Inderdaad. Maar dat laatste stukje mogen zijn er van mij uitknippen. Wat er op het perron gebeurd is dat is belangrijk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Die zou ik idd wel eens willen zien. Maar ben bang dat ik daar misselijk van ga worden...
Het verbaast mij ook dat niemand die ruzie kennelijk gefilmd heeft. Meestal duiken er meteen allerlei obscure filmpjes op na zo'n heftig ongeval.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:49 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar dat laatste stukje mogen zijn er van mij uitknippen. Wat er op het perron gebeurd is dat is belangrijk.
Politie heeft ze natuurlijk, maar die geven ze niet vrij.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:44 schreef D-Flying het volgende:
Waar blijven die camerbeelden? Dan kunnen we beter oordelen.
Ja dat was mij ook opgevallen. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een mobiel met opneemfuncties(camera).quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Het verbaast mij ook dat niemand die ruzie kennelijk gefilmd heeft. Meestal duiken er meteen allerlei obscure filmpjes op na zo'n heftig ongeval.
Dat moeten ze wel doen vind ik. Alleen het gevecht is genoeg volgens mij voldoende.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Politie heeft ze natuurlijk, maar die geven ze niet vrij.
Vind ik ook. Laatste horrorstukje kun je dan wel aan de verbeelding overlaten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:55 schreef D-Flying het volgende:
[..]
Dat moeten ze wel doen vind ik. Alleen het gevecht is genoeg volgens mij voldoende.
Ja. Dat laatste stukje is niet voor ons bedoeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:56 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vind ik ook. Laatste horrorstukje kun je dan wel aan de verbeelding overlaten.
Gast..quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:54 schreef D-Flying het volgende:
[..]
En zulke momenten kan je niet laten liggen.
Juist, terwijl die beelden al die rumoer zouden kunnen stoppen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
Maar het is wel opvallend dat er helemaal geen beelden naar buiten gekomen zijn.
Dat is helemaal niet opvallend. Die zijn gewoon allemaal in beslag genomen. En die zullen we -terecht- ook nooit te zien krijgen. De politie heeft een verklaring op basis van de beelden, verklaringen, etc afgegeven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:14 schreef capricia het volgende:
Maar het is wel opvallend dat er helemaal geen beelden naar buiten gekomen zijn.
Als die beelden er zouden zijn, dan had ik ze eigenlijk wel op Geenstijl verwacht...quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:16 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon een schande dat ze dit soort dingen niet live op tv uitzenden. Linkse media
hier ben ik het dus ook mee eens.. die groep aan de overkant, dus de marrokanen en bulgaren waar iedereen zo fijn op door blijft hameren, was een groep dronken jongens die mensen om zich heen lastig zaten te vallen.. tegen mensen aan blijven praten, te dicht in de buurt komen staan, steentjes gooien etc. Dat de vrienden van kevin en bas daar iets van zeiden vind ik alleen maar bewonderingswaardig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De keuze om het spoor op te gaan was niet verstandig, maar kom op zeg, een minuut naar de discotheek rennen om de politie te waarschuwen en dan weer een minuut terug? Heb je sowieso weleens een vechtpartij gezien?
[..]
Dat is volkomen onzin. De groep aan de overkant was de directe én enige aanleiding dat die gasten überhaupt op het spoor stonden.
Ja, je hebt gelijk. Ik ook.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Nu ik er over nadenk ben ik het eigenlijk wel met Loveless85 eens. Ik vind het gevoelsmatig wat luguber om hier te discussieren op de dag dat die jongen begraven wordt. Bovendien draaien we een beetje in cirkels rond, dus ik ben weg uit de discussie
is inderaad een beetje respectloos om alsnog te speculeren met name wat betreft de rol die marrokanen en bulgaren wel of neit hebben gespeeld in dit hele gebeuren...en dan zeker op de dag van bas' begrafenis..quote:
En toch, beetje reflectie kan geen kwaad.quote:
maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
Daar ben ik ook bang voor, maar niet iedereen vindt dat negatief:quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
quote:“Mocht het ooit tot rassenrellen komen, wat ik dus echt niet wil, dan hoeft daarvan niet bij
voorbaat een negatieve werking uit te gaan.”
Geert Wilders, HP/De Tijd, 6 februari 2004
Ik lees (en schrijf) het niet zo zeer als eigen schuld dikke bult, maar meer als dat het een ongeluk is, waarbij een derde geen schuld heeft. Ook niet indirect. Ook niet een beetje. Het is een zelf geinitieerde actie, een eigen besluit, daar hebben Marokkanen en Bulgaren niets mee te maken. (als die er al waren, ik neem aan dat, behalve de politie, niemand paspoorten heeft staan controlleren).quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch, beetje reflectie kan geen kwaad.
Ik vond je posts over het ongeluk soms erg harteloos, het eigen schuld gehalte en had ie dat maar niet moeten doen vond ik niet prettig.
Tuurlijk lezen we dit beide anders, ik als moeder en werkend in de softe sector, dus leef me anders in, jij met meer afstand.
Maar toch denk ik, want gebleken is dat ouders, familie, vrienden achteraf en/of tijdens alles lezen wat los en vast zit, dat dit soort posts als een mes kunnen werken zo hard.
Geen enkel mens vraagt erom op deze manier te eindigen, dat het dom is, ondoordacht daar zijn we wel over uit, maar niemand is bij de laatste ogenblikken geweest en niemand weet hoe hij bij deze vergissing is gekomen.
Wilde ik nog even kwijt, nofi.
Verder nog even verder denkend, wat opvalt, aan kranten, aan fora, aan mezelf is dat het erop begint te lijken dat we ahw gretig wachten op die ene fatale misstap die een hoop los zal maken door een groep marokkanen..
Niet om het een of ander, maar deze hele reeks is gebasseerd op die discussie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:39 schreef MP1917 het volgende:
[..]
maar dat vind ik een andere discussie, een aparte discussie. Misschien slim om, als je het daar over wilt hebben, een ander topic te openen?
Ik snap dat je die posts zo ervaart, ik vond het zelf eigenlijk ook heel hard als het er zo stond en het was ook geenszins de bedoeling er mensen mee te kwetsen. Het waren opmerkingen in de context van een discussie waarbij jouw laatste opmerking ook zeker van belang is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
En toch, beetje reflectie kan geen kwaad.
Ik vond je posts over het ongeluk soms erg harteloos, het eigen schuld gehalte en had ie dat maar niet moeten doen vond ik niet prettig.
Tuurlijk lezen we dit beide anders, ik als moeder en werkend in de softe sector, dus leef me anders in, jij met meer afstand.
Maar toch denk ik, want gebleken is dat ouders, familie, vrienden achteraf en/of tijdens alles lezen wat los en vast zit, dat dit soort posts als een mes kunnen werken zo hard.
Geen enkel mens vraagt erom op deze manier te eindigen, dat het dom is, ondoordacht daar zijn we wel over uit, maar niemand is bij de laatste ogenblikken geweest en niemand weet hoe hij bij deze vergissing is gekomen.
Wilde ik nog even kwijt, nofi.
Dat is dus eigenlijk het hele punt wat ik probeer -en als ik SCH goed lees hij ook- te zeggenquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:58 schreef MP1917 het volgende:
nee ik bedoel...wanneer het nog gerelateerd is aan het ongeluk heb ik er geen problemen mee, maar wanneer we weer terugvallen op wat marrokanen al dan niet veroorzaken en wat we daaraan moeten doen kun je beter bij een ander topic hierover verdergaan.. in principe hebben marrokanen neits te maken met dit ongeluk..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |