abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65236837
Nav. isegrims weekmenu topic, waar ze heule gemene dingen zegt hier een opsomtopic met dingen die je niet lust

TS begint met een copypaste
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jij bent een culi-neppert, je lust te veel dingen niet.
Bonen met een andere kleur dan groen, vlees met bot er in (generaliserend, hammetje is wel lekker, kippepoot niet), paprika, meloen en zn directe familie de komkommer, ananas, pasta (viezige kleffe smakeloze smurrie, en vaak nog met paprika en droog gehakt (gehakt lust ik wel overigens) ), dingen uit de zee anders dan vis en zeewier, en principieel geen paard/konijn
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:32:14 #2
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65236867
Carnivoor meldt zich...
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:32:34 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_65236874
kaas
Mij mag je er voor wakker maken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 10:35:29 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65236952
Aubergine, spruiten, tomaten.
Dat was.
Ow, en je gequote stukje tekst klopt 100%.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65237054
Ik lust geen boter en koffie. Maar mokkataart dan weer wel...
pi_65237058
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:32 schreef minkuukel het volgende:
kaas
Inderdaad het meest smerige wat er is!
pi_65237090
Koffie is geen eten dus die heb ik er niet bijgezet Net als bier en campari

En spruitjes maar 1 keer op bij de buren, toen ik 6 was. Toen vond ik het vies. Tegenwoordig bestaan die dingen volgens mij niet eens meer
pi_65237148
Spruiten, Bruine bonen.

Voor de rest is mijn motto: Alles proberen!!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:43:00 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65237167
Poep
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:43:03 #10
137173 YPrue
Message in a bottle...
pi_65237168
Eten: mango, witlof en chipolatapudding.
Drinken: koffie en thee.
The Police 08-06-2008
pi_65237188
Prei en malibu.
pi_65237190
Andijvie en sandwichspread, als ik sandwichspread ruik begin ik al te nekken. Het is dan ook verboten hier in huis
ijs_beer fan!
pi_65237234
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:42 schreef Rekkie het volgende:
Spruiten, Bruine bonen.

Voor de rest is mijn motto: Alles proberen!!
Dat zeker. En als je het niet lust ook niet opeten.
pi_65237253
Oei, in het echte leven zou LHO niet bij mij mogen komen eten - erger me altijd aan mensen die zeuren over eten.

Het enige wat ik echt niet lekker vind is erwtensoep - brr, de geur alleen al!

En ik hou niet van chocola, maar als het ergens overheen of doorheen zit, eet ik het gewoon.
pi_65237262
Tuinbonen, asperges, witlof (eet het trouwens wel gewoon), spruitjes (idem) vind ik vies.
Dat was het wel, verder lust ik eigenlijk alles wel.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_65237286
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:44 schreef NanKing het volgende:
Andijvie en sandwichspread, als ik sandwichspread ruik begin ik al te nekken. Het is dan ook verboten hier in huis
Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:47:43 #17
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_65237308
Asperge, brocolli, ananas.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:03 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_65237315
Ik lust best wel veel dingen niet:
Bloemkool
Broccoli
Tuinbonen die vind ik echt het allerviest
Lof
Spruitjes
Eieren (in welke vorm dan ook)
Zoet met hartig (bijvoorbeeld kip met ananas of pizza Hawaii)
Spek (zo'n randje dat aan vlees zit)
Zuurkoolspek, daar zitten soms nog haartjes aan, gaderdamme
Alles waar kokos in zit
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:48:06 #19
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_65237318
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ja, sandwichspread ruikt idd niet lekker! Mijn vriend is er verslaafd aan - hele koelkast ruikt er hier altijd naar. Ik vind het niet vies ofzo, maar de geur is erg overheersend.
Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!
pi_65237428
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:46 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oei, in het echte leven zou LHO niet bij mij mogen komen eten - erger me altijd aan mensen die zeuren over eten.

Het enige wat ik echt niet lekker vind is erwtensoep - brr, de geur alleen al!

En ik hou niet van chocola, maar als het ergens overheen of doorheen zit, eet ik het gewoon.
Ik zeur er niet over Ik eet gewoon wat ik niet lust niet op en ga verder met de rest

Helemaal witte bonen, pasta, meloen, komkommer en paprika, krijg ik echt niet door mn strot. Niet een beetje niet lekker, maar echt heel goor.

En meloen en komkommer geven hun smaak ook flink af aan hetgeen waar het in zit. Fruitsalade met meloen is dus bij voorbaat afgeschreven, omdat al je andere vruchten een allesoverheersende meloensmaak krijgen ...
pi_65237455
Kaas (gesmolten kaas is t ranzigst)
Eieren
Pizza in welke vorm dan ook want ik heb t niet zo op kaas en tomaat enz.
Spruitjes
En nog een bult groenten en fruit die ik niet opnoem.

En nog veel meer
pi_65237465
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:48 schreef dubidub het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt zo ranzig aan sandwichspread. Die LUCHT!
Woehoe medestanders

Ik heb 't overigens nog nooit geproefd omdat ik het zo ontzettend vies vind ruiken. Ik proef normaal alles wel maar dit voor geen goud.
Mijn vriendin vindt 't erg lekker maar ze mag 't lekker op dr werk eten en niet thuis.

ijs_beer fan!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:53:20 #23
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65237477
Boter of margarine op brood
Vet vlees en varkensvlees (varkenshaas uitgezonderd)
Bruine en witte bonen
Kapucijners
Gerookte vis en worst
Sukade
Blauwschimmelkaas
Zoet, chemisch snoepgoed als marshmallows en suikerspinnen, slagroomtaart
Koffie
pi_65237493
Slakken , mosselen , oesters en ander slimerig kruipende dieren.

Al het gehakt behalve runder . Biefstuk krijg ik vaak niet weg (behalve als die meesterlijk mals is) Spare Ribs , speklappen , shoarma en dingen als metworst .
pi_65237513
Geitenkaas, Brie (etc), Feta
Rookworst, knakworst
Alle vis behalve heel af en toe witvis
Oesters, slakken en alles in dat straatje
Verse tomaten(terwijl juist gek op tomatensoep, saus enz)
pi_65237555
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:53 schreef NanKing het volgende:

[..]

[..]

Woehoe medestanders

Ik heb 't overigens nog nooit geproefd omdat ik het zo ontzettend vies vind ruiken. Ik proef normaal alles wel maar dit voor geen goud.
Mijn vriendin vindt 't erg lekker maar ze mag 't lekker op dr werk eten en niet thuis.

Het schijnt bij jullie te werken, ga mijn vriend ook maar eens vertellen dat ie het maar op zn werk moet bewaren .

@ LHO: gelukkig zeur je er dan niet over - maar wat gek dat je niet van pasta houdt ! En zonde ook, ik vind het altijd zo jammer als je veel dingen niet lust - je mist zoveel dan!

Overigens ben ik het wel eens met je opmerking over fruitsalade - ik houd er ook niet van omdat alles naar elkaar gaat smaken, ik eet dan liever gewoon een heel bakje van hetzelfde fruit ipv alles bij elkaar.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:00:25 #27
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_65237654
Broccoli
witte bonen
bruine bonen
kaas
chocolade
spruiten
pinda's en alles wat daarmee te maken heeft
kerry
de meeste vis
melk
karnemelk
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:00:26 #28
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65237658
1. marsepein
2. oliebollen
3. varkenskop

de rest lust ik allemaal wel, denk ik.
  Moderator dinsdag 20 januari 2009 @ 11:01:43 #29
9859 crew  Karina
Woman
pi_65237685
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:00 schreef Beregd het volgende:
1. marsepein
2. oliebollen
3. varkenskop

de rest lust ik allemaal wel, denk ik.
Die was ik nog vergeten, lust ik ook niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:02:42 #30
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65237715
Postelijn
Lang leve mij! *O*
pi_65237725
alcohol, koffie, nasi, eend, melk chocolade, amandelen, melk en gekookte andijvie.

Paard en Konijn ook niet maar dat kan ook gewoon het idee zijn.

Oh ja en boerenkool stampot hoewel het al weer erg lang geleden is dat ik dat op heb.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:04:33 #32
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65237757
Te gare groente (bloemkool e.d. die te lang gekookt is... bleh), bruine/witte bonen, spruiten, gaiameloen, draadjesvlees/stoofvlees, andijvie, rijstepap.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 20 januari 2009 @ 11:04:48 #33
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65237763
Ik ben echt zo benieuwd hoe iedereen die bar weinig lust is opgevoed.
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruit geen zak lust.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65237768
niet lusten is een groot woord, maar ik ben niet gek op:
broccoli en andijvie
Dit keer zonder signature
pi_65237859
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
Of ma inderdaad met meerdere pannen stond te koken omdat hun spruit geen zak lust.

Bij mijn ex-vriend was dat idd zo, die hadden vier kinderen, hun moeder maakte doordeweeks soms wel vier soorten groenten klaar. Toen de oudste twee het huis uit waren, aten ze regelmatig 4x per week broccoli - dat was de enige groente die ze allemaal lekker vonden. Hun moeder maakte dan soms voor zichzelf wat anders klaar, zij at nog wel veel - maar van hun vader hoefden ze niets te eten dat ze niet lekker vonden.

Nu zijn ze allemaal volwassen, niemand eet normaal. Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
pi_65237985
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.

En bijvoorbeeld spruitjes moesten we zoveel eten als we oud waren.
pi_65237998
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Bij mijn ex-vriend was dat idd zo, die hadden vier kinderen, hun moeder maakte doordeweeks soms wel vier soorten groenten klaar. Toen de oudste twee het huis uit waren, aten ze regelmatig 4x per week broccoli - dat was de enige groente die ze allemaal lekker vonden. Hun moeder maakte dan soms voor zichzelf wat anders klaar, zij at nog wel veel - maar van hun vader hoefden ze niets te eten dat ze niet lekker vonden.

Nu zijn ze allemaal volwassen, niemand eet normaal. Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.
pi_65238018
quote:
Ik begrijp daar niets van, ik moest altijd gewoon alles eten wat mijn moeder maakte - ik mocht één ding kiezen wat ik niet hoefde te eten (was bij mij erwtensoep, dat aten we elke winter 1 keer, dan mocht ik iets anders). Ik trek er nu profijt van: ik eet alles en vind ook bijna alles lekker.
Psies, zo ging het bij ons ook. Het enige wat er bij mij echt nooit inkwam was gebakken lever, maar verder lust ik echt alles.
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
pi_65238027
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:

[..]

wij moesten alles eten. We mochten 1 ding kiezen dat we niet hoefden te eten en al het andere dat we niet lusten moesten we wel eten.

Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proeven
pi_65238052
alles wat mn moeder klaarmaakt
veelste veel boter voor t vlees dus doorweekt of te lang doorgekbakken dus schoenzolen en groente zover doorgekookt dat t bijna pap is

verder maak je me niet blij met
-tomaat
-ui
-aubergine
-paprika
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:15:56 #41
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_65238083
Ik moest alles proberen, elke keer opnieuw. Totdat ik van de spruitjes echt moest overgeven, toen mocht ik het laten staan. En ik lust dus geen bonen, maar dat betekent niet dat ik ze uit de wrap bij de mexicaan ga zitten vissen, want van een paar bonen proef je natuurlijk niks. Ik lepel alleen geen blikje witte bonen in tomatensaus naar binnen.
Verder vind ik de gewoonte van één mega-bloemkool in een pan met nootmuskaat erover ook maar bleh, ik heb liever dan wat verschillende groenten door elkaar (geroerbakt of gestoomd), anders is het zo eentonig.
pi_65238087
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik vind het zo'n conservatieve onzin, klinkt echt jaren 60, eerst al je groente tot snot koken, en dan je kinderen nog dwingen alles lekker te vinden ook.
Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.

Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:16:20 #43
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65238091
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Spruitjes zitten bepaalde gifstoffen in die voor een vieze smaak zorgen, zodra je ouder wordt schijn je die niet meer te proeven
bron?

kan ik moeilijk geloven
ik vond spruitjes als kind overigens keilekker, en ik was niet de enige.
pi_65238124
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:12 schreef styliste het volgende:

[..]

Haha, dat laatste gold bij ons ook - dat was het enige nadeel als je jarig was geweest .

Net als dat ik een extra schep kreeg als ik zeurde dat ik teveel groente oid op mijn bord had gekregen.. en ik zeurde natuurlijk alleen bij iets dat ik niet lekker vond, dus dat leerde ik snel af .
pi_65238130
*bruine/witte bonen
*rode bieten/kool
*inktvis/slakken
*alles met kokos
*lever
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:19:32 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65238164
en oesters, die moet ik ook niet, dan drink ik liever meteen een glas zeewater.
pi_65238194
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Het is dus geen onzin, degenen die alles moesten eten vinden op latere leeftijd alles dus ook lekker - of iig bijna alles. Degenen die niets hoefden op te eten, hebben dus later het probleem dat ze veel dingen niet lekker vinden.

Nu vind jij dat miss geen probleem, maar als je bij iemand komt eten en die persoon maakt pasta klaar, is het zowel voor jou als voor die persoon toch niet prettig als je het niet op wilt eten.
Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.

Ik neem aan dat je altijd je bezoek vraagt wat ze wel of niet lusten (geen pasta, geen bonen, geen paprika, is dan mijn no-go lijstje en dan zit je eigenlijk altijd wel safe). Vieze dingen opeten uit beleefdheid
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:24:22 #48
239646 Cmonv
Headbanger
pi_65238301
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten.
Als je iets niet lust zit dat tussen je oren.

Ik kan niets bedenken wat ik niet lust. Nouja, qua eten dan..
Owja! Aardappelen zonder iets erbij ben ik geen fan van, maar ik vreet het wel.
pi_65238328
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is onzin dat je van eten door je strot duwen dingen gaat lusten. Dikke kans dat daar mijn grote aversie van pasta vandaan komt. Pas van af een jaar of 12 had ik stampot in plaats van pasta. Wordt er echt misselijk van. Lasagna gaat wel, maar dan laat ik de bladen eigenlijk altijd liggen.

Ik neem aan dat je altijd je bezoek vraagt wat ze wel of niet lusten (geen pasta, geen bonen, geen paprika, is dan mijn no-go lijstje en dan zit je eigenlijk altijd wel safe). Vieze dingen opeten uit beleefdheid
'Vieze dingen' bestaan sowieso al niet - er zijn dingen die je minder lekker vindt. Ik vraag het idd, maar genoeg mensen die dat niet doen - en als ik iets krijg waar ik niet gek op ben eet ik het gewoon op.

Kreeg bij mijn schoonouders bijv. een paar weken geleden couscous. Dit vind ik normaal heerlijk, maar mijn schoonmoeder had er ongeveer een pond rozijnen doorgegooid - waar ik dus niet echt gek op ben. Die ga ik er dan niet uit zitten vissen, dat vind ik zo zielig en kinderachtig - gewoon opeten, ga je niet dood van. Zij had haar best er op gedaan (heel erg zelfs, ze zijn nogal van de hollandse pot, dit was echt een experiment), dan ga ik niet zitten zeuren.

En het was niet zo dat eten 'door mijn strot geduwd werd' - ik mocht gewoon niet van tafel voor ik het op had. Ik vind dat ook niet meer dan normaal, gewoon moeten eten wat de pot schaft vind ik een hele normale regel.
pi_65238350
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:16 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik lustte vroeger echt absoluut niets op boterhammen met pindakaas en sperciebonen na. Nu lust ik zowat alles. Niet elk kind is een kind wat maar moet eten wat de pot schaft. Ik kan het me nog heel goed herinneren dat ik iedere keer iets proefde en wéér op mijn bod aan 't nekken was omdat ik het zo vies vond.
Je kunt natuurlijk als ouder zijnde er een enorme strijd van maken en je kind het met een trechter naar binnen proppen maar je wint 't toch niet. Mijn ouders hebben zich op een gegeven er bij neergelegd en mijn moeder maakte de dingen klaar die ik wel at. En af toe spoorde ze me aan om iets te proeven, wat ik dan ook deed.

Ik ben pas goed gaan eten rond mijn 16/17de.
quote:
Als er bij mij vrienden komen eten dan vraag ik meestal naar hun voorkeuren als ik die niet al ken.
Het is altijd zo makkelijk gezegd dat je maar moeilijk bent als je niet veel lust, maar voor die personen zelf is ook niet altijd leuk om altijd maar als zeikerd uitgemaakt te worden.

Nog een leuk detail, mijn broer at als kind zijnde alles en lust nu bijna niets meer
ijs_beer fan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')