Mwah, dat weet ik nog zo niet. Of je moet de stroomafnemer aan de goede kant hebben zitten. Want volgens mij houdt de bovenleiding net op voor de brug, als je richting Lw/Dz/Rd gaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende me zelfs te herinneren dat een volledige ICM kan staan op het spoor na Groningen, dus na de eerste overweg en op eigen kracht weer richting station kan komen, maar zeker weet ik dat niet.
Vergeet niet de 4090 (als ik het me goed herinner) die betrokken was bij een aanrijding met koe tussen Leeuwarden en Groningen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009
Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk![]()
Wadlopers zeg je?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:01 schreef RealZeus het volgende:
Klopt, het was een leeg materieel rit en de 4090 werd gesleept door een paar wadlopers. De 4090 had niks trouwens en hij is door een stuk of drie Wadlopertjes weer terug gesleept naar Leeuwarden.
En qua zitcomfort kan er niks tippen aan de oranje banken van een Koploper.
Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009
Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk![]()
Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?quote:
Kwadijk had ik al, Avenhorn heeft geen bordje.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?
quote:
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De treinstellen die bij het ongeluk betrokken waren waren de 3110,3209,3214,3111 en de 4090.
Het B-rijtuig van de 3214, de 3111 en de 4090 bleven in het spoor en werden naar Leeuwarden terug gesleept door de treinstellen 3205,3105,3116 en 3223.
Verkapte Zie-mij-hier-patsen-met-mijn-boek"Ongevallen op Nederlands Spoor" post
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zo![]()
Ik heb dat boek ook trouwens
Neequote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?
Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Ze werken door middel van een knopje, en gaan na een paar minuten vanzelf uit. Boven de +12 graden kunnen ze niet ingeschakeld wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.
Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Nou da's niet te hopenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten worden
Wat is dat voor lelijk ding op de achtergrond?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:24 schreef von_Preussen het volgende:
Als er een stationhal o.i.d. is ja.
Maar bijv. Leiden is de proeftuin, dus vandaar dat ze daar met die dingen gaan klooien.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Leiden Centraal en Amsterdam Amstel is zo'n ding nou niet direct vreselijk noodzakelijk.
ja precies. Onderzoek dan of die dingen in Lammenschans zin hebbenquote:
Fransen zijn mietjes, dus wij moeten dat ook maar zijn?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station
Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff durenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:18 schreef sander89 het volgende:
Weet iemand over er nog nieuwe ontwikkelingen zijn met SLT, laatste tijd erg stil daar rond om.(ook op andere forum's)
Zal wel weer een (paar) maandje(s) langer duren ben ik bang.
Staan er nog steeds uit eigen zeer recent onderzoekquote:Op vrijdag 23 januari 2009 22:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Paris Gare du Nord heeft / had die dingen ook staan in december 2005, dus zo gek is het niet op een groot station
Inderdaad een schande.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Dat meen je niet, toch? Toch?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, de order voor de SLT's is in onder-aanbesteding gegaan bij AnsaldoStaphorst. Kan wel ff duren![]()
Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 21:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag 5,5 u van huis geweest voor uiteindelijk maar 1 foto, het weer was dan ook zo godsklereslecht dat het na 16u geen zin meer had om avondplaatjes te maken met een statief.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 14:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik word af en toe zo verdrietig van jou he
Soms heb je het niet voor t kiezen hequote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:39 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Kon je zo ook wel zeggen dat het vrijdag ronduit klote weer zou worden
Je kon beter vandaag gaan
Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien?quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:53 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Inderdaad een schande.
Ik sta te popelen om een paar van die apparaten vakkundig te demonteren, tezamen met alle verwarmingszuilen die cafés hebben neergezet om de rokers tegemoet te komen.
Altijd dit soort fratsen.
²
Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezenquote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Soms heb je het niet voor t kiezen he
Okequote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:29 schreef Zug-Chef het volgende:
Ben vandaag ook op pad geweest hoor, wadloperFoto's volgen nog wel later..
Eens met eerste stukjequote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jezus, als jij het niets vindt dan hoef je er toch niet omheen te gaan staan, maar om het dan maar ook meteen voor anderen te verklooien?
En vroeger kon je op de meeste stations nog in verwarmde wachtkamers terecht, dus vroeger was iedereen ook maar mietje?
gezeik ook altijd.
Tof! Maar, me know nothing!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ermm Duvel? Misschien kun je hier eens wat meer over vertellen? Hoorn, Spoor 1
[ afbeelding ]
Kunnen ze niet beter de perrons verwarmen en dan bij de in- en uitgangen voor de treinen van die flappen maken? Die plastic dingen die je bij een overgang van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof! Maar, me know nothing!![]()
Over die warmtepalen: die dingen zijn natuurlijk debiel: je maakt wat warmte (elektrisch) en pompt dat de koude buitenlucht in. Het is het tegengestelde van energiebesparing. En vervolgens komt dan iemand met "zonnepanelen" aanzetten, en die dingen leveren net genoeg energie om het lampje in de "aan"-knop van die paal te verlichten. Het is je reinste energieverspilling. Het zou beter zijn om gewoon ProRail sjaals uit te delen of zo.
Maar welke dat is, dat weet je pas achteraf natuurlijkquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:33 schreef Wadloper het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Maar toch, als je een paar daagjes vrij bent, zou ik persoonlijk voor de beste dag kiezen![]()
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:58 schreef RealZeus het volgende:van een binnenzwembad naar een buitenzwembad ook hebt.
* flapflap
"Dames en heren, de intercity uit Utrecht is zojuist binngekomen in baan 8"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |