idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoonquote:Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
Die gaat zo op de busquote:Op maandag 19 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon
waar zit de fout dan?quote:
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer?![]()
Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor....
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zekerquote:Op maandag 19 januari 2009 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen
Hier ook, afgelopen zondag probeerde een mevrouw (heel bedeesd) 2 kruidvaartkaartjes bij de automaat aan mij te verpatsenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
nee, zonder via geeft ie het ook aanquote:Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zekerEn dat wil ik juist niet
Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zekerEn dat wil ik juist niet
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Vier miljoen euro voor spoor naar Eemshaven
EEMSHAVEN - Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat is bereid 4 miljoen euro op tafel te leggen voor de aanleg van het ontbrekende stuk spoorlijn van Roodeschool naar de nieuwe passagiersterminal van AG Ems in de Eemshaven.
Mensen die naar het Duitse waddeneiland Borkum willen, kunnen in de toekomst 's ochtends om 9 met de trein vanuit Groningen vetrekken. 's Avonds om 6 uur kunnen ze ook weer terug.
De verlenging van het spoor kost 8 miljoen euro. De provincie Groningen, de gemeente Eemsmond en Groningen Seaports moeten de resterende miljoenen op tafel leggen. Het streven is het project voor de zomer van 2010 klaar te hebben.
Dat gaat niet zo 1-2-3 gebeurenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uurquote:Op maandag 19 januari 2009 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.
Ik zal het nogeens proberenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur
RIPquote:Op maandag 19 januari 2009 14:32 schreef ReisT het volgende:
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.
[ afbeelding ]
Hier meer foto's
hier doet ie het gewoon hoor?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk.
Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijnquote:
ah, op die manierquote:Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn
dat weet ik ook wel, maar RTV West nietquote:
Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdfquote:Op maandag 19 januari 2009 15:13 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt?
quote:Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf
Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken.
Een onbegrepen meesterwerk.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Het hele goederenspoorboekje van Nederland
tsja, er staat helaas geen doorkomststaat van, pak 'm beet, schin op geul opquote:Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Het hele goederenspoorboekje van Nederland
ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.quote:
Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.
ik heb er ook wel respect voor hoor, zekerquote:Op maandag 19 januari 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops.Vergeet niet dat die TDR allemaal liefdewerk oud papier is.
Nou, dat kan je toch zelf wel interpoleren?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
Het zou ook mooi zijn als er geen DD-AR meer bestond of als mijn loon verdubbeld werd. Je hebt helaas niet op alles invloed. Op de beschikbaarheid van doorkomststaten wel. Staat er niet iets over doorkomststaten bij Roland? Iets met opsturen of zo?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijkquote:Op maandag 19 januari 2009 15:41 schreef Duvel het volgende:
Het zou ook mooi zijn als [..] mijn loon verdubbeld werd.
We zijn niet allemaal multimiljonair!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
Van ¤0 naar ¤0?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?quote:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef Duvel het volgende:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
Het lijkt me logischer dat dat twee enkeltjes zijn, omdat het verschillende trajecten zijn. Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef von_Preussen het volgende:
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?
En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
Tuurlijk welquote:Op maandag 19 januari 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.quote:
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie bovenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.
Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
Niet broeden, brouwen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
Ik ben überhaupt op het idee gekomen omdat het via Lufthansa wel mogelijk was, ik echter te laat was om een goedkoop ticket te krijgen. En met de kaartjes in Nederland ben ik wel bekend, maar hoe het in het buitenland zat dus minder.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven
Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje?Wat denk je zelf
![]()
Kijk meneer omgangsvormen lerenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.
Hoeveel zwartrijders zou je a 15 cent per kogel kunnen executeren voor het geld wat nu al over de balk gesmeten is? En was dat niet VEEL effectiever geweest dan? Een keertje of 1000 effectiever? Om te beginnen?quote:AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.
Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.
Voornaamste reden
Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.
De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.
Criteria
Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.
Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.
Vaag
Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.
Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:48 schreef SpeedyRich het volgende:
Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:37 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.
Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
Yep, niet geschoten is altijd mis.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).
Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:
Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
Ik bedoelde ondertekendquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
Op dit moment is er geen ongereviseerde SGM meer in Nederland, de laatsten zijn vrijdag vertrokken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.
Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?quote:Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.
Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.
Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Via Duitsland natuurlijk!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
Ik zeg station Daalderveen als eerste voorzien van poortjesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?Smullen!
Hoeveel dagen kan je de NS rijdende houden voor een half miljard?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?Smullen!
verklaar je naderquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
Ik word af en toe zo verdrietig van jou hequote:
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezetenDacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)
Owja, nu je het zegtquote:
Zie ookquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&q=drogen-express&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw
Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt?quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezetenDacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezetenDacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
![]()
Zou kunnen. Het zou hoe dan ook opmerkelijk zijn. De toch heel wat meer solide gebouwde Hondekoppen zijn tot 42 jaar gekomen (1954-1996). De Veetjes en Teetjes hadden dus eigenlijk in 2006 al hun handjes mogen dichtknijpen. Overigens bestond mijn heenrit Utrecht Centraal - Delft Zuid uit 3 x Plan V. En het was dat ik wist dat er gratis bier en pizza stond te wachten...quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt?
Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz!quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt.
Hou je snuit eens van Flippensteinquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz!
Ben jij wel helemaal wijs?quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!
Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel.quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:46 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag (misschien al langer) stond er in Zp één bak (andere denk ik in de werkplaats) van een mP in Structon kleuren
Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien..quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je snuit eens van Flippenstein
Er zouden twee mP's naar Strukton gaan dacht ik, een wordt rijvaardig de ander is voor de pluk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 20:13 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien..
Maar hij heeft wel gelijk.quote:Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hou je snuit eens van Flippenstein
ja, maar ik heb wel het idee dat de ramen van een T kleiner zijn, waardoor de stoelen dus dichter op elkaar staan. als er meer vierzitters zouden zijn zou je iig buiten de spits nog comfortabel kunnen zittenquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
quote:
Nou, daar verschillen de meningen nogal overquote:
mja, langs de rails kun je niet hotlinkenquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
Ja, dat heb ik dus compleet gemistquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:51 schreef ReisT het volgende:
En dan had je ooit ook nog SM'90:
[ afbeelding ]
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen wasquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus compleet gemistDat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ja, maar daar zijn ze vrij vlot weer vanaf gestaptquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef bork het volgende:
[..]
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was![]()
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
Ik zat er lekker twee keer in.quote:Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus compleet gemistDat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Tja er was een belangrijke voorwaarde waar het SM90-mat niet aan kon voldoen: storingsvrij rijden.quote:Op donderdag 22 januari 2009 07:33 schreef Fixers het volgende:
Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
Het verzacht de pijn... aan je knieën.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn". Dat helpt
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:47 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
En goed, het is naatuurlijk de telegraaf, maargoed..quote:Herrema: kaartje HSL wordt te duur
AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Am-
sterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting
koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de
HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien
zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV-Noord-Holland, 19 januari 2009
quote:Beneluxtreinen vallen bijna uit elkaar
UTRECHT - De Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel heeft te kampen met veel vertragingen. In oktober zakte de punctualiteit
richting Amsterdam zelfs onder de 52 procent. „De locomotieven vallen van hun graat”, zei NS-baas Bert Meerstadt daar woensdag
over.
Dat heeft alles te maken met de vertraging met de ingebruikname van de HSL. De exploitanten, NS Hispeed en de Belgische NMBS,
waren ervan uitgegaan dat de locomotieven die er nu rijden, al in 2007 met pensioen hadden gekund. De locomotieven zijn van de
Belgen. De NS heeft inmiddels ook nieuwe extra locomotieven ingezet. „We spreken iedereen erop aan”, zei Meerstadt. „De Belgen
en de leverancier van de locomotieven.” Hij verwacht dat de ellende niet te lang meer duurt. Het is natuurlijk geen goede reclame
voor de HSL dat de dienstregeling op een deel van die route nu zo onbetrouwbaar is. „Dat is heel vervelend. Gelukkig daalt de klant-
tevredenheid niet hard.”
De Beneluxtreinen blijven rijden tot de HSL rijdt. En dat wordt niet eerder dan 2010. Meerstadt verwacht dat de eerste treinen van
AnsaldoBreda in het eerste kwartaal van dit jaar worden opgeleverd. Daarna volgen nog maanden van tests. In de loop van 2010
kunnen de treinen als het goed is in de dienstregeling gaan rijden. De Thalys gaan waarschijnlijk nog dit jaar hard rijden. De NS gaat
er nu vanuit dat de Thalys in december van dit jaar met 300 kilometer per uur over het spoor kan razen.
Bron: De Telegraaf, 14 januari 2009
Is dat anders dan een V?quote:Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeftquote:Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
thx voor fotootjequote:Op donderdag 22 januari 2009 09:19 schreef Cothen het volgende:
[..]
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.
en de 3+2 opstelling:
[ afbeelding ]
© ANP
Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.
Doe eens een voorbeeld?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
quote:
Naja ging mij om de foto, maar toch maar even het hele bericht hier geplaatst..quote:
ALMELO - De aanleg van het verdiepte spoor moet aangemeld worden als deelnemer aan de strijd om de 'Gouden Piramide'. De CDA-fractie in de Almelose gemeenteraad roept het college van Burgemeester en Wethouders op 'Almelo Verdiept' daarvoor aan te melden.
De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'. De prijs is een gezamenlijk initiatief van de ministeries van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM), Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), Onderwijs Cultuur en Wetenschappen (OCW) en Verkeer en Waterstaat.
In 2007 werd het project De Doorbraak van het Waterschap Regge en Dinkel voor de Gouden Piramide genomineerd. De Doorbraak kreeg daarom voorafgaand aan de prijsuitreiking de nodige landelijke aandacht op de televisie. Het project van het waterschap won de prijs overigens niet. Dat werd de gemeente Enschede met de herbouw en herstructurering van de wijk Roombeek.
De Gouden Piramide wordt jaarlijks toegekend en bestaat uit een speciaal ontworpen trofee en een bedrag van 50.000 euro. De AVRO zal in de maand november met een serie tv-documentaires aandacht besteden aan de genomineerde opdrachtgevers en hun werk.
De prijsronde van dit jaar is bestemd voor opdrachtgevers van ruimtelijke projecten. Dat kunnen bijvoorbeeld woonwijken zijn, stadsparken, bedrijventerreinen of omvangrijke infrastructurele werken.
Met de uitvoering van het in te zenden project moet in vier jaren voorafgaand aan de toekenning van de prijs zijn begonnen. De jury bepaalt of het ingediende project in voldoende mate is gerealiseerd 'om een beoordeling van het redelijkerwijs te verwachten eindresultaat mogelijk te maken'.
De inschrijving voor de Gouden Piramide is inmiddels gestart en sluit op 13 maart. Volgens de CDA-fractie voldoet 'Almelo Verdiept' aan de eisen om voor de prijs in aanmerking te komen. Almelo Verdiept wordt in juni opgeleverd.
Eind april worden minimaal drie en maximaal vijf genomineerden bekendgemaakt. Het CDA denkt dat Almelo Verdiept minimaal in aanmerking kan komen voor een nominatie, 'waardoor Almelo positief op de kaart gezet wordt'.
Bron: http://www.tctubantia.nl/(...)-Gouden-Piramide.ece
WTF dat menen ze serieus?quote:De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'.
nouja, het project duurt maar een half jaar langer....quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:50 schreef Duvel het volgende:
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan?
Eerst zien, dan geleuvequote:Op donderdag 22 januari 2009 15:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
nouja, het project duurt maar een half jaar langer....
In Limburg rijden ook Zwitserse treintjes rond, ziet er dan zo uitquote:Op woensdag 21 januari 2009 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
In ieder geval is het afgekomen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de metronetwerken in Antwerpen en Charleroi (vooral dat laatste is zum Totlachen).quote:Op donderdag 22 januari 2009 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
WTF dat menen ze serieus?![]()
![]()
Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk
Mwah als de automatische deur tussen de motorbak dicht zit valt het best mee hoor. Als ie openstaat is het inderdaad niet echt om te genieten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:23 schreef ghizzer het volgende:
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie!
Hoe staat het hier mee eigenlijk:quote:
Geen idee. zit in de koelkastquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:35 schreef Eix het volgende:
[..]
Hoe staat het hier mee eigenlijk:
[ afbeelding ]
Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee. zit in de koelkastIk wil dit jaar zeker nog wel een keer naar Polen, maar of dat Warszawa gaat worden is nog maar heul de vraag...
Mwoa, misschien gaat dat soort dingen in Polen wel ERRUG langzaamquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:38 schreef Eix het volgende:
[..]
Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.
je hebt gelijk, die SGMm'etjes moeten nog langer meequote:Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Duvel het volgende:
Foei, ongelukken aanvragen mag niet!
Wat doet dat balkje daar? Wordt hij gezocht voor een misdrijf?quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor![]()
[ afbeelding ]
Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.
Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd![]()
Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was![]()
* Dr_Flash = Man with a Mission
Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van"quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.
Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?
²
Vraag maar aan de plaatselijke rayonmanager in Twente. Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.quote:
It giet Oan!!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.
Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van"Vindt niemand erg
Ik ben meer bezig met kwesties over hoe abominabel GVB en RET presteren.quote:
ja, dat kan ik. Maar wat is het probleem dan?quote:Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?
Ik concludeer slechts dat je NOG meer bier achter je kiezen hebt dan ikquote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef knars het volgende:
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes
Staan weer paar nieuwe foto's op www.hsl-zuid.nl van test ritten.quote:
Grapjasquote:Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.
[ afbeelding ]
ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.
[ afbeelding ]
Ligt er dan ook ERTMS op de grens tussen Rsd en Essen? Ik dacht dat dat alleen op de HSL-Zuid het geval was.quote:Op 28 juli vonden er tussen Roosendaal en Essen ERTMS-testritten plaats met Thalys 4341.
Net als een week eerder reed de Thalys 's morgens vanuit Brussel-Zuid-TGV via Antwerpen naar Essen.
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoorquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders?
ja, maar ik bedoel eigenlijk een hybride icmquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoor
Grote kans van welquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn, de enige logische uitleg is dat deze ICM een beetje in Lw aan het rondrangeren was.
Ik heb nog een vraagje over de FC Twente-voetbaltreinen van Almelo naar Enschede Drienerlo.
Afgelopen week werd dit uitgevoerd met een DD-AR (of DDM, kweenie precies), die in het pad kwam te liggen van de reguliere 7900. De DD-AR moet wel uit de richting Deventer komen, aangezien Zwolle-Wierden niet geëlektrificeerd is. Wat doet de NS op dit moment met de normale DM'90 die uit Zwolle komt kachelen, staat deze gewoon zes minuten langer op Wierden te wachten of zo?
Edit: Typo
Mwah, dat weet ik nog zo niet. Of je moet de stroomafnemer aan de goede kant hebben zitten. Want volgens mij houdt de bovenleiding net op voor de brug, als je richting Lw/Dz/Rd gaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende me zelfs te herinneren dat een volledige ICM kan staan op het spoor na Groningen, dus na de eerste overweg en op eigen kracht weer richting station kan komen, maar zeker weet ik dat niet.
Vergeet niet de 4090 (als ik het me goed herinner) die betrokken was bij een aanrijding met koe tussen Leeuwarden en Groningen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009
Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk![]()
Wadlopers zeg je?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:01 schreef RealZeus het volgende:
Klopt, het was een leeg materieel rit en de 4090 werd gesleept door een paar wadlopers. De 4090 had niks trouwens en hij is door een stuk of drie Wadlopertjes weer terug gesleept naar Leeuwarden.
En qua zitcomfort kan er niks tippen aan de oranje banken van een Koploper.
Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009
Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk![]()
Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?quote:
Kwadijk had ik al, Avenhorn heeft geen bordje.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?
quote:
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De treinstellen die bij het ongeluk betrokken waren waren de 3110,3209,3214,3111 en de 4090.
Het B-rijtuig van de 3214, de 3111 en de 4090 bleven in het spoor en werden naar Leeuwarden terug gesleept door de treinstellen 3205,3105,3116 en 3223.
Verkapte Zie-mij-hier-patsen-met-mijn-boek"Ongevallen op Nederlands Spoor" post
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zo![]()
Ik heb dat boek ook trouwens
Neequote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?
Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Ze werken door middel van een knopje, en gaan na een paar minuten vanzelf uit. Boven de +12 graden kunnen ze niet ingeschakeld wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.
Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Nou da's niet te hopenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten worden
Wat is dat voor lelijk ding op de achtergrond?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:24 schreef von_Preussen het volgende:
Als er een stationhal o.i.d. is ja.
Maar bijv. Leiden is de proeftuin, dus vandaar dat ze daar met die dingen gaan klooien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk.
ja precies. Onderzoek dan of die dingen in Lammenschans zin hebbenquote:
Fransen zijn mietjes, dus wij moeten dat ook maar zijn?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station
Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff durenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand over er nog nieuwe ontwikkelingen zijn met SLT, laatste tijd erg stil daar rond om.(ook op andere forum's)
Zal wel weer een (paar) maandje(s) langer duren ben ik bang.
Staan er nog steeds uit eigen zeer recent onderzoekquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station
Inderdaad een schande.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Dat meen je niet, toch? Toch?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff duren![]()
Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag 5,5 u van huis geweest voor uiteindelijk maar 1 foto, het weer was dan ook zo godsklereslecht dat het na 16u geen zin meer had om avondplaatjes te maken met een statief.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik word af en toe zo verdrietig van jou he
Soms heb je het niet voor t kiezen hequote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou worden
Je kon beter vandaag gaan
Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Inderdaad een schande.
Ik sta te popelen om een paar van die apparaten vakkundig te demonteren, tezamen met alle verwarmingszuilen die cafés hebben neergezet om de rokers tegemoet te komen.
Altijd dit soort fratsen.
²
Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soms heb je het niet voor t kiezen he
Okequote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben vandaag ook op pad geweest hoor, wadloperFoto's volgen nog wel later..
Eens met eerste stukjequote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien?
En vroeger kon je op de meeste stations nog in verwarmde wachtkamers terecht, dus vroeger was iedereen ook maar mietje?
gezeik ook altijd.
Tof! Maar, me know nothing!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ermm Duvel? Misschien kun je hier eens wat meer over vertellen? Hoorn, Spoor 1
[ afbeelding ]
Kunnen ze niet beter de perrons verwarmen en dan bij de in- en uitgangen voor de treinen van die flappen maken? Die plastic dingen die je bij een overgang van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof! Maar, me know nothing!![]()
Over die warmtepalen: die dingen zijn natuurlijk debiel: je maakt wat warmte (elektrisch) en pompt dat de koude buitenlucht in. Het is het tegengestelde van energiebesparing. En vervolgens komt dan iemand met "zonnepanelen" aanzetten, en die dingen leveren net genoeg energie om het lampje in de "aan"-knop van die paal te verlichten. Het is je reinste energieverspilling. Het zou beter zijn om gewoon ProRail sjaals uit te delen of zo.
Maar welke dat is, dat weet je pas achteraf natuurlijkquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:33 schreef Wadloper het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezen![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:58 schreef RealZeus het volgende:van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt.
* flapflap
"Dames en heren, de intercity uit Utrecht is zojuist binngekomen in baan 8"
* Dr_Flash vult Geld Terug bij Verdrinking inquote:Op zaterdag 24 januari 2009 23:29 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Rezigers op het perron allemaal zeiknat door de vloedgolf die de baanruimer veroorzaakt.
Ik zag vrijdag een setje staan op de Cartesiusweg, dus niet veel momenteel.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand over er nog nieuwe ontwikkelingen zijn met SLT, laatste tijd erg stil daar rond om.(ook op andere forum's)
Zal wel weer een (paar) maandje(s) langer duren ben ik bang.
Dat prototyping gaat nog niet volgens plan. Maar liever iets later in hopelijk goed uitgeruste SLT's dan zo snel mogelijk in sputterende ondingen.quote:Op zondag 25 januari 2009 02:07 schreef bork het volgende:
[..]
Ik zag vrijdag een setje staan op de Cartesiusweg, dus niet veel momenteel.
"Kijk mij eens GEEN nummertjesfapper zijn"quote:
Utrecht - Almere Oostvaarders zit vaak nog wel Plan T in, net als de stoptrein Dordrecht - Leiden (en door naar Utrecht)quote:Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
Leuke foto's ja, vooral van die Plan T's (zolang je ze nog kan maken).
Ik wist niet dat ze daar zoveel rondreden, ik dacht dat ze maar een beetje overal rondreden (ter versterking van "Plan V-diensten").
Nouja, ik zet ze onder hun nummer op mijn site, zodat ik ze nog enigszins kan terugvinden. Verder maakt mij het nummer niet zoveel uit.quote:Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Kijk mij eens GEEN nummertjesfapper zijn"![]()
Aldus de site van het spoorwegmuseumquote:Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Leuk beeld wel, die DE1 onder de boogjes. Zal van de zomer nog wel vaker gebeuren hoop ik. Tot wanneer gaat dat met die Heimwee Expres eigenlijk door?
quote:Geplande ritten voor 2009
- 24 & 25 januari, Blauwe Engel
- 21 & 22 februari, Mat’54 (extra ritten ivm On traXS!)
- 28 februari & 1 maart, Mat’46
- 28 & 29 maart, Blauwe Engel
- 25 & 26 april, Blokkendoos + Jaap
- 30 & 31 mei, Mat’46
- 4 & 5 juli, Mat’54
- 25 & 26 juli, Blokkendoos
- 29 & 30 augustus, 1202/1312 + Rijtuigen
- 26 & 27 september, Blauwe Engel
- 24 & 25 oktober, Mat’54
- 28 & 29 november, Mat’46
- 26 & 27 december, Blokkendoos
Tering. Langs welk perron moet dan allemaal passen?quote:Op zondag 25 januari 2009 13:52 schreef Duvel het volgende:
29/30 augustus! Fapwaardig! Plan E + Plan W + Ovale ramenrijtuig + Blokkendoos + stalen D (voor de vervelende kindertjes).
Het middenperron op de Maliebaan is 200 meter lang (gemeten met google earth, prorail hefet hem er niet in staan).quote:Op zondag 25 januari 2009 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tering. Langs welk perron moet dan allemaal passen?
Ja, en nostalgisch is het ook niet, want in deze samenstelling heeft het nooit gereden (en zeker niet met een gerenoveerde 1300quote:Op zondag 25 januari 2009 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, het zal ook wel passen, maar het is wel een hele sleep voor een museumtrein toch
De Ratjetoe Expresquote:Op zondag 25 januari 2009 14:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, en nostalgisch is het ook niet, want in deze samenstelling heeft het nooit gereden (en zeker niet met een gerenoveerde 1300).
papaquote:Op zondag 25 januari 2009 19:39 schreef knars het volgende:
vandaag een middagje getreind met junior, maar we konden de plan T's toch niet ontwijken. Ach, als je een complete bak van zo'n vehikel helemaal voor jezelf + nageslacht hebt, is het nog best te doenMaar zodra ik tijdens de spits zo'n ding in mijn ooghoeken ontwaar, begin ik doorgaans luid vloekend te schuimbekken.
Ik zal morgen even iemand aan z'n jasje trekkenquote:Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk.
terugleeskoningquote:Op zondag 25 januari 2009 20:16 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik zal morgen even iemand aan z'n jasje trekken
Ik weet precies wie ik ervoor moet hebben dus dat is zo gepieptquote:Op zondag 25 januari 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
terugleeskoning![]()
En dat het nu ook nog echt wat effect mag hebben gaarne
Ben benieuwd, want dat ding op internet is dus van 2006quote:Op zondag 25 januari 2009 20:26 schreef eer-ik het volgende:
De nieuwe kaart is sowieso al lang en breed beschikbaar,
Ik zag het ja.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd, want dat ding op internet is dus van 2006
Kijk ff naar de tariefafstanden Gvc - Ut?quote:Op zondag 25 januari 2009 20:35 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik zag het ja.
Had vrijdag nog een kaart voor me liggen incl. Holendrecht dus dat zou best nog wel eens een nieuwe versie kunnen zijn
Over achterstallig onderhoud gesproken.quote:Op zondag 25 januari 2009 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben benieuwd, want dat ding op internet is dus van 2006
Pfff, wat is er mis met een wachtruimte waarin je uit de wind kan staan, dat scheelt vaak al genoeg om het wachten op een trein veel aangenamer te maken. Dit is pure energieverspilling.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Bron: GelreNieuws.nlquote:ALMEN – Ongeveer 80 treinreizigers hebben zondagavond ongeveer twee uur vastgezeten in een stilstaande trein bij Almen. De trein had iets geraakt, echter wat er geraakt was is onbekend gebleven.
De trein was om zeven of half tien vertrokken van station Zutphen naar Lochem. Op het traject tussen Eefde en Almen had de trein iets geraakt. De machinist en diverse passagiers hadden een geluid gehoord. De machinist had de trein daarom net voorbij de Kapelweg in Almen tot stilstand gebracht. Het traject tussen Eefde en Almen kent diverse kleine onbewaakte overgangen. Omdat onbekend was wat er geraakt was, werd niet uitgesloten dat de trein mogelijk in botsing met een persoon was gekomen. Ruim twintig hulpverleners, van brandweer, ambulance en politie kwam ter plaatse. Met zaklampen werd te voet het spoor afgezocht. Ook werd te onderkant van de trein geïnspecteerd. Na twee uur zoeken was er niets gevonden en kon de trein verder richting Lochem. Met behulp van een trein die richting Zutphen reed werd het spoor daarna nogmaals afgezocht. Wat de trein geraakt heeft is tot nog toe een mysterie.
Ja Diepenveen he? Moet ik idd nogeens heen. Maar die laat ik rustig liggen tot volgend jaar, dan woon ik in Dvquote:Op maandag 26 januari 2009 01:49 schreef Peter het volgende:
Flash, jaag je ook op bordjes van opgeheven spoorlijnen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Deventer_-_Ommen bijv.)
Gemakzucht.quote:Op maandag 26 januari 2009 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja Diepenveen he? Moet ik idd nogeens heen. Maar die laat ik rustig liggen tot volgend jaar, dan woon ik in Dv
Is het al gefixed?quote:Op zondag 25 januari 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk ff naar de tariefafstanden Gvc - Ut?
whehe, fail.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Er staat nu een kaart van 9 december 2007
quote:Inmiddels is er nieuws uitgelekt over de indienststelling van de SLTs. Deze week zijn er proefritten (zonder reizigers) vooral tussen Utrecht en Geldermalsen waarna en de week daarna de afname proefritten en hopelijk dan ook de officiële overname door de NS. Dan zal half februari het proefbedrijf met reizigers met reizigers gaan starten.
Inmiddels staat ook voor juni een grote buitendienststelling van Plan Vs in de planning. De treinstellen met de nummers 801-870 die nog rijden zullen dan buiten dienst gaan. Deze zijn allemaal eigendom van NS Financial Services en in juni loopt daarvan het leasecontract af. Kennelijk heeft NS Reizigers niet besloten om dit te verlengen.
Al vanaf 2 Februari begint de vervanging in de dienstregeling van de Plan V. De sneltrein Amsterdam - Haarlem - Breda wordt geheel met VIRM gereden in plaats van DDAR, deze gaan dan naar de stoptrein Utrecht - Tiel/'s-Hertogenbosch en de stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch. Ook komen er weer meer verbouwde Sprintertweetjes bij die Plan V diensten over nemen. Hierdoor zijn er in totaal 19 Plan V treinstellen minder nodig op een doordeweekse dag.
De volgende grote weiziging daarna zal op 20 april plaatsvinden, met waarschijnlijk de officiële indienststelling van de SLT (zal als het goed loopt in de praktijk al eerder zijn) en de buitendienststelling van de ICK.
Die staat er de hele tijd al. Maar die klopte ook toen al niet dus.quote:Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Er staat nu een kaart van 9 december 2007
heb nogmaals het verzoek uitgezet om de kaart te updaten.quote:Op maandag 26 januari 2009 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die staat er de hele tijd al. Maar die klopte ook toen al niet dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |