quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:45 schreef Liejannuh het volgende:Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.

Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
Soep in zak heb ik!
De uiensoep geeft aan 55 kcal per portie van 250 ml
De mosterdsoep geeft aan 160 kcal per portie van 250 ml.
Die mosterdsoep laat ik dus maar liggen tot er een feestdag is.
Ik begin er weer in te komen. Heb een hele discussie met een collega vanmiddag gehad die dacht dat een droge pistolet minimaal 5 points was. Ik heb altijd drie gerekend.
Heb het net met de pointscalculator uitgerekend, mijn pistoletjes zitten er 4 in een verpakking, is totaal 250 gram, dus ik kom niet verder dan 62,5 gram per broodje. En volgens mij zit ik dan met 3 points al aan de hoge kant. Ik eet vandaag 1,5 pistolet met die bak uiensoep (1). De andere helft van de pistolet gooi ik weg just to be on the safe side.
Volgende week ratel ik in mijn slaap zo weer alle gratis en voor niets lekkernijen op.

Verder deed ik het altijd goed met minimaal 2 x in de week sushi. Hoe hard mijn WW begeleidster ook bleef roepen dat die rijst te zwaar was, ik viel er wel keurig mee af. Droge aardappelen lust ik nog steeds niet, en in mijn tijd waren ze nog 2 points voor een onbeperkte portie, nu vier. Dan toch liever rijst en pasta.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*