abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:44:59 #201
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_65592680
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Chapignons met geitenkaas, zóó lekker
(sorry )
Baaaaaaah.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 13:00:44 #202
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65593105
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:

• witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)

• Probeer eens een witlofsalade op de volgende manier:

Snij appel, banaan, druiven, mandarijn (kortom fruit) in stukjes en doe het in een saladekom
    Snij witlof klein en doe het in de saladekom
    Flinke scheut vanillevla erdoor husselen als dressing.
    Net voor de sla op tafel komt Cruesli eroverheen en een beetje hagelslag. De Cruesli moet knapperig blijven namelijk, dus pas op het laatst toevoegen.
    Mijn kinderen hadden een hartgrondige hekel aan witlof, en zo heb ik ze witlof leren eten, want ik ben er dol op. Nu lusten ze alle variaties, maar dit recept blijft favoriet.

Ik lust alles wat me voorgezet wordt, behalve gekookte lever en erwtensoep.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    pi_65593488
    Wat een leuk gerecht met bijzondere ingrediënten ER
      zaterdag 31 januari 2009 @ 15:22:36 #204
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65596202
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
    Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)

. Hoe kan je dat nou niet lusten. Ik heb vandaag 2 bakjes gehaald waarvan er al 1 op is
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65616187
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 15:22 schreef The_Hives het volgende:

[..]

. Hoe kan je dat nou niet lusten. Ik heb vandaag 2 bakjes gehaald waarvan er al 1 op is
    Omdat het vieze glibberige dingen zijn die in elk gerecht overheersen denk ik
      zondag 1 februari 2009 @ 09:56:31 #206
    137776 boem-dikkie
    Jedi Mind Baby!
    pi_65616195
    Champignons en peultjes.
    Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
    pi_65616218
    Van die After Eight chocolade

Zo verschrikkelijk vies, ik weet niet of het nog bestaat trouwens...
    pi_65617307
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
    Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
    Geitenkaas.

That's it...

Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur. Hetzelfde heb ik met olijven, terwijl ik wel weer zo een bakje olijventapenade op stokbrood leegsmeer.

Verder lust ik bijna alles. Wel wat dingen die ik minder lekker vind maar geen dingen die ik écht niet lust of eet. En alles moet geprobeerd worden
    Zomerkind <3 & Winterkind <3
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65617452
    Damn als ik dit zo lees, eet ik echt alles! Ik lust sowieso alle groenten die ik ooit gegeten heb, vind alleen rode kool met appeltjes en doperwtjes uit blik minder lekker (sowieso groenten en fruit uit blik is best een slecht idee).

Ik eet alleen geen vlees, maar da's niet omdat ik dat niet lekker vond
      zondag 1 februari 2009 @ 12:36:50 #210
    158344 RoodWitBlauw
    rasechte hollander
    pi_65619420
    Vis
    Lever
    “YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
    pi_65619778
    Bruine bonen
    Erwtensoep
    Lamsvlees
    Lever
    Oesters
    I found myself alone,
    Alone above the raging sea
    That stole the only boy I loved
    And drowned him deep inside of me
    pi_65620419
    Oesters
    Banaansnoepjes
    Energy drink-Red bull etc.
    Kauwgom, maar voonamelijk omdat het (vaak) zo ordinair is
    Melk, ik vind echter bijna alle bewerkingen van melk wél lekker
    Bepaalde roosvice drankjes, die me herinneren aan een antibioticakuur toen ik 6 was.
    Sommig varkensvlees, zeker als het bijvoorbeeld in een broodje bapao zit, dan heeft het een vreemde penetrante geur smaak
    Donkere bieren, zoals guiness etc. Veel donker dan palm hoeft van mij niet. Ik drink liever Hefe Weiß
    Puddingen, griesmeel inc
    pi_65621943
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur.
    Lust je ze rauw wel?
    Sweet and innocent...
    pi_65622594
    kokosmakronen
    brinta en dat soort papjes
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
    pi_65623778
    Asperges
    Champignons (ik krijg ze wel weg, maar lekker? Nah.)
    Witlof
    Idd de slakken, mosselen e.d.
    Garnalen
    Hamlappen
    Aubergine
    pi_65628526
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 13:45 schreef Innocence het volgende:

[..]

Lust je ze rauw wel?
    nooit geprobeerd. Goh, stom eigenlijk. Ben er dan onbewust vanuit gegaan dat ze rauw dezelfde structuur hebben als bewerkt.

Die ene lust ik wel trouwens. Die hele lange dunne, zitten veel in Japanse gerechten. Zijn dat unoki champignons ofzo? Die structuur is niet zo gek.
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
      zondag 1 februari 2009 @ 18:32:23 #217
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65631436
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 16:51 schreef huuphuup het volgende: Die hele lange dunne, zitten veel in Japanse gerechten. Zijn dat unoki champignons ofzo? Die structuur is niet zo gek.

Ja, enoki. Hier meer daarover: http://tokowijzer.wordpress.com/enoki-paddestoel/
    pi_65632628
    ja die bedoel ik ja. Als je zo'n hapje hebt met een dun bosje van die enoki's gerold in een lapje (rund)vlees, dat vind ik wel lekker. maar ik hoef er ook geen 100 van ofzo
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65633733
    Pudding met velletje en klontjes. Ga ik echt van kokhalzen.
    pi_65636437
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
    jah maar dat zijn toch ook gewoon smerige dingen? Ik hoef ook geen melk die drie weken over de datum is ofzo brrr...
    Polkadotflying
    Want zo is het ook!
    初戀的香味就這樣被我們尋回
    pi_65637584
    quote:
    Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
    Vel op warme chocolademelk

Vroeger bij scouting van iedereen die chocomelvellen verzamelde, omdat verder niemand het lustte
    pi_65689085
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
    Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.

Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.

Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
    Ik kook bijna elke dag (mijn vriend kookt ook wel eens, maar dat is misschien 2 keer per maand). We eten wel 1 keer in de week makkelijk - dat varieert dan van pizza, patat, chinees afhalen, broodje shoarma etc.

Ik eet dus zes keer per week iets anders, ongeveer drie keer aardappeltjes-vlees/vis-groente, de andere drie keer pasta/rijst/mie etc. In dat laatste gaat meestal een groentepakket (of zelf vers gesneden groenten). Ik kies dan wel steeds een ander pakket of gooi er zelf steeds iets anders bij.

We eten vrijwel alle groenten regelmatig die je noemt, behalve zuurkool (zijn we allebei niet echt gek op). Overigens denk ik niet dat je mais bijv. kunt zien als echte groente an sich, dat is (voor mij iig) meer iets wat door de sla gaat (of in de magnetron zodat je popcorn krijgt ).

Dus nouja, met deze telling kom je op 3 verschillende soorten groenten per week, is 12 tot 15 per maand, dat is makkelijk te doen hoor .
      vrijdag 6 februari 2009 @ 13:14:03 #223
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_65797411
    Ik lust best veel, en probeer ook van alles, ook al vond ik het de vorige keer niet zo lekker. Je moet sommige dingen ook gewoon leren eten. Of drinken.
    Wat ik alleen echt niet lust is lever. Daar ga ik serieus van kokhalzen Dus ook dingen als wild (eend e.d.) vind ik minder lekker.
    Oh, en waar ik ook minder van houd, maar dat is meer algemeen, is pikant eten. Als ik bijv. iets met rode peper erin eet heb ik gelijk 2 dagen last van mn maag.
    Vanavond ga ik weer 's haring proberen, dat vond ik een tijdje geleden ook niet echt lekker. Kijken hoe dat bevalt.
    Er zijn ook wel dingen die ik minder lekker vind (spruiten, witlof), maar dat kan ik wel gewoon eten zonder het gelijk weer naar buiten te werken
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    pi_65798141
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Enfermera het volgende:
    Ik lust best veel, en probeer ook van alles, ook al vond ik het de vorige keer niet zo lekker. Je moet sommige dingen ook gewoon leren eten. Of drinken.
    Wat ik alleen echt niet lust is lever. Daar ga ik serieus van kokhalzen Dus ook dingen als wild (eend e.d.) vind ik minder lekker.
    Oh, en waar ik ook minder van houd, maar dat is meer algemeen, is pikant eten. Als ik bijv. iets met rode peper erin eet heb ik gelijk 2 dagen last van mn maag.
    Vanavond ga ik weer 's haring proberen, dat vond ik een tijdje geleden ook niet echt lekker. Kijken hoe dat bevalt.
    Er zijn ook wel dingen die ik minder lekker vind (spruiten, witlof), maar dat kan ik wel gewoon eten zonder het gelijk weer naar buiten te werken
    Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !
      vrijdag 6 februari 2009 @ 15:24:05 #225
    195169 Enfermera
    I'm k-kinda busy.
    pi_65802180
    quote:
    Op vrijdag 6 februari 2009 13:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !
    Ja precies.. Ik vind het ook echt jammer, maarja, ik heb geen zin in last van mn maag die paar dagen, dan laat ik het wel gewoon lekker staan..
    Knoflook is idd ook lastig..
    I never look back, darling. It distracts from the now.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')