abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:15:05 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65205191

Hier alweer deel 140 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans - Leer
NMBS: Roosendaal - Antwerpen
DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm
PEG: Enschede - Dortmund

Overig
Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress)
Zevenaar - Emmerich: ICE International
Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt in het zuiden van het land, op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht-Kerkrade). Net als Arriva rijdt men met Stadler GTW’s, Veolia heeft deze "Velios" genoemd. Op de Maaslijn rijdt de dieselversie, op de Heuvellandlijn de elektrische. Daarnaast heeft Veolia Buffels gehuurd van NS voor de spitstreinen.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op een traject met trams: de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. Voorheen reed NS ook met trams de dienst tussen Houten en Houten Castellum. Deze werd onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Inmiddels is deze dienst opgeheven, om ruimte te maken voor de spooruitbreiding waarmee er een nieuw station Castellum komt waar de gewone stoptreinen kunnen stoppen. Zolang dit nieuwe station nog niet klaar is zet NS bussen in.

Links: Het voormalige trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65205243
Alllll-abooooaaarddddddd!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:20:21 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65205410
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:22:37 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65205508
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon
zaterdag onderweg de DE41 nog maar even op de foto zetten

alleen het weer is minder...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65205544
tvp
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:24:29 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65205596
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

idd, ik krijg er ook nog een van een niet nader te noemen persoon
Die gaat zo op de bus
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65205897
Ik wilde gisteren eigenlijk gaan, maar het lijkt me een veilige gok dat het weer volgend weekend niet slechter zal zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65206101
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer?

Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:40:06 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206222
is dat niet de 5700, die in leiden overgaat op de 5000?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 januari 2009 @ 13:40:33 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65206243
Fout in de TT.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:41:41 #11
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206281
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:40 schreef Duvel het volgende:
Fout in de TT.
waar zit de fout dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:45:40 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65206433
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Hee zeg, rijdt die directe stoptrein Utrecht - Hilversum - Duivendrecht - Schiphol - Leiden - Den Haag - Rotterdam - Dordrecht niet meer?

Ik moet morgen naar Delft Zuid en nou heb ik er eindelijk eens de tijd voor....
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65206584
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Die rijdt nog hoor. Vul op NS.nl maar eens in Utrecht - Delft Zuid via Diemen Zuid en dan kiezen voor het minste aantal overstappen
Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zeker En dat wil ik juist niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 13:49:47 #14
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_65206605
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Komend weekend mijn Kruidvatkaartjes maar eens opmaken, dus zaterdag en zondag met de trein er op uit
Hier ook, afgelopen zondag probeerde een mevrouw (heel bedeesd) 2 kruidvaartkaartjes bij de automaat aan mij te verpatsen Maar we hadden nog .

De DE-141 gaan we ook eens bewonderen op zijn nieuwe trajectje.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:50:07 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65206619
Geen idee eigenlijk hoe dat zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:50:48 #16
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206641
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zeker En dat wil ik juist niet
nee, zonder via geeft ie het ook aan
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65206684
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jaaaa, maar dan moet ik ook een kaartje kopen via Diemen Zuid zeker En dat wil ik juist niet
Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65206689
Of via DB Fahrplan met Direktverbindungen, dan rolt ´ie er ook keurig uit.
pi_65206770
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:
quote:
Vier miljoen euro voor spoor naar Eemshaven

EEMSHAVEN - Minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat is bereid 4 miljoen euro op tafel te leggen voor de aanleg van het ontbrekende stuk spoorlijn van Roodeschool naar de nieuwe passagiersterminal van AG Ems in de Eemshaven.

Mensen die naar het Duitse waddeneiland Borkum willen, kunnen in de toekomst 's ochtends om 9 met de trein vanuit Groningen vetrekken. 's Avonds om 6 uur kunnen ze ook weer terug.

De verlenging van het spoor kost 8 miljoen euro. De provincie Groningen, de gemeente Eemsmond en Groningen Seaports moeten de resterende miljoenen op tafel leggen. Het streven is het project voor de zomer van 2010 klaar te hebben.
Bron: www.rtvnoord.nl
pi_65206875
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:54 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik vind als TT mooier: waar Arriva doorrijd naar de Eemshaven:
[..]

Bron: www.rtvnoord.nl
Dat gaat niet zo 1-2-3 gebeuren Dan moet er namelijk op een behoorlijk aantal tijdstippen minstens ieder uur gereden worden, zoals dat overal in NL gebeurt. Ook naar Hoek van Holland Strand. Ook naar Harlingen Haven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 13:58:33 #21
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65206931
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, ik zie het al. 2 keer per dag, op tijdstippen dat ik er geen fluit aan heb. Kuttrein.
als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65207439
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:58 schreef dennistd het volgende:

[..]

als ik gewoon utrecht naar delft zuid invul, krijg ik een rechtstreekse verbinding te zien, elk half uur
Ik zal het nogeens proberen

Ja, nu wel idd. Vaag, net kreeg ik m niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 14:32:47 #23
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_65208196
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.


Hier meer foto's
pi_65208218
Nou nou, moest dat nou??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:35:50 #25
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65208327
Hier in Twente wil men trouwens alle 'rangeerterreinen' bij de stations weghalen... Hengelo en Almelo hebben wel veel sporen die nooit gebruikt worden, maar Enschede staat zeker in het weekend genoeg, en in Oldenzaal liggen buiten de twee perronsporen ook maar drie spoortjes.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:40:33 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65208518
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:32 schreef ReisT het volgende:
Staat het castellumtrammetje nou nog in de OP? Kan eigenlijk niet meer, want dat ding is nu echt geschiedenis.

[ afbeelding ]
Hier meer foto's
RIP
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65208591
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 14:57:55 #28
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209191
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
NS ga eens je link naar je spoorkaart updaten. Hij klopt niet meer namelijk.
hier doet ie het gewoon hoor?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 januari 2009 @ 14:58:13 #29
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65209209
Hmm, magere TT, ik had een betere bedacht: "Treinentopic 140 - waar wij straks verder gaan dat ATB toelaat", o.i.d.
pi_65209342
quote:
Op maandag 19 januari 2009 14:57 schreef dennistd het volgende:

hier doet ie het gewoon hoor?
Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:03:29 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209451
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja de link doet het wel, maar de kaart is achterhaald. De kaart claimt van 9 december 2007 te zijn, wat dus al ruim een jaar oud is. En dus staat Amsterdam Holendrecht er bijvoorbeeld nog niet op. Daarnaast is het al sinds december 2006 niet meer zo dat Zoetermeer en Zoetermeer Oost een gedeeld tariefpunt zijn
ah, op die manier
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 januari 2009 @ 15:08:30 #32
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65209624
quote:
Op maandag 19 januari 2009 13:41 schreef dennistd het volgende:

[..]

waar zit de fout dan?
NS herspoort niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:10:14 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209694
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

NS herspoort niet.
dat weet ik ook wel, maar RTV West niet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65209825
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt?
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:17:22 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65209992
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:13 schreef Boschkabouter het volgende:
Ik zag toevallig vorige week donderdag rond half 4 op het traject Heerlen-Maastricht een goederentreintje rijden. Kan ik ergens opzoeken of dat vaker gebeurt?
Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf
Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken.

Edit: twee handige afkortingen voor je:
Mt = Maastricht
Hrl = Heerlen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65210062
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ja, op http://www.rolandrail.net/drgl/51a-tdr14-12-08.pdf
Voor een niet-ervaren persoon is dat ding een hel vind ik, maar er is wel wat van te maken.
Het hele goederenspoorboekje van Nederland
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 15:21:02 #37
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65210159
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het hele goederenspoorboekje van Nederland
Een onbegrepen meesterwerk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:21:09 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65210164
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het hele goederenspoorboekje van Nederland
tsja, er staat helaas geen doorkomststaat van, pak 'm beet, schin op geul op
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:21:59 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65210195
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een onbegrepen meesterwerk.
ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 januari 2009 @ 15:23:57 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65210277
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik snap hem wel, maar het is jammer dan je niet gewoon een doorkomststaat zoals op somda hebt.
Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops. Vergeet niet dat die TDR allemaal liefdewerk oud papier is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 15:25:48 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65210354
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Somda doet reizigerstreinen, dat is heel wat makkelijk te doen met al die tussenstops. Vergeet niet dat die TDR allemaal liefdewerk oud papier is.
ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65210566
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
Nou, dat kan je toch zelf wel interpoleren? Neem aan dat je voor jezelf toch maar een paar spotplekken hebt. Lang niet alle treinen komen daar überhaupt langs, uurtje puzzelen en klaar is Dennis
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 15:41:39 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65211096
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

ik heb er ook wel respect voor hoor, zeker
het zou alleen nog mooier zijn als er wel een doorkomststaat was
Het zou ook mooi zijn als er geen DD-AR meer bestond of als mijn loon verdubbeld werd. Je hebt helaas niet op alles invloed. Op de beschikbaarheid van doorkomststaten wel. Staat er niet iets over doorkomststaten bij Roland? Iets met opsturen of zo?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65211130
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:41 schreef Duvel het volgende:
Het zou ook mooi zijn als [..] mijn loon verdubbeld werd.
Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 15:44:34 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65211206
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
We zijn niet allemaal multimiljonair!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65211934
tvp
  maandag 19 januari 2009 @ 16:02:23 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65211968
quote:
Op maandag 19 januari 2009 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou daar lijkt me nou geen donder aan eigelijk
Van ¤0 naar ¤0?
pi_65212177
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Van ¤0 naar ¤0?
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65212545
tvp
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:24:50 #50
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65215080
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?

En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
  Redactie Sport maandag 19 januari 2009 @ 17:38:32 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65215411
Vanmiddag, de stoptrein van 16.35u van Hengelo naar Enschede:
Kort voor Enschede komen we stil te staan (ter hoogte van de wasstraat).
Vervolgens passeert ons een olympische ICM richting Hengelo.
Daarna wordt omgeroepen: in verband met een storing moeten we nog even wachten op wat andere treinen.
Een minuut later schiet dezelfde ICM weer langs, maar nu richting Enschede.
Vervolgens passeert nog de stoptrein naar Hengelo, en vervolgens kunnen we, met inmiddels +8, eindelijk binnenkomen.
Op de kop van spoor 2/3 was men bezig met een kastje tussen de sporen. Op 2 stond wel de ICM inmiddels.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 januari 2009 @ 19:19:31 #53
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65218872
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65219109
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef Duvel het volgende:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 19:28:00 #55
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65219216
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef von_Preussen het volgende:
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?

En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
Het lijkt me logischer dat dat twee enkeltjes zijn, omdat het verschillende trajecten zijn. Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.

Bij vragen, gewoon even NS Hispeed bellen, ik dacht 0900 - 0506.
pi_65219269
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.
Tuurlijk wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 19:49:06 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65220094
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.

Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
pi_65220141
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:

[..]

Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.

Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven

Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje? Wat denk je zelf
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 19 januari 2009 @ 19:53:19 #59
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65220287
Rondreisticket Arnhem - Hamburg - Frankfurt - Arnhem dan? Betaal je alleen iets teveel voor Ah - Hengelo...

Of rondreis Hengelo - Hamburg - Frankfurt - Hengelo, en dan Ah - Hengelo los kopen.

Tenzij je met ICE wilt reizen natuurlijk...
pi_65221297
2 enkeltjes zijn verreweg het makkelijkst, verreweg het goedkoopst, en de enig aangewezen weg. Klaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65225475
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.

Tevens tvp
  maandag 19 januari 2009 @ 22:10:59 #62
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65226341
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
Niet broeden, brouwen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_65227756
quote:
Op maandag 19 januari 2009 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven

Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje? Wat denk je zelf
Ik ben überhaupt op het idee gekomen omdat het via Lufthansa wel mogelijk was, ik echter te laat was om een goedkoop ticket te krijgen. En met de kaartjes in Nederland ben ik wel bekend, maar hoe het in het buitenland zat dus minder.

Maar het is duidelijk!
pi_65230738
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.
Kijk meneer omgangsvormen leren op goederenfora
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65231531
quote:
AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.

Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.

De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.

Voornaamste reden

Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.

De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.

Criteria

Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.

Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.

Vaag

Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.

Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
Hoeveel zwartrijders zou je a 15 cent per kogel kunnen executeren voor het geld wat nu al over de balk gesmeten is? En was dat niet VEEL effectiever geweest dan? Een keertje of 1000 effectiever? Om te beginnen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:39:19 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65232005
De OV-failkaart wordt wel een steeds grotere flop zeg. Jammergenoeg zit TLS vuistdiep bij de overheid, anders was dit project waarschijnlijk allang afgeschoten.

Ik vind dat dat alsnog moet gebeuren, het hele project is nu al gefaald... het vertrouwen van de consument is historisch laag en waarschijnlijk zal fraude met wegwerpkaartjes aan de orde van de dag zijn.

Echt, mocht ik bij de volgende verkiezingen toevallig ook een partij hebben, dan zal één van mijn speerpunten de afschaffing van de OV-failkaart zijn. Gewoon, omdat het kan. En omdat het moet. </GS>
  dinsdag 20 januari 2009 @ 00:48:05 #67
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65232165
Heren TVP en ATB's mogen niet he

Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65233742
Laat het draakvlak voor die OV-chipkaart gaarne alsmaar afnemen. Bedankt.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:30:20 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65234583
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 00:48 schreef SpeedyRich het volgende:
Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:37:41 #70
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65234692
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.

Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:40:06 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65234722
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:37 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.

Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:44:25 #72
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65234782
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).

Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 09:05:52 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65235076
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).

Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
Yep, niet geschoten is altijd mis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 10:09:04 #74
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65236327
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:

Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2009 @ 10:14:17 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65236457
7 euro
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:31:06 #76
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65238516
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
Ik bedoelde ondertekend

Die betreffende vorige keer deed ik het wel aangetekend, maar toen ging het ook om 'n kaartje van 40 euro dus dan is het nog te overzien.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:15:55 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65239954
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 11:31 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ik bedoelde ondertekend
Ah ok
pi_65241105
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.

Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2009 12:59:39 ]
  Redactie Sport dinsdag 20 januari 2009 @ 13:04:00 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65241266
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.

Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Op dit moment is er geen ongereviseerde SGM meer in Nederland, de laatsten zijn vrijdag vertrokken.
Wel is men nog met een aantal tweetjes bezig in Denemarken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_65243365
quote:
Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.

Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze? Smullen!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:12:01 #81
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65246309
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.

Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:18:40 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65246566
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
Via Duitsland natuurlijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:38:29 #83
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_65247394
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Via Duitsland natuurlijk!
Oké.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 17:11:59 #84
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65251527
Snachts Solliciteren in een TGV voor Disneyland Paris met een Disco aan boord?

Het kan http://tinyurl.com/9uafl3
pi_65255391
Vanavond op Rail Away. 19:55 Nederland 2

Duitsland. Deze treinreis vindt voornamelijk plaats binnen de grenzen van het vroegere Oost-Duitsland. De reis voert onder meer langs de steden Dresden, Berlijn en Rostock. Een aantal opvallende stroomtreinen rijdt door een bijzonder landschap
pi_65261883
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze? Smullen!
Ik zeg station Daalderveen als eerste voorzien van poortjes .
pi_65263387
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze? Smullen!
Hoeveel dagen kan je de NS rijdende houden voor een half miljard?
pi_65265085
2.5 dagen.
  woensdag 21 januari 2009 @ 01:35:29 #89
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_65270218
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
verklaar je nader
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_65282677
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:35 schreef SpeedyRich het volgende:

[..]

verklaar je nader
Ik word af en toe zo verdrietig van jou he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:53:03 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65288635
Voor de 2e dag achtereen gekloot op Venlo-Moenchengladbach

En voor de 2e dag ook dus stopbussen
pi_65289210
Wat moet jij in de narco-express?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65289437
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten Dacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:24:33 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_65289526
Ik zit nu in VIRM 8671, zo'n lekkere ouderwetse schommel- en herriebak. Ik zit in de motorbak, vlakbij de deuren, hier voel en hoor je dat nog eens extra goed.

Heerlijk
  woensdag 21 januari 2009 @ 17:38:29 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_65289943
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet jij in de narco-express?
DE watte?
pi_65290146
Vandaag (misschien al langer) stond er in Zp één bak (andere denk ik in de werkplaats) van een mP in Structon kleuren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 januari 2009 @ 17:53:55 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65290345
Een mP heeft maar 1 bak
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 21 januari 2009 @ 18:19:03 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_65291003
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezeten Dacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)

trouwens nog een opvallend iets:
loc 1743 zat maandag en vandaag voor de pimpel (gisteren met de auto geweest, niet gezien dus)
vandaag zat ie alleen andersom dan maandag (loc mist aan een kant het nummer)
nou vraag ik me af: waar en waarom zou dat ding gedraaid zijn
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')