Kan ik een keer een biertje voor je kopen.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heb ik er nou aan als Duvel zijn loon verdubbeld wordt?
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?quote:Op maandag 19 januari 2009 19:19 schreef Duvel het volgende:
Kan ik een keer een biertje voor je kopen.
Het lijkt me logischer dat dat twee enkeltjes zijn, omdat het verschillende trajecten zijn. Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.quote:Op maandag 19 januari 2009 17:28 schreef von_Preussen het volgende:
Is het trouwens op één of andere manier mogelijk om een retourtje te boeken beginnend van "Hengelo - Hamburg Hauptbahnhof" en terug "Frankfurt am Main - Arnhem" of moet ik daarvoor 2 enkeltjes kopen?
En waar kan ik dat het beste doen, tot nu toe heb ik altijd via www.bahn.de geboekt.
Tuurlijk welquote:Op maandag 19 januari 2009 19:28 schreef James1988 het volgende:
Misschien heb je iets aan een rondreisticket, al weet ik niet of die internationaal bestaan.
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.quote:
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie bovenquote:Op maandag 19 januari 2009 19:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Interrail wel ja, maar voor dit is dat misschien overkill.
Ik bedoelde een rondreisticket als A - B - C - A
Niet broeden, brouwen.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je nou de hele middag zitten broeden op iets aardigs?
Ik ben überhaupt op het idee gekomen omdat het via Lufthansa wel mogelijk was, ik echter te laat was om een goedkoop ticket te krijgen. En met de kaartjes in Nederland ben ik wel bekend, maar hoe het in het buitenland zat dus minder.quote:Op maandag 19 januari 2009 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs dat gaat hem niet helpen, zie boven
Als ik Utrecht Centraal - Roodeschool "heen" noem, en Vierlingsbeek - Schiedam Nieuwland "terug", kan dat dan op een retourtje?Wat denk je zelf
![]()
Kijk meneer omgangsvormen lerenquote:Op maandag 19 januari 2009 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeg niet zo kort af zijn Flash, je kan m toch ook gewoon vriendelijk antwoord geven. We weten niet allemaal wat er wel en niet kan / goedkoop is.
Hoeveel zwartrijders zou je a 15 cent per kogel kunnen executeren voor het geld wat nu al over de balk gesmeten is? En was dat niet VEEL effectiever geweest dan? Een keertje of 1000 effectiever? Om te beginnen?quote:AMSTERDAM – Met de introductie van de OV-chipkaart zijn goed beveiligde stations nog steeds geen realiteit. De Tweede Kamer stelde hier in 2000 wel 500 miljoen euro voor beschikbaar.
Dat blijkt uit onderzoek van NU.nl en Dagblad Trouw. De uitkomst is opmerkelijk, omdat juist het afsluiten van de stations het middel moest worden om de sociale veiligheid te verhogen en zwartrijden tegen te gaan.
De diepere gedachte was dat zwartrijders niet meer het perron kunnen betreden en zich ook niet meer in de trein kunnen ophouden. Om dat voor elkaar te krijgen gaf het parlement in 2000 toestemming 500 miljoen euro aan dit doel te besteden.
Voornaamste reden
Juist het afsluiten van de stations was voor het parlement de voornaamste reden om met de OV-chipkaart door te gaan. Nu duidelijk is dat zeker 280 van de 416 stations vooralsnog geen poortjes zullen krijgen, lijkt het doel van de sociale veiligheid niet gehaald te worden.
De Nederlandse Spoorwegen zijn van plan op 115 van de 286 stations poortjes te plaatsen die de stations zouden afsluiten. Het is onduidelijk om welke stations het gaat. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet gaat om de drie grote stations Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, want die zullen geen poortjes krijgen.
Criteria
Het bedrijf weigert te vertellen welke criteria gelden voor het plaatsen van de poortjes. Zo lijkt een vandalisme-gevoelig station als Alkmaar niet van poortjes te worden voorzien.
Connexxion wacht voor hun stations op de NS, terwijl Arriva en Syntus al weten op geen van hun 87 stations poortjes plaatsen. Of de 17 stations van Veolia van poortjes worden voorzien blijft onduidelijk. Waar zowel de NS als concurrenten het station aandoen beslissen de NS.
Vaag
Het spoorwegbedrijf blijft vaag over veel aspecten van de poortjes. Zo is niet bekend hoeveel geld van de 500 miljoen euro nu verspijkerd is en waarom sommige stations wel beveiligd worden en sommigen niet. Ook weigert de NS te zeggen hoeveel geld het van het half miljard heeft besteed.
Stations zonder poortjes krijgen een paal waar reizigers zich kunnen aan- of afmelden. Wie dat vergeet betaalt standaard twintig euro voor de reis. Als bij de proef op de Flevolijn daarop teveel kritiek komt, zal het bedrijf overwegen dat boetebedrag te verlagen.
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 00:48 schreef SpeedyRich het volgende:
Verder NS dochter nedtrain doet toch hersporingen ?
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bewijs maar dat je de retourreis niet hebt gemaakt!
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:37 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten bewijzen? Er staan stempels op van de heenreis, en dus uiteraard geen van de reis terug. Zou de NS zeggen; "Ja maar misschien ben je wel niet gecontroleerd op de terugreis", dan zou dat betekenen dat ze toegeven dat hun controlesystemen niet deugt. Ergo; dat zullen ze dus nooit doen.
Anyhow, brief gewoon verstuurd. Wie niet waagt... Vorig jaar is het me ook gelukt, ik was enkel benieuwd of er een officieel reglement voor was maar die is er niet in dusverre dat het gaat over een niet gemaakte retour reis zonder dat er een verkeerde aankoop is bij komen kijken.
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gewoon de pech dat de wereld aan elkaar hangt van de fraudeurs die dit trucje proberen als ze een keer niet gecontroleerd zijn op de terugweg. En het is niet het falen van het controlesysteem als er een keer geen conducteur langskomt.
Yep, niet geschoten is altijd mis.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Over het controlesysteem zullen we maar niet verder gaan, maar betreft het frauderen heb je wel gelijk uiteraard. Kwestie van hopen op goed geluk, een nette (zakelijke) Nederlandse brief aangetekend versturen met bijlage van 2e klas kaartje, overgang naar 1ste klas kaartje en kortingskaart/abo (kopie).
Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:44 schreef TommyGun het volgende:
Anyhow, ik lig niet wakker van die paar euro maar proberen kan altijd.
Ik bedoelde ondertekendquote:Op dinsdag 20 januari 2009 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wat kost het versturen van een aangetekende brief?
Op dit moment is er geen ongereviseerde SGM meer in Nederland, de laatsten zijn vrijdag vertrokken.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.
Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?quote:Het is nooit de bedoeling geweest alle stations te voorzien van poortjes. Waar het nuttig en nodig is, komen ze.
Dat zegt de NS in reactie op een onderzoek van dagblad Trouw en NU.nl, waaruit blijkt dat de meerderheid van de stations in Nederland geen ov-chippoortjes krijgt. Het is volstrekt nutteloos poortjes neer te zetten bij een ''plank in de wei'', aldus een woordvoerder. Hij doelt daarmee op stations die uit een perron langs de rails bestaan.
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:59 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik zat vanochtend net in de trein in Almelo de riet en volgens mij is er weer een gerenoveerde SGMm terug uit duitsland gekomen.
Hoeveel sgm's staat er op de lijst om gerenoveerd te worden?
Via Duitsland natuurlijk!quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duitsland? Je bedoelt Denemarken (Randers, red.)!
Ik zeg station Daalderveen als eerste voorzien van poortjesquote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?Smullen!
Hoeveel dagen kan je de NS rijdende houden voor een half miljard?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 13:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Iemand nog een lekker stukje wauwelkoek op Grootmoeder's wijze?Smullen!
verklaar je naderquote:Op dinsdag 20 januari 2009 08:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yep, en de brandweer in Utrecht helpt mee met tankautospuit 11.
Ik word af en toe zo verdrietig van jou hequote:
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)quote:Op woensdag 21 januari 2009 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb gisteren trouwens nog een heel klein stukje in een Plan T gezetenDacht dat het met die dingen nu toch wel echt elk moment afgelopen kon zijn
Maandag zaten er zelfs twee Plan T's in. Ik vind het best, dit materieel heeft het meeste zitcomfort van de gehele NS-vloot!quote:Op woensdag 21 januari 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, vanmorgen zat er nog een in de 7000 (stopper apeldoorn-enschede)
Owja, nu je het zegtquote:
Zie ookquote:Op woensdag 21 januari 2009 18:33 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?um=1&hl=nl&q=drogen-express&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |