abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64805522
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bullshit. Als ik een vechtpartij zie, dan bel ik 112. En dat is al een paar keer gebeurt. Dan ga ik er niet naartoe om mee te matten.
Niet mee matten, ze wilden het de-escaleren.
Je weet wel: zorgen dat het gevecht stopt.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_64805563
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

En dat doe je op een spoorlijn? Terwijl beide perrons gewoon trappen hebben, iedereen een mobiele telefoon heeft, en er noodpilaren op de perrons zitten?
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64805566
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze net gevulde koeken gekocht en wilden ze gaan vragen of die anderen er ook 1 wilden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:11:42 #54
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64805579
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is er al meer bekend dan? Ik heb niet alles gelezen, maar eerst zouden ze door Marokkanen het spoor opgejaagd zijn, en nu was er slechts een ruzie.

Maar dat die Marokkanen de vechtpartij begonnen zijn, staat dat al vast? En dat slaan met die steen? Als een zware beschuldiging vals blijkt, dan nemen we een veel lichtere maar meteen voor waar aan? Wat is dat voor logica?
Dat ze door Marokkanen het spoor op gejaagd zijn was een broodje aap, gretig opgepikt door de Telegraaf en gasten als JohnDope.

Maar de zaken in dit (vierde) deel komen uit verklaringen van politie, een meisje van CampusTV die erbij was, een vriend van Bas en nog een andere vriend die erbij was tijdens het ongeluk. Totdat er andere informatie beschikbaar komt lijkt het me een vrij betrouwbare verklaring van wat er die ochtend gebeurde.
pi_64805595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zonder trein was het ook nooit gebeurd. Zonder Outland was het ook nooit gebeurd. Zonder rails, ...

De enige reden dat de jongens op het spoor beland zijn, is dat ze daar zelf toe besloten hebben. Ze hadden ook de noodknop op het perron in kunnen drukken, om maar iets te noemen.
Ben je nu al door je argumenten heen om dit in het belachelijke te trekken?
"Die mening staat mij niet aan, kom laat ik 'm tot in het belachelijke doortrekken. Dat zal ze monddood maken."
Faal van de eeuw.
pi_64805661
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze net gevulde koeken gekocht en wilden ze gaan vragen of die anderen er ook 1 wilden.
Zie mijn post hierboven.
* maar bij jou is dat helaas geen uitzondering meer als je uitgelult bent, maar je toch bijft vastbijten.
Faal van de eeuw.
pi_64805733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven.
* maar bij jou is dat helaas geen uitzondering meer als je uitgelult bent, maar je toch bijft vastbijten.
Pardon. Jij post zelf weer zo'n aanname die iedere grond mist. En dan verwijt je anderen daar een grapje over te maken. Houd je aan de feiten en we are talking.
pi_64805797
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En dat doe je op een spoorlijn? Terwijl beide perrons gewoon trappen hebben, iedereen een mobiele telefoon heeft, en er noodpilaren op de perrons zitten?
Volgens mij duurt het even lang. Via het spoor of via het perron.
pi_64805842
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ben je nu al door je argumenten heen om dit in het belachelijke te trekken?
"Die mening staat mij niet aan, kom laat ik 'm tot in het belachelijke doortrekken. Dat zal ze monddood maken."
Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:23:55 #60
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64805964
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?
- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.

- Aanleiding en schuld zijn twee verschillende zaken. Die Marokkanen hebben dit hele gebeuren in gang gezet, dat wil nog niet zeggen dat ze er schuld aan hebben. Je kunt moeilijk voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron wordt geschept door een trein.
pi_64806017
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
- Aanleiding en schuld zijn twee verschillende zaken. Die Marokkanen hebben dit hele gebeuren in gang gezet, dat wil nog niet zeggen dat ze er schuld aan hebben. Je kunt moeilijk voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron wordt geschept door een trein.
Inderdaad, oorzaak, gevolg schuld zijn verschillende dingen. Bovendien weet je ook niet precies wie het in gang heeft gezet. Misschien speelde er wel heel iets anders, misschien heeft zo'n Bulgaar de eerste klap uitgedeeld. Wie zal het zeggen?
pi_64806019
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Lieverd, ik heb het hier niet over moslims of marokkanen, maar diegene die het gevecht begonnen waren en anderen, voor dat tragische ongeval, aan het lastig vallen waren.
DAAR is het mee begonnen, punt.

Geen gevecht, dan waren die jongens gewoon op het perron gebleven. Zo simpel is het.
Dat je die mening niet leuk vindt of politiek niet in je straatje vindt passen, is natuurlijk een andere zaak.
Faal van de eeuw.
pi_64806067
quote:

[..]

- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.

Dus hebben de gene op het andere perron er geen hol mee te maken. De reden dat deze jongens op het spoor beland zijn, is niet een vechtpartij maar een eigen besluit.
pi_64806082
quote:

[..]

Dat is speculeren, en helemaal nog niet een vaststaand feit.
Van de precieze aanleiding weten we helemaal niets. Alle berichten tot nu toe komen van 1 kant vandaan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_64806125
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef huhggh het volgende:

[..]

Lieverd, ik heb het hier niet over moslims of marokkanen, maar diegene die het gevecht begonnen waren en anderen, voor dat tragische ongeval, aan het lastig vallen waren.
DAAR is het mee begonnen, punt.

Geen gevecht, dan waren die jongens gewoon op het perron gebleven. Zo simpel is het.
Dat je die mening niet leuk vindt of politiek niet in je straatje vindt passen, is natuurlijk een andere zaak.
Geen trein, dan waren ze er ook niet onder gekomen. Zo simpel is het

Het is en blijft een niet al te slim besluit van 2 mensen. Er zijn ook geoorloofde manieren om op het perron te komen. En er zijn nog de hulpdiensten.
pi_64806147
Je moet inderdaad niet steeds de nadruk op moslims of Marokkanen leggen, LHO. Al snap ik het wel omdat veel andere users het wel nodig vinden steeds over Marokkanen te beginnen en toch blijkbaar wel heel graag die link willen leggen. Dat schemert door deze hele discussie heen en is best irritant.
pi_64806217
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:29 schreef SCH het volgende:
Je moet inderdaad niet steeds de nadruk op moslims of Marokkanen leggen, LHO. Al snap ik het wel omdat veel andere users het wel nodig vinden steeds over Marokkanen te beginnen en toch blijkbaar wel heel graag die link willen leggen. Dat schemert door deze hele discussie heen en is best irritant.
Ik geef juist aan -net als jij- dat wie of wat er ook op het andere perron was (als daar uberhaupt al marokkanen waren) er geen hol mee te maken heeft. Zie ook mn naakte-wijven verhaal. Was het dan de schuld van de natte kut, dat ze het spoor over staken?
pi_64806272
natte kutjes?? waar

Ontopique: Tis denk ik wat respectvoller naar die vrienden en kennissen toe die ons op de hoogte houden om deze oeverloze discussie nu eindelijk eens te beendigen. Het was een tragisch ongeluk. Punt.

Oh en SCH

Je had dus toch gelijk in vorige topic, sorry dat ik beetje vervelend was enzow
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:32:59 #69
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64806273
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dus hebben de gene op het andere perron er geen hol mee te maken. De reden dat deze jongens op het spoor beland zijn, is niet een vechtpartij maar een eigen besluit.
Wat is dat nou weer voor conclusie? Omdat ze niet als schuldige aangewezen kunnen worden, hebben ze er dus geen hol mee te maken? Als je ergens een aanleiding toe bent heb je er alles mee te maken, plus dat hun gedrag ook nog eens uitermate verwijtbaar was.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef capricia het volgende:

Dat is speculeren, en helemaal nog niet een vaststaand feit.
Van de precieze aanleiding weten we helemaal niets. Alle berichten tot nu toe komen van 1 kant vandaan.
Mja, da's waar. Maar ik vind dat we inmiddels genoeg informatie hebben om over deze dingen te kunnen discussiëren.
pi_64806358
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat ze door Marokkanen het spoor op gejaagd zijn was een broodje aap, gretig opgepikt door de Telegraaf en gasten als JohnDope.

Maar de zaken in dit (vierde) deel komen uit verklaringen van politie, een meisje van CampusTV die erbij was, een vriend van Bas en nog een andere vriend die erbij was tijdens het ongeluk. Totdat er andere informatie beschikbaar komt lijkt het me een vrij betrouwbare verklaring van wat er die ochtend gebeurde.
Het rare is dat het begint met een leugen, een broodje aap is een stuk onschuldiger, en dan blijkt dat niet waar te zijn, en dan wordt meteen de vraag wat die Marokkanen dan wél fout hebben gedaan.

In veel getuigenverklaringen ontstaan vechtpartijen altijd uit het niets, omdat mensen pas getuige worden op het moment dat er gevochten wordt. Daarvoor waren ze naar iets anders aan het kijken. "Tot dat andere informatie beschikbaar komt.." Nee, de informatie is er gewoon niet. Als je nou alle verklaringen bij mekaar hebt, van goede getuigen, dan kan het vaak zo zijn dat je uiteindelijk de toedracht van het hele incident in beeld hebt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64806439
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:

Ontopique: Tis denk ik wat respectvoller naar die vrienden en kennissen toe die ons op de hoogte houden om deze oeverloze discussie nu eindelijk eens te beendigen. Het was een tragisch ongeluk. Punt.

pi_64806461
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:
Je had dus toch gelijk in vorige topic, sorry dat ik beetje vervelend was enzow [/sub]
no offense en erg prettig dat je dit zegt
pi_64806500
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het rare is dat het begint met een leugen, een broodje aap is een stuk onschuldiger, en dan blijkt dat niet waar te zijn, en dan wordt meteen de vraag wat die Marokkanen dan wél fout hebben gedaan.

In veel getuigenverklaringen ontstaan vechtpartijen altijd uit het niets, omdat mensen pas getuige worden op het moment dat er gevochten wordt. Daarvoor waren ze naar iets anders aan het kijken. "Tot dat andere informatie beschikbaar komt.." Nee, de informatie is er gewoon niet. Als je nou alle verklaringen bij mekaar hebt, van goede getuigen, dan kan het vaak zo zijn dat je uiteindelijk de toedracht van het hele incident in beeld hebt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.
En over die ruzie aan de andere kant van het spoor hebben we ook alleen nog maar getuigen gehoord die aan 1 kant van het verhaal staan. De aanleiding wordt daarin ook niet echt genoemd.
Van de zgn. Marokkanen of Bulgaren heb ik geen enkele getuigenis gezien of gelezen. Ik zou graag die kant van het verhaal ook horen voordat ik ook maar 1 conclusie over die vechtpartij kan trekken.
- Goethe, “Faust”
pi_64806632
Waar blijven die camerbeelden? Dan kunnen we beter oordelen.
pi_64806673
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef D-Flying het volgende:
Waar blijven die camerbeelden? Dan kunnen we beter oordelen.
Die zou ik idd wel eens willen zien. Maar ben bang dat ik daar misselijk van ga worden...
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')