Suiker werkt ook er goedquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Oh daar had ik een leuke blunder mee!
Alleen waren de madame jeanette's die ik gehaald hadden net kleine paprikaatjes en ik was er ook heilig van overtuigd dat het paprikaatjes warendus ik schuif zo'n heel ding in mijn mond en de rest kan je wel raden
! Ben naar de buren gerend om een appel te halen
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunderquote:
gelukkig lust je het nog welquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eetquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:
Pff, geloof dat ik best wat dingen niet lust
Witlof, amandelen, asperges, bietjes, rode kool, chinese kool, kokos en peultjes eet ik echt niet.
Ik hou niet van prei (tenzij geroerbakt), witte bonen in tomatensaus eet ik niet meer sinds ik er ooit heel ziek van geworden ben, vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
En dan eet ik geen rijstepap, griesmeelpudding of andere semi vloeibare substanties met klontjes erin
Warm fruit (zoals hierboven vermeld) maakt mij trouwens ook niet blij
Nee joh, ik eet heel veel en probeer eigenlijk alles ook uit! Eet trouwens niks wat ooit uit zichzelf gewiebeld heeft, maar dat heeft niks met 'niet lusten' te makenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:37 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eet
Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.quote:
Natuurlijk, bij jou is dat andersquote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:14 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.
Probeer eens witlof met ham en kaas in bladerdeegquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:16 schreef Qwea het volgende:
Spruiten
Witlof
Maar kan ik even niet verzinnen.
Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan nietMijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort
Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.
Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...
Fruit wel: aardbeien, bananen, peren, meloenen en perziken.
Wel: melkproducten behalve karnemelk.
Wel: brood, rijst en macaroni en aardappelen.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ook![]()
Verder is koud/rauw vlees en vis niet te kanen.
En van die "lekkere" vers belegde broodjes met veel te veel troep erin, maar daarbij ook een nog een krentebol met boter
Doe mij maar gewoon een boterham met hagelslag of pindakaas
Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Beregd het volgende:
[..]
nee, dat niet.
En dat het stinkt hoeft geen argument te zijn, schapenvlees stinkt ook vreselijk, maar daar heerst minder taboe rond.
Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
Vanillevla lust ik sinds mn 12e ofzo ook niet meerquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:
vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geurquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
Dat was ook eens en nooit meer, waterquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
Hoe wéét je dat nou?quote:
Dan nog is geur erg bepalend voor smaakquote:Op donderdag 22 januari 2009 10:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur, smaak
Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.
OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenkenOok probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
Nouja, de "gewone" andere soepen zoals tomatensoep, kippensoep, champignonssoep, aspergesoep enzo lust ik iig niet. Maakt niet uit door wie het is klaar gemaakt of van welk merk.quote:
Ahaargh. Ik weet heus wel dat je met een verstopte neus minder goed kunt proeven, yadada. Maar dat zegt niet dat vieze geur automatisch gelijkstaat aan vieze smaak, wat jij wel beweert.quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dan nog is geur erg bepalend voor smaakEet maar eens met je neus dicht
Ja maar dat is rudequote:Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:
Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillenquote:Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
quote:Op donderdag 22 januari 2009 12:27 schreef djkoelkast het volgende:
alle soepen die geen tomatensoep zijn
schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten
alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo
Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?quote:Op donderdag 22 januari 2009 15:56 schreef Frollo het volgende:
O ja, ik weet er nog een! Schapenkaas!
Ik was dat ooit eens aan het eten en zomaar ineens verscheen een beeld voor mijn geestesoog van een schaap met een lange, onverzorgde vacht, vol aangekoekte korsten van modder, stront en pis. Sindsdien lust ik het niet zo erg meer.
Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:58 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?
Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vachtquote:Op donderdag 22 januari 2009 19:13 schreef Frollo het volgende:
[..]
Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...
Het gaat om het idee-hee!quote:Op donderdag 22 januari 2009 19:17 schreef Lips het volgende:
[..]
Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vacht
Trouwplannenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
Ik proef altijd alles wat me wordt voorgezet/aangeboden/bij mij uit de pan komt, maar er zijn echt wel een aantal dingen die ik echt niet zo lekker vindt:
- orgaanvlees in alle vormen (roompate kan nog net, maar daar houdt het dan wel mee op)
- mosselen
- Gember (een klein schepje of bolletje is al genoeg om me te doen gruwelen)
- nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
- koriander. Maar ik ben het aan het 'leren eten' zoals dat zo mooi heet.
- vlees met vetrandjes, knoepertjes of flubbertjes er in. Daar gruwel ik echt van. Vooral van dat gemalen goedkoop vlees (cordonblue en sateschnitzel enzo). Brrrrrr.
Kippenbootquote:Op woensdag 21 januari 2009 01:08 schreef egeltje1985 het volgende:
Geen kip? Ok, kippenboot met botjes enzo kan ik me voorstellen, maar geen kipfilet? Dat lust toch iedereen? Tenzij je vega bent natuurlijk.
Klopt, uit eten gaan in een goed restaurant is niet aan mij besteedquote:Op woensdag 21 januari 2009 00:43 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.
Colaquote:Op donderdag 22 januari 2009 14:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillenen ik krijg het wel weg hoor, als het me wordt voorgezet.
Ik heb trouwens iets bedacht dat ik echt niet door m'n strot krijg: red bull. Ik word al misselijk bij de gedachteDat is een van de weinige dingen die ik echt zou weigeren, als ze me werden voorgezet.
Hier moet ik ook altijd ingrijpen omdat er anders boemboe ingaat, gewoon zelf je vlees marineren/kruidenquote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
- nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
Nouja het is wel handig, gezien dikmakend enzo, maar het inmiddels ontelbare aantal keren dat ik 'Wát? Je lust geen chócólá????' heb gehoord, beginnen me onderhand ook de keel uit te hangenquote:Op donderdag 22 januari 2009 12:01 schreef Innocence het volgende:
Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
Ik vraag me dan af wat je eet als avondeten ofzoquote:Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan nietMijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort
Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.
Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...
Fruit wel: aardbeien, bananen, peren, meloenen en perziken.
Wel: melkproducten behalve karnemelk.
Wel: brood, rijst en macaroni en aardappelen.
*ril* ik vind dat ook echt heel vies.quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
- koriander. Maar ik ben het aan het 'leren eten' zoals dat zo mooi heet.
Oja, dat lust ik ook niet! Wel geprobeerd, meerdere malen, maar vind het echt niet lekker!quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
- Gember (een klein schepje of bolletje is al genoeg om me te doen gruwelen)
Omdat ik allemaal dingen opnoem die jij goddelijk vindt?quote:
Nasikruiden zoals van Konimex is zout, peper en djinten (Komijnzaad). Misschien dat die laatste niet smaakt?quote:Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende: het komt hier ook bijv. bijna nooit voor dat ik een groente twee keer eet in één maand - ik ben erg van het varieren.
Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.
Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.
Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
Maar dan nog...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:09 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....
![]()
Chapignons met geitenkaas, zóó lekkerquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
Geitenkaas.
That's it...
Baaaaaaah.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Chapignons met geitenkaas, zóó lekker![]()
(sorry)
Probeer eens een witlofsalade op de volgende manier:quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |