelijke kazen
- Haring (in tomatensaus)
- Fabriekssalades (bijv. huzarensalade)
- Zoute drop
- Orgaanvlees
- Olijven
- Rauwe tomaat
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_65307962
Koffie
Slagroom (de geklopte versie dan), dus meestal ook geen taart
Warm fruit:ananas door je eten, appeltaart, stoofpeertjes, brrr...
Paprika (dat vind ik ook fruit)
Witlof met ham en kaas (sta ik echt al te kokhalzen als ik het ruik)
Gekookte prei
Gebakken aubergine
Pindakaas
Jam
Rozijnen/krenten
Couscous
Rode kool
Erwtensoep
Boerenkool met harde stukjes
Pudding

Het is zo opeens eigenlijk wel heel veel. Meeste dingen lust ik wel als het maar goed bereidt is en de rest komt vooral op het zelfde neer, ik vind veel dingen gewoon veel lekkerder als ze fris en rauw zijn.
Ik lustte vroeger thuis nog veel minder groenten, maar dat kwam omdat m'n moeder alles met aardappelen maakte. Lekker oosters of Italiaans is eigenlijk alles wel erg lekker.

Daarentegen is er geen vlees of vis dat ik niet lust.

[ Bericht 4% gewijzigd door Innocence op 22-01-2009 09:45:10 ]
Sweet and innocent...
pi_65308080
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Beregd het volgende:

[..]

nee, dat niet.

En dat het stinkt hoeft geen argument te zijn, schapenvlees stinkt ook vreselijk, maar daar heerst minder taboe rond.
Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
pi_65308123
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
pi_65308151
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:

vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat

Vanillevla lust ik sinds mn 12e ofzo ook niet meer Althans, ik wordt er misselijk van (ook van melk trouwens)
pi_65308321
Snijbonen zijn trouwens ook vies!

Maar dat is volgensmij vooral omdat ze altijd tot moes gekookt worden of er harde stukjes inzitten.

Ik eet sindskort wel bloemkool, brocolli, witlof, allerlei kolen, gewoon door ze niet met aardappelen te eten en ze alleen te blancheren en bakken.
Sweet and innocent...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 januari 2009 @ 10:20:20 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65309086
Paprika (al eet ik dat nog wel als het ergens doorheen zit, als het maar niet rauw is)
Rauwe tomaat (dat krijg ik echt niet naar binnen, tomaat in bereide vorm gaat er goed in)
Peulvruchten (als kind al niet en nu nog steeds niet, melige bende)

Onze zoon hoeft niet alles lekker te vinden maar hij moet wel proeven. Ongeveer 1x per jaar een spruitje en dat vindt ie niet eens echt vies (ik lust ze best, als kind al - maar vriendlief niet). We gaan voor zoon niet apart koken, hij moet in elk geval een gedeelte opeten - de ene keer wat meer dan de andere. Hij heeft een tijd "kale" pasta gegeten maar tegenwoordig eet ie dat weer met saus. We gaan vooruit.

Vriend en zoon houden niet van mais. Ik wel. Dus als zij bruine/rode/witte bonen of erwtjes eten, eet ik mais Dat is eigenlijk de enige keer dat we echt iets apart koken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65310147
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur , smaak Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.

OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenken Ook probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
pi_65310713
Oh ja, pindakaas
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_65310738
Spruitjes
Bloemkool
Lillende vetjes aan je vlees
Jus
Chocolade
Slagroom
Fok!bejaarde
pi_65311497
koffie
bier
wijn
vis ( behalve kibbeling en lekkerbekjes)
spruitjes
orgaanvlees
spareribs
gekookte prei
aubergine
radijs
witlof
asperges
alle andere soepen dan groentensoep
(karne)melk
geitenkaas
schimmelkaas
feta
olijven
tuinbonen

Dat waren de belangrijkste dingen wel, lust nog wel meer niet, maar kan daar ff niet opkomen

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 22-01-2009 11:50:28 ]
pi_65311547
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
Dat was ook eens en nooit meer, water
Ook nog een keer mijn tong met dreft geboend (was toen wel jong, maar toch)
pi_65311710
Rucola (rauw/puur in salade)
Zeevruchten
Uitgesproken vissige vis
Orgaanvlees m.u.v. lever
Goulash van mams
Asperges
pi_65312381
Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
Sweet and innocent...
pi_65312411
Een aanvulling op mijn eerdere post:

Margarine
Bananen, ergens door vind ik ze wel oké, maar zo uit de hand
Appels, hetzelfde verhaal als bananen
Asperges uit een pot, iets wat mijn schoonmoeder met plezier opdient.
Gekookte, erg kruimige aardappels
Kapotgekookte groenten
Rabarber in een gerecht zonder zuivel (dat geeft zo'n naar gevoel aan je tanden)
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:14:05 #138
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65312744
Ik merkte wel dat ik heel veel dingen wel ging lusten toen ik ze zelf klaar ging maken. Mijn moeder kookte sommige dingen te gaar, of kookte ze in het algemeen, die ik nu bijvoorbeeld wok. Andere samenstellingen doet soms ook wonderen!
Prei werd bij m'n moeder gekookt en dan met een maisena sausje.... niet weg te krijgen!! Terwijl prei gewokt met andere groenten heerlijk is!
Te gaar gekookte spruitjes vond ik ook niks, maar spruitjes gewokt met rode wijn of met knoflook en cashewnoten is een groot succes!

Bereiding doet dus veel
Miauw
pi_65312754
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:38 schreef Sylvana het volgende:
alle andere soepen dan groentensoep
Hoe wéét je dat nou?

Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
pi_65312809
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur , smaak Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.

OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenken Ook probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
Dan nog is geur erg bepalend voor smaak Eet maar eens met je neus dicht
pi_65312863
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe wéét je dat nou?
Nouja, de "gewone" andere soepen zoals tomatensoep, kippensoep, champignonssoep, aspergesoep enzo lust ik iig niet. Maakt niet uit door wie het is klaar gemaakt of van welk merk.
pi_65312906
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dan nog is geur erg bepalend voor smaak Eet maar eens met je neus dicht
Ahaargh. Ik weet heus wel dat je met een verstopte neus minder goed kunt proeven, yadada. Maar dat zegt niet dat vieze geur automatisch gelijkstaat aan vieze smaak, wat jij wel beweert.
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 12:27:20 #143
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_65313134
vis en alle schaal/schelp en andere zeedieren (ik lust dan weer wèl kroepoek)
kip, kalkoen en ander gevogelte
biefstuk en vergelijkbaar half rauw vlees
shoarma met knoflooksaus (ik eet het met satésaus)
spaghetti (structuur staat me niet aan, macaroni lust ik wel, zelfde materiaal, andere structuur)
alle soepen die geen tomatensoep zijn
rode kool (vers is het nog te doen maar uit blik/pak dan loop ik echt weg)
wokkels
frkadellen (of frikandellen, hoe je ze wil noemen)
eigenlijk alle sauzen behalve mayo, fritessaus, satesaus, babi pangang saus
schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten
prei (vooral in de bami, dat knappert zo, bah!)
saucijzenbroodjes
alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo

ja ik kan nog wel een uur of wat doorgaan ik ben niet zo makkelijk met eten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_65313180
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
Ja maar dat is rude en het was lekker, wat je kookte
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:34:24 #145
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65313395
Vroeger waren er wel wat soorten vlees die ik niet lustte, met name varkens, plus bijna alle soorten vis, maar sinds een jaar of vijftien eet ik helemaal geen dieren meer, of ik het nou lust of niet.

Van alles wat dan overblijft lust ik zo goed als alles. Ik kan maar één ding verzinnen dat er niet van harte in gaat bij mij en dat is zilvervliesrijst. In nasi of zo gaat het nog, maar kale zilvervliesrijst als bijgerecht of zo, brr! Alsof je op elastiek zit te kauwen.
pi_65313521
Oh, herkenbaar, Frollo! Ik ben in principe een groot voorstander van volkoren en vezelig en gezond, maar zilvervliesrijst maak ik dus echt nooit!
Nou ja, typisch geval van: bij anderen eet ik het wel. En ik krijg het ook wel weg. Maar lekker is het niet
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:21:35 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65315066
Zilvervliesrijst
Ik vind basmati dan weer niet zo lekker, zal ik zelf nooit maken!
Miauw
pi_65315196
quote:
[b]Op donderdag 22 januari 2009 12:27
frkadellen (of frikandellen, hoe je ze wil noemen)

Dat ligt er aan wat je bedoelt Gehaktbal: Frikadel. Staaf vlees uit de frituurpan: Frikandel
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:32 #149
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_65315273
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:28:11 #150
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65315296
Kapucijners met spek en paprika
pi_65316380
Oh, inderdaad, nog vergeten in mijn lijstje:

Witte rijst, van die droge smakeloze keutels, verschrikkelijk. Doe mij ook maar zilvervliesrijst
pi_65316703
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillen en ik krijg het wel weg hoor, als het me wordt voorgezet.

Ik heb trouwens iets bedacht dat ik echt niet door m'n strot krijg: red bull. Ik word al misselijk bij de gedachte Dat is een van de weinige dingen die ik echt zou weigeren, als ze me werden voorgezet.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:09:41 #153
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65316797
Ik eet bijna alles, kort lijstje dus

Sprutjes
Tuinbonen.

Zo.
pi_65318179
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:27 schreef djkoelkast het volgende:
alle soepen die geen tomatensoep zijn

schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten

alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo
Dat zijn echt dingen die je niet onder een noemer kunt doen en waarschijnlijk niet durft te proberen. Hoe kun je nou alle uitheemse diersoorten niet lusten?
Sweet and innocent...
pi_65320153
Erwtensoep
Witlof, aubergine, champignons.
Alle soorten paté en lever.
Alles met kokossmaak, zo ranzig
Ham. (Behalve parmaham) Lever. Tonijn.
Geitenkaas.

Valt nog wel mee als ik het vergelijk met andere mensen in dit topic
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:56:26 #156
15967 Frollo
pi_65320457
O ja, ik weet er nog een! Schapenkaas!
Ik was dat ooit eens aan het eten en zomaar ineens verscheen een beeld voor mijn geestesoog van een schaap met een lange, onverzorgde vacht, vol aangekoekte korsten van modder, stront en pis. Sindsdien lust ik het niet zo erg meer.
pi_65324658
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:56 schreef Frollo het volgende:
O ja, ik weet er nog een! Schapenkaas!
Ik was dat ooit eens aan het eten en zomaar ineens verscheen een beeld voor mijn geestesoog van een schaap met een lange, onverzorgde vacht, vol aangekoekte korsten van modder, stront en pis. Sindsdien lust ik het niet zo erg meer.
Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?
pi_65324743
Alle zachte/blauwe/witte kazen.

Verder lust ik eigenlijk alles wel.
Life is too short not to have fun
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:13:58 #159
15967 Frollo
pi_65327187
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:58 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?
Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:17:03 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65327307
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...
Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vacht
Miauw
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:01:48 #161
15967 Frollo
pi_65328410
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:17 schreef Lips het volgende:

[..]

Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vacht
Het gaat om het idee-hee!

Ik voel me zo onbegrepen...
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:38:05 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329207
  • Alle kazen sterker dan jonge kaas
  • Chili con carne
  • Spruitjes
  • Rood vlees, dus d.w.z. al het vlees dat niet "well done" is. Biefstuk Filet Americain
  • Olijven
  • Hutspot / Peen & ui
  • Vis, maakt niet uit wat voor vis. Vis is ieks.

Ja, ik ben lastig.
  • [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_65329343
    kaas
    boter
    karnemelk
    mokka
    bier
    witte chocolade
    creme/brie/paturain what ever

Dat is het wel
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_65331514
    Ik proef altijd alles wat me wordt voorgezet/aangeboden/bij mij uit de pan komt, maar er zijn echt wel een aantal dingen die ik echt niet zo lekker vindt:

- orgaanvlees in alle vormen (roompate kan nog net, maar daar houdt het dan wel mee op)
    - mosselen
    - Gember (een klein schepje of bolletje is al genoeg om me te doen gruwelen)
    - nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
    - koriander. Maar ik ben het aan het 'leren eten' zoals dat zo mooi heet.
    - vlees met vetrandjes, knoepertjes of flubbertjes er in. Daar gruwel ik echt van. Vooral van dat gemalen goedkoop vlees (cordonblue en sateschnitzel enzo). Brrrrrr.
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
    pi_65333667
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
    Ik proef altijd alles wat me wordt voorgezet/aangeboden/bij mij uit de pan komt, maar er zijn echt wel een aantal dingen die ik echt niet zo lekker vindt:

- orgaanvlees in alle vormen (roompate kan nog net, maar daar houdt het dan wel mee op)
    - mosselen
    - nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
    - vlees met vetrandjes, knoepertjes of flubbertjes er in. Daar gruwel ik echt van. Vooral van dat gemalen goedkoop vlees (cordonblue en sateschnitzel enzo). Brrrrrr.
    Trouwplannen
    pi_65335145
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 01:08 schreef egeltje1985 het volgende:
    Geen kip? Ok, kippenboot met botjes enzo kan ik me voorstellen, maar geen kipfilet? Dat lust toch iedereen? Tenzij je vega bent natuurlijk.
    Kippenboot

Nee, ik ben geen vega maar vreselijk kieskeurig en dat is idd soms best lastig
    pi_65335165
    hete bliksem
    welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
    pi_65335275
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:43 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.
    Klopt, uit eten gaan in een goed restaurant is niet aan mij besteed
    pi_65335320
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 14:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillen en ik krijg het wel weg hoor, als het me wordt voorgezet.

Ik heb trouwens iets bedacht dat ik echt niet door m'n strot krijg: red bull. Ik word al misselijk bij de gedachte Dat is een van de weinige dingen die ik echt zou weigeren, als ze me werden voorgezet.
    Cola
    pi_65339067
    quote:
    Hier moet ik ook altijd ingrijpen omdat er anders boemboe ingaat, gewoon zelf je vlees marineren/kruiden .
    pi_65339161
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 23:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Trouwplannen
    ik snap je post niet
    pi_65339184
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 12:01 schreef Innocence het volgende:
    Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
    Nouja het is wel handig, gezien dikmakend enzo, maar het inmiddels ontelbare aantal keren dat ik 'Wát? Je lust geen chócólá????' heb gehoord, beginnen me onderhand ook de keel uit te hangen .

En ach, ik eet het wel hoor als het zoiets is als stracciatella of gewoon een stukje op een taart - maar het is niet iets wat ik echt lekker vind, ik zou het ook nooit kopen ofzo.
    pi_65339338
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:

Ik vraag me dan af wat je eet als avondeten ofzo ? Ik bedoel, hoe ziet je 'weekmenu' er zeg maar uit.. eet je dan elke avond macaroni zonder saus ofzo?

Ik eet dus wel alles, het komt hier ook bijv. bijna nooit voor dat ik een groente twee keer eet in één maand - ik ben erg van het varieren. (behalve overigens sperziebonen, maar daar ben ik gewoon echt gek op , die kan ik elke dag wel eten).
      vrijdag 23 januari 2009 @ 11:58:22 #174
    199397 Windigo
    Flavourtarian
    pi_65339588
    quote:

*ril* ik vind dat ook echt heel vies.
    pi_65354174
    Huzarensalade, jek! En blauwe kaas.
    pi_65354768
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Tezz het volgende:

[..]

ik snap je post niet

mijn hart wat doe je ?!
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:06:07 #177
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_65354802
    quote:
    Oja, dat lust ik ook niet! Wel geprobeerd, meerdere malen, maar vind het echt niet lekker!
    Miauw
    pi_65361610
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 20:05 schreef EricT het volgende:

[..]

mijn hart wat doe je ?!
    Omdat ik allemaal dingen opnoem die jij goddelijk vindt?
    Of breek ik nu je hart omdat ik je post niet snap....
      zondag 25 januari 2009 @ 18:50:09 #179
    61279 Coolfool
    Belanda goreng
    pi_65393931
    Nou, er zijn zeker een aantal dingen die ik niet lust:

-Tomatensaus/soep
    -Warm fruit
    -Anijs/Venkel
    -Gekookte aardappelen en stamppotten
    -Makreel
    -En brrrrr, boter onder beleg en vetrandjes aan vlees
    -Zure haring, zure leverworst
    -Viskuit
    -Jam

Voor de rest lust ik volgens mij alles wat ik tot nog toe heb gehad. Soms zijn sommige recepten gewoon wat minder lekker. Soms is iets gekookt niet lekker, maar door een salade of uit de oven dan weer wel. Dat is gewoon een kwestie van proberen.
      † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 19:23:42 #180
    34726 Fratz
    Max
    pi_65395077
    Koffie. Lust ik echt niet. Ook alle dingen met een koffiesmaak daar walg ik van.
    Spruitjes. Op alle manieren al geprobeerd, maar nee.
    Witlof, gekookt, rauw, maakt niet uit.

Verder zou ik het zo niet weten. Ik proef altijd alles, ook dingen die ik wat minder vind, misschien is het dan wel lekker =)
    There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
    pi_65396045
    Spruitjes
    Karbonaat, shoarma, draadjesvlees
    Nog wel meer dingen maar daar kom ik nu even niet op
      zondag 25 januari 2009 @ 20:26:14 #182
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65397357
    eigenlijk (zover ik me kan herinneren) alles tot nu toe, behalve 'kale' bruine bonen. Bruine bonen in tomatensaus lust ik dan weer wel
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65400675
    Wat vinden veel mensen kaas, eieren en melk toch vies...

OT: Tomaat en spruitjes
    pi_65439733
    Spruitjes!! Daar ga ik echt van over m'n nek, evenals van de karnemelkse gortpap die ik als kind altijd 'verplicht' moest eten. Walgelijk!!
    Met slakken, mosselen, oesters of inktvis doe je me ook geen plezier, en hetzelfde geldt voor alles waar alcohol in zit. Zulke dingen weiger ik altijd vriendelijk.

Op witlof, asperges, champignons en de meeste koolsoorten ben ik ook niet dol, maar eet ze uit beleefdheid wel als ze me ergens voorgezet worden.
    NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
    JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
    pi_65561795
    Alle soorten vis (Behalve vissticks!), witlof . Kool (Alle soorten!), Lever en vetrandjes aan vlees .
    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
    pi_65562994
    quote:

Nasikruiden zoals van Konimex is zout, peper en djinten (Komijnzaad). Misschien dat die laatste niet smaakt?
    pi_65566490
  • gember ( gewoon los als klontjes of jam)
  • grapefruit ( brrrrrrrr )
  • witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)
  • olijven ( lust wel alles met olijfolie, ben er zelfs gek op! maar olijven an sich brrr)
  • In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      vrijdag 30 januari 2009 @ 15:35:45 #188
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65569293
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende: het komt hier ook bijv. bijna nooit voor dat ik een groente twee keer eet in één maand - ik ben erg van het varieren.
    Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
    Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.

Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.

Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.

[ Bericht 25% gewijzigd door RobinOok op 30-01-2009 15:43:01 ]
    pi_65570453
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
    Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.

Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.

Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
    Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....
    pi_65570517
    Venkel.
    Spruitjes.
    Bloemkool.
    Maiskolven in je eten.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      vrijdag 30 januari 2009 @ 23:59:46 #191
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65584931
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 16:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....

Maar dan nog...
    pi_65585382
    Ik vind blauwschimmel nog steeds wel lastig. Ik eet het wel, maar ik kan maar weinig op en ik snap ook niet hoe mensen er 'hmmmm' bij kunnen zeggen En de structuur van vlees vind ik belangrijk, vandaar dat ik varkensvlees en alle vlees met bot/vet er in of er aan niet te eten vind. Ik wil een zachte en tegelijkertijd stevige, dus malse structuur dat niet glibbert. Bij rund of hert of lam en dan de mooie stukken zit ik dus vrijwel altijd goed.
    De structuur van mandarijn staat me ook tegen, het vel dan, bedoel ik. Ook orgaanvlees vind ik - heel kinderachtig - puur om de naam en de precieze duiding niet aangenaam.
    Sushi kan ik best eten, maar ik vind het niet bijzonder. Ik vind het geen smaaksensatie, en de grootste zonde vind ik coquilles die rauw worden geserveerd. Ik vind echt dat je dat de smaak en de mens die het gaat eten én de coquille niet aan kunt doen, zó jammer, zo'n rauwe kwats smaakt nergens meer naar En dan te bedenken hoe het had kunnen smaken, even kort op de gril..
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 00:15:55 #193
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_65585465
    Ik ben in de loop der tijd meer gaan eten. Maar wat er nog steeds echt niet in gaat.
    - Bloemkool
    - Broccoli
    - Witlof
    - Spruiten
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_65586997
    darmen, ogen, penis, varkenspoten, witlof, spruitjes, eendennek, eendentong, gedroogde groeten zoals bamboe etc, lamvlees, schelpdieren,
    pi_65587032
    wtf hoe kan mensen eieren en kaas vies vinden ??? Jullie toch wel pannenkoeken,tostie en fastfood, omlet?!!

en gember eet je niet LOL !
      zaterdag 31 januari 2009 @ 01:45:03 #196
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_65587305
    Vis Witlof Olijven (behalve in tapenade) Rauwe ui
    Maar alles wat ik vroegâh niet lustte, vind ik nu heerlijk. Bloemkool. Spruitjes. Broccoli. Stoofpeertjes
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
    pi_65587619
    Olijven, zeewier, sushi,
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
    pi_65590660
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 23:59 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Maar dan nog...
    Ik geef je verder geen ongelijk
      zaterdag 31 januari 2009 @ 12:34:48 #199
    164571 Sneeuwvlok
    Groetjes, veldmuis
    pi_65592429
    Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
    Geitenkaas.

That's it...
    pi_65592515
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
    Geitenkaas.

That's it...
    Chapignons met geitenkaas, zóó lekker
    (sorry )
      zaterdag 31 januari 2009 @ 12:44:59 #201
    164571 Sneeuwvlok
    Groetjes, veldmuis
    pi_65592680
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Chapignons met geitenkaas, zóó lekker
    (sorry )
    Baaaaaaah.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 13:00:44 #202
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_65593105
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:

• witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)

• Probeer eens een witlofsalade op de volgende manier:

Snij appel, banaan, druiven, mandarijn (kortom fruit) in stukjes en doe het in een saladekom
    Snij witlof klein en doe het in de saladekom
    Flinke scheut vanillevla erdoor husselen als dressing.
    Net voor de sla op tafel komt Cruesli eroverheen en een beetje hagelslag. De Cruesli moet knapperig blijven namelijk, dus pas op het laatst toevoegen.
    Mijn kinderen hadden een hartgrondige hekel aan witlof, en zo heb ik ze witlof leren eten, want ik ben er dol op. Nu lusten ze alle variaties, maar dit recept blijft favoriet.

Ik lust alles wat me voorgezet wordt, behalve gekookte lever en erwtensoep.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_65593488
    Wat een leuk gerecht met bijzondere ingrediënten ER
      zaterdag 31 januari 2009 @ 15:22:36 #204
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65596202
    quote:

. Hoe kan je dat nou niet lusten. Ik heb vandaag 2 bakjes gehaald waarvan er al 1 op is
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65616187
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:22 schreef The_Hives het volgende:

[..]

. Hoe kan je dat nou niet lusten. Ik heb vandaag 2 bakjes gehaald waarvan er al 1 op is
    Omdat het vieze glibberige dingen zijn die in elk gerecht overheersen denk ik
      zondag 1 februari 2009 @ 09:56:31 #206
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_65616195
    Champignons en peultjes.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_65616218
    Van die After Eight chocolade

Zo verschrikkelijk vies, ik weet niet of het nog bestaat trouwens...
    pi_65617307
    quote:
    Geitenkaas.

That's it...

Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur. Hetzelfde heb ik met olijven, terwijl ik wel weer zo een bakje olijventapenade op stokbrood leegsmeer.

Verder lust ik bijna alles. Wel wat dingen die ik minder lekker vind maar geen dingen die ik écht niet lust of eet. En alles moet geprobeerd worden
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65617452
    Damn als ik dit zo lees, eet ik echt alles! Ik lust sowieso alle groenten die ik ooit gegeten heb, vind alleen rode kool met appeltjes en doperwtjes uit blik minder lekker (sowieso groenten en fruit uit blik is best een slecht idee).

Ik eet alleen geen vlees, maar da's niet omdat ik dat niet lekker vond
      zondag 1 februari 2009 @ 12:36:50 #210
    158344 RoodWitBlauw
    rasechte hollander
    pi_65619420
    Vis
    Lever
    “YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
    pi_65619778
    Bruine bonen
    Erwtensoep
    Lamsvlees
    Lever
    Oesters
    I found myself alone,
    Alone above the raging sea
    That stole the only boy I loved
    And drowned him deep inside of me
    pi_65620419
    Oesters
    Banaansnoepjes
    Energy drink-Red bull etc.
    Kauwgom, maar voonamelijk omdat het (vaak) zo ordinair is
    Melk, ik vind echter bijna alle bewerkingen van melk wél lekker
    Bepaalde roosvice drankjes, die me herinneren aan een antibioticakuur toen ik 6 was.
    Sommig varkensvlees, zeker als het bijvoorbeeld in een broodje bapao zit, dan heeft het een vreemde penetrante geur smaak
    Donkere bieren, zoals guiness etc. Veel donker dan palm hoeft van mij niet. Ik drink liever Hefe Weiß
    Puddingen, griesmeel inc
    pi_65621943
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur.
    Lust je ze rauw wel?
    Sweet and innocent...
    pi_65622594
    kokosmakronen
    brinta en dat soort papjes
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_65623778
    Asperges
    Champignons (ik krijg ze wel weg, maar lekker? Nah.)
    Witlof
    Idd de slakken, mosselen e.d.
    Garnalen
    Hamlappen
    Aubergine
    pi_65628526
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 13:45 schreef Innocence het volgende:

[..]

Lust je ze rauw wel?
    nooit geprobeerd. Goh, stom eigenlijk. Ben er dan onbewust vanuit gegaan dat ze rauw dezelfde structuur hebben als bewerkt.

Die ene lust ik wel trouwens. Die hele lange dunne, zitten veel in Japanse gerechten. Zijn dat unoki champignons ofzo? Die structuur is niet zo gek.
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 1 februari 2009 @ 18:32:23 #217
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65631436
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 16:51 schreef huuphuup het volgende: Die hele lange dunne, zitten veel in Japanse gerechten. Zijn dat unoki champignons ofzo? Die structuur is niet zo gek.

Ja, enoki. Hier meer daarover: http://tokowijzer.wordpress.com/enoki-paddestoel/
    pi_65632628
    ja die bedoel ik ja. Als je zo'n hapje hebt met een dun bosje van die enoki's gerold in een lapje (rund)vlees, dat vind ik wel lekker. maar ik hoef er ook geen 100 van ofzo
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65633733
    Pudding met velletje en klontjes. Ga ik echt van kokhalzen.
    pi_65636437
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
    jah maar dat zijn toch ook gewoon smerige dingen? Ik hoef ook geen melk die drie weken over de datum is ofzo brrr...
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65637584
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
    Vel op warme chocolademelk

Vroeger bij scouting van iedereen die chocomelvellen verzamelde, omdat verder niemand het lustte
    pi_65689085
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik kook bijna elke dag (mijn vriend kookt ook wel eens, maar dat is misschien 2 keer per maand). We eten wel 1 keer in de week makkelijk - dat varieert dan van pizza, patat, chinees afhalen, broodje shoarma etc.

Ik eet dus zes keer per week iets anders, ongeveer drie keer aardappeltjes-vlees/vis-groente, de andere drie keer pasta/rijst/mie etc. In dat laatste gaat meestal een groentepakket (of zelf vers gesneden groenten). Ik kies dan wel steeds een ander pakket of gooi er zelf steeds iets anders bij.

We eten vrijwel alle groenten regelmatig die je noemt, behalve zuurkool (zijn we allebei niet echt gek op). Overigens denk ik niet dat je mais bijv. kunt zien als echte groente an sich, dat is (voor mij iig) meer iets wat door de sla gaat (of in de magnetron zodat je popcorn krijgt ).

Dus nouja, met deze telling kom je op 3 verschillende soorten groenten per week, is 12 tot 15 per maand, dat is makkelijk te doen hoor .
      vrijdag 6 februari 2009 @ 13:14:03 #223
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_65797411
    Ik lust best veel, en probeer ook van alles, ook al vond ik het de vorige keer niet zo lekker. Je moet sommige dingen ook gewoon leren eten. Of drinken.
    Wat ik alleen echt niet lust is lever. Daar ga ik serieus van kokhalzen Dus ook dingen als wild (eend e.d.) vind ik minder lekker.
    Oh, en waar ik ook minder van houd, maar dat is meer algemeen, is pikant eten. Als ik bijv. iets met rode peper erin eet heb ik gelijk 2 dagen last van mn maag.
    Vanavond ga ik weer 's haring proberen, dat vond ik een tijdje geleden ook niet echt lekker. Kijken hoe dat bevalt.
    Er zijn ook wel dingen die ik minder lekker vind (spruiten, witlof), maar dat kan ik wel gewoon eten zonder het gelijk weer naar buiten te werken
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_65798141
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Enfermera het volgende:
    Ik lust best veel, en probeer ook van alles, ook al vond ik het de vorige keer niet zo lekker. Je moet sommige dingen ook gewoon leren eten. Of drinken.
    Wat ik alleen echt niet lust is lever. Daar ga ik serieus van kokhalzen Dus ook dingen als wild (eend e.d.) vind ik minder lekker.
    Oh, en waar ik ook minder van houd, maar dat is meer algemeen, is pikant eten. Als ik bijv. iets met rode peper erin eet heb ik gelijk 2 dagen last van mn maag.
    Vanavond ga ik weer 's haring proberen, dat vond ik een tijdje geleden ook niet echt lekker. Kijken hoe dat bevalt.
    Er zijn ook wel dingen die ik minder lekker vind (spruiten, witlof), maar dat kan ik wel gewoon eten zonder het gelijk weer naar buiten te werken
    Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !
      vrijdag 6 februari 2009 @ 15:24:05 #225
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_65802180
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !
    Ja precies.. Ik vind het ook echt jammer, maarja, ik heb geen zin in last van mn maag die paar dagen, dan laat ik het wel gewoon lekker staan..
    Knoflook is idd ook lastig..
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_65998075
    Ik lust best veel, sowieso alle groenten en op lever na alle soorten vlees. Wat ik NIET wegkrijg zijn tomaten en champignons. De laatste vind ik wel ideaal om te bereiden, je kunt er een hoop mee, probeer het ook telkens maar weet niet wat ik er mee aan moet als ik dat in m'n mond stop Verder kan ik ook heel slecht tegen 'stukjes' in m'n eten, bijvoorbeeld stukjes fruit in yoghurt. De rillingen lopen al over m'n rug als ik dit alleen al neerzet.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:01:05 #227
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_69327493
    Bananen lust ik niet!
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:10:11 #228
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_69327722
    quote:
    Op donderdag 12 februari 2009 20:01 schreef Mexxa het volgende:
    Verder kan ik ook heel slecht tegen 'stukjes' in m'n eten, bijvoorbeeld stukjes fruit in yoghurt. De rillingen lopen al over m'n rug als ik dit alleen al neerzet.
    dat heb ik ook vroeger had je van die vla met chocoladebolletjes erin *rilling* die ging ik echt stuk voor stuk kappot kauwen. dat gevoel dat je die hele bolletjes met zo'n kwak vla moet doorslikken.. heel vreemd, i know
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    pi_69327985
    n00b

In je diner van morgen zit wel paprika verwerkt, maar op zo'n manier dat je het misschien wel wegkrijgt. En anders heb je dikke vette pech!

Ik lust alles, als het maar goed klaargemaakt is!
    pi_69327997
    quote:
    Op dinsdag 20 januari 2009 10:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Nav. isegrims weekmenu topic, waar ze heule gemene dingen zegt hier een opsomtopic met dingen die je niet lust

TS begint met een copypaste
    [..]

Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens) ), dingen uit de zee anders dan vis en zeewier, en principieel geen paard/konijn
    Heb het idee dat in jou omgeving gewoon niemand lekker kan koken!

Een goed klaargemaakte pasta is hemels!
    Droog gehakt? Hoe maakt jou omgeving het betreffend vleesgerecht klaar?

Probeer ens de lokale pasta-pik, en mischien dat hij je enige tips kan geven over het maken van een lekkere pasta!
    pi_69328032
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:22 schreef Isegrim het volgende:
    n00b

In je diner van morgen zit wel paprika verwerkt, maar op zo'n manier dat je het misschien wel wegkrijgt. En anders heb je dikke vette pech!

Da's dus wat ik bedoel!

Gewoon effe proeven, zonder te zeuren van: Dah lus ik nie!
    pi_69328134
    Ik heb een collega wier vriend beweert geen enkele groente te lusten. Hij eet alleen maar patat en vlees. Zijn moeder gaf hem vroeger alleen wat hij lekker vond: patat en vlees.

!!!

Veel of weinig lusten heeft absoluut met je opvoeding te maken en veel zit tussen de oren!
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:31:30 #233
    22754 Steve-O
    Sarcasm-O
    pi_69328201
    Mierenneukers hier zeg . Enige wat ik echt niet te eten vind is roggebrood voor de rest lust ik alles wel.
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_69328320
    Ik heb best veel dingen waar ik an sich niet zo dol op ben, maar ook die dingen vind ik wél lekker wanneer ze op een goede manier bereid zijn. Je maakt mij bijvoorbeeld absoluut niet blij met wortelen (gewoon gekookt ofzo zeg maar), maar als ze verwerkt zijn in een soep, curry, of zelfs worteltjestaart, no problemo! Er is heel weinig wat ik echt 'vies' vind.
    pi_69328374
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:22 schreef Isegrim het volgende:
    n00b

In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smaken
    pi_69328443
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smaken
    Het is meer in een soort pureevorm en dan van gegrilde paprika. Er valt eventueel omheen te eten.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:40:53 #237
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_69328446
    Ik kom voortaan bij jou eten Ise. Jij maakt al het eten goed klaar zo te horen!
    pi_69328490
    Oh, ik weet één ding wat ik doorgaans echt niet lekker vind! Schimmelkazen. Maar ook op die regel zijn uitzonderingen.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:42:34 #239
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_69328500
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:40 schreef TJDoornbos het volgende:
    Ik kom voortaan bij jou eten Ise. Jij maakt al het eten goed klaar zo te horen!
    jezelf uitnodigen is oké
    pi_69328509
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kan me vinden in je eetpatroon,

ikzelf hou ook niet van paprika in mijn eten, maar zoals je al vermeldt, in poedervorm is het goed te doen!
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:43:05 #241
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_69328516
    Ik eet alles muv 2 dingen, Pap en Blikmais.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:43:40 #242
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_69328530
    en grapefruit brrr.. echt in iedere vorm.. in stukjes niet, in campari niet, snoepjes niet, in salade niet, in sapjes niet echt gewoon niet lekker
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:46:04 #243
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_69328591
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:42 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

jezelf uitnodigen is oké
    ze vraagt het zowat zelf
    pi_69328723
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
    Ik eet alles muv 2 dingen, Pap en Blikmais.
    Karnemelkse bloempap.
    pi_69328751
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:46 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

ze vraagt het zowat zelf
    Dat lees jij erin, vriend.

Maar je mag gerust eens komen eten hoor.
      zaterdag 23 mei 2009 @ 17:53:58 #246
    132993 TJDoornbos
    #TeamToekNip
    pi_69328808
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat lees jij erin, vriend.

Maar je mag gerust eens komen eten hoor.
    Komt goed, vriendin
    pi_69329198
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:40 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het is meer in een soort pureevorm en dan van gegrilde paprika. Er valt eventueel omheen te eten.
    Das mooi, want syl lust ook geen paprika
      zaterdag 23 mei 2009 @ 18:09:15 #248
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_69329215
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Karnemelkse bloempap.
    Vraagje, hoe maak je die zonder dat je karnemelk gaat schiften?
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
    pi_69329378
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vraagje, hoe maak je die zonder dat je karnemelk gaat schiften?
    Als ik het maak, koop ik gewoon zo'n fles.
    pi_69334334
    pannekoeken
    pasta
    huisgemaakte nasi
      zaterdag 23 mei 2009 @ 21:11:05 #251
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_69334660
    Ik krijg de bibbers van zeevruchten. Ik wil ze graag nog eens leren eten, want ik heb er de pest over in dat ik nog geen garnaal naar binnen krijg, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.

Verder hou ik niet van komijnenkaas en van de geur en smaak van gedroogde wilde paddestoelen. Ik ben sowieso geen enorme paddestoelfan.

Ik geloof dat er verder weinig is dat ik echt pertinent niet lust. Ik zou het zo gauw in elk geval niet weten..

Edit: Oh, en halloumi-kaas! Niet zozeer de smaak, maar dat mondgevoel en -geluid! Squeeeek, piep!! Alsof je tanden gezeemd worden. Echt afschuwelijk.
    Let me see you stripped down to the bone
    pi_69338077
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 17:36 schreef Isegrim het volgende:
    Ik heb best veel dingen waar ik an sich niet zo dol op ben, maar ook die dingen vind ik wél lekker wanneer ze op een goede manier bereid zijn. Je maakt mij bijvoorbeeld absoluut niet blij met wortelen (gewoon gekookt ofzo zeg maar), maar als ze verwerkt zijn in een soep, curry, of zelfs worteltjestaart, no problemo! Er is heel weinig wat ik echt 'vies' vind.
    Eensch. De meeste groenten worden niet beter van koken, maar bv wel van bakken, roosteren in de oven, stoven of roerbakken. Ik vind het altijd leuk om mensen een groente te geven waarvan ze denken dat ze die niet lusten, maar dan zo klaargemaakt dat ze het wel lusten.
      maandag 6 juli 2009 @ 22:35:28 #253
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70720910
    quote:
    Op zaterdag 23 mei 2009 21:11 schreef minilot het volgende:
    Ik krijg de bibbers van zeevruchten. Ik wil ze graag nog eens leren eten, want ik heb er de pest over in dat ik nog geen garnaal naar binnen krijg, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.
    ...
    Ik ben sowieso geen enorme paddestoelfan.
    Nou, ik heb mezelf er overheen gezet. Garnalen blijken reuze lekker! En paddestoelen ook. Gewoon een kwestie van doorzetten, zo blijkt.
    pi_70721741
    Wat ik echt niet eet: Kaas behalve MonChoutaart , amandelspijs/marsepein, ketchup/curry/mosterd, zoet beleg zoals hagelslag/chocoladepasta, tuinbonen, witlof, andijvie, alle salades zoals kip-kerrie- en eiersalade behalve zalm/tonijnsalade , appelmoes/appelflappen/appeltaart/kersenflappen/alle vruchten die verwarmd zijn (geweest).

Wat ik niet lekker vind maar wel kan eten: Merendeel van de vissoorten, rode bieten, rode kool.

Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.

edit: Lust ook geen olijven, haring en filet american (rauw vlees/vis rrrrr) .

[ Bericht 5% gewijzigd door Tegan op 06-07-2009 23:18:18 ]
      maandag 6 juli 2009 @ 22:57:25 #255
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70721978
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
    Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.
    Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!
    pi_70722037
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 22:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!
    Oh , en ik maar denken dat ik een van de weinigen ben omdat niemand hier thuis het lekker vindt iedereen het hier vies vindt.
      maandag 6 juli 2009 @ 23:05:37 #257
    221912 minilot
    Nancy boy
    pi_70722339
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef Tegan het volgende:

[..]

Oh , en ik maar denken dat ik een van de weinigen ben omdat niemand hier thuis het lekker vindt iedereen het hier vies vindt.
    Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.
    pi_70722418
    Rucola, dat krijg ik echt niet door m'n keel. Alsof heel m'n mond opzwelt en ik niet kan slikken.

Broccoli en bloemkool gekookt, maar dan weer wel kleine stukjes in soep of in een groentenwokmix.

Sperzieboontjes die te lang gekookt zijn (dat ze niet groen meer zijn en al het groene in het water zit).

Olijven.

Ik leer wel steeds meer dingen eten: ik lust nu ook geitenkaas en oude kaas, verse spinazie (diepvriesspinazie nog steeds niet). Ik probeer ook wat meer uit en dan merk je vanzelf of het lekker is of niet
    pi_70722762
    Volgens mij lust ik alles wel. Ben alleen niet zo gek op gember en koriander.
    Daarnaast zijn er wel veel dingen die ik makkelijk links laat liggen: chips, alles uit de frituur, nootjes...
    Maar ik lust (en eet) verder echt alles. Zelfs dingen die niet iedereen lust, vind ik heerlijk zoals: oesters, spruitjes, bonen, haring etc

Oh wacht even haha ik lust geen pindakaas Dat krijg ik echt niet weg, ik vind de smaak gewoon echt niet te harden en t plakt zo aan je gehemelte brrrr
    pi_70727736
    mosselen, spruiten, en van die waterige industriele kipfilets van de AH.

Verder eet ik alles alwat niet meer beweegt.
    pi_70728072
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 23:05 schreef minilot het volgende:

[..]

Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.
    Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmetten
    pi_70728801
    Ik lust geen broodpudding
    pi_70730279
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 07:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmetten
    Dan in ieder geval géén pizza
    pi_70730396
    Ik moet over een paar weken ook weer gaan koken voor een echtpaar met tegengestelde eetwensen. Wat de een wel lust, lust de ander absoluut niet en andersom. Ik vind het heel leuk om te koken, maar ik word er een beetje nerveus van. Ik eet daar heel vaak en goed en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om één van de twee een omelet of boterham voor te schotelen, ook al hebben ze dat zelf als optie gegeven. Maar om nu twee maaltijden te bereiden, dat lukt me gewoon niet...
    pi_70730941
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 10:00 schreef _Arual_ het volgende:
    Ik moet over een paar weken ook weer gaan koken voor een echtpaar met tegengestelde eetwensen. Wat de een wel lust, lust de ander absoluut niet en andersom. Ik vind het heel leuk om te koken, maar ik word er een beetje nerveus van. Ik eet daar heel vaak en goed en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om één van de twee een omelet of boterham voor te schotelen, ook al hebben ze dat zelf als optie gegeven. Maar om nu twee maaltijden te bereiden, dat lukt me gewoon niet...
    Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?

Eten zij dan thuis om de beurt echt een boterham/omlet?
    pi_70731032
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?

Eten zij dan thuis om de beurt echt een boterham/omlet?
    De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.

Het bizarre is dat koken haar hobby is (boekenkast vol kookboeken!). Mar of haar man, of haar dochter, of zijzelf - er zit er altijd een met lange tanden te eten.
    pi_70731187
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.

Het bizarre is dat koken haar hobby is (boekenkast vol kookboeken!). Mar of haar man, of haar dochter, of zijzelf - er zit er altijd een met lange tanden te eten.
    Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.
    pi_70731256
    quote:
    Op dinsdag 7 juli 2009 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.
    Het is daar zo natuurlijk geworden om veeeeel dingen op tafel te hebben, dat het de meeste buitenstaanders niet eens op zou vallen.
    pi_70734489
    quote:
    Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
    Wat ik echt niet eet: Kaas behalve MonChoutaart , amandelspijs/marsepein, ketchup/curry/mosterd, zoet beleg zoals hagelslag/chocoladepasta, tuinbonen, witlof, andijvie, alle salades zoals kip-kerrie- en eiersalade behalve zalm/tonijnsalade , appelmoes/appelflappen/appeltaart/kersenflappen/alle vruchten die verwarmd zijn (geweest).

Wat ik niet lekker vind maar wel kan eten: Merendeel van de vissoorten, rode bieten, rode kool.

edit: Lust ook geen olijven, haring en filet american (rauw vlees/vis rrrrr) .
    jesus christ wat lust je eigenlijk wel ?
    pi_70735516
    Goh, als ik dit zo lees ben ik toch wel blij dat ik niet zo'n moeilijke eter ben.

Het enige dat ik echt niet lekker vind zijn bepaalde zeevruchten en kippenlever. Erwtjes uit blik zijn ook niet mijn favoriet maar die eet ik wel op als ze me voorgezet worden.
    Are you pondering what I'm pondering?
      woensdag 8 juli 2009 @ 20:11:35 #271
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_70790785
    Er is maar 1 ding waar ik acuut kippenvel van krijg als ik er aan denk en kokhalsneigingen als ik het ook maar ruik; KOMIJNENKAAS!
      woensdag 8 juli 2009 @ 20:44:36 #272
    910 Barbie
    Graduated Fool
    pi_70791966
    Tuinbonen en komijnekaas komt er hier niet in. Ben ook niet echt fan van bruine bonen en zuurkool, maar als ik het ergens voorgeschoteld krijg, eet ik het wel op.
    When it goes I feel the crush
    When I rush it hits me
    pi_70793223
    Ik hoor zoveel mensen praten over hoe lekker de haring is dit jaar. Maar ik 'lust' het dus niet en dat komt omdat ik toen ik een jaar of 12 was of zo een weddenschap had met mijn broer.

Mijn vader had haringen gekocht en mijn broer zei dat ik voor 2,50 gulden een stukje haring moest eten. Dacht nahja doet ik wel even, maar meteen uitgekotst en word er sindsdien nog mee gepest

Sindsdien zijn eigenlijk wel mijn smaakpapillen ontwikkeld dus wellicht ga ik het weer een keer proberen, dan wel bij een goede visboer met verse haring.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')