Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens)quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij bent een culi-neppert, je lust te veel dingen niet.
Dat zeker. En als je het niet lust ook niet opeten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:42 schreef Rekkie het volgende:
Spruiten, Bruine bonen.
Voor de rest is mijn motto: Alles proberen!!
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:44 schreef NanKing het volgende:
Andijvie en sandwichspread, als ik sandwichspread ruik begin ik al te nekken. Het is dan ook verboten hier in huis
Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
Ik zeur er niet overquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oei, in het echte leven zou LHO niet bij mij mogen komen eten- erger me altijd aan mensen die zeuren over eten.
Het enige wat ik echt niet lekker vind is erwtensoep - brr, de geur alleen al!
En ik hou niet van chocola, maar als het ergens overheen of doorheen zit, eet ik het gewoon.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
Woehoe medestandersquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef dubidub het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!
Het schijnt bij jullie te werken, ga mijn vriend ook maar eens vertellen dat ie het maar op zn werk moet bewarenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
[..]
Woehoe medestanders
Ik heb 't overigens nog nooit geproefd omdat ik het zo ontzettend vies vind ruiken. Ik proef normaal alles wel maar dit voor geen goud.
Mijn vriendin vindt 't erg lekker maar ze mag 't lekker op dr werk eten en niet thuis.
Die was ik nog vergeten, lust ik ook niet.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:00 schreef Beregd het volgende:
1. marsepein
2. oliebollen
3. varkenskop
de rest lust ik allemaal wel, denk ik.
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruitgeen zak lust.
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruitgeen zak lust.
Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Bij mijn ex-vriend was dat idd zo, die hadden vier kinderen, hun moeder maakte doordeweeks soms wel vier soorten groenten klaar. Toen de oudste twee het huis uit waren, aten ze regelmatig 4x per week broccoli - dat was de enige groente die ze allemaal lekker vonden. Hun moeder maakte dan soms voor zichzelf wat anders klaar, zij at nog wel veel - maar van hun vader hoefden ze niets te eten dat ze niet lekker vonden.
Nu zijn ze allemaal volwassen, niemand eet normaal. Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Psies, zo ging het bij ons ook. Het enige wat er bij mij echt nooit inkwam was gebakken lever, maar verder lust ik echt alles.quote:Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proevenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:
[..]
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.
En bijvoorbeeld spruitjes moesten we zoveel eten als we oud waren.
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.
bron?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proeven
Haha, dat laatste gold bij ons ook - dat was het enige nadeel als je jarig was geweestquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:
[..]
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.
En bijvoorbeeld spruitjes moesten we zoveel eten als we oud waren.
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.
Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
Als je iets niet lust zit dat tussen je oren.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten.
'Vieze dingen' bestaan sowieso al niet - er zijn dingen die je minder lekker vindt. Ik vraag het idd, maar genoeg mensen die dat niet doen - en als ik iets krijg waar ik niet gek op ben eet ik het gewoon op.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.
Ik neem aan dat je altijd je bezoek vraagt wat ze wel of niet lusten (geen pasta, geen bonen, geen paprika, is dan mijn no-go lijstje en dan zit je eigenlijk altijd wel safe). Vieze dingen opeten uit beleefdheid
Ik lustte vroeger echt absoluut niets op boterhammen met pindakaas en sperciebonen na. Nu lust ik zowat alles. Niet elk kind is een kind wat maar moet eten wat de pot schaft. Ik kan het me nog heel goed herinneren dat ik iedere keer iets proefde en wéér op mijn bod aan 't nekken was omdat ik het zo vies vond.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.
Als er bij mij vrienden komen eten dan vraag ik meestal naar hun voorkeuren als ik die niet al ken.quote:Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |