ja, maar ik bedoel eigenlijk een hybride icmquote:Op vrijdag 23 januari 2009 11:52 schreef James1988 het volgende:
Je kunt de stroomafnemer gewoon zien hoor
Grote kans van welquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn, de enige logische uitleg is dat deze ICM een beetje in Lw aan het rondrangeren was.
Ik heb nog een vraagje over de FC Twente-voetbaltreinen van Almelo naar Enschede Drienerlo.
Afgelopen week werd dit uitgevoerd met een DD-AR (of DDM, kweenie precies), die in het pad kwam te liggen van de reguliere 7900. De DD-AR moet wel uit de richting Deventer komen, aangezien Zwolle-Wierden niet geëlektrificeerd is. Wat doet de NS op dit moment met de normale DM'90 die uit Zwolle komt kachelen, staat deze gewoon zes minuten langer op Wierden te wachten of zo?
Edit: Typo
Mwah, dat weet ik nog zo niet. Of je moet de stroomafnemer aan de goede kant hebben zitten. Want volgens mij houdt de bovenleiding net op voor de brug, als je richting Lw/Dz/Rd gaat.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik meende me zelfs te herinneren dat een volledige ICM kan staan op het spoor na Groningen, dus na de eerste overweg en op eigen kracht weer richting station kan komen, maar zeker weet ik dat niet.
Vergeet niet de 4090 (als ik het me goed herinner) die betrokken was bij een aanrijding met koe tussen Leeuwarden en Groningen.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:01 schreef Charango het volgende:
@ James1988:
Groningen - Leeuwarden heeft geen waslijn.
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009
Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk![]()
Wadlopers zeg je?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 17:01 schreef RealZeus het volgende:
Klopt, het was een leeg materieel rit en de 4090 werd gesleept door een paar wadlopers. De 4090 had niks trouwens en hij is door een stuk of drie Wadlopertjes weer terug gesleept naar Leeuwarden.
En qua zitcomfort kan er niks tippen aan de oranje banken van een Koploper.
Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:20 schreef TrainGV het volgende:
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-1007
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15010
- http://www.archiefleeuwardercourant.nl/site/article.do?code=LC&date=19940916&id=LC-19940916-15009
Hier een aantal krantenartikelen en foto's van de ravage van 15 september 1994. Waar stel 4090 en een aantal wadlopers bij betrokken waren. Het ongeval gebeurde trouwens tussen Leeuwarden Camminghaburen en Tytsjerk![]()
Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?quote:
Kwadijk had ik al, Avenhorn heeft geen bordje.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Tof! Heb je Avenhorn en Kwadijk ook?
quote:
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zoquote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De treinstellen die bij het ongeluk betrokken waren waren de 3110,3209,3214,3111 en de 4090.
Het B-rijtuig van de 3214, de 3111 en de 4090 bleven in het spoor en werden naar Leeuwarden terug gesleept door de treinstellen 3205,3105,3116 en 3223.
Verkapte Zie-mij-hier-patsen-met-mijn-boek"Ongevallen op Nederlands Spoor" post
quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee, ik dacht dat het om een recent bericht ging of zo![]()
Ik heb dat boek ook trouwens
Neequote:Op vrijdag 23 januari 2009 18:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat Fries er telkens tussendoor is strontvervelend. Hadden ze dat niet even kunnen vertalen?
Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Ze werken door middel van een knopje, en gaan na een paar minuten vanzelf uit. Boven de +12 graden kunnen ze niet ingeschakeld wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Op zich vind ik het geen gek idee. Als het hard vriest en je trein heeft een uur vertraging is dat wel prettig. En zo houd je de zwervers een beetje warm.
Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten wordenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
De FC Vingerverf heeft weer wat bedacht hoor. De Nederlandse treinreiziger heeft het koud. Weet je? We zetten een soort oversizede kebabgrill neer, want hoe meer groene stroom je verbruikt, hoe hipper![]()
Amsterdam Amstel, 23 januari 2009
[ afbeelding ]
Op Leiden Centraal staan er ook een paar.
Nou da's niet te hopenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 19:54 schreef MasterDisaster het volgende:
[..]
Zijn dat niet gewoon afgedankte terrasverwarmers die niet meer gebruikt mochten worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |