quote:Dood Oegstgeester geen misdrijf'
ROTTERDAM - De politie gaat er vanuit dat de aanrijding waarbij een 19-jarige jongen uit Oegstgeest om het leven kwamen een tragisch ongeval is.
Bekijk video
De dood van de jongen op het NS-station zou niet het gevolg zijn van een misdrijf. Bij het voorval, donderdagochtend, raakte een andere jongen zwaargewond.
Volgens de politie hadden beide slachtoffers onenigheid met een andere groep jongens. Daarbij kwamen ongeveer tien jongeren op het spoor tegenover elkaar te staan.
Getuigen
Toen de trein naderde, gingen de twee jongens niet op tijd weg van het spoor. Volgens de politie, die zich baseert op verhoor van getuigen, was er geen sprake van dat de jongens achterna werden gezeten.
Beide slachtoffers kwamen uit een nabijgelegen discotheek. Het gewonde slachtoffer heeft volgens de politie gezegd dat ze naar de ruzie wilden gaan die verderop in het station plaatsvond.
Afgeleid
De politie veronderstelt dat de ruzie hun aandacht zo heeft afgeleid, dat ze de aankomende trein niet hebben gezien of gehoord.
Het lichaam van de overleden jongen is overgedragen aan de familie. Als gevolg van het onderzoek lag het trein- en metroverkeer enige tijd stil
Maar was er destijds ook niet aardig wat mist, of vergis ik me nou?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:17 schreef JohnDope het volgende:
Ik heb even een fotootje gevonden en dat maakt het verhaal van"tragisch ongeval" nog ongeloofwaardiger....
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:20 schreef Frutsel het volgende:
Vreemder of niet, laten we ons aub bij de feiten houden en dan zou het hierover moeten gaan:
[..]
Dit maakt het allemaal nog vreemder.quote:Toen de trein naderde, gingen de twee jongens niet op tijd weg van het spoor.
In de randstad was zover ik weet helemaal geen mist.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef huhggh het volgende:
[..]
Maar was er destijds ook niet aardig wat mist, of vergis ik me nou?
Als ik je foto zo zie, kan je bijna niet weg van het spoorquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
[..]
Dit maakt het allemaal nog vreemder.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Is Aboutaleb nu trouwens niet degene die bepaald wat er in de media terrecht komt?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:24 schreef JohnDope het volgende:
En het is nog veel te vroeg om te kunnen zeggen of het een ongeluk is, want die Marokkanen zijn over het algemeen erg gestoord van nature en die zijn tot dit soort dingen in staat.
Gelukkig maar. Stel je eens voor dat de waarheid niet zo simpel zou zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die marokkanen zijn 100% die ruzie begonnen, dus of zij die jongens nou voor de trein hebben geduwd, gejaagd of dat het een ongeval is, die Marokkanen zitten sowieso fout.
Ik vroeg het me alleen af.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:30 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Ik dacht nog tijdens het vorige topic dat indien Aboutaleb reeds burgemeester was geweest, er ongetwijfeld een pauper zou zijn geweest die links- of rechtsom hem erin zou betrekken. Gefeliciteerd!
Helaas voor jou gaat zijn benoeming pas op 5 januari in.
Met die laatste vier woorden stijg je niet ver boven het nivo van JohnDope uit. Misselijkmakend.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:23 schreef KomMaar het volgende:
TV rijnmond had er niet eens 1 minuut tijd aan besteed, ze zijn de spoor opgerend om hun vrienden te helpen. Kortom eigen schuld dikke bult.
Dus hiermee wil je zeggen dat we geweld door Marokkanen maar moeten laten gebeuren omdat ze anders gaan schieten?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:30 schreef KomMaar het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad gestoord van nature, dus begin een heksenjacht op die gasten als je graag een kogel wilt ontvangen.
Hoe hypocriet. Wees gerust, er komt vroeg of laat ongetwijfeld wel weer een incident in Rotterdam waaraan Marokkanen te koppelen zijn. Kun je alsnog je gal over Aboutaleb spuwen.quote:
Het is niet voor niets een verboden terrein. Ik zal er geen traan om latenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:34 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Met die laatste vier woorden stijg je niet ver boven het nivo van JohnDope uit. Misselijkmakend.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:30 schreef KomMaar het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad gestoord van nature, dus begin een heksenjacht op die gasten als je graag een kogel wilt ontvangen.
Ow gelukkig maarquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:36 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Hoe hypocriet. Wees gerust, er komt vroeg of laat ongetwijfeld wel weer een incident in Rotterdam waaraan Marokkanen te koppelen zijn. Kun je alsnog je gal over Aboutaleb spuwen.
Nee hij bid er elke dag voor dat er een willekeurig onschukldige Marokkaan vermoord zal worden door een autochtoon, om de dood van deze jongen te wreken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dus hiermee wil je zeggen dat we geweld door Marokkanen maar moeten laten gebeuren omdat ze anders gaan schieten?
Ook al zou dat zo zijn, dat zou betekenen dat iemand die daardoor zijn trein mist omdat ie stond te kijken ook slachtoffer is, of omdat iemand anders met zijn kop tegen de paal loopt en met een hersenschudding wordt afgevoerd ook slachtoffer is van de "marokkanen die 100% die ruzie begonnen ,omdat dat altijd zo is" Dat is een hele andere discussie toch?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die marokkanen zijn 100% die ruzie begonnen, dus of zij die jongens nou voor de trein hebben geduwd, gejaagd of dat het een ongeval is, die Marokkanen zitten sowieso fout.
Niet?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Overigens is de zaak nog 1 groot onverklaarbaar mysterie, want de feiten zijn zelfs zo vaag, dat RTL nieuws er geen item over heeft gemaakt. Maar op internet roepen velen al dat het een ongeluk is
Net was er niks tijdens prime-time.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:42 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Niet?
Ik zie zelfs twee items bij de videos op de website, eentje gisteren en een vandaag...
http://www.rtl.nl/compone(...)nieuws.avi_plain.xml
Jawel, ze melden net dat het een ongeluk was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Net was er niks tijdens prime-time.
Dan zat het journaal raar in elkaar, want in het begin ging het over oud en nieuw incidenten en daarna kwam een heel ander onderwerp.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:45 schreef Roi het volgende:
[..]
Jawel, ze melden net dat het een ongeluk was.
was nachttrein, dus volgens mij stoppen die daar niet, dus zal kilometertje of 140 geweest zijn, maar de machinist heeft nog getoeterd (dus wat gezien) dus wellicht was hij wel al aan het remmen, maar goed, al is het met 50, is nog een goeie smakker hoor, en die wielen wil je zeker niet onder komenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:48 schreef ImTheBase het volgende:
Ik heb een paar uur later weer de trein genomen van dat station en ik heb verder niks gezien. Hoe hard reed de intercity? Reed hij langs of was hij aan het afremmen?
Kunnen ze ook niet echt een onderwerp van maken denk ik, als het bij een ongeluk blijft kunnen ze er niet veel meer over zeggen. Natuurlijk zouden ze dit uit zichzelf al niet doen Nova en Netwerk kennende..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan zat het journaal raar in elkaar, want in het begin ging het over oud en nieuw incidenten en daarna kwam een heel ander onderwerp.
Teletekstpagina 221 op de Staatstelevisie beweert trouwens ook dat er geen item op nova en netwerk komt...
Het werd gemeld bij de korte nieuwsberichten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan zat het journaal raar in elkaar, want in het begin ging het over oud en nieuw incidenten en daarna kwam een heel ander onderwerp.
Toen met bokito waren ze er ook als de kippen bij en zo zijn er genoeg vage onderwerpen op nova en netwerk geweest (zelfs over Paris hilton hebben ze minimaal 1 item gemaakt).quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Kunnen ze ook niet echt een onderwerp van maken denk ik, als het bij een ongeluk blijft kunnen ze er niet veel meer over zeggen. Natuurlijk zouden ze dit uit zichzelf al niet doen Nova en Netwerk kennende..
Wat is jou nou nog niet duidelijk dan, aan het voorval?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Overigens is de zaak nog 1 groot onverklaarbaar mysterie, want de feiten zijn zelfs zo vaag, dat RTL nieuws er geen item over heeft gemaakt. Maar op internet roepen velen al dat het een ongeluk is
Apart.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het werd gemeld bij de korte nieuwsberichten.
Ja dat is waar..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Toen met bokito waren ze er ook als de kippen bij en zo zijn er genoeg vage onderwerpen op nova en netwerk geweest.
Er zijn nog veel onduidelijkheden en open eindjes.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jou nou nog niet duidelijk dan, aan het voorval?
Er zijn sowieso 3 verschillende verhalen dus erg duidelijk vind ik het niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is jou nou nog niet duidelijk dan, aan het voorval?
Geef jouw visie eens dan...ik ben serieus benieuwd!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er zijn nog veel onduidelijkheden en open eindjes.
Naar aanleiding van gesprekken met het tweede slachtoffer..... aldus RTL4quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:06 schreef capricia het volgende:
Nu op 8 uur journaal: het was een ongeluk, denkt de politie.
5 seconden...nog niet eens.
Ze hebben toch ook nog 25 mensen die getuigen waren ondervraagd...?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Naar aanleiding van gesprekken met het tweede slachtoffer..... aldus RTL4
Eerst slaan die Marokkanen een paar Bulgaren in elkaar, vervolgens tuigen ze nog wat Nederlanders af door ze te slaan met stenen e.d. Vervolgens vallen er twee slachtoffers en er wordt gesproken van een ongeluk?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef jouw visie eens dan...ik ben serieus benieuwd!
Wat denk jij wat er die nacht gebeurt is? (en ik weet dat het speculaties zijn, dus dat is je meteen vergeven..)
Ik denk niet dat hij met 140 km per uur langsrijdt. Die snelheid haalt de TGV niet eens in NL.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
was nachttrein, dus volgens mij stoppen die daar niet, dus zal kilometertje of 140 geweest zijn, maar de machinist heeft nog getoeterd (dus wat gezien) dus wellicht was hij wel al aan het remmen, maar goed, al is het met 50, is nog een goeie smakker hoor, en die wielen wil je zeker niet onder komen
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Eerst slaan die Marokkanen een paar Bulgaren in elkaar, vervolgens tuigen ze nog wat Nederlanders af door ze te slaan met stenen e.d. Vervolgens vallen er twee slachtoffers en er wordt gesproken van een ongeluk?
Dus de volgende keer dat iemand in elkaar geslagen wordt en vervolgens ongelukkig met het hoofd dodelijk terecht komt op bijvoorbeeld een stoeprand, heet dat een ongeluk.
Juist
Die twee slachtoffers zijn natuurlijk wel op eigen initiatief op het spoor gaan staan...dat hadden ze niet hoeven doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Eerst slaan die Marokkanen een paar Bulgaren in elkaar, vervolgens tuigen ze nog wat Nederlanders af door ze te slaan met stenen e.d. Vervolgens vallen er twee slachtoffers en er wordt gesproken van een ongeluk?
Dus de volgende keer dat iemand in elkaar geslagen wordt en vervolgens ongelukkig met het hoofd dodelijk terecht komt op bijvoorbeeld een stoeprand, heet dat een ongeluk.
Juist
Moet ie eerst misschien nog even geinstalleerd worden. Detail hoor. Ik wil je Marokkanencomplotttheorie niet bederven. Sorry.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Is Aboutaleb nu trouwens niet degene die bepaald wat er in de media terrecht komt?
Ja, maar de conclusie dat het een ongeval was is blijkbaar getrokken nav gesprekken met het tweede slachtoffer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben toch ook nog 25 mensen die getuigen waren ondervraagd...?
Zoals ik al eerder zei ik hoop echt dat ik het allemaal verkeerd zie wat er gebeurd in Nederland.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Moet ie eerst misschien nog even geinstalleerd worden. Detail hoor. Ik wil je Marokkanencomplotttheorie niet bederven. Sorry.
Die getuigenverklaring op www.campus.tv liegt er iig niet overquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar de conclusie dat het een ongeval was is blijkbaar getrokken nav gesprekken met het tweede slachtoffer.
"Op het perron waar wij stonden, stonden ook wat Bulgaren. Ineens kwam een groep Marokkaanse jongens, waarvan een met een steen, op een van die Bulgaren af om hem in elkaar te slaan. Toen ze maar door bleven gaan, probeerden wat jongens van mijn groep de boel te sussen. Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan. Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant."quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Die twee slachtoffers zijn natuurlijk wel op eigen initiatief op het spoor gaan staan...dat hadden ze niet hoeven doen.
Of het helden of domme jongens zijn, valt te betwisten. Maar niemand dwong ze om op het spoor te gaan lopen. Ze werden niet bedreigd, nog geduwd.
Ik ben in de veronderstelling dat de 2 slachtoffers vanaf de overkant van het spoor juist het spoor opgingen omdat er gevochten werd op het station.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
"Op het perron waar wij stonden, stonden ook wat Bulgaren. Ineens kwam een groep Marokkaanse jongens, waarvan een met een steen, op een van die Bulgaren af om hem in elkaar te slaan. Toen ze maar door bleven gaan, probeerden wat jongens van mijn groep de boel te sussen. Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan. Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant."
Dat is in mijn ogen heel anders dan dat ze uit vrije wil op het spoor zijn gaan staan hoor maargoed..
quote:“Bas, die aan de andere kant van het spoor stond ging ten slotte ook het spoor op. Het was een van zijn vrienden in elkaar geslagen werd. Het vechten hield niet op”.
Dit is de rest:quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben in de veronderstelling dat de 2 slachtoffers vanaf de overkant van het spoor juist het spoor opgingen omdat er gevochten werd op het station.
[..]
Dat is echt wel stemmingmakerij. Tot nu toe is er niets wat een mensenjacht op de 2 slachtoffers ondersteund.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef qonmann het volgende:
De Telegraaf vanochtend (vannacht eigenlijk)
[ afbeelding ]
Wss bij JohnDope of anderenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt wel stemmingmakerij. Tot nu toe is er niets wat een mensenjacht op de 2 slachtoffers ondersteund.
Waar halen ze die onzin vandaan?
Wat betreft de twee slachtoffers uit jouw bron:quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dit is de rest:
Dat is ook wat er in de kranten gezegd wordt. Al werd het daarna pas erg, vertelt Roos. “De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.” Over het ongeluk: “Er was al drie kwartier geen trein meer geweest, dus ik denk dat ze daarom maar op het spoor bleven. Ineens kwam daar wel een trein. Ik bleef maar roepen: kom van dat spoor af! Er komt een trein aan!”
“Daarna ging het heel snel. Ik zag een gele flits en binnen 30 seconden stond de politie er, zo leek wel”. De Marokkanen vluchtten, van hen raakte niemand gewond. "Omdat de politie zo snel ter plaatse was, zijn de meesten gelukkig wel opgepakt. De meest agressieve volgens mij helaas niet. Waar de Bulgaren gebleven zijn weet ik ook niet."
Duidelijk toch? Ze gingen zelf het spoor op. Niet omdat ze gedwongen werden, maar omdat ze dat zelf wilden. Om mensen te hulp te schieten. Maar wel uit eigen vrije keus.quote:“Bas, die aan de andere kant van het spoor stond ging ten slotte ook het spoor op. Het was een van zijn vrienden in elkaar geslagen werd. Het vechten hield niet op”.
Dit was 24 uur geleden zo'n beetje de stand, in de T staat intussen wat anders ( zie Website)quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is echt wel stemmingmakerij. Tot nu toe is er niets wat een mensenjacht op de 2 slachtoffers ondersteund.
Waar halen ze die onzin vandaan?
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:33 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Die getuigenverklaring op www.campus.tv liegt er iig niet over
Ja want Wilders had natuurlijk een informant klaarstaan op Alexander, 24 uur per dag, just in casequote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef KomMaar het volgende:
[..]
Campusverleng arm van fascist Wilders.
Ja als het zo bedoeld wordt wel ja, het lijkt voor mij net alsof ze in eerste instantie het spoor over gingen om te vluchten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat betreft de twee slachtoffers uit jouw bron:
[..]
Duidelijk toch? Ze gingen zelf het spoor op. Niet omdat ze gedwongen werden, maar omdat ze dat zelf wilden. Om mensen te hulp te schieten. Maar wel uit eigen vrije keus.
Fascisten zijn de grootste misbruikers, metname bij zulke incidenten om het verhaal op te blazen en uit zn verband te rukken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja want Wilders had natuurlijk een informant klaarstaan op Alexander, 24 uur per dag, just in case
EGMOND AAN ZEE - Heel Nederland heeft jacht gemaakt op het blonde meisje dat vanochtend op de voorpagina van De Telegraaf prijkte, maar de zoektocht is ten einde; We Got Herquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef qonmann het volgende:
De Telegraaf vanochtend (vannacht eigenlijk)
[ afbeelding ]
Only 17 ..maar dat is wat off topicquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:53 schreef KomMaar het volgende:
[..]
EGMOND AAN ZEE - Heel Nederland heeft jacht gemaakt op het blonde meisje dat vanochtend op de voorpagina van De Telegraaf prijkte, maar de zoektocht is ten einde; We Got Her
ze zijn Vet geef ik eerlijk toequote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:54 schreef qonmann het volgende:
[..]
Only 17 ..maar dat is wat off topic
Ja want ik werk alleen met Marokkanenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:55 schreef KomMaar het volgende:
[..]
Doe niet zo helilig, je hebt een hekel aan ze en je haat ze alleen je komt er niet eerlijk voor uit. Anders drink je alleen in de koffie ruimte.
Die vechtpartij vond plaats op het spoor en de politie laat weinig los over het 'ongeval' en onderzoekt nog steeeds de zaak.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Die twee slachtoffers zijn natuurlijk wel op eigen initiatief op het spoor gaan staan...dat hadden ze niet hoeven doen.
Of het helden of domme jongens zijn, valt te betwisten. Maar niemand dwong ze om op het spoor te gaan lopen. Ze werden niet bedreigd, nog geduwd.
Ja, dat staat wel vast. Je zet groepen tegen elkaar op en speelt de zondeboktroef uit. Dat levert enge situaties op.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
O nu wil ik de maatschappij ook nog eens kapot maken.
Dit komt waarschijnlijk van de Staatstelevisie af en daar moet je altijd kritisch tegen aan kijken bij dit soort zaken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:03 schreef Mutant01 het volgende:
109 Teletekst vr 02 jan
Spoordode R'dam niet door misdrijf
` De aanrijding op station Rotterdam
Alexander waarbij in de Nieuwjaarsnacht
een 19-jarige man uit Oegstgeest omkwam
is volgens de politie een ongeval en
geen misdrijf.Bij het ongeluk raakte
een man van 21 zwaargewond.
Uit getuigenverhoren is gebleken dat de
slachtoffers en enkele vrienden ruzie
hadden met een andere groep jongeren.De
jongeren stonden tegenover elkaar op
het spoor,ongeveer tien in totaal.Toen
de trein er aan kwam,gingen de beide
slachtoffers niet op tijd weg.
Getuigen hebben ook verklaard dat er
geen sprake van was dat beide mannen op
de vlucht waren voor andere jongeren.
Ja, een complotquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit komt waarschijnlijk van de Staatstelevisie af en daar moet je heel voorzichtig mee zijn bij dit soort zaken.
Okay ik zal er wat meer op letten. Want daar ben ik niet op uit, wat jij natuurlijk wel vindt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat staat wel vast. Je zet groepen tegen elkaar op en speelt de zondeboktroef uit. Dat levert enge situaties op.
Je hebt het waarschijnlijk niet eens door, hoeveel haat je in je hebt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:06 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Okay ik zal er wat meer op letten. Want daar ben ik niet op uit, wat jij natuurlijk wel vindt.
Dat verhaal zou dan door de lijkschouwer bevestigd moeten zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit komt waarschijnlijk van de Staatstelevisie af en daar moet je altijd kritisch tegen aan kijken bij dit soort zaken.
Want volgens de verhalen zijn er een paar mensen goed geslagen op het spoor ook met stenen, dus het verhaal is sowieso al een heel stuk gecompliceerder dan dat summiere stukje tekst.
Blijkbaar niet maar laten we er maar over ophouden nu en terug naar het onderwerp, dit heeft geen zin.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het waarschijnlijk niet eens door, hoeveel haat je in je hebt.
Het is nutteloos om haar daarop te wijzen hoor. Ze is gewoon een beetje ziek in haar hoofd.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het waarschijnlijk niet eens door, hoeveel haat je in je hebt.
Dat vind ik dus niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die vechtpartij vond plaats op het spoor en de politie laat weinig los over het 'ongeval' en onderzoekt nog steeeds de zaak.
En als een vriend van jou op het spoor met een steen op zijn hoofd wordt geslagen word je in principe wel gedwongen om ook het spoor op te gaan.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat verhaal zou dan door de lijkschouwer bevestigd moeten zijn.![]()
Ik blijf je in ieder geval oplettend volgen en iedere opmerking in die sfeer wordt afgestraft. Dat soort dingen over Aboutaleb pikken we niet meer. Intolerant tegenover de intoleranten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:08 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet maar laten we er maar over ophouden nu en terug naar het onderwerp, dit heeft geen zin.
Voor hetzelfde geld waren ze niet het spoor op gegaan en was hun vriend bewusteloos geslagen op het spoor, waardoor die vrienden als nog het spoor op moesten gaan om hun vriend er af te halen, waarna die persoon en andere vrienden ook misschien overreden zou zijn door die trein.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat vind ik dus niet.
Je kunt een held zijn, of je kunt gewoon dom zijn. Of allebei. Maar je bent niet gedwongen om ook op het spoor te gaan staan.
Kennelijk wel, de ooggetuigen spreken je tegen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dood door schuld is dus zeker nog lang niet uitgesloten.
Hoe kom jij toch aan die ontzettend sterke overtuiging dat je weet hoe het zit?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld waren ze niet het spoor op gegaan en was hun vriend bewusteloos geslagen op het spoor, waarna die persoon overreden zou zijn door die trein.
Ik ben daar niet mee begonnen, want er zijn al genoeg mensen die al sinds het begin beweren dat het een ongeluk is, terwijl de politie nog de zaak onderzoekt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:12 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Hoe kom jij toch aan die ontzettend sterke overtuiging dat je weet hoe het zit?
De politie is het nog aan het onderzoeken,
Getuigen kunnen zoveel zeggen. Laat de politie maar bepalen wie wel een betrouwbare getuige is en wie niet.quote:getuigen melden iets anders, maar voor jou staat alles al als een paal boven water. Dat kan toch niet man. Houd dan op z'n minst een beetje slag om de arm...
De politie? Maar die waren toch bewust bezig om dit in de doofpot te stoppen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:14 schreef JohnDope het volgende:
Getuigen kunnen zoveel zeggen. Laat de politie maar bepalen wie wel een betrouwbare getuige is en wie niet.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De politie? Maar die waren toch bewust bezig om dit in de doofpot te stoppen?
Tja, What if scenario's...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld waren ze niet het spoor op gegaan en was hun vriend bewusteloos geslagen op het spoor, waarna die persoon overreden zou zijn door die trein.
Het is in ieder geval een stuk betrouwbaarder dan al die vage getuige verklaringen die her en der op het internet opduiken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De politie? Maar die waren toch bewust bezig om dit in de doofpot te stoppen?
Je veelgeprezen nieuwe politiek is laf op de man afspelen, ipv jezelf van argumentatie toedienen. Dat laatste gaat je weer eens overduidelijk te lastig af. Dan moet je ons niet mee gaan vervelen met je gekrijs, knul.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:16 schreef SCH het volgende:
Oh, we moesten alles benoemen maar als het om racisme gaat, moet het ineens verbloemd en verzwegen worden? Is dat de veelgeprezen nieuwe politiek???
Precies er zijn nog zoveel opties open die tijd kosten om te onderzoeken, maar toch riepen velen al meteen in het begin dat het een ongeluk is, terwijl er nog veel te veel open eindjes en vragen zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:17 schreef capricia het volgende:
[..]
En het kan alsnog OOK een beetje waar zijn:
Voor hetzelfde geld konden ze het spoor niet verlaten omdat de Marokkanen op het perron hun tegenhielden ook het perron op te gaan... Dus dan zouden ze vrijwillig het spoor opgegaan zijn, maar eraf konden ze niet meer... Dan hebben alle getuigenissen een kern van waarheid. Maar dat lees ik nergens.
Maar het is wel per definitie de schuld van de Marokkanen toch?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Precies er zijn nog zoveel opties open die tijd kosten om te onderzoeken, maar toch riepen velen al meteen in het begin dat het een ongeluk is, terwijl er nog veel te veel open eindjes en vragen zijn.
Als die Marokkanen niet voor de lol mensen in elkaar gingen slaan op dat station, was dit inderdaad niet gebeurd, dat is 1 ding wat we wel zeker weten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar het is wel per definitie de schuld van de Marokkanen toch?
Waar blijkt dat feit uit? Je verzint weer iets ter plekke. Een wandelende fantasiefilm ben je.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als die Marokkanen niet voor de lol mensen in elkaar gingen slaan op dat station, was dit inderdaad niet gebeurd, dat is 1 ding wat we wel zeker weten.
Maar het kan nu alsnog wel een ongeluk zijn. En de politie noemt het zo. En niet zonder reden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Precies er zijn nog zoveel opties open die tijd kosten om te onderzoeken, maar toch riepen velen al meteen in het begin dat het een ongeluk is, terwijl er nog veel te veel open eindjes en vragen zijn.
Dus het sloeg gewoon helemaal nergens op om het in het begin een "ongeluk" te noemen.
Waar dat uit blijkt, uit die verklaringen die beweren dat het een ongeluk was geweest.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar blijkt dat feit uit? Je verzint weer iets ter plekke. Een wandelende fantasiefilm ben je.
Tegenover de users? Wtf? Wat gebruik je eigenlijk?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
Gelijk in zijn genuanceerde benadering
Inderdaad, dat de rechtsgeoriënteerde mensen de maatschappij willen ontwrichten door alle marokkanen in een vuilverbrandingsoven te stoppen. Mensen die in zulke complottheorieën denken, die zijn inderdaad naar. Heel naar.quote:en de keiharde kritiek die hij heeft op rare mensen die menen overal complottheorieën in te zien
En terecht.quote:en een bepaalde bevolkingsgroep simpelweg CONSTANT de schuld geven van alles en nog wat.
En dat weten we dus helemaal niet zeker. We hebben helaas geen getuigenissen van de mensen van die groep. Het is natuurlijk wel hoor en wederhoor voordat je een conclusie kan trekken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als die Marokkanen niet voor de lol mensen in elkaar gingen slaan op dat station, was dit inderdaad niet gebeurd, dat is 1 ding wat we wel zeker weten.
Je doet alsof je er bij was, maar er is nog niet 1 schema gemaakt over het verloop, tijden en posities van personen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het kan nu alsnog wel een ongeluk zijn. En de politie noemt het zo. En niet zonder reden.
Wat mij betreft is het wel duidelijk wat er gebeurt is op basis van wat de politie zegt, maar ook op basis van de getuigenverklaringen.
De 2 jongens gingen op eigen initiatief het spoor op, in de richting van de vechtpartij. Ze gingen er niet vandaan...nee...ze gingen er juist naartoe!
En daarom is het een ongeval.
Waar haal je dat vandaan ?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Iedere getuige noemt zich 'vriend' van de slachtoffers.
Personen die op het station zijn belaagd door Marokkanen met stenen, moeten daar vooral aangifte van doen. En dan hoop ik dat de vechtjassen daarvoor worden berecht en veroordeeld. Voor mishandeling dus, want dood door schuld is hier niet van te maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De politie heeft het een tragisch ongeval genoemd. En dat strookt met de getuigenissen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je doet alsof je er bij was, maar er is nog niet 1 schema gemaakt over het verloop, tijden en posities van personen.
Nou nee hoor. Daar blijkt alleen uit dat ze ruzie hadden met een groep aan de overkant van het spoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Waar dat uit blijkt, uit die verklaringen van jullie die beweren dat het een ongeluk was geweest.
Voor wat ben je dit keer gebanned?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:25 schreef BigStock het volgende:
[..]
Tegenover de users? Wtf? Wat gebruik je eigenlijk?![]()
.
[..]
Inderdaad, dat de rechtsgeoriënteerde mensen de maatschappij willen ontwrichten door alle marokkanen in een vuilverbrandingsoven te stoppen. Mensen die in zulke complottheorieën denken, die zijn inderdaad naar. Heel naar.
[..]
En terecht..
De kranten zullen binnenkort vast wel met een aantal precieze schema's komen en dan zullen we pas zien wat er gebeurd is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:28 schreef capricia het volgende:
[..]
De politie heeft het een tragisch ongeval genoemd. En dat strookt met de getuigenissen.
Dus als je schema's zoekt, ga ze daar maar vragen.
Hier op fok heb ik 2 getuigenissen gezien. Een van onze user Zapato. En een van campusTV.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:27 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan ?
Of was je bij de politie verhoren ?
Dat bedoel ik dus, ook jij weet niet precies wat er gebeurd is, maar toch weet jij wel dat het een ongeluk is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee hoor. Daar blijkt alleen uit dat ze ruzie hadden met een groep aan de overkant van het spoor.
Als we de Telegraaf toch niet hadden...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De telegraaf zal binnenkort vast wel met een aantal precieze schema's komen en dat zijn meestal ook de beste, nauwkeurigste en overzichtelijkste schema's en dan zullen we het wel zien.
Ja klopt, weet je hoe ik dat weet? Omdat de politie dat zegt. En die heeft een wat beter overzicht van de getuigen en heeft een stuk meer informatie dan jij, ik of de telegraaf.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, ook jij weet niet precies wat er gebeurd is, maar toch weet jij wel dat het een ongeluk is.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De telegraaf zal binnenkort vast wel met een aantal precieze schema's komen en dat zijn meestal ook de beste, nauwkeurigste en overzichtelijkste schema's en dan zullen we het wel zien.
De politie laat bijna niks los over de zaak en is nogsteeds in onderzoek.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja klopt, weet je hoe ik dat weet? Omdat de politie dat zegt. En die heeft een wat beter overzicht van de getuigen en heeft een stuk meer informatie dan jij, ik of de telegraaf.
Graag on topic. geneuzel...quote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De politie laat bijna niks los over de zaak en is nogsteeds in onderzoek.
quote:109 Teletekst vr 02 jan
Spoordode R'dam niet door misdrijf
` De aanrijding op station Rotterdam
Alexander waarbij in de Nieuwjaarsnacht
een 19-jarige man uit Oegstgeest omkwam
is volgens de politie een ongeval en
geen misdrijf.Bij het ongeluk raakte
een man van 21 zwaargewond.
Uit getuigenverhoren is gebleken dat de
slachtoffers en enkele vrienden ruzie
hadden met een andere groep jongeren.De
jongeren stonden tegenover elkaar op
het spoor,ongeveer tien in totaal.Toen
de trein er aan kwam,gingen de beide
slachtoffers niet op tijd weg.
Getuigen hebben ook verklaard dat er
geen sprake van was dat beide mannen op
de vlucht waren voor andere jongeren.
Ik weet er ook niet meer, de rest is alleen bij de politie bekendquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier op fok heb ik 2 getuigenissen gezien. Een van onze user Zapato. En een van campusTV.
Als je er nog meer weet, dan wil ik die graag lezen!
En die 2 getuigenissen stroken met het bericht op teletekst hierboven.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ik weet er ook niet meer, de rest is alleen bij de politie bekend
Dat zeg ik toch de politie heeft nog niks los gelaten behalve dan dat ze zeggen dat het een ongeluk is, maar details geven ze niet vrij.quote:
Inderdaad, het is een complot. Veel geloofwaardiger.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch de politie heeft nog niks los gelaten behalve dan dat ze zeggen dat het een ongeluk is, maar details geven ze niet vrij.
Het verleden heeft wel vaker laten zien dat als de politie een korte downplay-achtige verklaring gaf en verder geen details vrij gaf, de vork vaker anders in de steel zat dan dat de politie ons in de eerste instantie liet geloven.
Een complot moet je het niet noemen, maar er is een hele grote kans dat men de boel probeert te rekken en downplayen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een complot. Veel geloofwaardiger.
Nee, want dat is geen feit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Een complot moet je het niet noemen, maar er is een hele grote kans dat men de boel probeert te rekken en downplayen.
Want laten we eerlijk zijn, zelfs al zou die jongen door zijn eigen schuld onder die trein zijn gekomen, dan blijft het nog wel een feit dat als die marokkanen niet voor de lol mensen in elkaar gingen slaan dat die jongen nog geleefd had.
En dan moet het ook gedownplayed worden.
Dat is geen feit, maar dat het een ongeluk is, welquote:
Ik kan soms nogal lomp zijn dat zeker, maar ziek in mn hoofd...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is nutteloos om haar daarop te wijzen hoor. Ze is gewoon een beetje ziek in haar hoofd.
Ik denk niet in complotten. Ik ben gewoon wars van dommigheid en vooroordelen en mensen die maar wat roepen zonder de waarheid te willen weten. Ik sta daar voor en zal dat blijven doen. Sue me!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:29 schreef BigStock het volgende:
SCH? Is het niet hoog tijd om JohnDope te gaan beschuldigen dat hij een Marokkaanse meid zelfs wilt verkrachten, puur omdat ze Marokkaans is. Past lekker in dat complotdenken van je..
Van wie is dat een kloon?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor wat ben je dit keer gebanned?
Als we uitgaan van de huidige informatie is het wel erg waarschijnlijk natuurlijk.quote:
Exact.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 22:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als we uitgaan van de huidige informatie is het wel erg waarschijnlijk natuurlijk.
Ik vind het wat anders dan schuld (je kan niet voorzien dat als je een vechtpartij begint, er iemand van het andere perron door een trein wordt geschept). Maar ze stonden wel aan de basis van de hele ellende.
bronquote:Slachtoffer intercity schoot vriend te hulp
Van onze verslaggevers
ROTTERDAM, zaterdag
De 19-jarige Bas van der Weijden uit Oegstgeest, die nieuwjaarsdag op station Rotterdam Alexander werd gegrepen door een intercity, wilde samen met zijn vriend ingrijpen bij een vechtpartij.
Het tweetal dat op het spoor liep, hoorde het getoeter van de trein niet en werd gegrepen. Bas en zijn 21-jarige vriend Kevin Tshilumba zagen dat een andere vriend op het spoor het aan de stok had gekregen met een groepje Marokkanen. Zij besloten hun vriend te helpen, maar hoorden volgens Kevin, die zwaargewond maar inmiddels stabiel in het ziekenhuis ligt, de aangesnelde trein niet aankomen.
De politie liet gisteren weten dat het om een tragisch ongeval gaat en dat uit het verhoor van getuigen niet is gebleken dat het dodelijke slachtoffer en de zwaargewonde achterna werden gezeten. Ook was geen sprake van geduw of slaan. Kort na het ongeval nam de politie een groot aantal getuigen mee naar het politiebureau, waar zij allen verklaarden dat de aanrijding een ongeval was.
Volgens ooggetuigen ontstonden op het perron opstootjes toen wat Bulgaren werden aangevallen door een groep Marokkanen. Vrienden van Bas en Kevin probeerden de boel te sussen, maar werden zelf het mikpunt van de relschoppers. Daarbij werd volgens een getuige met een steen geslagen. Dat zou het moment zijn geweest dat Bas en Kevin besloten in te grijpen.
quote:Ook was geen sprake van geduw of slaan
Ja, duidelijk.quote:Vrienden van Bas en Kevin probeerden de boel te sussen, maar werden zelf het mikpunt van de relschoppers. Daarbij werd volgens een getuige met een steen geslagen. Dat zou het moment zijn geweest dat Bas en Kevin besloten in te grijpen.
Volgens mij de allereerste verouderde bronnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 09:03 schreef Specularium het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ens-de-dood-in.dhtml
Hebben ze andere bronnen, of wat?
Dat die jongen onder de trein verongelukt is een ongeluk ja, wat snap je daar niet aan. Dat heette in 1818 al een ongeluk al waren er toen nog geen treinen en dat heette ook in 1930, 1960 en 1990 en ook in 2025 een ongeluk. En niet alleen in nederland.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:12 schreef JohnDope het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Die Marokkaanse boeren, gingen voor de lol mensen in elkaar slaan, wat ze altijd doen.
In 2009 heet dat een ongeluk. Hoe je wendt of keert; het is gewoon een gigantisch zooitje in Nederland.
Maar die gozer had nog geleefd als die Marokkanen niet voor de lol mensen in elkaar gingen slaan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat die jongen onder de trein verongelukt is een ongeluk ja, wat snap je daar niet aan.
Ja, hij had ook nog geleefd als hij gezellig bij zijn moeder was thuis gebleven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maar die gozer had nog geleefd als die Marokkanen niet voor de lol mensen in elkaar gingen slaan.
Het is toch altijd hetzelfde liedje: Die Marokkkanen moeten altijd mensen voor de lol in elkaar slaan. Ze moeten altijd vervelend doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, hij had ook nog geleefd als hij gezellig bij zijn moeder was thuis gebleven.
Hoe graag je het ook willt, je kunt hun het dodelijk slachtoffer niet aanrekenen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:16 schreef JohnDope het volgende:
Die gasten flikken het iedere keer weer en nu is er weer een dode gevallen. Hoeveel moeten er nog vallen
Ja johquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is toch altijd hetzelfde liedje: Die Marokkkanen moeten altijd mensen voor de lol in elkaar slaan. Ze moeten altijd vervelend doen.
- edit -
Maakt mij niet uit. Veel mensen zullen het toch wel die marokkanen aanrekenen dat dit is gebeurd. En dat is terecht ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe graag je het ook willt, je kunt hun het dodelijk slachtoffer niet aanrekenen.
Gefeliciteerd joh.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit. Veel mensen zullen het toch wel die marokkanen aanrekenen dat dit is gebeurd. En dat is terecht ook.
Stel even dat dit waar is (hoewel ik denk dat het zwaar overdreven is), zou je het dan goedkeuren als dat zou gebeuren? Of zou je het zwaar overdreven vinden omdat dit een ongeluk was.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:33 schreef JohnDope het volgende:
En dan kan je misschien wel zeggen dat ik extreem ben, maar als de rollen waren omgedraaid en die Marokkaanse jongens waren verongelukt.
Dan waren er meteen kamervragen gesteld, was het een racistische daad genoemd, stille tochten gehouden waarbij politici mee lopen en waren er zelfs rellen uitgebroken.
Kijk bijvoorbeeld naar die geplette tasjesrover en Parijs. Zo gaan zij en die knuffelpolitici (want dat zijn uiteindelijk de allergrootste draken die ons land naar de verdommenis hebben geholpen) te werk.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Stel even dat dit waar is (hoewel ik denk dat het zwaar overdreven is), zou je het dan goedkeuren als dat zou gebeuren? Of zou je het zwaar overdreven vinden omdat dit een ongeluk was.
Je kan niet extreme reacties aan de ene kant afkeuren, en aan de andere kant aanmoedigen. Kies eens
Maar keur je dat dan goed, hoe er gereageerd werd in Parijs? Je vindt blijkbaar dat Nederlanders hetzelfde moeten doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk bijvoorbeeld naar die Tasjesrover en Parijs. Zo gaan zij te werk. En wij Nederlanders laten gewoon over ons heen lopen.
Geloof mij nou maar er zal niet 1 rel uit breken nav dit mysterieuze spoorweg drama.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar keur je dat dan goed, hoe er gereageerd werd in Parijs? Je vindt blijkbaar dat Nederlanders hetzelfde moeten doen.
Je verwijt anderen hypocrisie, maar bent zelf telkens bezig om datgene te promoten wat je bij anderen afkeurt.
Nee tuurlijk niet, wij zijn beschaafd en lossen dit op in het stemhokje.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:46 schreef Hephaistos. het volgende:
Aah je hebt snel ge-edit. Net stond er nog dat je vond dat Nederlanders ook zo dienen te worden.
Van mening veranderd?
Ik vraag me af oje gelijk hebt want er is helemaal geen reden om dat te veronderstellen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:33 schreef JohnDope het volgende:
En dan kan je misschien wel zeggen dat ik extreem ben, maar als de rollen waren omgedraaid en die Marokkaanse jongens waren verongelukt.
Dan waren er meteen kamervragen gesteld, was het een racistische daad genoemd, stille tochten gehouden waarbij politici mee lopen en waren er zelfs rellen uitgebroken.
Kijk dan naar die Parijse toestanden, waarbij die jongen terecht door de politie werd achter nagezeten en toen verongelukte, etc ,etc.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag me af oje gelijk hebt want er is helemaal geen reden om dat te veronderstellen.
Waar mij wel reden toe lijkt is dat jij bij een Marokkaans slachtoffer als eerste zou roepen dat het een ongeluk was of de schuld van de andere Marokkanen. Ga je dat toegeven?
Ik ben blij dat je dat zegt. Ik dacht zojuist nog dat je rassenrellen aan het promoten was.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, wij zijn beschaafd en lossen dit op in het stemhokje.
Heb jij een gaatje in je hoofd ofzo? Jij noemt die marokkaanse rellen nav van bijvoorbeeld een dode marokkaan een rassenrelquote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dat zegt. Ik dacht zojuist nog dat je rassenrellen aan het promoten was.
Is ie ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:51 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je dat zegt. Ik dacht zojuist nog dat je rassenrellen aan het promoten was.
Die zwaar gewonde jongen mag sowieso wel in het guinness book of records, want het komt zelden voor dat een zwaargewond slachtoffer zo snel een verklaring aflegt.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:53 schreef raptorix het volgende:
Vind het maar vaag verhaal, las toch getuigenverklaringen die heel anders waren...
Ik promoot helemaal niks.quote:
Wij zijn beschaafd en zullen die lui gewoon op een democratische manier proberen weg te stemmen.quote:
Nee hoor, dat zullen we helemaal niet. We pakken criminaliteit en misstanden aan en zorgen dat problemen opgelost worden, ongeacht wie ze veroorzaken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij zijn beschaafd en zullen die lui gewoon op een democratische manier proberen weg te stemmen.
Als je kijkt wat je 10 jaar geleden niet mocht zeggen en wat je nu wel allemaal mag zeggen, dan is het een kwestie van tijd dat criminelen met een dubbel paspoort het land uitgezet gaan worden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zullen we helemaal niet. We pakken criminaliteit en misstanden aan en zorgen dat problemen opgelost worden, ongeacht wie ze veroorzaken.
Bron: http://www.campus.tv/?p=8789#more-8789quote:Roos Floris, oud-medewerkster van CampusTV, was getuige van het tragische ongeval dat afgelopen nieuwjaarsnacht plaatsvond op het station Rotterdam Alexander.
Net als de de verongelukte Bas van der Weijden was Roos op het feest in de Outland. Roos vertelt: “De hele avond op het feest stond ik al te kletsen met de groep vrienden waar Bas bij hoorde. Toen het was afgelopen liepen we met zijn allen naar het station om de trein naar huis te nemen. Mijn groep vrienden en wat vrienden van Bas zaten op het perron richting naar Amsterdam en de rest aan de overkant.”
“Op het perron waar wij stonden, stonden ook wat Bulgaren. Ineens kwam een groep Marokkaanse jongens, waarvan een met een steen, op een van die Bulgaren af om hem in elkaar te slaan. Toen ze maar door bleven gaan, probeerden wat jongens van mijn groep de boel te sussen. Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan. Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant.”
Volgens Roos is dat ook wat er in de kranten gezegd wordt. Maar daarna werd het pas erg. “De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.”
“Bas, die aan de andere kant van het spoor stond ging ten slotte ook het spoor op. Het was een van zijn vrienden in elkaar geslagen werd. Het vechten hield niet op”.
Over het ongeluk zegt ze: “Er was al drie kwartier geen trein meer geweest, dus ik denk dat ze daarom maar op het spoor bleven. Maar ineens kwam daar wel een trein. Ik bleef maar roepen: kom van dat spoor af!! Er komt een trein aan!”
“Daarna ging het heel snel. Ik zag een gele flits en binnen 30 seconden stond de politie er, zo leek wel”.
De groep Marokkanen wist net op tijd van het spoor weg te komen en vluchtte weg, van hen raakte dan ook niemand gewond. “Omdat de politie zo snel ter plaatse was, zijn de meesten gelukkig wel opgepakt. De meest agressieve volgens mij helaas niet. En waar de Bulgaren gebleven zijn weet ik ook niet.”
Waarom de ruzie precies ontstond weet Roos niet precies: “In de Outland was er nog niets aan de hand. Daar was die groep Marokkanen wel, maar die stonden niet bij ons. De ruzie ontstond gewoon op het station. Het lullige is dat Bas van der Weijden helemaal niets met het gevecht te maken had. Hij wilde zijn vrienden redden en heeft dat nu met de dood moeten bekopen.”
Dus lag er nou iemand bewusteloos op het spoor?quote:Volgens Roos is dat ook wat er in de kranten gezegd wordt. Maar daarna werd het pas erg. “De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.”
Waarom heb je drie delen volgeplempt over je marokkanenangst? En waarom had je daar deze aanleiding voor nodig? Als alles de schuld van de marokkanen is kun je toch een centraal topic 'hullie hebben het gedaan' aanmaken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit. Veel mensen zullen het toch wel die marokkanen aanrekenen dat dit is gebeurd. En dat is terecht ook.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:04 schreef voyeur het volgende:
[..]
Waarom heb je drie delen volgeplempt over je marokkanenangst? En waarom had je daar deze aanleiding voor nodig? Als alles de schuld van de marokkanen is kun je toch een centraal topic 'hullie hebben het gedaan' aanmaken.
Kijk als mensen meteen gaan roepen dat het een ongeluk is, terwijl de feiten nu nogsteeds heel erg vaag zijn, dan wals ik daar even over heen voor het evenwicht.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Inderdaad.
Je valt in de herhaling JD, we weten nu allemaal wat jouw mening is en hoe je erover denkt.
De feiten zijn alleen vaag als het jou zo uitkomt...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk als mensen meteen gaan roepen dat het een ongeluk is, terwijl de feiten nu nogsteeds heel erg vaag zijn, dan wals ik daar even over heen voor het evenwicht.
Dat is ook zo, maar er is wel iemand met een steen geslagen en dat is gewoon poging tot doodslag.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De feiten zijn alleen vaag als het jou zo uitkomt...
Gelukkig ben je wel teruggekrabbeld van het verhaal dat de slachtoffers achtervolgd werden en in doodsangst het spoor op zijn gerend... Dat is dan alvast wat.
Volgens de politie was het toch een ongeluk? Is gisteren via persberichten al naar buiten gebracht.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk als mensen meteen gaan roepen dat het een ongeluk is, terwijl de feiten nu nogsteeds heel erg vaag zijn, dan wals ik daar even over heen voor het evenwicht.
Jij vindt het een ongeluk dat er iemand met een steen wordt geslagen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens de politie was het toch een ongeluk? Is gisteren via persberichten al naar buiten gebracht.
En we weten nu allemaal dat jij daar niet in geloofd en dat het allemaal een groot complot is om de marokkanen een hand boven het hoofd te houden, daar ben je nu al drie topics over bezig.
Je voegt niks nieuws toe, dus misschien kun je nu eens je smoel houden of een andere plaat gaan draaien.![]()
Ik vind het dan veel te vroeg om te roepen dat het een ongeluk is, want het lijkt zo dat er ook iemand op het spoor geslagen is met een steen of hoe moet ik dat zien?quote:“Op het perron waar wij stonden, stonden ook wat Bulgaren. Ineens kwam een groep Marokkaanse jongens, waarvan een met een steen, op een van die Bulgaren af om hem in elkaar te slaan. Toen ze maar door bleven gaan, probeerden wat jongens van mijn groep de boel te sussen. Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan. Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant.”
Volgens Roos is dat ook wat er in de kranten gezegd wordt. Maar daarna werd het pas erg. “De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.”
“Bas, die aan de andere kant van het spoor stond ging ten slotte ook het spoor op. Het was een van zijn vrienden in elkaar geslagen werd. Het vechten hield niet op”.
Eh....dat is nog steeds de enige logische theorie hoor.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:15 schreef JohnDope het volgende:
En dan heb je nog mensen (zoals SCH) die dan roepen dat het die jongen zijn eigen schuld is dat die onder een trein is gekomen, dat is ook heel macaber om dat te roepen. Dan is het logisch dat ik zo reageer.
Ik weet het niet hoor SCH, maar volgens Roos is 1 van haar party kennissen knock-out geslagen op het spoor.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Eh....dat is nog steeds de enige logische theorie hoor.
Eeeeh....die jongen die dan zogenaamd knock-out lag, die is niet onder de trein gekomen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor SCH, maar volgens Roos is 1 van haar party kennissen knock-out geslagen op het spoor.
Als jouw maatje dan knock-out op het spoor ligt blijf jij dan stug op het perron staan?
Als jij met een steen wordt geslagen, dan ga je knock-out. En volgens Roos werd hij niet 1 keer geslagen, maar meerdere keren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Eeeeh....die jongen die dan zogenaamd knock-out lag, die is niet onder de trein gekomen?
Het verhaal wordt steeds fraaier
Dus jij vindt dan dat die Bas dom is geweest om zijn vriend te helpen die knock-out op het spoor ligt?quote:n de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.”
En toen stond hij op en ontweek de trein. Een wonder. Zoiets?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij met een steen wordt geslagen, dan ga je knock-out. En volgens Roos werd hij niet 1 keer geslagen, maar meerdere keren.
[..]
Is zo 2008quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:59 schreef raptorix het volgende:
Hey SCH we missen je in het hoofddoek topic.
Als het waar is wat Roos zegt, dan is die jongen gewoon knock-out gegaan op het spoor. En dan sta je niet even op.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:02 schreef SCH het volgende:
[..]
En toen stond hij op en ontweek de trein. Een wonder. Zoiets?
Dus er is nog een dode?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ben jij wel eens goed met een steen op je hoofd geslagen![]()
Als het waar is wat Roos zegt, dan is die jongen gewoon knock-out gegaan op het spoor.
Nee er is iemand die knock-out op het spoor heeft gelegen, zo concreet lees je het niet in de media. Wie die persoon is vertelt het verhaal niet, zou het die kevin geweest zijn?quote:
Nou zoek dat dan maar eerst eens uit in plaats van met al die vermoeiende zwetsverhalen van je te komen. Succes!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee er is iemand die knock-out op het spoor heeft gelegen, zo concreet lees je het niet in de media. Wie die persoon is vertelt het verhaal niet, zou het die kevin geweest zijn?
Hallo o.a. jij was diegene die zonder iets uit te zoeken meteen begonnen te zeggen dat het een ongeluk is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou zoek dat dan maar eerst eens uit in plaats van met al die vermoeiende zwetsverhalen van je te komen. Succes!
Er is op 1 iemand keihard ingeslagen met een steen, dan gaat bijna iedereen knock-out. Misschien dat een afgetrainde atleet met een ijzeren kin nog wel kan blijven staan op de benen, maar ook die ziet dan denk ik wel sterretjes.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:07 schreef Hephaistos. het volgende:
Haha, inmiddels is het al een feit dat iemand bewusteloos op het spoor heeft gelegen?
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hallo o.a. jij was diegene die zonder iets uit te zoeken meteen begonnen te zeggen dat het een ongeluk is.
Sinds ik jou over dit onderwerp heb zien praten op het forum riep jij dat het een ongeluk was en dat het Bas zijn eigen schuld was dat hij onder een trein was gekomen.quote:
Je liegt en je weet het. - edit -quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Sinds ik jou over dit onderwerp heb zien praten op het forum riep jij dat het een ongeluk was en dat het Bas zijn eigen schuld was dat hij onder een trein was gekomen.
Oh nee hoor, jij hebt echt wel gezegd dat het Bas zijn eigen schuld was.quote:
Je kapt nu met die leugens, wil je.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Oh nee hoor, jij hebt echt wel gezegd dat het Bas zijn eigen schuld was.
Er was toch iemand met een steen bewusteloos geslagen op het spoor.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Er is maar 1 dood. Die zonodig over het spoor moest lopen. De held.
Je hebt gelijk, maar als SCH niet van die radicale dingen had gezegd, was ik in deze topics veel genuanceerder geweest, ook over Marokkanen in het algemeen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
SCH en JohnDope, kap eens met dat wederzijdse gescheld
Eeeh...pardon. Hij verspreidt leugens.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:26 schreef Elfletterig het volgende:
SCH en JohnDope, kap eens met dat wederzijdse gescheld
Ik heb helemaal geen radicale dingen gezegd. Ik houd me vanaf het begin aan de feiten en heb andere mensen aangespoord dat ook te doen. Ik ben wars van al die vooroordelen en beschuldigingen. Uiteindelijk blijkt dit een ongeluk te zijn en toen stelde ik dat het niet handig is om over het spoor te gaan lopen, wat zelfs strafbaar is. Noem het maar radicaal. Vervolgens ga jij de boel verdraaien om je eigen punt te maken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar als SCH niet van die radicale dingen had gezegd, was ik in deze topics veel genuanceerder geweest, ook over Marokkanen in het algemeen.
Die SCH weet mensen gewoon tot het uiterste te drijven.
Niet alles wat in de media komt is een feit.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen radicale dingen gezegd. Ik houd me vanaf het begin aan de feiten en heb andere mensen aangespoord dat ook te doen. Ik ben wars van al die vooroordelen en beschuldigingen. Uiteindelijk blijkt dit een ongeluk te zijn en toen stelde ik dat het niet handig is om over het spoor te gaan lopen, wat zelfs strafbaar is. Noem het maar radicaal. Vervolgens ga jij de boel verdraaien om je eigen punt te maken.
Die feiten waarop o.a. jij je baseert, zeggen ook dat er een jongen op het spoor knock-out is geslagen met een steen. Wat er daarna verder is gebeurd, vertellen die feiten van jou niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen radicale dingen gezegd. Ik houd me vanaf het begin aan de feiten en heb andere mensen aangespoord dat ook te doen. Ik ben wars van al die vooroordelen en beschuldigingen. Uiteindelijk blijkt dit een ongeluk te zijn en toen stelde ik dat het niet handig is om over het spoor te gaan lopen, wat zelfs strafbaar is. Noem het maar radicaal. Vervolgens ga jij de boel verdraaien om je eigen punt te maken.
De feiten zoals wij die als publiek ter beschikking hebben. De politie is gisteren met een vrij uitvoerig relaas naar buiten gekomen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:54 schreef Pinpas het volgende:
[..]
Niet alles wat in de media komt is een feit.
Alleen als je onderdeel bent van het onderzoeksteam of als je betrokken bent heb je beschikking over de feiten. Anders blijf je maar napraten en gissen.
Wederom, je gaf al eerder toe dat dit een aanname (verzinsel) is.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die feiten waarop jullie baseren, zeggen ook dat er een jongen op het spoor knock-out is geslagen met een steen.
Ja ja, die dingen die jij door 'logisch' redeneren eerder als een feit hebt neergezet, bleken achteraf toch niet te kloppen. Dus misschien in het vervolg iets voorzichtiger zijn met het vaststellen van 'feiten'?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is op 1 iemand keihard ingeslagen met een steen, dan gaat bijna iedereen knock-out. Misschien dat een afgetrainde atleet met een ijzeren kin nog wel kan blijven staan op de benen, maar ook die ziet dan denk ik wel sterretjes.
Maar waar was die kevin nou in het verhaal?
Je wilt lezen wat je wilt lezen in jouw bron:quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Wederom, je gaf al eerder toe dat dit een aanname (verzinsel) is.
Hier staat toch echt duidelijk dat er iemand knock-out is gegaan op het spoor.quote:Hierop begonnen de Marokkanen nu ook deze jongens te slaan. Zij vluchtten toen via het spoor naar de andere kant.”[/b]
Volgens Roos is dat ook wat er in de kranten gezegd wordt. [b]Maar daarna werd het pas erg. “De groep Marokkanen ging ook het spoor op en de Marokkaan met de steen begon toen op een van de Nederlandse jongens in te beuken. Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.
Het woord knock out komt in dat stuk voor, dat verzin jij erbij.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je wilt lezen wat je wilt lezen in jouw bron:
[..]
Hier staat toch echt duidelijk dat er iemand knock-out is gegaan op het spoor.
En waarom wordt er gezwegen over die Kevin in dit verhaal?
En dat mevrouw Campus TV haar getuige verklaring zo pontificaal op internet plaatst, is ook opmerkelijk.
Het zou kunnen dat ze het enkel en alleen doet om hits op haar website te krijgen, maar toch moeten zulke acties ook vragen oproepen.
Op de vage feiten die wij nu uit de media kennen, kan je niet concluderen dat het een ongeluk is.
Als er iemand met een steen op je staat in te beuken, ga je gewoon knock-out in het gunstigste geval, sommige lopen meteen een schedelbasis fractuur opquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Het woord knock out komt in dat stuk voor, dat verzin jij erbij.
JH, ik waardeer echt je btrokkenheid bij dit geval en je bedoelt het volgens mij ook goed, maar opruiende praatjes over Marrokanen etc. alsmede rare conclusies over gebeurtenissen waar je niet getuige van bent geweest mogen wat mij betreft achterwege blijven. Enige nuance zou fijn zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je wilt lezen wat je wilt lezen in jouw bron:
[..]
Hier staat toch echt duidelijk dat er iemand knock-out is gegaan op het spoor.
En waarom wordt er gezwegen over die Kevin in dit verhaal?
En dat mevrouw Campus TV haar getuige verklaring zo pontificaal op internet plaatst, is ook opmerkelijk.
Het zou kunnen dat ze het enkel en alleen doet om hits op haar website te krijgen, maar toch moeten zulke acties ook vragen oproepen.
Op de vage feiten die wij nu uit de media kennen, kan je niet concluderen dat het een ongeluk is.
Die Nederlanders zijn dus het spoor op gevlucht, die Marokkanen kwamen er achter aan, die beukten vervolgens een paar keer een steen op die gozer zijn gezicht (als je iemand met een steen niet eens knockout kan slaan dan ben je echt geen knip voor de neus waard) En op dat moment kwam er een trein aan. En dat heet een ongeluk in 2009quote:Op zondag 4 januari 2009 04:36 schreef Zapato het volgende:
Die jongen heeft twqee klappen met een steen gehad, is toen blijven staan, wilde zelfs terugslaan, maar werd toen door een vriend naar achter getrokken, waardoor hij nét aan niet is geraakt door de trein. Dát is wat er gebeurd is.
Het is niet het hele verhaal. Het komt echt over als een xtc-verklaringquote:Verder is het verhaal van Roos voor, in hoeverre je dat kan zeggen, 100% juist. Wat zij verteld is wat er gebeurd is.
Ik snap er niks meer van. Het was toch een vaststaand feit dat er iemand knock-out op het spoor lag? Je hebt hier toch keer op keer gezegd dat het een feit was?quote:Op zondag 4 januari 2009 10:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Die Nederlanders zijn dus het spoor op gevlucht, die Marokkanen kwamen er achter aan, die beukten vervolgens een paar keer een steen op die gozer zijn gezicht (als je iemand met een steen niet eens knockout kan slaan dan ben je echt geen knip voor de neus waard)
Om hoeveel zullen we wedden dat ik met 1 klap je schedel breek?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:07 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van. Het was toch een vaststaand feit? Je hebt hier toch keer op keer gezegd dat het een feit was?
Ach kom, je loopt hier al 3 topics lang het topic te kapen met je rare haat, doet allerlei veronderstellingen, presenteert die vervolgens als feiten en bent er vervolgens ook nog eens als de eerste bij om aan die 'feiten' vergaande conclusies te verbinden.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Om hoeveel zullen we wedden dat ik met 1 klap je schedel breek?
Met alle respect, als jij met een steen niet eens iemand knockout kan slaan, dan ben je een nog erger mietje dan een echte homosexueel.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach kom, je loopt hier al 3 topics lang het topic te kapen met je rare haat, doet allerlei veronderstellingen, presenteert die vervolgens als feiten en bent er vervolgens ook nog eens als de eerste bij om aan die 'feiten' vergaande conclusies te verbinden.
Was het nou een feit of niet dat er iemand knock-out op het spoor lag? Geef daar eens antwoord op.
Ah, dus als JohnDope op dat spoor was geweest hadden er minstens twee dood geweest én was dat op wonderlijke wijze de schuld van alle moslims geweest. Weet je dat paddo's sinds de jaarwisseling verboden waren?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Om hoeveel zullen we wedden dat ik met 1 klap je schedel breek?
Als ik iemand met een steen zou slaan en die zou niet eens knockout gaan, dan zal ik me kapot schamen, want dat is echt zwaar falen.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ah, dus als JohnDope op dat spoor was geweest hadden er minstens twee dood geweest én was dat op wonderlijke wijze de schuld van alle moslims geweest. Weet je dat paddo's sinds de jaarwisseling verboden waren?
Laat ik er dan maar antwoord op geven, aangezien jij er laf omheen blijft draaien. Het was geen feit, en gezien je gedraai zie je dat zelf ook wel in.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, als jij met een steen niet eens iemand knockout kan slaan, dan ben je een nog erger mietje dan een echte homosexueel.
Kom dan, zal ik het even op je testen, wedden dat als jij wakker wordt nooit meer kan ruiken en voor altijd chronische hoofdpijn hebt.
quote:Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als ik iemand met een steen zou slaan en die zou niet eens knockout gaan, dan zal ik me kapot schamen, want dat is echt zwaar falen.
Nogmaals ik baseerde het op die XTC-verklaring van Roos. Volgens haar werd die jongen echt hard geslagen.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Laat ik er dan maar antwoord op geven, aangezien jij er laf omheen blijft draaien. Het was geen feit, en gezien je gedraai zie je dat zelf ook wel in.
Maar het is telkens hetzelfde, als je eerste verhaal onderuit wordt gehaald spring je meteen op iets anders. Dan is dat opeens weer 'een feit'. Zonde, want je geeft je verhaal alleen maar minder waarde door zo onzorgvuldig met de waarheid om te springen.
Dat wijf is gek joh. Volgens mij weet ze zelf niet eens wat er precies is gebeurd, behalve dan dat het een ongeluk isquote:Het was echt heel heftig en ze hielden maar niet op.
Als er in die verklaring had gestaan dat er iemand knock-out lag, dan had je een punt gehad. Maar nu gaat het niet om wat er in die verklaring staat, maar wat jij zelf voor conclusies daaraan verbond. Maar misschien snap je niet helemaal wat een feit is?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals ik baseerde het op die XTC-verklaring van Roos. Volgens haar werd die jongen echt hard geslagen.
Die verklaring was dus waardeloos want die gozer werd helemaal niet hard geslagen.
[..]
Dat wijf is gek joh.
Dat wijf zat gewoon onder de xtc en weet het ook allemaal niet precies, maar je moet mij nou geen dingen verwijten, want alle kranten en andere dingen baseren hun verhalen op haar xtc-tori.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als er in die verklaring had gestaan dat er iemand knock-out lag, dan had je een punt gehad. Maar nu gaat het niet om wat er in die verklaring staat, maar wat jij zelf voor conclusies daaraan verbond. Maar misschien snap je niet helemaal wat een feit is?
Oeh, dit is al de derde keer dat ik je xtc-gebruik hoor noemen in een reactie. Hoeveel pagina's moeten we nog wachten voordat dat als een vaststaand feit wordt gepresenteerd?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat wijf zat gewoon onder de xtc en weet het ook allemaal niet precies, maar je moet mij nou geen dingen verwijten, want alle kranten en andere dingen baseren hun verhalen op haar xtc-tori.
Jij denkt dat mensen die rond die tijd op het station staan, zeker op 31 december nuchter zijn?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Oeh, dit is al de derde keer dat ik je xtc-gebruik hoor noemen in een reactie. Hoeveel pagina's moeten we nog wachten voordat dat als een vaststaand feit wordt gepresenteerd?
Wat een kortzichtige aannamequote:Op zondag 4 januari 2009 11:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen die rond die tijd op het station staan, zeker op 31 december nuchter zijn?
Ik ken er ook zat, alleen die lagen te slapen op dat tijdstip.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:12 schreef -Techno- het volgende:
[..]
ik ken zat mensen die niet onder invloed waren op dat tijdstip.
Dus iedereen die niet lag te slapen is aan de xtcquote:Op zondag 4 januari 2009 12:13 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ken er ook zat, alleen die lagen te slapen op dat tijdstip.
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:16 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Dus iedereen die niet lag te slapen is aan de xtc
edit:quote:
FF terug naar de feiten dan,quote:Op zondag 4 januari 2009 12:57 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ga je hier s niet meer mee bemoeien, dat verdient Bas niet.
Wow dus ik heb ook XTC gebruikt, wat een boef ben ik!quote:Op zondag 4 januari 2009 11:26 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen die rond die tijd op het station staan, zeker op 31 december nuchter zijn?
Ik vind het sowieso apart dat als er 2 kameraden van je naar de filistijnen zijn, je nog zo genuanceerd kan blijven.
Hij is wel geslagen met een steen, twee keer zelfs, maar is niet nokkie gegaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
FF terug naar de feiten dan,
Heb je al wat gehoord over je aangifte? En wat is er nu waar van het stenen - knock out verhaal?
Je schreef hier ook nog dat de betreffende jongen die geslagen was met stenen ook mee naar het bureau als getuige geweest is en dat hij NIET naar het ziekenhuis hoefde...quote:Op zondag 4 januari 2009 16:16 schreef Zapato het volgende:
[..]
Hij is wel geslagen met een steen, twee keer zelfs, maar is niet nokkie gegaan.
Over de aangifte word ik volgende week teruggebeld.
Iemand met een steen slaan is een poging tot doodslag en dat het slachtoffer een mazzeltje heeft gehad door weinig op te lopen, betekent natuurlijk niet dat het dan op eens geen poging tot doodslag meer is.quote:Op zondag 4 januari 2009 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Je schreef hier ook nog dat de betreffende jongen die geslagen was met stenen ook mee naar het bureau als getuige geweest is en dat hij NIET naar het ziekenhuis hoefde...
Dus dat klinkt niet als een aanslag op zijn leven, om het zo te zeggen.
Toch?
Heb jij beelden gezien van die "poging tot doodslag" dan?quote:Op zondag 4 januari 2009 16:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Iemand met een steen slaan is een poging tot doodslag en dat het slachtoffer een mazzeltje heeft gehad door weinig op te lopen, betekent natuurlijk niet dat het dan op eens geen poging tot doodslag meer is.
Met een kiezelsteen kan je natuurlijk niet slaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb jij beelden gezien van die "poging tot doodslag" dan?
Want ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe heftig het geweest is. Ook weet ik niet of de steen veel groter dan een kiezelsteen was...![]()
Ik weet alleen dat de persoon gewoon naar het politiebureau kon als getuige en dat hij niet naar het ziekenhuis hoefde.
Dat klopt, het is alleen jammer dat ze er toch weer bij betrokken waren.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef capricia het volgende:
Om dit soort normale regels te overtreden heb je geen Marokkanen nodig.
Aan de overkant ergens, ja...quote:Op zondag 4 januari 2009 21:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat klopt, het is alleen jammer dat ze er toch weer bij betrokken waren.
Niet aan de overkant ergens, ze waren de directe aanleiding dat die jongens überhaupt het spoor op zijn gegaan...quote:
Blijkbaar wel juist.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef capricia het volgende:
Om dit soort normale regels te overtreden heb je geen Marokkanen nodig.
Dat was echter wel hun vrije keuze om dat te doen. Ze werden niet gedwongen, niet geslagen en niet achtervolgd.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Niet aan de overkant ergens, ze waren de directe aanleiding dat die jongens überhaupt het spoor op zijn gegaan...
Ben jij ook iemand die het aan het korte rokje wijt als er een meisje verkracht wordt?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat was echter wel hun vrije keuze om dat te doen. Ze werden niet gedwongen, niet geslagen en niet achtervolgd.
Ze zagen iets aan de overkant gebeuren en wilden daar graag heen.
De precieze reden van de vechtpartij is mij nog niet geheel duidelijk. Maar ik vind het er ook weinig toedoen.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ben jij ook iemand die het aan het korte rokje wijt als er een meisje verkracht wordt?
Die gasten zijn begonnen met vechten, directe aanleiding voor escalatie. Of wil je het gewoon niet snappen?
Klopt, blijkbaar niet al te slimme knulletjes, dus daar verliest de wereld niet veel aan.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De precieze reden van de vechtpartij is mij nog niet geheel duidelijk. Maar ik vind het er ook weinig toedoen.
Ze zijn niet geslagen, geschopt, gedwongen of what so ever. Eigen keus om het spoor op te gaan en om de vechtpartij juist op te zoeken. Veel mensen lopen vaak juist weg van een vechtpartij en proberen zich ervan te distantieren.
En omdat ze het uit eigen beweging deden, daarom heet het ook een tragisch ongeval. Dat is niet iets wat ik zelf hier verzin, dat is iets wat de politie zo noemt. En ja, ik kan dat begrijpen.
Wat begrijp je daar precies niet aan?
vertel..quote:Op maandag 5 januari 2009 19:55 schreef MP1917 het volgende:
kent een van jullie de 2 jongens uberhaupt? als een vriend van een van de 2 ben ik wel op de hoogte van de details en het is interessant om te zien hoe mensen speculeren en diep ingaan op dingen die niet waar blijken te zijn.. maar ook berichten betreffende verwondingen etc.
wat er tot nu toe als laatste update in het nieuws is geweest(en dat is niet veel) is nog niet het hele verhaal, het zijn nog niet eens alle details.
Houd ons niet in spanning!quote:Op maandag 5 januari 2009 19:55 schreef MP1917 het volgende:
kent een van jullie de 2 jongens uberhaupt? als een vriend van een van de 2 ben ik wel op de hoogte van de details en het is interessant om te zien hoe mensen speculeren en diep ingaan op dingen die niet waar blijken te zijn.. maar ook berichten betreffende verwondingen etc.
wat er tot nu toe als laatste update in het nieuws is geweest(en dat is niet veel) is nog niet het hele verhaal, het zijn nog niet eens alle details.
Goed om te horen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:13 schreef MP1917 het volgende:
haha...nou ten eerste gaat het met kevin redelijk.. hij is niet beide benen kwijt zoal sin de telegraaf en het leidsch dagblad stond maar heeft een nieuwe knieschijf gekregen en zijn achillespees was doorgescheurd en daar is hij dus ook aan geopereerd. hij moet zeker een half jaar gaan revalideren maar verder gaat het wel ok met hem. timo, die getuige was van het ongeluk, krijgt intensieve slachtofferhulp.. je kunt je vast wel voorstellen hoe enorm schokkend het is om een goede vriend van je in stukken uiteen te zien gaan,.. zwaar shit natuurlijk!
je hebt helemaal gelijk! niet alles wat in de media komt klopt... zo zijn ze niet het spoor op gegooid, geduwd, en is kevin ook niet zijn beide benen kwijt! het berich twas eerst zelfs ook nog dat kevin ook zou zijn gestorven, er zijn ook een hoop condoleanceberichten opz n hyves, wat echt enorm schrikken is als je net vna je vriend hebt gehoord dat ie t wel red en alleen opnieuw moet leren lopen... doodeng!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:54 schreef Pinpas het volgende:
[..]
Niet alles wat in de media komt is een feit.
Alleen als je onderdeel bent van het onderzoeksteam of als je betrokken bent heb je beschikking over de feiten. Anders blijf je maar napraten en gissen.
er was geen drank of poppers in het spel.. ja het was dom, enorm dom, maar uiteindelijk is het een slechte last-minute beslissing van bas geweest om achter zn vriend aan te gaan terwijl hij eerst wel op het goede spoor stond...een hele pijnlijke beslissingquote:Op zondag 4 januari 2009 22:53 schreef Ghazi het volgende:Het blijft de eigen schuld. (en ook een beetje van de drank en de poppers).
Ik kan me goed voorstellen hoe erg je geschrokken moet zijn. En het is dan vooral triest om te zien hoe verhalen op internet al snel een eigen leven gaan leiden. Daarom prima dat je jouw kant van het verhaal hier vertelt, want dat zorgt voor veel duidelijkheid.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:29 schreef MP1917 het volgende:
no problemt was voor mij een shock om t te horen op de radio, en om er vervolgens achter te komen dat het gewoon om een vriendengroep van me ging! krijg je hartkloppingen van zeg...pfoe! maargoed..ik dacht...ff wat opheldering, is beter dan al die speculaties
![]()
ohja...ook heftig: de ouders van bas waren net gescheiden en hij was enig kind...dán kun je pas met recht zeggen dat je een kutjaar hebt gehad! heb het echt met ze te doen!quote:
En ook wat pauperblaadje telegraaf schreef, dat de Marokkanen een klopjacht op die 2 jongens hadden geopend, en dat ze het spoor opgevlucht waren, klopt dus niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:36 schreef MP1917 het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk! niet alles wat in de media komt klopt... zo zijn ze niet het spoor op gegooid, geduwd, en is kevin ook niet zijn beide benen kwijt! het berich twas eerst zelfs ook nog dat kevin ook zou zijn gestorven, er zijn ook een hoop condoleanceberichten opz n hyves, wat echt enorm schrikken is als je net vna je vriend hebt gehoord dat ie t wel red en alleen opnieuw moet leren lopen... doodeng!
We zullen het nooit weten..veel van zijn posts zijn geëditquote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:54 schreef Ryan3 het volgende:
Dus eh SCH had toch wel gelijk ergens?
De kern is wel terug te lezen. Ik had trouwens niet gelijk. Ik heb gewoon het langst gewacht met voorbarige conclusies trekken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:51 schreef qonmann het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten..veel van zijn posts zijn geëdit
Wat ik tussendoor las, was dat-ie afging van feiten en weigerde voorbarige conclusies te trekken in de sfeer van Marokkanen, maar dat het wat hem betreft leek op een ongeluk. Dus hij was, ongelijk degenen die tegen hem ageerden, à-ideologisch bezig.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:51 schreef qonmann het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten..veel van zijn posts zijn geëdit
Ik wil wel eerlijk toegeven dat ik te voorbarig ben geweest..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik tussendoor las, was dat-ie afging van feiten en weigerde voorbarige conclusies te trekken in de sfeer van Marokkanen, maar dat het wat hem betreft leek op een ongeluk. Dus hij was, ongelijk degenen die tegen hem ageerden, à-ideologisch bezig.
Het lijkt erop, dankzij de post van iemand die dichter bij de slachtoffers staat, dat SCH's zogenaamde gedram, geen gedram was in dit geval, maar nuchterheid. Zou aardig zijn als users dit dan erkennen.
Overigens wat ik las is het natuurlijk gewoonweg weer te triest voor woorden. Zo'n dom ongeluk.
Echt ik sta versteld hoeveel jongeren hun leven verliezen door dit soort dingen in Nederland.
Dat is de bitch van ideologisch reageren hè.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:![]()
[..]
Ik wil wel eerlijk toegeven dat ik te voorbarig ben geweest..
Ja klopt daar moet ik je gelijk in geven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is de bitch van ideologisch reageren hè.
De bitch van überhaupt een ideologie omarmen.
Bedankt voor je verhaal! Het verhaal dat al mijn eerdere vermoedens bevestigt en dat overigens overeenkomt met het eerdere ooggetuigenverslag van een andere user.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:32 schreef MP1917 het volgende:
--knip--
alsof het allemaal een film is...zo heftig!
Nee hoor, want in de kern had men wel enigszins gelijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is de bitch van ideologisch reageren hè.
De bitch van überhaupt een ideologie omarmen.
Maar toch... slechts indirect verantwoordlijk en niet direct.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:37 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee hoor, want in de kern had men wel enigszins gelijk.
Als die Marokkanen (of wie die ruziemakers precies waren) daar niet met dingen naar anderen gooide en vervolgens een gevecht begonnen, was dit allemaal niet gebeurd.
Actie - reactie ..... simpel
Ze hadden daar niet op hoeven reageren, ze hadden gewoon via het tunneltje naar het andere perron kunnen gaan, en ze hadden ook gewoon het goede perron op kunnen klimmen terwijl de trein eraan kwam...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:37 schreef huhggh het volgende:
[..]
Als die Marokkanen (of wie die ruziemakers precies waren) daar niet met dingen naar anderen gooide en vervolgens een gevecht begonnen, was dit allemaal niet gebeurd.
Idd dat is niet gebeurd, ze hadden ook überhaupt via het tunneltje naar het andere perron kunnen gaan. Dom.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:40 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Maar toch... slechts indirect verantwoordlijk en niet direct.
Dus dit een ongeluk noemen is dan wel weer terecht.
Kijk, als ze die jongen bekogeld hadden met stenen, en hij valt bewusteloos om op het spoor en de trein dendert over em heen, dan kun je niet meer over een ongeluk spreken, maar dat is hier dan ook niet het geval.
Als die knul niet uit was gegaan ook niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:37 schreef huhggh het volgende:
[..]
goh..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als die knul niet uit was gegaan ook niet.
Als de arbeidsimmigranten vroeger niet waren binnengehaald ook niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Samenvattend: een stompzinnig onnodig ongeval.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Als de arbeidsimmigranten vroeger niet waren binnengehaald ook niet.
At Infinitum.
Dan zoek je te ver terug.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
En zo komen we weer bij de in memoriam pagina op PartyFlock, er gaan dus meer kids dood dan je zo denkt en dat baart me heel stiekem zorgen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Dat Ad Infinitum begint wat mij betreft toch bij het niet gaan door het tunneltje. Dat is weer echt iets voor jonge kids. Als ouders sta je zo hulpeloos tegen dat soort gedrag van je kroost.
Je bedoelt eindigt... het was namelijk de laatste beslissing in de ketenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:53 schreef Ryan3 het volgende:
Dat Ad Infinitum begint wat mij betreft toch bij het niet gaan door het tunneltje. Dat is weer echt iets voor jonge kids. Als ouders sta je zo hulpeloos tegen dat soort gedrag van je kroost.
Klopt, daar moest ik ook meteen aan denken toen die jongen hier postte.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
En zo komen we weer bij de in memoriam pagina op PartyFlock, er gaan dus meer kids dood dan je zo denkt en dat baart me heel stiekem zorgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |