Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsommingquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruitgeen zak lust.
Je hebt zeker nog geen kinderen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En het was niet zo dat eten 'door mijn strot geduwd werd' - ik mocht gewoon niet van tafel voor ik het op had. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, gewoon moeten eten wat de pot schaft vind ik een hele normale regel.
Ja dat is natuurlijk altijd zo, bij de een smaken dingen natuurlijk weer anders dan bij de ander. Maar goed, ook dat vind ik nog geen reden om je kind dan maar alleen op brood en aardappels te laten leven - naast onhandig is het ook gewoon ongezond.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Ik merk aan gasten hier die zeggen dat ze het wel lekker vinden bij mij maar niet bij hun standaard kok(kin).
Dat betekend niet dat ik een culinair wonder ben maar eerder de manier van koken wat dan bepaalt of je iets wel of niet lust.
en andersom gebeurd uiteraard ook dat mijn kookfratsen minder smaken dan bij een ander
In mijn geval niet. Mijn moeder is meer van de moderne keuken, mn schoonmoeder conservatief, en zelf experimenteer ik er gerust op los. En meloen maak je niet klaarquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Heeft dat ''niet lusten'' misschien ook te maken met verkeerd klaargemaakt/iets misgegaan met koken? Wellicht is de eerste ervaring met een produkt zo tegengevallen dat je "het opslaat in je hersenen als een ervaring die je niet meer wil meemaken. En dat verhaal van de spruitjes heb ik ook gehaard. Dat je die op latere leeftijd wel wil eten en er niet meer zo afkerig van bent.
Ik merk aan gasten hier die zeggen dat ze het wel lekker vinden bij mij maar niet bij hun standaard kok(kin).
Dat betekend niet dat ik een culinair wonder ben maar eerder de manier van koken wat dan bepaalt of je iets wel of niet lust.
en andersom gebeurd uiteraard ook dat mijn kookfratsen minder smaken dan bij een ander
Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:32 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja dat is natuurlijk altijd zo, bij de een smaken dingen natuurlijk weer anders dan bij de ander. Maar goed, ook dat vind ik nog geen reden om je kind dan maar alleen op brood en aardappels te laten leven - naast onhandig is het ook gewoon ongezond.
Die ex-vriend van mij en zijn familie waren ook bijvoorbeeld allemaal heel bleek en mager - niet zo gek als je geen groente binnenkrijgt behalve broccoli.
Er zijn natuurlijk uitzonderingen (zoals die onderaan blz 2, weet even niet meer welke user) - maar ik blijf erbij dat ik het het beste vind als je kind gewoon moet eten wat je klaarmaakt.
Haha, nee nog geen kinderen. Ik moest echt gewoon aan tafel blijven hoor - of zelfs op de gang gaan zitten met het eten (dan was ik wel zo slim om er een boek bij te gaan lezen overigens, dat mocht ik aan tafel nooitquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt zeker nog geen kinderen?(ik ook niet, daar niet van).
Hoe zie je het voor je? Dat zou in mijn geval betekenen dat ik tot negen uur savonds met een bord koud eten voor mn neus zit.
Ik krijg al een naar gevoel in mn maag als ik iemand macaroni zie eten, of witte bonen in tomatensausen als ik komkommer of meloen ruik ook. En dan wil jij beweren dat vies eten/iets niet lusten niet bestaat?
![]()
Mocht jij ooit bij mij komen eten, dan gooi ik er wel een madame jeanette of 3 door. Ben benieuwd of je het dan op eet, terwijl de gemiddelde surinamer er geen moeite mee zal hebben.
Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mja, principieel geen groente lusten is natuurlijk wel een beetje apart. Er zijn honderden vormen van groente en fruit die veelal totaal anders smaken. Je moet wel heel veel dingen niet lusten wil je alleen broccoli eten.
Inderdaad. Beschimmelde melk eten en dan nog lekker vinden ookquote:
Gruwelijk hete pepersquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:36 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wat is een madame jeanette? Nog nooit van gehoord.. maar ik daag je uit - ik heb nog nooit iets bij een ander niet op gegeten, en ben erg gek op uitproberen, surinaams hou ik ook erg van - pom vind ik bijvoorbeeld heerlijk.
Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nouja, dat was daar dus ook zo - en daarnaast waren ze héél erg van 'wat de boer niet kent, dat eet hij niet'. Als ik met mijn toenmalige vriend bijvoorbeeld naar de Italiaan ging, nam hij standaard bouillon vooraf en een pizza als hoofdgerecht, de rest durfde hij niet eens te proberen. Als hij bij mij thuis kwam eten (ik woonde toen nog bij mijn ouders), zat hij overal 400 keer in te prikken en te zoeken voor hij eens een hap nam.
Ik hoef overigens zeker niet meer uit te leggen waar onze relatie op is stukgelopen ?.
Dat is dus bij mij gebeurd met mosselen, vroeger at ik die met smaak tot ik er een keer goed ziek van geworden ben. Nog niet gedurfd het weer te proberen, al word ik niet meer ziek van de geur (is ook jaren zo geweest).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:29 schreef botterfly het volgende:
Oh ok. Nouja, heet eten is natuurlijk ook deels gewenning - dat zijn wij nederlanders over het algemeen niet gewend. Ik zou er miss moeite mee hebben door de scherpte, maar 'niet lekker' zul je me echt niet horen zeggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
madame jeanette = een hete peper
[ afbeelding ]
Lijkt mijn zusje welquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:28 schreef Trusten het volgende:
[..]
Volgens mij ontbreekt er qua opvoeding niet zoveel....ik zou in ieder geval niet weten wat. Ik lust veel wel behalve zie opsomming. M'n broertje en zusje aten vroeger ook gewoon alles maar inmiddels is het bij m'n zusje teruggelopen tot tartaar, aardappels, en spaghetti en verder eet ze het gewoon niet. M'n ouders hebben alles al geprobeerd naar mijn idee....gewoon niets te eten geven etc maar dan eet ze gerust een week lang niks 's avonds...
M'n broertje lust de dingen niet die m'n zusje eet en eet eigenlijk alleen vlees, vis en sommige groenten maar geen aardappels en pasta. Fruit eten ze beide niet
Als ik m'n moeder was zou ik in ieder geval gillend gek worden
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hij ging jou ook eerst 400 keer zitten prikken?
Woon je in Naaldwijk ofzo?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Nee, het was meer dat hij letterlijk niets wilde proberen - hij wilde nergens heen waar hij nog nooit was geweest, niet in een vliegtuig, vond allochtonen eng (en we wonen hier vlakbij rotterdam), en durfde niet eens een paprika te proeven.. dat ging me een béétje de keel uithangen.
Tsja - die kon hij denk ik niet eeuwig ontwijken, er zijn er tenslotte zo'n 3 miljardquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:44 schreef Barbaaf het volgende:
Dat hij het nog aangedurfd heeft het met een vrouw aan te leggenals er iets eng is....
Dat is bij mij thuis wel het geval. Mijn zusje is inmiddels 17, nog steeds eet ze vrijwel geen groente.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruitgeen zak lust.
Ja dit is wel vervelend - dan ligt het echt aan de manier van klaarmaken. Kun je ze nu niet laten kennismaken met ander voedsel? Ze uitnodigen dus en pasta/rijst oid klaarmaken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:14 schreef _Arual_ het volgende:
Gekookte aardappels en alles wat daarvan afgeleid is, dus ook stamppotten willen gewoon echt niet. En erwtensoep, gebonden met aardappelen. Huuh. We aten ook zes dagen per week gekookte aardappelen, en op dag zeven een stamppot.
Sowieso had ik moeite met Hollandse groenten zoals mijn moeder en oma die kookten. Alles net te lang koken, gruwel. We hadden een moestuin, en mijn moeder vond groenten lekker als ze net te oud waren. Bruinverrimpelde tuinbonen met een heel dik vel. Boontjes waar niet tegenop te rengen viel. Slappe worteltjes. Gruwel. En dan alles grijs koken. Ik zag geen verschil tussen groene, witte en rodekool, want alles was grijs. En zo smaakte het ook. En dan weken achtereen. Boontjestijd? Zes dagen per week boontjes. Hel.
Ik heb alle groenten opnieuw moeten leren eten, en da's toch wel aardig gelukt hoor. Maar ik zal nooit groenten helemaal tot modder koken, ik bereid ze gewoon anders. Ik sta nu bekend als vuilnisbak, ik eet alles. Maar tussen mij en de gekookte aardappel en dus de stamppot en de erwtensoep komt het nooit meer goed.
Samen met mijn moeder lustte ik overigens alles: zij al die aardappels en doodgekookte groentes en vlees met veel spek (dat vergeet ik nog, bah, vlees met een enorme vetrand eraan), en ik de rest van wat er op de wereld te eten is. Maar omdat zij kookte, stond ik bekend als de moeilijke eter.Bekend patroon in onze familie: ze koken alleen aardappel, eten alleen aardappel, en noemen mij vervolgens een slechte eter omdat het enige ter wereld waar ik echt van ga overgeven de gekookte aardappel is.
Opgebakken aardappelen?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:48 schreef RobinOok het volgende:
Ik lust alles en vind mensen met lijstjes zeikerds.
Die mag er bij mijn rijtje ook bijquote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:17 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Heeft serieus nog niemand bleekselderij genoemd?![]()
Ik kook aardappelen speciaal om ze op te bakken en die zijn echt ontzettend lekkerquote:
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:51 schreef Beregd het volgende:
Bij ingewanden is het vaak het idee dat telt, vermoed ik.
Lever bijvoorbeeld, het is van het lekkerste vlees dat er is, mals en zeer smaakvol, moest het geen ingewand zijn was het voor velen ook één van de favoriete gerechten.
nee, dat niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?
Care, ik vind muntdrop naar zweetvoeten ruiken en ik eet het toch!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, tenzij je het ruikt dan... Dan hoef je echt nooit meer. Wel eens hertenlever o.i.d. geroken?
Hier niet. Wat stinkt gaat de prullenbak in.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:56 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
[..]
Care, ik vind muntdrop naar zweetvoeten ruiken en ik eet het toch!
Asperges die stinken ook verschrikkelijktoch zijn ze errrrrug lekker
Of koolraap, ook zo'n rotlucht! Heel veel lekker voedsel stinkt!
Oh en chips, buggles!zat naast mijn vriend toen ik een zak open maakte en beschuldigde hem gelijk ervan een scheet gelaten te hebben
maar het stinkt gewoon zo als je de zak openmaakt.
Ik ruik overigens wel aaaaltijd aan eten, maar ook als het stinkt probeer ik het
Geur kan misleiden
Oh daar had ik een leuke blunder meequote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:37 schreef Nembrionic het volgende:
madame jeanette = een hete peper
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |