quote:Sauna Zuidwolde in top-10 Nederland
DVHN | Gepubliceerd op 03 januari 2009, 11:01
Laatst bijgewerkt op 03 januari 2009, 14:41
Het saunacomplex van Thermen Holiday in Zuidwolde behoort volgens saunabezoekers tot de tien beste van Nederland. In een ranglijst van 130 saunabedrijven op de website www.saunachecken.nl staat de sauna in Zuidwolde op de achtste plek. De site biedt achtergrondinformatie over alle sauna's in Nederland en bezoekers kunnen er stemmen op hun favoriete sauna en beoordelingen achterlaten. De sauna in Zuidwolde, sinds juli onder de vlag van Thermen Holiday, scoort een 8,3 als gemiddelde beoordeling
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef teigan het volgende:
Ach, uiteindelijk gaat het toch om de dalende lijn, en hoe je kleding zit?? Het getalletje zou niet zoveel moeten uitmaken....
Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan...
Dat deed ik met Isa ook toen ze nog niet kon staan... Nu gaat ze zelf erop staan, weegt wel helemaal 17 kilo!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.quote:
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
http://www.saunagroenoord.nl/quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef teigan het volgende:
[..]
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
Misschien zit het personeel van die sauna's wel de hele dag hun eigen sauna te beoordelen.....quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3.Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
Zo dus...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Ik woon in de flat naast die sauna, maar heb me nou nooit de behoefte gehad om daar naar de sauna te gaanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3.Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..quote:Op zondag 4 januari 2009 04:13 schreef Emu het volgende:
Dames en Heren
Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.
Verstandige keuze? Waarom (niet)?
Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoekquote:Op zondag 4 januari 2009 11:09 schreef teigan het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..quote:Op zondag 4 januari 2009 14:20 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoek
_aurum_ ik wil ongeveer 15 kg afvallen, meer dan voldoende goed gewicht voor mijn lichaamsbouw
quote:Afvallen: nuttige tips
Inleiding
Afvallen kan een behoorlijke uitdaging zijn, maar er zijn allerlei manieren om het onszelf een stuk makkelijker te maken. Hieronder staan enkele - veelal eenvoudige - tips om de hoeveelheid vet en calorieën in uw eten omlaag te brengen. Met een paar kleine aanpassingen in uw voedingspatroon kunnen u veel van de dingen die u lekker vindt gewoon blijven eten en toch afvallen. De meeste van onderstaande suggesties zijn van toepassing op de dagelijkse voedselbereiding en helpen u af te vallen en daarna op gewicht te blijven.
Tips
Als u voor uzelf of uw gezin kookt, dan betekent dit dat u zeggenschap hebt over alles wat u eet. Het handige is dat u dan van tevoren alle vetrandjes kunt wegsnijden en de sauzen met vetarme ingrediënten kunt bereiden. Een enkele keer kunt u natuurlijk best uit eten gaan of een kant-en-klare maaltijd kopen, maar afvallen is veel makkelijker als u zelf het eten klaarmaakt. Hieronder staan enkele manieren om maaltijden te bereiden die zowel vetarm en caloriearm zijn als smakelijk en voedzaam.
* Kies magere stukken vlees en snijd vetrandjes eraf.
* Gebruik vetarme alternatieven. Kies liever een rode saus (bijvoorbeeld tomatenketchup) of fritessaus met maximaal 10% olie in plaats van mayonaise Kies liever 20+ of 30+ kaas in plaats van volvette (48+)kaas. Neem kleinere porties van een pittiger kaas, zodat u wel van de smaak kunt genieten, maar minder vet binnenkrijgt Kies magere of halfvolle yoghurt, kwark en melk in plaats van de volle varianten
* Snijd de korsten van kaas en de randjes van vleeswaren en spek, want juist daar zit vaak heel veel vet.
* Breng het eten op smaak met verse en gedroogde kruiden in plaats van olie.
* Gebruik groente of sla in plaats van mayonaise als u uw boterhammen anders te droog vindt.
* Stomen, grillen en pocheren zijn bereidingswijzen waarbij weinig of geen vet nodig is.
* Liever niet braden en frituren.
* Probeer eens een wok. Daar hoeft maar weinig olie in, en op hoog vuur wordt het voedsel snel dichtgeschroeid en gaar, waardoor de voedingsstoffen bewaard blijven.
* Wees zuinig in het gebruik van vet en olie bij het bereiden van de maaltijden. Kies bij voorkeur een vetsoort die weinig verzadigd vet bevat. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaataandoeningen. Op het etiket kunt u de vetsamenstelling vinden. Olijfolie en vloeibare bak- en braadproducten zijn goede keuzes.
* Smeer weinig vet op de boterham. Kies bij voorkeur een product dat weinig vet bevat, zoals halvarine. Daarnaast speelt de soort vet een rol. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Kies dus voor weinig verzadigd vet (zie etiket). Het is niet verstandig om het brood helemaal niet te smeren. U mist dan de vitamine D en A en de onverzadigde vetten.
* Neem in plaats van vetrijke tussendoortjes als koekjes, chips en gebak een gezond en vezelrijk alternatief, zoals fruit, groente of volkoren graanproducten.
* Eet lekker veel fruit en groente: ze zitten boordevol voedingsstoffen en zijn arm aan vet en calorieën.
* Alcohol kan een oorzaak zijn van gewichtstoename. Veel mensen staan er niet bij stil dat in alcohol veel calorieën zitten. Bovendien bevat alcohol geen voedingsstoffen, waardoor drank alleen 'lege' calorieën levert. Denk er ook aan dat het voor alle aspecten van uw gezondheid belangrijk is met mate alcohol te drinken. Bovendien: hoe meer alcohol u gebruikt, des te makkelijker verliest u de wilskracht die nodig is om af te vallen.
* Kook groenten niet te lang, want dan kunnen de vitaminen verloren gaan: eet groente liever 'al dente' (knapperig en stevig).
* Kook groenten in weinig water, want anders worden veel van de vitaminen door het water opgenomen en gooit u deze weg met het kookvocht.
Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht naquote:Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..
Misschien dat er iemand is die er meer vanaf weet? Isa misschien?
Misschien helpt een koude douche...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht naIk heb al argumenten voor en tegen in mijn hersens gevonden, maar de combinatie lukt niet.
heb je het nu over mij? Als ik naar beneden kijk zie ik genoeg bewijs dat ik een zij ben hoor...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het al zo koud, wil hij het ṇg kouder maken
bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...quote:Op zondag 4 januari 2009 15:18 schreef Isabeau het volgende:
H en J zitten naast elkaaren ik had altijd al het vermoeden dat je een zij was
Maar je verslagen zijn af!![]()
en met gladheid moeten rijden lijkt me ook niks. Vooral niet als je ook een stuk langs het kanaal moet.
Met een grote rode penquote:Op zondag 4 januari 2009 15:20 schreef teigan het volgende:
[..]
bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...
ik maak een beoordelingsformulier in Word. Maar hij is zo dom geweest om de helft te copy pasten (paar dingen moet je een aantal keer herhalen), en daar nog de grootste fouten in te laten zitten... Jammer voor hem.....quote:
Weet wel dat een instructrice van een sport die ik ooit deed veeeeeeeeeeeel te weinig at voor de hoeveelheid uren die ze per dag sportte. En die viel dus inderdaad geen gram af, was niet dik, maar voor iemand die zo veel sport zwaarder dan je zou verwachten.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:
[..]
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..
Misschien dat er iemand is die er meer vanaf weet? Isa misschien?
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Sanne!! Doe jij dat nou ook, elke keer als je de weegschaal ziet er op gaan staan en dan kijken of het rood of groen wordt?
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...quote:Op zondag 4 januari 2009 19:52 schreef Troel het volgende:
Ik zag net Erica Terpstra en wat is die afgevallen
(Maarja, met een dietiste, een personal trainer, een gedragstherapeut en overleg met koks zodat ze het juiste te eten krijgt, tja, dat maakt het wel makkelijker dan het helemaal in je eentje te moeten doen. Maar chapeau!)
Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulpquote:Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
En vergeet niet dat ze dus ook shakes meenam naar etentjes enzo waar ze naar toe moest.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulp
Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*quote:Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Levitation het volgende:
Ben vandaag maar weer eens begonnen met netjes 3 maaltijden en fruit tussendoor te eten. Mijn lijf is compleet van slag. Heb constant honger en wil steeds eten gaan kopen.
Maar ik moet gewoon weer netjes gezond gaan leven, afgelopen weken was compleet bal.
Beetje uitmiddelen zou mooi zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:35 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*
Gisteren 18 uur achter elkaar niks gegeten of gedronken. Vandaag ook geen honger, net ontbeten omdat ik zo duizelig was door het niet eten, maar honger? Nee hoor...
Dus ik wil best een beetje van jouw honger overnemen.
Thuis drink ik gek genoeg alleen maar water. Heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan fris of wat dan ook. Op het werk drink ik veel thee met een zoetje.quote:Op maandag 5 januari 2009 08:52 schreef Fuente het volgende:
Oeps Levitation! Wel goed voor de beweging
Ik heb me vanmorgen op de wii fit gesleept, nou, zo fit ben ik nietMaar goed, komende tijd maar eens daarmee aan de slag en over een paar weken rustig gaan hardlopen. En nu maar braaf aan het water
Wat drinken jullie allemaal op een dag? Voornamelijk water? Ik ben een smaakjes-mens. Misschien moet ik wat meer thee drinken, maar ik ben geen superfan van ongezoete thee, en om er nou zoetjes in te gooienlijkt me ook niet echt goed vanwege de stofjes die erin zitten...
Ik kan thee niet zonder zoetjes drinken, maar wel die marokkaanse kruidenthee van lipton (met van die piramide zakjes). Die is heel zacht en beetje zoet van nature, welicht een optie?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:28 schreef Maeghan het volgende:
Fuente, je kunt ook proberen wat zoetere smaken thee te nemen, zoals honingthee of kokosthee... Die zijn van nature wat zoeter, hoef je er geen suiker in te doen.
Snackt/snoept hij vaak?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef teigan het volgende:
Hm, mijnzit een XXL zak chips leeg te eten, en ik word eigenlijk alleen maar misselijk bij het idee...
ik pak zo maar even wat fruit denk ik.
nee, het valt wel mee.. Hij heeft nu net zijn eerste "werkdag" weer gehad (vorstverlet, dus hij heeft de komende 1,5 week nog weinig te doen), en dan lust hij weer wat meer.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Snackt/snoept hij vaak?
Ik woon nog bij mijn ouders en die doen dat nog steeds vaak maar dat heeft zo'n beetje hetzelfde effect op mij als jij beschrijft.
Maar als ik samenwoon met mijn vriendje dan komt die zooi er niet meer ingelukkig is hij ook wel van het gezonde eten, ook gelukkig voor zijn lichaam natuurlijk
Soep in zak heb ik!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:45 schreef Liejannuh het volgende:
Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.
Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!![]()
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.![]()
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
Ligt aan je lengte, je gewicht, geslacht en leeftijd.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:08 schreef Miss_S het volgende:
Hoeveel punten mag je in totaal op een dag?
En waarom precies?quote:Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef SHE het volgende:
[..]
En waarom precies?
En het is natuurlijk onzin te denken dat je makkelijker afvalt als je een pt of dietist hebt.
Met de komst van internet kun je alles vinden wat je wilt.
Discipline is helaas niet te downloaden, die moet je zelf maken.
Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:25 schreef teigan het volgende:
[..]
Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..
Misschien is dat wat krom denken van mij, maar ik heb een beetje het idee dat mensen die naar shakes grijpen alleen maar snel af willen vallen, en niet echt nadenken over wat er gaat komen als ze op hun ideale gewicht zijn....
Eén point is ongeveer 60 kcal, maar je weet het pas zeker als je ook het vetpercentage invoert.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:18 schreef teigan het volgende:
en 1 point staat gelijk aan een bepaald aantal kcal?
Ik heb een aantal jaren geleden wel eens zo'n boekje ingekeken, was best grappig om te zien dat je met een bigmac al bijna aan je dagpunten zat...
misschien heb ik wel de verkeerde mensen gezien die het deden. Ze pakten slimfast shakes om snel af te vallen voor de vakantie, en na de vakantie waren ze al snel weer terug op hun startgewicht..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.
quote:De methode waarmee Erica Terpstra is afgevallen, met maaltijdvervangers, is onnodig lijden en onnodig duur. Dat zegt Ir. Yneke Vocking, auteur van 'De Afvallers XXL, dé succesformule voor een gezond gewicht'. Terpstra viel af met zakjes, maaltijdvervangers. 'Iemand met zoveel overgewicht hoeft niet aan de maaltijdvervangers', zegt Vocking. 'Met zes keer per dag normaal eten, zoals ik in mijn boek propageer, zou Terpstra ook haar 40 kilo zijn kwijtgeraakt. Op een veel prettiger manier en met meer kans op blijvend resultaat. Met zoveel professionals om zich heen, zou ze beter moeten weten. Nu heeft ze niets opgestoken en vergt het voor haar een enorme discipline om de kilo's eraf te houden.'
Als Terpstra een officieel diner had, maakte ze thuis een pannenkoekje klaar en nam dat in haar galatasje mee, zo beschrijft ze in haar onlangs verschenen boek. 'Belachelijk', zegt Vocking daarover. 'Met een beetje beleid kan ze prima kiezen uit wat haar wordt voorgeschoteld. Als je weet te kiezen, kun je heerlijk eten. Ze is voor de makkelijkste weg gegaan. Maar daar leer je niets van. Ik ben benieuwd hoe Terpstra dat in de toekomst gaat doen. Blijft ze pannenkoekjes eten of kan ze met kerst een lekker stukje zalm nemen?'
Vocking prijst wel het vele sporten dat Terpstra heeft gedaan. Maar ze zou nog lekkerder gesport hebben, als ze niet alleen maar maaltijdvervangers had genomen maar gezond en lekker had gegeten, aldus Vocking.
dit was toen ook het artikel wat ik gelezen heb.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind de mening van Yneke Vocking eigenlijk wel verwoorden wat ik vind van het dieet van Erica Terpstra.
[..]
Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:34 schreef Sanne het volgende:
Het is een hele prestatie van Erica Terpstra. Met of zonder shakes.
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houdt.
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezienquote:Op maandag 5 januari 2009 20:52 schreef SHE het volgende:
Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.
jaloers op het gewicht waar je op eindigde ja... Jaloers op de methode, nee...quote:Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezienJa, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
Nou, dat valt mij dus ook op.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezienJa, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
zo zou je het ook kunnen noemen.. Voor mezelf heb ik de overtuiging dat ik niets waard ben zolang ik dik ben, en dan hoeft ook niemand veel van mij te verwachten..quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Sjeen het volgende:
Of een onbewust beschermlaagje Teigan... Dat is het voor mij namelijk
ik zat eergisteren nog aan je te denken, je wilde je toen melden na de herfstvakantie, maar ik had heel weinig van je gezien...quote:Op maandag 5 januari 2009 21:38 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik ben vandaag ook weer begonnen. Sinds de trouwdag in april ben ik 13 kilo aangekomen en dat is gewoon véél te veel. Bij een gewicht van begin 80 voelde ik me prima, nu voel ik me weer moddervet. En dat is ook zo, want de weegschaal gaf 95,9 aan...Bijna weer terug op de 100 kilo van 2003... *zucht*
Dus vanaf vandaag gaan we er weer vol frisse moed tegenaan
Waarom schaam je je daarvoor?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Sjeen het volgende:
Of een onbewust beschermlaagje Teigan... Dat is het voor mij namelijk
Ja maar wat is er tof aan als het binnen een jaar er weer dubbel aan zit?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom schaam je je daarvoor?
Voor IEDEREEN die iets overgewicht heeft is dat het.
Zelfs een paar pondjes extra is dat. Namelijk niet meer de focus op jezelf leggen, maar bijv op een relatie. ( reden nr 1 dat vrouwen dikker worden trouwens )
Daarom kan ik er ook des te giftiger van worden als ik uitspraken lees als
' nou, maar zien of ze het eraf houd '
' nou, die gaat echt jojo-en hoor '
Alsof het al niet een overwinning an sich is dat iemand besluit zichzelf op de eerste plaats te zetten![]()
Daar is al een hoop moed voor nodig.
En het zijn ook altijd vrouwen die dat doen. Mannen zou elkaar op de schouder rossen en zeggen ' dat is tof , pik '
Wie zegt dat dat gebeurt?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:06 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja maar wat is er tof aan als het binnen een jaar er weer dubbel aan zit?
Tuurlijk is het een goed begin om aan jezelf te denken, maar dat stopt niet na die dieettijd dat moet je wel volhouden
Omdat dat onbewuste beschermlaagje in mijn geval helemaal nergens voor nodig is. Ik ben prima zoals ik ben, mentaal dan hequote:Op maandag 5 januari 2009 22:03 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom schaam je je daarvoor?
Voor IEDEREEN die iets overgewicht heeft is dat het.
Zelfs een paar pondjes extra is dat. Namelijk niet meer de focus op jezelf leggen, maar bijv op een relatie. ( reden nr 1 dat vrouwen dikker worden trouwens )
Daarom kan ik er ook des te giftiger van worden als ik uitspraken lees als
' nou, maar zien of ze het eraf houd '
' nou, die gaat echt jojo-en hoor '
Alsof het al niet een overwinning an sich is dat iemand besluit zichzelf op de eerste plaats te zetten![]()
En het zijn ook altijd vrouwen die dat doen. Mannen zou elkaar op de schouder rossen en zeggen ' dat is tof , pik '
Dat staat nergens, maar dat zie je wel erg vaakquote:Op maandag 5 januari 2009 22:08 schreef SHE het volgende:
[..]
Wie zegt dat dat gebeurt?
![]()
Waar staat precies dat wanneer je eindelijk op streef zit, meteen je gewicht weer verdubbelt? Enlighten me!
Ik ken persoonlijk niet zoveel falers.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef teigan het volgende:
Maar waarom gaat het dan nog zo vaak mis SHE?
Zijn die dames die veel afvallen en dan weer veel aankomen het ineens zat om zichzelf op de eerste plaats te zetten? Of is hun afvallen toch stiekem niet zichzelf op de eerste plek zetten, maar iemand anders plezieren?
Jammergenoeg ga ik je antwoord vandaag niet meer lezen, ik ga nu richting bed, lees het morgen wel..
en jezelf op 1 zetten is heel moeilijk, ik heb nu net een dag zo weten te misbesteden dat ik geen minuut tijd aan mezelf heb besteed, en ook morgen gaat me dat waarschijnlijk weer lukken. Nog tips om dat te veranderen?
Ik vond je ook wel een lekker dierquote:Op maandag 5 januari 2009 22:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Omdat dat onbewuste beschermlaagje in mijn geval helemaal nergens voor nodig is. Ik ben prima zoals ik ben, mentaal dan hefunctioneer goed in mijn werk, heb een schat van een dochter en een geweldige vriend. Hoef me eigenlijk helemaal nergens voor te beschermen
Ah..je bent dus gewoon opstandig?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:22 schreef Sjeen het volgende:
Da's wederzijds
Waarom ik het doe... Geen idee, het is gelukkig wel steeds minder aan het worden door de jaren heen
Johquote:Op maandag 5 januari 2009 22:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Ah..je bent dus gewoon opstandig?
Dat vind ik eigenlijk wel bij je passen
En dit klopt dus echt.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:03 schreef SHE het volgende:
Jij kent bijna geen falers? Moet je kijken hier in dit topic. Ik bedoel het niet lullig voor de mensen die hier zitten en ik hoor er zelf ook bij. Er zitten zo veel mensen die het er niet af krijgen of die afvallen en een jaar later weer terugkomen. Ik ben van 93,6 ook al eens naar 81,1 gegaan en toch zit ik daar niet meer.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik ken persoonlijk niet zoveel falers.
De enige jojo-ers die ik ken zijn mensen die afvallen om heel veel redenen behalve zelfliefde. En dan nog zijn het er echt heel weinig. Ik kan me er zelfs maar 1 voor de geest halen.
Afvallen is niet alleen gewicht verliezen, maar ook bagage. En daarmee jezelf ontdoen van ongezonde gewoonten.
Zoals de gewoonte om geen seconde aan jezelf te besteden
Wat dacht je van de mogelijkheid dat ik wel in een positieve omgeving verkeer?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Jij kent bijna geen falers? Moet je kijken hier in dit topic. Ik bedoel het niet lullig voor de mensen die hier zitten en ik hoor er zelf ook bij. Er zitten zo veel mensen die het er niet af krijgen of die afvallen en een jaar later weer terugkomen. Ik ben van 93,6 ook al eens naar 81,1 gegaan en toch zit ik daar niet meer.
Dus als je geen falers kent, misschien moet je je dan eens afvragen of ze niet gewoon negeert, want ze zijn er genoeg.
Overigens bestaat mijn halve familie zo'n beetje uit jojo'ers. Mijn vader is in tien jaar tijd bij elkaar misschien wel honderd kilo afgevallen in verschillende pogingen, toch weegt ie nu zwaarder dan ooit. Ik heb meerdere verre familieleden die een paar jaar geleden flink zijn afgevallen, met een dieet of bij een dietist, maar die inmiddels aan een zuurstoftank slapen door hun overgewicht.
Eerlijkgezegd, ik vraag me zelfs af of ik irl iemand ken die is afgevallen en het eraf gehouden heeft...
Dan begrijp ik je uitgangspunt, maar jouw wereld is niet de universele waarheid. Er is veel meer daar buitenquote:Op maandag 5 januari 2009 22:59 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Overigens bestaat mijn halve familie zo'n beetje uit jojo'ers. Mijn vader is in tien jaar tijd bij elkaar misschien wel honderd kilo afgevallen in verschillende pogingen, toch weegt ie nu zwaarder dan ooit. Ik heb meerdere verre familieleden die een paar jaar geleden flink zijn afgevallen, met een dieet of bij een dietist, maar die inmiddels aan een zuurstoftank slapen door hun overgewicht.
Eerlijkgezegd, ik vraag me zelfs af of ik irl iemand ken die is afgevallen en het eraf gehouden heeft...
En ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom dat anders zou moeten!quote:Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
En dit klopt dus echt.
Ook vandaag nog. Een collega zat mij wat prive foto's te tonen van de schaatstocht die hij dit week-end gemaakt heeft. Na de laatste foto sprong het programma door naar een foto van hem 5 jaar terug waarop hij 20 kilo zwaarder was.
Hij zo van 'ja vroeger was ik echt te dik, maar recent ben ik flink afgevallen'. Waarop mijn reactie inderdaad was 'goed gedaan man'.
En ja dat meen ik. Ik ben blij voor mensen die iets presteren.
Je kunt echt slammin' schnitzels maken van kalkoenfilet of kalfquote:Op maandag 5 januari 2009 23:41 schreef Blinker het volgende:
Bah, de laatste week flink ziek geweest.
Hopelijk ben ik er nog een beetje van afgevallen, maar ben nog niet op de weegschaal geweest.
De feestdagen zijn nu gelukkig weer voorbij (ben niet zo netjes geweest) en nu er weer vol tegen aan.
Het enige wat ik erg moeilijk vind om lekker vlees te laten staan in de avond.
Je mag bijvoorbeeld wel kipfilet eten, maar ik ben daar helemaal niet gek op.
Ik ben meer van de schniztels
Wat eet de rest s'avonds voor vlees?
Een optie zou kunnen zijn om ook het lekkere vlees wel te nemen, echter neem een kleine portie. 75g schnitzel krijg je ongeveer 250kcal mee binnen. Als je dat dan samen neemt met veel groente, normale portie zuivel (low fat) en een beetje rijst of aardappelen, zit je nog prima op schema.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:41 schreef Blinker het volgende:
Bah, de laatste week flink ziek geweest.
Hopelijk ben ik er nog een beetje van afgevallen, maar ben nog niet op de weegschaal geweest.
De feestdagen zijn nu gelukkig weer voorbij (ben niet zo netjes geweest) en nu er weer vol tegen aan.
Het enige wat ik erg moeilijk vind om lekker vlees te laten staan in de avond.
Je mag bijvoorbeeld wel kipfilet eten, maar ik ben daar helemaal niet gek op.
Ik ben meer van de schniztels
Wat eet de rest s'avonds voor vlees?
Dat dus. En daarom is oordelen dat je eigen methode of die van je guru zoveel beter is zo makkelijk, maar volkomen zot. Ik weet zeker dat Erica het al op diverse andere manieren heeft geprobeerd en dat werkte blijkbaar niet en dit wel. Good for her.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:12 schreef freecell het volgende:
Het gaat erom de methode te vinden die bij je past toch?![]()
Leuke weegschaalquote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:16 schreef Sanne het volgende:
De weegschaal knipperde groen!
Het werkt wel het tellen, ik wist het!
Je kan er ook in het donker op gaan staanquote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:16 schreef Sanne het volgende:
Het was vanmorgen -12 toen ik de deur uit ging (6.45u).quote:
Tjonge, wat een temperatuur verschillen weer tussen de kust en hier in Brabant!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Het was hier -3 toen ik wegreed om 8 uur vanochtend.
Ik kan morgen dus best gaan fietsen, want dan doe ik er een uur over en met de auto vanochtend 45 minuten.
Mijn computer meld overigens dat ik rustiger moet werken.
Zeker met een uur fietsen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:26 schreef Liejannuh het volgende:
-12 is ook te koud.Volgens mij krijg je dan bijna bevriezingsverschijnselen. Ik wil er iig niet aan denken hoe mijn tenen er dan blij liggen.
I know.quote:Hier is het overigens ook de zee die de tempratuur redelijk houdt.
Wat een luxe!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:54 schreef Fuente het volgende:
Brrrrr!
Het is hier min 9, ik blijf toch maar mooi binnen
Dat is niet alleen een erg goed idee, maar klinkt ook heel erg lekkerquote:Op maandag 5 januari 2009 23:46 schreef SHE het volgende:
[..]
Je kunt echt slammin' schnitzels maken van kalkoenfilet of kalf
Supermager en fingerlicking yummy 4 the tummy!
Kalkoen of kalfsfilets plat slaan of door je slager laten doen
Thuis peper en zout erop
Dan door de bloem en afkloppen, dan door een geklutst ei, dan door paneer ( die je prima zelf kan maken van oud volkorenbrood of zuurdesem en zout+kruiden )
Plens olie in de pan, bakken tot ze goudbruin zijn en dan afdeppen met keukenpapier
De volgende dag het lekkerst![]()
( Ik eet ze als lunch op een stuk volkoren stokbrood, met vetarme/suikerarme mayo, veeeel sla/tomaat en komkommer )
Traktatie!
Ja hey, ik was wel om 6 uur wakker omdat de kleinste klaar was voor een flesjequote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:58 schreef Levitation het volgende:
[..]
Wat een luxe!Ik moest gewoon om 8 uur op mijn werk zijn.
Ik was ook om 6 uur wakker en moest er ook meteen uit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:12 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ja hey, ik was wel om 6 uur wakker omdat de kleinste klaar was voor een flesje![]()
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dit meisje gaat afvallen, 10 september moet ik in een mooie trouwjurk passen
Ik ben alleen hopeloos met bijhouden, dus ik zal zo nu en dan hier posten
Welkom, gefeliciteerd en succesquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Dit meisje gaat afvallen, 10 september moet ik in een mooie trouwjurk passen
Ik ben alleen hopeloos met bijhouden, dus ik zal zo nu en dan hier posten
waarom zou je zoutloos eten? Zout is niet slecht, teveel zout is slecht. Maar da's met alles waar te voor staatquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:29 schreef Troel het volgende:
SHE, waarom doe je zout op die schnitzels? Is zoutloos niet beter?
Elke dagquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
waarom zou je zoutloos eten? Zout is niet slecht, teveel zout is slecht. Maar da's met alles waar te voor staat
Ik heb vannacht heerlijk geslapenVanochtend weer gefietst op de hometrainer en 't ging écht stukken beter dan gisteren
Vanaaf naar de sportschool om te fitnessen, ben benieuwd hou druk het zal zijn
Hoevaak wegen jullie je in een week?
Ja dat doe ik ook. Elke dag even wegen, maar eens per week gewoon het resultaat noteren zeg maar.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef Miss_S het volgende:
Als ik me weer ga wegen ook elke dagmaar een echte officiele weegdag
Advies is 1 keer per week. Dat is omdat je gewicht nogal kan fluctueren en je bij 1 keer per week wegen niet alle ruis hebt van een keer meer of minder plassen.quote:
Behalve tevredenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
waarom zou je zoutloos eten? Zout is niet slecht, teveel zout is slecht. Maar da's met alles waar te voor staat
Ik heb vannacht heerlijk geslapenVanochtend weer gefietst op de hometrainer en 't ging écht stukken beter dan gisteren
Zie mijn reactie.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:45 schreef _aurum_ het volgende:
maar werkt dat dan niet demotiverend als je een dag stilstaat of bijkomt?
Daar ben ik altijd bang voor...
Welkom Take_A_Picture
Op zich ben ik het met je eens wat dat betreft, maar aan de andere kant is het misschien mogelijk dat jij iets als steken en duwen ziet wat het niet is. Als ik zeg 'eerst maar eens zien of het eraf blijft' bijvoorbeeld, denk ik niet 'ik hoop dat diegene weer dik wordt'. Ik denk alleen aan al die mensen die ik ken die te dik zijn en het er na tig pogingen niet af hebben of weer op hun startpunt zijn (of hoger) en aan mijn eigen ervaringen. Ik kan zo, zonder moeite, een stuk of 12 mensen opnoemen die de kilo's er niet af krijgen of niet af hebben weten te houden. Na lang verzinnen heb ik dan een stel weten te bedenken wat blijvend resultaat heeft weten te behalen (en dat zijn kennissen van iemand anders die ik jaren geleden voor het laatst heb gezien - daar dacht ik dus niet zo snel aan). Dus dan is het toch logisch dat als iemand zegt dat ie 20 kilo afgevallen is met weet-ik-wat-voor vreemde methode, dat ik dan terugdenk aan de mensen die ik ken die ook van die rare dingen gedaan hebben en die vervolgens weer even zwaar waren na een jaar? Dat is geen afgunst of zo, maar mijn ervaring.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef SHE het volgende:
En die zuigt hier op internet.
De steken en duwen vliegen je om de oren
Ja. Maar eerlijkgezegd geloof ik daar dan weer niet in. Ik ren altijd hard weg voor dat soort mensen en zodra ik de neus van Ratelband in beeld zie gaat de tv acuut op een andere zender.quote:Ik geloof wel in de Ratelband methodiek. Als jij niet in jezelf gelooft, laat dan in godsnaam een ander je ervan overtuigen.
Mensen zijn makkelijk beinvloedbaar en dan liever ten positieve, dan op een lelijke manier.
Snappie?
Mannen zijn ook weleens afgunstig. Die trekken soms lekker met hun sleutelbos een kras over de nieuwe auto van de buurman of zo.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:24 schreef SHE het volgende:
Mannen hebben daar denk ik minder last van. Of geen zin om daar over na te denken
Dat vind ik nou echt een wijvenstreekquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Mannen zijn ook weleens afgunstig, maar die uiten het anders. Die trekken met hun sleutels een kras over de nieuwe auto van de buurman of zo. Dat gebeurt ook...
Daar kwam inderdaad ook mijn reactie vandaanquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Op zich ben ik het met je eens wat dat betreft, maar aan de andere kant is het misschien mogelijk dat jij iets als steken en duwen ziet wat het niet is. Als ik zeg 'eerst maar eens zien of het eraf blijft' bijvoorbeeld, denk ik niet 'ik hoop dat diegene weer dik wordt'. Ik denk alleen aan al die mensen die ik ken die te dik zijn en het er na tig pogingen niet af hebben of weer op hun startpunt zijn (of hoger) en aan mijn eigen ervaringen. Ik kan zo, zonder moeite, een stuk of 12 mensen opnoemen die de kilo's er niet af krijgen of niet af hebben weten te houden. Na lang verzinnen heb ik dan een stel weten te bedenken wat blijvend resultaat heeft weten te behalen (en dat zijn kennissen van iemand anders die ik jaren geleden voor het laatst heb gezien - daar dacht ik dus niet zo snel aan). Dus dan is het toch logisch dat als iemand zegt dat ie 20 kilo afgevallen is met weet-ik-wat-voor vreemde methode, dat ik dan terugdenk aan de mensen die ik ken die ook van die rare dingen gedaan hebben en die vervolgens weer even zwaar waren na een jaar? Dat is geen afgunst of zo, maar mijn ervaring.
[..]
Dankjewelquote:
Dan zat er wel een kras op de nieuwe wasautomaat =Pquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:31 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat vind ik nou echt een wijvenstreek
Ook bij jezelf niet dan? Jij was er aardig van overtuigd dat het jou wel zou lukkenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Daar kwam inderdaad ook mijn reactie vandaan
Ik ken eigenlijk niemand waarbij het gewicht er echt afgebleven is....
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Troel het volgende:
Behalve tevreden
Ik gebruik dus echt nooit extra zout, behalve op ei en patat. Ook nooit gedaan, niet eens vanwege het zoutloos hoor, maar ook omdat ik het zonder ook lekker vind smaken.
Niet aan Eddy Emmer?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:16 schreef Sjeen het volgende:
Ik moet steeds aan Fred Emmer denken als ik MyAT bekijk
Ik wou nu serieus gaan typen "maar ik ken mezelf niet"quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook bij jezelf niet dan? Jij was er aardig van overtuigd dat het jou wel zou lukken
Praat ie ook tegen je?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:16 schreef Sanne het volgende:
1 keer per week, en altijd rond hetzelfde tijdstip.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Oh ja en dit dus. Niet alleen maar KG meten, maar ook cm van je middelomtrek.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef Levitation het volgende:
En onthoud: het is maar een cijfertje. Nooit gek laten maken door de weegschaal. Je kunt naast je gewicht bijvoorbeeld ook je tailleomtrek bijhouden, dat samen is betrouwbaarder dan je gewicht alleen.
Dank je, ik heb er vandaag 1 gevonden.quote:Op zondag 4 januari 2009 06:40 schreef Isabeau het volgende:
dyna18: je loopt een willekeurige HEMA in en je kijkt even bij het naaigaren etc. Daar heb je voor een klein prijsje meetlinten hangen
Makkelijkste? Alle waarden die je tot nu toe gemeten hebt ophogen met 4cm en dan met het goede meetlint verder wegen. Of er gewoon niets om geven, kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Dank je, ik heb er vandaag 1 gevonden.
Vreemde is dat deze dus alleen 4 cm meer aangeeft dan mijn bouwlint
Als ik ze naast elkaar leg is 1 meter toch precies gelijk bij beiden, maar om mijn middel geeft deze nieuwe gewoon flink meer aan...
Ik neem aan dat het plastic meetlint het nauwkeurigst is.... maar dat betekend wel dat al mijn oude resultaten niet meer kloppen... Wat zouden jullie doen?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Daar kwam inderdaad ook mijn reactie vandaan
Ik ken eigenlijk niemand waarbij het gewicht er echt afgebleven is....
quote:'Oprah Winfrey was depressief' van onze redactie
AMSTERDAM - Hoewel Oprah Winfrey zich schaamt voor de twintig kilo die ze is aangekomen, schaamt ze zich er absoluut niet voor om er in haar talkshow uitgebreid op in te gaan.
De talkshowkoningin bekende op televisie dat ze zichzelf vorig jaar "had opgegeven", zo meldt PerezHilton.com. Fitnessgoeroe en adviseur Bob Greene suggereerde na deze bekentenis dat Oprah vorig jaar waarschijnlijk last heeft gehad van een milde depressie:"Ik keek in haar ogen, en ze wás er gewoon niet", vertelt hij aan het publiek. "Ze was erg afwezig en afgeleid. Voor mij was het ontzettend verontrustend. Volgens mij had ze het gevoel dat ze haar levenslust kwijt was en dat was voor mij het meest triest."
Maar Oprah zou Oprah niet zijn als ze niet uit haar diepe dal was geklauterd, klaar om de strijd weer aan te gaan: "Vorig jaar verborg ik mijn lichaam omdat ik niet wilde dat jullie het zagen. Hier stond ik dan. Eén van de meest zichtbare mensen op aarde, deed haar best om haar lichaam te verstoppen. Ik weet nu dat als je genoeg van jezelf houdt, je voor jezelf kan zorgen. Je moet jezelf als prioriteit stellen."
Uhh...mis ik iets of doe je een crashdieet?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:02 schreef Sanne het volgende:
Vandaag keurig ontbeten met een zak wortelen en 1 echte cappuccino.
Geluncht met 1 banaan (2 points), 1 appel en 1 sinaasappel en een beker optimel.
Ik dieet niet, ik ben gestopt met roken en blowen en probeer er dit keer geen 20 kilo aan te kanen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Uhh...mis ik iets of doe je een crashdieet?
Volgens mij is hier weinig keurigs aan of je moet het echte eten weggelaten hebben...
Volgens mij kan je beter die flesjes wijn laten staan en die punten voor normaal eten gebruiken
Ik weet niet hoelang je dit wilt gaan doen maar denk dat roken en blowen bijna gezonder is dan dit etenspatroon als je het lang volhoud.....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:22 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik dieet niet, ik ben gestopt met roken en blowen en probeer er dit keer geen 20 kilo aan te kanen.
Dat die 2 wijntjes geen goede voedingsstoffen zijn begrijp ik zelf ook wel.
Pardon? Waar concludeer jij dit uit? Vind je wel erg kort door de bocht.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:24 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik weet niet hoelang je dit wilt gaan doen maar denk dat roken en blowen bijna gezonder is dan dit etenspatroon als je het lang volhoud.....
Maar dat wijntje is voor jou belangrijker dan echte voedingsstoffen binnen te krijgen die je de hele dag niet binnen krijgt?
Je lijstjes die je postsquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:25 schreef Sanne het volgende:
[..]
Pardon? Waar concludeer jij dit uit? Vind je wel erg kort door de bocht.
Thanksquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Miss S bedoelt dat wortelen en cappuccino nou niet bepaald een keurig ontbijt zijn. Er ontbreken koolhydraten, eiwitten en vetten. Hetzelfde voor de lunch. Fruit is goed, maar 3 stuks in 1 maaltijd is behoorlijk overdreven en je eet dan gewoon vnl simpele suikers. Weer geen complexe koolhydraten en geen vetten, want in optimel zit geen vet.
Ja maar jij bent natuurlijk die GROTE UITZONDERING en jij bent NIET NORMAAL hoor!quote:
Ze heeft de vetten wel uit haar sushi gehaald.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Miss S bedoelt dat wortelen en cappuccino nou niet bepaald een keurig ontbijt zijn. Er ontbreken koolhydraten, eiwitten en vetten. Hetzelfde voor de lunch. Fruit is goed, maar 3 stuks in 1 maaltijd is behoorlijk overdreven en je eet dan gewoon vnl simpele suikers. Weer geen complexe koolhydraten en geen vetten, want in optimel zit geen vet.
Ontbijt en lunch waren wel een houtje en nee dat ontbijt is niet normaal, of zou jij het wel je dochter geven elke dag?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:39 schreef SHE het volgende:
[..]
Ze heeft de vetten wel uit haar sushi gehaald.
Het is ook weer neit zo dat op een houtje heeft zitten bijten vandaag.
En er is niets mis met een zak wortelen en een cappesjino voor onbijt
Ik denk niet dat ik kinderen cafeine geef.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:42 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ontbijt en lunch waren wel een houtje en nee dat ontbijt is niet normaal, of zou jij het wel je dochter geven elke dag?
Optimaal is het niet, er konden best nog wat groenten bij, en zelfs nog wel wat granen. Maar er zijn er weinig die elke dag optimaal eten. Sterker nog, dat heb ik niemand zowel hier als in slank zien doenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga Sanne's eten verder niet becommentariëren. Ik vind het niet in orde, jij (SHE) vindt het prima. Andere kijk op wat gezond is.
Zoals Isa hierboven heeft gezegd heeft is dat een andere mening over wat gezond is, dus in discussie gaan heeft inderdaad geen nut.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:48 schreef SHE het volgende:
[..]
Optimaal is het niet, er konden best nog wat groenten bij, en zelfs nog wel wat granen. Maar er zijn er weinig die elke dag optimaal eten. Sterker nog, dat heb ik niemand zowel hier als in slank zien doen![]()
Maar haar zo afblaffen vind ik buiten proportie. Ze heeft weinig fout gedaan.
Die discussie heeft wel degelijk nut, want verder dan geblaf en gekerm kom je niet. Probeer eens inhoudelijk commentaar te geven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Zoals Isa hierboven heeft gezegd heeft is dat een andere mening over wat gezond is, dus in discussie gaan heeft inderdaad geen nut.
Wel ben ik nog steeds benieuwd naar de wijn
Ik ga m'n best doenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:55 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug Fannetje! Kom je nu ook weer naar de meets?
Dat zou fijn zijnquote:Over twee weken ga ik naar de psychiater. Als het mee zit, kan ik over een maandje weer eerlijk meeposten.
Ik wou niet reageren maar toch nog een aller aller laatste keerquote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:53 schreef SHE het volgende:
[..]
Die discussie heeft wel degelijk nut, want verder dan geblaf en gekerm kom je niet. Probeer eens inhoudelijk commentaar te geven.
Daarbij heb je een enorm grote waffel voor iemand die nauwelijks in de buurt van streef zit en nooit een lijstje post.
En als laatste is Sanne jou geen verantwoording schuldig voor een paar wijntjes.
Ik vind het een gezonde methode dat ze met punten werkt, zo leer je dat wanneer je zondigt, je ergens moet compenseren.
Vandaag heeft ze dit prima gedaan, door weinig vetten te eten en de hoeveelheden binnen de perken te houden.
Zolang die discipline voor vandaag stand houd, en ze vanavond niet naar ongezonde snacks grijpt, is er helemaal niets aan de hand en heeft ze vandaag de traktatie van een paar wijntjes prima kunnen hebben.
Fijn dat jij dat niet stimuleert maar laat wel een ander in zijn waarde.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik wou niet reageren maar toch nog een aller aller laatste keer
Ik zit ruim voorbij mijn streef, de meiden hier weten misschien nog dat ik jaren geleden begonnen ben op 100 kilo en die kilo's heb ik er af kunnen werken helemaal alleen als jong volwassenen terwijl de volwassenen om mij heen gewoon door ongezond deden
En die kilo's zijn er nog steeds af
Lijstjes post ik inderdaad niet want ik behoor niet tot een sekte en ik stimuleer ook geen crashdieeten omdat die averechts effect hebben
Waarom voel je je eigenlijk zo aangevallen? Of is dat een van de effecten die een crashdieet met zich meebrengt?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:03 schreef Sanne het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat niet stimuleert maar laat wel een ander in zijn waarde.
En verder maak ik geen woord aan je vuil, want die ban ben jij mij niet waard.
Omdat jij mij doet denken aan een Jehova getuige.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarom voel je je eigenlijk zo aangevallen? Of is dat een van de effecten die een crashdieet met zich meebrengt?
Ik bedoel het alleen maar goed en maak me eerlijk gezegd echt zorgen om je
Je bent nog steeds te zwaar; dus misschien wat minder op anderen letten en meer van die energie in jezelf stoppen. Lijkt me heel verstandig.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik wou niet reageren maar toch nog een aller aller laatste keer
Ik zit ruim voorbij mijn streef, de meiden hier weten misschien nog dat ik jaren geleden begonnen ben op 100 kilo en die kilo's heb ik er af kunnen werken helemaal alleen als jong volwassenen terwijl de volwassenen om mij heen gewoon door ongezond deden
En die kilo's zijn er nog steeds af
Lijstjes post ik inderdaad niet want ik behoor niet tot een sekte en ik stimuleer ook geen crashdieeten omdat die averechts effect hebben
Thanks babe.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:19 schreef Liejannuh het volgende:
Sanne, www.hungrygirl.com is misschien wel een leuke site. Die doen ook alles met WW points en hebben volgens mij behoorlijk leuke recepten op de site staan.
Ik moet wel echt dom en blond zijn dat ik nog steeds op je reageer maar ik laat me niet zeggen dat ik te zwaar ben sorryquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Je bent nog steeds te zwaar; dus misschien wat minder op anderen letten en meer van die energie in jezelf stoppen. Lijkt me heel verstandig.
Ik zou ook iets aan je karakter gaan doen trouwens; het achterbakse venijn is hemeltergend
Maar stellen de WW ook geen recepten voor of iets?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Thanks babe.
Ik verklaar de weightwatchers niet heilig hoor. Laten we dat even duidelijk stellen.
WW heeft best een goed en gezond dieet hoorquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef Sanne het volgende:
Thanks babe.
Ik verklaar de weightwatchers niet heilig hoor. Laten we dat even duidelijk stellen.
kijk, de tweede helft van die eerste zin he, die maakt dat de tweede zin volledig ongeloofwaardig.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarom voel je je eigenlijk zo aangevallen? Of is dat een van de effecten die een crashdieet met zich meebrengt?
De taart kun je ook laten liggen hoor. Bij mij lagen er gisteren slagroomsoesjes, en ik stond ervoor in de rij voor het koffieautomaat. Ik heb er even over nagedacht, en ze laten liggen, ze waren het voor mij niet waard...quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:58 schreef Jojogirl het volgende:
Mogge!
Beterschap Sjeen
Ik heb m'n eerste twee werkdagen sinds augustus er weer op zitten. Goed voor het vinden van een ritme, al ben ik er nog niet helemaal uit of het snoeptechnisch nu beter is: gisteren hadden we 2x taartMaar verder ben ik erg blij dat ik weer aan het werk ben
Oja, gisterenavond eerste softbaltraining gehad en meteen ook nog de laatste les van de nazwangerschapsgym, dus ook lekker sportief bezig geweest.
Succes voor alle nieuwe starters en welkom terug Fannetje
Ja, dat kan, maar daar had ik gisteren dus geen zin in.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:11 schreef teigan het volgende:
[..]
De taart kun je ook laten liggen hoor.
Top Teigan! Dat is nu net het belangrijkste, niet iets eten omdat het er ligt, maar omdat je er echt zin in hebt en het echt lekker vindtquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:11 schreef teigan het volgende:
[..]
De taart kun je ook laten liggen hoor. Bij mij lagen er gisteren slagroomsoesjes, en ik stond ervoor in de rij voor het koffieautomaat. Ik heb er even over nagedacht, en ze laten liggen, ze waren het voor mij niet waard...
gewoon van het 3 landen punt af sjeesenquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:29 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Top Teigan! Dat is nu net het belangrijkste, niet iets eten omdat het er ligt, maar omdat je er echt zin in hebt en het echt lekker vindt
Ik ga zo even naar huisarts, toch even naar mijn oog laten kijken... Gelukkig vriest het niet meer zo hard, nu -11Maar ik heb wel Isa weer met de slee gebracht vanmorgen en ga haar straks ook weer zo halen. Ben me nu suf aan het piekeren waar in Maastricht een fatsoenlijk bergje is om met de slee af te gaan
kan ik me ergens ook wel iets bij voorstellen, vooral als de taart er ook nog eens heerlijk uitziet...quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:28 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar daar had ik gisteren dus geen zin in.
Best kans dat het nog wordt afgelast trouwens. Ik zou van te voren even nabellen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:58 schreef Miss_S het volgende:
Ik mag trouwens morgen weer voor het eerst gaan rijden met dit weer, ben benieuwd hoe de parkeerplaats op de uni eruit ziet als het zo glad is
Das me een beetje teveel gedoequote:Op woensdag 7 januari 2009 10:54 schreef Jarno het volgende:
Freecell, het hele SHE gebeuren rekent ook redelijk radicaal af met suiker, misschien kun je daar nog wat inspiratie uithalen.
Ga lekker sporten?quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:14 schreef teigan het volgende:
Het enige waar ik nog echt suiker in doe is koffie, maar dat is dan ook meer omdat ik de laatste paar dagen mijn fruit vergeten was, en toch wat energie wilde hebben. En de ontbijtkoek en andere koeken die er in de pauze altijd liggen vind ik ook niet zo lekker.. Het enige "zoete" wat ik mezelf nu nog wel gun is een klein stukje extra pure chocola, heerlijk!
Verder probeer ik er ook echt weer op te letten dat ik niets pak waar enorm veel suiker inzit. En het maffe is dat als ik dat doe, ik na een dag ook heel veel dingen alweer veels te zoet vind.
Vandaag vind ik het wel lastiger. Het is mijn vrije dag, en ik weet even niet goed wat ik met mijn tijd aanmoet. Ik moet nog een paar lessen voorbereiden, en dat zou gewoon prioriteit moeten hebben. En het nadeel van het rondhangen is dat ik dan veel meer de neiging heb om zoete dingen te pakken.
quote:AMSTERDAM - Ben jij het nieuwe jaar begonnen met een dieet? Wees gewaarschuwd, want volgens Amerikaanse onderzoekers zijn mensen die proberen af te vallen met een streng dieet extra vatbaar voor griep.
De onderzoekers deden hun onderzoek op muizen en ontdekten dat muizen die op een caloriearm dieet werden gezet zich niet konden weren tegen het griepvirus.
Het team van de Michigan State Universtity ontdekte dat de muizen die op dieet waren een grotere kans hadden om te overlijden. Ook deden ze er veel langer over om te herstellen dan de groep muizen die gewoon mocht eten.
Volgens de onderzoekers is het dan ook niet verstandig om te starten met een dieet in het griepseizoen, maar kun je beter even een paar maanden wachten.
Lees alles over griep in de special
Ik had mezelf ook plechtig voorgenomen weer te gaan hardlopen en netjes elke dag te fietsen. Maar het weer heeft aardig roet in het eten gegooit... in Waalre is amper gestrooit, alleen de doorgaande wegen. Fietsen gaat al amper, laat staan hardlopen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ik had me ook weer voorgenomen om weer gewoon normaal en gezond te gaan eten.![]()
Ben de afgelopen maanden toch een paar kilo aangekomen en die moeten er maar weer snel vanaf. Er waren toch wel een paar broeken wat strakker gaan zitten!![]()
Eerste stap is om weer te gaan fietsen en hardlopen en weer normaal te gaan eten.
Gelukkig heb ik nu wel een broek aan die ik ooit helemaal niet meer dichtkreeg en die zit nog steeds ruim. Maar afgelopen voorjaar kon ik het ding aantrekken en uitdoen zonder de knoop open te maken!Dat wil ik weer!
Haha, lol. Ik heb gewoon het griep-dieet gedaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:52 schreef Levitation het volgende:
Diëten verhoogt de kans op griep
[..]
Nee net weer de eerste dag school, dus gewoon geen zinquote:Op woensdag 7 januari 2009 08:50 schreef _aurum_ het volgende:
@ Miss_S: Is het de vakantie of heb je gewoon geen zin om de deur uit gaan door de kou?
Sowieso lopen als het glad is, doodeng! Het lijkt hier wel 1 grote ijsbaanquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:04 schreef Liejannuh het volgende:
Hardlopen als het glad is, is doodeng! Bij iedere stap die je zet de angst om onderuit te gaan!Ik had dat al toen er een keer sneeuw lag die aan het smelten was.
Ik zie trouwens een nieuwe doelgroep voor SHE! Voetballers.
Het dooit verschrikkelijkquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:51 schreef teigan het volgende:
Jij zit daar wel goed freecell... Maar dooit het niet nu ook weer? Het lijkt niet erg koud buiten....
Hier vriest het nog steeds een graad of 4.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:10 schreef teigan het volgende:
Hier verdwijnt alle sneeuw op dit mometn, en het lijkt alleen maar nat op straat, niet glad in ieder geval..
*proest*quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Normaal doe ik dat eigenlijk ook wel, maar ik was een beetje laat en krijg dan niet direct boterhammen door mn keel.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:54 schreef teigan het volgende:
Is het niet handiger om als ontbijt en lunch een paar boterhammen te eten, en wat je nu als ontbijt en lunch hebt als tussendoortjes te zetten?
Anders heb je straks tussen je boterhammen en je avondeten een flink gat zitten, en heb je kans dat je dan gaat snoepen..
Fc Utrecht kent me alquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:04 schreef Liejannuh het volgende:
Hardlopen als het glad is, is doodeng! Bij iedere stap die je zet de angst om onderuit te gaan!Ik had dat al toen er een keer sneeuw lag die aan het smelten was.
Ik zie trouwens een nieuwe doelgroep voor SHE! Voetballers.
deze quote ik even want dit geldt ook voor mijquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ik had me ook weer voorgenomen om weer gewoon normaal en gezond te gaan eten.![]()
Ben de afgelopen maanden toch een paar kilo aangekomen en die moeten er maar weer snel vanaf. Er waren toch wel een paar broeken wat strakker gaan zitten!![]()
Eerste stap is om weer te gaan fietsen en hardlopen en weer normaal te gaan eten.
Gelukkig heb ik nu wel een broek aan die ik ooit helemaal niet meer dichtkreeg en die zit nog steeds ruim. Maar afgelopen voorjaar kon ik het ding aantrekken en uitdoen zonder de knoop open te maken!Dat wil ik weer!
Inderdaad erg mooiquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:05 schreef Riann het volgende:
Er ligt hier nog een enorme dikke laag sneeuw Wel mooi maar op de binnenwegen erg glad en glibberig
21 kan toch nog best? Ik ben op mijn 21ste nog aan een voltijds HBO opleiding begonnen. En op mijn 28ste weer aan een deeltijd HBO opleiding.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:29 schreef Miss_S het volgende:
Tot welke leeftijd vinden jullie het kunnen om met een nieuwe opleiding op de uni te beginnen?
Ik zit weer lekker te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaaktmaar begin mezelf ook een beetje te oud te vinden om weer opnieuw te beginnen (21, met dan alleen een havo, MBO+ diploma, HBO en uni P van een andere opleiding)
Naar de sportschool gewandeld (40 min), mijn fitnessprogramma gedaan (ongeveer een uur), 20 min extra geroeid en toen weer naar huis gewandeld. Ik vond het wel weer best zo.quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Liejannuh het volgende:
Wat heb je allemaal gedaan vandaag Isa?
Misschien niet te oud maar voel me gewoon zo stom dat ik dan al zoveel heb gedaan en uitgeprobeert....ik weet niet kan het niet uitleggen....quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Isabeau het volgende:
Lieve Miss S. Een grote groep mensen bij geneeskunde was al dik in de 30, 40 en zelfs in de 50(al kende ik er maar 1 van in de 50). Op de universiteit ben je met 21 heus niet oud.
Een vriendin die erover vertelde (had er eigenlijk nog nooit van gehoord) en toen ging ik terug denken aan het hbo waar interculturele pedagogiek mijn favoriete vak was. Maar ik heb al een mailtje gestuurd naar mijn studieadviseur dus inderdaad gewoon even goed over nadenkenquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ga anders eens met een studie adviseur praten Miss S.En zet eens voor jezelf op een rijtje wat je nu eigenlijk echt heel erg leuk vindt om te doen en waar je goed in bent. Niets is natuurlijk leuker dan in je werk uiteindelijk datgene te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. En hetzelfde geldt natuurlijk voor een studie.
![]()
Wat heeft je aan het twijfelen gebracht over je huidige studie trouwens?
Ik heb een alpina helm gekocht. Was 130 euro (wat niet zo'n hele rare prijs schijnt te zijn). Maar eerlijk: koop een helm die helemaal goed om je hoofd zit. Dat is het allerbelangrijkste. Een helm die te los zit is bij een ongeluk compleet waardeloos en een helm die drukpunten geeft..nouja daar krijg je hoofdpijn van. Oh en die van mij is best hipquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil misschien ook een skihelm, octo. Kan je me iets aanraden?
idd, huldequote:Op woensdag 7 januari 2009 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt een Boschebol laten staan, Fannetje!!![]()
jammerquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:20 schreef octopussy het volgende:
Misschien pas jij een helm in de uitverkoop
En worstenbroodjesquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt een Boschebol laten staan, Fannetje!!![]()
Eh.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En worstenbroodjes, die zijn bijna nog meer evil
Maar jij bent toch weer zwanger? (of heb ik dat verkeerd onthouden)quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:47 schreef Brighteyes het volgende:Ik heb dit topic gewoon gemist!
![]()
Ik ga vanavond spijbelen van het zwemmen.
Hoopte vanmiddag te kunnen tukken tegelijk met Sasha, maar daar dacht hij anders over.
En nu staat er heerlijke hachee te pruttelen, maar die is pas over een uur klaar, en dan haal ik het zwemmen niet meer. Prioriteiten stellen!
Mag best een keer, ik ben steeds tussen de feestdagen door braaf gaan zwemmen.
En nog steeds vrijwel niks aangekomen, dus een keertje met de beentjes omhoog moet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |