abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65308123
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:27 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Ah, naja ik wist alleen van appels en komkommers dat het zeker zou werken! Weet ik dat voor de volgende peperblunder
Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
pi_65308151
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 16:35 schreef Lips het volgende:

vanillevla krijg ik niet meer weg door die flessen van vroeger waar zo'n vel op zat

Vanillevla lust ik sinds mn 12e ofzo ook niet meer Althans, ik wordt er misselijk van (ook van melk trouwens)
pi_65308321
Snijbonen zijn trouwens ook vies!

Maar dat is volgensmij vooral omdat ze altijd tot moes gekookt worden of er harde stukjes inzitten.

Ik eet sindskort wel bloemkool, brocolli, witlof, allerlei kolen, gewoon door ze niet met aardappelen te eten en ze alleen te blancheren en bakken.
Sweet and innocent...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 januari 2009 @ 10:20:20 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65309086
Paprika (al eet ik dat nog wel als het ergens doorheen zit, als het maar niet rauw is)
Rauwe tomaat (dat krijg ik echt niet naar binnen, tomaat in bereide vorm gaat er goed in)
Peulvruchten (als kind al niet en nu nog steeds niet, melige bende)

Onze zoon hoeft niet alles lekker te vinden maar hij moet wel proeven. Ongeveer 1x per jaar een spruitje en dat vindt ie niet eens echt vies (ik lust ze best, als kind al - maar vriendlief niet). We gaan voor zoon niet apart koken, hij moet in elk geval een gedeelte opeten - de ene keer wat meer dan de andere. Hij heeft een tijd "kale" pasta gegeten maar tegenwoordig eet ie dat weer met saus. We gaan vooruit.

Vriend en zoon houden niet van mais. Ik wel. Dus als zij bruine/rode/witte bonen of erwtjes eten, eet ik mais Dat is eigenlijk de enige keer dat we echt iets apart koken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65310147
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Smaak is vooral geur. Iets wat stinkt, smaakt vies.
Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur , smaak Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.

OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenken Ook probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
pi_65310713
Oh ja, pindakaas
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_65310738
Spruitjes
Bloemkool
Lillende vetjes aan je vlees
Jus
Chocolade
Slagroom
Fok!bejaarde
pi_65311497
koffie
bier
wijn
vis ( behalve kibbeling en lekkerbekjes)
spruitjes
orgaanvlees
spareribs
gekookte prei
aubergine
radijs
witlof
asperges
alle andere soepen dan groentensoep
(karne)melk
geitenkaas
schimmelkaas
feta
olijven
tuinbonen

Dat waren de belangrijkste dingen wel, lust nog wel meer niet, maar kan daar ff niet opkomen

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 22-01-2009 11:50:28 ]
pi_65311547
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Brood ook. Eigenlijk alles behalve water wel..
Dat was ook eens en nooit meer, water
Ook nog een keer mijn tong met dreft geboend (was toen wel jong, maar toch)
pi_65311710
Rucola (rauw/puur in salade)
Zeevruchten
Uitgesproken vissige vis
Orgaanvlees m.u.v. lever
Goulash van mams
Asperges
pi_65312381
Dat lijkt me echt een uitkomst, geen chocolade lusten..
Sweet and innocent...
pi_65312411
Een aanvulling op mijn eerdere post:

Margarine
Bananen, ergens door vind ik ze wel oké, maar zo uit de hand
Appels, hetzelfde verhaal als bananen
Asperges uit een pot, iets wat mijn schoonmoeder met plezier opdient.
Gekookte, erg kruimige aardappels
Kapotgekookte groenten
Rabarber in een gerecht zonder zuivel (dat geeft zo'n naar gevoel aan je tanden)
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:14:05 #138
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65312744
Ik merkte wel dat ik heel veel dingen wel ging lusten toen ik ze zelf klaar ging maken. Mijn moeder kookte sommige dingen te gaar, of kookte ze in het algemeen, die ik nu bijvoorbeeld wok. Andere samenstellingen doet soms ook wonderen!
Prei werd bij m'n moeder gekookt en dan met een maisena sausje.... niet weg te krijgen!! Terwijl prei gewokt met andere groenten heerlijk is!
Te gaar gekookte spruitjes vond ik ook niks, maar spruitjes gewokt met rode wijn of met knoflook en cashewnoten is een groot succes!

Bereiding doet dus veel
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_65312754
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:38 schreef Sylvana het volgende:
alle andere soepen dan groentensoep
Hoe wéét je dat nou?

Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
pi_65312809
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:57 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens! Vooral bij kaas is het vaak: hoe harder het stinkt, hoe lekkerder het smaakt. Rauwmelkse gruyère: geur , smaak Andersom kunnen ook dingen die heerllijk ruiken, echt waardeloos smaken.

OT: ik eet ongeveer alles, mits niet al te extreem. Over kwal zou ik bijv wel even moeten nadenken Ook probeer ik zo min mogelijk orgaanvlees te eten.
Er zijn wel dingen die ik niet zo lekker vind, zuurkool bijvoorbeeld. Thuis zou ik dat nooit klaarmaken, maar als ik het voorgezet krijg, eet ik het wel gewoon op.
Dan nog is geur erg bepalend voor smaak Eet maar eens met je neus dicht
pi_65312863
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hoe wéét je dat nou?
Nouja, de "gewone" andere soepen zoals tomatensoep, kippensoep, champignonssoep, aspergesoep enzo lust ik iig niet. Maakt niet uit door wie het is klaar gemaakt of van welk merk.
pi_65312906
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dan nog is geur erg bepalend voor smaak Eet maar eens met je neus dicht
Ahaargh. Ik weet heus wel dat je met een verstopte neus minder goed kunt proeven, yadada. Maar dat zegt niet dat vieze geur automatisch gelijkstaat aan vieze smaak, wat jij wel beweert.
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 12:27:20 #143
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_65313134
vis en alle schaal/schelp en andere zeedieren (ik lust dan weer wèl kroepoek)
kip, kalkoen en ander gevogelte
biefstuk en vergelijkbaar half rauw vlees
shoarma met knoflooksaus (ik eet het met satésaus)
spaghetti (structuur staat me niet aan, macaroni lust ik wel, zelfde materiaal, andere structuur)
alle soepen die geen tomatensoep zijn
rode kool (vers is het nog te doen maar uit blik/pak dan loop ik echt weg)
wokkels
frkadellen (of frikandellen, hoe je ze wil noemen)
eigenlijk alle sauzen behalve mayo, fritessaus, satesaus, babi pangang saus
schaap/lam/geit en alle andere uitheemse diersoorten
prei (vooral in de bami, dat knappert zo, bah!)
saucijzenbroodjes
alles met smaken als ananas, banaan, perzik, pruimen enzo

ja ik kan nog wel een uur of wat doorgaan ik ben niet zo makkelijk met eten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_65313180
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 12:14 schreef ColdFeet het volgende:

Lein: en dan ook niet vertellen dat je geen rucola lust terwijl ik aan het koken ben
Ja maar dat is rude en het was lekker, wat je kookte
  donderdag 22 januari 2009 @ 12:34:24 #145
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_65313395
Vroeger waren er wel wat soorten vlees die ik niet lustte, met name varkens, plus bijna alle soorten vis, maar sinds een jaar of vijftien eet ik helemaal geen dieren meer, of ik het nou lust of niet.

Van alles wat dan overblijft lust ik zo goed als alles. Ik kan maar één ding verzinnen dat er niet van harte in gaat bij mij en dat is zilvervliesrijst. In nasi of zo gaat het nog, maar kale zilvervliesrijst als bijgerecht of zo, brr! Alsof je op elastiek zit te kauwen.
pi_65313521
Oh, herkenbaar, Frollo! Ik ben in principe een groot voorstander van volkoren en vezelig en gezond, maar zilvervliesrijst maak ik dus echt nooit!
Nou ja, typisch geval van: bij anderen eet ik het wel. En ik krijg het ook wel weg. Maar lekker is het niet
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:21:35 #147
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_65315066
Zilvervliesrijst
Ik vind basmati dan weer niet zo lekker, zal ik zelf nooit maken!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_65315196
quote:
[b]Op donderdag 22 januari 2009 12:27
frkadellen (of frikandellen, hoe je ze wil noemen)

Dat ligt er aan wat je bedoelt Gehaktbal: Frikadel. Staaf vlees uit de frituurpan: Frikandel
  Moderator donderdag 22 januari 2009 @ 13:27:32 #149
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_65315273
Je moet ook geen snelkookzilvervliesrommel eten, dat is net stukjes touw.
Ga eens naar je lokale reformhuis en haal daar rondkorrel rijst, moet wel 30-45 minuten koken (op zeer laag pitje) maar dan heb je ook wat! Zoooo lekker! Dan pas proef je alles wat je in rijst hoort te proeven.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 22 januari 2009 @ 13:28:11 #150
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_65315296
Kapucijners met spek en paprika
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')