abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64772474
Edit: vervolg op Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 3

- - - - - -

Ik zag dat het vorige topic hierover gesloten was, geen idee waarom, maar als mensen het prettig vinden af en toe nog een update te horen...?
Zoals.. het gaat niet zo goed met Kevin als gedacht, hij zal misschien alsnog een been moeten missen. Omdat artsen in eerste instantie op zijn linkerbeen hebben gefocust en hem daarvoor een nieuwe knie gegeven en zijn achillespees hebben hersteld voor zover mogelijk, hebben er complicaties opgetreden met Kevins rechterbeen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-01-2009 16:29:16 (Link vorige topic toegevoegd) ]
pi_64773345
waar is deeltje 3?
I'm not the man you think I am!
pi_64773451
kzag m bij de gesloten delen staan...
pi_64773599
Hij was vol
pi_64773745
Maar wat was de reden voor het gevecht op het station?
  woensdag 7 januari 2009 @ 16:09:08 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64774296
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef MP1917 het volgende:
Ik zag dat het vorige topic hierover gesloten was, geen idee waarom, maar als mensen het prettig vinden af en toe nog een update te horen...?
Zoals.. het gaat niet zo goed met Kevin als gedacht, hij zal misschien alsnog een been moeten missen. Omdat artsen in eerste instantie op zijn linkerbeen hebben gefocust en hem daarvoor een nieuwe knie gegeven en zijn achillespees hebben hersteld voor zover mogelijk, hebben er complicaties opgetreden met Kevins rechterbeen...
Na 300 reacties worden topics automatisch gesloten.

Verder erg kut om te horen over z'n been. Hopen dat het alsnog goed komt
pi_64774463
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Na 300 reacties worden topics automatisch gesloten.

Verder erg kut om te horen over z'n been. Hopen dat het alsnog goed komt
Inderdaad. Beterschap..
pi_64775032
Dat is wel heel kut.
pi_64775113
Tis te hopen dat hij zn been kan houden, kan hij dan dusdanig revalideren dat hij weer kan lopen?

Dat word natuurlijk stuk lastiger met kunstbeen oid, als dat al mogelijk zou zijn

Sterkte iig
pi_64775206
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:48 schreef l3laster het volgende:
waar is deeltje 3?
Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 3

Hoe sneu dat mensen er trouwens Marokkanen bij blijven halen als oorzaak, terwijl het overduidelijk vast staat dat dat niet zo is

Echt, als dat zo door gaat met de VerWildering van Nederland, dan denken we over 15 jaar dat Marokkanen de 2e wereldoorlog begonnen zijn.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_64775399
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Jongen uit Oegstgeest komt onder trein in Rotterdam # 3

Hoe sneu dat mensen er trouwens Marokkanen bij blijven halen als oorzaak, terwijl het overduidelijk vast staat dat dat niet zo is

Echt, als dat zo door gaat met de VerWildering van Nederland, dan denken we over 15 jaar dat Marokkanen de 2e wereldoorlog begonnen zijn.
Begin er dan niet weer over in dit topic, t was net beetje afgesloten, en als iemand die de betrokkenen kent die topic opent om wat updates te geven over hun toestand dan ist niet echt leuk als die hele whodunnit-discussie weer oplaait
pi_64775642
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Begin er dan niet weer over in dit topic, t was net beetje afgesloten, en als iemand die de betrokkenen kent die topic opent om wat updates te geven over hun toestand dan ist niet echt leuk als die hele whodunnit-discussie weer oplaait
Het is gewoon de zelfde reeks nogsteeds? Getuige de 4 in de TT...

En er is geen discussie over wie "het" gedaan heeft, het was een ongeluk. Zegt de politie, zegt de TS van dit deel van de reeks.l Maar blijkbaar is er een steeds grotere groep mensen in Nederland van mening dat blanken geen ongelukken krijgen en geen misdaden begaan, want alles komt door de Marokkanen
pi_64775741
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is gewoon de zelfde reeks nogsteeds? Getuige de 4 in de TT...

En er is geen discussie over wie "het" gedaan heeft, het was een ongeluk. Zegt de politie, zegt de TS van dit deel van de reeks.l Maar blijkbaar is er een steeds grotere groep mensen in Nederland van mening dat blanken geen ongelukken krijgen en geen misdaden begaan, want alles komt door de Marokkanen
Niemand heeft het er daarna nog over gehad, jij begint er weer over.
pi_64775857
Uiteraard is het niet de schuld van de marokkanen, en de mensen die dat nog roepen zijn redelijk kortzichtig, maar ik vind de mensen die roepen dat het totaal niets ermee te maken heeft ook kortzichtig, want iedere getuige of kennis van de slachtoffers gaf wel aan dat de vechtpartij de reden was dat ze zich op het spoor waagde.

Dus ik vind dat ze wel invloed hadden, maar het blijft een tragisch ongeluk, ze kozen er zelf voor om hun leven te wagen, en ze werden daarbij niet geduwd oid.

En ik bedoelde gewoon dat die discussie al helemaal uitgekauwd is, dus ook al is dit dezelfde reeks, had ik gehoopt dat dit topic meer in het licht kon staan van zo af en toe eens een update van die mensen die de slachtoffers kennen, en niet weer het gebekvecht over de wiens schuld het is
pi_64776058
Morgen wordt Bas begraven... Ik hoop op een mooie uitvaart.

Zoals eerder al verteld waren zijn ouders net gescheiden en was hij enig kind. Ik kan mij niet voorstellen hoe die ouders zich nu moeten voelen, van 'echtgenoot en kind' naar helemaal niets... Deze mensen zijn vrienden van mijn ouders en wij zijn nu ook nauw betrokken bij het rouwproces en het effect van de media op de nabestaanden.

De kop van de telegraaf is op zijn minst misselijkmakend te noemen, zomaar een willekeurige foto van Bas plaatsen op de voorpagina van een krant zonder toestemming van zijn ouders. Dat deze krant nog een paar keer in het nieuws voorbij komt (RTL boulevard bv) met de jacht naar het nieuwjaarsduikmeisje maakt het niet echt beter.

De speculaties die gedaan worden in het nieuws en op het internet maken het ook niet makkelijker. Zonder duidelijk antwoord van de politie (die dit antwoord uiteraard pas geven als ze zeker denken te weten wat er gebeurd is) zijn deze berichten heel verwarrend en soms zelfs shockerend. Verdraaide conclusies, onzekerheden en verzonnen verhalen... harde realiteit in de huidige media.

MP1917, je uitleg in het vorige deel is erg duidelijk, bedankt! Inderdaad het zelfde als de politieverklaring die afgegeven is naar de nabestaanden.
pi_64776089
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:41 schreef Loveless85 het volgende:
Uiteraard is het niet de schuld van de marokkanen, en de mensen die dat nog roepen zijn redelijk kortzichtig, maar ik vind de mensen die roepen dat het totaal niets ermee te maken heeft ook kortzichtig, want iedere getuige of kennis van de slachtoffers gaf wel aan dat de vechtpartij de reden was dat ze zich op het spoor waagde.

Dus ik vind dat ze wel invloed hadden, maar het blijft een tragisch ongeluk, ze kozen er zelf voor om hun leven te wagen, en ze werden daarbij niet geduwd oid.

En ik bedoelde gewoon dat die discussie al helemaal uitgekauwd is, dus ook al is dit dezelfde reeks, had ik gehoopt dat dit topic meer in het licht kon staan van zo af en toe eens een update van die mensen die de slachtoffers kennen, en niet weer het gebekvecht over de wiens schuld het is
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 16:48:32 #17
236264 crew  capricia
pi_64776213
De preciese aanleiding van die ruzie is mij ook nog niet helemaal duidelijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64776371
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Niemand heeft het er daarna nog over gehad, jij begint er weer over.
Er stonden in het laatste stuk van het vorige topic anders nog genoeg reply's die daar over gingen hoor
pi_64776824
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Er stonden in het laatste stuk van het vorige topic anders nog genoeg reply's die daar over gingen hoor
Ow, ik dacht dat je het over dit topic had
pi_64776953
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:48 schreef capricia het volgende:
De preciese aanleiding van die ruzie is mij ook nog niet helemaal duidelijk.
Niet dat dat uitmaakt, ipv 112 te bellen of terug te lopen naar Outland waar de politie nog stond, of simpelweg op de NOOD-pilaar op het station te drukken, zijn ze het spoor op gelopen. Of er nu een vechtpartij aan de overkant was, of dat er twintig naakte wijven met cup F lagen te wachten op de nieuwjaarsduik, doet er niet echt toe. Niemand heeft ze gedwongen danwel bedreigt om het spoor op te gaan.

Als ze dan al zonodig mee wilde matten, hadden ze net zo goed even een bochtje trapje af-trapje op kunnen doen

Dus gewoon een erg tragische afloop van een persoonlijke keuze; een tragisch ongeluk dus.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 17:05:20 #21
236264 crew  capricia
pi_64777006
Tja, er zijn verschillende manieren om van A naar B te komen...en dat hoeft echt niet persee over het spoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64777082
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:05 schreef capricia het volgende:
Tja, er zijn verschillende manieren om van A naar B te komen...en dat hoeft echt niet persee over het spoor.
En dan nog zou je je af kunnen vragen of er wel een reden was naar B te gaan
pi_64777158
Oke, ik woon vlakbij en ben de dag erna op station Alexander geweest en ik heb meters lint zien rondslingeren, viel me nog mee dat ik geen kogelgaten vond..
pi_64777712
Hey, mijn rehabiliatietopic
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 19:09:59 #25
236264 crew  capricia
pi_64781696
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:22 schreef SCH het volgende:
Hey, mijn rehabiliatietopic
Een excuus van de mensen die hier opeens niet meer komen, zou wel op zijn plaats zijn ja...
Vreemd dat ze nu opeens weg zijn...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64782050
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Een excuus van de mensen die hier opeens niet meer komen, zou wel op zijn plaats zijn ja...
Heb ik al lang gedaan in het vorige topic.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 19:32:36 #27
236264 crew  capricia
pi_64782705
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Heb ik al lang gedaan in het vorige topic.
Dat weet ik!
Maar jij was ook niet diegene die in het FB-topic aan het zeuren was over SCH.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64782954
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat weet ik!
Maar jij was ook niet diegene die in het FB-topic aan het zeuren was over SCH.
Nee klopt, wist niet eens dat iemand dat deed.
Beetje jammer ook, iedereen zn eigen mening en hij gaf duidelijk zn mening.
pi_64800232
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee klopt, wist niet eens dat iemand dat deed.
Beetje jammer ook, iedereen zn eigen mening en hij gaf duidelijk zn mening.
Gebasseerd op de feiten.
pi_64802463
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat vind je vreemd?

Schokkendste aan het hele verhaal is hoe de Telegraaf er mee om ging. Die krant is nog net zo fout als toen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 10:44:06 #31
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64802585
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:45 schreef Goover het volgende:
Morgen wordt Bas begraven... Ik hoop op een mooie uitvaart.

Zoals eerder al verteld waren zijn ouders net gescheiden en was hij enig kind. Ik kan mij niet voorstellen hoe die ouders zich nu moeten voelen, van 'echtgenoot en kind' naar helemaal niets... Deze mensen zijn vrienden van mijn ouders en wij zijn nu ook nauw betrokken bij het rouwproces en het effect van de media op de nabestaanden.

De kop van de telegraaf is op zijn minst misselijkmakend te noemen, zomaar een willekeurige foto van Bas plaatsen op de voorpagina van een krant zonder toestemming van zijn ouders. Dat deze krant nog een paar keer in het nieuws voorbij komt (RTL boulevard bv) met de jacht naar het nieuwjaarsduikmeisje maakt het niet echt beter.

De speculaties die gedaan worden in het nieuws en op het internet maken het ook niet makkelijker. Zonder duidelijk antwoord van de politie (die dit antwoord uiteraard pas geven als ze zeker denken te weten wat er gebeurd is) zijn deze berichten heel verwarrend en soms zelfs shockerend. Verdraaide conclusies, onzekerheden en verzonnen verhalen... harde realiteit in de huidige media.

MP1917, je uitleg in het vorige deel is erg duidelijk, bedankt! Inderdaad het zelfde als de politieverklaring die afgegeven is naar de nabestaanden.
Vandaag dus
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64803525
Ik blijf erbij dat het bij dat gevecht begonnen is die dat groepje aanschouwde.
Zonder dat gevecht was er verder niks noemenswaardig gebeurd.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_64803582
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:10 schreef huhggh het volgende:
Zijn de vechters in jouw ogen dan ook schuldig aan dit ongeval? Bedoel, vind je dat zie hiervoor strafrechtelijk vervolgd moeten worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64803789
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:10 schreef huhggh het volgende:
Bullshit. Als ik een vechtpartij zie, dan bel ik 112. En dat is al een paar keer gebeurt. Dan ga ik er niet naartoe om mee te matten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:25:18 #35
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64804073
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bullshit. Als ik een vechtpartij zie, dan bel ik 112. En dat is al een paar keer gebeurt. Dan ga ik er niet naartoe om mee te matten.
Als ik zie dat een vriend van me met een steen op z'n hoofd wordt geramd, dan ga ik er op af hoor. 112 bellen is leuk, maar je mag blij zijn als ze er binnen 5 minuten zijn, en dan is het allemaal allang voorbij.

Het was niet slim om het spoor op te gaan, maar de keuze om niet toe te staan kijken terwijl je vrienden in elkaar geschopt worden, valt alleen maar te prijzen.
pi_64804115
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:25 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als ik zie dat een vriend van me met een steen op z'n hoofd wordt geramd, dan ga ik er op af hoor. 112 bellen is leuk, maar je mag blij zijn als ze er binnen 5 minuten zijn, en dan is het allemaal allang voorbij.

Het was niet slim om het spoor op te gaan, maar de keuze om niet toe te staan kijken terwijl je vrienden in elkaar geschopt worden, valt alleen maar te prijzen.
De politie stond nog naast het station vanwege de vechtpartij in de discotheek. Er zijn zoveel andere opties geweest. Omlopen via de trap, 112 bellen, omstanders er bij roepen (iemand direct! aanspreken doet wonderen), etc etc etc.

De groep aan de overkant heeft er geen fuck mee te maken dat deze 2 jongens besloten het spoor op te gaan.
pi_64804201
We waren er niet bij jongens. Het is allemaal gemakkelijk achteraf gezegd wat je wel en niet gedaan zou hebben, wie je gebeld zou hebben, of je er naar toe was gegaan enzovoorts. We weten ook helemaal niet hoe goed die mensen elkaar kenden en wat er precies aan de hand was.

De feiten zijn dat die jongens blijkbaar de keuze hebben gemaakt het spoor op te gaan met deze afschuwelijke afloop als gevolg. Op zich is dat wel een hele belangrijke les, dat je daar dus bloedvoorzichtig mee moet zijn.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:31:26 #38
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64804263
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

De politie stond nog naast het station vanwege de vechtpartij in de discotheek. Er zijn zoveel andere opties geweest. Omlopen via de trap, 112 bellen, omstanders er bij roepen (iemand direct! aanspreken doet wonderen), etc etc etc.
De keuze om het spoor op te gaan was niet verstandig, maar kom op zeg, een minuut naar de discotheek rennen om de politie te waarschuwen en dan weer een minuut terug? Heb je sowieso weleens een vechtpartij gezien?
quote:
De groep aan de overkant heeft er geen fuck mee te maken dat deze 2 jongens besloten het spoor op te gaan.
Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.
pi_64804416
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De keuze om het spoor op te gaan was niet verstandig, maar kom op zeg, een minuut naar de discotheek rennen om de politie te waarschuwen en dan weer een minuut terug? Heb je sowieso weleens een vechtpartij gezien?
[..]

Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.
Ja, dat was het ook als er drie naakte vrouwen lagen, met de benen uit elkaar. Dan had je die toch ook niet de schuld gegeven? Oh, wacht, als het islamitische vrouwen waren wel natuurlijk.

Edit: en ja, ik heb wel eens een vechtpartij gezien. Afgelopen halfjaar ook twee maal 112 gebeld vanwege vechtpartijen (en eenmaal omdat er ruiten ingegooid werden, eenmaal omdat er ingebroken werd bij de bovenburen, ... )
pi_64804419
quote:

[..]

Je doet echt teveel alsof je erbij was. Het lijkt mij altijd het beste om 112 te bellen als je denkt dat het echt uit de hand loopt. Je in een vechtpartij storten, is doorgaans niet de beste optie. Maar jij weet toch ook niet hoe dit gelopen is.
quote:
Hoe kan je dat nou met zoveel stelligheid zeggen. Ik wil wel een keer het verhaal van Tjoelker in de groep gooien waarin achteraf bleek dat het allemaal toch een stukje anders lag. Ook ooggetuigen hebben vaak hun eigen versie van het verhaal dat nog neit perse de waarheid hoeft te zijn. Je weet hoe uiteenlopend waarnemingen van precies dezelfde gebeurtenis kunnen zijn.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:45:25 #41
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64804764
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, dat was het ook als er drie naakte vrouwen lagen, met de benen uit elkaar. Dan had je die toch ook niet de schuld gegeven? Oh, wacht, als het islamitische vrouwen waren wel natuurlijk.

Ik vind het vreemder om je halsoverkop richting naakte vrouwen te bewegen, dan om je halsoverkop richting een vechtpartij te begeven, waar een vriend van je met een steen op z'n kop wordt geslagen.

Verder illustreer je goed wat me in het vorige topic ook al illustreer aan de discussie. Ofwel je bent tegen Marokkanen en probeert alles in hun schoenen te schuiven, ofwel je bent ervoor en probeert alles op het bordje van die jongens te schuiven.

Zo zeg ik alleen dat zonder die Marokkanen, dit ongeluk nooit gebeurd was, en wordt gelijk in de hoek van de anti-islam geschoven
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:46:45 #42
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64804802
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Je doet echt teveel alsof je erbij was. Het lijkt mij altijd het beste om 112 te bellen als je denkt dat het echt uit de hand loopt. Je in een vechtpartij storten, is doorgaans niet de beste optie. Maar jij weet toch ook niet hoe dit gelopen is.
[..]

Hoe kan je dat nou met zoveel stelligheid zeggen. Ik wil wel een keer het verhaal van Tjoelker in de groep gooien waarin achteraf bleek dat het allemaal toch een stukje anders lag. Ook ooggetuigen hebben vaak hun eigen versie van het verhaal dat nog neit perse de waarheid hoeft te zijn. Je weet hoe uiteenlopend waarnemingen van precies dezelfde gebeurtenis kunnen zijn.
Ik baseer me op de huidige beschikbare informatie. Dat zijn meerdere bronnen (minstens 3) die ongeveer hetzelfde verhaal vertellen.
Op deze wijze kunnen we elk topic wel afdoen met het verhaal dat we nooit zeker weten hoe het precies in elkaar zat.

Maar stel, jij loopt op straat met je vriend. Opeens komen er twee jongens die op je vriend in gaan slaan. Dan blijf jij rustig op een afstandje wachten met je mobiele telefoon in je hand? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen.
pi_64804856
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik vind het vreemder om je halsoverkop richting naakte vrouwen te bewegen, dan om je halsoverkop richting een vechtpartij te begeven, waar een vriend van je met een steen op z'n kop wordt geslagen.

Verder illustreer je goed wat me in het vorige topic ook al illustreer aan de discussie. Ofwel je bent tegen Marokkanen en probeert alles in hun schoenen te schuiven, ofwel je bent ervoor en probeert alles op het bordje van die jongens te schuiven.

Zo zeg ik alleen dat zonder die Marokkanen, dit ongeluk nooit gebeurd was, en wordt gelijk in de hoek van de anti-islam geschoven
Zonder trein was het ook nooit gebeurd. Zonder Outland was het ook nooit gebeurd. Zonder rails, ...

De enige reden dat de jongens op het spoor beland zijn, is dat ze daar zelf toe besloten hebben. Ze hadden ook de noodknop op het perron in kunnen drukken, om maar iets te noemen.
pi_64804929
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:29 schreef SCH het volgende:

De feiten zijn dat die jongens blijkbaar de keuze hebben gemaakt het spoor op te gaan met deze afschuwelijke afloop als gevolg. Op zich is dat wel een hele belangrijke les, dat je daar dus bloedvoorzichtig mee moet zijn.
Opa waarschuwt voor gevaarlijke dingen.

Je stelt het hier, net als capricia, heel erg voor alsof die jongens op dat moment een compleet rationele keuze hebben gemaakt om die handeling te ondernemen.

Bullshit dus.
pi_64804933
Waarom blijft iedereen zo doorhameren op de beslissingen van de jongens die op de avond wel/niet genomen zijn? En waarom ze op dat moment die beslissing genomen hebben? Ik denk dat niemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Je was er niet bij dus je kan nooit de zelfde afwegingen maken en je kan dus ook nooit over hun beslissing oordelen. Dat er andere beslissingen genomen hadden kunnen worden blijft waar natuurlijk.

Het zoeken naar één duidelijke oorzaak zal ook weinig opleveren. Een samenloop van omstandigheden kan niet mee geleefd worden schijnbaar. Als dit niet, als ze dat wel, maar die... als als als, veellal nutteloze beredeneringen in mijn ogen.
pi_64804989
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef Goover het volgende:
Waarom blijft iedereen zo doorhameren op de beslissingen van de jongens die op de avond wel/niet genomen zijn? En waarom ze op dat moment die beslissing genomen hebben? Ik denk dat niemand hier een zinnig woord over kan zeggen. Je was er niet bij dus je kan nooit de zelfde afwegingen maken en je kan dus ook nooit over hun beslissing oordelen. Dat er andere beslissingen genomen hadden kunnen worden blijft waar natuurlijk.

Het zoeken naar één duidelijke oorzaak zal ook weinig opleveren. Een samenloop van omstandigheden kan niet mee geleefd worden schijnbaar. Als dit niet, als ze dat wel, maar die... als als als, veellal nutteloze beredeneringen in mijn ogen.
Omdat er mensen zijn die graag blijven hangen aan het Telegraaf verhaal/Wilders gedachten, en een bepaalde bevolkingsgroep dit in de schoenen willen schuiven. One way or another.
pi_64805193
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:

Is er al meer bekend dan? Ik heb niet alles gelezen, maar eerst zouden ze door Marokkanen het spoor opgejaagd zijn, en nu was er slechts een ruzie.

Maar dat die Marokkanen de vechtpartij begonnen zijn, staat dat al vast? En dat slaan met die steen? Als een zware beschuldiging vals blijkt, dan nemen we een veel lichtere maar meteen voor waar aan? Wat is dat voor logica?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64805220
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik baseer me op de huidige beschikbare informatie. Dat zijn meerdere bronnen (minstens 3) die ongeveer hetzelfde verhaal vertellen.
Op deze wijze kunnen we elk topic wel afdoen met het verhaal dat we nooit zeker weten hoe het precies in elkaar zat.
Niet elk topic maar wel veel inderdaad. Dat is toch ook niet erg?
quote:
Maar stel, jij loopt op straat met je vriend. Opeens komen er twee jongens die op je vriend in gaan slaan. Dan blijf jij rustig op een afstandje wachten met je mobiele telefoon in je hand? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen.
Ik heb geen idee. Ik kan van alles verzinnen maar ik weet het pas als het gebeurt.
pi_64805263
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Je stelt het hier, net als capricia, heel erg voor alsof die jongens op dat moment een compleet rationele keuze hebben gemaakt om die handeling te ondernemen.

Bullshit dus.
Het maakt mij niet uit of de keuze rationeel of impulsief was. De keuze is gemaakt om op het spoor te gaan staan, en daarmee is willens en wetens een risico genomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64805347
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:51 schreef Specularium het volgende:

[..]

Bullshit dus.
Nee, dat stel ik helemaal niet voor. Ik denk dat er weinig rationeels aan te pas komt maar misschien is het wel goed om te bedenken dat de ratio wel iets geholpen had. Dat is achteraf en van de zijkant makkelijk lullen maar het is toch niet verkeerd om te stellen: jongens, ga vooral niet het spoor op. Ik weet ook niet of er veel drank in het spel is, dan zou ik ook zeggen: matig met alcohol, dat wil de ratio ook nog wel eens een handje helpen.

Sommige dingen kun je vantevoren wel een beetje voor zijn.
pi_64805522
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Niet mee matten, ze wilden het de-escaleren.
Je weet wel: zorgen dat het gevecht stopt.
Faal van de eeuw.
pi_64805563
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

En dat doe je op een spoorlijn? Terwijl beide perrons gewoon trappen hebben, iedereen een mobiele telefoon heeft, en er noodpilaren op de perrons zitten?
pi_64805566
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef huhggh het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze net gevulde koeken gekocht en wilden ze gaan vragen of die anderen er ook 1 wilden.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:11:42 #54
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64805579
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is er al meer bekend dan? Ik heb niet alles gelezen, maar eerst zouden ze door Marokkanen het spoor opgejaagd zijn, en nu was er slechts een ruzie.

Maar dat die Marokkanen de vechtpartij begonnen zijn, staat dat al vast? En dat slaan met die steen? Als een zware beschuldiging vals blijkt, dan nemen we een veel lichtere maar meteen voor waar aan? Wat is dat voor logica?
Dat ze door Marokkanen het spoor op gejaagd zijn was een broodje aap, gretig opgepikt door de Telegraaf en gasten als JohnDope.

Maar de zaken in dit (vierde) deel komen uit verklaringen van politie, een meisje van CampusTV die erbij was, een vriend van Bas en nog een andere vriend die erbij was tijdens het ongeluk. Totdat er andere informatie beschikbaar komt lijkt het me een vrij betrouwbare verklaring van wat er die ochtend gebeurde.
pi_64805595
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:48 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zonder trein was het ook nooit gebeurd. Zonder Outland was het ook nooit gebeurd. Zonder rails, ...

De enige reden dat de jongens op het spoor beland zijn, is dat ze daar zelf toe besloten hebben. Ze hadden ook de noodknop op het perron in kunnen drukken, om maar iets te noemen.
Ben je nu al door je argumenten heen om dit in het belachelijke te trekken?
"Die mening staat mij niet aan, kom laat ik 'm tot in het belachelijke doortrekken. Dat zal ze monddood maken."
Faal van de eeuw.
pi_64805661
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze net gevulde koeken gekocht en wilden ze gaan vragen of die anderen er ook 1 wilden.
Zie mijn post hierboven.
* maar bij jou is dat helaas geen uitzondering meer als je uitgelult bent, maar je toch bijft vastbijten.
Faal van de eeuw.
pi_64805733
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Zie mijn post hierboven.
* maar bij jou is dat helaas geen uitzondering meer als je uitgelult bent, maar je toch bijft vastbijten.
Pardon. Jij post zelf weer zo'n aanname die iedere grond mist. En dan verwijt je anderen daar een grapje over te maken. Houd je aan de feiten en we are talking.
pi_64805797
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

En dat doe je op een spoorlijn? Terwijl beide perrons gewoon trappen hebben, iedereen een mobiele telefoon heeft, en er noodpilaren op de perrons zitten?
Volgens mij duurt het even lang. Via het spoor of via het perron.
pi_64805842
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:12 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ben je nu al door je argumenten heen om dit in het belachelijke te trekken?
"Die mening staat mij niet aan, kom laat ik 'm tot in het belachelijke doortrekken. Dat zal ze monddood maken."
Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:23:55 #60
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64805964
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is toch onzin om maar te blijven zoeken en zoeken om er een moslim bij te betrekken. Wat wordt het volgende argument, de machinist was een Marokkaan, en heeft daarom schuld?
- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.

- Aanleiding en schuld zijn twee verschillende zaken. Die Marokkanen hebben dit hele gebeuren in gang gezet, dat wil nog niet zeggen dat ze er schuld aan hebben. Je kunt moeilijk voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron wordt geschept door een trein.
pi_64806017
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:23 schreef Hephaistos. het volgende:
- Aanleiding en schuld zijn twee verschillende zaken. Die Marokkanen hebben dit hele gebeuren in gang gezet, dat wil nog niet zeggen dat ze er schuld aan hebben. Je kunt moeilijk voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron wordt geschept door een trein.
Inderdaad, oorzaak, gevolg schuld zijn verschillende dingen. Bovendien weet je ook niet precies wie het in gang heeft gezet. Misschien speelde er wel heel iets anders, misschien heeft zo'n Bulgaar de eerste klap uitgedeeld. Wie zal het zeggen?
pi_64806019
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Lieverd, ik heb het hier niet over moslims of marokkanen, maar diegene die het gevecht begonnen waren en anderen, voor dat tragische ongeval, aan het lastig vallen waren.
DAAR is het mee begonnen, punt.

Geen gevecht, dan waren die jongens gewoon op het perron gebleven. Zo simpel is het.
Dat je die mening niet leuk vindt of politiek niet in je straatje vindt passen, is natuurlijk een andere zaak.
Faal van de eeuw.
pi_64806067
quote:

[..]

- Jij bent de enige die constant op moslims blijft hameren, en er alles aan doet om anderen in het Wilders-kamp te zetten.

Dus hebben de gene op het andere perron er geen hol mee te maken. De reden dat deze jongens op het spoor beland zijn, is niet een vechtpartij maar een eigen besluit.
pi_64806082
quote:

[..]

Dat is speculeren, en helemaal nog niet een vaststaand feit.
Van de precieze aanleiding weten we helemaal niets. Alle berichten tot nu toe komen van 1 kant vandaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64806125
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:25 schreef huhggh het volgende:

[..]

Lieverd, ik heb het hier niet over moslims of marokkanen, maar diegene die het gevecht begonnen waren en anderen, voor dat tragische ongeval, aan het lastig vallen waren.
DAAR is het mee begonnen, punt.

Geen gevecht, dan waren die jongens gewoon op het perron gebleven. Zo simpel is het.
Dat je die mening niet leuk vindt of politiek niet in je straatje vindt passen, is natuurlijk een andere zaak.
Geen trein, dan waren ze er ook niet onder gekomen. Zo simpel is het

Het is en blijft een niet al te slim besluit van 2 mensen. Er zijn ook geoorloofde manieren om op het perron te komen. En er zijn nog de hulpdiensten.
pi_64806147
Je moet inderdaad niet steeds de nadruk op moslims of Marokkanen leggen, LHO. Al snap ik het wel omdat veel andere users het wel nodig vinden steeds over Marokkanen te beginnen en toch blijkbaar wel heel graag die link willen leggen. Dat schemert door deze hele discussie heen en is best irritant.
pi_64806217
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:29 schreef SCH het volgende:
Je moet inderdaad niet steeds de nadruk op moslims of Marokkanen leggen, LHO. Al snap ik het wel omdat veel andere users het wel nodig vinden steeds over Marokkanen te beginnen en toch blijkbaar wel heel graag die link willen leggen. Dat schemert door deze hele discussie heen en is best irritant.
Ik geef juist aan -net als jij- dat wie of wat er ook op het andere perron was (als daar uberhaupt al marokkanen waren) er geen hol mee te maken heeft. Zie ook mn naakte-wijven verhaal. Was het dan de schuld van de natte kut, dat ze het spoor over staken?
pi_64806272
natte kutjes?? waar

Ontopique: Tis denk ik wat respectvoller naar die vrienden en kennissen toe die ons op de hoogte houden om deze oeverloze discussie nu eindelijk eens te beendigen. Het was een tragisch ongeluk. Punt.

Oh en SCH

Je had dus toch gelijk in vorige topic, sorry dat ik beetje vervelend was enzow
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:32:59 #69
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64806273
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:26 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dus hebben de gene op het andere perron er geen hol mee te maken. De reden dat deze jongens op het spoor beland zijn, is niet een vechtpartij maar een eigen besluit.
Wat is dat nou weer voor conclusie? Omdat ze niet als schuldige aangewezen kunnen worden, hebben ze er dus geen hol mee te maken? Als je ergens een aanleiding toe bent heb je er alles mee te maken, plus dat hun gedrag ook nog eens uitermate verwijtbaar was.
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:27 schreef capricia het volgende:

Dat is speculeren, en helemaal nog niet een vaststaand feit.
Van de precieze aanleiding weten we helemaal niets. Alle berichten tot nu toe komen van 1 kant vandaan.
Mja, da's waar. Maar ik vind dat we inmiddels genoeg informatie hebben om over deze dingen te kunnen discussiëren.
pi_64806358
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:11 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat ze door Marokkanen het spoor op gejaagd zijn was een broodje aap, gretig opgepikt door de Telegraaf en gasten als JohnDope.

Maar de zaken in dit (vierde) deel komen uit verklaringen van politie, een meisje van CampusTV die erbij was, een vriend van Bas en nog een andere vriend die erbij was tijdens het ongeluk. Totdat er andere informatie beschikbaar komt lijkt het me een vrij betrouwbare verklaring van wat er die ochtend gebeurde.
Het rare is dat het begint met een leugen, een broodje aap is een stuk onschuldiger, en dan blijkt dat niet waar te zijn, en dan wordt meteen de vraag wat die Marokkanen dan wél fout hebben gedaan.

In veel getuigenverklaringen ontstaan vechtpartijen altijd uit het niets, omdat mensen pas getuige worden op het moment dat er gevochten wordt. Daarvoor waren ze naar iets anders aan het kijken. "Tot dat andere informatie beschikbaar komt.." Nee, de informatie is er gewoon niet. Als je nou alle verklaringen bij mekaar hebt, van goede getuigen, dan kan het vaak zo zijn dat je uiteindelijk de toedracht van het hele incident in beeld hebt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64806439
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:

Ontopique: Tis denk ik wat respectvoller naar die vrienden en kennissen toe die ons op de hoogte houden om deze oeverloze discussie nu eindelijk eens te beendigen. Het was een tragisch ongeluk. Punt.

pi_64806461
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:32 schreef Loveless85 het volgende:
Je had dus toch gelijk in vorige topic, sorry dat ik beetje vervelend was enzow [/sub]
no offense en erg prettig dat je dit zegt
pi_64806500
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het rare is dat het begint met een leugen, een broodje aap is een stuk onschuldiger, en dan blijkt dat niet waar te zijn, en dan wordt meteen de vraag wat die Marokkanen dan wél fout hebben gedaan.

In veel getuigenverklaringen ontstaan vechtpartijen altijd uit het niets, omdat mensen pas getuige worden op het moment dat er gevochten wordt. Daarvoor waren ze naar iets anders aan het kijken. "Tot dat andere informatie beschikbaar komt.." Nee, de informatie is er gewoon niet. Als je nou alle verklaringen bij mekaar hebt, van goede getuigen, dan kan het vaak zo zijn dat je uiteindelijk de toedracht van het hele incident in beeld hebt, maar dat is vaker niet dan wel het geval.
En over die ruzie aan de andere kant van het spoor hebben we ook alleen nog maar getuigen gehoord die aan 1 kant van het verhaal staan. De aanleiding wordt daarin ook niet echt genoemd.
Van de zgn. Marokkanen of Bulgaren heb ik geen enkele getuigenis gezien of gelezen. Ik zou graag die kant van het verhaal ook horen voordat ik ook maar 1 conclusie over die vechtpartij kan trekken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64806632
Waar blijven die camerbeelden? Dan kunnen we beter oordelen.
pi_64806673
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef D-Flying het volgende:
Die zou ik idd wel eens willen zien. Maar ben bang dat ik daar misselijk van ga worden...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64806787
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Die zou ik idd wel eens willen zien. Maar ben bang dat ik daar misselijk van ga worden...
Inderdaad. Maar dat laatste stukje mogen zijn er van mij uitknippen. Wat er op het perron gebeurd is dat is belangrijk.
pi_64806832
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:49 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar dat laatste stukje mogen zijn er van mij uitknippen. Wat er op het perron gebeurd is dat is belangrijk.
Het verbaast mij ook dat niemand die ruzie kennelijk gefilmd heeft. Meestal duiken er meteen allerlei obscure filmpjes op na zo'n heftig ongeval.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64806895
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef D-Flying het volgende:
Politie heeft ze natuurlijk, maar die geven ze niet vrij.
pi_64806943
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Het verbaast mij ook dat niemand die ruzie kennelijk gefilmd heeft. Meestal duiken er meteen allerlei obscure filmpjes op na zo'n heftig ongeval.
Ja dat was mij ook opgevallen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobiel met opneemfuncties(camera).
En zulke momenten kan je niet laten liggen.
pi_64806975
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Politie heeft ze natuurlijk, maar die geven ze niet vrij.
Dat moeten ze wel doen vind ik. Alleen het gevecht is genoeg volgens mij voldoende.
pi_64806999
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:55 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Dat moeten ze wel doen vind ik. Alleen het gevecht is genoeg volgens mij voldoende.
Vind ik ook. Laatste horrorstukje kun je dan wel aan de verbeelding overlaten.
pi_64807068
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:56 schreef Specularium het volgende:

[..]

Vind ik ook. Laatste horrorstukje kun je dan wel aan de verbeelding overlaten.
Ja. Dat laatste stukje is niet voor ons bedoeld.

Maar denk niet dat de politie beelden gaat vrijgeven.
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:59:11 #83
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64807069
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 12:54 schreef D-Flying het volgende:

[..]

En zulke momenten kan je niet laten liggen.
Gast..
pi_64807530
Maar het is wel opvallend dat er helemaal geen beelden naar buiten gekomen zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64807614
Het is gewoon een schande dat ze dit soort dingen niet live op tv uitzenden. Linkse media
pi_64807669
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
Maar het is wel opvallend dat er helemaal geen beelden naar buiten gekomen zijn.
Juist, terwijl die beelden al die rumoer zouden kunnen stoppen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:19:08 #87
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_64807708
Nu ik er over nadenk ben ik het eigenlijk wel met Loveless85 eens. Ik vind het gevoelsmatig wat luguber om hier te discussieren op de dag dat die jongen begraven wordt. Bovendien draaien we een beetje in cirkels rond, dus ik ben weg uit de discussie
pi_64807719
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
Dat is helemaal niet opvallend. Die zijn gewoon allemaal in beslag genomen. En die zullen we -terecht- ook nooit te zien krijgen. De politie heeft een verklaring op basis van de beelden, verklaringen, etc afgegeven.

Alsof je van alle andere "happenings" de camerabeelden hebt gezien.
pi_64807732
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:16 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon een schande dat ze dit soort dingen niet live op tv uitzenden. Linkse media
Als die beelden er zouden zijn, dan had ik ze eigenlijk wel op Geenstijl verwacht...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64807895
quote:

[..]

[..]

hier ben ik het dus ook mee eens.. die groep aan de overkant, dus de marrokanen en bulgaren waar iedereen zo fijn op door blijft hameren, was een groep dronken jongens die mensen om zich heen lastig zaten te vallen.. tegen mensen aan blijven praten, te dicht in de buurt komen staan, steentjes gooien etc. Dat de vrienden van kevin en bas daar iets van zeiden vind ik alleen maar bewonderingswaardig.

verder is het ook wel logisch dat ze niet direct de politie hadden gebeld, een dergelijke situatie escaleert snel en je hebt inderdaad ook de tijd niet om even je mobiel te pakken en 112 te bellen, dat vind ik eerder een taak voor de omstanders(die er wel degelijk waren) die verder niet direct verbonden zijn met de ruziemakers. maar dat is ook wel gebleken, men had wel snel 112 gebeld, vrijwel direct na het gevecht, en je kunt nu niet echt zeggen dat men eerst een kwartier op t spoor heeft gestaan!

maar goed, de begrafenis is inderdaad vandaag, er is dus best wel een leegloop binnen mijn school nu. ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, maar zo'n beetje elke docent in de bovenbouw is wel erg geschrokken en van wat ik had vernomen zijn er een hoop mensen die naar de begrafenis willen dus misschien dat dit ook nog op het nieuws komt(inderdaad tussen andere smakeloze berichten in op rtl boulevard...)
pi_64807907
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Nu ik er over nadenk ben ik het eigenlijk wel met Loveless85 eens. Ik vind het gevoelsmatig wat luguber om hier te discussieren op de dag dat die jongen begraven wordt. Bovendien draaien we een beetje in cirkels rond, dus ik ben weg uit de discussie
Ja, je hebt gelijk. Ik ook.
pi_64808367
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:24 schreef SCH het volgende:

[..]

is inderaad een beetje respectloos om alsnog te speculeren met name wat betreft de rol die marrokanen en bulgaren wel of neit hebben gespeeld in dit hele gebeuren...en dan zeker op de dag van bas' begrafenis..
maarja...
  Admin donderdag 8 januari 2009 @ 13:37:03 #93
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64808458
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:24 schreef SCH het volgende:

[..]

En toch, beetje reflectie kan geen kwaad.
Ik vond je posts over het ongeluk soms erg harteloos, het eigen schuld gehalte en had ie dat maar niet moeten doen vond ik niet prettig.
Tuurlijk lezen we dit beide anders, ik als moeder en werkend in de softe sector, dus leef me anders in, jij met meer afstand.
Maar toch denk ik, want gebleken is dat ouders, familie, vrienden achteraf en/of tijdens alles lezen wat los en vast zit, dat dit soort posts als een mes kunnen werken zo hard.
Geen enkel mens vraagt erom op deze manier te eindigen, dat het dom is, ondoordacht daar zijn we wel over uit, maar niemand is bij de laatste ogenblikken geweest en niemand weet hoe hij bij deze vergissing is gekomen.
Wilde ik nog even kwijt, nofi.

Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64808561
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?
pi_64808606
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:

[..]

Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
Daar ben ik ook bang voor, maar niet iedereen vindt dat negatief:
quote:
“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64808662
quote:

[..]

Ik vond je posts over het ongeluk soms erg harteloos, het eigen schuld gehalte en had ie dat maar niet moeten doen vond ik niet prettig.
Tuurlijk lezen we dit beide anders, ik als moeder en werkend in de softe sector, dus leef me anders in, jij met meer afstand.
Maar toch denk ik, want gebleken is dat ouders, familie, vrienden achteraf en/of tijdens alles lezen wat los en vast zit, dat dit soort posts als een mes kunnen werken zo hard.
Geen enkel mens vraagt erom op deze manier te eindigen, dat het dom is, ondoordacht daar zijn we wel over uit, maar niemand is bij de laatste ogenblikken geweest en niemand weet hoe hij bij deze vergissing is gekomen.

Ik lees (en schrijf) het niet zo zeer als eigen schuld dikke bult, maar meer als dat het een ongeluk is, waarbij een derde geen schuld heeft. Ook niet indirect. Ook niet een beetje. Het is een zelf geinitieerde actie, een eigen besluit, daar hebben Marokkanen en Bulgaren niets mee te maken. (als die er al waren, ik neem aan dat, behalve de politie, niemand paspoorten heeft staan controlleren).

Dat punt prik je in je laatste regels ook aan. En dat zoeken naar problemen bij en afschuiven van problemen naar Marokkanen is een erg gevaarlijke ontwikkeling, waar de Telegraaf (met al zn zuster ondernemingen gevaarlijk hard aan mee werkt.

Weer.
pi_64809008
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef MP1917 het volgende:

[..]

maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?
Niet om het een of ander, maar deze hele reeks is gebasseerd op die discussie.

Misschien is het dan juist handig, bijvoorbeeld in R&P, een topic te maken waarover de updates van de slachtoffers komen?
pi_64809239
quote:

[..]

Ik snap dat je die posts zo ervaart, ik vond het zelf eigenlijk ook heel hard als het er zo stond en het was ook geenszins de bedoeling er mensen mee te kwetsen. Het waren opmerkingen in de context van een discussie waarbij jouw laatste opmerking ook zeker van belang is.
Mijn posts waren in de meeste gevallen een reactie op mensen die zeker wisten dat de jongens gedwongen waren daar op het spoor te staan, dat het allemaal de schuld was van anderen terwijl de politie in ieder geval al had verklaard dat alles op een ongeluk wees.

Natuurlijk had deze jongen nooit zo aan zijn eind moeten komen en of het zijn eigen schuld was, was in die zin ook helemaal niet relevant. Behalve als anderen maar doorgaan met beweren dat er keihard schuldigen waren aan te wijzen. In die zin is het opvallen dat JohnDope hier niet meer post, of heb je die met vakantie gestuurd.

Ik ben altijd als de dood voor dit soort ongelukken, ik hang altjid aan armen en mouwen en grijp mensen vast als ze naar mijn zin iets te lang op een weg blijven dralen terwijl er een auto aankomt. Ik kan me er in die zin ook heel weinig bij voorstellen dat je op het spoor gaat lopen.
pi_64809287
nee ik bedoel...wanneer het nog gerelateerd is aan het ongeluk heb ik er geen problemen mee, maar wanneer we weer terugvallen op wat marrokanen al dan niet veroorzaken en wat we daaraan moeten doen kun je beter bij een ander topic hierover verdergaan.. in principe hebben marrokanen neits te maken met dit ongeluk..
pi_64809497
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:58 schreef MP1917 het volgende:
nee ik bedoel...wanneer het nog gerelateerd is aan het ongeluk heb ik er geen problemen mee, maar wanneer we weer terugvallen op wat marrokanen al dan niet veroorzaken en wat we daaraan moeten doen kun je beter bij een ander topic hierover verdergaan.. in principe hebben marrokanen neits te maken met dit ongeluk..
Dat is dus eigenlijk het hele punt wat ik probeer -en als ik SCH goed lees hij ook- te zeggen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')