quote:Sauna Zuidwolde in top-10 Nederland
DVHN | Gepubliceerd op 03 januari 2009, 11:01
Laatst bijgewerkt op 03 januari 2009, 14:41
Het saunacomplex van Thermen Holiday in Zuidwolde behoort volgens saunabezoekers tot de tien beste van Nederland. In een ranglijst van 130 saunabedrijven op de website www.saunachecken.nl staat de sauna in Zuidwolde op de achtste plek. De site biedt achtergrondinformatie over alle sauna's in Nederland en bezoekers kunnen er stemmen op hun favoriete sauna en beoordelingen achterlaten. De sauna in Zuidwolde, sinds juli onder de vlag van Thermen Holiday, scoort een 8,3 als gemiddelde beoordeling
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:01 schreef teigan het volgende:
Ach, uiteindelijk gaat het toch om de dalende lijn, en hoe je kleding zit?? Het getalletje zou niet zoveel moeten uitmaken....
Al is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan...
Dat deed ik met Isa ook toen ze nog niet kon staan... Nu gaat ze zelf erop staan, weegt wel helemaal 17 kilo!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.quote:
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:36 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Thermen Ridderkerk staat op 9 en daar zijn we wel eens geweest en dat was absoluut geen prettige sauna die het afgelopen jaar ook nog eens maanden gesloten is geweest wegens legionella.
Ik geloof graag dat Zuidwolde goed is, maar de lijst neem ik bij deze niet meer serieus.
http://www.saunagroenoord.nl/quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:40 schreef teigan het volgende:
[..]
Hm, dat is wel vaag, ik kende er verder niets van, vond het wel grappig dat het zo genoemd werd...
Misschien zit het personeel van die sauna's wel de hele dag hun eigen sauna te beoordelen.....quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3.Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
Zo dus...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:38 schreef teigan het volgende:
Onze weegschaal pakt de katten ook niet... Ik weeg ze altijd maar door ze op te pakken en met ze op de weegschaal te gaan staan..
Ik woon in de flat naast die sauna, maar heb me nou nooit de behoefte gehad om daar naar de sauna te gaanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
http://www.saunagroenoord.nl/
Dat is de nummer 3.Nou niet echt een uitgebreide sauna.
Gelukkig serveren ze er wel broodjes ei voor 2,25.
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..quote:Op zondag 4 januari 2009 04:13 schreef Emu het volgende:
Dames en Heren
Ik vraag mij af. Snel afvallen is niet gezond door middel van veel te weinig te eten. Maar stel nou ik zou toch snel willen afvallen, maar dan door veel te sporten, is het dan een goede keuze om toch veel te sporten (2 weken 14u per week). Mijn doel zou willen zijn maximaal vet te verbranden op deze 2 weken, waarin in zoiezo al relatief weinig te doen heb, dus ik kan relatief veel tijd vrij maken voor te sporten. Daarna wil ik gewoon netjes mij volgens het plan houden aan een vermageringstempo van 4kg per maand.
Verstandige keuze? Waarom (niet)?
Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoekquote:Op zondag 4 januari 2009 11:09 schreef teigan het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, als je heel veel gaat sporten, en daarnaast blijf je minder eten, dan dwing je je lichaam toch alsnog in een spaarstand, omdat je dan veel meer verbrandt? Als je echt veel gaat sporten, dan moet je daar volgens mij ook gewoon weer voor gaan eten, anders schiet je nog niets op..
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..quote:Op zondag 4 januari 2009 14:20 schreef Emu het volgende:
[..]
Ja maar zo een spaarstand komt er denk ik eerder doo rhet te weinig eten, ik denk dat als je verantwoord wat vaker sport dat het wel in orde kan komen, je gaan dat namelijk vooral vet verbranden lijkt mij. Maar ik weet het ook niet zeker, ik ga zo meteen een keer op verder onderzoek
_aurum_ ik wil ongeveer 15 kg afvallen, meer dan voldoende goed gewicht voor mijn lichaamsbouw
quote:Afvallen: nuttige tips
Inleiding
Afvallen kan een behoorlijke uitdaging zijn, maar er zijn allerlei manieren om het onszelf een stuk makkelijker te maken. Hieronder staan enkele - veelal eenvoudige - tips om de hoeveelheid vet en calorieën in uw eten omlaag te brengen. Met een paar kleine aanpassingen in uw voedingspatroon kunnen u veel van de dingen die u lekker vindt gewoon blijven eten en toch afvallen. De meeste van onderstaande suggesties zijn van toepassing op de dagelijkse voedselbereiding en helpen u af te vallen en daarna op gewicht te blijven.
Tips
Als u voor uzelf of uw gezin kookt, dan betekent dit dat u zeggenschap hebt over alles wat u eet. Het handige is dat u dan van tevoren alle vetrandjes kunt wegsnijden en de sauzen met vetarme ingrediënten kunt bereiden. Een enkele keer kunt u natuurlijk best uit eten gaan of een kant-en-klare maaltijd kopen, maar afvallen is veel makkelijker als u zelf het eten klaarmaakt. Hieronder staan enkele manieren om maaltijden te bereiden die zowel vetarm en caloriearm zijn als smakelijk en voedzaam.
* Kies magere stukken vlees en snijd vetrandjes eraf.
* Gebruik vetarme alternatieven. Kies liever een rode saus (bijvoorbeeld tomatenketchup) of fritessaus met maximaal 10% olie in plaats van mayonaise Kies liever 20+ of 30+ kaas in plaats van volvette (48+)kaas. Neem kleinere porties van een pittiger kaas, zodat u wel van de smaak kunt genieten, maar minder vet binnenkrijgt Kies magere of halfvolle yoghurt, kwark en melk in plaats van de volle varianten
* Snijd de korsten van kaas en de randjes van vleeswaren en spek, want juist daar zit vaak heel veel vet.
* Breng het eten op smaak met verse en gedroogde kruiden in plaats van olie.
* Gebruik groente of sla in plaats van mayonaise als u uw boterhammen anders te droog vindt.
* Stomen, grillen en pocheren zijn bereidingswijzen waarbij weinig of geen vet nodig is.
* Liever niet braden en frituren.
* Probeer eens een wok. Daar hoeft maar weinig olie in, en op hoog vuur wordt het voedsel snel dichtgeschroeid en gaar, waardoor de voedingsstoffen bewaard blijven.
* Wees zuinig in het gebruik van vet en olie bij het bereiden van de maaltijden. Kies bij voorkeur een vetsoort die weinig verzadigd vet bevat. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaataandoeningen. Op het etiket kunt u de vetsamenstelling vinden. Olijfolie en vloeibare bak- en braadproducten zijn goede keuzes.
* Smeer weinig vet op de boterham. Kies bij voorkeur een product dat weinig vet bevat, zoals halvarine. Daarnaast speelt de soort vet een rol. Verzadigd vet vergroot de kans op hart- en vaatziekten. Kies dus voor weinig verzadigd vet (zie etiket). Het is niet verstandig om het brood helemaal niet te smeren. U mist dan de vitamine D en A en de onverzadigde vetten.
* Neem in plaats van vetrijke tussendoortjes als koekjes, chips en gebak een gezond en vezelrijk alternatief, zoals fruit, groente of volkoren graanproducten.
* Eet lekker veel fruit en groente: ze zitten boordevol voedingsstoffen en zijn arm aan vet en calorieën.
* Alcohol kan een oorzaak zijn van gewichtstoename. Veel mensen staan er niet bij stil dat in alcohol veel calorieën zitten. Bovendien bevat alcohol geen voedingsstoffen, waardoor drank alleen 'lege' calorieën levert. Denk er ook aan dat het voor alle aspecten van uw gezondheid belangrijk is met mate alcohol te drinken. Bovendien: hoe meer alcohol u gebruikt, des te makkelijker verliest u de wilskracht die nodig is om af te vallen.
* Kook groenten niet te lang, want dan kunnen de vitaminen verloren gaan: eet groente liever 'al dente' (knapperig en stevig).
* Kook groenten in weinig water, want anders worden veel van de vitaminen door het water opgenomen en gooit u deze weg met het kookvocht.
Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht naquote:Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..
Misschien dat er iemand is die er meer vanaf weet? Isa misschien?
Misschien helpt een koude douche...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, mijn hoofd is wollig vandaag en ik denk even slecht naIk heb al argumenten voor en tegen in mijn hersens gevonden, maar de combinatie lukt niet.
heb je het nu over mij? Als ik naar beneden kijk zie ik genoeg bewijs dat ik een zij ben hoor...quote:Op zondag 4 januari 2009 14:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het al zo koud, wil hij het nòg kouder maken
bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...quote:Op zondag 4 januari 2009 15:18 schreef Isabeau het volgende:
H en J zitten naast elkaaren ik had altijd al het vermoeden dat je een zij was
Maar je verslagen zijn af!![]()
en met gladheid moeten rijden lijkt me ook niks. Vooral niet als je ook een stuk langs het kanaal moet.
Met een grote rode penquote:Op zondag 4 januari 2009 15:20 schreef teigan het volgende:
[..]
bijna af... Moet alleen nog van de leerling waar ik het vaakst ellende mee heb... Eigenlijk wel leuk, lekker commentaar geven...
ik maak een beoordelingsformulier in Word. Maar hij is zo dom geweest om de helft te copy pasten (paar dingen moet je een aantal keer herhalen), en daar nog de grootste fouten in te laten zitten... Jammer voor hem.....quote:
Weet wel dat een instructrice van een sport die ik ooit deed veeeeeeeeeeeel te weinig at voor de hoeveelheid uren die ze per dag sportte. En die viel dus inderdaad geen gram af, was niet dik, maar voor iemand die zo veel sport zwaarder dan je zou verwachten.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef teigan het volgende:
[..]
Tja, ik zat er over na te denken... Stel je eet 1800 kcal per dag, en je gaat dan veel sporten, waardoor je nog eens 600 kcal per dag extra verbrandt... Hou je dus nog 1200 over voor je normale stofwisseling..
Sport je meer en eet je minder, blijft er toch ook minder over... Ik zou toch zeggen dat je lijf daar tegen in protest gaat, ook al kan hij energie uit het vet halen..
Misschien dat er iemand is die er meer vanaf weet? Isa misschien?
quote:Op zondag 4 januari 2009 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Sanne!! Doe jij dat nou ook, elke keer als je de weegschaal ziet er op gaan staan en dan kijken of het rood of groen wordt?
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...quote:Op zondag 4 januari 2009 19:52 schreef Troel het volgende:
Ik zag net Erica Terpstra en wat is die afgevallen
(Maarja, met een dietiste, een personal trainer, een gedragstherapeut en overleg met koks zodat ze het juiste te eten krijgt, tja, dat maakt het wel makkelijker dan het helemaal in je eentje te moeten doen. Maar chapeau!)
Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulpquote:Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
En vergeet niet dat ze dus ook shakes meenam naar etentjes enzo waar ze naar toe moest.quote:Op zondag 4 januari 2009 20:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, een proteine dieet. Dus wel shakes ja, maar wel met hulp
Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*quote:Op maandag 5 januari 2009 13:44 schreef Levitation het volgende:
Ben vandaag maar weer eens begonnen met netjes 3 maaltijden en fruit tussendoor te eten. Mijn lijf is compleet van slag. Heb constant honger en wil steeds eten gaan kopen.
Maar ik moet gewoon weer netjes gezond gaan leven, afgelopen weken was compleet bal.
Beetje uitmiddelen zou mooi zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:35 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds ziek en eet al het hele jaar (;)) net zo veel als een gemiddeld anorexiapatientje... Ik heb helemaal geen honger en hoewel de vellen aan mijn lippen hangen weigert mijn lichaam te erkennen dat ik dorst heb... *zucht*
Gisteren 18 uur achter elkaar niks gegeten of gedronken. Vandaag ook geen honger, net ontbeten omdat ik zo duizelig was door het niet eten, maar honger? Nee hoor...
Dus ik wil best een beetje van jouw honger overnemen.
Thuis drink ik gek genoeg alleen maar water. Heb eigenlijk helemaal geen behoefte aan fris of wat dan ook. Op het werk drink ik veel thee met een zoetje.quote:Op maandag 5 januari 2009 08:52 schreef Fuente het volgende:
Oeps Levitation! Wel goed voor de beweging
Ik heb me vanmorgen op de wii fit gesleept, nou, zo fit ben ik nietMaar goed, komende tijd maar eens daarmee aan de slag en over een paar weken rustig gaan hardlopen. En nu maar braaf aan het water
Wat drinken jullie allemaal op een dag? Voornamelijk water? Ik ben een smaakjes-mens. Misschien moet ik wat meer thee drinken, maar ik ben geen superfan van ongezoete thee, en om er nou zoetjes in te gooienlijkt me ook niet echt goed vanwege de stofjes die erin zitten...
Ik kan thee niet zonder zoetjes drinken, maar wel die marokkaanse kruidenthee van lipton (met van die piramide zakjes). Die is heel zacht en beetje zoet van nature, welicht een optie?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:28 schreef Maeghan het volgende:
Fuente, je kunt ook proberen wat zoetere smaken thee te nemen, zoals honingthee of kokosthee... Die zijn van nature wat zoeter, hoef je er geen suiker in te doen.
Snackt/snoept hij vaak?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:31 schreef teigan het volgende:
Hm, mijnzit een XXL zak chips leeg te eten, en ik word eigenlijk alleen maar misselijk bij het idee...
ik pak zo maar even wat fruit denk ik.
nee, het valt wel mee.. Hij heeft nu net zijn eerste "werkdag" weer gehad (vorstverlet, dus hij heeft de komende 1,5 week nog weinig te doen), en dan lust hij weer wat meer.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:34 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Snackt/snoept hij vaak?
Ik woon nog bij mijn ouders en die doen dat nog steeds vaak maar dat heeft zo'n beetje hetzelfde effect op mij als jij beschrijft.
Maar als ik samenwoon met mijn vriendje dan komt die zooi er niet meer ingelukkig is hij ook wel van het gezonde eten, ook gelukkig voor zijn lichaam natuurlijk
Soep in zak heb ik!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:45 schreef Liejannuh het volgende:
Sanne, heb je geen bouillon ofzo in huis? Gewoon als smaakvolle maagvuller.
Of kook wat rijst of pasta. Als ik me niet vergis is 30 gram 1 punt ofzo. 60 gram rijst met wat sojasaus en een augurkje ofzo, is best de moeite!![]()
Of 60 gram pasta met wat tomatensaus.![]()
En zoek in de supermarkten naar de soorten soep met weinig calorieen.
Ligt aan je lengte, je gewicht, geslacht en leeftijd.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:08 schreef Miss_S het volgende:
Hoeveel punten mag je in totaal op een dag?
En waarom precies?quote:Op zondag 4 januari 2009 19:59 schreef teigan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik laatst ergens last dat ze gewoon met shakes was afgevallen, dat viel me toen nog zo tegen van haar...
Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef SHE het volgende:
[..]
En waarom precies?
En het is natuurlijk onzin te denken dat je makkelijker afvalt als je een pt of dietist hebt.
Met de komst van internet kun je alles vinden wat je wilt.
Discipline is helaas niet te downloaden, die moet je zelf maken.
Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:25 schreef teigan het volgende:
[..]
Toen ik een interview met haar op de radio hoorde leek het er gewoon op dat ze echt haar eet patroon en leefpatroon had aangepast, en dat ze nu wel gewoon at, en wist wat goed en minder goed was..
Misschien is dat wat krom denken van mij, maar ik heb een beetje het idee dat mensen die naar shakes grijpen alleen maar snel af willen vallen, en niet echt nadenken over wat er gaat komen als ze op hun ideale gewicht zijn....
Eén point is ongeveer 60 kcal, maar je weet het pas zeker als je ook het vetpercentage invoert.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:18 schreef teigan het volgende:
en 1 point staat gelijk aan een bepaald aantal kcal?
Ik heb een aantal jaren geleden wel eens zo'n boekje ingekeken, was best grappig om te zien dat je met een bigmac al bijna aan je dagpunten zat...
misschien heb ik wel de verkeerde mensen gezien die het deden. Ze pakten slimfast shakes om snel af te vallen voor de vakantie, en na de vakantie waren ze al snel weer terug op hun startgewicht..quote:Op maandag 5 januari 2009 20:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vind dat je daarmee de intelligentie van je medemens nogal ondermijnt.
quote:De methode waarmee Erica Terpstra is afgevallen, met maaltijdvervangers, is onnodig lijden en onnodig duur. Dat zegt Ir. Yneke Vocking, auteur van 'De Afvallers XXL, dé succesformule voor een gezond gewicht'. Terpstra viel af met zakjes, maaltijdvervangers. 'Iemand met zoveel overgewicht hoeft niet aan de maaltijdvervangers', zegt Vocking. 'Met zes keer per dag normaal eten, zoals ik in mijn boek propageer, zou Terpstra ook haar 40 kilo zijn kwijtgeraakt. Op een veel prettiger manier en met meer kans op blijvend resultaat. Met zoveel professionals om zich heen, zou ze beter moeten weten. Nu heeft ze niets opgestoken en vergt het voor haar een enorme discipline om de kilo's eraf te houden.'
Als Terpstra een officieel diner had, maakte ze thuis een pannenkoekje klaar en nam dat in haar galatasje mee, zo beschrijft ze in haar onlangs verschenen boek. 'Belachelijk', zegt Vocking daarover. 'Met een beetje beleid kan ze prima kiezen uit wat haar wordt voorgeschoteld. Als je weet te kiezen, kun je heerlijk eten. Ze is voor de makkelijkste weg gegaan. Maar daar leer je niets van. Ik ben benieuwd hoe Terpstra dat in de toekomst gaat doen. Blijft ze pannenkoekjes eten of kan ze met kerst een lekker stukje zalm nemen?'
Vocking prijst wel het vele sporten dat Terpstra heeft gedaan. Maar ze zou nog lekkerder gesport hebben, als ze niet alleen maar maaltijdvervangers had genomen maar gezond en lekker had gegeten, aldus Vocking.
dit was toen ook het artikel wat ik gelezen heb.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vind de mening van Yneke Vocking eigenlijk wel verwoorden wat ik vind van het dieet van Erica Terpstra.
[..]
Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:34 schreef Sanne het volgende:
Het is een hele prestatie van Erica Terpstra. Met of zonder shakes.
Ben wel benieuwd hoe lang ze het vol houdt.
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezienquote:Op maandag 5 januari 2009 20:52 schreef SHE het volgende:
Dat vind ik het ergste..die algehele tendens om mensen die iets gepresteerd hebben te willen zien falen.
jaloers op het gewicht waar je op eindigde ja... Jaloers op de methode, nee...quote:Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezienJa, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
Nou, dat valt mij dus ook op.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik liep tegen heel veel jaloezie aan nadat ik 30 kilo was afgevallen en nu ik weer een deel ben aangekomen heb ik aardig wat opluchting gezienJa, sommige mensen verwachten dat andere mensen falen, Misschien om zichzelf beter te voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |