abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64613691
Fok! Dieetclub #270 Geen jojo?!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64613760
Had je dit al gezien Isa?
quote:
Sauna Zuidwolde in top-10 Nederland
DVHN | Gepubliceerd op 03 januari 2009, 11:01
Laatst bijgewerkt op 03 januari 2009, 14:41
Het saunacomplex van Thermen Holiday in Zuidwolde behoort volgens saunabezoekers tot de tien beste van Nederland. In een ranglijst van 130 saunabedrijven op de website www.saunachecken.nl staat de sauna in Zuidwolde op de achtste plek. De site biedt achtergrondinformatie over alle sauna's in Nederland en bezoekers kunnen er stemmen op hun favoriete sauna en beoordelingen achterlaten. De sauna in Zuidwolde, sinds juli onder de vlag van Thermen Holiday, scoort een 8,3 als gemiddelde beoordeling
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64613961
is de uitslag er al?
pi_64614019
Jaja, met een exact afgewogen 6 kilo kreeg ik 5.9 kilo op de weegschaal. Minder dus dan het weegt

Of eigenlijk:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64614056
Nee joh, die keukenweegschaal van jou deugt gewoon niet...
pi_64614075
Nog even mijn laatste post
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef teigan het volgende:
Ach, uiteindelijk gaat het toch om de dalende lijn, en hoe je kleding zit?? Het getalletje zou niet zoveel moeten uitmaken....

Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan...
pi_64614225
zo weinig kan mijn weegschaal niet meten, of hij weigert gewoon, want mijn katten wil hij niet wegen (2,5 en 3,5kg volgens de dierenarts) Deze weegschaal gaf ook ongeveer 5kg meer aan dan mijn oude (digitaal versus analoog) ijken zal wel te duur zijn
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:25:46 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64614308
Terug Vind Weeggebeuren!

AC weegt 3,7 kilo. Die andere twee laten zich niet zomaar wegen in mijn armen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64614360
Misschien wil mijn konijn er wel even opzitten, kan ik zien hoe zwaar het mormel is. Ik ben wel blij met een weegschaal die zo weinig kan meten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64614660
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
pi_64614924
tvp
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Licht Ontvlambaar zaterdag 3 januari 2009 @ 17:33:36 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64618178
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Dat deed ik met Isa ook toen ze nog niet kon staan... Nu gaat ze zelf erop staan, weegt wel helemaal 17 kilo!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64618580
Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen: ziek, koorts, misselijk, knallende koppijn, spierpijn... Ik kreeg geen hap naar binnen en heb zelfs drie slokken thee nog uitgekotst, dus die ene kerstkilo is er alweer af =P

En nu maar weer serieus aan de slag
Sanity is (not) statistical
pi_64622702
Hop Meaghan, het begin heb je gratis
pi_64626735
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:05 schreef teigan het volgende:
Had je dit al gezien Isa?
[..]

Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
pi_64626930
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:36 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
pi_64627800
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef teigan het volgende:

[..]

Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3. Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
pi_64627966
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Misschien zit het personeel van die sauna's wel de hele dag hun eigen sauna te beoordelen.....
pi_64631438

Ik heb zo'n weegschaal.
Harstikke onnauwkeurig natuurlijk, maar aangezien het menselijk lichaam makkelijk 2kg heen en weer jojoed van zichzelf is dat niet erg. Ik denk dat ik me met zo'n supernauwkeurige weegschaal die elke tiende gram weergeeft me veel meer druk maak

Ik heb trouwens nog steeds geen goed meetlint.
Ik sta me nog steeds met een bouwlint van metaal op te meten.... niet echt handig.
Enig idee waar je die dingen kunt halen?
pi_64631493
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Zo dus...
beste manier om dieren te wegen
pi_64637756
Dames en Heren

Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.

Verstandige keuze? Waarom (niet)?
pi_64638434
dyna18: je loopt een willekeurige HEMA in en je kijkt even bij het naaigaren etc. Daar heb je voor een klein prijsje meetlinten hangen

Emu, de vraag die dan bij me opkomt is: hoeveel sport je nu? Door plots héél fanatiek te gaan sporten loop je veel risico op blessures.
pi_64638575
Dat, en je lichaam raakt misschien in de war zodat je enorm veel vocht gaat vasthouden. Dat had ik toen ik gem. 5 uur per week ging sporten vanuit het niets - kwam in een week 4 1/2 kilo aan aan vocht. Ook niet fijn =P
pi_64639678
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik woon in de flat naast die sauna, maar heb me nou nooit de behoefte gehad om daar naar de sauna te gaan

@ Emu: Hoeveel wil je uberhaupt afvallen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64639740
quote:
Op zondag 4 januari 2009 04:13 schreef Emu het volgende:
Dames en Heren

Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.

Verstandige keuze? Waarom (niet)?
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
pi_64642556
Wij hebben ook een ontzettend onnauwkeurige weegschaal. Maar ik ga die emmertest ook eens doen!
pi_64642804
Ik heb zo'n weegschaal die op 100 gram nauwkeurig meet. Maar of je daar nu blij van wordt En we hebben de wii fit, die weegt ook.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64644860
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:09 schreef teigan het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoek

_aurum_ ik wil ongeveer 15 kg afvallen, meer dan voldoende goed gewicht voor mijn lichaamsbouw
pi_64645622
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:20 schreef Emu het volgende:

[..]

Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoek

_aurum_ ik wil ongeveer 15 kg afvallen, meer dan voldoende goed gewicht voor mijn lichaamsbouw
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..

Misschien dat er iemand is die er meer vanaf weet? Isa misschien?
pi_64645644
Onderstaande tips kwam ik tegen. Voor de meesten waarschijnlijk al bekend, maar misschien nog interessant voor diegene die nieuw zijn.
quote:
Afvallen: nuttige tips

Inleiding
Afvallen kan een behoorlijke uitdaging zijn, maar er zijn allerlei manieren om het onszelf een stuk makkelijker te maken. Hieronder staan enkele - veelal eenvoudige - tips om de hoeveelheid vet en calorieën in uw eten omlaag te brengen. Met een paar kleine aanpassingen in uw voedingspatroon kunnen u veel van de dingen die u lekker vindt gewoon blijven eten en toch afvallen. De meeste van onderstaande suggesties zijn van toepassing op de dagelijkse voedselbereiding en helpen u af te vallen en daarna op gewicht te blijven.

Tips
Als u voor uzelf of uw gezin kookt, dan betekent dit dat u zeggenschap hebt over alles wat u eet. Het handige is dat u dan van tevoren alle vetrandjes kunt wegsnijden en de sauzen met vetarme ingrediënten kunt bereiden. Een enkele keer kunt u natuurlijk best uit eten gaan of een kant-en-klare maaltijd kopen, maar afvallen is veel makkelijker als u zelf het eten klaarmaakt. Hieronder staan enkele manieren om maaltijden te bereiden die zowel vetarm en caloriearm zijn als smakelijk en voedzaam.

* Kies magere stukken vlees en snijd vetrandjes eraf.
* Gebruik vetarme alternatieven. Kies liever een rode saus (bijvoorbeeld tomatenketchup) of fritessaus met maximaal 10% olie in plaats van mayonaise Kies liever 20+ of 30+ kaas in plaats van volvette (48+)kaas. Neem kleinere porties van een pittiger kaas, zodat u wel van de smaak kunt genieten, maar minder vet binnenkrijgt Kies magere of halfvolle yoghurt, kwark en melk in plaats van de volle varianten
* Snijd de korsten van kaas en de randjes van vleeswaren en spek, want juist daar zit vaak heel veel vet.
* Breng het eten op smaak met verse en gedroogde kruiden in plaats van olie.
* Gebruik groente of sla in plaats van mayonaise als u uw boterhammen anders te droog vindt.
* Stomen, grillen en pocheren zijn bereidingswijzen waarbij weinig of geen vet nodig is.
* Liever niet braden en frituren.
* Probeer eens een wok. Daar hoeft maar weinig olie in, en op hoog vuur wordt het voedsel snel dichtgeschroeid en gaar, waardoor de voedingsstoffen bewaard blijven.
* Wees zuinig in het gebruik van vet en olie bij het bereiden van de maaltijden. Kies bij voorkeur een vetsoort die weinig verzadigd vet bevat. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaataandoeningen. Op het etiket kunt u de vetsamenstelling vinden. Olijfolie en vloeibare bak- en braadproducten zijn goede keuzes.
* Smeer weinig vet op de boterham. Kies bij voorkeur een product dat weinig vet bevat, zoals halvarine. Daarnaast speelt de soort vet een rol. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Kies dus voor weinig verzadigd vet (zie etiket). Het is niet verstandig om het brood helemaal niet te smeren. U mist dan de vitamine D en A en de onverzadigde vetten.
* Neem in plaats van vetrijke tussendoortjes als koekjes, chips en gebak een gezond en vezelrijk alternatief, zoals fruit, groente of volkoren graanproducten.
* Eet lekker veel fruit en groente: ze zitten boordevol voedingsstoffen en zijn arm aan vet en calorieën.
* Alcohol kan een oorzaak zijn van gewichtstoename. Veel mensen staan er niet bij stil dat in alcohol veel calorieën zitten. Bovendien bevat alcohol geen voedingsstoffen, waardoor drank alleen 'lege' calorieën levert. Denk er ook aan dat het voor alle aspecten van uw gezondheid belangrijk is met mate alcohol te drinken. Bovendien: hoe meer alcohol u gebruikt, des te makkelijker verliest u de wilskracht die nodig is om af te vallen.
* Kook groenten niet te lang, want dan kunnen de vitaminen verloren gaan: eet groente liever 'al dente' (knapperig en stevig).
* Kook groenten in weinig water, want anders worden veel van de vitaminen door het water opgenomen en gooit u deze weg met het kookvocht.
pi_64645984
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:

Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..

Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht na Ik heb al argumenten voor en tegen in mijn hersens gevonden, maar de combinatie lukt niet.
pi_64646040
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht na Ik heb al argumenten voor en tegen in mijn hersens gevonden, maar de combinatie lukt niet.
Misschien helpt een koude douche... Of een frisse neus halen..
pi_64646182
Ik heb het al zo koud, wil hij het ṇg kouder maken
pi_64646817
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het al zo koud, wil hij het ṇg kouder maken
heb je het nu over mij? Als ik naar beneden kijk zie ik genoeg bewijs dat ik een zij ben hoor...
Ik zit de hele dag al met een dekbed om... Ben bijna klaar met nakijken van verslagen, dan nog twee proefwerken afmaken, en daarna lessen voorbereiden..

En dan maar duimen dat het morgen niet heel glad wordt, lijkt me niks om dan te moeten rijden....
pi_64647253
H en J zitten naast elkaar en ik had altijd al het vermoeden dat je een zij was

Maar je verslagen zijn af! en met gladheid moeten rijden lijkt me ook niks. Vooral niet als je ook een stuk langs het kanaal moet.
pi_64647340
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:18 schreef Isabeau het volgende:
H en J zitten naast elkaar en ik had altijd al het vermoeden dat je een zij was

Maar je verslagen zijn af! en met gladheid moeten rijden lijkt me ook niks. Vooral niet als je ook een stuk langs het kanaal moet.
bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...
pi_64649668
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:20 schreef teigan het volgende:

[..]

bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...
Met een grote rode pen
pi_64649840
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Met een grote rode pen
ik maak een beoordelingsformulier in Word. Maar hij is zo dom geweest om de helft te copy pasten (paar dingen moet je een aantal keer herhalen), en daar nog de grootste fouten in te laten zitten... Jammer voor hem.....
pi_64651023
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:

[..]

Weet wel dat een instructrice van een sport die ik ooit deed veeeeeeeeeeeel te weinig at voor de hoeveelheid uren die ze per dag sportte. En die viel dus inderdaad geen gram af, was niet dik, maar voor iemand die zo veel sport zwaarder dan je zou verwachten.

Verder lijkt het mij logisch dat je lichaam gaat sparen omdat er te weinig energie binnen komt, of dat nu komt omdat er minder energie binnen komt dan normaal of dat er meer energie uitgaat dan normaal.
pi_64651146
Sanne!! Doe jij dat nou ook, elke keer als je de weegschaal ziet er op gaan staan en dan kijken of het rood of groen wordt?
pi_64651400
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Sanne!! Doe jij dat nou ook, elke keer als je de weegschaal ziet er op gaan staan en dan kijken of het rood of groen wordt?
pi_64651716
Ik hoop eigenlijk dat ie disco gaat knipperen en dan zegt: LOLZ!! Lekker gefopt met die paar kilo extra
  zondag 4 januari 2009 @ 19:52:43 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_64659177
Ik zag net Erica Terpstra en wat is die afgevallen

(Maarja, met een dietiste, een personal trainer, een gedragstherapeut en overleg met koks zodat ze het juiste te eten krijgt, tja, dat maakt het wel makkelijker dan het helemaal in je eentje te moeten doen. Maar chapeau!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64659520
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:52 schreef Troel het volgende:
Ik zag net Erica Terpstra en wat is die afgevallen

(Maarja, met een dietiste, een personal trainer, een gedragstherapeut en overleg met koks zodat ze het juiste te eten krijgt, tja, dat maakt het wel makkelijker dan het helemaal in je eentje te moeten doen. Maar chapeau!)
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
  zondag 4 januari 2009 @ 20:00:36 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_64659581
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulp
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64660417
Ja, dat zal bij haar ook vast iets makkelijker geregeld kunnen worden, ze heeft geld genoeg om een prive trainer in te huren..

Ik geloof dat bij mij het knopje weer om is.. Ik probeer weer bewuster te eten en tot nu toe gaat het mij wel goed af. Alleen na het avondeten heb ik zo'n zin in zoetigheid, echt vervelend... Weet ook nog niet goed wat ik ertegen moet doen...
  zondag 4 januari 2009 @ 20:22:40 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_64660773
Overigens: ik zei het net ook in het slanktopic:

ik ga de komende dagen proberen om 's avonds om 20:00 uur alle nieuwe aanmeldingen voor de lijstjes te verwerken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64661419
Ik weet niet of ik nog wel zo nodig in het lijstje wil... Vind het ook eigenlijk wel best dat ik hem zo heel af en toe even bijwerk, het voelt toch alsof ik weer aangekomen ben door die nieuwe weegschaal, maarja, om dat nou weer als begingewicht te nemen voelt ook nog wat raar..

Ik denk er even over...
pi_64661751
Whoehaaa morgen is het zover en gaan wij ook aan de bak (jaja, manlief mag ook wel wat kilo's kwijt )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64662500
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulp
En vergeet niet dat ze dus ook shakes meenam naar etentjes enzo waar ze naar toe moest.
Maar afijn, ik hoop dat ze het eraf weet te houden.
pi_64664023
Vind mezelf terug, vind post

Hier gaat alles redelijk goed, qua alles....
  zondag 4 januari 2009 @ 22:46:45 #52
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64668671
alleen maar vrouwen hier?
pi_64670281
nee
pi_64673860
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:46 schreef Bob-B het volgende:
alleen maar vrouwen hier?
Man

Maar ik ga nu slapen
pi_64676041
Zo, fitness voor vandaag weer gehad.
Met de fiets 8km geploeterd door 15cm hoge sneeuw.
1 keer op mijn snuffert gegaan. Bleek een stoeprandje onder de sneeuw verstopt te zitten waar ik in de lengterichting op reed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Levitation op 05-01-2009 09:13:47 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_64676093
Oeps Levitation! Wel goed voor de beweging

Ik heb me vanmorgen op de wii fit gesleept, nou, zo fit ben ik niet Maar goed, komende tijd maar eens daarmee aan de slag en over een paar weken rustig gaan hardlopen. En nu maar braaf aan het water
Wat drinken jullie allemaal op een dag? Voornamelijk water? Ik ben een smaakjes-mens. Misschien moet ik wat meer thee drinken, maar ik ben geen superfan van ongezoete thee, en om er nou zoetjes in te gooien lijkt me ook niet echt goed vanwege de stofjes die erin zitten...
Sara
Merel
Ukje
pi_64677281
Pff, ik heb mijzelf vanmorgen maar mijn bed uitgesleept. Ik ben volgens mij ieder uur wel wakker geweest

25 minuten op de hometrainer gezeten; ging de laatste 5 minuten helemaal stuk Daarna wel lekker gedoucht en zit nu op mijn werk de uurtjes uit te zingen......totdat ik een tukkie kan gaan doen

@ Fuente: Ik drink vooral water, cola light , koffie en suikervrjie siroop van het merk Burg het heet limo light en is er in de smaak framboos en sinasappel. Da's voor als ik mijn water zat ben
pi_64677310
Aurum, rot dat je zo slecht geslapen hebt zeg!
Limo light, nooit van gehoord, maar ik moet nog boodschappen doen en ga eens kijken vanmiddag
Sara
Merel
Ukje
pi_64677515
Levi: bikkel!
Aurum: sterkte vandaag met wakker blijven

Limo Light heb ik ook, vind vooral de sinaasappelsmaak goed te drinken. Hij is alleen niet bij elke supermarkt te krijgen (hier in Twente iig)
Fuente, als je die probeert: probeer even uit welke verhouding je lekker vindt, hij is erg sterk van smaak dus hij kan heel 'waterig'

Verder drink ik veel thee. Als je van zoete thee houdt kan je ook vruchtenthee oid proberen, die zijn van zichzelf al zoeter.
pi_64677656
Omearos, ik woon ook in Twente, waar haal je die dan? Ik ga meestal naar de AH en de C1000....

Oh ja, vruchtenthee heb ik ook wel! Thnx voor de tips, ik ga er gewoon eens mee experimenteren.
Sara
Merel
Ukje
pi_64678032
Ik weet iig zeker dat de Sanders wel Limo heeft, de AH en Coop waar ik ook soms kom hebben het niet.
Site van de producent (dan weet je hoe het er uit ziet) Staat helaas niet op aan welke winkels ze leveren
pi_64678065
Oh Sanders kom ik ook wel eens! Thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_64684304
Ben vandaag maar weer eens begonnen met netjes 3 maaltijden en fruit tussendoor te eten. Mijn lijf is compleet van slag. Heb constant honger en wil steeds eten gaan kopen.
Maar ik moet gewoon weer netjes gezond gaan leven, afgelopen weken was compleet bal.
***Levi was here***
pi_64684630
Vanmorgen de kerstboom opgeruimd

En nu komend weekend toch eens een keertje rustig thuis blijven lijkt me een goed idee. Anders weet ik niet meer wat een weekend niet op stap betekend
pi_64688424
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Levitation het volgende:
Ben vandaag maar weer eens begonnen met netjes 3 maaltijden en fruit tussendoor te eten. Mijn lijf is compleet van slag. Heb constant honger en wil steeds eten gaan kopen.
Maar ik moet gewoon weer netjes gezond gaan leven, afgelopen weken was compleet bal.
Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*

Gisteren 18 uur achter elkaar niks gegeten of gedronken. Vandaag ook geen honger, net ontbeten omdat ik zo duizelig was door het niet eten, maar honger? Nee hoor...

Dus ik wil best een beetje van jouw honger overnemen.
pi_64688806
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:35 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*

Gisteren 18 uur achter elkaar niks gegeten of gedronken. Vandaag ook geen honger, net ontbeten omdat ik zo duizelig was door het niet eten, maar honger? Nee hoor...

Dus ik wil best een beetje van jouw honger overnemen.
Beetje uitmiddelen zou mooi zijn.
Beterschap!
***Levi was here***
pi_64690860
quote:
Op maandag 5 januari 2009 08:52 schreef Fuente het volgende:
Oeps Levitation! Wel goed voor de beweging

Ik heb me vanmorgen op de wii fit gesleept, nou, zo fit ben ik niet Maar goed, komende tijd maar eens daarmee aan de slag en over een paar weken rustig gaan hardlopen. En nu maar braaf aan het water
Wat drinken jullie allemaal op een dag? Voornamelijk water? Ik ben een smaakjes-mens. Misschien moet ik wat meer thee drinken, maar ik ben geen superfan van ongezoete thee, en om er nou zoetjes in te gooien lijkt me ook niet echt goed vanwege de stofjes die erin zitten...
Thuis drink ik gek genoeg alleen maar water. Heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan fris of wat dan ook. Op het werk drink ik veel thee met een zoetje.
pi_64691002
Fuente, je kunt ook proberen wat zoetere smaken thee te nemen, zoals honingthee of kokosthee... Die zijn van nature wat zoeter, hoef je er geen suiker in te doen.
pi_64693065
Zo, ik heb vannacht ook niet lekker geslapen, maar dat had ook wel zijn redenen... Toch spannend om weer voor de klas te moeten..

Maar het ging wel lekker, ik moest op gang komen, en vooral havo 4 ook, dus we gaven elkaar flink de ruimte, en dan ging het wel... mijn vijfde klas was wat rustiger, en ik krijg daar nu hulp bij om het allemaal wat soepeler voor mijzelf te laten lopen, en dat is ook fijn....
  maandag 5 januari 2009 @ 17:16:31 #70
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64693160
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:28 schreef Maeghan het volgende:
Fuente, je kunt ook proberen wat zoetere smaken thee te nemen, zoals honingthee of kokosthee... Die zijn van nature wat zoeter, hoef je er geen suiker in te doen.
Ik kan thee niet zonder zoetjes drinken, maar wel die marokkaanse kruidenthee van lipton (met van die piramide zakjes). Die is heel zacht en beetje zoet van nature, welicht een optie?
pi_64693163
Fuente, de appel-kaneel-rozijnenthee van twinings is ook zoet van smaak, ook lekker..

Ik heb vandaag nog geen fruit gehad, was het vergeten in te pakken. Bij de nieuwjaarsborrel heb ik pinda's gehad, maar dat kan een keertje gebeuren..
pi_64693278
Is het niet een kwestie van gewennig Fuente? Paar jaar geleden zou ik er ook niet aan moeten denken om alleen water te drinken maar nu voel ik me er het beste bij
En thee wil ik niet teveel drinken omdat je tanden er van verkleuren
pi_64693467
Ik drink ook wel water, maar niet meer dan 4 glazen per dag, ik vind het gewoon te smaakloos

Thnx voor de tips allemaal!
Sara
Merel
Ukje
pi_64695309
Probeer het dan eens met een druppeltje citroensap Fuente!
  maandag 5 januari 2009 @ 19:18:00 #75
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64698549
Ik heb gewoon buikpijn van de honger. Net geteld, nog 9 WW points over.
Nu puzzelen wat ik daarvan nog kan eten en drinken. Want niet eten en niet roken word ik niet vrolijker van, dus er moet wel een wijntje in vanavond.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64698792
9 punten? Daar kun je best wat voor eten toch?
  maandag 5 januari 2009 @ 19:30:07 #77
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64699169
Ik ben er een beetje uit, en het pointsboekje ligt op een niet te benaderen plek in de logeerkamer.
Maar volgens mij mag ik zeker nog een kom soep en een pistoletje en zelfs nog 1 wijntje.

Mosterdsoep is 3 x zoveel kaloriën als de uiensoep zag ik net, had ik ook eigenlijk wel verwacht.

Of ik doe een bord mozarella met tomaat, want dat is nog over van de feestdagen. Maar ik vind het met dit weer best moeilijk om niet warm te eten.

Damn, zonder sigaret heb ik geen eens trek in eten, maar die buikpijn is ook niet voor niets.
Ik ben gewoon keihard aan het afkicken.
pi_64699222
Hm, mijn zit een XXL zak chips leeg te eten, en ik word eigenlijk alleen maar misselijk bij het idee...

ik pak zo maar even wat fruit denk ik.
pi_64699330
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef teigan het volgende:
Hm, mijn zit een XXL zak chips leeg te eten, en ik word eigenlijk alleen maar misselijk bij het idee...

ik pak zo maar even wat fruit denk ik.
Snackt/snoept hij vaak?
Ik woon nog bij mijn ouders en die doen dat nog steeds vaak maar dat heeft zo'n beetje hetzelfde effect op mij als jij beschrijft.
Maar als ik samenwoon met mijn vriendje dan komt die zooi er niet meer in gelukkig is hij ook wel van het gezonde eten, ook gelukkig voor zijn lichaam natuurlijk
pi_64699836
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Snackt/snoept hij vaak?
Ik woon nog bij mijn ouders en die doen dat nog steeds vaak maar dat heeft zo'n beetje hetzelfde effect op mij als jij beschrijft.
Maar als ik samenwoon met mijn vriendje dan komt die zooi er niet meer in gelukkig is hij ook wel van het gezonde eten, ook gelukkig voor zijn lichaam natuurlijk
nee, het valt wel mee.. Hij heeft nu net zijn eerste "werkdag" weer gehad (vorstverlet, dus hij heeft de komende 1,5 week nog weinig te doen), en dan lust hij weer wat meer.
Het is bij hem met vlagen, hij vergeet ook heel makkelijk om te eten, en soms snoept hij hele dagen alleen maar..
pi_64699853
Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.

Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:06:51 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64700948
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:45 schreef Liejannuh het volgende:
Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.

Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
Soep in zak heb ik!
De uiensoep geeft aan 55 kcal per portie van 250 ml
De mosterdsoep geeft aan 160 kcal per portie van 250 ml.
Die mosterdsoep laat ik dus maar liggen tot er een feestdag is.

Ik begin er weer in te komen. Heb een hele discussie met een collega vanmiddag gehad die dacht dat een droge pistolet minimaal 5 points was. Ik heb altijd drie gerekend.
Heb het net met de pointscalculator uitgerekend, mijn pistoletjes zitten er 4 in een verpakking, is totaal 250 gram, dus ik kom niet verder dan 62,5 gram per broodje. En volgens mij zit ik dan met 3 points al aan de hoge kant. Ik eet vandaag 1,5 pistolet met die bak uiensoep (1). De andere helft van de pistolet gooi ik weg just to be on the safe side.

Volgende week ratel ik in mijn slaap zo weer alle gratis en voor niets lekkernijen op.

Verder deed ik het altijd goed met minimaal 2 x in de week sushi. Hoe hard mijn WW begeleidster ook bleef roepen dat die rijst te zwaar was, ik viel er wel keurig mee af. Droge aardappelen lust ik nog steeds niet, en in mijn tijd waren ze nog 2 points voor een onbeperkte portie, nu vier. Dan toch liever rijst en pasta.
pi_64701053
Hoeveel punten mag je in totaal op een dag?
  maandag 5 januari 2009 @ 20:09:44 #84
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64701099
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:08 schreef Miss_S het volgende:
Hoeveel punten mag je in totaal op een dag?
Ligt aan je lengte, je gewicht, geslacht en leeftijd.

Ik mag er nu 17 per dag en straks 16.
Dat is niet veel, ik sportte me vier jaar terug ook uit de naad om af en toe eens een avond uit de band te springen.
pi_64701524
en 1 point staat gelijk aan een bepaald aantal kcal?

Ik heb een aantal jaren geleden wel eens zo'n boekje ingekeken, was best grappig om te zien dat je met een bigmac al bijna aan je dagpunten zat...
  maandag 5 januari 2009 @ 20:19:59 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64701653
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:

[..]

En waarom precies?

En het is natuurlijk onzin te denken dat je makkelijker afvalt als je een pt of dietist hebt.
Met de komst van internet kun je alles vinden wat je wilt.
Discipline is helaas niet te downloaden, die moet je zelf maken.
pi_64701958
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef SHE het volgende:

[..]

En waarom precies?

En het is natuurlijk onzin te denken dat je makkelijker afvalt als je een pt of dietist hebt.
Met de komst van internet kun je alles vinden wat je wilt.
Discipline is helaas niet te downloaden, die moet je zelf maken.
Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..

Misschien is dat wat krom denken van mij, maar ik heb een beetje het idee dat mensen die naar shakes grijpen alleen maar snel af willen vallen, en niet echt nadenken over wat er gaat komen als ze op hun ideale gewicht zijn....
  maandag 5 januari 2009 @ 20:27:04 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64702024
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:25 schreef teigan het volgende:

[..]

Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..

Misschien is dat wat krom denken van mij, maar ik heb een beetje het idee dat mensen die naar shakes grijpen alleen maar snel af willen vallen, en niet echt nadenken over wat er gaat komen als ze op hun ideale gewicht zijn....
Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:29:51 #89
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64702173
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:18 schreef teigan het volgende:
en 1 point staat gelijk aan een bepaald aantal kcal?

Ik heb een aantal jaren geleden wel eens zo'n boekje ingekeken, was best grappig om te zien dat je met een bigmac al bijna aan je dagpunten zat...
Eén point is ongeveer 60 kcal, maar je weet het pas zeker als je ook het vetpercentage invoert.

De Big Mac is inderdaad vreselijk veel punten, en een pizza schrok ik ook erg van.
In het post-WW tijdperk heb ik trouwens wel weer eens hele pizza's gegeten, terwijl ik wist dat ik het in geen vier dagen ging verbranden.

Maar goed, het werkt dat tellen. Nu nog de zin in de sportschool terug krijgen en het moet goed komen.

Eten wilde trouwens niet lukken. Drie happen soep. misselijk. Half pistoletje erin gedoopt, en nu zit ik gewoon vol.
pi_64702397
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.
misschien heb ik wel de verkeerde mensen gezien die het deden. Ze pakten slimfast shakes om snel af te vallen voor de vakantie, en na de vakantie waren ze al snel weer terug op hun startgewicht..

Er zijn ook vast wel genoeg mensen die het wel verantwoord aanpakken, het roept alleen een beetje dat gevoel bij mij op. Van die mensen die het zien als hun oplossing, en er snel mee afvallen, en daarna toch redelijk snel weer aankomen....

Uiteindelijk draait het toch wel om discipline, welke manier je ook kiest om af te vallen..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:34:49 #91
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64702473
Het is een hele prestatie van Erica Terpstra. Met of zonder shakes.
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houdt.
pi_64702893
Ik vind de mening van Yneke Vocking eigenlijk wel verwoorden wat ik vind van het dieet van Erica Terpstra.
quote:
De methode waarmee Erica Terpstra is afgevallen, met maaltijdvervangers, is onnodig lijden en onnodig duur. Dat zegt Ir. Yneke Vocking, auteur van 'De Afvallers XXL, dé succesformule voor een gezond gewicht'. Terpstra viel af met zakjes, maaltijdvervangers. 'Iemand met zoveel overgewicht hoeft niet aan de maaltijdvervangers', zegt Vocking. 'Met zes keer per dag normaal eten, zoals ik in mijn boek propageer, zou Terpstra ook haar 40 kilo zijn kwijtgeraakt. Op een veel prettiger manier en met meer kans op blijvend resultaat. Met zoveel professionals om zich heen, zou ze beter moeten weten. Nu heeft ze niets opgestoken en vergt het voor haar een enorme discipline om de kilo's eraf te houden.'
Als Terpstra een officieel diner had, maakte ze thuis een pannenkoekje klaar en nam dat in haar galatasje mee, zo beschrijft ze in haar onlangs verschenen boek. 'Belachelijk', zegt Vocking daarover. 'Met een beetje beleid kan ze prima kiezen uit wat haar wordt voorgeschoteld. Als je weet te kiezen, kun je heerlijk eten. Ze is voor de makkelijkste weg gegaan. Maar daar leer je niets van. Ik ben benieuwd hoe Terpstra dat in de toekomst gaat doen. Blijft ze pannenkoekjes eten of kan ze met kerst een lekker stukje zalm nemen?'
Vocking prijst wel het vele sporten dat Terpstra heeft gedaan. Maar ze zou nog lekkerder gesport hebben, als ze niet alleen maar maaltijdvervangers had genomen maar gezond en lekker had gegeten, aldus Vocking.
pi_64703346
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind de mening van Yneke Vocking eigenlijk wel verwoorden wat ik vind van het dieet van Erica Terpstra.
[..]

dit was toen ook het artikel wat ik gelezen heb.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:50:47 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64703381
Vocking weet het allemaal beter en duwt je ook nog even een boek door je strot.

Hulde hoor!
Sorry, maar ik krijg de creeps van dat soort lui.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:52:08 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64703451
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:34 schreef Sanne het volgende:
Het is een hele prestatie van Erica Terpstra. Met of zonder shakes.
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houdt.
Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.
pi_64703572
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:52 schreef SHE het volgende:

Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezien Ja, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
pi_64704074
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezien Ja, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
jaloers op het gewicht waar je op eindigde ja... Jaloers op de methode, nee...

ik heb eigenlijk nooit jaloerse reacties gehad, tenminste niet dat ik me kan herinneren... Maar ik val ook zo langzaam af dat er waarschijnlijk maar weinig mensen zijn die het begingewicht nog weten, veel wisselen van werkplek en dergelijke...

Als ik mijn leerlingen van mijn LIO-jaar nog zie dan vragen ze er soms nog wel naar, dat is dan wel lief van ze...
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2009 @ 21:06:05 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64704182
Ik hoop eigenlijk altijd dat mensen die veel zijn afgevallen, ongeacht of dat nu met meer bewegen, minder eten, maaltijdvervangers of een operatie gegaan is, de rest van hun leven gewoon lekker kunnen genieten en op gewicht blijven Vind ik namelijk belangrijk...
  maandag 5 januari 2009 @ 21:08:15 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64704308
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat valt mij dus ook op.
In het dagelijks leven, hier op Fok...ik word er woest van.
Alsof dik zijn al niet genoeg tussen je oren zit

Mensen zijn echt lelijke wezens soms
pi_64704448
Ik heb wel veel jaloerse reacties gehad inderdaad. (niet openlijk, nee uiteraard niet, wél tussen de regels door )
En ook vrij veel mensen die het er nu na de zwangerschap gráág weer aan zien. Wel typisch....
pi_64704466
Wat ik vooral "schrijnend" vind aan de Erica-methode, is het verhaal van die pannekoekjes in haar tasje als ze een diner had.
Natuurlijk is afvallen af en toe afzien, maar jezelf helemaal niets meer gunnen vind ik ook erg ongezond hoor.

Niettemin: Respect voor Erica, want ze heeft het toch mooi maar gedaan en, niet geheel onbelangrijk, ze heeft weer de lol in het sporten terug gevonden!
pi_64704605
Ik zou na zoiets inderdaad gigantisch gaan jojo-en, al was het alleen omdat ik dan helemaal 'los' zou gaan.
Voor mij werkt het om op normale dagen van overbodige calorieën af te blijven en op feestdagen gewoon mee te doen.
Ik moet er dan wel voor waken dat ik dan niet alles feestdag ga noemen

Maar voor hetzelfde geld kan Erica het wel Hoop ik voor haar. Het gaat erom de methode te vinden die bij je past toch?
pi_64704990
Ik ben in dat opzich blij met mijn methode, ik ga wel heel langzaam, maar het blijft er wel af(al sta ik nu voor mijn gevoel al een jaar zo goed als stil)..

ik vond het soms heel lastig om te zien dat mensen dan ineens als een gek alles schrapten en heel fanatiek gingen sporten, ik wilde ergens dat ik het ook kon, maar ik wist ook dat het bij mij een averechtse reactie op zou roepen.

Mijn dik zijn is nog steeds het laagje om aan iedereen te laten zien dat ik niets waard ben geloof ik....
En juist doordat ik me aangesproken voel door jullie opmerkingen besef ik me dat nog eens extra..
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2009 @ 21:23:52 #104
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64705220
Of een onbewust beschermlaagje Teigan... Dat is het voor mij namelijk
pi_64705892
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Sjeen het volgende:
zo zou je het ook kunnen noemen.. Voor mezelf heb ik de overtuiging dat ik niets waard ben zolang ik dik ben, en dan hoeft ook niemand veel van mij te verwachten..

Het is alleen soms lastig als je wel van alle kanten hoort dat je het goed doet, en je het zelf gewoon nog steeds niet kan geloven.

Daar loop ik nu ook deels in vast voor de klas, hun drukte trek ik te persoonlijk aan, en dan val ik uit, en dat draagt niet altijd bij aan een goede sfeer..
Gelukkig hoorde ik vanmorgen dat de klas er ergens wel gewoon alle begrip voor heeft, geeft mij toch weer wat rust om er weer anders in te gaan...
pi_64706114
Nou, ik ben vandaag ook weer begonnen. Sinds de trouwdag in april ben ik 13 kilo aangekomen en dat is gewoon véél te veel. Bij een gewicht van begin 80 voelde ik me prima, nu voel ik me weer moddervet. En dat is ook zo, want de weegschaal gaf 95,9 aan... Bijna weer terug op de 100 kilo van 2003... *zucht*

Dus vanaf vandaag gaan we er weer vol frisse moed tegenaan
  maandag 5 januari 2009 @ 21:40:37 #107
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64706253
Heej Fannetje!

Succes girl!
pi_64706627
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:38 schreef Fannetje het volgende:
Nou, ik ben vandaag ook weer begonnen. Sinds de trouwdag in april ben ik 13 kilo aangekomen en dat is gewoon véél te veel. Bij een gewicht van begin 80 voelde ik me prima, nu voel ik me weer moddervet. En dat is ook zo, want de weegschaal gaf 95,9 aan... Bijna weer terug op de 100 kilo van 2003... *zucht*

Dus vanaf vandaag gaan we er weer vol frisse moed tegenaan
ik zat eergisteren nog aan je te denken, je wilde je toen melden na de herfstvakantie, maar ik had heel weinig van je gezien...

Jammer dat je weer zoveel bent aangekomen joh... Maar succes, en hopen dat het er ook weer snel afgaat!!!
pi_64706636
Succes Fannetje!

Hoe wil je 't aan gaan pakken?
pi_64706738
Ik heb Erica eigenlijk nog niet gezien.....ben benieuwd hoelang het er afblijft
pi_64706972
Met wat google'en vind je makkelijk een paar foto's miss_s, ze ziet er haast onherkenbaar uit..
pi_64707158
Dat ziet er anders uit inderdaad.....
  maandag 5 januari 2009 @ 22:03:43 #113
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64707626
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Sjeen het volgende:
Waarom schaam je je daarvoor?

Voor IEDEREEN die iets overgewicht heeft is dat het.
Zelfs een paar pondjes extra is dat. Namelijk niet meer de focus op jezelf leggen, maar bijv op een relatie. ( reden nr 1 dat vrouwen dikker worden trouwens )

Daarom kan ik er ook des te giftiger van worden als ik uitspraken lees als

' nou, maar zien of ze het eraf houd '

' nou, die gaat echt jojo-en hoor '

Alsof het al niet een overwinning an sich is dat iemand besluit zichzelf op de eerste plaats te zetten
Daar is al een hoop moed voor nodig.

En het zijn ook altijd vrouwen die dat doen. Mannen zou elkaar op de schouder rossen en zeggen ' dat is tof , pik '
pi_64707754
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:03 schreef SHE het volgende:

[..]

Zelfs een paar pondjes extra is dat. Namelijk niet meer de focus op jezelf leggen, maar bijv op een relatie. ( reden nr 1 dat vrouwen dikker worden trouwens )

Alsof het al niet een overwinning an sich is dat iemand besluit zichzelf op de eerste plaats te zetten

En het zijn ook altijd vrouwen die dat doen. Mannen zou elkaar op de schouder rossen en zeggen ' dat is tof , pik '
Ja maar wat is er tof aan als het binnen een jaar er weer dubbel aan zit?
Tuurlijk is het een goed begin om aan jezelf te denken, maar dat stopt niet na die dieettijd dat moet je wel volhouden
pi_64707818
Maar waarom gaat het dan nog zo vaak mis SHE?

Zijn die dames die veel afvallen en dan weer veel aankomen het ineens zat om zichzelf op de eerste plaats te zetten? Of is hun afvallen toch stiekem niet zichzelf op de eerste plek zetten, maar iemand anders plezieren?

Jammergenoeg ga ik je antwoord vandaag niet meer lezen, ik ga nu richting bed, lees het morgen wel..

en jezelf op 1 zetten is heel moeilijk, ik heb nu net een dag zo weten te misbesteden dat ik geen minuut tijd aan mezelf heb besteed, en ook morgen gaat me dat waarschijnlijk weer lukken. Nog tips om dat te veranderen?
  maandag 5 januari 2009 @ 22:08:09 #116
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64707863
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ja maar wat is er tof aan als het binnen een jaar er weer dubbel aan zit?
Tuurlijk is het een goed begin om aan jezelf te denken, maar dat stopt niet na die dieettijd dat moet je wel volhouden
Wie zegt dat dat gebeurt?

Waar staat precies dat wanneer je eindelijk op streef zit, meteen je gewicht weer verdubbelt? Enlighten me!
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2009 @ 22:08:54 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64707901
quote:

[..]

Omdat dat onbewuste beschermlaagje in mijn geval helemaal nergens voor nodig is. Ik ben prima zoals ik ben, mentaal dan he functioneer goed in mijn werk, heb een schat van een dochter en een geweldige vriend. Hoef me eigenlijk helemaal nergens voor te beschermen
pi_64707934
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:08 schreef SHE het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat gebeurt?

Waar staat precies dat wanneer je eindelijk op streef zit, meteen je gewicht weer verdubbelt? Enlighten me!
Dat staat nergens, maar dat zie je wel erg vaak
Ik hoop voor haar en voor iedereen die ooit zoveel afvalt dat het niet gebeurt, maar zoals in dit topic al vaak te lezen is, is het eraf houden 1000x moeilijker
  maandag 5 januari 2009 @ 22:11:09 #119
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64708020
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef teigan het volgende:
Maar waarom gaat het dan nog zo vaak mis SHE?

Zijn die dames die veel afvallen en dan weer veel aankomen het ineens zat om zichzelf op de eerste plaats te zetten? Of is hun afvallen toch stiekem niet zichzelf op de eerste plek zetten, maar iemand anders plezieren?

Jammergenoeg ga ik je antwoord vandaag niet meer lezen, ik ga nu richting bed, lees het morgen wel..

en jezelf op 1 zetten is heel moeilijk, ik heb nu net een dag zo weten te misbesteden dat ik geen minuut tijd aan mezelf heb besteed, en ook morgen gaat me dat waarschijnlijk weer lukken. Nog tips om dat te veranderen?
Ik ken persoonlijk niet zoveel falers.
De enige jojo-ers die ik ken zijn mensen die afvallen om heel veel redenen behalve zelfliefde. En dan nog zijn het er echt heel weinig. Ik kan me er zelfs maar 1 voor de geest halen.

Afvallen is niet alleen gewicht verliezen, maar ook bagage. En daarmee jezelf ontdoen van ongezonde gewoonten.

Zoals de gewoonte om geen seconde aan jezelf te besteden
  maandag 5 januari 2009 @ 22:12:26 #120
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64708091
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Omdat dat onbewuste beschermlaagje in mijn geval helemaal nergens voor nodig is. Ik ben prima zoals ik ben, mentaal dan he functioneer goed in mijn werk, heb een schat van een dochter en een geweldige vriend. Hoef me eigenlijk helemaal nergens voor te beschermen
Ik vond je ook wel een lekker dier

Waarom doe je het dan?
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2009 @ 22:22:33 #121
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64708617
Da's wederzijds

Waarom ik het doe... Geen idee, het is gelukkig wel steeds minder aan het worden door de jaren heen
pi_64708648
Ik heb trouwens honger en er ligt nog steeds stokbrood voor mijn neus
Ik ga zo maar eens in bed liggen...
  maandag 5 januari 2009 @ 22:25:41 #123
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64708769
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:22 schreef Sjeen het volgende:
Da's wederzijds

Waarom ik het doe... Geen idee, het is gelukkig wel steeds minder aan het worden door de jaren heen
Ah..je bent dus gewoon opstandig?

Dat vind ik eigenlijk wel bij je passen
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2009 @ 22:26:42 #124
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64708826
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:25 schreef SHE het volgende:

[..]

Ah..je bent dus gewoon opstandig?

Dat vind ik eigenlijk wel bij je passen
Joh That's me
pi_64709298
quote:

En dit klopt dus echt.
Ook vandaag nog. Een collega zat mij wat prive foto's te tonen van de schaatstocht die hij dit week-end gemaakt heeft. Na de laatste foto sprong het programma door naar een foto van hem 5 jaar terug waarop hij 20 kilo zwaarder was.
Hij zo van 'ja vroeger was ik echt te dik, maar recent ben ik flink afgevallen'. Waarop mijn reactie inderdaad was 'goed gedaan man'.

En ja dat meen ik. Ik ben blij voor mensen die iets presteren.
pi_64710458
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:11 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ken persoonlijk niet zoveel falers.
De enige jojo-ers die ik ken zijn mensen die afvallen om heel veel redenen behalve zelfliefde. En dan nog zijn het er echt heel weinig. Ik kan me er zelfs maar 1 voor de geest halen.

Afvallen is niet alleen gewicht verliezen, maar ook bagage. En daarmee jezelf ontdoen van ongezonde gewoonten.

Zoals de gewoonte om geen seconde aan jezelf te besteden
Jij kent bijna geen falers? Moet je kijken hier in dit topic. Ik bedoel het niet lullig voor de mensen die hier zitten en ik hoor er zelf ook bij. Er zitten zo veel mensen die het er niet af krijgen of die afvallen en een jaar later weer terugkomen. Ik ben van 93,6 ook al eens naar 81,1 gegaan en toch zit ik daar niet meer.

Dus als je geen falers kent, misschien moet je je dan eens afvragen of ze niet gewoon negeert, want ze zijn er genoeg.

Overigens bestaat mijn halve familie zo'n beetje uit jojo'ers. Mijn vader is in tien jaar tijd bij elkaar misschien wel honderd kilo afgevallen in verschillende pogingen, toch weegt ie nu zwaarder dan ooit. Ik heb meerdere verre familieleden die een paar jaar geleden flink zijn afgevallen, met een dieet of bij een dietist, maar die inmiddels aan een zuurstoftank slapen door hun overgewicht.

Eerlijkgezegd, ik vraag me zelfs af of ik irl iemand ken die is afgevallen en het eraf gehouden heeft...
  maandag 5 januari 2009 @ 23:20:06 #127
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64711352
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:59 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Jij kent bijna geen falers? Moet je kijken hier in dit topic. Ik bedoel het niet lullig voor de mensen die hier zitten en ik hoor er zelf ook bij. Er zitten zo veel mensen die het er niet af krijgen of die afvallen en een jaar later weer terugkomen. Ik ben van 93,6 ook al eens naar 81,1 gegaan en toch zit ik daar niet meer.

Dus als je geen falers kent, misschien moet je je dan eens afvragen of ze niet gewoon negeert, want ze zijn er genoeg.

Overigens bestaat mijn halve familie zo'n beetje uit jojo'ers. Mijn vader is in tien jaar tijd bij elkaar misschien wel honderd kilo afgevallen in verschillende pogingen, toch weegt ie nu zwaarder dan ooit. Ik heb meerdere verre familieleden die een paar jaar geleden flink zijn afgevallen, met een dieet of bij een dietist, maar die inmiddels aan een zuurstoftank slapen door hun overgewicht.

Eerlijkgezegd, ik vraag me zelfs af of ik irl iemand ken die is afgevallen en het eraf gehouden heeft...
Wat dacht je van de mogelijkheid dat ik wel in een positieve omgeving verkeer?

In mijn kringen duld ik geen afzeiken, geen negativiteit en zeker geen steken onder water.
Dan maar een hersenloze cheerleader, maar met winnen komt ook mentaliteit.

En die zuigt hier op internet.
De steken en duwen vliegen je om de oren

Sorry, maar ik ken echt maar weinig mensen die terugvallen. En ik denk echt dat dat te maken heeft met je omgeving. Wie zich omringt met positiviteit krijgt positiviteit. Wie zich omringt met winnaars, krijgt een winnaars mentaliteit.

Uitzonderingen zijn er, er zijn mensen die alles uit zichzelf kunnen halen. En er zijn mensen die zichzelf kunnen ruineren.
Om van het meest positieve uit te gaan, is bashing en nodeloos kwetsen in mijn omgeving verboden.
De eerste die ik daar op betrap heeft ook echt een death wish. ( )

Ik geloof wel in de Ratelband methodiek. Als jij niet in jezelf gelooft, laat dan in godsnaam een ander je ervan overtuigen.
Mensen zijn makkelijk beinvloedbaar en dan liever ten positieve, dan op een lelijke manier.

Snappie?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:21:39 #128
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64711418
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:59 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Dan begrijp ik je uitgangspunt, maar jouw wereld is niet de universele waarheid. Er is veel meer daar buiten
  maandag 5 januari 2009 @ 23:24:45 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64711556
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:36 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En dit klopt dus echt.
Ook vandaag nog. Een collega zat mij wat prive foto's te tonen van de schaatstocht die hij dit week-end gemaakt heeft. Na de laatste foto sprong het programma door naar een foto van hem 5 jaar terug waarop hij 20 kilo zwaarder was.
Hij zo van 'ja vroeger was ik echt te dik, maar recent ben ik flink afgevallen'. Waarop mijn reactie inderdaad was 'goed gedaan man'.

En ja dat meen ik. Ik ben blij voor mensen die iets presteren.
En ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom dat anders zou moeten!

Prestaties zijn er om beloond te worden.
En als vrouwen kunnen kirren omeen fucking vingerverf tekening van een kutkleuter, waarom doen ze dan zo lelijk over een buuf die 20kg kwijt is met zakjes?

Ik snap dat echt niet
Of wel, het is denk ik projectie.

Mannen hebben daar denk ik minder last van. Of geen zin om daar over na te denken
  maandag 5 januari 2009 @ 23:41:49 #130
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64712325
Bah, de laatste week flink ziek geweest.
Hopelijk ben ik er nog een beetje van afgevallen, maar ben nog niet op de weegschaal geweest.
De feestdagen zijn nu gelukkig weer voorbij (ben niet zo netjes geweest ) en nu er weer vol tegen aan.

Het enige wat ik erg moeilijk vind om lekker vlees te laten staan in de avond.
Je mag bijvoorbeeld wel kipfilet eten, maar ik ben daar helemaal niet gek op.

Ik ben meer van de schniztels
Wat eet de rest s'avonds voor vlees?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:46:54 #131
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64712538
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:41 schreef Blinker het volgende:
Hopelijk ben ik er nog een beetje van afgevallen, maar ben nog niet op de weegschaal geweest.
De feestdagen zijn nu gelukkig weer voorbij (ben niet zo netjes geweest ) en nu er weer vol tegen aan.

Je kunt echt slammin' schnitzels maken van kalkoenfilet of kalf

Supermager en fingerlicking yummy 4 the tummy!

Kalkoen of kalfsfilets plat slaan of door je slager laten doen
Thuis peper en zout erop
Dan door de bloem en afkloppen, dan door een geklutst ei, dan door paneer ( die je prima zelf kan maken van oud volkorenbrood of zuurdesem en zout+kruiden )
Plens olie in de pan, bakken tot ze goudbruin zijn en dan afdeppen met keukenpapier

De volgende dag het lekkerst

( Ik eet ze als lunch op een stuk volkoren stokbrood, met vetarme/suikerarme mayo, veeeel sla/tomaat en komkommer )

Traktatie!
pi_64714664
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:41 schreef Blinker het volgende:

Een optie zou kunnen zijn om ook het lekkere vlees wel te nemen, echter neem een kleine portie. 75g schnitzel krijg je ongeveer 250kcal mee binnen. Als je dat dan samen neemt met veel groente, normale portie zuivel (low fat) en een beetje rijst of aardappelen, zit je nog prima op schema.
pi_64717339
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:12 schreef freecell het volgende:
Het gaat erom de methode te vinden die bij je past toch?
Dat dus. En daarom is oordelen dat je eigen methode of die van je guru zoveel beter is zo makkelijk, maar volkomen zot. Ik weet zeker dat Erica het al op diverse andere manieren heeft geprobeerd en dat werkte blijkbaar niet en dit wel. Good for her.

Het ergste dat ik te horen kreeg was "Ach meid, als je straks weer gelukkig bent dan word je vanzelf weer dik" Nou, fijn voor die persoon dat ik nu ongelukkig èn dik ben. Ik hoop dat zij er blij mee is.
pi_64717345
O, ik kwam nog een hele pagina na Dat ben ik niet gewend hoor in de dieetclub
  dinsdag 6 januari 2009 @ 08:16:55 #135
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64717914
De weegschaal knipperde groen!
Het werkt wel het tellen, ik wist het!
pi_64717964
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:16 schreef Sanne het volgende:
Leuke weegschaal
En altijd fijn om te merken dat het werkt wat je doet

Ik heb net ontbeten met all bran cornflakes en ga nu maar even iets nuttigs doen voor school
pi_64717984
quote:
Je kan er ook in het donker op gaan staan Groen = zo doorgaan (en ff kijken) en rood = opletten, meer je best doen en toch maar ook kijken
pi_64718226
Zo, er zijn weer 2 kg af sinds zaterdag. Ben ik nog maar 1.5 kg zwaarder dan voor de kerst.
Eens kijken wat mijn lijf doet als ik gewoon gezond probeer te leven, zonder echt te lijnen. Nieuw jaar, nieuwe strategie.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 januari 2009 @ 08:54:11 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64718366
ik heb het koud
pi_64718367
* Miss_S kijkt naar haar post en de tijd ervan boven haar
Niet slecht 1/3 van mijn verslag gemaakt in een half uurtje tijd

En Isa vind je het nu wel weer een beetje een lieve weegschaal?
Gaat lekker Levi ik ben nog niet op de weegschaal durven te gaan staan
pi_64718505
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 08:54 schreef Sjeen het volgende:
ik heb het koud
Het was vanmorgen -12 toen ik de deur uit ging (6.45u).
Ben maar met de bus gegaan, was bang dat mijn handen en voeten er af zouden vriezen op de fiets. Plus dat ik het met die aangevroren sneeuw écht eng vind om te fietsen. Heb er wel 3 keer zo lang over gedaan als ik normaal fiets. Stom openbaar vervoer, 1:20 u over (hemelsbreed) 8km gedaan. Lopen duurt net zo lang.
***Levi was here***
pi_64718723
Het was hier -3 toen ik wegreed om 8 uur vanochtend.
Ik kan morgen dus best gaan fietsen, want dan doe ik er een uur over en met de auto vanochtend 45 minuten.

Mijn computer meld overigens dat ik rustiger moet werken.
pi_64718739
Het is inderdaad koud, brrrr!
Ik ben al lekker in huis bezig geweest, is ook beweging he En op de wii fit, grappig ding! Vanmiddag toch maar even een goed stuk wandelen als het tenminste niet te glad is..
Sara
Merel
Ukje
pi_64718756
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:17 schreef Liejannuh het volgende:
Het was hier -3 toen ik wegreed om 8 uur vanochtend.
Ik kan morgen dus best gaan fietsen, want dan doe ik er een uur over en met de auto vanochtend 45 minuten.

Mijn computer meld overigens dat ik rustiger moet werken.
Tjonge, wat een temperatuur verschillen weer tussen de kust en hier in Brabant!
Ik vond -12 écht te erg om te gaan fietsen.
***Levi was here***
pi_64718872
-12 is ook te koud. Volgens mij krijg je dan bijna bevriezingsverschijnselen. Ik wil er iig niet aan denken hoe mijn tenen er dan blij liggen.
Hier is het overigens ook de zee die de tempratuur redelijk houdt.
pi_64718952
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:26 schreef Liejannuh het volgende:
-12 is ook te koud. Volgens mij krijg je dan bijna bevriezingsverschijnselen. Ik wil er iig niet aan denken hoe mijn tenen er dan blij liggen.
Zeker met een uur fietsen! Ik fiets gelukkig maar een minuut of 25, scheelt weer.
quote:
Hier is het overigens ook de zee die de tempratuur redelijk houdt.
I know. Kom zelf uit de buurt van zee.

Zon schijnt hier, maar voor de temperatuur doet het nog niet echt veel goeds:

***Levi was here***
pi_64719520
Brrrrr!

Het is hier min 9, ik blijf toch maar mooi binnen
Sara
Merel
Ukje
pi_64719622
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:54 schreef Fuente het volgende:
Brrrrr!

Het is hier min 9, ik blijf toch maar mooi binnen
Wat een luxe! Ik moest gewoon om 8 uur op mijn werk zijn.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 januari 2009 @ 09:59:30 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64719658
Het is -13,2 hier nu, zegt buienradar... Ik geloof het meteen Heb Isa vanmorgen weer met de slee naar school gebracht
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:04:14 #150
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64719774
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:46 schreef SHE het volgende:

[..]

Je kunt echt slammin' schnitzels maken van kalkoenfilet of kalf

Supermager en fingerlicking yummy 4 the tummy!

Kalkoen of kalfsfilets plat slaan of door je slager laten doen
Thuis peper en zout erop
Dan door de bloem en afkloppen, dan door een geklutst ei, dan door paneer ( die je prima zelf kan maken van oud volkorenbrood of zuurdesem en zout+kruiden )
Plens olie in de pan, bakken tot ze goudbruin zijn en dan afdeppen met keukenpapier

De volgende dag het lekkerst

( Ik eet ze als lunch op een stuk volkoren stokbrood, met vetarme/suikerarme mayo, veeeel sla/tomaat en komkommer )

Traktatie!
Dat is niet alleen een erg goed idee, maar klinkt ook heel erg lekker
Ga ik een keer proberen
pi_64720022
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:58 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wat een luxe! Ik moest gewoon om 8 uur op mijn werk zijn.
Ja hey, ik was wel om 6 uur wakker omdat de kleinste klaar was voor een flesje
Sara
Merel
Ukje
pi_64720189
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:12 schreef Fuente het volgende:

[..]

Ja hey, ik was wel om 6 uur wakker omdat de kleinste klaar was voor een flesje
Ik was ook om 6 uur wakker en moest er ook meteen uit. Normaal sta ik "pas" om 6.40 op.
***Levi was here***
pi_64720419
Dit meisje gaat afvallen, 10 september moet ik in een mooie trouwjurk passen
Ik ben alleen hopeloos met bijhouden, dus ik zal zo nu en dan hier posten
Tralalalaaa
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:29:21 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_64720474
SHE, waarom doe je zout op die schnitzels? Is zoutloos niet beter?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64721517
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:

Veel succes!
Trouwen is gaaf.
***Levi was here***
pi_64721656
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Welkom, gefeliciteerd en succes
pi_64722562
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:29 schreef Troel het volgende:
SHE, waarom doe je zout op die schnitzels? Is zoutloos niet beter?
waarom zou je zoutloos eten? Zout is niet slecht, teveel zout is slecht. Maar da's met alles waar te voor staat

Ik heb vannacht heerlijk geslapen Vanochtend weer gefietst op de hometrainer en 't ging écht stukken beter dan gisteren Vanaaf naar de sportschool om te fitnessen, ben benieuwd hou druk het zal zijn

Hoevaak wegen jullie je in een week?
pi_64722661
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:37 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

waarom zou je zoutloos eten? Zout is niet slecht, teveel zout is slecht. Maar da's met alles waar te voor staat

Ik heb vannacht heerlijk geslapen Vanochtend weer gefietst op de hometrainer en 't ging écht stukken beter dan gisteren Vanaaf naar de sportschool om te fitnessen, ben benieuwd hou druk het zal zijn

Elke dag

Welkom Take_A_Picture!
Sara
Merel
Ukje
pi_64722740
Als ik me weer ga wegen ook elke dag maar een echte officiele weegdag
pi_64722777
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:42 schreef Miss_S het volgende:
Als ik me weer ga wegen ook elke dag maar een echte officiele weegdag
Ja dat doe ik ook. Elke dag even wegen, maar eens per week gewoon het resultaat noteren zeg maar.
Sara
Merel
Ukje
pi_64722835
quote:

Advies is 1 keer per week. Dat is omdat je gewicht nogal kan fluctueren en je bij 1 keer per week wegen niet alle ruis hebt van een keer meer of minder plassen.

Ik weeg me wel iedere dag, ben namelijk een eigenwijs ding, en hou daarbij gewoon in gedachten dat een pondje meer of minder normaal is en je je daar niet gek door moet laten maken. Als het op termijn maar omlaag gaat.
***Levi was here***
pi_64722852
maar werkt dat dan niet demotiverend als je een dag stilstaat of bijkomt?

Daar ben ik altijd bang voor...

Welkom Take_A_Picture
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:52:03 #163
35189 Troel
scherp en bot
pi_64723103
quote:

[..]

Behalve tevreden

Ik gebruik dus echt nooit extra zout, behalve op ei en patat. Ook nooit gedaan, niet eens vanwege het zoutloos hoor, maar ook omdat ik het zonder ook lekker vind smaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64723192
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:45 schreef _aurum_ het volgende:
maar werkt dat dan niet demotiverend als je een dag stilstaat of bijkomt?

Daar ben ik altijd bang voor...

Welkom Take_A_Picture
Zie mijn reactie. Als je bang bent dat het demotiverend werkt omdat je je gaat storen aan de gewichtswisselingen, kun je het beste 1 keer per week wegen.

En onthoud: het is maar een cijfertje. Nooit gek laten maken door de weegschaal. Je kunt naast je gewicht bijvoorbeeld ook je tailleomtrek bijhouden, dat samen is betrouwbaarder dan je gewicht alleen.
***Levi was here***
pi_64724334
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef SHE het volgende:

En die zuigt hier op internet.
De steken en duwen vliegen je om de oren
Op zich ben ik het met je eens wat dat betreft, maar aan de andere kant is het misschien mogelijk dat jij iets als steken en duwen ziet wat het niet is. Als ik zeg 'eerst maar eens zien of het eraf blijft' bijvoorbeeld, denk ik niet 'ik hoop dat diegene weer dik wordt'. Ik denk alleen aan al die mensen die ik ken die te dik zijn en het er na tig pogingen niet af hebben of weer op hun startpunt zijn (of hoger) en aan mijn eigen ervaringen. Ik kan zo, zonder moeite, een stuk of 12 mensen opnoemen die de kilo's er niet af krijgen of niet af hebben weten te houden. Na lang verzinnen heb ik dan een stel weten te bedenken wat blijvend resultaat heeft weten te behalen (en dat zijn kennissen van iemand anders die ik jaren geleden voor het laatst heb gezien - daar dacht ik dus niet zo snel aan). Dus dan is het toch logisch dat als iemand zegt dat ie 20 kilo afgevallen is met weet-ik-wat-voor vreemde methode, dat ik dan terugdenk aan de mensen die ik ken die ook van die rare dingen gedaan hebben en die vervolgens weer even zwaar waren na een jaar? Dat is geen afgunst of zo, maar mijn ervaring.
quote:
Ik geloof wel in de Ratelband methodiek. Als jij niet in jezelf gelooft, laat dan in godsnaam een ander je ervan overtuigen.
Mensen zijn makkelijk beinvloedbaar en dan liever ten positieve, dan op een lelijke manier.

Snappie?
Ja. Maar eerlijkgezegd geloof ik daar dan weer niet in. Ik ren altijd hard weg voor dat soort mensen en zodra ik de neus van Ratelband in beeld zie gaat de tv acuut op een andere zender.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:24 schreef SHE het volgende:

Mannen hebben daar denk ik minder last van. Of geen zin om daar over na te denken
Mannen zijn ook weleens afgunstig. Die trekken soms lekker met hun sleutelbos een kras over de nieuwe auto van de buurman of zo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maeghan op 06-01-2009 12:31:23 ]
pi_64724500
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Maeghan het volgende:
[..]

Mannen zijn ook weleens afgunstig, maar die uiten het anders. Die trekken met hun sleutels een kras over de nieuwe auto van de buurman of zo. Dat gebeurt ook...
Dat vind ik nou echt een wijvenstreek
Sara
Merel
Ukje
pi_64724539
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:26 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Op zich ben ik het met je eens wat dat betreft, maar aan de andere kant is het misschien mogelijk dat jij iets als steken en duwen ziet wat het niet is. Als ik zeg 'eerst maar eens zien of het eraf blijft' bijvoorbeeld, denk ik niet 'ik hoop dat diegene weer dik wordt'. Ik denk alleen aan al die mensen die ik ken die te dik zijn en het er na tig pogingen niet af hebben of weer op hun startpunt zijn (of hoger) en aan mijn eigen ervaringen. Ik kan zo, zonder moeite, een stuk of 12 mensen opnoemen die de kilo's er niet af krijgen of niet af hebben weten te houden. Na lang verzinnen heb ik dan een stel weten te bedenken wat blijvend resultaat heeft weten te behalen (en dat zijn kennissen van iemand anders die ik jaren geleden voor het laatst heb gezien - daar dacht ik dus niet zo snel aan). Dus dan is het toch logisch dat als iemand zegt dat ie 20 kilo afgevallen is met weet-ik-wat-voor vreemde methode, dat ik dan terugdenk aan de mensen die ik ken die ook van die rare dingen gedaan hebben en die vervolgens weer even zwaar waren na een jaar? Dat is geen afgunst of zo, maar mijn ervaring.
[..]
Daar kwam inderdaad ook mijn reactie vandaan
Ik ken eigenlijk niemand waarbij het gewicht er echt afgebleven is....
pi_64724570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:06 schreef Levitation het volgende:

[..]

Veel succes!
Trouwen is gaaf.
Dankjewel

Ik heb thuis een step apparaat en een hometrainer, dus die ga ik lekker vaak gebruiken. Verder nog wat andere oefeningen die ik ook thuis kan doen, en ik ga lekker vaak een eindje wandelen. En uiteraard opletten met wat ik eet.
Tralalalaaa
pi_64724610
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:31 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat vind ik nou echt een wijvenstreek
Dan zat er wel een kras op de nieuwe wasautomaat =P
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:15:06 #170
35189 Troel
scherp en bot
pi_64725841
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ook bij jezelf niet dan? Jij was er aardig van overtuigd dat het jou wel zou lukken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 januari 2009 @ 13:16:19 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64725890
Ik moet steeds aan Fred Emmer denken als ik MyAT bekijk
pi_64728188
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:52 schreef Troel het volgende:

Behalve tevreden

Ik gebruik dus echt nooit extra zout, behalve op ei en patat. Ook nooit gedaan, niet eens vanwege het zoutloos hoor, maar ook omdat ik het zonder ook lekker vind smaken.

Ik kruid mijn vlees eigenlijk altijd, ik gebruik vegeta (ik weet niet of je het kent?). Dat doe ik denk ik omdat ik er geen sausjes bij mag en mijn vlees anders zo smakeloos is...

Eigenlijk donder ik vegeta overal op Tomaat, komkommer, in de aardappelpurree. Rauwe aardappels door het midden snijden, vegeta op de gesneden helften en dan in de oven bakken

vegeta
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:22:38 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_64728245
Ik eet mijn vlees meestal zonder saus ook nog eens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64728454
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:16 schreef Sjeen het volgende:
Ik moet steeds aan Fred Emmer denken als ik MyAT bekijk
Niet aan Eddy Emmer?
pi_64729702
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:15 schreef Troel het volgende:

[..]

Ook bij jezelf niet dan? Jij was er aardig van overtuigd dat het jou wel zou lukken
Ik wou nu serieus gaan typen "maar ik ken mezelf niet"
Bij mij is het er nog steeds af (behalve kerstkilo's misschien) maar ik wou het niet alleen over mezelf hebben steeds
pi_64729870
quote:
Praat ie ook tegen je?

pi_64730111
quote:

[..]

1 keer per week, en altijd rond hetzelfde tijdstip.
Vaker wegen heeft niet echt zin, aangezien het lichaam van zichzelf teveel schommelt.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:54 schreef Levitation het volgende:

En onthoud: het is maar een cijfertje. Nooit gek laten maken door de weegschaal. Je kunt naast je gewicht bijvoorbeeld ook je tailleomtrek bijhouden, dat samen is betrouwbaarder dan je gewicht alleen.
Oh ja en dit dus. Niet alleen maar KG meten, maar ook cm van je middelomtrek.
Ik heb nu al een aantal keren gehad dat ik in kilo's gelijk bleef, maar toch een cm van mijn middel af. Dus toch een goed gevoel
pi_64730183
Ik ben vandaag en gister voor het eerst in een jaar NIET op de fiets maar met de auto naar mijn werk gegaan.
Vond het gewoon te glad en te koud. De weg was een grote ijsvloer.

Ow ja, en ik was maandag vergeten te meten, dus vannochtend maar even.
Deze week 1 kg eraf en 0 cm middelomtrek verandering sinds vorige week.

Ik ben nu 10 weken bezig met afvallen.
Totaal kwijt 7,5 kg en 7 cm middelomtrek.

De 2 weken met kerst ben ik niet echt afgevallen (maar er ook niet bij ), dus nu wordt het tijd om weer met volle kracht door te gaan naar beneden. Mijn streven is om nog 13 kg af te zijn gevallen per 1 mei.

[ Bericht 67% gewijzigd door dyna18 op 06-01-2009 15:17:09 ]
pi_64730741
quote:
Op zondag 4 januari 2009 06:40 schreef Isabeau het volgende:
dyna18: je loopt een willekeurige HEMA in en je kijkt even bij het naaigaren etc. Daar heb je voor een klein prijsje meetlinten hangen
Dank je, ik heb er vandaag 1 gevonden.
Vreemde is dat deze dus alleen 4 cm meer aangeeft dan mijn bouwlint

Als ik ze naast elkaar leg is 1 meter toch precies gelijk bij beiden, maar om mijn middel geeft deze nieuwe gewoon flink meer aan...

Ik neem aan dat het plastic meetlint het nauwkeurigst is.... maar dat betekend wel dat al mijn oude resultaten niet meer kloppen... Wat zouden jullie doen?
pi_64731197
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dank je, ik heb er vandaag 1 gevonden.
Vreemde is dat deze dus alleen 4 cm meer aangeeft dan mijn bouwlint

Als ik ze naast elkaar leg is 1 meter toch precies gelijk bij beiden, maar om mijn middel geeft deze nieuwe gewoon flink meer aan...

Ik neem aan dat het plastic meetlint het nauwkeurigst is.... maar dat betekend wel dat al mijn oude resultaten niet meer kloppen... Wat zouden jullie doen?
Makkelijkste? Alle waarden die je tot nu toe gemeten hebt ophogen met 4cm en dan met het goede meetlint verder wegen. Of er gewoon niets om geven, kan natuurlijk ook.
***Levi was here***
pi_64735018

Loop ik vanmiddag naar mijn auto toe, hoor ik ineens heel hard mijn naam roepen. Waren het twee van mijn (nu niet meer) brugklasleerlingetjes.. Ik roep hoi terug, en daarna riepen ze: "Wij zijn het, E. en M.". Dat had ik natuurlijk allang gezien, dus dat riep ik zo terug..

ik vond het zo leuk en schattig!!

Verder ging vandaag best goed, gisteren was ik bekaf, vandaag valt het wel mee. Heb alleen wel zo lopen rondrennen dat ik pas om 2 uur mijn lunch heb kunnen eten, en dan ook maar de helft.. Vandaag dus maar een boterham minder, en dan zo maar op tijd eten..
pi_64737346
Zo, ik ben weer terug van de glibberweg... heerlijk, dat fietsen op een met sneeuw aangevroren weg....

Lijntechnisch gezien gaat het (op dag 2 ) nog oké, moest alleen net wel even iets met suiker eten, want ik viel bijna neer
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:14:31 #183
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64737896
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_64737961
Ik kwam dit berichtje tegen van een beroemde jojo...
quote:
'Oprah Winfrey was depressief' van onze redactie

AMSTERDAM - Hoewel Oprah Winfrey zich schaamt voor de twintig kilo die ze is aangekomen, schaamt ze zich er absoluut niet voor om er in haar talkshow uitgebreid op in te gaan.

De talkshowkoningin bekende op televisie dat ze zichzelf vorig jaar "had opgegeven", zo meldt PerezHilton.com. Fitnessgoeroe en adviseur Bob Greene suggereerde na deze bekentenis dat Oprah vorig jaar waarschijnlijk last heeft gehad van een milde depressie:"Ik keek in haar ogen, en ze wás er gewoon niet", vertelt hij aan het publiek. "Ze was erg afwezig en afgeleid. Voor mij was het ontzettend verontrustend. Volgens mij had ze het gevoel dat ze haar levenslust kwijt was en dat was voor mij het meest triest."

Maar Oprah zou Oprah niet zijn als ze niet uit haar diepe dal was geklauterd, klaar om de strijd weer aan te gaan: "Vorig jaar verborg ik mijn lichaam omdat ik niet wilde dat jullie het zagen. Hier stond ik dan. Eén van de meest zichtbare mensen op aarde, deed haar best om haar lichaam te verstoppen. Ik weet nu dat als je genoeg van jezelf houdt, je voor jezelf kan zorgen. Je moet jezelf als prioriteit stellen."
pi_64740061
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:14 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Ik ken jou toch niet echt joh
Maar hoe dan ook is jouw verhaal inderdaad een succesverhaal
pi_64742003
Hoeveel verbrand je eigenlijk als je 3 kwartier in een tochtig bushokje met bevroren tenen bij -9 op een bus staat te wachten??
***Levi was here***
pi_64742094
Best wel wat denk ik, je lichaam moet toch op temperatuur blijven..

ik had vanmorgen dikke ijsbloemen op het slaapkamerraam, ik zit nu ook onder een dekbed, aangezien het hier nog steeds niet warm is..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 20:02:20 #188
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64742587
Vandaag keurig ontbeten met een zak wortelen en 1 echte cappuccino.
Geluncht met 1 banaan (2 points), 1 appel en 1 sinaasappel en een beker optimel.

En vanavond besloten dat ik een feestmaal verdien!
SUSHI!!!!! woei!
En weer zo'n klein flesje wijn als gisteren, want ik heb ook nog steeds niet gerookt.

De weegschaal knipperde groen, het zal waarschijnlijk voornamelijk vocht zijn, maar zondag woog ik 65 kilo en vanmorgen 63,4

Woei!
pi_64746187
Lekker joh Sanne!
En Sushi
Sara
Merel
Ukje
pi_64746322
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:02 schreef Sanne het volgende:
Vandaag keurig ontbeten met een zak wortelen en 1 echte cappuccino.
Geluncht met 1 banaan (2 points), 1 appel en 1 sinaasappel en een beker optimel.
Uhh...mis ik iets of doe je een crashdieet?
Volgens mij is hier weinig keurigs aan of je moet het echte eten weggelaten hebben...

Volgens mij kan je beter die flesjes wijn laten staan en die punten voor normaal eten gebruiken
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:22:40 #191
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64746532
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Uhh...mis ik iets of doe je een crashdieet?
Volgens mij is hier weinig keurigs aan of je moet het echte eten weggelaten hebben...

Volgens mij kan je beter die flesjes wijn laten staan en die punten voor normaal eten gebruiken
Ik dieet niet, ik ben gestopt met roken en blowen en probeer er dit keer geen 20 kilo aan te kanen.
Dat die 2 wijntjes geen goede voedingsstoffen zijn begrijp ik zelf ook wel.
pi_64746605
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:22 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik dieet niet, ik ben gestopt met roken en blowen en probeer er dit keer geen 20 kilo aan te kanen.
Dat die 2 wijntjes geen goede voedingsstoffen zijn begrijp ik zelf ook wel.
Ik weet niet hoelang je dit wilt gaan doen maar denk dat roken en blowen bijna gezonder is dan dit etenspatroon als je het lang volhoud.....
Maar dat wijntje is voor jou belangrijker dan echte voedingsstoffen binnen te krijgen die je de hele dag niet binnen krijgt?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:25:59 #193
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64746641
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:24 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik weet niet hoelang je dit wilt gaan doen maar denk dat roken en blowen bijna gezonder is dan dit etenspatroon als je het lang volhoud.....
Maar dat wijntje is voor jou belangrijker dan echte voedingsstoffen binnen te krijgen die je de hele dag niet binnen krijgt?
Pardon? Waar concludeer jij dit uit? Vind je wel erg kort door de bocht.
pi_64746709
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:25 schreef Sanne het volgende:

[..]

Pardon? Waar concludeer jij dit uit? Vind je wel erg kort door de bocht.
Je lijstjes die je posts
pi_64747027
Miss S bedoelt dat wortelen en cappuccino nou niet bepaald een keurig ontbijt zijn. Er ontbreken koolhydraten, eiwitten en vetten. Hetzelfde voor de lunch. Fruit is goed, maar 3 stuks in 1 maaltijd is behoorlijk overdreven en je eet dan gewoon vnl simpele suikers. Weer geen complexe koolhydraten en geen vetten, want in optimel zit geen vet.
pi_64747099
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Miss S bedoelt dat wortelen en cappuccino nou niet bepaald een keurig ontbijt zijn. Er ontbreken koolhydraten, eiwitten en vetten. Hetzelfde voor de lunch. Fruit is goed, maar 3 stuks in 1 maaltijd is behoorlijk overdreven en je eet dan gewoon vnl simpele suikers. Weer geen complexe koolhydraten en geen vetten, want in optimel zit geen vet.
Thanks
En niets mis met wijn hoor, maar met mate en niet elke dag kcal op sparen om het te kunnen drinken
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:37:36 #197
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64747107
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 18:14 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Ja maar jij bent natuurlijk die GROTE UITZONDERING en jij bent NIET NORMAAL hoor!

Lekker wijf!

Van trol naar snol in een paar jaar. Wie maakt je wat!

Miauw!

En Sanne, da's een prima voedzaam lijstje hoor. High carb/low fat. Zo zien we ze graag.
Enige wat je wel mist zijn wat groenten; een paar complexe koolhydraten. Maar verder is ie best keurig.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:39:44 #198
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64747182
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Ze heeft de vetten wel uit haar sushi gehaald.
Het is ook weer neit zo dat op een houtje heeft zitten bijten vandaag.

En er is niets mis met een zak wortelen en een cappesjino voor onbijt
pi_64747291
[edit] vaker op refresh drukken
pi_64747292
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:39 schreef SHE het volgende:

[..]

Ze heeft de vetten wel uit haar sushi gehaald.
Het is ook weer neit zo dat op een houtje heeft zitten bijten vandaag.

En er is niets mis met een zak wortelen en een cappesjino voor onbijt
Ontbijt en lunch waren wel een houtje en nee dat ontbijt is niet normaal, of zou jij het wel je dochter geven elke dag?
pi_64747383
Ik ga Sanne's eten verder niet becommentariëren. Ik vind het niet in orde, jij (SHE) vindt het prima. Andere kijk op wat gezond is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:45:27 #202
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64747439
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:42 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ontbijt en lunch waren wel een houtje en nee dat ontbijt is niet normaal, of zou jij het wel je dochter geven elke dag?
Ik denk niet dat ik kinderen cafeine geef.

Wortelen zeker weten. Met groenten of een groentesapje beginnen op nuchtere maag en zelfs fruit, is een uitstekend idee.
Je ontbijt moet vooral heel licht en veel vezels bevatten. Vet of een teveel aan eiwitten is het allerdomste wat je kunt doen.

Na een nacht afvalstoffen lozen zit je lijf niet te wachten op een zwaar ontbijt. Rustig je dag beginnen is het meest optimaal voor je stofwisseling.

Je bouwt rustig op; en gedurende dag naar de avond, weer rustig af. Dat is de ideale cirkel.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:48:02 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64747539
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga Sanne's eten verder niet becommentariëren. Ik vind het niet in orde, jij (SHE) vindt het prima. Andere kijk op wat gezond is.
Optimaal is het niet, er konden best nog wat groenten bij, en zelfs nog wel wat granen. Maar er zijn er weinig die elke dag optimaal eten. Sterker nog, dat heb ik niemand zowel hier als in slank zien doen
Maar haar zo afblaffen vind ik buiten proportie. Ze heeft weinig fout gedaan.
pi_64747619
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:48 schreef SHE het volgende:

[..]

Optimaal is het niet, er konden best nog wat groenten bij, en zelfs nog wel wat granen. Maar er zijn er weinig die elke dag optimaal eten. Sterker nog, dat heb ik niemand zowel hier als in slank zien doen
Maar haar zo afblaffen vind ik buiten proportie. Ze heeft weinig fout gedaan.
Zoals Isa hierboven heeft gezegd heeft is dat een andere mening over wat gezond is, dus in discussie gaan heeft inderdaad geen nut.
Wel ben ik nog steeds benieuwd naar de wijn
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:53:18 #205
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64747773
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Zoals Isa hierboven heeft gezegd heeft is dat een andere mening over wat gezond is, dus in discussie gaan heeft inderdaad geen nut.
Wel ben ik nog steeds benieuwd naar de wijn
Die discussie heeft wel degelijk nut, want verder dan geblaf en gekerm kom je niet. Probeer eens inhoudelijk commentaar te geven.

Daarbij heb je een enorm grote waffel voor iemand die nauwelijks in de buurt van streef zit en nooit een lijstje post.
En als laatste is Sanne jou geen verantwoording schuldig voor een paar wijntjes.
Ik vind het een gezonde methode dat ze met punten werkt, zo leer je dat wanneer je zondigt, je ergens moet compenseren.
Vandaag heeft ze dit prima gedaan, door weinig vetten te eten en de hoeveelheden binnen de perken te houden.

Zolang die discipline voor vandaag stand houd, en ze vanavond niet naar ongezonde snacks grijpt, is er helemaal niets aan de hand en heeft ze vandaag de traktatie van een paar wijntjes prima kunnen hebben.
pi_64747887
ik denk dat de een wat strenger is met lijnen dan de ander. En wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken. Lijnen en op gewicht blijven is jezelf leren kennen en uitvinden wat voor jou werkt.

leven en laten leven hoort daar ook bij
  dinsdag 6 januari 2009 @ 21:55:52 #207
1762 YPPY
Yppiaans
pi_64747888
Welkom terug Fannetje! Kom je nu ook weer naar de meets?

Over twee weken ga ik naar de psychiater. Als het mee zit, kan ik over een maandje weer eerlijk meeposten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64747950
Ik heb vandaag het volgende gegeten:

Magere yoghurt met cruesli als ontbijt
3 bruine boterhammen met 30+kaas als lunch
Gebakken aardappeltjes, peultjes/worteltjes en duits biefstukje als diner
En tussendoor: een pakje sultana hartig (3 stuks), een koekje, een handje druiven, een bakje light kwarkmousse en een appel. Verder water, thee en twee glaasjes spa & fruit light

Ik ben eigenlijk best tevreden, het is in ieder geval veel beter dan de afgelopen maanden
pi_64747989
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:55 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug Fannetje! Kom je nu ook weer naar de meets?
Ik ga m'n best doen
quote:
Over twee weken ga ik naar de psychiater. Als het mee zit, kan ik over een maandje weer eerlijk meeposten.
Dat zou fijn zijn
pi_64747992
Ik mag trouwens morgen weer voor het eerst gaan rijden met dit weer, ben benieuwd hoe de parkeerplaats op de uni eruit ziet als het zo glad is
pi_64748178
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:53 schreef SHE het volgende:

[..]

Die discussie heeft wel degelijk nut, want verder dan geblaf en gekerm kom je niet. Probeer eens inhoudelijk commentaar te geven.

Daarbij heb je een enorm grote waffel voor iemand die nauwelijks in de buurt van streef zit en nooit een lijstje post.
En als laatste is Sanne jou geen verantwoording schuldig voor een paar wijntjes.
Ik vind het een gezonde methode dat ze met punten werkt, zo leer je dat wanneer je zondigt, je ergens moet compenseren.
Vandaag heeft ze dit prima gedaan, door weinig vetten te eten en de hoeveelheden binnen de perken te houden.

Zolang die discipline voor vandaag stand houd, en ze vanavond niet naar ongezonde snacks grijpt, is er helemaal niets aan de hand en heeft ze vandaag de traktatie van een paar wijntjes prima kunnen hebben.
Ik wou niet reageren maar toch nog een aller aller laatste keer
Ik zit ruim voorbij mijn streef, de meiden hier weten misschien nog dat ik jaren geleden begonnen ben op 100 kilo en die kilo's heb ik er af kunnen werken helemaal alleen als jong volwassenen terwijl de volwassenen om mij heen gewoon door ongezond deden
En die kilo's zijn er nog steeds af
Lijstjes post ik inderdaad niet want ik behoor niet tot een sekte en ik stimuleer ook geen crashdieeten omdat die averechts effect hebben
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:03:54 #212
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64748231
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik zit ruim voorbij mijn streef, de meiden hier weten misschien nog dat ik jaren geleden begonnen ben op 100 kilo en die kilo's heb ik er af kunnen werken helemaal alleen als jong volwassenen terwijl de volwassenen om mij heen gewoon door ongezond deden
Lijstjes post ik inderdaad niet want ik behoor niet tot een sekte en ik stimuleer ook geen crashdieeten omdat die averechts effect hebben
Fijn dat jij dat niet stimuleert maar laat wel een ander in zijn waarde.

En verder maak ik geen woord aan je vuil, want die ban ben jij mij niet waard.
pi_64748315
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:03 schreef Sanne het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat niet stimuleert maar laat wel een ander in zijn waarde.

En verder maak ik geen woord aan je vuil, want die ban ben jij mij niet waard.
Waarom voel je je eigenlijk zo aangevallen? Of is dat een van de effecten die een crashdieet met zich meebrengt?
Ik bedoel het alleen maar goed en maak me eerlijk gezegd echt zorgen om je
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:06:51 #214
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64748355
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Waarom voel je je eigenlijk zo aangevallen? Of is dat een van de effecten die een crashdieet met zich meebrengt?
Omdat jij mij doet denken aan een Jehova getuige.
Ik denk dat dat het is.

pi_64748577
Dames, doe eens niet zo kattig! Iedereen moet zelf weten hoe hij of zij wil lijnen! En als je het hier post dan loop je het risico dat mensen zich dingen afvragen bij wat je eet en kunnen daar dan commentaar op hebben. En dan kan je daar op een volwassen (zijn we toch allemaal?) manier over praten en uitleg geven. Jullie zijn nu een beetje aan het moddergooien...
pi_64748949
Sanne, www.hungrygirl.com is misschien wel een leuke site. Die doen ook alles met WW points en hebben volgens mij behoorlijk leuke recepten op de site staan.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:20:20 #217
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64748970
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Je bent nog steeds te zwaar; dus misschien wat minder op anderen letten en meer van die energie in jezelf stoppen. Lijkt me heel verstandig.

Ik zou ook iets aan je karakter gaan doen trouwens; het achterbakse venijn is hemeltergend
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:21:53 #218
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64749041
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:19 schreef Liejannuh het volgende:
Sanne, www.hungrygirl.com is misschien wel een leuke site. Die doen ook alles met WW points en hebben volgens mij behoorlijk leuke recepten op de site staan.
Thanks babe.
Ik verklaar de weightwatchers niet heilig hoor. Laten we dat even duidelijk stellen.
pi_64749109
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Je bent nog steeds te zwaar; dus misschien wat minder op anderen letten en meer van die energie in jezelf stoppen. Lijkt me heel verstandig.

Ik zou ook iets aan je karakter gaan doen trouwens; het achterbakse venijn is hemeltergend
Ik moet wel echt dom en blond zijn dat ik nog steeds op je reageer maar ik laat me niet zeggen dat ik te zwaar ben sorry
Ik heb een bmi van 25 dus gewoon normaal gezond, en als dat niet mager genoeg voor jou is........sorry I couldn't care less
pi_64749163
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef Sanne het volgende:

[..]

Thanks babe.
Ik verklaar de weightwatchers niet heilig hoor. Laten we dat even duidelijk stellen.
Maar stellen de WW ook geen recepten voor of iets?
Of gaat het echt alleen om de punten en mag je die helemaal zeg invullen?
pi_64749568
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:21 schreef Sanne het volgende:

Thanks babe.
WW heeft best een goed en gezond dieet hoor Heilig vind ik ook wat ver gaan
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 januari 2009 @ 22:37:37 #222
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64749786
Ik heb oorpijn... en een ontstoken oog... en hoofdpijn... en keelpijn... En het vriest 17 graden hier!!!

Ik heb me vandaag overigens netjes aan mijn plan van drie maaltijden en drie tussendoortjes gehouden. Alleen nu een lepel honing in mijn thee omdat ik mezelf echt zielig vind
pi_64749850
Dat klinkt naar, Sjeen! Beterschap! En geniet van je thee met honing
pi_64750745
Sjeen, beterschap
Sara
Merel
Ukje
pi_64751020
Mijn lijstje voor vandaag:
Ontbijt: kom halfvolle melk met special flakes
Tussendoor: 2 kiwi's
Lunch: boterham-kaas-ham-tomaat-boterham, glas optimel
Tussendoor: 1 sultana
Diner: stampot boerenkool met spekjes.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:42:14 #226
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_64752927
quote:

[..]

kijk, de tweede helft van die eerste zin he, die maakt dat de tweede zin volledig ongeloofwaardig.

en nu ga ik gauw weer naar slank ik was je al kwijt! ik had nog wel lijstjes gepost die volledig miss s afzeikbaar waren!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_64757864
Goedemorgen allemaal en beterschap Sjeen!

Ik heb geen zin waarom duurt de vakantie altijd te kort?
Wel weer eindelijk ritme en gewoon normaal eten
pi_64758737
Mogguh

Het heeft hier gesneeuwd Dus ik ben blij dat ik vandaag thuiswerk. Scheelt weer glibberen en glijden met de auto

Vanmorgen weer gefietst op mijn hometrainer dat gaat ook steeds beter en gisteraaf goed mijn best gedaan in de sportschool......dat is te merken aan de spierpijn

Ik merk dat mijn buik platter wordt, dus ik ben benieuwd hoeveel er af is

@ Miss_S: Is het de vakantie of heb je gewoon geen zin om de deur uit gaan door de kou?
@ Sjeen: Beterschap
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:58:36 #229
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64758863
Mogge!

Beterschap Sjeen

Ik heb m'n eerste twee werkdagen sinds augustus er weer op zitten. Goed voor het vinden van een ritme, al ben ik er nog niet helemaal uit of het snoeptechnisch nu beter is: gisteren hadden we 2x taart Maar verder ben ik erg blij dat ik weer aan het werk ben
Oja, gisterenavond eerste softbaltraining gehad en meteen ook nog de laatste les van de nazwangerschapsgym, dus ook lekker sportief bezig geweest.

Succes voor alle nieuwe starters en welkom terug Fannetje
pi_64759106
Goeiemorgen!

Ik zag vanmorgen weer een wat lager getalletje op de weegschaal! Ik zit nu wel even op het punt dat ik niet moet gaan toegeven aan mijn drang naar zoetigheid, maar verder voel ik me best ok.

Alleen nog even gaan bedenken wat we vanavond gaan eten. Ik heb 3 paprika's, champignons en uien liggen, dus ik denk dat het iets van pasta word.
pi_64759129
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:58 schreef Jojogirl het volgende:
Mogge!

Beterschap Sjeen

Ik heb m'n eerste twee werkdagen sinds augustus er weer op zitten. Goed voor het vinden van een ritme, al ben ik er nog niet helemaal uit of het snoeptechnisch nu beter is: gisteren hadden we 2x taart Maar verder ben ik erg blij dat ik weer aan het werk ben
Oja, gisterenavond eerste softbaltraining gehad en meteen ook nog de laatste les van de nazwangerschapsgym, dus ook lekker sportief bezig geweest.

Succes voor alle nieuwe starters en welkom terug Fannetje
De taart kun je ook laten liggen hoor. Bij mij lagen er gisteren slagroomsoesjes, en ik stond ervoor in de rij voor het koffieautomaat. Ik heb er even over nagedacht, en ze laten liggen, ze waren het voor mij niet waard...
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:28:45 #232
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64759425
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:11 schreef teigan het volgende:

[..]

De taart kun je ook laten liggen hoor.
Ja, dat kan, maar daar had ik gisteren dus geen zin in.
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 januari 2009 @ 09:29:08 #233
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64759432
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:11 schreef teigan het volgende:

[..]

De taart kun je ook laten liggen hoor. Bij mij lagen er gisteren slagroomsoesjes, en ik stond ervoor in de rij voor het koffieautomaat. Ik heb er even over nagedacht, en ze laten liggen, ze waren het voor mij niet waard...
Top Teigan! Dat is nu net het belangrijkste, niet iets eten omdat het er ligt, maar omdat je er echt zin in hebt en het echt lekker vindt

Ik ga zo even naar huisarts, toch even naar mijn oog laten kijken... Gelukkig vriest het niet meer zo hard, nu -11 Maar ik heb wel Isa weer met de slee gebracht vanmorgen en ga haar straks ook weer zo halen. Ben me nu suf aan het piekeren waar in Maastricht een fatsoenlijk bergje is om met de slee af te gaan
pi_64759736
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:29 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Top Teigan! Dat is nu net het belangrijkste, niet iets eten omdat het er ligt, maar omdat je er echt zin in hebt en het echt lekker vindt

Ik ga zo even naar huisarts, toch even naar mijn oog laten kijken... Gelukkig vriest het niet meer zo hard, nu -11 Maar ik heb wel Isa weer met de slee gebracht vanmorgen en ga haar straks ook weer zo halen. Ben me nu suf aan het piekeren waar in Maastricht een fatsoenlijk bergje is om met de slee af te gaan
gewoon van het 3 landen punt af sjeesen
pi_64759770
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:28 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Ja, dat kan, maar daar had ik gisteren dus geen zin in.
kan ik me ergens ook wel iets bij voorstellen, vooral als de taart er ook nog eens heerlijk uitziet...
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 januari 2009 @ 09:45:02 #236
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64759796
Denk dat dochterlief dat wat akelig gaat vinden Vroeger hadden we een bergje bij school, maar hier is dat niet... Och, ik vind vast wel iets
pi_64761016
Hier was het dus helemaal niet koud vanochtend! Ik moest en zou op de fiets naar mijn werk, maar ik had niet eens afgestorven tenen na een uur fietsen! En mn muts heb ik al na 2 minuten afgegooid!
Moest wel weer wennen aan het fietsen overigens, heb toch zeker 4 maanden niet zo ver gefietst!
pi_64761102
Ik was net even buiten, maa rook hier is het niet erg koud.. We hadden vanmorgen ook geen ijsbloemen op de ramen... Maar het is hier denk ik de hele nacht bewolkt geweest(nu ook nog), dus dan vriest het niet zo hard...

Wat ik me afvroeg, hebben jullie ook het probleem met pantykousjes dat het elastiek bovenaan te strak is? Mijn benen worden zo ongeveer afgeknepen met de pantykniekousjes die ik nu heb, en ik heb nu gewone kniekousen aan, maar ik voel nog precies waar die pantykniekousjes gisteren zaten...
Heb ik te dikke benen, of het verkeerde merk of moeten die dingen gewoon oprekken?
pi_64761144
Nee hoor, die dingen zijn gemaakt op voetmaat + slanke benen. Bij mij knellen ze ook altijd verschrikkelijk
pi_64761224
Morgen ook maar weer eens wegen... Heb me (door het thuiszitten met de gebroken hand, de kerstdagen, oud en nieuw en een weekendje weg) niet echt heel erg braaf gedragen, geeft ook niet, het was lekker allemaal, maar ik ben benieuwd wat de schade is. Ben nu iig 'al'weer 2 dagen aan het SHE-en.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64761605
Hoe gaat het nu met je hand Jarno?

Bij het skaten op oudejaarsdag brak iemand haar pols, en die had een baby van 10 weken... Ik moest nog wel even aan jou denken, het zal voor haar ook wel even wat lastiger zijn om voor haar kinderen te zorgen....
pi_64761677
Goedemorgen!
Ik draag nooit pantykousjes, dus ik heb geen idee

Ik ga afkicken van suiker Ik eet echt teveel suiker en kan er best zonder. Het probleem is dat als ik eenmaal iets zoets eet op een dag, ik de hele dag blijf eten. Daar trap ik nu al een paar weken elke dag in en nu is het afgelopen (gelukkig is het gewicht stabiel gebleven rond de 70)

Dus vandaag tot nu toe: (wat laat opgestart)
- flinke bak yoghurt
- enórme appel!

Hoezee

Ow en trouwens: ik ben van 90 KG naar 65 gegaan en met de zwangerschap en gedoe is daar weer 5 bijgekomen (das nog steeds BMI 23 oid) , maar verder ben ik ook afgevallen en redelijk stabiel Dus ze zijn er heus wel!
En nu eerst mijn kind voeden!
pi_64761808
Teigan, mijn hand is uit het gips (gelukkig). Had er na 11 dagen gips eigenlijk geen last meer van en de chirurg vond het onzin om er dan toch gips om heen te doen. Vond ik ook, en eigenlijk gaat het prima. Soms heb ik bij heel specifieke bewegingen nog wel wat last maar dat is zo minimaal... Thanks for asking! .

Freecell, het hele SHE gebeuren rekent ook redelijk radicaal af met suiker, misschien kun je daar nog wat inspiratie uithalen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64762550
Het enige waar ik nog echt suiker in doe is koffie, maar dat is dan ook meer omdat ik de laatste paar dagen mijn fruit vergeten was, en toch wat energie wilde hebben. En de ontbijtkoek en andere koeken die er in de pauze altijd liggen vind ik ook niet zo lekker.. Het enige "zoete" wat ik mezelf nu nog wel gun is een klein stukje extra pure chocola, heerlijk!

Verder probeer ik er ook echt weer op te letten dat ik niets pak waar enorm veel suiker inzit. En het maffe is dat als ik dat doe, ik na een dag ook heel veel dingen alweer veels te zoet vind.

Vandaag vind ik het wel lastiger. Het is mijn vrije dag, en ik weet even niet goed wat ik met mijn tijd aanmoet. Ik moet nog een paar lessen voorbereiden, en dat zou gewoon prioriteit moeten hebben. En het nadeel van het rondhangen is dat ik dan veel meer de neiging heb om zoete dingen te pakken.
pi_64762579
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 21:58 schreef Miss_S het volgende:
Ik mag trouwens morgen weer voor het eerst gaan rijden met dit weer, ben benieuwd hoe de parkeerplaats op de uni eruit ziet als het zo glad is
Best kans dat het nog wordt afgelast trouwens. Ik zou van te voren even nabellen.
pi_64762642
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 10:54 schreef Jarno het volgende:

Freecell, het hele SHE gebeuren rekent ook redelijk radicaal af met suiker, misschien kun je daar nog wat inspiratie uithalen.
Das me een beetje teveel gedoe
Als ik snoep en koek schrap, schrap ik denk ik al wel zo'n 800 Kcal per dag
En ik ga weer wat sporten. Daarom is gezonderen voor mij ook handiger, iets dramatisch omgooien houd ik een paar weken vol en dan knap ik af. Gezonder doen heb ik de vorige keer héél lang volgehouden
pi_64762726
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:14 schreef teigan het volgende:
Het enige waar ik nog echt suiker in doe is koffie, maar dat is dan ook meer omdat ik de laatste paar dagen mijn fruit vergeten was, en toch wat energie wilde hebben. En de ontbijtkoek en andere koeken die er in de pauze altijd liggen vind ik ook niet zo lekker.. Het enige "zoete" wat ik mezelf nu nog wel gun is een klein stukje extra pure chocola, heerlijk!

Verder probeer ik er ook echt weer op te letten dat ik niets pak waar enorm veel suiker inzit. En het maffe is dat als ik dat doe, ik na een dag ook heel veel dingen alweer veels te zoet vind.

Vandaag vind ik het wel lastiger. Het is mijn vrije dag, en ik weet even niet goed wat ik met mijn tijd aanmoet. Ik moet nog een paar lessen voorbereiden, en dat zou gewoon prioriteit moeten hebben. En het nadeel van het rondhangen is dat ik dan veel meer de neiging heb om zoete dingen te pakken.
Ga lekker sporten?
Of een wandeling maken, etc.
pi_64763095
Ik ga sowieso vanmiddag lopend naar een afspraak in de stad toe, en dat lijkt mij ook wel heel lekker..

Ik denk dat ik nu eerst even ga kijken wat er nog ligt aan nakijkwerk en administratieve zooi, en als dat klaar is kijk ik weer even verder. Ik ben ook nog bezig in de Noorderlicht trilogie, dus ik kan ook nog even verder gaan lezen straks...
O ja, en ik kwam net nog stoofpeertjes tegen, dus die gaan straks ook even geschild worden, en op het vuur om even flink door te pruttelen..
pi_64763703
Ik had me ook weer voorgenomen om weer gewoon normaal en gezond te gaan eten.
Ben de afgelopen maanden toch een paar kilo aangekomen en die moeten er maar weer snel vanaf. Er waren toch wel een paar broeken wat strakker gaan zitten!
Eerste stap is om weer te gaan fietsen en hardlopen en weer normaal te gaan eten.

Gelukkig heb ik nu wel een broek aan die ik ooit helemaal niet meer dichtkreeg en die zit nog steeds ruim. Maar afgelopen voorjaar kon ik het ding aantrekken en uitdoen zonder de knoop open te maken! Dat wil ik weer!
pi_64763870
Diëten verhoogt de kans op griep
quote:
AMSTERDAM - Ben jij het nieuwe jaar begonnen met een dieet? Wees gewaarschuwd, want volgens Amerikaanse onderzoekers zijn mensen die proberen af te vallen met een streng dieet extra vatbaar voor griep.

De onderzoekers deden hun onderzoek op muizen en ontdekten dat muizen die op een caloriearm dieet werden gezet zich niet konden weren tegen het griepvirus.

Het team van de Michigan State Universtity ontdekte dat de muizen die op dieet waren een grotere kans hadden om te overlijden. Ook deden ze er veel langer over om te herstellen dan de groep muizen die gewoon mocht eten.

Volgens de onderzoekers is het dan ook niet verstandig om te starten met een dieet in het griepseizoen, maar kun je beter even een paar maanden wachten.

Lees alles over griep in de special
***Levi was here***
pi_64763958
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Liejannuh het volgende:
Ben de afgelopen maanden toch een paar kilo aangekomen en die moeten er maar weer snel vanaf. Er waren toch wel een paar broeken wat strakker gaan zitten!
Eerste stap is om weer te gaan fietsen en hardlopen en weer normaal te gaan eten.

Gelukkig heb ik nu wel een broek aan die ik ooit helemaal niet meer dichtkreeg en die zit nog steeds ruim. Maar afgelopen voorjaar kon ik het ding aantrekken en uitdoen zonder de knoop open te maken! Dat wil ik weer!
Ik had mezelf ook plechtig voorgenomen weer te gaan hardlopen en netjes elke dag te fietsen. Maar het weer heeft aardig roet in het eten gegooit... in Waalre is amper gestrooit, alleen de doorgaande wegen. Fietsen gaat al amper, laat staan hardlopen.
***Levi was here***
pi_64763985
Bij mij op mijn werk zijn ook veel mensen ziek, en ik zie zoveel mensen op een dag, dat ik het toch wel krijg als ik er ook maar een beetje vatbaar voor ben.

Ik zat net in het AD nog een artikel te lezen over het overgewicht bij voetballers, sommige clubs hebben wel dietistes in dienst die zich met het eten bemoeien, anderen doen dat juist helemaal niet. Eigenlijk best apart, want het schijnt dus dat veel voetballers geen besef hebben van wat ze nou het beste kunnen eten...
pi_64764203
quote:
Haha, lol. Ik heb gewoon het griep-dieet gedaan.

In een week tijd twee kilo kwijt =P

Gisteren voor het eerst weer normaal warm gekookt 'dit jaar' (ik blijf het grappig vinden om dat te zeggen ). Hoewel ik geen honger had (vriend wel), toch m'n hele bord leeggegeten (hij niet). Ik lijd nog steeds aan het "eet je bord leeg"-syndroom geloof ik. M'n maag barstte uit elkaar, ik vond het helemaal niet lekker, ik had geen honger, maar het bord moest leeg.

Vanochtend maar lekker ontbeten met boterhammetjes met hagelslag en we gaan zo voor het eerst dit jaar ( ) aan het werk.
pi_64764253
Hardlopen als het glad is, is doodeng! Bij iedere stap die je zet de angst om onderuit te gaan! Ik had dat al toen er een keer sneeuw lag die aan het smelten was.

Ik zie trouwens een nieuwe doelgroep voor SHE! Voetballers.
pi_64765403
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:50 schreef _aurum_ het volgende:

@ Miss_S: Is het de vakantie of heb je gewoon geen zin om de deur uit gaan door de kou?

Nee net weer de eerste dag school, dus gewoon geen zin
Maar het rijden viel mee en zit nu aan een opdracht te werken
pi_64765649
Ik schaats tegenwoordig ipv hardlopen
In dit jaar al 4x geschaatst, vanmorgen nog een half uurtje (ik kan gewoon voor mijn huis op de vijver stappen)
Zolang ik schaatsen kan voor mijn huis loop ik niet hard
pi_64765866
Jij zit daar wel goed freecell... Maar dooit het niet nu ook weer? Het lijkt niet erg koud buiten....
pi_64765944
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:04 schreef Liejannuh het volgende:
Hardlopen als het glad is, is doodeng! Bij iedere stap die je zet de angst om onderuit te gaan! Ik had dat al toen er een keer sneeuw lag die aan het smelten was.

Sowieso lopen als het glad is, doodeng! Het lijkt hier wel 1 grote ijsbaan
Sara
Merel
Ukje
pi_64766439
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:51 schreef teigan het volgende:
Jij zit daar wel goed freecell... Maar dooit het niet nu ook weer? Het lijkt niet erg koud buiten....
Het dooit verschrikkelijk Dus het is nu wrs ook wel afgelopen. Het kon nog net vanmorgen, begon wat krakerig te worden

Vandaag tot nu toe:
O: flinke bak yoghurt
T: enórme appel!
L: 2 plakken maisbrood, 1 met sandwichspread en de andere met 30+ kaas en mosterd.

So far, so good met ontsuikeren
pi_64766540
Hier verdwijnt alle sneeuw op dit mometn, en het lijkt alleen maar nat op straat, niet glad in ieder geval..
pi_64766830
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:10 schreef teigan het volgende:
Hier verdwijnt alle sneeuw op dit mometn, en het lijkt alleen maar nat op straat, niet glad in ieder geval..
Hier vriest het nog steeds een graad of 4. En vanmorgen is er weer een beetje sneeuw gevallen. Voorlopig gaat het hier nog niet echt dooien, in ieder geval wordt er tot en met maandag 's nachts vorst en overdag tussen de -4 en 0 graden verwacht.
Ik ben eigenlijk wel weer toe aan voorjaar.
***Levi was here***
pi_64766968
Ik zat net te kijken, op de martinitoren (80 meter hoogte), is het nu 3 graden boven nul.....

Dus het dooit hier wel goed denk ik...
Toen wij vannacht naar huis toe fietsten begon het net te sneeuwen, is wel mooi dan...
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:47:27 #263
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64767942
Ochtend: bakje magere yoghurt met een mandarijn
Middag: 2 appels en 2 mandarijnen

Ondertussen wel flauw, dus zometeen nog een paar boterhammen en vanavond dan avondeten
pi_64768231
Is het niet handiger om als ontbijt en lunch een paar boterhammen te eten, en wat je nu als ontbijt en lunch hebt als tussendoortjes te zetten?

Anders heb je straks tussen je boterhammen en je avondeten een flink gat zitten, en heb je kans dat je dan gaat snoepen..
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:54:50 #265
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64768248
quote:

[..]

*proest*
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 7 januari 2009 @ 13:56:22 #266
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_64768313
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 13:54 schreef teigan het volgende:
Is het niet handiger om als ontbijt en lunch een paar boterhammen te eten, en wat je nu als ontbijt en lunch hebt als tussendoortjes te zetten?

Anders heb je straks tussen je boterhammen en je avondeten een flink gat zitten, en heb je kans dat je dan gaat snoepen..
Normaal doe ik dat eigenlijk ook wel, maar ik was een beetje laat en krijg dan niet direct boterhammen door mn keel.
Dus vandaar even snel yoghurt gegeten. Normaal eet ik wel vier boterhammen + wat fruit
pi_64771318
Er ligt hier nog een enorme dikke laag sneeuw Wel mooi maar op de binnenwegen erg glad en glibberig
  woensdag 7 januari 2009 @ 15:13:44 #268
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64771652
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 12:04 schreef Liejannuh het volgende:

Fc Utrecht kent me al
pi_64772660
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:48 schreef Liejannuh het volgende:

deze quote ik even want dit geldt ook voor mij Ben nu 80 kilo en mijn kleren gaan weer strak zitten.
Het goede nieuws is dat ik nog steeds lekker naar werk fiets. Hardlopen zou ik weer willen, maar ik kan me er niet echt goed toe zetten Het is 's avonds zo donker en koud en glibberig buiten. Ik wil eigenlijk wel weer eens een nieuwe sport gaan doen
pi_64773538
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:05 schreef Riann het volgende:
Er ligt hier nog een enorme dikke laag sneeuw Wel mooi maar op de binnenwegen erg glad en glibberig
Inderdaad erg mooi maar mijn auto glijd meer hier op het erf dan iets anders
pi_64774630
Ik heb mijn portie sport & beweging vandaag wel weer gehad, straks lekker even slapen en dan vannacht werken. Morgen eerste bijeenkomst voor het fit & slim programma in de sportschool, ben benieuwd.

Hier miezerde het trouwens vanmiddag even, geen sneeuw maar echt regen
pi_64775250
Tot welke leeftijd vinden jullie het kunnen om met een nieuwe opleiding op de uni te beginnen?
Ik zit weer lekker te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt maar begin mezelf ook een beetje te oud te vinden om weer opnieuw te beginnen (21, met dan alleen een havo, MBO+ diploma, HBO en uni P van een andere opleiding)
pi_64775331
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:29 schreef Miss_S het volgende:
Tot welke leeftijd vinden jullie het kunnen om met een nieuwe opleiding op de uni te beginnen?
Ik zit weer lekker te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt maar begin mezelf ook een beetje te oud te vinden om weer opnieuw te beginnen (21, met dan alleen een havo, MBO+ diploma, HBO en uni P van een andere opleiding)
21 kan toch nog best? Ik ben op mijn 21ste nog aan een voltijds HBO opleiding begonnen. En op mijn 28ste weer aan een deeltijd HBO opleiding.
Volgens mij ben je met 21 echt niet de oudste op de uni.
***Levi was here***
pi_64775407
Wat heb je allemaal gedaan vandaag Isa?

En wat wil je dan gaan doen Miss S? Is er aansluiting met je huidige studie?
pi_64775424
Lieve Miss S. Een grote groep mensen bij geneeskunde was al dik in de 30, 40 en zelfs in de 50 (al kende ik er maar 1 van in de 50). Op de universiteit ben je met 21 heus niet oud.
pi_64775491
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Liejannuh het volgende:
Wat heb je allemaal gedaan vandaag Isa?
Naar de sportschool gewandeld (40 min), mijn fitnessprogramma gedaan (ongeveer een uur), 20 min extra geroeid en toen weer naar huis gewandeld. Ik vond het wel weer best zo.
pi_64775640
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef Isabeau het volgende:
Lieve Miss S. Een grote groep mensen bij geneeskunde was al dik in de 30, 40 en zelfs in de 50 (al kende ik er maar 1 van in de 50). Op de universiteit ben je met 21 heus niet oud.
Misschien niet te oud maar voel me gewoon zo stom dat ik dan al zoveel heb gedaan en uitgeprobeert....ik weet niet kan het niet uitleggen....
Zit aan Culturele antropologie te denken en dat is ook bij de sociale wetenschappen dus misschien hoef ik dan een paar vakken niet te doen....
pi_64776355
Ik werk nu 3 weken in de thuiszorg.
Ik heb besloten door omstandigheden geen adminstratie meer te gaan doen.
Kan via de thuiszorg straks op opleidingen volgen.

Vandaag mijn eerste dag gehad, en wat is dat heerlijk en dankbaar werk zeg.
En ook nog goed voor de lijn ook

Ben in totaal al 11 killo kwijt. Maar ik begin pas weer met update als ik op mijn gewicht zit, waarop ik zat, voordat ik 'ziek' werd.

Voel me vandaag erg gelukkig.
pi_64776428
Je eerste dag wat, Ymme? (je zegt dat je 3 weken in de thuiszorg werkt en dat je straks een opleiding kan doen...dus ik snap het niet zo goed, of ik lees verkeerd) Maar fijn dat je je vandaag gelukkig voelt

En Miss S, doen.
pi_64776496
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:53 schreef Isabeau het volgende:
En Miss S, doen.
ik ga er maar eens 5 maanden goed over nadenken
pi_64776547
Je hebt dus tijd zat Culturele antropologie lijkt me enorm boeiend. Bedenk wat je er mee zou willen gaan doen en lees er alvast veel over. Kijk of het onderwerp je over een paar maanden nog steeds boeit.
pi_64776699
Ga anders eens met een studie adviseur praten Miss S. En zet eens voor jezelf op een rijtje wat je nu eigenlijk echt heel erg leuk vindt om te doen en waar je goed in bent. Niets is natuurlijk leuker dan in je werk uiteindelijk datgene te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. En hetzelfde geldt natuurlijk voor een studie.
Wat heeft je aan het twijfelen gebracht over je huidige studie trouwens?

Ymme, ik snap geen ruk van je verhaal, maar ik ben blij dat je je goed voelt vandaag.

En Isa, goed gedaan joh! Ben ook erg benieuwd hoe die cursus morgen is.
pi_64777122
Hoelang fiets je er nu over naar je werk, Liejan en hoe laat moet je dan nu 's morgens van huis?
pi_64777250
Volgens de routeplanner is het 18.6 km.
Ik weet nog van toen ik een vriendje had die hier 300 meter vandaan woonde (en dus uitkeek op de duinen waarin in nu werk) dat ik er een uurtje over fietste.
Maar ik zal straks even de stopwatch op mn Ipod aanzetten als ik de deur uit loop hier.
pi_64777305
oh, ik zat in het meetingtopic te posten

Ga zo ook maar eens mezelf optuigen om naar huis te gaan. Kantoorwerk is suf Ik denk niet dat ik dit lang wil gaan doen.
pi_64777331
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 16:58 schreef Liejannuh het volgende:
Ga anders eens met een studie adviseur praten Miss S. En zet eens voor jezelf op een rijtje wat je nu eigenlijk echt heel erg leuk vindt om te doen en waar je goed in bent. Niets is natuurlijk leuker dan in je werk uiteindelijk datgene te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. En hetzelfde geldt natuurlijk voor een studie.
Wat heeft je aan het twijfelen gebracht over je huidige studie trouwens?

Een vriendin die erover vertelde (had er eigenlijk nog nooit van gehoord) en toen ging ik terug denken aan het hbo waar interculturele pedagogiek mijn favoriete vak was. Maar ik heb al een mailtje gestuurd naar mijn studieadviseur dus inderdaad gewoon even goed over nadenken
pi_64777345
Ik wil misschien ook een skihelm, octo. Kan je me iets aanraden?
pi_64777493
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil misschien ook een skihelm, octo. Kan je me iets aanraden?
Ik heb een alpina helm gekocht. Was 130 euro (wat niet zo'n hele rare prijs schijnt te zijn). Maar eerlijk: koop een helm die helemaal goed om je hoofd zit. Dat is het allerbelangrijkste. Een helm die te los zit is bij een ongeluk compleet waardeloos en een helm die drukpunten geeft..nouja daar krijg je hoofdpijn van. Oh en die van mij is best hip
Zal kijken of ik vanavond een fotootje kan opsnorren
pi_64777579
Oeh, 130 euro heb ik niet meer Die heb ik vanmiddag uitgegeven
pi_64777602
Misschien pas jij een helm in de uitverkoop
pi_64777665
Vandaag hadden we een (zeer suffe en inspiratieloze) studiedag met bijbehorende lunch. Ik heb mezelf getrakteerd op een lekker broodje brie, al weet ik heus wel dat dat heel slecht is Maar het tweede broodje werd er een met rosbief en daar is het bij gebleven, terwijl ik echt nog wel een derde had gelust. Dat vond ik dan wel weer knap van mezelf. De worstenbroodjes heb ik overigens ook maar mooi laten staan En de bosschebol als tussendoortje ook!
pi_64777676
Ik moet morgen of overmorgen toch nog even langs de sportwinkel, ik zal eens zien wat ze daar hebben.
pi_64777707
Je hebt een Boschebol laten staan, Fannetje!!
pi_64778418
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:22 schreef Isabeau het volgende:
idd, hulde
Ja doei.
pi_64778435
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:20 schreef octopussy het volgende:
Misschien pas jij een helm in de uitverkoop
jammer ik dacht dat het over een motorhelm ging
Ja doei.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:42:47 #296
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64778486
Keurig ontbeten met activia, geluncht met twee meergranen boterhammen met kaas en tomaat. Niet gesnoept, wel 2 mandarijnen gegeten. Weet alleen nog niet wat ik vanavond zal doen met eten.

Fannetje! Die Bosche Bol!!
pi_64778529
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:22 schreef Isabeau het volgende:
En worstenbroodjes , die zijn bijna nog meer evil
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:47:22 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64778652
Ik heb dit topic gewoon gemist!

Ik ga vanavond spijbelen van het zwemmen.
Hoopte vanmiddag te kunnen tukken tegelijk met Sasha, maar daar dacht hij anders over.
En nu staat er heerlijke hachee te pruttelen, maar die is pas over een uur klaar, en dan haal ik het zwemmen niet meer. Prioriteiten stellen!
Mag best een keer, ik ben steeds tussen de feestdagen door braaf gaan zwemmen.

En nog steeds vrijwel niks aangekomen, dus een keertje met de beentjes omhoog moet kunnen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:47:30 #299
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64778657
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

En worstenbroodjes , die zijn bijna nog meer evil
Eh.

Nee.
pi_64778803
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dit topic gewoon gemist!

Ik ga vanavond spijbelen van het zwemmen.
Hoopte vanmiddag te kunnen tukken tegelijk met Sasha, maar daar dacht hij anders over.
En nu staat er heerlijke hachee te pruttelen, maar die is pas over een uur klaar, en dan haal ik het zwemmen niet meer. Prioriteiten stellen!
Mag best een keer, ik ben steeds tussen de feestdagen door braaf gaan zwemmen.

En nog steeds vrijwel niks aangekomen, dus een keertje met de beentjes omhoog moet kunnen.
Maar jij bent toch weer zwanger? (of heb ik dat verkeerd onthouden)
Dan lijkt me dat je zeker af en toe rustig aan mag doen
Ookal is zwemmen zeker ook wel gewoon lekker om te doen?
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:53:32 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64778884
Jup, zwanger idd. Maar van een uurtje zwemmen krijg ik toch niks? Sterker nog, ik wil dat toch het liefst wel tot op het eind vol houden 2 keer in de week. Kijken of ik het aankomen wat kan beperken ondanks dat ik alles er na een half jaartje af had.

Fok! Dieetclub # 272, zonder worstebroodjes of Bosche Bollen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')