abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:15:05 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65205191

Hier alweer deel 140 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.

Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.

Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein

Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.

Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.

Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.

Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.

De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.

Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Regels

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65205243
Alllll-abooooaaarddddddd!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:20:21 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65205410
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:22:37 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65205508
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon
zaterdag onderweg de DE41 nog maar even op de foto zetten

alleen het weer is minder...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65205544
tvp
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:24:29 #6
Maffe Fries
pi_65205596
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon
Die gaat zo op de bus
pi_65205897
Ik wilde gisteren eigenlijk gaan, maar het lijkt me een veilige gok dat het weer volgend weekend niet slechter zal zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65206101
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer?

Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor....
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:40:06 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206222
is dat niet de 5700, die in leiden overgaat op de 5000?
PM mij!
  maandag 19 januari 2009 @ 13:40:33 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65206243
Fout in de TT.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:41:41 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206281
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:40 schreef Duvel het volgende:
Fout in de TT.
waar zit de fout dan?
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:45:40 #12
Maffe Fries
pi_65206433
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer?

Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor....
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen
pi_65206584
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zeker En dat wil ik juist niet
  maandag 19 januari 2009 @ 13:49:47 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65206605
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Hier ook, afgelopen zondag probeerde een mevrouw (heel bedeesd) 2 kruidvaartkaartjes bij de automaat aan mij te verpatsen Maar we hadden nog .

De DE-141 gaan we ook eens bewonderen op zijn nieuwe trajectje.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:50:07 #15
Maffe Fries
pi_65206619
Geen idee eigenlijk hoe dat zit.
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:50:48 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206641
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zeker En dat wil ik juist niet
nee, zonder via geeft ie het ook aan
PM mij!
pi_65206684
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.
pi_65206689
Of via DB Fahrplan met Direktverbindungen, dan rolt ´ie er ook keurig uit.
pi_65206770
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:
quote:
Vier miljoen euro voor spoor naar Eemshaven

EEMSHAVEN - Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat is bereid 4 miljoen euro op tafel te leggen voor de aanleg van het ontbrekende stuk spoorlijn van Roodeschool naar de nieuwe passagiersterminal van AG Ems in de Eemshaven.

Mensen die naar het Duitse waddeneiland Borkum willen, kunnen in de toekomst 's ochtends om 9 met de trein vanuit Groningen vetrekken. 's Avonds om 6 uur kunnen ze ook weer terug.

De verlenging van het spoor kost 8 miljoen euro. De provincie Groningen, de gemeente Eemsmond en Groningen Seaports moeten de resterende miljoenen op tafel leggen. Het streven is het project voor de zomer van 2010 klaar te hebben.
Bron: www.rtvnoord.nl
pi_65206875
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:
[..]

Bron: www.rtvnoord.nl
Dat gaat niet zo 1-2-3 gebeuren Dan moet er namelijk op een behoorlijk aantal tijdstippen minstens ieder uur gereden worden, zoals dat overal in NL gebeurt. Ook naar Hoek van Holland Strand. Ook naar Harlingen Haven.
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:58:33 #21
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206931
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.
als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur
PM mij!
pi_65207439
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur
Ik zal het nogeens proberen

Ja, nu wel idd. Vaag, net kreeg ik m niet
  maandag 19 januari 2009 @ 14:32:47 #23
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65208196
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.

Hier meer foto's
pi_65208218
Nou nou, moest dat nou??
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:35:50 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65208327
Hier in Twente wil men trouwens alle 'rangeerterreinen' bij de stations weghalen... Hengelo en Almelo hebben wel veel sporen die nooit gebruikt worden, maar Enschede staat zeker in het weekend genoeg, en in Oldenzaal liggen buiten de twee perronsporen ook maar drie spoortjes.
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:40:33 #26
Maffe Fries
pi_65208518
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:32 schreef ReisT het volgende:
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.

[ afbeelding ]
Hier meer foto's
RIP
pi_65208591
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk.
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:57:55 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209191
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
hier doet ie het gewoon hoor?
PM mij!
  maandag 19 januari 2009 @ 14:58:13 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65209209
Hmm, magere TT, ik had een betere bedacht: "Treinentopic 140 - waar wij straks verder gaan dat ATB toelaat", o.i.d.
pi_65209342
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:

hier doet ie het gewoon hoor?
Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:03:29 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209451
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn
ah, op die manier
PM mij!
  maandag 19 januari 2009 @ 15:08:30 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65209624
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

waar zit de fout dan?
NS herspoort niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:10:14 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209694
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

NS herspoort niet.
dat weet ik ook wel, maar RTV West niet
PM mij!
pi_65209825
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt?
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:17:22 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209992
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:13 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt?
Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf
Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken.

Edit: twee handige afkortingen voor je:
Mt = Maastricht
Hrl = Heerlen
PM mij!
pi_65210062
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf
Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken.
Het hele goederenspoorboekje van Nederland
  maandag 19 januari 2009 @ 15:21:02 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65210159
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een onbegrepen meesterwerk.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:21:09 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65210164
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

tsja, er staat helaas geen doorkomststaat van, pak 'm beet, schin op geul op
PM mij!
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:21:59 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65210195
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een onbegrepen meesterwerk.
ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.
PM mij!
  maandag 19 januari 2009 @ 15:23:57 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65210277
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.
Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops. Vergeet niet dat die TDR allemaal liefdewerk oud papier is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:25:48 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65210354
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops. Vergeet niet dat die TDR allemaal liefdewerk oud papier is.
ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
PM mij!
pi_65210566
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:
Nou, dat kan je toch zelf wel interpoleren? Neem aan dat je voor jezelf toch maar een paar spotplekken hebt. Lang niet alle treinen komen daar überhaupt langs, uurtje puzzelen en klaar is Dennis
  maandag 19 januari 2009 @ 15:41:39 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65211096
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker
Het zou ook mooi zijn als er geen DD-AR meer bestond of als mijn loon verdubbeld werd. Je hebt helaas niet op alles invloed. Op de beschikbaarheid van doorkomststaten wel. Staat er niet iets over doorkomststaten bij Roland? Iets met opsturen of zo?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65211130
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:41 schreef Duvel het volgende:
Het zou ook mooi zijn als [..] mijn loon verdubbeld werd.
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
  maandag 19 januari 2009 @ 15:44:34 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65211206
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

We zijn niet allemaal multimiljonair!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65211934
tvp
  maandag 19 januari 2009 @ 16:02:23 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65211968
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van ¤0 naar ¤0?
pi_65212177
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Van ¤0 naar ¤0?
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
pi_65212545
tvp
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:24:50 #50
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65215080
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?

En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 17:38:32 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65215411
Vanmiddag, de stoptrein van 16.35u van Hengelo naar Enschede:
Kort voor Enschede komen we stil te staan (ter hoogte van de wasstraat).
Vervolgens passeert ons een olympische ICM richting Hengelo.
Daarna wordt omgeroepen: in verband met een storing moeten we nog even wachten op wat andere treinen.
Een minuut later schiet dezelfde ICM weer langs, maar nu richting Enschede.
Vervolgens passeert nog de stoptrein naar Hengelo, en vervolgens kunnen we, met inmiddels +8, eindelijk binnenkomen.
Op de kop van spoor 2/3 was men bezig met een kastje tussen de sporen. Op 2 stond wel de ICM inmiddels.
PM mij!
  maandag 19 januari 2009 @ 19:19:31 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65218872
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65219109
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef Duvel het volgende:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
  maandag 19 januari 2009 @ 19:28:00 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65219216
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef von_Preussen het volgende:
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?

En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
Het lijkt me logischer dat dat twee enkeltjes zijn, omdat het verschillende trajecten zijn. Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.

Bij vragen, gewoon even NS Hispeed bellen, ik dacht 0900 - 0506.
pi_65219269
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.
Tuurlijk wel
  maandag 19 januari 2009 @ 19:49:06 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65220094
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.

Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
pi_65220141
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.

Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven

Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje? Wat denk je zelf
  maandag 19 januari 2009 @ 19:53:19 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65220287
Rondreisticket Arnhem - Hamburg - Frankfurt - Arnhem dan? Betaal je alleen iets teveel voor Ah - Hengelo...

Of rondreis Hengelo - Hamburg - Frankfurt - Hengelo, en dan Ah - Hengelo los kopen.

Tenzij je met ICE wilt reizen natuurlijk...
pi_65221297
2 enkeltjes zijn verreweg het makkelijkst, verreweg het goedkoopst, en de enig aangewezen weg. Klaar.
pi_65225475
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.

Tevens tvp
  maandag 19 januari 2009 @ 22:10:59 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65226341
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
Niet broeden, brouwen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65227756
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven

Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje? Wat denk je zelf
Ik ben überhaupt op het idee gekomen omdat het via Lufthansa wel mogelijk was, ik echter te laat was om een goedkoop ticket te krijgen. En met de kaartjes in Nederland ben ik wel bekend, maar hoe het in het buitenland zat dus minder.

Maar het is duidelijk!
pi_65230738
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.
Kijk meneer omgangsvormen leren op goederenfora
pi_65231531
quote:
AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.

Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.

De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.

Voornaamste reden

Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.

De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.

Criteria

Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.

Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.

Vaag

Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.

Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
Hoeveel zwartrijders zou je a 15 cent per kogel kunnen executeren voor het geld wat nu al over de balk gesmeten is? En was dat niet VEEL effectiever geweest dan? Een keertje of 1000 effectiever? Om te beginnen?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:39:19 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65232005
De OV-failkaart wordt wel een steeds grotere flop zeg. Jammergenoeg zit TLS vuistdiep bij de overheid, anders was dit project waarschijnlijk allang afgeschoten.

Ik vind dat dat alsnog moet gebeuren, het hele project is nu al gefaald... het vertrouwen van de consument is historisch laag en waarschijnlijk zal fraude met wegwerpkaartjes aan de orde van de dag zijn.

Echt, mocht ik bij de volgende verkiezingen toevallig ook een partij hebben, dan zal één van mijn speerpunten de afschaffing van de OV-failkaart zijn. Gewoon, omdat het kan. En omdat het moet. </GS>
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:48:05 #67
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65232165
Heren TVP en ATB's mogen niet he

Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65233742
Laat het draakvlak voor die OV-chipkaart gaarne alsmaar afnemen. Bedankt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:30:20 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65234583
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:48 schreef SpeedyRich het volgende:
Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:37:41 #70
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65234692
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.

Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:40:06 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65234722
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:37 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.

Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:44:25 #72
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65234782
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).

Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:05:52 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65235076
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).

Yep, niet geschoten is altijd mis.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:09:04 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65236327
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:

En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2009 @ 10:14:17 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65236457
7 euro
PM mij!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:31:06 #76
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65238516
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
Ik bedoelde ondertekend

Die betreffende vorige keer deed ik het wel aangetekend, maar toen ging het ook om 'n kaartje van 40 euro dus dan is het nog te overzien.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:15:55 #77
200192 Darkwing_Duck
pi_65239954
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:31 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ik bedoelde ondertekend
Ah ok
pi_65241105
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.

Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 12:59:39 ]
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2009 @ 13:04:00 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65241266
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.

Op dit moment is er geen ongereviseerde SGM meer in Nederland, de laatsten zijn vrijdag vertrokken.
Wel is men nog met een aantal tweetjes bezig in Denemarken.
PM mij!
pi_65243365
quote:
Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.

Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze? Smullen!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:12:01 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65246309
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:

Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:40 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65246566
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
Via Duitsland natuurlijk!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:38:29 #83
111382 Ofyles2
pi_65247394
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Via Duitsland natuurlijk!
Oké.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:11:59 #84
200192 Darkwing_Duck
pi_65251527
Snachts Solliciteren in een TGV voor Disneyland Paris met een Disco aan boord?

Het kan http://tinyurl.com/9uafl3
pi_65255391
Vanavond op Rail Away. 19:55 Nederland 2

Duitsland. Deze treinreis vindt voornamelijk plaats binnen de grenzen van het vroegere Oost-Duitsland. De reis voert onder meer langs de steden Dresden, Berlijn en Rostock. Een aantal opvallende stroomtreinen rijdt door een bijzonder landschap
pi_65261883
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zeg station Daalderveen als eerste voorzien van poortjes .
pi_65263387
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoeveel dagen kan je de NS rijdende houden voor een half miljard?
pi_65265085
2.5 dagen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:35:29 #89
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65270218
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
verklaar je nader
sorry.
pi_65282677
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:35 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

verklaar je nader
Ik word af en toe zo verdrietig van jou he
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:03 #91
200192 Darkwing_Duck
pi_65288635
Voor de 2e dag achtereen gekloot op Venlo-Moenchengladbach

En voor de 2e dag ook dus stopbussen
pi_65289210
Wat moet jij in de narco-express?
pi_65289437
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten Dacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:24:33 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65289526
Ik zit nu in VIRM 8671, zo'n lekkere ouderwetse schommel- en herriebak. Ik zit in de motorbak, vlakbij de deuren, hier voel en hoor je dat nog eens extra goed.

Heerlijk
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:38:29 #95
200192 Darkwing_Duck
pi_65289943
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet jij in de narco-express?
DE watte?
pi_65290146
Vandaag (misschien al langer) stond er in Zp één bak (andere denk ik in de werkplaats) van een mP in Structon kleuren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2009 @ 17:53:55 #97
Maffe Fries
pi_65290345
Een mP heeft maar 1 bak
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 18:19:03 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65291003
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten Dacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)

trouwens nog een opvallend iets:
loc 1743 zat maandag en vandaag voor de pimpel (gisteren met de auto geweest, niet gezien dus)
vandaag zat ie alleen andersom dan maandag (loc mist aan een kant het nummer)
nou vraag ik me af: waar en waarom zou dat ding gedraaid zijn
PM mij!
pi_65291535
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)
Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!
pi_65291549
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Een mP heeft maar 1 bak
Owja, nu je het zegt
En toch leek het alsof de Mp die erachter stond (van Railion) langer was, schijn bedriegt dus
pi_65291625
quote:
Zie ook

en nog eentje over Kaldenkirchen:

[ Bericht 21% gewijzigd door Zug-Chef op 21-01-2009 18:50:41 ]
pi_65292517
Kaldenkirchen

Ik was op 27 mei 2006 nog op tijd voor het oude bordje daar

En in mijn eerste spoorleven heb ik zelfs nog mogen meemaken dat er in Kaldenkirchen Edmondsonkaartjes verkocht werden

pi_65292828
Achterkantje staat ook wat op

woensdag 21 januari 2009 @ 19:29:58 #105
111382 Ofyles2
pi_65293194
quote:
Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt?
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:30:26 #106
146033 ReisT
pi_65293209
quote:
Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt.
pi_65293274
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Wedden voor 50 euro dat één van die treinstellen een halve eeuw inzet bereikt?
Zou kunnen. Het zou hoe dan ook opmerkelijk zijn. De toch heel wat meer solide gebouwde Hondekoppen zijn tot 42 jaar gekomen (1954-1996). De Veetjes en Teetjes hadden dus eigenlijk in 2006 al hun handjes mogen dichtknijpen. Overigens bestond mijn heenrit Utrecht Centraal - Delft Zuid uit 3 x Plan V. En het was dat ik wist dat er gratis bier en pizza stond te wachten...
pi_65293633
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Afgelopen? integendeel, ze hebben een paar T's (en ook wat V's) die eigenlijk al aan de kant stonden toch maar weer een onderhoudsbeurt gegeven, dus die kunnen weer een jaartje mee. Ze zijn nog hard nodig zolang het nieuwe Sprinterspul niet in dienst komt.
Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz!
pi_65293806
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:42 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ahh.. VET !!! Beste nieuws in 2009 tot nu toe. Plan T überRoelz!
Hou je snuit eens van Flippenstein
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:51:08 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65293985
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 18:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!
Ben jij wel helemaal wijs?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 januari 2009 @ 19:53:24 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65294077
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:46 schreef Nightshadow het volgende:
Vandaag (misschien al langer) stond er in Zp één bak (andere denk ik in de werkplaats) van een mP in Structon kleuren
Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65294816
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was 't de mP Jules? Die is ook helemaal geel.
Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien..
pi_65296078
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
Een mP heeft maar 1 bak
pi_65296108
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

pi_65296155
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 20:13 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Zou kunnen, kon alleen de neus echt goed zien, maar die zag er helemaal nieuw uit. Bij mijn weten stonden er ook 2 mP's met Railion-rood. Zal morgen kijken of ik vanaf de achterkant van het station het goed kan zien..
Er zouden twee mP's naar Strukton gaan dacht ik, een wordt rijvaardig de ander is voor de pluk.
Volgens mij zijn dat degene in Amf?

[ Bericht 0% gewijzigd door Wadloper op 21-01-2009 21:34:35 ]
pi_65297949
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 21:50:25 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298146
Heeft plan T niet gewoon dezelfde stoelen als DM'90? Ik vond ze vanmorgen wel erg op elkaar lijken namelijk, toen ik daarmee naast een T'tje stond op Drienerlo (het station waar men vaak het 'Enschede' af laat bij het omroepen)
PM mij!
pi_65298300
Zou kunnen, DM'90 is in de jaren 90 gebouwd, en toen heeft Plan T ook nog een revisie gehad. Maar ik denk dat de indeling bij Plan T anders is, en dichter op elkaar staat.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 21:57:25 #119
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298445
In DM'90 zijn het bijna allemaal vierzitters, bij plan T is het volgens mij veel coach-opstelling
PM mij!
pi_65298544
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:08:19 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65298908
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:00 schreef von_Preussen het volgende:
Das toch gewoon een kweste van een rijtje stoelen omdraaien, de stoelen zelf lijken hetzelfde te zijn.
ja, maar ik heb wel het idee dat de ramen van een T kleiner zijn, waardoor de stoelen dus dichter op elkaar staan. als er meer vierzitters zouden zijn zou je iig buiten de spits nog comfortabel kunnen zitten
PM mij!
pi_65299127
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 21:46 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk.
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ben jij wel helemaal wijs?
Nou, daar verschillen de meningen nogal over
pi_65299211
Die stoelen in een Plan T zitten misschien best goed, maar ze staan zo dicht tegen elkaar dat ik last krijg van spontane acute claustrofobie.
pi_65299254
Hier is dus het interieur van de Buffel, heb iemand nog een foto van die van Plan T?

pi_65299416
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:19 #126
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65299430
Plan T:

DM'90:
PM mij!
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 22:23:38 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65299447
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:22 schreef von_Preussen het volgende:
Verdomme, en toen was dus het plaatje weg.
mja, langs de rails kun je niet hotlinken
PM mij!
pi_65300244
Weinig verschil te herkennen, misschien de handbeugel boven de zitting. Oja nog een verschil dm'90 is wel op de toekomst voorbereid en plan T duidelijk niet, getuige de ruimte voor de benen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 22:51:46 #129
146033 ReisT
pi_65300574
En dan had je ooit ook nog SM'90:
pi_65300768
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:51 schreef ReisT het volgende:
En dan had je ooit ook nog SM'90:
[ afbeelding ]
Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
  woensdag 21 januari 2009 @ 23:11:26 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65301421
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus compleet gemist Dat viel precies tussen mijn 2 spoorlevens in
Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_65301820
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:11 schreef bork het volgende:

[..]

Ditto, alleen viel die voor mijn spoorbestaan begonnen was
Het was toch de bedoeling dat die Railhopper 3+2 zits werd?
Ja, maar daar zijn ze vrij vlot weer vanaf gestapt

Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
  donderdag 22 januari 2009 @ 02:46:15 #133
111382 Ofyles2
pi_65305680
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zat er lekker twee keer in.
pi_65306332
De strakke opstellig in de T's werk averechts als het de bedoeling is om er meer reizigers in te persen. Veel mensen gaan dwars zitten op de stoeltjes om dat er gewoon te weinig ruimte is. Ik krijg er acuut claustrofobie blauwe knieën van. Zelfs achterin een citroën AX zit ik ruimer en comfortabeler.

Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
pi_65306667
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 07:33 schreef Fixers het volgende:
Die 3+2 opstelling. Hadden ze dat met stoelen willen doen of met bankjes. Zoals in oude belgische treinen? Ik vind het wel jammer dat de SM90 nooit is ingestroomd. Het had me iig een half jaar meer reiscomfort op kunnenleveren. Tussen Den Haag en Hoofdorp.
Tja er was een belangrijke voorwaarde waar het SM90-mat niet aan kon voldoen: storingsvrij rijden.
So we just called him Fred too
pi_65306864
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
  donderdag 22 januari 2009 @ 08:49:12 #137
200192 Darkwing_Duck
pi_65306889
Bedankt Zug voor de filmpjes.

En wat plan T betreft, ik zit er dagelijks in en daardoor is het wel "mijn" treintje geworden... Ik snap de ophef daardoor eigenlijk niet echt, maar blijkbaar is het nogal bijzonder dat het hier nog rijd... De rest van het land heeft natuurlijk nog zat V's

Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ". Dat helpt

[ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-01-2009 08:54:15 ]
pi_65307178
Vandaag kwam er een VIRM-IV Eindhoven binnen rijden als IC naar Den Bosch... normaal bestaat deze uit 2x VIRM-IV of zelfs 3... maar 1 zo'n trein is wel schikken, zeker als je het hele perron op de deuren ziet afkomen. Dus ik ben maar niet ingestapt en heb de stoptrein gepakt.

Volgens mij hebben ze nog wel een tweede eraan vast gekoppeld, want toen de stoptrein te Boxtel werd ingehaald door die trein telde ik volgens mij wel 8 bakken
  donderdag 22 januari 2009 @ 09:07:04 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65307195
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maar iedere keer denk ik dramatisch "Dit kan de laaste keer zijn ". Dat helpt
Het verzacht de pijn... aan je knieën.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65307481
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 08:47 schreef von_Preussen het volgende:
Hadden ze ook na een aantal jaren dan nog van zulke problemen?
Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.

en de 3+2 opstelling:

© ANP

Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fred2 op 22-01-2009 09:25:08 ]
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 09:24:10 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65307583
Vanmorgen was de stoptrein naar Apeldoorn laat in Enschede, waardoor ik deze kon nemen naar Hengelo, ipv de stopper naar Zwolle.
En raadt eens: het was een plan T.
Mijn ervaringen:
- Stoelen zitten iets harder dan DM'90
- Er is veel minder beenruimte

Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
PM mij!
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:24:20 #142
200192 Darkwing_Duck
pi_65309203
Ik ontvang op regelmatige tijdstippen de OV nieuwsbrief ( Ik ben vast niet de enige?) Interessante items, of ietems waarvan al eerder de discussie hier oplaaide of die iets toe voegen, plaats ik hier....
quote:
Herrema: kaartje HSL wordt te duur

AMSTERDAM Een treinkaartje voor de toekomstige HSL-trein tussen Amsterdam en Rotterdam wordt veel te duur. Dat stelt de Am-
sterdamse wethouder Tjeerd Herrema.
Dat speelt vooral op het eerste stukje: van Amsterdam naar Schiphol. Wie een enkeltje Amsterdam CS-Schiphol zonder korting
koopt, betaalt nu 3,90 euro. Met de HSL wordt dat 6,25 terwijl de tijdwinst miniem is. Bovendien rijden er minder intercity's als de
HSL rijdt.
Volgens NS krijgt de reiziger wel waar voor zijn geld. Het comfort is groter, en de tijdwinst naar Rotterdam is aanzienlijk. Bovendien
zijn de prijzen goedgekeurd door het ministerie van Verkeer.
Bron: RTV-Noord-Holland, 19 januari 2009
En goed, het is naatuurlijk de telegraaf, maargoed..
quote:
Beneluxtreinen vallen bijna uit elkaar
UTRECHT - De Beneluxtrein tussen Amsterdam en Brussel heeft te kampen met veel vertragingen. In oktober zakte de punctualiteit
richting Amsterdam zelfs onder de 52 procent. „De locomotieven vallen van hun graat”, zei NS-baas Bert Meerstadt daar woensdag
over.
Dat heeft alles te maken met de vertraging met de ingebruikname van de HSL. De exploitanten, NS Hispeed en de Belgische NMBS,
waren ervan uitgegaan dat de locomotieven die er nu rijden, al in 2007 met pensioen hadden gekund. De locomotieven zijn van de
Belgen. De NS heeft inmiddels ook nieuwe extra locomotieven ingezet. „We spreken iedereen erop aan”, zei Meerstadt. „De Belgen
en de leverancier van de locomotieven.” Hij verwacht dat de ellende niet te lang meer duurt. Het is natuurlijk geen goede reclame
voor de HSL dat de dienstregeling op een deel van die route nu zo onbetrouwbaar is. „Dat is heel vervelend. Gelukkig daalt de klant-
tevredenheid niet hard.”
De Beneluxtreinen blijven rijden tot de HSL rijdt. En dat wordt niet eerder dan 2010. Meerstadt verwacht dat de eerste treinen van
AnsaldoBreda in het eerste kwartaal van dit jaar worden opgeleverd. Daarna volgen nog maanden van tests. In de loop van 2010
kunnen de treinen als het goed is in de dienstregeling gaan rijden. De Thalys gaan waarschijnlijk nog dit jaar hard rijden. De NS gaat
er nu vanuit dat de Thalys in december van dit jaar met 300 kilometer per uur over het spoor kan razen.
Bron: De Telegraaf, 14 januari 2009
  donderdag 22 januari 2009 @ 10:24:47 #143
200192 Darkwing_Duck
pi_65309213
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:

Wel een pluspunt: het optrekgeluid van de mat'64, dan kan geen trein tegenop. Geweldig geluid vind ik dat altijd.
Is dat anders dan een V?
pi_65309600
Ik kan me herinneren dat de geel/witte treinen van het Britse Southeastern (vanaf London Charing Cross richting het graafschap Kent), ook stoelen in 3+2 opstelling hadden. Verbazingwekkend was dat best nog wel een werkbare situatie
Socialist in Mercedes
pi_65309840
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 10:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is dat anders dan een V?
V is ook mat '64..
pi_65310572
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:24 schreef dennistd het volgende:
Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:12:41 #147
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65310626
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 09:19 schreef Cothen het volgende:

[..]

Nadat alle electronische storingen opgelost waren kwamen de constructieproblemen om de hoek kijken: loslatende lijm en roest. De treinen reden alleen op Zwolle - Emmen, officieel omdat ze breder zijn dan de standaard maten (lijkt me een rare reden als je het mat koopt om door heel NL te laten rijden), maar er zijn geruchten dat de treinen niet te ver van de werkplaats mochten komen.

en de 3+2 opstelling:
[ afbeelding ]
© ANP

Als je trouwens goed kijkt, dan zie je dat de "3" bestaat uit een "2"-bank met een losse stoel ernaast.
Overigens gemonteerd op een breder onderstel.
thx voor fotootje
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:40:29 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65311582
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet anders nog wel een Dieselloc die een beter optrekgeluid geeft
Doe eens een voorbeeld?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 11:46:01 #149
Maffe Fries
pi_65311780
NMBS 5500-serie?
pi_65311792
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Doe eens een voorbeeld?

Maar idd, NMBS 5500 ownz > *
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:51:20 #151
200192 Darkwing_Duck
pi_65311960
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 11:46 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Maar idd, NMBS 5500 ownz > *

Shit, te laat
  donderdag 22 januari 2009 @ 11:58:15 #152
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65312220
Eikels!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 13:30:57 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65315374
wel maastricht-sittard als utrecht-den bosch eruit
omreisadvies maastricht - amsterdam staat er niet bij, maar volgens mij ben je nog sneller als je via belgie gaat
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 13:46:10 #154
Maffe Fries
pi_65315934
Valt mee hoor. Je moet alleen even via de sjoelbakken van Heerlen, Nijmegen en Arnhem, met een stukje bussen op het eerste deel Of je reist via Heerlen en Rotterdam Centraal
pi_65316634
Scheelt maar weinig hoor

Mt - Asd via Brussel is 4:27 (met de Thalys, anders 4:57)
Mt - Asd via Heerlen en Boxmeer is 4:24 (of 4:07 met een extra overstap)
pi_65316938
'Verdiept spoor inzenden voor Gouden Piramide'
quote:

ALMELO - De aanleg van het verdiepte spoor moet aangemeld worden als deelnemer aan de strijd om de 'Gouden Piramide'. De CDA-fractie in de Almelose gemeenteraad roept het college van Burgemeester en Wethouders op 'Almelo Verdiept' daarvoor aan te melden.
De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'. De prijs is een gezamenlijk initiatief van de ministeries van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM), Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV), Onderwijs Cultuur en Wetenschappen (OCW) en Verkeer en Waterstaat.

In 2007 werd het project De Doorbraak van het Waterschap Regge en Dinkel voor de Gouden Piramide genomineerd. De Doorbraak kreeg daarom voorafgaand aan de prijsuitreiking de nodige landelijke aandacht op de televisie. Het project van het waterschap won de prijs overigens niet. Dat werd de gemeente Enschede met de herbouw en herstructurering van de wijk Roombeek.

De Gouden Piramide wordt jaarlijks toegekend en bestaat uit een speciaal ontworpen trofee en een bedrag van 50.000 euro. De AVRO zal in de maand november met een serie tv-documentaires aandacht besteden aan de genomineerde opdrachtgevers en hun werk.

De prijsronde van dit jaar is bestemd voor opdrachtgevers van ruimtelijke projecten. Dat kunnen bijvoorbeeld woonwijken zijn, stadsparken, bedrijventerreinen of omvangrijke infrastructurele werken.

Met de uitvoering van het in te zenden project moet in vier jaren voorafgaand aan de toekenning van de prijs zijn begonnen. De jury bepaalt of het ingediende project in voldoende mate is gerealiseerd 'om een beoordeling van het redelijkerwijs te verwachten eindresultaat mogelijk te maken'.

De inschrijving voor de Gouden Piramide is inmiddels gestart en sluit op 13 maart. Volgens de CDA-fractie voldoet 'Almelo Verdiept' aan de eisen om voor de prijs in aanmerking te komen. Almelo Verdiept wordt in juni opgeleverd.

Eind april worden minimaal drie en maximaal vijf genomineerden bekendgemaakt. Het CDA denkt dat Almelo Verdiept minimaal in aanmerking kan komen voor een nominatie, 'waardoor Almelo positief op de kaart gezet wordt'.

Bron: http://www.tctubantia.nl/(...)-Gouden-Piramide.ece
Naja ging mij om de foto, maar toch maar even het hele bericht hier geplaatst..

Maar zoals op de foto's te zien is schiet het behoorlijk op (oke, eigenlijk zouden de trein er in december al door heen gaan).. Die paarse platen op de foto zijn de geluidschermen. Dit is ook de uiteindelijke kleur.. De schermen zijn al voor 30% geplaatst.
pi_65317073
quote:
De Gouden Piramide is de jaarlijkse rijksprijs 'voor inspirerend opdrachtgeverschap in de architectuur, stedenbouw, landschapsarchitectuur, infrastructuur en ruimtelijke ordening'.
WTF dat menen ze serieus?

Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk
  donderdag 22 januari 2009 @ 14:50:07 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65318118
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 22 januari 2009 @ 15:02:20 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65318590
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:50 schreef Duvel het volgende:
Wel grappig: we horen eigenlijk niets van tegenvallers of zo in dat project, na het fiasco met dat enkelspoortje. Zou het echt zo goed gaan?
nouja, het project duurt maar een half jaar langer....
PM mij!
  donderdag 22 januari 2009 @ 15:34:13 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65319683
Mwah, vergeleken met andere projecten valt dat nog wel mee.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65319745
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 15:02 schreef dennistd het volgende:

[..]

nouja, het project duurt maar een half jaar langer....
Eerst zien, dan geleuve
pi_65320833
Ja precies, eigenlijk zouden de trein met ingang van 10-12-2008 al door deze bak rijden. Dat word dus op zijn vroegst Juni..
  donderdag 22 januari 2009 @ 16:11:50 #163
146033 ReisT
pi_65321073
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik dacht dat ik nog een foto had van een zwitsers FLIRTje waar er ook 5 stoelen op een rij gingen, maar die kan ik ff niet vinden
In Limburg rijden ook Zwitserse treintjes rond, ziet er dan zo uit
:
pi_65324643
Wat een klote indeling ook Vind die van Arriva beter
pi_65324673
Van Arriva hebben trouwens de stellen 10307, 10308 en de 10231 beeldschermen gekregen.
In elk treinstel hangt ook een bord met informatie over desbetreffend persoon, waar die trein naar vernoemd is
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 januari 2009 @ 18:05:56 #166
Maffe Fries
pi_65324892
Die borden miste ik al ja, want in 2006 hadden ze zo'n bordje wel in de 10304 hangen bij de onthulling van de naam van het stel in Leeuwarden in de loods van Voith.

Deze dus:
pi_65325444
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie!
  donderdag 22 januari 2009 @ 18:42:07 #168
111382 Ofyles2
pi_65326087
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WTF dat menen ze serieus?

Ik dacht bij de Gouden Piramide aan een prijs voor megalomane idealistische projecten die in geen mensenleven hun voltooiing naderen. Ik vond de nominatie op zich dan ook absoluut begrijpelijk
In ieder geval is het afgekomen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de metronetwerken in Antwerpen en Charleroi (vooral dat laatste is zum Totlachen).
pi_65326813
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:42 schreef Ofyles2 het volgende:
In ieder geval is het afgekomen,
Oh? Wanneer?
  donderdag 22 januari 2009 @ 19:03:49 #170
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_65326843
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:23 schreef ghizzer het volgende:
vandaag zat ik in een GTW van Nijmegen naar Venlo/Roermond. Van binnen een mooie ruime trein, maar wat maakt dat ding een herrie!
Mwah als de automatische deur tussen de motorbak dicht zit valt het best mee hoor. Als ie openstaat is het inderdaad niet echt om te genieten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_65332805
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.

Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd

Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was

* Dr_Flash = Man with a Mission
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:19:48 #172
136283 knars
Teethgrinder
pi_65334102
ha fijn, er duiken weer foto's van SM'90 op in dit topic

De V'tjes mogen van mij nog wel even rondsnorren, maar die Plan T mogen ze wat mij betreft per direct opnemen in de collectie van het spoorwegmuseum waarna er een aantal hyperactieve machinisten er een voorraadje SGMm in pompen
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:26:07 #173
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65334342
Foei, ongelukken aanvragen mag niet!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65334405
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Duvel het volgende:
ONgelukken niet nee.
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:35:45 #175
106942 Eix
pi_65334693
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

Hoe staat het hier mee eigenlijk:
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_65334765
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Hoe staat het hier mee eigenlijk:
[ afbeelding ]
Geen idee. zit in de koelkast Ik wil dit jaar zeker nog wel een keer naar Polen, maar of dat Warszawa gaat worden is nog maar heul de vraag...
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:38:53 #177
106942 Eix
pi_65334800
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geen idee. zit in de koelkast Ik wil dit jaar zeker nog wel een keer naar Polen, maar of dat Warszawa gaat worden is nog maar heul de vraag...
Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_65334862
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:38 schreef Eix het volgende:

[..]

Zul je ook net zien dat tegen de tijd dat jij er bent ze de bordjes hebben vervangen ofzo.
Mwoa, misschien gaat dat soort dingen in Polen wel ERRUG langzaam Powisle ligt ook niet bepaald aan een hoofdlijn trouwens, dat moet hoopgevend zijn
pi_65335044
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor

donderdag 22 januari 2009 @ 23:50:46 #180
136283 knars
Teethgrinder
pi_65335178
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:26 schreef Duvel het volgende:
je hebt gelijk, die SGMm'etjes moeten nog langer mee
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:00:45 #181
111382 Ofyles2
pi_65335516
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik ben jullie niet vergeten hoor

[ afbeelding ]
Wat doet dat balkje daar? Wordt hij gezocht voor een misdrijf?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:02:20 #182
111382 Ofyles2
pi_65335555
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in Noord-Holland staat een voormalig stationsgebouw.
Met een bordje erop.
In dat gebouw zit tegenwoordig een kaasfabriek.
Dus in het weekend staat er een groot dik ijzeren hek op de weg en kan ik er niet bij (been there, done that).
Het ligt dusdanig kut dat het bordje vanaf het terrein van de kaasfabriek geschoten MOET worden, het kan niet anders.
Mailen met de kaasfabriek om een afspraak te maken heeft geen zin want hun mailadres is achterhaald.
Sowieso zit ik momenteel ERG krap in m'n vakantiedagen.

Nou ben ik wel aan het wachten op een nieuwe klus.
En heb ik eerder vanavond gehoord dat ik waarschijnlijk maandag op gesprek moet.
Dus morgen heb ik de tijd

Oh ja, het is ook het station waarvan mijn bet-overgrootvader van 1884 tot ca. 1897 de eerste stationschef was

Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.

Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?

²
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:03:52 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335602
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Is niet Griekenland hier: baantjes en betrekkingen krijgen op basis van contacten.

Kun je het voorstellen dat ik me het apezuur moet werken als ik de ingeving krijg dezelfde positie te behalen?

²
Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van" Vindt niemand erg
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:04:59 #184
111382 Ofyles2
pi_65335640
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh? Wanneer?
Vraag maar aan de plaatselijke rayonmanager in Twente. Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:05:50 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335664
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:04 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben slechts 'rayonhoofd' Randstad en Noord-Holland.
It giet Oan!!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:06:05 #186
111382 Ofyles2
pi_65335676
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als je er geen fluit van begrijpt mag je rustig zeggen "Ik begrijp er geen fluit van" Vindt niemand erg
Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08:01 #187
111382 Ofyles2
pi_65335746
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

It giet Oan!!
Ik ben meer bezig met kwesties over hoe abominabel GVB en RET presteren.

Vooral dat eerste bedrijf, daar groet ik het personeel niet meer.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08:03 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335747
quote:
ja, dat kan ik. Maar wat is het probleem dan? Ik ben erg trots op mijn bet-overgrootvader, die mijn bestaan nooit meegemaakt heeft. Dat mag niet of zo?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:08:52 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65335774
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik durf het niet te zeggen. Bevestig ik des te meer dat mijn leven niets meer is dan een surrealistische reeks van teleurstellingen en decepties is.
Ik concludeer slechts dat je NOG meer bier achter je kiezen hebt dan ik
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:13:48 #190
111382 Ofyles2
pi_65335906
Ik wou dat ik weer on-topic kon gaan, maar op hov-rn.nl is niets meer te vinden.

Geweldig.

²
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:30:18 #191
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65336311
Dan post gewoon een willekeurig plaatje van een trein, dat vindt iedereen tof
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:34:05 #192
136283 knars
Teethgrinder
pi_65336391
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes
  vrijdag 23 januari 2009 @ 00:50:59 #193
200192 Darkwing_Duck
pi_65336655
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef knars het volgende:
bij voorkeur SM'90, of Mat'54m, of Thalysjes
pi_65337673
ICM te Lw net aankomend uit de richting Gn.

pi_65337801
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 00:34 schreef knars het volgende:
Thalysjes
Staan weer paar nieuwe foto's op www.hsl-zuid.nl van test ritten.

PKBA

Moet ook maar is naar dat station.
............................
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:40:02 #196
111382 Ofyles2
pi_65337942
Dit zijn de nieuwste aanwinsten van DB:
  vrijdag 23 januari 2009 @ 02:59:37 #197
237059 Twerk
The Spurs
pi_65338049
Duitste stations zijn awesome. Zelfs de kleine, aftandse stationnetjes zonder overkapping en waar het onkruid een meter hoog staat.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 11:46:49 #198
Maffe Fries
pi_65339100
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:

[ afbeelding ]
Grapjas
  Redactie Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 11:47:35 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65339134
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 02:13 schreef Socios het volgende:

[ afbeelding ]
ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders?
PM mij!
  vrijdag 23 januari 2009 @ 11:52:33 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65339331
Van www.hsl-zuid.nl:
quote:
Op 28 juli vonden er tussen Roosendaal en Essen ERTMS-testritten plaats met Thalys 4341.
Net als een week eerder reed de Thalys 's morgens vanuit Brussel-Zuid-TGV via Antwerpen naar Essen.
Ligt er dan ook ERTMS op de grens tussen Rsd en Essen? Ik dacht dat dat alleen op de HSL-Zuid het geval was.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:47 schreef dennistd het volgende:

[..]

ehm... is dit een testversie van een diesel-ICM, of is het wat anders?
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoor
  Redactie Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 11:56:27 #201
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65339506
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoor
ja, maar ik bedoel eigenlijk een hybride icm
PM mij!
pi_65339715
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn, de enige logische uitleg is dat deze ICM een beetje in Lw aan het rondrangeren was.

Ik heb nog een vraagje over de FC Twente-voetbaltreinen van Almelo naar Enschede Drienerlo.
Afgelopen week werd dit uitgevoerd met een DD-AR (of DDM, kweenie precies), die in het pad kwam te liggen van de reguliere 7900. De DD-AR moet wel uit de richting Deventer komen, aangezien Zwolle-Wierden niet geëlektrificeerd is. Wat doet de NS op dit moment met de normale DM'90 die uit Zwolle komt kachelen, staat deze gewoon zes minuten langer op Wierden te wachten of zo?

Edit: Typo
Socialist in Mercedes
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 12:03:29 #203
Maffe Fries
pi_65339814
Helaas. Het is gewoon een opstelspoortje waar wel eens een ICM staat. Ook wordt het spoor wel als als doorgaand spoor gebruikt om GTW'tjes richting spoor 8 te krijgen of LM richting Groningen. Ook gaan de goederentreinen van/naar Groningen over dit spoortje heen. Ik meende me zelfs te herinneren dat een volledige ICM kan staan op het spoor na Groningen, dus na de eerste overweg en op eigen kracht weer richting station kan komen, maar zeker weet ik dat niet.
pi_65340102
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn, de enige logische uitleg is dat deze ICM een beetje in Lw aan het rondrangeren was.

Ik heb nog een vraagje over de FC Twente-voetbaltreinen van Almelo naar Enschede Drienerlo.
Afgelopen week werd dit uitgevoerd met een DD-AR (of DDM, kweenie precies), die in het pad kwam te liggen van de reguliere 7900. De DD-AR moet wel uit de richting Deventer komen, aangezien Zwolle-Wierden niet geëlektrificeerd is. Wat doet de NS op dit moment met de normale DM'90 die uit Zwolle komt kachelen, staat deze gewoon zes minuten langer op Wierden te wachten of zo?

Edit: Typo
Grote kans van wel
  vrijdag 23 januari 2009 @ 13:15:49 #205
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65342690
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende me zelfs te herinneren dat een volledige ICM kan staan op het spoor na Groningen, dus na de eerste overweg en op eigen kracht weer richting station kan komen, maar zeker weet ik dat niet.
Mwah, dat weet ik nog zo niet. Of je moet de stroomafnemer aan de goede kant hebben zitten. Want volgens mij houdt de bovenleiding net op voor de brug, als je richting Lw/Dz/Rd gaat.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 13:21:47 #206
Maffe Fries
pi_65342891
Het is in Leeuwarden he

In Groningen houdt het idd voor de brug op.
pi_65346720
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn.
Vergeet niet de 4090 (als ik het me goed herinner) die betrokken was bij een aanrijding met koe tussen Leeuwarden en Groningen.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 15:56:48 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65347873
Ah, dat van die waslijn wist ik niet, ik dacht dat het hele kernnet geëlectrificeerd was. Maar dat zegt ook meteen genoeg over die regio

"Dames en heren, in verband met een persoo... ehm sorry, een dierlijk ongeval zal de trein naar Groningen helaas niet rijden. Herhaling..."
pi_65348644
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009

Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk
pi_65349499
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009

Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk
Klopt, het was een leeg materieel rit en de 4090 werd gesleept door een paar wadlopers. De 4090 had niks trouwens en hij is door een stuk of drie Wadlopertjes weer terug gesleept naar Leeuwarden.

En qua zitcomfort kan er niks tippen aan de oranje banken van een Koploper.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 17:48:56 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65350681
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:01 schreef RealZeus het volgende:
Klopt, het was een leeg materieel rit en de 4090 werd gesleept door een paar wadlopers. De 4090 had niks trouwens en hij is door een stuk of drie Wadlopertjes weer terug gesleept naar Leeuwarden.

En qua zitcomfort kan er niks tippen aan de oranje banken van een Koploper.
Wadlopers zeg je?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:02:20 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65351021

vrijdag 23 januari 2009 @ 18:05:27 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65351093
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:

Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:05:53 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65351105
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 23 januari 2009 @ 18:10:33 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65351228
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?
Kwadijk had ik al, Avenhorn heeft geen bordje.
pi_65352547
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wadlopers zeg je?

De treinstellen die bij het ongeluk betrokken waren waren de 3110,3209,3214,3111 en de 4090.
Het B-rijtuig van de 3214, de 3111 en de 4090 bleven in het spoor en werden naar Leeuwarden terug gesleept door de treinstellen 3205,3105,3116 en 3223.

Verkapte Zie-mij-hier-patsen-met-mijn-boek"Ongevallen op Nederlands Spoor" post
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:07:51 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65352825
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De treinstellen die bij het ongeluk betrokken waren waren de 3110,3209,3214,3111 en de 4090.
Het B-rijtuig van de 3214, de 3111 en de 4090 bleven in het spoor en werden naar Leeuwarden terug gesleept door de treinstellen 3205,3105,3116 en 3223.

Verkapte Zie-mij-hier-patsen-met-mijn-boek"Ongevallen op Nederlands Spoor" post
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zo

Ik heb dat boek ook trouwens
pi_65353755
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zo

Ik heb dat boek ook trouwens

Bladzijde 151.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:48:33 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65354234
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper

Amsterdam Amstel, 23 januari 2009

Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 januari 2009 @ 19:51:09 #220
Maffe Fries
pi_65354322
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?
Nee
pi_65354374
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper

[ afbeelding ]

Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:54:03 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65354403
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.
Ze werken door middel van een knopje, en gaan na een paar minuten vanzelf uit. Boven de +12 graden kunnen ze niet ingeschakeld worden
pi_65354423
quote:

[ afbeelding ]

Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten worden
Dressed in midnight black. He speeds through the rush hour traffic like the hauling wind. Driving the authorities mad with rage. And so far all attempts to stop him have failed. Those who have heard know his name.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:58:14 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65354541
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten worden
Nou da's niet te hopen Terrasverwarmers komt echt honderd keer meer warmte vanaf dan deze ondingen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:01:13 #225
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_65354643
Fles, heb je de bordjes van Opperdoes en Twisk ook al?
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:03:59 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65354731
Seems so

vrijdag 23 januari 2009 @ 20:47:08 #227
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65356091
quote:

[ afbeelding ]

Wat is dat voor lelijk ding op de achtergrond?
O, dat is dus zo'n in/uitcheckgeval van die OV-failkaart.

Afschieten, die hele kaart. Direct.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:15:17 #228
136283 knars
Teethgrinder
pi_65357195
Oh ja, die palen. Ja, wat moet je daar nou mee? Als je trein een uur vertraging heeft ga je van dat perron af en in de warmere stationshal zitten, niet met een mannetje of 200 rond zo'n paaltje staan.
pi_65357518
Als er een stationhal o.i.d. is ja.

Ik vind het wel een goed initiatief, de stations in Nederland kunnen soms echt stervenskoud zijn, en dan is wat extra warmte niet verkeerd. Ja, natuurlijk konden we sinds 1839 ook zonder, maar dat is geen reden om elk gemak maar meteen te verspotten.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 21:26:59 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65357641
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:24 schreef von_Preussen het volgende:
Als er een stationhal o.i.d. is ja.
In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk.
pi_65358360
Vandaag 5,5 u van huis geweest voor uiteindelijk maar 1 foto, het weer was dan ook zo godsklereslecht dat het na 16u geen zin meer had om avondplaatjes te maken met een statief. Zodoende de score voor vanmiddag:

B-Cargo lokken 7781 en 7780 zijn met Volvotrein 46259 (Älmhult (SE) - Gent (B) )onderweg van Bad Bentheim naar Gent. Op het station van Amersfoort maken zij een verplichte tussenstop om het reizigersverkeer voorrang te geven. Normaliter / voorheen gebeurde dit op spoor 3, omdat dan minder sporen 'overgestoken' hoeven te worden. Maar vandaag werd gewoon voor spoor 9 gekozen.
pi_65359325
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk.
Maar bijv. Leiden is de proeftuin, dus vandaar dat ze daar met die dingen gaan klooien.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:20:13 #233
136283 knars
Teethgrinder
pi_65359677
Jawel, maar Amstel?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:21:10 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65359705
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:20 schreef knars het volgende:
Jawel, maar Amstel?
ja precies. Onderzoek dan of die dingen in Lammenschans zin hebben
pi_65360076
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station
  vrijdag 23 januari 2009 @ 22:34:07 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65360132
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station
Fransen zijn mietjes, dus wij moeten dat ook maar zijn?

Donder eens op zeg, in heel Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken lachen ze zich een kriek om dit soort tuttigheid. En terecht.
pi_65361399
Weet iemand over er nog nieuwe ontwikkelingen zijn met SLT, laatste tijd erg stil daar rond om.(ook op andere forum's)
Zal wel weer een (paar) maandje(s) langer duren ben ik bang.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:27:27 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65361750
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand over er nog nieuwe ontwikkelingen zijn met SLT, laatste tijd erg stil daar rond om.(ook op andere forum's)
Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff duren

Heb ik van mijn doorgaans zeer welingelichte bronnen
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:36:08 #239
200192 Darkwing_Duck
pi_65362036
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Staan er nog steeds uit eigen zeer recent onderzoek
  zaterdag 24 januari 2009 @ 01:53:11 #240
111382 Ofyles2
pi_65365587
quote:

[ afbeelding ]

Inderdaad een schande.

Ik sta te popelen om een paar van die apparaten vakkundig te demonteren, tezamen met alle verwarmingszuilen die cafés hebben neergezet om de rokers tegemoet te komen.

Altijd dit soort fratsen.

²
  zaterdag 24 januari 2009 @ 02:45:43 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65366414
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff duren
Dat meen je niet, toch? Toch?
pi_65367166
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 02:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat meen je niet, toch? Toch?
We hebben een happer
pi_65367220

Niet alles is nieuw trouwens
pi_65367459
Oh ermm Duvel? Misschien kun je hier eens wat meer over vertellen? Hoorn, Spoor 1

pi_65368414
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag 5,5 u van huis geweest voor uiteindelijk maar 1 foto, het weer was dan ook zo godsklereslecht dat het na 16u geen zin meer had om avondplaatjes te maken met een statief.
Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou worden
Je kon beter vandaag gaan
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:53:19 #246
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65368918
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik word af en toe zo verdrietig van jou he
sorry.
pi_65368953
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou worden
Je kon beter vandaag gaan
Soms heb je het niet voor t kiezen he
pi_65370320
Ben vandaag ook op pad geweest hoor, wadloper Foto's volgen nog wel later..
pi_65370337
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 01:53 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Inderdaad een schande.

Ik sta te popelen om een paar van die apparaten vakkundig te demonteren, tezamen met alle verwarmingszuilen die cafés hebben neergezet om de rokers tegemoet te komen.

Altijd dit soort fratsen.

²
Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien?

En vroeger kon je op de meeste stations nog in verwarmde wachtkamers terecht, dus vroeger was iedereen ook maar mietje?

gezeik ook altijd.
pi_65370480
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Soms heb je het niet voor t kiezen he
Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezen
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben vandaag ook op pad geweest hoor, wadloper Foto's volgen nog wel later..
Oke Kijk er naar uit, vind jouw foto's altijd zeer geslaagd!
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien?

En vroeger kon je op de meeste stations nog in verwarmde wachtkamers terecht, dus vroeger was iedereen ook maar mietje?

gezeik ook altijd.
Eens met eerste stukje
Maar sowieso, mensen houden volgens mij van klagen, dus laat hem
  Redactie Sport zaterdag 24 januari 2009 @ 22:47:23 #251
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65371007
zo, vandaag veel T'tjes en de DE41 gezien
foto's volgen zsm
PM mij!
  zaterdag 24 januari 2009 @ 22:54:08 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65371215
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ermm Duvel? Misschien kun je hier eens wat meer over vertellen? Hoorn, Spoor 1

[ afbeelding ]
Tof! Maar, me know nothing!

Over die warmtepalen: die dingen zijn natuurlijk debiel: je maakt wat warmte (elektrisch) en pompt dat de koude buitenlucht in. Het is het tegengestelde van energiebesparing. En vervolgens komt dan iemand met "zonnepanelen" aanzetten, en die dingen leveren net genoeg energie om het lampje in de "aan"-knop van die paal te verlichten. Het is je reinste energieverspilling. Het zou beter zijn om gewoon ProRail sjaals uit te delen of zo.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65371362
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Tof! Maar, me know nothing!

Over die warmtepalen: die dingen zijn natuurlijk debiel: je maakt wat warmte (elektrisch) en pompt dat de koude buitenlucht in. Het is het tegengestelde van energiebesparing. En vervolgens komt dan iemand met "zonnepanelen" aanzetten, en die dingen leveren net genoeg energie om het lampje in de "aan"-knop van die paal te verlichten. Het is je reinste energieverspilling. Het zou beter zijn om gewoon ProRail sjaals uit te delen of zo.
Kunnen ze niet beter de perrons verwarmen en dan bij de in- en uitgangen voor de treinen van die flappen maken? Die plastic dingen die je bij een overgang van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt.

* flapflap

"Dames en heren, de intercity uit Utrecht is zojuist binngekomen op spoor 8"
pi_65372115
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:33 schreef Wadloper het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezen
Maar welke dat is, dat weet je pas achteraf natuurlijk

Ik had het ook liever gehad dat ik Oosthuizen vandaag had kunnen doen, maar ja, dat kon dus niet
pi_65372191
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:58 schreef RealZeus het volgende:van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt.

* flapflap

"Dames en heren, de intercity uit Utrecht is zojuist binngekomen in baan 8"
pi_65372271
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Rezigers op het perron allemaal zeiknat door de vloedgolf die de baanruimer veroorzaakt.
pi_65372356
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 23:29 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Rezigers op het perron allemaal zeiknat door de vloedgolf die de baanruimer veroorzaakt.
* Dr_Flash vult Geld Terug bij Verdrinking in
  zondag 25 januari 2009 @ 02:07:07 #258
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65375780
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Ik zag vrijdag een setje staan op de Cartesiusweg, dus niet veel momenteel.

Eerste rit heimwee express gedaan zaterdag met de DE op de nieuwe route, GIGA-spotters gehalte onderweg, ik waande me de koningin, jammer dat het derde klasse niveau daar niet was op afgesteld

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 25-01-2009 02:25:33 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 03:08:00 #259
111382 Ofyles2
pi_65376505
quote:
Op zondag 25 januari 2009 02:07 schreef bork het volgende:

[..]

Ik zag vrijdag een setje staan op de Cartesiusweg, dus niet veel momenteel.
Dat prototyping gaat nog niet volgens plan. Maar liever iets later in hopelijk goed uitgeruste SLT's dan zo snel mogelijk in sputterende ondingen.
  Redactie Sport zondag 25 januari 2009 @ 12:29:56 #260
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65380744
Mijn foto's van gisteren:

SGMm-III 2970
Sprinter naar Amersfoort, te Hilversum

Plan T 524
Als intercity naar Utrecht, te Hilversum

Plan T 524
Als intercity naar Utrecht, te Hilversum Sportpark

Plan T514
Stoptrein van Utrecht naar Leiden, bij Hilversum Sportpark

Plan T Onbekend
Te Hilversum Sportpark

DE41
Als heimwee-expres van het spoorwegmuseum naar Hilversum vv, te Hilversum Sportpark

DE41
Als heimwee-expres van het spoorwegmuseum naar Hilversum vv, te Hilversum Sportpark

Plan V Onbekend
Te Hilversum Sportpark

VIRM Onbekend
Intercity naar Schiphol, te Utrecht

Grotere versies staan op http://trein.dennistd.nl/

[ Bericht 1% gewijzigd door dennistd op 25-01-2009 13:25:47 ]
PM mij!
  zondag 25 januari 2009 @ 12:40:44 #261
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65381065
netjes TD
sorry.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:52:14 #262
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_65381401
Leuke foto's ja, vooral van die Plan T's (zolang je ze nog kan maken).

Ik wist niet dat ze daar zoveel rondreden, ik dacht dat ze maar een beetje overal rondreden (ter versterking van "Plan V-diensten").
  zondag 25 januari 2009 @ 12:52:49 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65381422
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:29 schreef dennistd het volgende:

Plan VOnbekend

VIRM Onbekend
"Kijk mij eens GEEN nummertjesfapper zijn"

Leuk beeld wel, die DE1 onder de boogjes. Zal van de zomer nog wel vaker gebeuren hoop ik. Tot wanneer gaat dat met die Heimwee Expres eigenlijk door?
  zondag 25 januari 2009 @ 12:53:59 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65381460
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef von_Preussen het volgende:
Leuke foto's ja, vooral van die Plan T's (zolang je ze nog kan maken).

Ik wist niet dat ze daar zoveel rondreden, ik dacht dat ze maar een beetje overal rondreden (ter versterking van "Plan V-diensten").
Utrecht - Almere Oostvaarders zit vaak nog wel Plan T in, net als de stoptrein Dordrecht - Leiden (en door naar Utrecht)
  Redactie Sport zondag 25 januari 2009 @ 13:04:25 #265
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65381789
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Kijk mij eens GEEN nummertjesfapper zijn"
Nouja, ik zet ze onder hun nummer op mijn site, zodat ik ze nog enigszins kan terugvinden. Verder maakt mij het nummer niet zoveel uit.
PM mij!
  Redactie Sport zondag 25 januari 2009 @ 13:07:28 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65381889
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Leuk beeld wel, die DE1 onder de boogjes. Zal van de zomer nog wel vaker gebeuren hoop ik. Tot wanneer gaat dat met die Heimwee Expres eigenlijk door?
Aldus de site van het spoorwegmuseum
quote:
Geplande ritten voor 2009
- 24 & 25 januari, Blauwe Engel
- 21 & 22 februari, Mat’54 (extra ritten ivm On traXS!)
- 28 februari & 1 maart, Mat’46
- 28 & 29 maart, Blauwe Engel
- 25 & 26 april, Blokkendoos + Jaap
- 30 & 31 mei, Mat’46
- 4 & 5 juli, Mat’54
- 25 & 26 juli, Blokkendoos
- 29 & 30 augustus, 1202/1312 + Rijtuigen
- 26 & 27 september, Blauwe Engel
- 24 & 25 oktober, Mat’54
- 28 & 29 november, Mat’46
- 26 & 27 december, Blokkendoos
PM mij!
  zondag 25 januari 2009 @ 13:52:21 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65383320
29/30 augustus! Fapwaardig! Plan E + Plan W + Ovale ramenrijtuig + Blokkendoos + stalen D (voor de vervelende kindertjes).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 januari 2009 @ 14:01:13 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65383623
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:52 schreef Duvel het volgende:
29/30 augustus! Fapwaardig! Plan E + Plan W + Ovale ramenrijtuig + Blokkendoos + stalen D (voor de vervelende kindertjes).
Tering. Langs welk perron moet dan allemaal passen?
  zondag 25 januari 2009 @ 14:02:49 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65383688
Vijf rijtuigen plus twee locs, is ehm... ehm zo'n 170 meter... Het botsspoortje past niet, maar hebben ze geen ander perronnetje? Nou ja, dan laatje het ovalen ramenrijtuig weg, dat staat toch in Goes. Dan hou je zo'n 140 à 150 meter over.

Met blokkendoos bedoelde ik gewoon één blokkendoosrijtuig in getrokken rijtuigvorm (dus blauw).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zondag 25 januari 2009 @ 14:06:04 #270
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65383816
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tering. Langs welk perron moet dan allemaal passen?
Het middenperron op de Maliebaan is 200 meter lang (gemeten met google earth, prorail hefet hem er niet in staan).
Lijkt mij toch lang genoeg te zijn
PM mij!
  zondag 25 januari 2009 @ 14:14:17 #271
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65384086
Ja, het zal ook wel passen, maar het is wel een hele sleep voor een museumtrein toch
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 januari 2009 @ 14:20:38 #272
Maffe Fries
pi_65384301
Dat is echt fotowaardig materieel
  zondag 25 januari 2009 @ 14:21:25 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65384324
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, het zal ook wel passen, maar het is wel een hele sleep voor een museumtrein toch
Ja, en nostalgisch is het ook niet, want in deze samenstelling heeft het nooit gereden (en zeker niet met een gerenoveerde 1300 ).
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 januari 2009 @ 15:03:49 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65385692
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, en nostalgisch is het ook niet, want in deze samenstelling heeft het nooit gereden (en zeker niet met een gerenoveerde 1300 ).
De Ratjetoe Expres
pi_65395249

In de Intercity Den Haag Centraal - Venlo zit naast ICK en VIRM ook enkele ICRm composities. Vanaf april 2009 zal de inzet van dit materieel toenemen, in plaats van het ICK. NSR's 1770 is met 10 bakken Intercity zojuist uit Tilburg vertrokken.

ERS's zwarte 6616 is met containertrein 40131 onderweg van de Waalhaven naar het Italiaanse Padova als Tilburg gepasseerd wordt. Een kwartier later werden we overigens door de politie vriendelijk verzocht de plek te verlaten, aangezien zij van mening waren dat men geen toegang heeft tot het laadperron vanaf de slagboom. Jammer!

Nabij Tilburg Reeshof passeert Locon 186 144 met papierpulptrein 48961 vanuit Antwerpen, op weg naar het Oostenrijkse Amstetten. Locon is met Elok 186 144 nog geen twee weken geleden toegelaten in Nederland en rijdt onder de vlag van ACTS.

Op deze zonnige zondagmorgen is HGK's "smalbek G2000" DH754 met nagenoeg vol beladen DuKo-containertrein 41733 onderweg vanaf de Maasvlakte naar Duisburg en Köln als hier het toekomstige station van Westervoort gepasseerd wordt.

Tussendoor kwam NS Hispeed pünktlich voorbij met de ICE naar Frankfurt(Main) Hauptbahnhof, stel 4652.

De zondagse Linz-shuttle (trein 42961) naar Oostenrijk kwam ook op tijd langs. De V203 is met een vol beladen trein onderweg naar Emmerich, waar de Wiener Lokalbahn de trein overneemt.

In het winterseizoen rijdt TTC de zogenaamde Bergland Express om wintersporters per trein naar het Oostenrijkse skigebied te vervoeren. Dit seizoen heeft men onder andere enkele behoorlijk op leeftijd zijnde rijtuigen van de Duitse maatschappij SVG gehuurd. Helaas zijn er flink wat mankementen aan de rijtuigen geconstateerd en werd de trein na 1 slag Oostenrijk opgeheven, aangezien de Oostenrijkse autoriteiten de trein geweigerd hebben. De rijtuigen hebben vervolgens enkele weken op het opstelterrein Utrecht Cartesiusweg gestaan, maar vandaag werden zij terug richting Duitsland overgebracht. ACTS 7107 is hier onderweg met de desbetreffende vijf rijtuigen ter hoogte van Westervoort onder treinnummer 82290 en zal de trein afleveren in Emmerich.

Meer foto's staan op: http://home.wanadoo.nl/bjornnielsen/spoorvinder/index.htm onder Foto's 2009 -> week 4

[ Bericht 0% gewijzigd door Zug-Chef op 26-01-2009 22:32:38 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 19:39:46 #276
136283 knars
Teethgrinder
pi_65395628
vandaag een middagje getreind met junior, maar we konden de plan T's toch niet ontwijken. Ach, als je een complete bak van zo'n vehikel helemaal voor jezelf + nageslacht hebt, is het nog best te doen Maar zodra ik tijdens de spits zo'n ding in mijn ooghoeken ontwaar, begin ik doorgaans luid vloekend te schuimbekken.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:09:25 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65396763
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:39 schreef knars het volgende:
vandaag een middagje getreind met junior, maar we konden de plan T's toch niet ontwijken. Ach, als je een complete bak van zo'n vehikel helemaal voor jezelf + nageslacht hebt, is het nog best te doen Maar zodra ik tijdens de spits zo'n ding in mijn ooghoeken ontwaar, begin ik doorgaans luid vloekend te schuimbekken.
papa je doet raar

Komt er weer eenn plan T aan of zo
  zondag 25 januari 2009 @ 20:16:52 #278
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65397044
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zal morgen even iemand aan z'n jasje trekken
Signature.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:21:13 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65397196
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:16 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik zal morgen even iemand aan z'n jasje trekken
terugleeskoning

En dat het nu ook nog echt wat effect mag hebben gaarne
  zondag 25 januari 2009 @ 20:26:37 #280
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65397368
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

terugleeskoning

En dat het nu ook nog echt wat effect mag hebben gaarne
Ik weet precies wie ik ervoor moet hebben dus dat is zo gepiept
als er niet de standaard NS policy wordt toegepast iig

De nieuwe kaart is sowieso al lang en breed beschikbaar, we hebben 'm overal hangen...
Beetje karig dat ie op internet nog niet is aangepast dus.
Signature.
  zondag 25 januari 2009 @ 20:34:11 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65397599
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:26 schreef eer-ik het volgende:
De nieuwe kaart is sowieso al lang en breed beschikbaar,
Ben benieuwd, want dat ding op internet is dus van 2006
  zondag 25 januari 2009 @ 20:35:58 #282
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65397651
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zag het ja.
Had vrijdag nog een kaart voor me liggen incl. Holendrecht dus dat zou best nog wel eens een nieuwe versie kunnen zijn
Signature.
  zondag 25 januari 2009 @ 21:30:03 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65399529
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:35 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik zag het ja.
Had vrijdag nog een kaart voor me liggen incl. Holendrecht dus dat zou best nog wel eens een nieuwe versie kunnen zijn
Kijk ff naar de tariefafstanden Gvc - Ut?
  zondag 25 januari 2009 @ 21:41:27 #284
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65399932
Ik weet helemaal niks van tariefeenheden.
Zoek ze ook altijd maar op via ns.nl
Signature.
  maandag 26 januari 2009 @ 00:25:08 #285
111382 Ofyles2
pi_65406237
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Over achterstallig onderhoud gesproken.

²
pi_65407713
quote:

[ afbeelding ]

Pfff, wat is er mis met een wachtruimte waarin je uit de wind kan staan, dat scheelt vaak al genoeg om het wachten op een trein veel aangenamer te maken. Dit is pure energieverspilling.
pi_65408030
Flash, jaag je ook op bordjes van opgeheven spoorlijnen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Deventer_-_Ommen bijv.)
dag
pi_65410495
quote:
ALMEN – Ongeveer 80 treinreizigers hebben zondagavond ongeveer twee uur vastgezeten in een stilstaande trein bij Almen. De trein had iets geraakt, echter wat er geraakt was is onbekend gebleven.

De trein was om zeven of half tien vertrokken van station Zutphen naar Lochem. Op het traject tussen Eefde en Almen had de trein iets geraakt. De machinist en diverse passagiers hadden een geluid gehoord. De machinist had de trein daarom net voorbij de Kapelweg in Almen tot stilstand gebracht. Het traject tussen Eefde en Almen kent diverse kleine onbewaakte overgangen. Omdat onbekend was wat er geraakt was, werd niet uitgesloten dat de trein mogelijk in botsing met een persoon was gekomen. Ruim twintig hulpverleners, van brandweer, ambulance en politie kwam ter plaatse. Met zaklampen werd te voet het spoor afgezocht. Ook werd te onderkant van de trein geïnspecteerd. Na twee uur zoeken was er niets gevonden en kon de trein verder richting Lochem. Met behulp van een trein die richting Zutphen reed werd het spoor daarna nogmaals afgezocht. Wat de trein geraakt heeft is tot nog toe een mysterie.
Bron: GelreNieuws.nl

Ruim 20 hulpverleners, voor een 'geluidje'
pi_65410917
Nu gebeurd het regelmatig dat dieren door auto's geraakt worden, hoe zit dat met de trein, gaat die voor elk hertje (danwel ander groot wild) het hele circus (brandweer, politie etc.) in werking zetten of rijden ze dan zonder te stoppen gewoon door naar het volgende station en hebben de machinist & HC een lekkere maaltijd?
  maandag 26 januari 2009 @ 10:43:33 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65412529
quote:
Op maandag 26 januari 2009 01:49 schreef Peter het volgende:
Flash, jaag je ook op bordjes van opgeheven spoorlijnen? ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Deventer_-_Ommen bijv.)
Ja Diepenveen he? Moet ik idd nogeens heen. Maar die laat ik rustig liggen tot volgend jaar, dan woon ik in Dv
  maandag 26 januari 2009 @ 11:17:54 #291
111382 Ofyles2
pi_65413500
quote:
Op maandag 26 januari 2009 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja Diepenveen he? Moet ik idd nogeens heen. Maar die laat ik rustig liggen tot volgend jaar, dan woon ik in Dv
Gemakzucht.

Een beetje treinfan reist naar Diepenveen af en kiekt even.
  maandag 26 januari 2009 @ 12:04:19 #292
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65414927
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kijk ff naar de tariefafstanden Gvc - Ut?
Is het al gefixed?
Kan hier, ook al zit ik nu op kantoor bij NS zelf niet die kaart bekijken...
Signature.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 26 januari 2009 @ 12:06:42 #293
Maffe Fries
pi_65415006
Er staat nu een kaart van 9 december 2007
  maandag 26 januari 2009 @ 12:08:12 #294
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65415054
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
whehe, fail.
Signature.
  maandag 26 januari 2009 @ 12:11:41 #295
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65415153
Ok, weer even langs bij betreffende persoon
Signature.
pi_65415379
Eindelijk nieuws over de SLT. van SCC geplukt.
quote:
Inmiddels is er nieuws uitgelekt over de indienststelling van de SLTs. Deze week zijn er proefritten (zonder reizigers) vooral tussen Utrecht en Geldermalsen waarna en de week daarna de afname proefritten en hopelijk dan ook de officiële overname door de NS. Dan zal half februari het proefbedrijf met reizigers met reizigers gaan starten.

Inmiddels staat ook voor juni een grote buitendienststelling van Plan Vs in de planning. De treinstellen met de nummers 801-870 die nog rijden zullen dan buiten dienst gaan. Deze zijn allemaal eigendom van NS Financial Services en in juni loopt daarvan het leasecontract af. Kennelijk heeft NS Reizigers niet besloten om dit te verlengen.

Al vanaf 2 Februari begint de vervanging in de dienstregeling van de Plan V. De sneltrein Amsterdam - Haarlem - Breda wordt geheel met VIRM gereden in plaats van DDAR, deze gaan dan naar de stoptrein Utrecht - Tiel/'s-Hertogenbosch en de stoptrein Breda - 's-Hertogenbosch. Ook komen er weer meer verbouwde Sprintertweetjes bij die Plan V diensten over nemen. Hierdoor zijn er in totaal 19 Plan V treinstellen minder nodig op een doordeweekse dag.

De volgende grote weiziging daarna zal op 20 april plaatsvinden, met waarschijnlijk de officiële indienststelling van de SLT (zal als het goed loopt in de praktijk al eerder zijn) en de buitendienststelling van de ICK.

[ Bericht 0% gewijzigd door sander89 op 26-01-2009 12:26:04 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 13:05:08 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65416713
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
Die staat er de hele tijd al. Maar die klopte ook toen al niet dus.
  maandag 26 januari 2009 @ 13:36:36 #298
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_65417711
quote:
Op maandag 26 januari 2009 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die staat er de hele tijd al. Maar die klopte ook toen al niet dus.
heb nogmaals het verzoek uitgezet om de kaart te updaten.
Die kerel is alleen niet aanwezig vandaag, er gaat wel iemand anders naar kijken nu.
Signature.
pi_65417904
Is er eigenlijk al een streefdatum gesteld waarop we afscheid moeten nemen van Plan V?
  maandag 26 januari 2009 @ 17:21:43 #300
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65426048
1-1-2014. 50 jaar Mat '64.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 26 januari 2009 @ 17:42:29 #301
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65426757