abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64613691
Fok! Dieetclub #270 Geen jojo?!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64613760
Had je dit al gezien Isa?
quote:
Sauna Zuidwolde in top-10 Nederland
DVHN | Gepubliceerd op 03 januari 2009, 11:01
Laatst bijgewerkt op 03 januari 2009, 14:41
Het saunacomplex van Thermen Holiday in Zuidwolde behoort volgens saunabezoekers tot de tien beste van Nederland. In een ranglijst van 130 saunabedrijven op de website www.saunachecken.nl staat de sauna in Zuidwolde op de achtste plek. De site biedt achtergrondinformatie over alle sauna's in Nederland en bezoekers kunnen er stemmen op hun favoriete sauna en beoordelingen achterlaten. De sauna in Zuidwolde, sinds juli onder de vlag van Thermen Holiday, scoort een 8,3 als gemiddelde beoordeling
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_64613961
is de uitslag er al?
pi_64614019
Jaja, met een exact afgewogen 6 kilo kreeg ik 5.9 kilo op de weegschaal. Minder dus dan het weegt

Of eigenlijk:
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64614056
Nee joh, die keukenweegschaal van jou deugt gewoon niet...
pi_64614075
Nog even mijn laatste post
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef teigan het volgende:
Ach, uiteindelijk gaat het toch om de dalende lijn, en hoe je kleding zit?? Het getalletje zou niet zoveel moeten uitmaken....

Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan...
pi_64614225
zo weinig kan mijn weegschaal niet meten, of hij weigert gewoon, want mijn katten wil hij niet wegen (2,5 en 3,5kg volgens de dierenarts) Deze weegschaal gaf ook ongeveer 5kg meer aan dan mijn oude (digitaal versus analoog) ijken zal wel te duur zijn
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:25:46 #8
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64614308
Terug Vind Weeggebeuren!

AC weegt 3,7 kilo. Die andere twee laten zich niet zomaar wegen in mijn armen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64614360
Misschien wil mijn konijn er wel even opzitten, kan ik zien hoe zwaar het mormel is. Ik ben wel blij met een weegschaal die zo weinig kan meten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64614660
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
pi_64614924
tvp
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Licht Ontvlambaar zaterdag 3 januari 2009 @ 17:33:36 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64618178
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Dat deed ik met Isa ook toen ze nog niet kon staan... Nu gaat ze zelf erop staan, weegt wel helemaal 17 kilo!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_64618580
Ik ben het nieuwe jaar goed begonnen: ziek, koorts, misselijk, knallende koppijn, spierpijn... Ik kreeg geen hap naar binnen en heb zelfs drie slokken thee nog uitgekotst, dus die ene kerstkilo is er alweer af =P

En nu maar weer serieus aan de slag
Sanity is (not) statistical
pi_64622702
Hop Meaghan, het begin heb je gratis
pi_64626735
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:05 schreef teigan het volgende:
Had je dit al gezien Isa?
[..]

Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
pi_64626930
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:36 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
pi_64627800
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef teigan het volgende:

[..]

Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3. Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
pi_64627966
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Misschien zit het personeel van die sauna's wel de hele dag hun eigen sauna te beoordelen.....
pi_64631438

Ik heb zo'n weegschaal.
Harstikke onnauwkeurig natuurlijk, maar aangezien het menselijk lichaam makkelijk 2kg heen en weer jojoed van zichzelf is dat niet erg. Ik denk dat ik me met zo'n supernauwkeurige weegschaal die elke tiende gram weergeeft me veel meer druk maak

Ik heb trouwens nog steeds geen goed meetlint.
Ik sta me nog steeds met een bouwlint van metaal op te meten.... niet echt handig.
Enig idee waar je die dingen kunt halen?
pi_64631493
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Zo dus...
beste manier om dieren te wegen
pi_64637756
Dames en Heren

Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.

Verstandige keuze? Waarom (niet)?
pi_64638434
dyna18: je loopt een willekeurige HEMA in en je kijkt even bij het naaigaren etc. Daar heb je voor een klein prijsje meetlinten hangen

Emu, de vraag die dan bij me opkomt is: hoeveel sport je nu? Door plots héél fanatiek te gaan sporten loop je veel risico op blessures.
pi_64638575
Dat, en je lichaam raakt misschien in de war zodat je enorm veel vocht gaat vasthouden. Dat had ik toen ik gem. 5 uur per week ging sporten vanuit het niets - kwam in een week 4 1/2 kilo aan aan vocht. Ook niet fijn =P
pi_64639678
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik woon in de flat naast die sauna, maar heb me nou nooit de behoefte gehad om daar naar de sauna te gaan

@ Emu: Hoeveel wil je uberhaupt afvallen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_64639740
quote:
Op zondag 4 januari 2009 04:13 schreef Emu het volgende:
Dames en Heren

Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.

Verstandige keuze? Waarom (niet)?
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
pi_64642556
Wij hebben ook een ontzettend onnauwkeurige weegschaal. Maar ik ga die emmertest ook eens doen!
pi_64642804
Ik heb zo'n weegschaal die op 100 gram nauwkeurig meet. Maar of je daar nu blij van wordt En we hebben de wii fit, die weegt ook.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64644860
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:09 schreef teigan het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoek

_aurum_ ik wil ongeveer 15 kg afvallen, meer dan voldoende goed gewicht voor mijn lichaamsbouw
pi_64645622
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:20 schreef Emu het volgende:

[..]

Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoek

_aurum_ ik wil ongeveer 15 kg afvallen, meer dan voldoende goed gewicht voor mijn lichaamsbouw
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..

Misschien dat er iemand is die er meer vanaf weet? Isa misschien?
pi_64645644
Onderstaande tips kwam ik tegen. Voor de meesten waarschijnlijk al bekend, maar misschien nog interessant voor diegene die nieuw zijn.
quote:
Afvallen: nuttige tips

Inleiding
Afvallen kan een behoorlijke uitdaging zijn, maar er zijn allerlei manieren om het onszelf een stuk makkelijker te maken. Hieronder staan enkele - veelal eenvoudige - tips om de hoeveelheid vet en calorieën in uw eten omlaag te brengen. Met een paar kleine aanpassingen in uw voedingspatroon kunnen u veel van de dingen die u lekker vindt gewoon blijven eten en toch afvallen. De meeste van onderstaande suggesties zijn van toepassing op de dagelijkse voedselbereiding en helpen u af te vallen en daarna op gewicht te blijven.

Tips
Als u voor uzelf of uw gezin kookt, dan betekent dit dat u zeggenschap hebt over alles wat u eet. Het handige is dat u dan van tevoren alle vetrandjes kunt wegsnijden en de sauzen met vetarme ingrediënten kunt bereiden. Een enkele keer kunt u natuurlijk best uit eten gaan of een kant-en-klare maaltijd kopen, maar afvallen is veel makkelijker als u zelf het eten klaarmaakt. Hieronder staan enkele manieren om maaltijden te bereiden die zowel vetarm en caloriearm zijn als smakelijk en voedzaam.

* Kies magere stukken vlees en snijd vetrandjes eraf.
* Gebruik vetarme alternatieven. Kies liever een rode saus (bijvoorbeeld tomatenketchup) of fritessaus met maximaal 10% olie in plaats van mayonaise Kies liever 20+ of 30+ kaas in plaats van volvette (48+)kaas. Neem kleinere porties van een pittiger kaas, zodat u wel van de smaak kunt genieten, maar minder vet binnenkrijgt Kies magere of halfvolle yoghurt, kwark en melk in plaats van de volle varianten
* Snijd de korsten van kaas en de randjes van vleeswaren en spek, want juist daar zit vaak heel veel vet.
* Breng het eten op smaak met verse en gedroogde kruiden in plaats van olie.
* Gebruik groente of sla in plaats van mayonaise als u uw boterhammen anders te droog vindt.
* Stomen, grillen en pocheren zijn bereidingswijzen waarbij weinig of geen vet nodig is.
* Liever niet braden en frituren.
* Probeer eens een wok. Daar hoeft maar weinig olie in, en op hoog vuur wordt het voedsel snel dichtgeschroeid en gaar, waardoor de voedingsstoffen bewaard blijven.
* Wees zuinig in het gebruik van vet en olie bij het bereiden van de maaltijden. Kies bij voorkeur een vetsoort die weinig verzadigd vet bevat. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaataandoeningen. Op het etiket kunt u de vetsamenstelling vinden. Olijfolie en vloeibare bak- en braadproducten zijn goede keuzes.
* Smeer weinig vet op de boterham. Kies bij voorkeur een product dat weinig vet bevat, zoals halvarine. Daarnaast speelt de soort vet een rol. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Kies dus voor weinig verzadigd vet (zie etiket). Het is niet verstandig om het brood helemaal niet te smeren. U mist dan de vitamine D en A en de onverzadigde vetten.
* Neem in plaats van vetrijke tussendoortjes als koekjes, chips en gebak een gezond en vezelrijk alternatief, zoals fruit, groente of volkoren graanproducten.
* Eet lekker veel fruit en groente: ze zitten boordevol voedingsstoffen en zijn arm aan vet en calorieën.
* Alcohol kan een oorzaak zijn van gewichtstoename. Veel mensen staan er niet bij stil dat in alcohol veel calorieën zitten. Bovendien bevat alcohol geen voedingsstoffen, waardoor drank alleen 'lege' calorieën levert. Denk er ook aan dat het voor alle aspecten van uw gezondheid belangrijk is met mate alcohol te drinken. Bovendien: hoe meer alcohol u gebruikt, des te makkelijker verliest u de wilskracht die nodig is om af te vallen.
* Kook groenten niet te lang, want dan kunnen de vitaminen verloren gaan: eet groente liever 'al dente' (knapperig en stevig).
* Kook groenten in weinig water, want anders worden veel van de vitaminen door het water opgenomen en gooit u deze weg met het kookvocht.
pi_64645984
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:

Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..

Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht na Ik heb al argumenten voor en tegen in mijn hersens gevonden, maar de combinatie lukt niet.
pi_64646040
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht na Ik heb al argumenten voor en tegen in mijn hersens gevonden, maar de combinatie lukt niet.
Misschien helpt een koude douche... Of een frisse neus halen..
pi_64646182
Ik heb het al zo koud, wil hij het nòg kouder maken
pi_64646817
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het al zo koud, wil hij het nòg kouder maken
heb je het nu over mij? Als ik naar beneden kijk zie ik genoeg bewijs dat ik een zij ben hoor...
Ik zit de hele dag al met een dekbed om... Ben bijna klaar met nakijken van verslagen, dan nog twee proefwerken afmaken, en daarna lessen voorbereiden..

En dan maar duimen dat het morgen niet heel glad wordt, lijkt me niks om dan te moeten rijden....
pi_64647253
H en J zitten naast elkaar en ik had altijd al het vermoeden dat je een zij was

Maar je verslagen zijn af! en met gladheid moeten rijden lijkt me ook niks. Vooral niet als je ook een stuk langs het kanaal moet.
pi_64647340
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:18 schreef Isabeau het volgende:
H en J zitten naast elkaar en ik had altijd al het vermoeden dat je een zij was

Maar je verslagen zijn af! en met gladheid moeten rijden lijkt me ook niks. Vooral niet als je ook een stuk langs het kanaal moet.
bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...
pi_64649668
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:20 schreef teigan het volgende:

[..]

bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...
Met een grote rode pen
pi_64649840
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:14 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Met een grote rode pen
ik maak een beoordelingsformulier in Word. Maar hij is zo dom geweest om de helft te copy pasten (paar dingen moet je een aantal keer herhalen), en daar nog de grootste fouten in te laten zitten... Jammer voor hem.....
pi_64651023
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:

[..]

Weet wel dat een instructrice van een sport die ik ooit deed veeeeeeeeeeeel te weinig at voor de hoeveelheid uren die ze per dag sportte. En die viel dus inderdaad geen gram af, was niet dik, maar voor iemand die zo veel sport zwaarder dan je zou verwachten.

Verder lijkt het mij logisch dat je lichaam gaat sparen omdat er te weinig energie binnen komt, of dat nu komt omdat er minder energie binnen komt dan normaal of dat er meer energie uitgaat dan normaal.
pi_64651146
Sanne!! Doe jij dat nou ook, elke keer als je de weegschaal ziet er op gaan staan en dan kijken of het rood of groen wordt?
pi_64651400
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Sanne!! Doe jij dat nou ook, elke keer als je de weegschaal ziet er op gaan staan en dan kijken of het rood of groen wordt?
pi_64651716
Ik hoop eigenlijk dat ie disco gaat knipperen en dan zegt: LOLZ!! Lekker gefopt met die paar kilo extra
  zondag 4 januari 2009 @ 19:52:43 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_64659177
Ik zag net Erica Terpstra en wat is die afgevallen

(Maarja, met een dietiste, een personal trainer, een gedragstherapeut en overleg met koks zodat ze het juiste te eten krijgt, tja, dat maakt het wel makkelijker dan het helemaal in je eentje te moeten doen. Maar chapeau!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64659520
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:52 schreef Troel het volgende:
Ik zag net Erica Terpstra en wat is die afgevallen

(Maarja, met een dietiste, een personal trainer, een gedragstherapeut en overleg met koks zodat ze het juiste te eten krijgt, tja, dat maakt het wel makkelijker dan het helemaal in je eentje te moeten doen. Maar chapeau!)
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
  zondag 4 januari 2009 @ 20:00:36 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_64659581
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulp
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64660417
Ja, dat zal bij haar ook vast iets makkelijker geregeld kunnen worden, ze heeft geld genoeg om een prive trainer in te huren..

Ik geloof dat bij mij het knopje weer om is.. Ik probeer weer bewuster te eten en tot nu toe gaat het mij wel goed af. Alleen na het avondeten heb ik zo'n zin in zoetigheid, echt vervelend... Weet ook nog niet goed wat ik ertegen moet doen...
  zondag 4 januari 2009 @ 20:22:40 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_64660773
Overigens: ik zei het net ook in het slanktopic:

ik ga de komende dagen proberen om 's avonds om 20:00 uur alle nieuwe aanmeldingen voor de lijstjes te verwerken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64661419
Ik weet niet of ik nog wel zo nodig in het lijstje wil... Vind het ook eigenlijk wel best dat ik hem zo heel af en toe even bijwerk, het voelt toch alsof ik weer aangekomen ben door die nieuwe weegschaal, maarja, om dat nou weer als begingewicht te nemen voelt ook nog wat raar..

Ik denk er even over...
pi_64661751
Whoehaaa morgen is het zover en gaan wij ook aan de bak (jaja, manlief mag ook wel wat kilo's kwijt )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64662500
quote:
Op zondag 4 januari 2009 20:00 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulp
En vergeet niet dat ze dus ook shakes meenam naar etentjes enzo waar ze naar toe moest.
Maar afijn, ik hoop dat ze het eraf weet te houden.
pi_64664023
Vind mezelf terug, vind post

Hier gaat alles redelijk goed, qua alles....
  zondag 4 januari 2009 @ 22:46:45 #52
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64668671
alleen maar vrouwen hier?
pi_64670281
nee
pi_64673860
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:46 schreef Bob-B het volgende:
alleen maar vrouwen hier?
Man

Maar ik ga nu slapen
pi_64676041
Zo, fitness voor vandaag weer gehad.
Met de fiets 8km geploeterd door 15cm hoge sneeuw.
1 keer op mijn snuffert gegaan. Bleek een stoeprandje onder de sneeuw verstopt te zitten waar ik in de lengterichting op reed.

[ Bericht 6% gewijzigd door Levitation op 05-01-2009 09:13:47 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_64676093
Oeps Levitation! Wel goed voor de beweging

Ik heb me vanmorgen op de wii fit gesleept, nou, zo fit ben ik niet Maar goed, komende tijd maar eens daarmee aan de slag en over een paar weken rustig gaan hardlopen. En nu maar braaf aan het water
Wat drinken jullie allemaal op een dag? Voornamelijk water? Ik ben een smaakjes-mens. Misschien moet ik wat meer thee drinken, maar ik ben geen superfan van ongezoete thee, en om er nou zoetjes in te gooien lijkt me ook niet echt goed vanwege de stofjes die erin zitten...
Sara
Merel
Ukje
pi_64677281
Pff, ik heb mijzelf vanmorgen maar mijn bed uitgesleept. Ik ben volgens mij ieder uur wel wakker geweest

25 minuten op de hometrainer gezeten; ging de laatste 5 minuten helemaal stuk Daarna wel lekker gedoucht en zit nu op mijn werk de uurtjes uit te zingen......totdat ik een tukkie kan gaan doen

@ Fuente: Ik drink vooral water, cola light , koffie en suikervrjie siroop van het merk Burg het heet limo light en is er in de smaak framboos en sinasappel. Da's voor als ik mijn water zat ben
pi_64677310
Aurum, rot dat je zo slecht geslapen hebt zeg!
Limo light, nooit van gehoord, maar ik moet nog boodschappen doen en ga eens kijken vanmiddag
Sara
Merel
Ukje
pi_64677515
Levi: bikkel!
Aurum: sterkte vandaag met wakker blijven

Limo Light heb ik ook, vind vooral de sinaasappelsmaak goed te drinken. Hij is alleen niet bij elke supermarkt te krijgen (hier in Twente iig)
Fuente, als je die probeert: probeer even uit welke verhouding je lekker vindt, hij is erg sterk van smaak dus hij kan heel 'waterig'

Verder drink ik veel thee. Als je van zoete thee houdt kan je ook vruchtenthee oid proberen, die zijn van zichzelf al zoeter.
pi_64677656
Omearos, ik woon ook in Twente, waar haal je die dan? Ik ga meestal naar de AH en de C1000....

Oh ja, vruchtenthee heb ik ook wel! Thnx voor de tips, ik ga er gewoon eens mee experimenteren.
Sara
Merel
Ukje
pi_64678032
Ik weet iig zeker dat de Sanders wel Limo heeft, de AH en Coop waar ik ook soms kom hebben het niet.
Site van de producent (dan weet je hoe het er uit ziet) Staat helaas niet op aan welke winkels ze leveren
pi_64678065
Oh Sanders kom ik ook wel eens! Thnx!
Sara
Merel
Ukje
pi_64684304
Ben vandaag maar weer eens begonnen met netjes 3 maaltijden en fruit tussendoor te eten. Mijn lijf is compleet van slag. Heb constant honger en wil steeds eten gaan kopen.
Maar ik moet gewoon weer netjes gezond gaan leven, afgelopen weken was compleet bal.
***Levi was here***
pi_64684630
Vanmorgen de kerstboom opgeruimd

En nu komend weekend toch eens een keertje rustig thuis blijven lijkt me een goed idee. Anders weet ik niet meer wat een weekend niet op stap betekend
pi_64688424
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Levitation het volgende:
Ben vandaag maar weer eens begonnen met netjes 3 maaltijden en fruit tussendoor te eten. Mijn lijf is compleet van slag. Heb constant honger en wil steeds eten gaan kopen.
Maar ik moet gewoon weer netjes gezond gaan leven, afgelopen weken was compleet bal.
Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*

Gisteren 18 uur achter elkaar niks gegeten of gedronken. Vandaag ook geen honger, net ontbeten omdat ik zo duizelig was door het niet eten, maar honger? Nee hoor...

Dus ik wil best een beetje van jouw honger overnemen.
pi_64688806
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:35 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*

Gisteren 18 uur achter elkaar niks gegeten of gedronken. Vandaag ook geen honger, net ontbeten omdat ik zo duizelig was door het niet eten, maar honger? Nee hoor...

Dus ik wil best een beetje van jouw honger overnemen.
Beetje uitmiddelen zou mooi zijn.
Beterschap!
***Levi was here***
pi_64690860
quote:
Op maandag 5 januari 2009 08:52 schreef Fuente het volgende:
Oeps Levitation! Wel goed voor de beweging

Ik heb me vanmorgen op de wii fit gesleept, nou, zo fit ben ik niet Maar goed, komende tijd maar eens daarmee aan de slag en over een paar weken rustig gaan hardlopen. En nu maar braaf aan het water
Wat drinken jullie allemaal op een dag? Voornamelijk water? Ik ben een smaakjes-mens. Misschien moet ik wat meer thee drinken, maar ik ben geen superfan van ongezoete thee, en om er nou zoetjes in te gooien lijkt me ook niet echt goed vanwege de stofjes die erin zitten...
Thuis drink ik gek genoeg alleen maar water. Heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan fris of wat dan ook. Op het werk drink ik veel thee met een zoetje.
pi_64691002
Fuente, je kunt ook proberen wat zoetere smaken thee te nemen, zoals honingthee of kokosthee... Die zijn van nature wat zoeter, hoef je er geen suiker in te doen.
pi_64693065
Zo, ik heb vannacht ook niet lekker geslapen, maar dat had ook wel zijn redenen... Toch spannend om weer voor de klas te moeten..

Maar het ging wel lekker, ik moest op gang komen, en vooral havo 4 ook, dus we gaven elkaar flink de ruimte, en dan ging het wel... mijn vijfde klas was wat rustiger, en ik krijg daar nu hulp bij om het allemaal wat soepeler voor mijzelf te laten lopen, en dat is ook fijn....
  maandag 5 januari 2009 @ 17:16:31 #70
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_64693160
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:28 schreef Maeghan het volgende:
Fuente, je kunt ook proberen wat zoetere smaken thee te nemen, zoals honingthee of kokosthee... Die zijn van nature wat zoeter, hoef je er geen suiker in te doen.
Ik kan thee niet zonder zoetjes drinken, maar wel die marokkaanse kruidenthee van lipton (met van die piramide zakjes). Die is heel zacht en beetje zoet van nature, welicht een optie?
pi_64693163
Fuente, de appel-kaneel-rozijnenthee van twinings is ook zoet van smaak, ook lekker..

Ik heb vandaag nog geen fruit gehad, was het vergeten in te pakken. Bij de nieuwjaarsborrel heb ik pinda's gehad, maar dat kan een keertje gebeuren..
pi_64693278
Is het niet een kwestie van gewennig Fuente? Paar jaar geleden zou ik er ook niet aan moeten denken om alleen water te drinken maar nu voel ik me er het beste bij
En thee wil ik niet teveel drinken omdat je tanden er van verkleuren
pi_64693467
Ik drink ook wel water, maar niet meer dan 4 glazen per dag, ik vind het gewoon te smaakloos

Thnx voor de tips allemaal!
Sara
Merel
Ukje
pi_64695309
Probeer het dan eens met een druppeltje citroensap Fuente!
  maandag 5 januari 2009 @ 19:18:00 #75
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64698549
Ik heb gewoon buikpijn van de honger. Net geteld, nog 9 WW points over.
Nu puzzelen wat ik daarvan nog kan eten en drinken. Want niet eten en niet roken word ik niet vrolijker van, dus er moet wel een wijntje in vanavond.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_64698792
9 punten? Daar kun je best wat voor eten toch?
  maandag 5 januari 2009 @ 19:30:07 #77
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64699169
Ik ben er een beetje uit, en het pointsboekje ligt op een niet te benaderen plek in de logeerkamer.
Maar volgens mij mag ik zeker nog een kom soep en een pistoletje en zelfs nog 1 wijntje.

Mosterdsoep is 3 x zoveel kaloriën als de uiensoep zag ik net, had ik ook eigenlijk wel verwacht.

Of ik doe een bord mozarella met tomaat, want dat is nog over van de feestdagen. Maar ik vind het met dit weer best moeilijk om niet warm te eten.

Damn, zonder sigaret heb ik geen eens trek in eten, maar die buikpijn is ook niet voor niets.
Ik ben gewoon keihard aan het afkicken.
pi_64699222
Hm, mijn zit een XXL zak chips leeg te eten, en ik word eigenlijk alleen maar misselijk bij het idee...

ik pak zo maar even wat fruit denk ik.
pi_64699330
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef teigan het volgende:
Hm, mijn zit een XXL zak chips leeg te eten, en ik word eigenlijk alleen maar misselijk bij het idee...

ik pak zo maar even wat fruit denk ik.
Snackt/snoept hij vaak?
Ik woon nog bij mijn ouders en die doen dat nog steeds vaak maar dat heeft zo'n beetje hetzelfde effect op mij als jij beschrijft.
Maar als ik samenwoon met mijn vriendje dan komt die zooi er niet meer in gelukkig is hij ook wel van het gezonde eten, ook gelukkig voor zijn lichaam natuurlijk
pi_64699836
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Snackt/snoept hij vaak?
Ik woon nog bij mijn ouders en die doen dat nog steeds vaak maar dat heeft zo'n beetje hetzelfde effect op mij als jij beschrijft.
Maar als ik samenwoon met mijn vriendje dan komt die zooi er niet meer in gelukkig is hij ook wel van het gezonde eten, ook gelukkig voor zijn lichaam natuurlijk
nee, het valt wel mee.. Hij heeft nu net zijn eerste "werkdag" weer gehad (vorstverlet, dus hij heeft de komende 1,5 week nog weinig te doen), en dan lust hij weer wat meer.
Het is bij hem met vlagen, hij vergeet ook heel makkelijk om te eten, en soms snoept hij hele dagen alleen maar..
pi_64699853
Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.

Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:06:51 #82
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64700948
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:45 schreef Liejannuh het volgende:
Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.

Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
Soep in zak heb ik!
De uiensoep geeft aan 55 kcal per portie van 250 ml
De mosterdsoep geeft aan 160 kcal per portie van 250 ml.
Die mosterdsoep laat ik dus maar liggen tot er een feestdag is.

Ik begin er weer in te komen. Heb een hele discussie met een collega vanmiddag gehad die dacht dat een droge pistolet minimaal 5 points was. Ik heb altijd drie gerekend.
Heb het net met de pointscalculator uitgerekend, mijn pistoletjes zitten er 4 in een verpakking, is totaal 250 gram, dus ik kom niet verder dan 62,5 gram per broodje. En volgens mij zit ik dan met 3 points al aan de hoge kant. Ik eet vandaag 1,5 pistolet met die bak uiensoep (1). De andere helft van de pistolet gooi ik weg just to be on the safe side.

Volgende week ratel ik in mijn slaap zo weer alle gratis en voor niets lekkernijen op.

Verder deed ik het altijd goed met minimaal 2 x in de week sushi. Hoe hard mijn WW begeleidster ook bleef roepen dat die rijst te zwaar was, ik viel er wel keurig mee af. Droge aardappelen lust ik nog steeds niet, en in mijn tijd waren ze nog 2 points voor een onbeperkte portie, nu vier. Dan toch liever rijst en pasta.
pi_64701053
Hoeveel punten mag je in totaal op een dag?
  maandag 5 januari 2009 @ 20:09:44 #84
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64701099
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:08 schreef Miss_S het volgende:
Hoeveel punten mag je in totaal op een dag?
Ligt aan je lengte, je gewicht, geslacht en leeftijd.

Ik mag er nu 17 per dag en straks 16.
Dat is niet veel, ik sportte me vier jaar terug ook uit de naad om af en toe eens een avond uit de band te springen.
pi_64701524
en 1 point staat gelijk aan een bepaald aantal kcal?

Ik heb een aantal jaren geleden wel eens zo'n boekje ingekeken, was best grappig om te zien dat je met een bigmac al bijna aan je dagpunten zat...
  maandag 5 januari 2009 @ 20:19:59 #86
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64701653
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:

[..]

En waarom precies?

En het is natuurlijk onzin te denken dat je makkelijker afvalt als je een pt of dietist hebt.
Met de komst van internet kun je alles vinden wat je wilt.
Discipline is helaas niet te downloaden, die moet je zelf maken.
pi_64701958
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef SHE het volgende:

[..]

En waarom precies?

En het is natuurlijk onzin te denken dat je makkelijker afvalt als je een pt of dietist hebt.
Met de komst van internet kun je alles vinden wat je wilt.
Discipline is helaas niet te downloaden, die moet je zelf maken.
Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..

Misschien is dat wat krom denken van mij, maar ik heb een beetje het idee dat mensen die naar shakes grijpen alleen maar snel af willen vallen, en niet echt nadenken over wat er gaat komen als ze op hun ideale gewicht zijn....
  maandag 5 januari 2009 @ 20:27:04 #88
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64702024
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:25 schreef teigan het volgende:

[..]

Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..

Misschien is dat wat krom denken van mij, maar ik heb een beetje het idee dat mensen die naar shakes grijpen alleen maar snel af willen vallen, en niet echt nadenken over wat er gaat komen als ze op hun ideale gewicht zijn....
Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:29:51 #89
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64702173
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:18 schreef teigan het volgende:
en 1 point staat gelijk aan een bepaald aantal kcal?

Ik heb een aantal jaren geleden wel eens zo'n boekje ingekeken, was best grappig om te zien dat je met een bigmac al bijna aan je dagpunten zat...
Eén point is ongeveer 60 kcal, maar je weet het pas zeker als je ook het vetpercentage invoert.

De Big Mac is inderdaad vreselijk veel punten, en een pizza schrok ik ook erg van.
In het post-WW tijdperk heb ik trouwens wel weer eens hele pizza's gegeten, terwijl ik wist dat ik het in geen vier dagen ging verbranden.

Maar goed, het werkt dat tellen. Nu nog de zin in de sportschool terug krijgen en het moet goed komen.

Eten wilde trouwens niet lukken. Drie happen soep. misselijk. Half pistoletje erin gedoopt, en nu zit ik gewoon vol.
pi_64702397
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:27 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.
misschien heb ik wel de verkeerde mensen gezien die het deden. Ze pakten slimfast shakes om snel af te vallen voor de vakantie, en na de vakantie waren ze al snel weer terug op hun startgewicht..

Er zijn ook vast wel genoeg mensen die het wel verantwoord aanpakken, het roept alleen een beetje dat gevoel bij mij op. Van die mensen die het zien als hun oplossing, en er snel mee afvallen, en daarna toch redelijk snel weer aankomen....

Uiteindelijk draait het toch wel om discipline, welke manier je ook kiest om af te vallen..
  maandag 5 januari 2009 @ 20:34:49 #91
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_64702473
Het is een hele prestatie van Erica Terpstra. Met of zonder shakes.
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houdt.
pi_64702893
Ik vind de mening van Yneke Vocking eigenlijk wel verwoorden wat ik vind van het dieet van Erica Terpstra.
quote:
De methode waarmee Erica Terpstra is afgevallen, met maaltijdvervangers, is onnodig lijden en onnodig duur. Dat zegt Ir. Yneke Vocking, auteur van 'De Afvallers XXL, dé succesformule voor een gezond gewicht'. Terpstra viel af met zakjes, maaltijdvervangers. 'Iemand met zoveel overgewicht hoeft niet aan de maaltijdvervangers', zegt Vocking. 'Met zes keer per dag normaal eten, zoals ik in mijn boek propageer, zou Terpstra ook haar 40 kilo zijn kwijtgeraakt. Op een veel prettiger manier en met meer kans op blijvend resultaat. Met zoveel professionals om zich heen, zou ze beter moeten weten. Nu heeft ze niets opgestoken en vergt het voor haar een enorme discipline om de kilo's eraf te houden.'
Als Terpstra een officieel diner had, maakte ze thuis een pannenkoekje klaar en nam dat in haar galatasje mee, zo beschrijft ze in haar onlangs verschenen boek. 'Belachelijk', zegt Vocking daarover. 'Met een beetje beleid kan ze prima kiezen uit wat haar wordt voorgeschoteld. Als je weet te kiezen, kun je heerlijk eten. Ze is voor de makkelijkste weg gegaan. Maar daar leer je niets van. Ik ben benieuwd hoe Terpstra dat in de toekomst gaat doen. Blijft ze pannenkoekjes eten of kan ze met kerst een lekker stukje zalm nemen?'
Vocking prijst wel het vele sporten dat Terpstra heeft gedaan. Maar ze zou nog lekkerder gesport hebben, als ze niet alleen maar maaltijdvervangers had genomen maar gezond en lekker had gegeten, aldus Vocking.
pi_64703346
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind de mening van Yneke Vocking eigenlijk wel verwoorden wat ik vind van het dieet van Erica Terpstra.
[..]

dit was toen ook het artikel wat ik gelezen heb.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:50:47 #94
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64703381
Vocking weet het allemaal beter en duwt je ook nog even een boek door je strot.

Hulde hoor!
Sorry, maar ik krijg de creeps van dat soort lui.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:52:08 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64703451
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:34 schreef Sanne het volgende:
Het is een hele prestatie van Erica Terpstra. Met of zonder shakes.
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houdt.
Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.
pi_64703572
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:52 schreef SHE het volgende:

Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezien Ja, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
pi_64704074
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezien Ja, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
jaloers op het gewicht waar je op eindigde ja... Jaloers op de methode, nee...

ik heb eigenlijk nooit jaloerse reacties gehad, tenminste niet dat ik me kan herinneren... Maar ik val ook zo langzaam af dat er waarschijnlijk maar weinig mensen zijn die het begingewicht nog weten, veel wisselen van werkplek en dergelijke...

Als ik mijn leerlingen van mijn LIO-jaar nog zie dan vragen ze er soms nog wel naar, dat is dan wel lief van ze...
  Licht Ontvlambaar maandag 5 januari 2009 @ 21:06:05 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_64704182
Ik hoop eigenlijk altijd dat mensen die veel zijn afgevallen, ongeacht of dat nu met meer bewegen, minder eten, maaltijdvervangers of een operatie gegaan is, de rest van hun leven gewoon lekker kunnen genieten en op gewicht blijven Vind ik namelijk belangrijk...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 5 januari 2009 @ 21:08:15 #99
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64704308
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, dat valt mij dus ook op.
In het dagelijks leven, hier op Fok...ik word er woest van.
Alsof dik zijn al niet genoeg tussen je oren zit

Mensen zijn echt lelijke wezens soms
pi_64704448
Ik heb wel veel jaloerse reacties gehad inderdaad. (niet openlijk, nee uiteraard niet, wél tussen de regels door )
En ook vrij veel mensen die het er nu na de zwangerschap gráág weer aan zien. Wel typisch....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')