abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65249324
Bananen, warm fruit (pizza's met ananas, brrr), fruit met zo'n laagje suikerslijm erop zoals bij sommige gebakjes, pap/yohurt/vla met klonten erin. De meeste soorten snoep vind ik ook vies.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_65249504
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:57 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Oh daar had ik een leuke blunder mee !
Alleen waren de madame jeanette's die ik gehaald hadden net kleine paprikaatjes en ik was er ook heilig van overtuigd dat het paprikaatjes waren dus ik schuif zo'n heel ding in mijn mond en de rest kan je wel raden ! Ben naar de buren gerend om een appel te halen
Suiker werkt ook er goed
pi_65249555
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:26 schreef Axia het volgende:

[..]

Suiker werkt ook er goed
Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:35:06 #105
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65249863
Pff, geloof dat ik best wat dingen niet lust
Witlof, amandelen, asperges, bietjes, rode kool, chinese kool, kokos en peultjes eet ik echt niet.
Ik hou niet van prei (tenzij geroerbakt), witte bonen in tomatensaus eet ik niet meer sinds ik er ooit heel ziek van geworden ben, vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
En dan eet ik geen rijstepap, griesmeelpudding of andere semi vloeibare substanties met klontjes erin
Warm fruit (zoals hierboven vermeld) maakt mij trouwens ook niet blij
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_65249963
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
gelukkig lust je het nog wel
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:37:22 #107
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65249976
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:
Pff, geloof dat ik best wat dingen niet lust
Witlof, amandelen, asperges, bietjes, rode kool, chinese kool, kokos en peultjes eet ik echt niet.
Ik hou niet van prei (tenzij geroerbakt), witte bonen in tomatensaus eet ik niet meer sinds ik er ooit heel ziek van geworden ben, vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat
En dan eet ik geen rijstepap, griesmeelpudding of andere semi vloeibare substanties met klontjes erin
Warm fruit (zoals hierboven vermeld) maakt mij trouwens ook niet blij
Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eet
Lang leve mij! *O*
pi_65250045
spruiten en speklappen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:41:35 #109
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65250162
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:37 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Lekker. Brood met pindakaas is dus eigenlijk het enige wat je eet
Nee joh, ik eet heel veel en probeer eigenlijk alles ook uit! Eet trouwens niks wat ooit uit zichzelf gewiebeld heeft, maar dat heeft niks met 'niet lusten' te maken
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:14:39 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65251634
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:05 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Opgebakken aardappelen?
Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 18:35:30 #111
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65254677
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 17:14 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Haha, nee, die haat ik! Dat is wat anders. Ik lust ze natuurlijk wel.
Natuurlijk, bij jou is dat anders OT marsepein *ril*
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:16:59 #112
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_65263964
Spruiten
Witlof

Maar kan ik even niet verzinnen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_65264201
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:16 schreef Qwea het volgende:
Spruiten
Witlof

Maar kan ik even niet verzinnen.
Probeer eens witlof met ham en kaas in bladerdeeg zo lekker!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:42:38 #114
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65265388
Jaaaa
Wel het hart uit de witlof halen anders is het bitter, das minder.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:56:14 #115
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_65266075
zuurkool
  dinsdag 20 januari 2009 @ 23:12:39 #116
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_65266793
zuurkool, poffertjes, zalm, rode kool, bietjes, melk en marsepijn
an urge to help mankind overcomes me
pi_65268600
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan niet Mijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort

Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.

Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...

Fruit wel: aardbeien, bananen, peren, meloenen en perziken.

Wel: melkproducten behalve karnemelk.

Wel: brood, rijst en macaroni en aardappelen.
pi_65269342
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:
Ik kan beter vertellen wat ik wel lust dan niet Mijn moeder was ook al zo kieskeurig. Van haar hoefde ik niets te eten wat ik niet lekker vond/ waar ik mijn neus voor ophaalde. Veelal werd er appelmoes over mijn eten gestort

Persé niet: orgaanvlees, vet vlees, spek, worst, kip, paard, geit, schaap en 'zeevruchten'.

Persé niet groente: zuurkool, lof, andijvie, koolsoorten (behalve boerenkool), broccoli, snijbonen, peultjes, taaie oude tuinbonen, spruitjes...

Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:08:37 #119
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65269841
Geen kip? Ok, kippenboot met botjes enzo kan ik me voorstellen, maar geen kipfilet? Dat lust toch iedereen? Tenzij je vega bent natuurlijk.
pi_65269858
Vis
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_65269936
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef Cothen het volgende:

[..]

Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ook
Verder is koud/rauw vlees en vis niet te kanen.

En van die "lekkere" vers belegde broodjes met veel te veel troep erin, maar daarbij ook een nog een krentebol met boter
Doe mij maar gewoon een boterham met hagelslag of pindakaas

Geen klasse geen stijl !

Pindakaas is babypoep

pi_65270495
Komtie dan he:

- vis of iets anders wat uit de zee komt (behalve tonijn uit een blikkie, of zalm als m'n moeder er quiche van maakt)
- spruiten, aubergine, asperges, broccoli, lichee
- koffie, bier, wijn, rum, ice-t

maar jah, ik ben nog lang niet zo erg als m'n zusje, en ben de afgelopen jaren eigenlijk steeds meer gaan eten (vroeger at ik ook geen paprika's en geen champignons enzo) mijn zusje eet namelijk GEEN, en dan ook echt GEEN groente of fruit. Af en toe onder dwang gekookte aardappels (fijngeprakt met heel veel jus en geraspte kaas )of een glaasje verse jus (door een theezeefje, anders zitten er vezels in)

Tegen mijn moeder is vroeger steeds gezegd: "Dat gaat vanzelf wel over, daar groeit ze wel overheen". Ze is nou 19, en ze eet steeds minder (toetjes zijn tegenwoordig ook al verbannen ) Dus jah, als we weer eens thuis eten dan staan er vaak wel veel pannen op het vuur ja.
pi_65305677
- Zeefruit
- Doperwten
- Bonen (behalve snijbonen)
- Roquefort / gorgonzola en dergelijke kazen
- Haring (in tomatensaus)
- Fabriekssalades (bijv. huzarensalade)
- Zoute drop
- Orgaanvlees
- Olijven
- Rauwe tomaat
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_65307962
Koffie
Slagroom (de geklopte versie dan), dus meestal ook geen taart
Warm fruit:ananas door je eten, appeltaart, stoofpeertjes, brrr...
Paprika (dat vind ik ook fruit)
Witlof met ham en kaas (sta ik echt al te kokhalzen als ik het ruik)
Gekookte prei
Gebakken aubergine
Pindakaas
Jam
Rozijnen/krenten
Couscous
Rode kool
Erwtensoep
Boerenkool met harde stukjes
Pudding

Het is zo opeens eigenlijk wel heel veel. Meeste dingen lust ik wel als het maar goed bereidt is en de rest komt vooral op het zelfde neer, ik vind veel dingen gewoon veel lekkerder als ze fris en rauw zijn.
Ik lustte vroeger thuis nog veel minder groenten, maar dat kwam omdat m'n moeder alles met aardappelen maakte. Lekker oosters of Italiaans is eigenlijk alles wel erg lekker.

Daarentegen is er geen vlees of vis dat ik niet lust.

[ Bericht 4% gewijzigd door Innocence op 22-01-2009 09:45:10 ]
Sweet and innocent...
pi_65308080
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:54 schreef Beregd het volgende:

[..]

nee, dat niet.

En dat het stinkt hoeft geen argument te zijn, schapenvlees stinkt ook vreselijk, maar daar heerst minder taboe rond.
Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
pi_65308123
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
pi_65308151
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:

vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat

Vanillevla lust ik sinds mn 12e ofzo ook niet meer Althans, ik wordt er misselijk van (ook van melk trouwens)
pi_65308321
Snijbonen zijn trouwens ook vies!

Maar dat is volgensmij vooral omdat ze altijd tot moes gekookt worden of er harde stukjes inzitten.

Ik eet sindskort wel bloemkool, brocolli, witlof, allerlei kolen, gewoon door ze niet met aardappelen te eten en ze alleen te blancheren en bakken.
Sweet and innocent...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 januari 2009 @ 10:20:20 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65309086
Paprika (al eet ik dat nog wel als het ergens doorheen zit, als het maar niet rauw is)
Rauwe tomaat (dat krijg ik echt niet naar binnen, tomaat in bereide vorm gaat er goed in)
Peulvruchten (als kind al niet en nu nog steeds niet, melige bende)

Onze zoon hoeft niet alles lekker te vinden maar hij moet wel proeven. Ongeveer 1x per jaar een spruitje en dat vindt ie niet eens echt vies (ik lust ze best, als kind al - maar vriendlief niet). We gaan voor zoon niet apart koken, hij moet in elk geval een gedeelte opeten - de ene keer wat meer dan de andere. Hij heeft een tijd "kale" pasta gegeten maar tegenwoordig eet ie dat weer met saus. We gaan vooruit.

Vriend en zoon houden niet van mais. Ik wel. Dus als zij bruine/rode/witte bonen of erwtjes eten, eet ik mais Dat is eigenlijk de enige keer dat we echt iets apart koken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65310147
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur , smaak Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.

OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenken Ook probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
pi_65310713
Oh ja, pindakaas
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_65310738
Spruitjes
Bloemkool
Lillende vetjes aan je vlees
Jus
Chocolade
Slagroom
Fok!bejaarde
pi_65311497
koffie
bier
wijn
vis ( behalve kibbeling en lekkerbekjes)
spruitjes
orgaanvlees
spareribs
gekookte prei
aubergine
radijs
witlof
asperges
alle andere soepen dan groentensoep
(karne)melk
geitenkaas
schimmelkaas
feta
olijven
tuinbonen

Dat waren de belangrijkste dingen wel, lust nog wel meer niet, maar kan daar ff niet opkomen

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 22-01-2009 11:50:28 ]
pi_65311547
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
Dat was ook eens en nooit meer, water
Ook nog een keer mijn tong met dreft geboend (was toen wel jong, maar toch)
pi_65311710
Rucola (rauw/puur in salade)
Zeevruchten
Uitgesproken vissige vis
Orgaanvlees m.u.v. lever
Goulash van mams
Asperges
pi_65312381
Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
Sweet and innocent...
pi_65312411
Een aanvulling op mijn eerdere post:

Margarine
Bananen, ergens door vind ik ze wel oké, maar zo uit de hand
Appels, hetzelfde verhaal als bananen
Asperges uit een pot, iets wat mijn schoonmoeder met plezier opdient.
Gekookte, erg kruimige aardappels
Kapotgekookte groenten
Rabarber in een gerecht zonder zuivel (dat geeft zo'n naar gevoel aan je tanden)
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:14:05 #138
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65312744
Ik merkte wel dat ik heel veel dingen wel ging lusten toen ik ze zelf klaar ging maken. Mijn moeder kookte sommige dingen te gaar, of kookte ze in het algemeen, die ik nu bijvoorbeeld wok. Andere samenstellingen doet soms ook wonderen!
Prei werd bij m'n moeder gekookt en dan met een maisena sausje.... niet weg te krijgen!! Terwijl prei gewokt met andere groenten heerlijk is!
Te gaar gekookte spruitjes vond ik ook niks, maar spruitjes gewokt met rode wijn of met knoflook en cashewnoten is een groot succes!

Bereiding doet dus veel
Miauw
pi_65312754
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:38 schreef Sylvana het volgende:
alle andere soepen dan groentensoep
Hoe wéét je dat nou?

Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
pi_65312809
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur , smaak Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.

OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenken Ook probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
Dan nog is geur erg bepalend voor smaak Eet maar eens met je neus dicht
pi_65312863
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe wéét je dat nou?
Nouja, de "gewone" andere soepen zoals tomatensoep, kippensoep, champignonssoep, aspergesoep enzo lust ik iig niet. Maakt niet uit door wie het is klaar gemaakt of van welk merk.
pi_65312906
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dan nog is geur erg bepalend voor smaak Eet maar eens met je neus dicht
Ahaargh. Ik weet heus wel dat je met een verstopte neus minder goed kunt proeven, yadada. Maar dat zegt niet dat vieze geur automatisch gelijkstaat aan vieze smaak, wat jij wel beweert.
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 12:27:20 #143
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_65313134
vis en alle schaal/schelp en andere zeedieren (ik lust dan weer wèl kroepoek)
kip, kalkoen en ander gevogelte
biefstuk en vergelijkbaar half rauw vlees
shoarma met knoflooksaus (ik eet het met satésaus)
spaghetti (structuur staat me niet aan, macaroni lust ik wel, zelfde materiaal, andere structuur)
alle soepen die geen tomatensoep zijn
rode kool (vers is het nog te doen maar uit blik/pak dan loop ik echt weg)
wokkels
frkadellen (of frikandellen, hoe je ze wil noemen)
eigenlijk alle sauzen behalve mayo, fritessaus, satesaus, babi pangang saus
schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten
prei (vooral in de bami, dat knappert zo, bah!)
saucijzenbroodjes
alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo

ja ik kan nog wel een uur of wat doorgaan ik ben niet zo makkelijk met eten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_65313180
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
Ja maar dat is rude en het was lekker, wat je kookte
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:34:24 #145
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65313395
Vroeger waren er wel wat soorten vlees die ik niet lustte, met name varkens, plus bijna alle soorten vis, maar sinds een jaar of vijftien eet ik helemaal geen dieren meer, of ik het nou lust of niet.

Van alles wat dan overblijft lust ik zo goed als alles. Ik kan maar één ding verzinnen dat er niet van harte in gaat bij mij en dat is zilvervliesrijst. In nasi of zo gaat het nog, maar kale zilvervliesrijst als bijgerecht of zo, brr! Alsof je op elastiek zit te kauwen.
pi_65313521
Oh, herkenbaar, Frollo! Ik ben in principe een groot voorstander van volkoren en vezelig en gezond, maar zilvervliesrijst maak ik dus echt nooit!
Nou ja, typisch geval van: bij anderen eet ik het wel. En ik krijg het ook wel weg. Maar lekker is het niet
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:21:35 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65315066
Zilvervliesrijst
Ik vind basmati dan weer niet zo lekker, zal ik zelf nooit maken!
Miauw
pi_65315196
quote:
[b]Op donderdag 22 januari 2009 12:27
frkadellen (of frikandellen, hoe je ze wil noemen)

Dat ligt er aan wat je bedoelt Gehaktbal: Frikadel. Staaf vlees uit de frituurpan: Frikandel
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:32 #149
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_65315273
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:28:11 #150
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65315296
Kapucijners met spek en paprika
pi_65316380
Oh, inderdaad, nog vergeten in mijn lijstje:

Witte rijst, van die droge smakeloze keutels, verschrikkelijk. Doe mij ook maar zilvervliesrijst
pi_65316703
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 13:27 schreef djkoelkast het volgende:
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillen en ik krijg het wel weg hoor, als het me wordt voorgezet.

Ik heb trouwens iets bedacht dat ik echt niet door m'n strot krijg: red bull. Ik word al misselijk bij de gedachte Dat is een van de weinige dingen die ik echt zou weigeren, als ze me werden voorgezet.
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:09:41 #153
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65316797
Ik eet bijna alles, kort lijstje dus

Sprutjes
Tuinbonen.

Zo.
pi_65318179
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:27 schreef djkoelkast het volgende:
alle soepen die geen tomatensoep zijn

schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten

alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo
Dat zijn echt dingen die je niet onder een noemer kunt doen en waarschijnlijk niet durft te proberen. Hoe kun je nou alle uitheemse diersoorten niet lusten?
Sweet and innocent...
pi_65320153
Erwtensoep
Witlof, aubergine, champignons.
Alle soorten paté en lever.
Alles met kokossmaak, zo ranzig
Ham. (Behalve parmaham) Lever. Tonijn.
Geitenkaas.

Valt nog wel mee als ik het vergelijk met andere mensen in dit topic
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:56:26 #156
15967 Frollo
pi_65320457
O ja, ik weet er nog een! Schapenkaas!
Ik was dat ooit eens aan het eten en zomaar ineens verscheen een beeld voor mijn geestesoog van een schaap met een lange, onverzorgde vacht, vol aangekoekte korsten van modder, stront en pis. Sindsdien lust ik het niet zo erg meer.
pi_65324658
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:56 schreef Frollo het volgende:
O ja, ik weet er nog een! Schapenkaas!
Ik was dat ooit eens aan het eten en zomaar ineens verscheen een beeld voor mijn geestesoog van een schaap met een lange, onverzorgde vacht, vol aangekoekte korsten van modder, stront en pis. Sindsdien lust ik het niet zo erg meer.
Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?
pi_65324743
Alle zachte/blauwe/witte kazen.

Verder lust ik eigenlijk alles wel.
Life is too short not to have fun
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:13:58 #159
15967 Frollo
pi_65327187
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:58 schreef kingjotte het volgende:

[..]

Heb je wel eens een koe van dichtbij gezien?
Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:17:03 #160
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65327307
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:13 schreef Frollo het volgende:

[..]

Die zijn ook niet heel schoon, dat klopt, maar dat beeld kan ik nog uit mijn hoofd zetten. Het gaat me vooral om die lange klittende haren van zo'n schaap...
Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vacht
Miauw
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:01:48 #161
15967 Frollo
pi_65328410
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:17 schreef Lips het volgende:

[..]

Ja maar het ging toch om de kaas... die maken ze niet van de vacht
Het gaat om het idee-hee!

Ik voel me zo onbegrepen...
  donderdag 22 januari 2009 @ 20:38:05 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_65329207
  • Alle kazen sterker dan jonge kaas
  • Chili con carne
  • Spruitjes
  • Rood vlees, dus d.w.z. al het vlees dat niet "well done" is. Biefstuk Filet Americain
  • Olijven
  • Hutspot / Peen & ui
  • Vis, maakt niet uit wat voor vis. Vis is ieks.

Ja, ik ben lastig.
  • [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_65329343
    kaas
    boter
    karnemelk
    mokka
    bier
    witte chocolade
    creme/brie/paturain what ever

Dat is het wel
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
    pi_65331514
    Ik proef altijd alles wat me wordt voorgezet/aangeboden/bij mij uit de pan komt, maar er zijn echt wel een aantal dingen die ik echt niet zo lekker vindt:

- orgaanvlees in alle vormen (roompate kan nog net, maar daar houdt het dan wel mee op)
    - mosselen
    - Gember (een klein schepje of bolletje is al genoeg om me te doen gruwelen)
    - nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
    - koriander. Maar ik ben het aan het 'leren eten' zoals dat zo mooi heet.
    - vlees met vetrandjes, knoepertjes of flubbertjes er in. Daar gruwel ik echt van. Vooral van dat gemalen goedkoop vlees (cordonblue en sateschnitzel enzo). Brrrrrr.
    Alleen met zelfspot kun je overleven...
    pi_65333667
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 21:52 schreef Tezz het volgende:
    Ik proef altijd alles wat me wordt voorgezet/aangeboden/bij mij uit de pan komt, maar er zijn echt wel een aantal dingen die ik echt niet zo lekker vindt:

- orgaanvlees in alle vormen (roompate kan nog net, maar daar houdt het dan wel mee op)
    - mosselen
    - nasi kruiden. Heel gek is dat. Ik lust alle ingredienten die in een nasigoreng gaan (rijst, groenten, vlees, soja etc. etc.), maar zodra er zo'n zakje/pakje/boemboe kruiden door heen gaat: ril ril superril. Ik ben er nog niet achter waar dat dan precies aan ligt.
    - vlees met vetrandjes, knoepertjes of flubbertjes er in. Daar gruwel ik echt van. Vooral van dat gemalen goedkoop vlees (cordonblue en sateschnitzel enzo). Brrrrrr.
    Trouwplannen
    pi_65335145
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 01:08 schreef egeltje1985 het volgende:
    Geen kip? Ok, kippenboot met botjes enzo kan ik me voorstellen, maar geen kipfilet? Dat lust toch iedereen? Tenzij je vega bent natuurlijk.
    Kippenboot

Nee, ik ben geen vega maar vreselijk kieskeurig en dat is idd soms best lastig
    pi_65335165
    hete bliksem
    welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
    pi_65335275
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:43 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Vertel inderdaad maar wat je wel lust, want veel blijft er niet over haha.. Zonde, lijkt me erg moeilijk met eten.
    Klopt, uit eten gaan in een goed restaurant is niet aan mij besteed
    pi_65335320
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 14:07 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik heb mijn hele jeugd dat soort rijst gegeten. Maar ik word er nog steeds niet warm van. Ach, smaken verschillen en ik krijg het wel weg hoor, als het me wordt voorgezet.

Ik heb trouwens iets bedacht dat ik echt niet door m'n strot krijg: red bull. Ik word al misselijk bij de gedachte Dat is een van de weinige dingen die ik echt zou weigeren, als ze me werden voorgezet.
    Cola
    pi_65339067
    quote:
    Hier moet ik ook altijd ingrijpen omdat er anders boemboe ingaat, gewoon zelf je vlees marineren/kruiden .
    pi_65339161
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 23:08 schreef EricT het volgende:

[..]

Trouwplannen
    ik snap je post niet
    pi_65339184
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 12:01 schreef Innocence het volgende:
    Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
    Nouja het is wel handig, gezien dikmakend enzo, maar het inmiddels ontelbare aantal keren dat ik 'Wát? Je lust geen chócólá????' heb gehoord, beginnen me onderhand ook de keel uit te hangen .

En ach, ik eet het wel hoor als het zoiets is als stracciatella of gewoon een stukje op een taart - maar het is niet iets wat ik echt lekker vind, ik zou het ook nooit kopen ofzo.
    pi_65339338
    quote:
    Op woensdag 21 januari 2009 00:02 schreef kissa het volgende:

Ik vraag me dan af wat je eet als avondeten ofzo ? Ik bedoel, hoe ziet je 'weekmenu' er zeg maar uit.. eet je dan elke avond macaroni zonder saus ofzo?

Ik eet dus wel alles, het komt hier ook bijv. bijna nooit voor dat ik een groente twee keer eet in één maand - ik ben erg van het varieren. (behalve overigens sperziebonen, maar daar ben ik gewoon echt gek op , die kan ik elke dag wel eten).
      vrijdag 23 januari 2009 @ 11:58:22 #174
    199397 Windigo
    Flavourtarian
    pi_65339588
    quote:

*ril* ik vind dat ook echt heel vies.
    pi_65354174
    Huzarensalade, jek! En blauwe kaas.
    pi_65354768
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 11:48 schreef Tezz het volgende:

[..]

ik snap je post niet

mijn hart wat doe je ?!
      vrijdag 23 januari 2009 @ 20:06:07 #177
    81882 Lips
    Een vrouwtje
    pi_65354802
    quote:
    Oja, dat lust ik ook niet! Wel geprobeerd, meerdere malen, maar vind het echt niet lekker!
    Miauw
    pi_65361610
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 20:05 schreef EricT het volgende:

[..]

mijn hart wat doe je ?!
    Omdat ik allemaal dingen opnoem die jij goddelijk vindt?
    Of breek ik nu je hart omdat ik je post niet snap....
      zondag 25 januari 2009 @ 18:50:09 #179
    61279 Coolfool
    Belanda goreng
    pi_65393931
    Nou, er zijn zeker een aantal dingen die ik niet lust:

-Tomatensaus/soep
    -Warm fruit
    -Anijs/Venkel
    -Gekookte aardappelen en stamppotten
    -Makreel
    -En brrrrr, boter onder beleg en vetrandjes aan vlees
    -Zure haring, zure leverworst
    -Viskuit
    -Jam

Voor de rest lust ik volgens mij alles wat ik tot nog toe heb gehad. Soms zijn sommige recepten gewoon wat minder lekker. Soms is iets gekookt niet lekker, maar door een salade of uit de oven dan weer wel. Dat is gewoon een kwestie van proberen.
      † In Memoriam † zondag 25 januari 2009 @ 19:23:42 #180
    34726 Fratz
    Max
    pi_65395077
    Koffie. Lust ik echt niet. Ook alle dingen met een koffiesmaak daar walg ik van.
    Spruitjes. Op alle manieren al geprobeerd, maar nee.
    Witlof, gekookt, rauw, maakt niet uit.

Verder zou ik het zo niet weten. Ik proef altijd alles, ook dingen die ik wat minder vind, misschien is het dan wel lekker =)
    There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
    pi_65396045
    Spruitjes
    Karbonaat, shoarma, draadjesvlees
    Nog wel meer dingen maar daar kom ik nu even niet op
      zondag 25 januari 2009 @ 20:26:14 #182
    50936 The_Hives
    Is nu tripple oom Hives O+ !!!
    pi_65397357
    eigenlijk (zover ik me kan herinneren) alles tot nu toe, behalve 'kale' bruine bonen. Bruine bonen in tomatensaus lust ik dan weer wel
    AFC AJAX Kampioen 2012-2013
    Fok! Federatie
    1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
    pi_65400675
    Wat vinden veel mensen kaas, eieren en melk toch vies...

OT: Tomaat en spruitjes
    pi_65439733
    Spruitjes!! Daar ga ik echt van over m'n nek, evenals van de karnemelkse gortpap die ik als kind altijd 'verplicht' moest eten. Walgelijk!!
    Met slakken, mosselen, oesters of inktvis doe je me ook geen plezier, en hetzelfde geldt voor alles waar alcohol in zit. Zulke dingen weiger ik altijd vriendelijk.

Op witlof, asperges, champignons en de meeste koolsoorten ben ik ook niet dol, maar eet ze uit beleefdheid wel als ze me ergens voorgezet worden.
    NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
    JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
    pi_65561795
    Alle soorten vis (Behalve vissticks!), witlof . Kool (Alle soorten!), Lever en vetrandjes aan vlees .
    Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
    pi_65562994
    quote:

Nasikruiden zoals van Konimex is zout, peper en djinten (Komijnzaad). Misschien dat die laatste niet smaakt?
    pi_65566490
  • gember ( gewoon los als klontjes of jam)
  • grapefruit ( brrrrrrrr )
  • witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)
  • olijven ( lust wel alles met olijfolie, ben er zelfs gek op! maar olijven an sich brrr)
  • In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      vrijdag 30 januari 2009 @ 15:35:45 #188
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65569293
    quote:
    Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende: het komt hier ook bijv. bijna nooit voor dat ik een groente twee keer eet in één maand - ik ben erg van het varieren.
    Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
    Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.

Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.

Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.

[ Bericht 25% gewijzigd door RobinOok op 30-01-2009 15:43:01 ]
    pi_65570453
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 15:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik wel heel erg knap dan. Of kook je niet elke dag of zo? Of eet je 5 dagen in de week sperziebonen?
    Ik vind het al heel wat dat ik niet vaker dan 1 keer in de week dezelfde groente eet. Hoewel dat dan weer een gemiddelde is, want het kan gerust wel eens voorkomen.

Courgette, aubergine, sperziebonen, snijbonen, tomaten, komkommer, paksoi, witte kool, chinese kool, spitskool, rode kool, zuurkool, boerenkool, knolselderij, spruitjes, witlof, bleekselderij, sla, prei, broccoli, mais, paprika, ui, bietjes, andijvie, bloemkool, worteltjes, spinazie, venkel, pompoen, asperges, tauge.

Even bij albert.nl gespiekt, zo kom ik op 32 groenten. Echt knap dat je die maar 1 keer per maand eet.
    Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....
    pi_65570517
    Venkel.
    Spruitjes.
    Bloemkool.
    Maiskolven in je eten.
    “Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
      vrijdag 30 januari 2009 @ 23:59:46 #191
    232606 RobinOok
    Patroonheilige van CUL
    pi_65584931
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 16:09 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Je mist in ieder geval nog: romanesco, schorseneren, pastinaak, peultjes, rucola, aardpeer, groenlof, meiraap, koolraap, koolrabi, rammenas en rettich....

Maar dan nog...
    pi_65585382
    Ik vind blauwschimmel nog steeds wel lastig. Ik eet het wel, maar ik kan maar weinig op en ik snap ook niet hoe mensen er 'hmmmm' bij kunnen zeggen En de structuur van vlees vind ik belangrijk, vandaar dat ik varkensvlees en alle vlees met bot/vet er in of er aan niet te eten vind. Ik wil een zachte en tegelijkertijd stevige, dus malse structuur dat niet glibbert. Bij rund of hert of lam en dan de mooie stukken zit ik dus vrijwel altijd goed.
    De structuur van mandarijn staat me ook tegen, het vel dan, bedoel ik. Ook orgaanvlees vind ik - heel kinderachtig - puur om de naam en de precieze duiding niet aangenaam.
    Sushi kan ik best eten, maar ik vind het niet bijzonder. Ik vind het geen smaaksensatie, en de grootste zonde vind ik coquilles die rauw worden geserveerd. Ik vind echt dat je dat de smaak en de mens die het gaat eten én de coquille niet aan kunt doen, zó jammer, zo'n rauwe kwats smaakt nergens meer naar En dan te bedenken hoe het had kunnen smaken, even kort op de gril..
      Moderator / Redactie Sport zaterdag 31 januari 2009 @ 00:15:55 #193
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_65585465
    Ik ben in de loop der tijd meer gaan eten. Maar wat er nog steeds echt niet in gaat.
    - Bloemkool
    - Broccoli
    - Witlof
    - Spruiten
    winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
    pi_65586997
    darmen, ogen, penis, varkenspoten, witlof, spruitjes, eendennek, eendentong, gedroogde groeten zoals bamboe etc, lamvlees, schelpdieren,
    pi_65587032
    wtf hoe kan mensen eieren en kaas vies vinden ??? Jullie toch wel pannenkoeken,tostie en fastfood, omlet?!!

en gember eet je niet LOL !
      zaterdag 31 januari 2009 @ 01:45:03 #196
    131644 Wickedangel
    Na mij de zondvloed
    pi_65587305
    Vis Witlof Olijven (behalve in tapenade) Rauwe ui
    Maar alles wat ik vroegâh niet lustte, vind ik nu heerlijk. Bloemkool. Spruitjes. Broccoli. Stoofpeertjes
    Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
    pi_65587619
    Olijven, zeewier, sushi,
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
    pi_65590660
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 23:59 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Maar dan nog...
    Ik geef je verder geen ongelijk
      zaterdag 31 januari 2009 @ 12:34:48 #199
    164571 Sneeuwvlok
    Groetjes, veldmuis
    pi_65592429
    Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
    Geitenkaas.

That's it...
    pi_65592515
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:34 schreef Sneeuwvlok het volgende:
    Champignons (alle soorten paddenstoelen zijn gewoon vies!)
    Geitenkaas.

That's it...
    Chapignons met geitenkaas, zóó lekker
    (sorry )
      zaterdag 31 januari 2009 @ 12:44:59 #201
    164571 Sneeuwvlok
    Groetjes, veldmuis
    pi_65592680
    quote:
    Op zaterdag 31 januari 2009 12:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Chapignons met geitenkaas, zóó lekker
    (sorry )
    Baaaaaaah.
      zaterdag 31 januari 2009 @ 13:00:44 #202
    6644 ElizabethR
    Bangers & Mash
    pi_65593105
    quote:
    Op vrijdag 30 januari 2009 14:19 schreef littledrummergirl het volgende:

• witlof ( al heel wat variaties geprobeerd maar niks is lekker)

• Probeer eens een witlofsalade op de volgende manier:

Snij appel, banaan, druiven, mandarijn (kortom fruit) in stukjes en doe het in een saladekom
    Snij witlof klein en doe het in de saladekom
    Flinke scheut vanillevla erdoor husselen als dressing.
    Net voor de sla op tafel komt Cruesli eroverheen en een beetje hagelslag. De Cruesli moet knapperig blijven namelijk, dus pas op het laatst toevoegen.
    Mijn kinderen hadden een hartgrondige hekel aan witlof, en zo heb ik ze witlof leren eten, want ik ben er dol op. Nu lusten ze alle variaties, maar dit recept blijft favoriet.

Ik lust alles wat me voorgezet wordt, behalve gekookte lever en erwtensoep.
    Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
    Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')