Baaaaaaah.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Chapignons met geitenkaas, zóó lekker![]()
(sorry)
Probeer eens een witlofsalade op de volgende manier:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
Omdat het vieze glibberige dingen zijn die in elk gerecht overheersen denk ikquote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:22 schreef The_Hives het volgende:
[..]
. Hoe kan je dat nou niet lusten. Ik heb vandaag 2 bakjes gehaald waarvan er al 1 op is
Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur. Hetzelfde heb ik met olijven, terwijl ik wel weer zo een bakje olijventapenade op stokbrood leegsmeer.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
Geitenkaas.
That's it...
Lust je ze rauw wel?quote:Op zondag 1 februari 2009 11:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat, kan er niets aan doen, het is niet per se de smaak maar meer de structuur.
nooit geprobeerd. Goh, stom eigenlijk. Ben er dan onbewust vanuit gegaan dat ze rauw dezelfde structuur hebben als bewerkt.quote:
quote:Op zondag 1 februari 2009 16:51 schreef huuphuup het volgende: Die hele lange dunne, zitten veel in Japanse gerechten. Zijn dat unoki champignons ofzo? Die structuur is niet zo gek.
jah maar dat zijn toch ook gewoon smerige dingen? Ik hoef ook geen melk die drie weken over de datum is ofzo brrr...quote:Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
Pudding met velletje en klontjes. Ga ik echt van kokhalzen.
Vel op warme chocolademelkquote:Op zondag 1 februari 2009 19:53 schreef Fruity het volgende:
Pudding met velletje en klontjes. Ga ik echt van kokhalzen.
Ik kook bijna elke dag (mijn vriend kookt ook wel eens, maar dat is misschien 2 keer per maand). We eten wel 1 keer in de week makkelijk - dat varieert dan van pizza, patat, chinees afhalen, broodje shoarma etc.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.
Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.
Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:14 schreef Enfermera het volgende:
Ik lust best veel, en probeer ook van alles, ook al vond ik het de vorige keer niet zo lekker. Je moet sommige dingen ook gewoon leren eten. Of drinken.
Wat ik alleen echt niet lust is lever. Daar ga ik serieus van kokhalzenDus ook dingen als wild (eend e.d.) vind ik minder lekker.
Oh, en waar ik ook minder van houd, maar dat is meer algemeen, is pikant eten. Als ik bijv. iets met rode peper erin eet heb ik gelijk 2 dagen last van mn maag.![]()
Vanavond ga ik weer 's haring proberen, dat vond ik een tijdje geleden ook niet echt lekker.Kijken hoe dat bevalt.
Er zijn ook wel dingen die ik minder lekker vind (spruiten, witlof), maar dat kan ik wel gewoon eten zonder het gelijk weer naar buiten te werken
Ja precies.. Ik vind het ook echt jammer, maarja, ik heb geen zin in last van mn maag die paar dagen, dan laat ik het wel gewoon lekker staan..quote:Op vrijdag 6 februari 2009 13:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, dingen waar je last van krijgt - dat is eigenlijk weer een ander verhaal. Ik heb dat met knoflook, ik krijg echt last van mn maag/darmen als ik iets eet waar dat veel in zit (dus bijvoorbeeld tzaziki, kruidenboter of iets dergelijks). Wel jammer, want het is toch wel lekker om bijv bij shoarma een beetje knoflooksaus te nemen !
dat heb ik ookquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:01 schreef Mexxa het volgende:
Verder kan ik ook heel slecht tegen 'stukjes' in m'n eten, bijvoorbeeld stukjes fruit in yoghurt. De rillingen lopen al over m'n rug als ik dit alleen al neerzet.
Heb het idee dat in jou omgeving gewoon niemand lekker kan koken!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nav. isegrims weekmenu topic, waar ze heule gemene dingen zegthier een opsomtopic met dingen die je niet lust
![]()
TS begint met een copypaste![]()
[..]
Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens)), dingen uit de zee anders dan vis en zeewier, en principieel geen paard/konijn
Da's dus wat ik bedoel!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:22 schreef Isegrim het volgende:
n00b
In je diner van morgen zit wel paprika verwerkt, maar op zo'n manier dat je het misschien wel wegkrijgt. En anders heb je dikke vette pech!
Ik lust alles, als het maar goed klaargemaakt is!
In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smakenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:22 schreef Isegrim het volgende:
n00b
In je diner van morgen zit wel paprika verwerkt, maar op zo'n manier dat je het misschien wel wegkrijgt. En anders heb je dikke vette pech!
Ik lust alles, als het maar goed klaargemaakt is!
Het is meer in een soort pureevorm en dan van gegrilde paprika. Er valt eventueel omheen te eten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smaken
jezelf uitnodigen is okéquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:40 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik kom voortaan bij jou eten Ise. Jij maakt al het eten goed klaar zo te horen!
Kan me vinden in je eetpatroon,quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
In poedervorm kan het geen kwaad, als het door een salade heen zit gaat alles in de salade naar Paprika smaken
Karnemelkse bloempap.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik eet alles muv 2 dingen, Pap en Blikmais.
Komt goed, vriendinquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:51 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat lees jij erin, vriend.
Maar je mag gerust eens komen eten hoor.
Das mooi, want syl lust ook geen paprikaquote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is meer in een soort pureevorm en dan van gegrilde paprika. Er valt eventueel omheen te eten.
Vraagje, hoe maak je die zonder dat je karnemelk gaat schiften?quote:
Als ik het maak, koop ik gewoon zo'n fles.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 18:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vraagje, hoe maak je die zonder dat je karnemelk gaat schiften?
Eensch. De meeste groenten worden niet beter van koken, maar bv wel van bakken, roosteren in de oven, stoven of roerbakken. Ik vind het altijd leuk om mensen een groente te geven waarvan ze denken dat ze die niet lusten, maar dan zo klaargemaakt dat ze het wel lusten.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 17:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb best veel dingen waar ik an sich niet zo dol op ben, maar ook die dingen vind ik wél lekker wanneer ze op een goede manier bereid zijn. Je maakt mij bijvoorbeeld absoluut niet blij met wortelen (gewoon gekookt ofzo zeg maar), maar als ze verwerkt zijn in een soep, curry, of zelfs worteltjestaart, no problemo!Er is heel weinig wat ik echt 'vies' vind.
Nou, ik heb mezelf er overheen gezet. Garnalen blijken reuze lekker! En paddestoelen ook. Gewoon een kwestie van doorzetten, zo blijkt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:11 schreef minilot het volgende:
Ik krijg de bibbers van zeevruchten. Ik wil ze graag nog eens leren eten, want ik heb er de pest over in dat ik nog geen garnaal naar binnen krijg, maar tot nu toe is het me nog niet gelukt.
...
Ik ben sowieso geen enorme paddestoelfan.
Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!quote:Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.
Ohquote:Op maandag 6 juli 2009 22:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik écht niemand die geen spinazie lust!
Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:58 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh, en ik maar denken dat ik een van de weinigen ben omdat niemand hier thuis het lekker vindt iedereen het hier vies vindt.
Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmettenquote:Op maandag 6 juli 2009 23:05 schreef minilot het volgende:
[..]
Gezegd moet worden dat ik weinig moeilijke eters om me heen heb. Of wellicht sluit ik die onbewust uit, qua kennissenkring.
Dan in ieder geval géén pizzaquote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:29 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Heel verstandig, ik probeerde laatst een menu te bedenken voor een vegetariër, iemand die geen kaas lust, iemand die geen tomaten en paprika lust en iemand die geen uien eet. Volkomen kansloos, ik ben uit pure wanhoop maar gaan gourmetten
Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:00 schreef _Arual_ het volgende:
Ik moet over een paar weken ook weer gaan koken voor een echtpaar met tegengestelde eetwensen. Wat de een wel lust, lust de ander absoluut niet en andersom. Ik vind het heel leuk om te koken, maar ik word er een beetje nerveus van. Ik eet daar heel vaak en goed en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om één van de twee een omelet of boterham voor te schotelen, ook al hebben ze dat zelf als optie gegeven. Maar om nu twee maaltijden te bereiden, dat lukt me gewoon niet...
De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:19 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat zelf dan, vraag ik me af?
Eten zij dan thuis om de beurt echt een boterham/omlet?
Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
De vrouw eet (ook om dieetredenen) vaak iets anders dan de man. Ze kookt dan wat extra, of bewaart iets van de vorige dag.
Het bizarre is dat koken haar hobby is (boekenkast vol kookboeken!). Mar of haar man, of haar dochter, of zijzelf - er zit er altijd een met lange tanden te eten.
Het is daar zo natuurlijk geworden om veeeeel dingen op tafel te hebben, dat het de meeste buitenstaanders niet eens op zou vallen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:28 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Hm, lijkt mij toch niet echt een gezellige avondmaaltijd dan.. En lastig voor jou om iets te verzinnen! Iemand hierboven was uit wanhoop maar gaan gourmetten, anders doe je dat! Of bbq natuurlijk.
jesus christ wat lust je eigenlijk wel ?quote:Op maandag 6 juli 2009 22:52 schreef Tegan het volgende:
Wat ik echt niet eet: Kaas behalve MonChoutaart, amandelspijs/marsepein, ketchup/curry/mosterd, zoet beleg zoals hagelslag/chocoladepasta, tuinbonen, witlof, andijvie, alle salades zoals kip-kerrie- en eiersalade behalve zalm/tonijnsalade
, appelmoes/appelflappen/appeltaart/kersenflappen/alle vruchten die verwarmd zijn (geweest).
Wat ik niet lekker vind maar wel kan eten: Merendeel van de vissoorten, rode bieten, rode kool.
Wat ik lekker vind wat de meeste mensen niet lekker vinden: Spruitjes, spinazie.
edit: Lust ook geen olijven, haring en filet american (rauw vlees/vis rrrrr).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |