Na 300 reacties worden topics automatisch gesloten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef MP1917 het volgende:
Ik zag dat het vorige topic hierover gesloten was, geen idee waarom, maar als mensen het prettig vinden af en toe nog een update te horen...?
Zoals.. het gaat niet zo goed met Kevin als gedacht, hij zal misschien alsnog een been moeten missen. Omdat artsen in eerste instantie op zijn linkerbeen hebben gefocust en hem daarvoor een nieuwe knie gegeven en zijn achillespees hebben hersteld voor zover mogelijk, hebben er complicaties opgetreden met Kevins rechterbeen...
Inderdaad. Beterschap..quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Na 300 reacties worden topics automatisch gesloten.
Verder erg kut om te horen over z'n been. Hopen dat het alsnog goed komt
Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 3quote:
Begin er dan niet weer over in dit topic, t was net beetje afgesloten, en als iemand die de betrokkenen kent die topic opent om wat updates te geven over hun toestand dan ist niet echt leuk als die hele whodunnit-discussie weer oplaaitquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 3
Hoe sneu dat mensen er trouwens Marokkanen bij blijven halen als oorzaak, terwijl het overduidelijk vast staat dat dat niet zo is![]()
Echt, als dat zo door gaat met de VerWildering van Nederland, dan denken we over 15 jaar dat Marokkanen de 2e wereldoorlog begonnen zijn.
Het is gewoon de zelfde reeks nogsteeds?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Begin er dan niet weer over in dit topic, t was net beetje afgesloten, en als iemand die de betrokkenen kent die topic opent om wat updates te geven over hun toestand dan ist niet echt leuk als die hele whodunnit-discussie weer oplaait
Niemand heeft het er daarna nog over gehad, jij begint er weer over.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is gewoon de zelfde reeks nogsteeds?Getuige de 4 in de TT...
En er is geen discussie over wie "het" gedaan heeft, het was een ongeluk. Zegt de politie, zegt de TS van dit deel van de reeks.l Maar blijkbaar is er een steeds grotere groep mensen in Nederland van mening dat blanken geen ongelukken krijgen en geen misdaden begaan, want alles komt door de Marokkanen
quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:41 schreef Loveless85 het volgende:
Uiteraard is het niet de schuld van de marokkanen, en de mensen die dat nog roepen zijn redelijk kortzichtig, maar ik vind de mensen die roepen dat het totaal niets ermee te maken heeft ook kortzichtig, want iedere getuige of kennis van de slachtoffers gaf wel aan dat de vechtpartij de reden was dat ze zich op het spoor waagde.
Dus ik vind dat ze wel invloed hadden, maar het blijft een tragisch ongeluk, ze kozen er zelf voor om hun leven te wagen, en ze werden daarbij niet geduwd oid.
En ik bedoelde gewoon dat die discussie al helemaal uitgekauwd is, dus ook al is dit dezelfde reeks, had ik gehoopt dat dit topic meer in het licht kon staan van zo af en toe eens een update van die mensen die de slachtoffers kennen, en niet weer het gebekvecht over de wiens schuld het is
Er stonden in het laatste stuk van het vorige topic anders nog genoeg reply's die daar over gingen hoorquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Niemand heeft het er daarna nog over gehad, jij begint er weer over.
Ow, ik dacht dat je het over dit topic hadquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er stonden in het laatste stuk van het vorige topic anders nog genoeg reply's die daar over gingen hoor
Niet dat dat uitmaakt, ipv 112 te bellen of terug te lopen naar Outland waar de politie nog stond, of simpelweg op de NOOD-pilaar op het station te drukken, zijn ze het spoor op gelopen. Of er nu een vechtpartij aan de overkant was, of dat er twintig naakte wijven met cup F lagen te wachten op de nieuwjaarsduik, doet er niet echt toe. Niemand heeft ze gedwongen danwel bedreigt om het spoor op te gaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:48 schreef capricia het volgende:
De preciese aanleiding van die ruzie is mij ook nog niet helemaal duidelijk.
En dan nog zou je je af kunnen vragen of er wel een reden was naar B te gaanquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:05 schreef capricia het volgende:
Tja, er zijn verschillende manieren om van A naar B te komen...en dat hoeft echt niet persee over het spoor.
Een excuus van de mensen die hier opeens niet meer komen, zou wel op zijn plaats zijn ja...quote:
Heb ik al lang gedaan in het vorige topic.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Een excuus van de mensen die hier opeens niet meer komen, zou wel op zijn plaats zijn ja...
Vreemd dat ze nu opeens weg zijn...
Dat weet ik!quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Heb ik al lang gedaan in het vorige topic.
Nee klopt, wist niet eens dat iemand dat deed.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik!
Maar jij was ook niet diegene die in het FB-topic aan het zeuren was over SCH.
Gebasseerd op de feiten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee klopt, wist niet eens dat iemand dat deed.
Beetje jammer ook, iedereen zn eigen mening en hij gaf duidelijk zn mening.
Dat vind je vreemd?quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Een excuus van de mensen die hier opeens niet meer komen, zou wel op zijn plaats zijn ja...
Vreemd dat ze nu opeens weg zijn...
Vandaag dusquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:45 schreef Goover het volgende:
Morgen wordt Bas begraven... Ik hoop op een mooie uitvaart.
Zoals eerder al verteld waren zijn ouders net gescheiden en was hij enig kind. Ik kan mij niet voorstellen hoe die ouders zich nu moeten voelen, van 'echtgenoot en kind' naar helemaal niets... Deze mensen zijn vrienden van mijn ouders en wij zijn nu ook nauw betrokken bij het rouwproces en het effect van de media op de nabestaanden.
De kop van de telegraaf is op zijn minst misselijkmakend te noemen, zomaar een willekeurige foto van Bas plaatsen op de voorpagina van een krant zonder toestemming van zijn ouders. Dat deze krant nog een paar keer in het nieuws voorbij komt (RTL boulevard bv) met de jacht naar het nieuwjaarsduikmeisje maakt het niet echt beter.
De speculaties die gedaan worden in het nieuws en op het internet maken het ook niet makkelijker. Zonder duidelijk antwoord van de politie (die dit antwoord uiteraard pas geven als ze zeker denken te weten wat er gebeurd is) zijn deze berichten heel verwarrend en soms zelfs shockerend. Verdraaide conclusies, onzekerheden en verzonnen verhalen... harde realiteit in de huidige media.
MP1917, je uitleg in het vorige deel is erg duidelijk, bedankt! Inderdaad het zelfde als de politieverklaring die afgegeven is naar de nabestaanden.
Zijn de vechters in jouw ogen dan ook schuldig aan dit ongeval? Bedoel, vind je dat zie hiervoor strafrechtelijk vervolgd moeten worden?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:10 schreef huhggh het volgende:
Ik blijf erbij dat het bij dat gevecht begonnen is die dat groepje aanschouwde.
Zonder dat gevecht was er verder niks noemenswaardig gebeurd.
Bullshit. Als ik een vechtpartij zie, dan bel ik 112. En dat is al een paar keer gebeurt. Dan ga ik er niet naartoe om mee te matten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:10 schreef huhggh het volgende:
Ik blijf erbij dat het bij dat gevecht begonnen is die dat groepje aanschouwde.
Zonder dat gevecht was er verder niks noemenswaardig gebeurd.
Als ik zie dat een vriend van me met een steen op z'n hoofd wordt geramd, dan ga ik er op af hoor. 112 bellen is leuk, maar je mag blij zijn als ze er binnen 5 minuten zijn, en dan is het allemaal allang voorbij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bullshit. Als ik een vechtpartij zie, dan bel ik 112. En dat is al een paar keer gebeurt. Dan ga ik er niet naartoe om mee te matten.
De politie stond nog naast het station vanwege de vechtpartij in de discotheek. Er zijn zoveel andere opties geweest. Omlopen via de trap, 112 bellen, omstanders er bij roepen (iemand direct! aanspreken doet wonderen), etc etc etc.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als ik zie dat een vriend van me met een steen op z'n hoofd wordt geramd, dan ga ik er op af hoor. 112 bellen is leuk, maar je mag blij zijn als ze er binnen 5 minuten zijn, en dan is het allemaal allang voorbij.
Het was niet slim om het spoor op te gaan, maar de keuze om niet toe te staan kijken terwijl je vrienden in elkaar geschopt worden, valt alleen maar te prijzen.
De keuze om het spoor op te gaan was niet verstandig, maar kom op zeg, een minuut naar de discotheek rennen om de politie te waarschuwen en dan weer een minuut terug? Heb je sowieso weleens een vechtpartij gezien?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De politie stond nog naast het station vanwege de vechtpartij in de discotheek. Er zijn zoveel andere opties geweest. Omlopen via de trap, 112 bellen, omstanders er bij roepen (iemand direct! aanspreken doet wonderen), etc etc etc.
Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.quote:De groep aan de overkant heeft er geen fuck mee te maken dat deze 2 jongens besloten het spoor op te gaan.
Ja, dat was het ook als er drie naakte vrouwen lagen, met de benen uit elkaar. Dan had je die toch ook niet de schuld gegeven? Oh, wacht, als het islamitische vrouwen waren wel natuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De keuze om het spoor op te gaan was niet verstandig, maar kom op zeg, een minuut naar de discotheek rennen om de politie te waarschuwen en dan weer een minuut terug? Heb je sowieso weleens een vechtpartij gezien?
[..]
Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.
Je doet echt teveel alsof je erbij was. Het lijkt mij altijd het beste om 112 te bellen als je denkt dat het echt uit de hand loopt. Je in een vechtpartij storten, is doorgaans niet de beste optie. Maar jij weet toch ook niet hoe dit gelopen is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De keuze om het spoor op te gaan was niet verstandig, maar kom op zeg, een minuut naar de discotheek rennen om de politie te waarschuwen en dan weer een minuut terug? Heb je sowieso weleens een vechtpartij gezien?
Hoe kan je dat nou met zoveel stelligheid zeggen. Ik wil wel een keer het verhaal van Tjoelker in de groep gooien waarin achteraf bleek dat het allemaal toch een stukje anders lag. Ook ooggetuigen hebben vaak hun eigen versie van het verhaal dat nog neit perse de waarheid hoeft te zijn. Je weet hoe uiteenlopend waarnemingen van precies dezelfde gebeurtenis kunnen zijn.quote:Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.
Ik vind het vreemder om je halsoverkop richting naakte vrouwen te bewegen, dan om je halsoverkop richting een vechtpartij te begeven, waar een vriend van je met een steen op z'n kop wordt geslagen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, dat was het ook als er drie naakte vrouwen lagen, met de benen uit elkaar. Dan had je die toch ook niet de schuld gegeven? Oh, wacht, als het islamitische vrouwen waren wel natuurlijk.
Ik baseer me op de huidige beschikbare informatie. Dat zijn meerdere bronnen (minstens 3) die ongeveer hetzelfde verhaal vertellen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Je doet echt teveel alsof je erbij was. Het lijkt mij altijd het beste om 112 te bellen als je denkt dat het echt uit de hand loopt. Je in een vechtpartij storten, is doorgaans niet de beste optie. Maar jij weet toch ook niet hoe dit gelopen is.
[..]
Hoe kan je dat nou met zoveel stelligheid zeggen. Ik wil wel een keer het verhaal van Tjoelker in de groep gooien waarin achteraf bleek dat het allemaal toch een stukje anders lag. Ook ooggetuigen hebben vaak hun eigen versie van het verhaal dat nog neit perse de waarheid hoeft te zijn. Je weet hoe uiteenlopend waarnemingen van precies dezelfde gebeurtenis kunnen zijn.
Zonder trein was het ook nooit gebeurd. Zonder Outland was het ook nooit gebeurd. Zonder rails, ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind het vreemder om je halsoverkop richting naakte vrouwen te bewegen, dan om je halsoverkop richting een vechtpartij te begeven, waar een vriend van je met een steen op z'n kop wordt geslagen.
Verder illustreer je goed wat me in het vorige topic ook al illustreer aan de discussie. Ofwel je bent tegen Marokkanen en probeert alles in hun schoenen te schuiven, ofwel je bent ervoor en probeert alles op het bordje van die jongens te schuiven.
Zo zeg ik alleen dat zonder die Marokkanen, dit ongeluk nooit gebeurd was, en wordt gelijk in de hoek van de anti-islam geschoven
Opa waarschuwt voor gevaarlijke dingen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:29 schreef SCH het volgende:
De feiten zijn dat die jongens blijkbaar de keuze hebben gemaakt het spoor op te gaan met deze afschuwelijke afloop als gevolg. Op zich is dat wel een hele belangrijke les, dat je daar dus bloedvoorzichtig mee moet zijn.
Omdat er mensen zijn die graag blijven hangen aan het Telegraaf verhaal/Wilders gedachten, en een bepaalde bevolkingsgroep dit in de schoenen willen schuiven. One way or another.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef Goover het volgende:
Waarom blijft iedereen zo doorhameren op de beslissingen van de jongens die op de avond wel/niet genomen zijn? En waarom ze op dat moment die beslissing genomen hebben? Ik denk dat niemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Je was er niet bij dus je kan nooit de zelfde afwegingen maken en je kan dus ook nooit over hun beslissing oordelen. Dat er andere beslissingen genomen hadden kunnen worden blijft waar natuurlijk.
Het zoeken naar één duidelijke oorzaak zal ook weinig opleveren. Een samenloop van omstandigheden kan niet mee geleefd worden schijnbaar. Als dit niet, als ze dat wel, maar die... als als als, veellal nutteloze beredeneringen in mijn ogen.
Is er al meer bekend dan? Ik heb niet alles gelezen, maar eerst zouden ze door Marokkanen het spoor opgejaagd zijn, en nu was er slechts een ruzie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het vreemder om je halsoverkop richting naakte vrouwen te bewegen, dan om je halsoverkop richting een vechtpartij te begeven, waar een vriend van je met een steen op z'n kop wordt geslagen.
Verder illustreer je goed wat me in het vorige topic ook al illustreer aan de discussie. Ofwel je bent tegen Marokkanen en probeert alles in hun schoenen te schuiven, ofwel je bent ervoor en probeert alles op het bordje van die jongens te schuiven.
Zo zeg ik alleen dat zonder die Marokkanen, dit ongeluk nooit gebeurd was, en wordt gelijk in de hoek van de anti-islam geschoven
Niet elk topic maar wel veel inderdaad. Dat is toch ook niet erg?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik baseer me op de huidige beschikbare informatie. Dat zijn meerdere bronnen (minstens 3) die ongeveer hetzelfde verhaal vertellen.
Op deze wijze kunnen we elk topic wel afdoen met het verhaal dat we nooit zeker weten hoe het precies in elkaar zat.
Ik heb geen idee. Ik kan van alles verzinnen maar ik weet het pas als het gebeurt.quote:Maar stel, jij loopt op straat met je vriend. Opeens komen er twee jongens die op je vriend in gaan slaan. Dan blijf jij rustig op een afstandje wachten met je mobiele telefoon in je hand? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen.
Het maakt mij niet uit of de keuze rationeel of impulsief was. De keuze is gemaakt om op het spoor te gaan staan, en daarmee is willens en wetens een risico genomen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Opa waarschuwt voor gevaarlijke dingen.![]()
Je stelt het hier, net als capricia, heel erg voor alsof die jongens op dat moment een compleet rationele keuze hebben gemaakt om die handeling te ondernemen.
Bullshit dus.
Nee, dat stel ik helemaal niet voor. Ik denk dat er weinig rationeels aan te pas komt maar misschien is het wel goed om te bedenken dat de ratio wel iets geholpen had. Dat is achteraf en van de zijkant makkelijk lullen maar het is toch niet verkeerd om te stellen: jongens, ga vooral niet het spoor op. Ik weet ook niet of er veel drank in het spel is, dan zou ik ook zeggen: matig met alcohol, dat wil de ratio ook nog wel eens een handje helpen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Opa waarschuwt voor gevaarlijke dingen.![]()
Je stelt het hier, net als capricia, heel erg voor alsof die jongens op dat moment een compleet rationele keuze hebben gemaakt om die handeling te ondernemen.
Bullshit dus.
Niet mee matten, ze wilden het de-escaleren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bullshit. Als ik een vechtpartij zie, dan bel ik 112. En dat is al een paar keer gebeurt. Dan ga ik er niet naartoe om mee te matten.
En dat doe je op een spoorlijn?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet mee matten, ze wilden het de-escaleren.
Je weet wel: zorgen dat het gevecht stopt.
Volgens mij hadden ze net gevulde koeken gekocht en wilden ze gaan vragen of die anderen er ook 1 wilden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef huhggh het volgende:
[..]
Niet mee matten, ze wilden het de-escaleren.
Je weet wel: zorgen dat het gevecht stopt.
Dat ze door Marokkanen het spoor op gejaagd zijn was een broodje aap, gretig opgepikt door de Telegraaf en gasten als JohnDope.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is er al meer bekend dan? Ik heb niet alles gelezen, maar eerst zouden ze door Marokkanen het spoor opgejaagd zijn, en nu was er slechts een ruzie.
Maar dat die Marokkanen de vechtpartij begonnen zijn, staat dat al vast? En dat slaan met die steen? Als een zware beschuldiging vals blijkt, dan nemen we een veel lichtere maar meteen voor waar aan? Wat is dat voor logica?
Ben je nu al door je argumenten heen om dit in het belachelijke te trekken?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zonder trein was het ook nooit gebeurd. Zonder Outland was het ook nooit gebeurd. Zonder rails, ...
De enige reden dat de jongens op het spoor beland zijn, is dat ze daar zelf toe besloten hebben. Ze hadden ook de noodknop op het perron in kunnen drukken, om maar iets te noemen.
Zie mijn post hierboven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze net gevulde koeken gekocht en wilden ze gaan vragen of die anderen er ook 1 wilden.
Pardon. Jij post zelf weer zo'n aanname die iedere grond mist. En dan verwijt je anderen daar een grapje over te maken. Houd je aan de feiten en we are talking.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven.
* maar bij jou is dat helaas geen uitzondering meer als je uitgelult bent, maar je toch bijft vastbijten.
Volgens mij duurt het even lang. Via het spoor of via het perron.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat doe je op een spoorlijn?Terwijl beide perrons gewoon trappen hebben, iedereen een mobiele telefoon heeft, en er noodpilaren op de perrons zitten?
Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ben je nu al door je argumenten heen om dit in het belachelijke te trekken?
"Die mening staat mij niet aan, kom laat ik 'm tot in het belachelijke doortrekken. Dat zal ze monddood maken."
- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?
Inderdaad, oorzaak, gevolg schuld zijn verschillende dingen. Bovendien weet je ook niet precies wie het in gang heeft gezet. Misschien speelde er wel heel iets anders, misschien heeft zo'n Bulgaar de eerste klap uitgedeeld. Wie zal het zeggen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
- Aanleiding en schuld zijn twee verschillende zaken. Die Marokkanen hebben dit hele gebeuren in gang gezet, dat wil nog niet zeggen dat ze er schuld aan hebben. Je kunt moeilijk voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron wordt geschept door een trein.
Lieverd, ik heb het hier niet over moslims of marokkanen, maar diegene die het gevecht begonnen waren en anderen, voor dat tragische ongeval, aan het lastig vallen waren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?
Dus hebben de gene op het andere perron er geen hol mee te maken. De reden dat deze jongens op het spoor beland zijn, is niet een vechtpartij maar een eigen besluit.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.
- Aanleiding en schuld zijn twee verschillende zaken. Die Marokkanen hebben dit hele gebeuren in gang gezet, dat wil nog niet zeggen dat ze er schuld aan hebben. Je kunt moeilijk voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron wordt geschept door een trein.
Dat is speculeren, en helemaal nog niet een vaststaand feit.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.
Geen trein, dan waren ze er ook niet onder gekomen. Zo simpel is hetquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
Lieverd, ik heb het hier niet over moslims of marokkanen, maar diegene die het gevecht begonnen waren en anderen, voor dat tragische ongeval, aan het lastig vallen waren.
DAAR is het mee begonnen, punt.
Geen gevecht, dan waren die jongens gewoon op het perron gebleven. Zo simpel is het.
Dat je die mening niet leuk vindt of politiek niet in je straatje vindt passen, is natuurlijk een andere zaak.
Ik geef juist aan -net als jij- dat wie of wat er ook op het andere perron was (als daar uberhaupt al marokkanen waren) er geen hol mee te maken heeft. Zie ook mn naakte-wijven verhaal. Was het dan de schuld van de natte kut, dat ze het spoor over staken?quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:29 schreef SCH het volgende:
Je moet inderdaad niet steeds de nadruk op moslims of Marokkanen leggen, LHO. Al snap ik het wel omdat veel andere users het wel nodig vinden steeds over Marokkanen te beginnen en toch blijkbaar wel heel graag die link willen leggen. Dat schemert door deze hele discussie heen en is best irritant.
Wat is dat nou weer voor conclusie? Omdat ze niet als schuldige aangewezen kunnen worden, hebben ze er dus geen hol mee te maken? Als je ergens een aanleiding toe bent heb je er alles mee te maken, plus dat hun gedrag ook nog eens uitermate verwijtbaar was.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus hebben de gene op het andere perron er geen hol mee te maken. De reden dat deze jongens op het spoor beland zijn, is niet een vechtpartij maar een eigen besluit.
Mja, da's waar. Maar ik vind dat we inmiddels genoeg informatie hebben om over deze dingen te kunnen discussiëren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef capricia het volgende:
Dat is speculeren, en helemaal nog niet een vaststaand feit.
Van de precieze aanleiding weten we helemaal niets. Alle berichten tot nu toe komen van 1 kant vandaan.
Het rare is dat het begint met een leugen, een broodje aap is een stuk onschuldiger, en dan blijkt dat niet waar te zijn, en dan wordt meteen de vraag wat die Marokkanen dan wél fout hebben gedaan.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat ze door Marokkanen het spoor op gejaagd zijn was een broodje aap, gretig opgepikt door de Telegraaf en gasten als JohnDope.
Maar de zaken in dit (vierde) deel komen uit verklaringen van politie, een meisje van CampusTV die erbij was, een vriend van Bas en nog een andere vriend die erbij was tijdens het ongeluk. Totdat er andere informatie beschikbaar komt lijkt het me een vrij betrouwbare verklaring van wat er die ochtend gebeurde.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:
Ontopique: Tis denk ik wat respectvoller naar die vrienden en kennissen toe die ons op de hoogte houden om deze oeverloze discussie nu eindelijk eens te beendigen. Het was een tragisch ongeluk. Punt.
no offense en erg prettig dat je dit zegtquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:
Je had dus toch gelijk in vorige topic, sorry dat ik beetje vervelend was enzow![]()
[/sub]
En over die ruzie aan de andere kant van het spoor hebben we ook alleen nog maar getuigen gehoord die aan 1 kant van het verhaal staan. De aanleiding wordt daarin ook niet echt genoemd.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het rare is dat het begint met een leugen, een broodje aap is een stuk onschuldiger, en dan blijkt dat niet waar te zijn, en dan wordt meteen de vraag wat die Marokkanen dan wél fout hebben gedaan.
In veel getuigenverklaringen ontstaan vechtpartijen altijd uit het niets, omdat mensen pas getuige worden op het moment dat er gevochten wordt. Daarvoor waren ze naar iets anders aan het kijken. "Tot dat andere informatie beschikbaar komt.." Nee, de informatie is er gewoon niet. Als je nou alle verklaringen bij mekaar hebt, van goede getuigen, dan kan het vaak zo zijn dat je uiteindelijk de toedracht van het hele incident in beeld hebt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.
Die zou ik idd wel eens willen zien. Maar ben bang dat ik daar misselijk van ga worden...quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef D-Flying het volgende:
Waar blijven die camerbeelden? Dan kunnen we beter oordelen.
Inderdaad. Maar dat laatste stukje mogen zijn er van mij uitknippen. Wat er op het perron gebeurd is dat is belangrijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zou ik idd wel eens willen zien. Maar ben bang dat ik daar misselijk van ga worden...
Het verbaast mij ook dat niemand die ruzie kennelijk gefilmd heeft. Meestal duiken er meteen allerlei obscure filmpjes op na zo'n heftig ongeval.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:49 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dat laatste stukje mogen zijn er van mij uitknippen. Wat er op het perron gebeurd is dat is belangrijk.
Politie heeft ze natuurlijk, maar die geven ze niet vrij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef D-Flying het volgende:
Waar blijven die camerbeelden? Dan kunnen we beter oordelen.
Ja dat was mij ook opgevallen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobiel met opneemfuncties(camera).quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Het verbaast mij ook dat niemand die ruzie kennelijk gefilmd heeft. Meestal duiken er meteen allerlei obscure filmpjes op na zo'n heftig ongeval.
Dat moeten ze wel doen vind ik. Alleen het gevecht is genoeg volgens mij voldoende.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Politie heeft ze natuurlijk, maar die geven ze niet vrij.
Vind ik ook. Laatste horrorstukje kun je dan wel aan de verbeelding overlaten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:55 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Dat moeten ze wel doen vind ik. Alleen het gevecht is genoeg volgens mij voldoende.
Ja. Dat laatste stukje is niet voor ons bedoeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vind ik ook. Laatste horrorstukje kun je dan wel aan de verbeelding overlaten.
Gast..quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:54 schreef D-Flying het volgende:
[..]
En zulke momenten kan je niet laten liggen.
Juist, terwijl die beelden al die rumoer zouden kunnen stoppen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
Maar het is wel opvallend dat er helemaal geen beelden naar buiten gekomen zijn.
Dat is helemaal niet opvallend. Die zijn gewoon allemaal in beslag genomen. En die zullen we -terecht- ook nooit te zien krijgen. De politie heeft een verklaring op basis van de beelden, verklaringen, etc afgegeven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
Maar het is wel opvallend dat er helemaal geen beelden naar buiten gekomen zijn.
Als die beelden er zouden zijn, dan had ik ze eigenlijk wel op Geenstijl verwacht...quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:16 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon een schande dat ze dit soort dingen niet live op tv uitzenden. Linkse media
hier ben ik het dus ook mee eens.. die groep aan de overkant, dus de marrokanen en bulgaren waar iedereen zo fijn op door blijft hameren, was een groep dronken jongens die mensen om zich heen lastig zaten te vallen.. tegen mensen aan blijven praten, te dicht in de buurt komen staan, steentjes gooien etc. Dat de vrienden van kevin en bas daar iets van zeiden vind ik alleen maar bewonderingswaardig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
[..]
Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.
Ja, je hebt gelijk. Ik ook.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Nu ik er over nadenk ben ik het eigenlijk wel met Loveless85 eens. Ik vind het gevoelsmatig wat luguber om hier te discussieren op de dag dat die jongen begraven wordt. Bovendien draaien we een beetje in cirkels rond, dus ik ben weg uit de discussie
is inderaad een beetje respectloos om alsnog te speculeren met name wat betreft de rol die marrokanen en bulgaren wel of neit hebben gespeeld in dit hele gebeuren...en dan zeker op de dag van bas' begrafenis..quote:
En toch, beetje reflectie kan geen kwaad.quote:
maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
Daar ben ik ook bang voor, maar niet iedereen vindt dat negatief:quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
quote:“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Ik lees (en schrijf) het niet zo zeer als eigen schuld dikke bult, maar meer als dat het een ongeluk is, waarbij een derde geen schuld heeft. Ook niet indirect. Ook niet een beetje. Het is een zelf geinitieerde actie, een eigen besluit, daar hebben Marokkanen en Bulgaren niets mee te maken. (als die er al waren, ik neem aan dat, behalve de politie, niemand paspoorten heeft staan controlleren).quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch, beetje reflectie kan geen kwaad.
Ik vond je posts over het ongeluk soms erg harteloos, het eigen schuld gehalte en had ie dat maar niet moeten doen vond ik niet prettig.
Tuurlijk lezen we dit beide anders, ik als moeder en werkend in de softe sector, dus leef me anders in, jij met meer afstand.
Maar toch denk ik, want gebleken is dat ouders, familie, vrienden achteraf en/of tijdens alles lezen wat los en vast zit, dat dit soort posts als een mes kunnen werken zo hard.
Geen enkel mens vraagt erom op deze manier te eindigen, dat het dom is, ondoordacht daar zijn we wel over uit, maar niemand is bij de laatste ogenblikken geweest en niemand weet hoe hij bij deze vergissing is gekomen.
Wilde ik nog even kwijt, nofi.
Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
Niet om het een of ander, maar deze hele reeks is gebasseerd op die discussie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef MP1917 het volgende:
[..]
maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?
Ik snap dat je die posts zo ervaart, ik vond het zelf eigenlijk ook heel hard als het er zo stond en het was ook geenszins de bedoeling er mensen mee te kwetsen. Het waren opmerkingen in de context van een discussie waarbij jouw laatste opmerking ook zeker van belang is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik vond je posts over het ongeluk soms erg harteloos, het eigen schuld gehalte en had ie dat maar niet moeten doen vond ik niet prettig.
Tuurlijk lezen we dit beide anders, ik als moeder en werkend in de softe sector, dus leef me anders in, jij met meer afstand.
Maar toch denk ik, want gebleken is dat ouders, familie, vrienden achteraf en/of tijdens alles lezen wat los en vast zit, dat dit soort posts als een mes kunnen werken zo hard.
Geen enkel mens vraagt erom op deze manier te eindigen, dat het dom is, ondoordacht daar zijn we wel over uit, maar niemand is bij de laatste ogenblikken geweest en niemand weet hoe hij bij deze vergissing is gekomen.
Dat is dus eigenlijk het hele punt wat ik probeer -en als ik SCH goed lees hij ook- te zeggenquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:58 schreef MP1917 het volgende:
nee ik bedoel...wanneer het nog gerelateerd is aan het ongeluk heb ik er geen problemen mee, maar wanneer we weer terugvallen op wat marrokanen al dan niet veroorzaken en wat we daaraan moeten doen kun je beter bij een ander topic hierover verdergaan.. in principe hebben marrokanen neits te maken met dit ongeluk..
of sensatiezoekersquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:18 schreef Specularium het volgende:
[..]
Juist, terwijl die beelden al die rumoer zouden kunnen stoppen.
was jij zelf ook bij het ongeval?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef MP1917 het volgende:
[..]
maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?
Nee nee, dat was niet mijn gedachtequote:Op donderdag 8 januari 2009 13:58 schreef MP1917 het volgende:
nee ik bedoel...wanneer het nog gerelateerd is aan het ongeluk heb ik er geen problemen mee, maar wanneer we weer terugvallen op wat marrokanen al dan niet veroorzaken en wat we daaraan moeten doen kun je beter bij een ander topic hierover verdergaan.. in principe hebben marrokanen neits te maken met dit ongeluk..
Dank je voor je antwoord!quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap dat je die posts zo ervaart, ik vond het zelf eigenlijk ook heel hard als het er zo stond en het was ook geenszins de bedoeling er mensen mee te kwetsen. Het waren opmerkingen in de context van een discussie waarbij jouw laatste opmerking ook zeker van belang is.
Mijn posts waren in de meeste gevallen een reactie op mensen die zeker wisten dat de jongens gedwongen waren daar op het spoor te staan, dat het allemaal de schuld was van anderen terwijl de politie in ieder geval al had verklaard dat alles op een ongeluk wees.
Natuurlijk had deze jongen nooit zo aan zijn eind moeten komen en of het zijn eigen schuld was, was in die zin ook helemaal niet relevant. Behalve als anderen maar doorgaan met beweren dat er keihard schuldigen waren aan te wijzen. In die zin is het opvallen dat JohnDope hier niet meer post, of heb je die met vakantie gestuurd.
Ik ben altijd als de dood voor dit soort ongelukken, ik hang altjid aan armen en mouwen en grijp mensen vast als ze naar mijn zin iets te lang op een weg blijven dralen terwijl er een auto aankomt. Ik kan me er in die zin ook heel weinig bij voorstellen dat je op het spoor gaat lopen.
Over het spoor klunen..quote:Bron
UTRECHT - Op meerdere plaatsen in Nederland gaan klunende schaatsers over de spoorwegen. Een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail waarschuwde donderdag voor deze levensgevaarlijke praktijken.
ProRail kreeg van diverse kanten meldingen over schaatsers die over een spoorweg klunen. Dit gebeurde onder meer op het Naardermeer waar de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort loopt. ,,Het is niet alleen verboden, maar vooral ook levensgevaarlijk,’’ aldus de woordvoerster.
[..]
Helemaal een lijn Amersfoort-Amsterdam. Dat is gewoon haast slalommen tussen de treinen doorquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:30 schreef capricia het volgende:
Hier weer zo'n bericht, gelukkig geen gewonden of erger:
[..]
Over het spoor klunen..
Zie het al voor me.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Als die beelden er zouden zijn, dan had ik ze eigenlijk wel op Geenstijl verwacht...
Lijkt me een beetje overdreven, wat je hier op Fok! zag in dit topic is een groepje usuals die bij alles wat verkeerd gaat Marokkanen als schuldigen betrekt, ook al is de connectie uiterst vaag en/of onbewezen. Deze neiging is niet heviger of bestaat bij meer personen dan pakweg 5, 6 jaar geleden, zoals je ook lijkt te suggereren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel toch wel. En dan vooral op langere termijn (laatste tijd lijkt het weer wat bij te trekken). Janmaat zou dezer dagen goede kansen hebben bij de verkiezingen. Dat is eng, heel eng.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje overdreven, wat je hier op Fok! zag in dit topic is een groepje usuals die bij alles wat verkeerd gaat Marokkanen als schuldigen betrekt, ook al is de connectie uiterst vaag en/of onbewezen. Deze neiging is niet heviger of bestaat bij meer personen dan pakweg 5, 6 jaar geleden, zoals je ook lijkt te suggereren.
De usuals hebben misschien een wat grotere mond, maar dit komt vooral omdat alles wat ze al jarenlang lopen te verkondigen (hier en op andere discussiefora) juist geen werkelijkheid wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel toch wel. En dan vooral op langere termijn (laatste tijd lijkt het weer wat bij te trekken). Janmaat zou dezer dagen goede kansen hebben bij de verkiezingen. Dat is eng, heel eng.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel toch wel. En dan vooral op langere termijn (laatste tijd lijkt het weer wat bij te trekken). Janmaat zou dezer dagen goede kansen hebben bij de verkiezingen. Dat is eng, heel eng.
Dat is nou eens een mooie inhoudelijke reactie...quote:
Oh please...quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap dat je die posts zo ervaart, ik vond het zelf eigenlijk ook heel hard als het er zo stond en het was ook geenszins de bedoeling er mensen mee te kwetsen.
Tijd voor je excuses Lemmeb, eens kijken of we hier de jongens van de mannen kunnen onderscheiden...quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh please...
Alsof je de die posts niet bewust zo opgeschreven hebt, waarschijnlijk met als doel anderen over de zeik te krijgen en bannetjes aan te smeren. Dat je daarbij ook betrokkenen en nabestaanden kwetst interesseert je gewoon geen ruk, zover ben je al afgedaald. Wat dat betreft ben je gewoon heel voorspelbaar geworden.
Ik vind eigenlijk dat jij je excuses aan mij moet aanbieden. En SCH ook.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Tijd voor je excuses Lemmeb, eens kijken of we hier de jongens van de mannen kunnen onderscheiden...
Ik had het niet alleen over FOK! en ik suggereerde al helemaal niets over een al dan niet bestaande neiging bij personen. Je leest dingen die er niet staan hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lijkt me een beetje overdreven, wat je hier op Fok! zag in dit topic is een groepje usuals die bij alles wat verkeerd gaat Marokkanen als schuldigen betrekt, ook al is de connectie uiterst vaag en/of onbewezen. Deze neiging is niet heviger of bestaat bij meer personen dan pakweg 5, 6 jaar geleden, zoals je ook lijkt te suggereren.
Geldt voor bijna iedereen die sterft, ook keiharde criminelen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Triest he? En hier zoeken ze elkaar op om hun afkeurenswaardige kortzichtigheid goed te praten voor henzelf en elkaar.quote:Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
En hoe willen ze die pakken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef MP1917 het volgende:
er wordt waarschijnlijk een rechtzaak aangespannen van ouders van betrokken vrienden van bas en kevin tegen de groep marrokanen en bulgaren...
Maar wat deden die Bulgaren dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef MP1917 het volgende:
er wordt waarschijnlijk een rechtzaak aangespannen van ouders van betrokken vrienden van bas en kevin tegen de groep marrokanen en bulgaren...
Inderdaad. Beide groepen zijn spoorloos verdwenen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Maar wat deden die Bulgaren dan?
En hoe dan, als het om een ongeluk gaat kun je geen rechtzaak beginnen of wel?
Volgens mij stond er dat we met zijn allen zitten te wachten op het moment dat een groep Marokkanen echt iets mispeutert toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:34 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik had het niet alleen over FOK! en ik suggereerde al helemaal niets over een al dan niet bestaande neiging bij personen. Je leest dingen die er niet staan hoor.
En terecht. Aanpakken dat tuig.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:35 schreef MP1917 het volgende:
Wat zouden ze ten laste kunnen leggen dan?quote:
Dood door schuld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zouden ze ten laste kunnen leggen dan?
Ik heb de hele topic reeks gelezen, net als jij vermoed ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dood door schuld.
Waar heb jij gezeten deze hele topicreeks? Of las je echt alleen maar je eigen berichten en die van SCH?
Een beetje kortzichtig lijkt me, op het moment dat iemand verzuipt aan de andere kant van het spoor en jij wil met je heldhaftige gedrag die vent redden en stormt het spoor over zonder uit te kijken en er komt toch een trein aan die jou in stukken rijdt. Dan is dat toch ook geen reden om die vent die achteraf toch niet verzopen is aan te klagen voor "dood door schuld"?quote:
Voor die Bulgaren zie ik het ook nog niet helemaal, met de informatie tot nu toe, maar voor die Marokkanen lijkt het me een duidelijke zaak.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb de hele topic reeks gelezen, net als jij vermoed ik.
Maar ik zie even niet in wat bijv. die Bulgaren er mee te maken hebben.
Zie eerder in deze topicreeks.quote:Kennelijk is voor jou alles duidelijk...dus ik zou zeggen vertel het ons maar...
Nee, maar dit een een beroerde vergelijking. Je zou dan hooguit het water willen aanklagen waardoor die vent bijna was verzopen. Maar water aanklagen, dat kan nu eenmaal niet.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een beetje kortzichtig lijkt me, op het moment dat iemand verzuipt aan de andere kant van het spoor en jij wil met je heldhaftige gedrag die vent redden en stormt het spoor over zonder uit te kijken en er komt toch een trein aan die jou in stukken rijdt. Dan is dat toch ook geen reden om die vent die achteraf toch niet verzopen is aan te klagen voor "dood door schuld"?
Misschien waren zij wel de oorzaak van het probleem......... Dat weet je niet. Voor de marokkanen(of whatever ze zijn) is het wel duidelijk.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Voor die Bulgaren zie ik het ook nog niet helemaal, met de informatie tot nu toe, maar voor die Marokkanen lijkt het me een duidelijke zaak.
[..]
Zie eerder in deze topicreeks.
Ik weet inderdaad niets over de aanleiding van die vechtpartij.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:26 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Misschien waren zij wel de oorzaak van het probleem......... Dat weet je niet. Voor de marokkanen(of whatever ze zijn) is het wel duidelijk.
De tijd zal het ons leren.
We weten ook wat die Marokkanen andere mensen allemaal aandeden.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niets over de aanleiding van die vechtpartij.
Daarom vind ik het zo kortzichtig dat mensen hier beginnen te roepen "dood door schuld" e.d.
Wat weten we nu daadwerkelijk? Dat er Bulgaren, Nederlanders en Marokkanen bij betrokken waren.
En meer ook niet...
Ja... Inderdaad. De media heeft het beeld totaal verandert. We gingen van een heksenjacht naar een ongeluk.... Niemand weet de aanleiding van die ongeluk.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niets over de aanleiding van die vechtpartij.
Daarom vind ik het zo kortzichtig dat mensen hier beginnen te roepen "dood door schuld" e.d.
Wat weten we nu daadwerkelijk? Dat er Bulgaren, Nederlanders en Marokkanen bij betrokken waren.
En meer ook niet...
We weten de verhalen van een 3tal mensen die allemaal bevriend waren met de slachtoffers of in hun groep verkeerden. Het verhaal van de andere partijen hebben we nooit gehoord. Opeens is er sprake van een rechtzaak ook tegen die Bulgaren...quote:Op zondag 11 januari 2009 01:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
We weten ook wat die Marokkanen andere mensen allemaal aandeden.
Aan wat mij volgens jou zou sieren hecht ik niet zoveel waarde. Ik vind dat een non-argument en tevens een doortrapte, onderhuidse poging om iemand langzaam maar zeker zwart te maken.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:51 schreef capricia het volgende:
[..]
We weten de verhalen van een 3tal mensen die allemaal bevriend waren met de slachtoffers of in hun groep verkeerden. Het verhaal van de andere partijen hebben we nooit gehoord. Opeens is er sprake van een rechtzaak ook tegen die Bulgaren...
Zou graag de versie willen horen van de andere partijen voordat ik ook maar 1 conclusie trek.
Dat zou jou ook sieren.
Probeer ze eerst maar te pakken. Dan komt de rest wel.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Aan wat mij volgens jou zou sieren hecht ik niet zoveel waarde. Ik vind dat een non-argument en tevens een doortrapte, onderhuidse poging om iemand langzaam maar zeker zwart te maken.
En het verhaal van de Marokkanen hoef ik sowieso niet te horen. Dit soort Marokkanen liegen toch altijd, dat weet je op voorhand.
Dat is de vraag niet. De vraag is of je de vent die hem moedwillig in het water gooide zou moeten vervolgen.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:29 schreef AchJa het volgende:
Een beetje kortzichtig lijkt me, op het moment dat iemand verzuipt aan de andere kant van het spoor en jij wil met je heldhaftige gedrag die vent redden en stormt het spoor over zonder uit te kijken en er komt toch een trein aan die jou in stukken rijdt. Dan is dat toch ook geen reden om die vent die achteraf toch niet verzopen is aan te klagen voor "dood door schuld"?
Over welk soort Marokkanen heb je het dan? Hoe weet jij hun soort en waar haal jij die wijsheid over deze soort vandaan?quote:Op zondag 11 januari 2009 01:54 schreef Lemmeb het volgende:
En het verhaal van de Marokkanen hoef ik sowieso niet te horen. Dit soort Marokkanen liegen toch altijd, dat weet je op voorhand.
Die heksenjacht is een door de media gecreerde fabel.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:50 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Ja... Inderdaad. De media heeft het beeld totaal verandert. We gingen van een heksenjacht naar een ongeluk.... Niemand weet de aanleiding van die ongeluk.
Sterkte.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:15 schreef MP1917 het volgende:
mooi gezegd dvr..
het gaat nu trouwens niet goed met kevin, de doktoren betwijfelen ernstig of hij zijn benen nog kan houden..
ook heeft kevins moeder op de begrafenis van bas gesproken en gezegd dat het verhaal nog anders in elkaar steekt, anders zelf dan wat de politie als statements naar buiten heeft gebracht. ik weet nog niet precies wat dat inhoud maar ik ben goed bevriend met de beste vriend van kevin(die dus ook af en toe langsgaat) dus tzt weet ik meer...
Meer gecreëerd door de enige echte Fabeltjeskrant.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die heksenjacht is een door de media gecreerde fabel.
Dus jij trekt liever conclusies op basis van je eigen fantasie? Zelf hoor ik liever de feiten...quote:Op zondag 11 januari 2009 01:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Aan wat mij volgens jou zou sieren hecht ik niet zoveel waarde. Ik vind dat een non-argument en tevens een doortrapte, onderhuidse poging om iemand langzaam maar zeker zwart te maken.
Dat is yoghurt. Of de nieuw make up van L'Oréal Paris.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:06 schreef Specularium het volgende:
Capricia, waarom heb jij zaad over je gezicht?
Dat zou dan wel weer een feit zijn...quote:Op maandag 12 januari 2009 00:06 schreef Specularium het volgende:
Capricia, waarom heb jij zaad over je gezicht?
quote:Bas en Kevin zagen dat een andere vriend op het spoor het aan de stok had gekregen met een groepje Marokkanen. Zij besloten hun vriend te helpen, maar hoorden volgens Kevin de aangesnelde trein niet aankomen.
Waarbij we maar even weglaten wie er als eerst het spoor op ging en waarom. Als je het al op deze manier aan wil pakken zul je dat wel moeten kunnen bewijzen. En zelfs dan kun je je afvragen in hoeverre alle eigen verantwoording plotseling wegvalt.quote:Maar volgens zijn advocaat Bas Martens zijn het zware lichamelijke letsel van Kevin en de dood van Bas wel ‘het rechtstreekse gevolg van het door de twee daders ingezette geweld’.
"De daders hebben het geweld op de spoorlijn gepleegd. Dat daar een trein zou aankomen, was te voorzien. Hoe ernstiger de gevolgen, hoe sneller die gevolgen aan de geweldpleger worden toegerekend", aldus de advocaat in De Volkskrant.
Tshilumba en zijn vrienden hebben volgens Martens op geen enkele wijze het geweld uitgelokt. "Zij zijn alleen maar hun vrienden te hulp geschoten en hebben geprobeerd hen te ontzetten."
Wat ik zei, drie naakte wijven op het andere perron zou dus betekenen dat die schuld hebben aan overstekende jongens die aan worden gereden...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
Zegt 1 vd slachtoffers en z'n advocaat.
Maar het is een wat mager verhaal.
[..]
[..]
Waarbij we maar even weglaten wie er als eerst het spoor op ging en waarom. Als je het al op deze manier aan wil pakken zul je dat wel moeten kunnen bewijzen. En zelfs dan kun je je afvragen in hoeverre alle eigen verantwoording plotseling wegvalt.
We zullen het allemaal wel horen.
Yep gelezen. Niet veel anders dan dat we al wisten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:38 schreef yvonne het volgende:
Verhaal van Kevin in de Volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/(...)ishandeling_op_spoor
Ik ook waar zijn de bulgaren gebleven. En de steen wat is daarmee gebeurt.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep gelezen. Niet veel anders dan dat we al wisten.
En het zou gaan om dezelfde marokkanen, terwijl de politieverklaring juist aangaf dat die aangehouden waren en dat dezelfde agenten als eerste terplaatse waren.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:37 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Ik ook waar zijn de bulgaren gebleven. En de steen wat is daarmee gebeurt.
Er is nog wel meer onduidelijk. Dit is namelijk het verhaal van de advocaat en het gewonde slachtoffer. Dat is per definitie maar één kant van het verhaal.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 15:35 schreef dvr het volgende:
Uit de weergave in de Volkskrant wordt het me nog steeds niet duidelijk wat er nou precies gebeurd is. Het 'ongeluk' is blijkbaar gebeurd tijdens een schermutseling op het spoor zelf. Maar het gezeik begon ermee dat een Marokkaan (de homo-roeper) op het perron aan de overkant iemand vastgreep, en een andere Marokkaan (de opgefokte) overstak naar dat perron om daar een vriend van Kevin te mishandelen. Een andere vriend van Kevin is toen het spoor opgesprongen om van daaraf naar de Marokkanen ‘waarom doe je dit’ te roepen. Op zeker moment zijn ook de opgefokte Marokkaan, Bas, Kevin en enkele anderen het spoor opgekomen, waar de opgefokte Marokkaan Kevin door elkaar schudde, maar het is onduidelijk in welke volgorde ze op het spoor kwamen, wie het geweld daar initieerde en wat er ondertussen nog op het perron gebeurde. Zonder dat te weten kun je niet zeggen of de Marokkanen er verantwoordelijk of medeverantwoordelijk voor waren dat Bas en Kevin zich nog op het spoor bevonden of zich daar niet goed konden oriënteren toen de trein eraan kwam.
Is dat zo? De aanleiding wordt hier toch echt buiten de slachtoffergroep gelegd.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep gelezen. Niet veel anders dan dat we al wisten.
Nee hoor. Dat er gevochten werd of gedonder was, dat was eigenlijk wel duidelijk. Het ging er vooral om hoe de jongens daar in betrokken zijn geraakt. Daarin is het verhaal niet heel anders dan dat de politie destijds naar buiten bracht.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 17:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Is dat zo? De aanleiding wordt hier toch echt buiten de slachtoffergroep gelegd.
In tegenstelling tot wat jij hier hebt geroepen.
Tis tweeenhalve week geledenquote:Op woensdag 21 januari 2009 06:41 schreef eleusis het volgende:
Een beetje misselijk om het na al die tijd weer op te rakelen.
Volgens de politie gaat het om een aangifte van mishandeling (Metro) en dus niet om een andere vorm van aangiftequote:Op dinsdag 20 januari 2009 19:37 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat er gevochten werd of gedonder was, dat was eigenlijk wel duidelijk. Het ging er vooral om hoe de jongens daar in betrokken zijn geraakt. Daarin is het verhaal niet heel anders dan dat de politie destijds naar buiten bracht.
Dat dit slachtoffer/getuige boos is en op zijn manier verhaal wil halen, vind ik niet zo gek.
Ik zie niet in waarom je de machinist een moordenaar zou noemen...quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:06 schreef buachaille het volgende:
Gelukkig is er nog één in leven om aangifte te doen tegen de moordenaars. Als het aan de politie had gelegen dan was deze affaire in een marokkaanse doofpot beland.
http://www.elsevier.nl/we(...)luk-oud-en-nieuw.htm
Okay, dus omdat de daders marokkaans zijn wil jij er verder niet al te moeilijk over doen, prima toch.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik zie niet in waarom je de machinist een moordenaar zou noemen...En al helemaal niet waarom je aangifte zou willen doen.
1. Er zijn geen dadersquote:Op woensdag 21 januari 2009 09:32 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay, dus omdat de daders marokkaans zijn wil jij er verder niet al te moeilijk over doen, prima toch.
Dit is de faceboek van degene die de rest van zijn leven in een rolstoel moet zitten:
http://www.facebook.com/people/Kevin-Tshilumba/503100940
Het zou mooi zijn als je verhaal klopt en er geen daders zijn. Toch wringt ergens de schoen omdat de overlevende van het "ongeluk" (beetje een vervelend woord omdat het eigenlijk betekent dat er geen schuldigen zijn) aangifte wil doen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
1. Er zijn geen daders
2. Marokkanen hebben niemand de rails op geduwd/getrokken
3. Het verhaal als gepubliceerd klopt niet, want "dé marokkanen" van de eerdere vechtpartij waren door de politie aangehouden; dat was de reden dat de politie zo snel ter plekke was.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:38 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als je verhaal klopt en er geen daders zijn. Toch wringt ergens de schoen omdat de overlevende van het "ongeluk" (beetje een vervelend woord omdat het eigenlijk betekent dat er geen schuldigen zijn) aangifte wil doen.
Laat de rechter er maar eens naar kijken zou ik zeggen. Als die marokkanen vrij gaan prima, geen onderscheids des persoons.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens de politie gaat het om een aangifte van mishandeling (Metro) en dus niet om een andere vorm van aangifte
In Elsevier: De jongen die op oudjaarsnacht ernstig gewond raakte door een aanrijding op station Rotterdam-Alexander heeft alsnog aangifte gedaan van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel als gevolg. Bij een ruzie met Marokkaans uitziende jongeren kwam een vriend van de jongen om het leven. Het lijkt me dus als het OM verder gaat met deze aangifte er vanzelf ook een moord / doodslag zaak achteraan moet komen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens de politie gaat het om een aangifte van mishandeling (Metro) en dus niet om een andere vorm van aangifte
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:58 schreef huhggh het volgende:
Helaas willen sommigen zo graag dat dit geen ongeluk is.
En dat allemaal omdat het dan WEL politiek in hun straatje past.
Triest...
Die geen op wie ik OOK doel, hapt meteen.quote:
Nee, de gene die het in hun (imho verknipte) politieke beeld proberen te plaatsen, die wisten het op 1 januari gelijk! Marokkanen hebben met stenen een groep jongeren het spoor op gejaagd!quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:01 schreef huhggh het volgende:
[..]
Die geen op wie ik OOK doel, hapt meteen.
Zo zie je maar, de waarheid is pijnlijk.
Ach rot op met dat achterhaalde en uitgekauwde zondebok-verhaal.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee, de gene die het in hun (imho verknipte) politieke beeld proberen te plaatsen, die wisten het op 1 januari gelijk! Marokkanen hebben met stenen een groep jongeren het spoor op gejaagd!
Dit bleek steeds minder waar, en nogsteeds proberen ze het algemene beeld naar hun hand te zetten, en er een zondebok (of dit nu joden, marokkanen, of bulgaren zijn) er voor te zoeken. Das lekker makkelijk, immers, blanke hollanders maken geen domme fouten! tsss hoe durven we dat te denken! Marokkanen zijn de source of all evil!
En als ze het niet zijn, dan zoeken we wel een manier dat ze het zijn!
Ja, Marokkanen hebben echt met druk deze mensen het spoor op geholpenquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:26 schreef buachaille het volgende:
Als er in deze zaak Testrijder krijgt cel na dodelijk ongeluk een veroordeling is geweest dan lijkt me dat, hoewel het natuurlijk een heel ander voorval betreft, ook wel van toepassing op die marokkaanse groep.
Nee, het zondebok verhaal is niet achterhaald. Je doet toch ook alles om hier een zondebok uit te laten komen? Zie ook de quote boven je, er is geen aangifte gedaan vanwege doodslag dan wel moord, maar vanwege klappen die er gevallen zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:22 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ach rot op met dat achterhaalde en uitgekauwde zondebok-verhaal.
Als je er nou gewoon eerlijk voor uit zou komen dat je niet wilt dat jouw Marokkanen weer eens in het beklaagdebankje zitten, zijn we er sneller uit.
Dat gedraai om ook nog eens de Joden erbij te halen slaat echt alles.
Dat is nou net het punt waarover jij en de politie hetzelfde denken. Jullie denken dat die jongens zelf het spoor op zijn gelopen, het slachtoffer zegt dat de marokkanen daar een rol bij gespeeld hebben.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, Marokkanen hebben echt met druk deze mensen het spoor op geholpen
quote:Op woensdag 21 januari 2009 09:43 schreef buachaille het volgende:
[..]
In Elsevier: De jongen die op oudjaarsnacht ernstig gewond raakte door een aanrijding op station Rotterdam-Alexander heeft alsnog aangifte gedaan van mishandeling met zwaar lichamelijk letsel als gevolg. Bij een ruzie met Marokkaans uitziende jongeren kwam een vriend van de jongen om het leven. Het lijkt me dus als het OM verder gaat met deze aangifte er vanzelf ook een moord / doodslag zaak achteraan moet komen.
Bronquote:Volgens een politiewoordvoerster betreft de aangifte een mishandeling die eerder heeft plaatsgevonden, dus niet op het spoor. De politie stelt bovendien dat het onderzoek naar het dodelijk ongeval gesloten blijft.
''Er zijn geen nieuwe zienswijzen of feiten waardoor wij ons genoodzaakt zien het onderzoek te heropenen.''
Waarom doet hij dáár geen aangifte van dan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt waarover jij en de politie hetzelfde denken. Jullie denken dat die jongens zelf het spoor op zijn gelopen, het slachtoffer zegt dat de marokkanen daar een rol bij gespeeld hebben.
Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met de camera's, de waarheid, en dat valse aangifte verboden is.. maar dat is puur gissen uiteraardquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waarom doet hij dáár geen aangifte van dan?
Geef mij eens wat recente bronnen waaruit blijkt dat ze NIET vrijwillig het spoor opgelopen zijn?quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:46 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is nou net het punt waarover jij en de politie hetzelfde denken. Jullie denken dat die jongens zelf het spoor op zijn gelopen, het slachtoffer zegt dat de marokkanen daar een rol bij gespeeld hebben.
Jij woont normaal gesproken in de Efteling?quote:Op zondag 11 januari 2009 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over welk soort Marokkanen heb je het dan? Hoe weet jij hun soort en waar haal jij die wijsheid over deze soort vandaan?
Uit het eerder genoemde elsevier stuk:quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef mij eens wat recente bronnen waaruit blijkt dat ze NIET vrijwillig het spoor opgelopen zijn?
quote:Te snelle conclusie
Advocaat Bas Martens zei dinsdag echter dat de aangifte wel degelijk betrekking heeft op het geweld op het spoor. Bovendien vindt hij dat de politie veel te snel de conclusie heeft getrokken dat er sprake was van een noodlottig ongeval.
Volgens hem sprongen beide slachtoffers op het spoor toen er onenigheid was ontstaan. Ze zouden hebben geprobeerd de boel te sussen.
‘De daders hebben het geweld op de spoorlijn gepleegd. Dat er een trein zou aankomen, was te voorzien. Zonder het geweld was het ongeluk nooit gebeurd. Dit is een kwestie van oorzaak en gevolg.'
Dan blijft dus overeind staan dat ze vrijwillig het spoor op gingen...niemand dwong ze.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Uit het eerder genoemde elsevier stuk:
[..]
Dat was toch de tweede keer dat beide slachtoffers die avond in onenigheid terecht kwamen? Waarom je in een vechtpartij mengen als de politie al eerder langs is geweest? Waarom niet 112 bellen? Of even omlopen, naar het andere perron (twee keer twintig traptreden en een meter of 8 lopen... het is geen gigantische stationshal die je door moet), het is puur een eigen besluit geweest te mengen in onenigheid.. dat een (schadeletsel?)advocaat daar geld uit wil halen, is opzich al erg genoeg.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:16 schreef buachaille het volgende:
[..]
Uit het eerder genoemde elsevier stuk:
[..]
Daar hebben we een oerdegelijk hollands spreekwoord voor: een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 11:21 schreef capricia het volgende:
Dan blijft dus overeind staan dat ze vrijwillig het spoor op gingen...niemand dwong ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |