idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoonquote:Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
Die gaat zo op de busquote:Op maandag 19 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon
waar zit de fout dan?quote:
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer?![]()
Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor....
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zekerquote:Op maandag 19 januari 2009 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen
Hier ook, afgelopen zondag probeerde een mevrouw (heel bedeesd) 2 kruidvaartkaartjes bij de automaat aan mij te verpatsenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
nee, zonder via geeft ie het ook aanquote:Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zekerEn dat wil ik juist niet
Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.quote:Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zekerEn dat wil ik juist niet
Bron: www.rtvnoord.nlquote:Vier miljoen euro voor spoor naar Eemshaven
EEMSHAVEN - Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat is bereid 4 miljoen euro op tafel te leggen voor de aanleg van het ontbrekende stuk spoorlijn van Roodeschool naar de nieuwe passagiersterminal van AG Ems in de Eemshaven.
Mensen die naar het Duitse waddeneiland Borkum willen, kunnen in de toekomst 's ochtends om 9 met de trein vanuit Groningen vetrekken. 's Avonds om 6 uur kunnen ze ook weer terug.
De verlenging van het spoor kost 8 miljoen euro. De provincie Groningen, de gemeente Eemsmond en Groningen Seaports moeten de resterende miljoenen op tafel leggen. Het streven is het project voor de zomer van 2010 klaar te hebben.
Dat gaat niet zo 1-2-3 gebeurenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:
[..]
Bron: www.rtvnoord.nl
als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uurquote:Op maandag 19 januari 2009 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.
Ik zal het nogeens proberenquote:Op maandag 19 januari 2009 13:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur
RIPquote:Op maandag 19 januari 2009 14:32 schreef ReisT het volgende:
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.
[ afbeelding ]
Hier meer foto's
hier doet ie het gewoon hoor?quote:Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk.
Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijnquote:
ah, op die manierquote:Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn
dat weet ik ook wel, maar RTV West nietquote:
Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdfquote:Op maandag 19 januari 2009 15:13 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt?
quote:Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf
Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken.
Een onbegrepen meesterwerk.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Het hele goederenspoorboekje van Nederland
tsja, er staat helaas geen doorkomststaat van, pak 'm beet, schin op geul opquote:Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Het hele goederenspoorboekje van Nederland
ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.quote:
Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.
ik heb er ook wel respect voor hoor, zekerquote:Op maandag 19 januari 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops.Vergeet niet dat die TDR allemaal liefdewerk oud papier is.
Nou, dat kan je toch zelf wel interpoleren?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
Het zou ook mooi zijn als er geen DD-AR meer bestond of als mijn loon verdubbeld werd. Je hebt helaas niet op alles invloed. Op de beschikbaarheid van doorkomststaten wel. Staat er niet iets over doorkomststaten bij Roland? Iets met opsturen of zo?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijkquote:Op maandag 19 januari 2009 15:41 schreef Duvel het volgende:
Het zou ook mooi zijn als [..] mijn loon verdubbeld werd.
We zijn niet allemaal multimiljonair!quote:Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
Van ¤0 naar ¤0?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?quote:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef Duvel het volgende:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
Het lijkt me logischer dat dat twee enkeltjes zijn, omdat het verschillende trajecten zijn. Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef von_Preussen het volgende:
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?
En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
Tuurlijk welquote:Op maandag 19 januari 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.quote:
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie bovenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.
Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
Niet broeden, brouwen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
Ik ben überhaupt op het idee gekomen omdat het via Lufthansa wel mogelijk was, ik echter te laat was om een goedkoop ticket te krijgen. En met de kaartjes in Nederland ben ik wel bekend, maar hoe het in het buitenland zat dus minder.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven
Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje?Wat denk je zelf
![]()
Kijk meneer omgangsvormen lerenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.
Hoeveel zwartrijders zou je a 15 cent per kogel kunnen executeren voor het geld wat nu al over de balk gesmeten is? En was dat niet VEEL effectiever geweest dan? Een keertje of 1000 effectiever? Om te beginnen?quote:AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.
Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.
Voornaamste reden
Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.
De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.
Criteria
Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.
Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.
Vaag
Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.
Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:48 schreef SpeedyRich het volgende:
Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:37 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.
Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
Yep, niet geschoten is altijd mis.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).
Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:
Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
Ik bedoelde ondertekendquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
Op dit moment is er geen ongereviseerde SGM meer in Nederland, de laatsten zijn vrijdag vertrokken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.
Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?quote:Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.
Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.
Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Via Duitsland natuurlijk!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
Ik zeg station Daalderveen als eerste voorzien van poortjesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?Smullen!
Hoeveel dagen kan je de NS rijdende houden voor een half miljard?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?Smullen!
verklaar je naderquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
Ik word af en toe zo verdrietig van jou hequote:
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezetenDacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |