abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64642448
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:57 schreef Zapato het volgende:

[..]

Ga je hier s niet meer mee bemoeien, dat verdient Bas niet.
FF terug naar de feiten dan,

Heb je al wat gehoord over je aangifte? En wat is er nu waar van het stenen - knock out verhaal?

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 04-01-2009 13:30:43 ]
pi_64643809
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:26 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen die rond die tijd op het station staan, zeker op 31 december nuchter zijn?

Ik vind het sowieso apart dat als er 2 kameraden van je naar de filistijnen zijn, je nog zo genuanceerd kan blijven.
Wow dus ik heb ook XTC gebruikt, wat een boef ben ik!
pi_64649744
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:07 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

FF terug naar de feiten dan,

Heb je al wat gehoord over je aangifte? En wat is er nu waar van het stenen - knock out verhaal?
Hij is wel geslagen met een steen, twee keer zelfs, maar is niet nokkie gegaan.

Over de aangifte word ik volgende week teruggebeld.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 16:28:35 #244
236264 crew  capricia
pi_64650285
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:16 schreef Zapato het volgende:

[..]

Hij is wel geslagen met een steen, twee keer zelfs, maar is niet nokkie gegaan.

Over de aangifte word ik volgende week teruggebeld.
Je schreef hier ook nog dat de betreffende jongen die geslagen was met stenen ook mee naar het bureau als getuige geweest is en dat hij NIET naar het ziekenhuis hoefde...
Dus dat klinkt niet als een aanslag op zijn leven, om het zo te zeggen.
Toch?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_64651264
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Je schreef hier ook nog dat de betreffende jongen die geslagen was met stenen ook mee naar het bureau als getuige geweest is en dat hij NIET naar het ziekenhuis hoefde...
Dus dat klinkt niet als een aanslag op zijn leven, om het zo te zeggen.
Toch?
Iemand met een steen slaan is een poging tot doodslag en dat het slachtoffer een mazzeltje heeft gehad door weinig op te lopen, betekent natuurlijk niet dat het dan op eens geen poging tot doodslag meer is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 17:05:51 #246
236264 crew  capricia
pi_64651984
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Iemand met een steen slaan is een poging tot doodslag en dat het slachtoffer een mazzeltje heeft gehad door weinig op te lopen, betekent natuurlijk niet dat het dan op eens geen poging tot doodslag meer is.
Heb jij beelden gezien van die "poging tot doodslag" dan?
Want ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe heftig het geweest is. Ook weet ik niet of de steen veel groter dan een kiezelsteen was...
Ik weet alleen dat de persoon gewoon naar het politiebureau kon als getuige en dat hij niet naar het ziekenhuis hoefde.
- Goethe, “Faust”
pi_64652153
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb jij beelden gezien van die "poging tot doodslag" dan?
Want ik kan vanaf hier niet beoordelen hoe heftig het geweest is. Ook weet ik niet of de steen veel groter dan een kiezelsteen was...

Ik weet alleen dat de persoon gewoon naar het politiebureau kon als getuige en dat hij niet naar het ziekenhuis hoefde.
Met een kiezelsteen kan je natuurlijk niet slaan.

En dat het slachtoffer niet naar het ziekenhuis toe moest, maakt natuurlijk niet uit.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Admin zondag 4 januari 2009 @ 17:20:32 #248
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_64652599
Sjezus JD, het verhaal is al ingewikeld genoeg, maak jij er nou ff geen totaal eigen versie van
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 17:24:00 #249
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64652776
Erg goed dat de meeste media er toch gewoon direct of indirect melding van maken dat Marokkanen schuld hebben aan dit drama. Ondanks het officiële theeleutverhaaltje dat politie er op nahoudt. Ze denken daar zeker dat de burger gek is?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zondag 4 januari 2009 @ 20:13:40 #250
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_64660235
Ojee, het Marokkanendebat komt weer op. Snel nog wat verzinnen over de crisis, en het kan weer in de doofpot.
Sie mussen auch immer mich haben.
  zondag 4 januari 2009 @ 21:44:39 #251
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_64665482
Als ze niet zoveel gedronken hadden en zoveel pillen gepopt hadden, waren ze niet het spoor over gegaan.

Eigen schuld, al zullen de Marokkanen-haters dit vast niet geloven.

Niet overal hebben Marokkanen schuld aan (in 49 % gevallen dan weer wel) .
What lies in the shadow of the statue?
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 21:50:54 #252
236264 crew  capricia
pi_64665840
Uiteindelijk is het gewoon een tragische actie geweest om zomaar uit eigen beweging op het spoor te gaan staan en je te laten overrijden door een trein.
Het is niet voor niets verboden om het spoor te betreden.
Om dit soort normale regels te overtreden heb je geen Marokkanen nodig.
- Goethe, “Faust”
pi_64666221
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef capricia het volgende:

Dat klopt, het is alleen jammer dat ze er toch weer bij betrokken waren.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 22:06:45 #254
236264 crew  capricia
pi_64666643
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:58 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat klopt, het is alleen jammer dat ze er toch weer bij betrokken waren.
Aan de overkant ergens, ja...
- Goethe, “Faust”
  zondag 4 januari 2009 @ 22:09:11 #255
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64666768
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Aan de overkant ergens, ja...
Niet aan de overkant ergens, ze waren de directe aanleiding dat die jongens überhaupt het spoor op zijn gegaan...
  zondag 4 januari 2009 @ 22:12:24 #256
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64666928
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:50 schreef capricia het volgende:
Blijkbaar wel juist.
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 22:13:24 #257
236264 crew  capricia
pi_64666969
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Niet aan de overkant ergens, ze waren de directe aanleiding dat die jongens überhaupt het spoor op zijn gegaan...
Dat was echter wel hun vrije keuze om dat te doen. Ze werden niet gedwongen, niet geslagen en niet achtervolgd.
Ze zagen iets aan de overkant gebeuren en wilden daar graag heen.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 04-01-2009 22:21:20 ]
- Goethe, “Faust”
pi_64668198
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat was echter wel hun vrije keuze om dat te doen. Ze werden niet gedwongen, niet geslagen en niet achtervolgd.
Ze zagen iets aan de overkant gebeuren en wilden daar graag heen.
Ben jij ook iemand die het aan het korte rokje wijt als er een meisje verkracht wordt?

Die gasten zijn begonnen met vechten, directe aanleiding voor escalatie. Of wil je het gewoon niet snappen?
  Moderator zondag 4 januari 2009 @ 22:46:34 #259
236264 crew  capricia
pi_64668657
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:37 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ben jij ook iemand die het aan het korte rokje wijt als er een meisje verkracht wordt?

Die gasten zijn begonnen met vechten, directe aanleiding voor escalatie. Of wil je het gewoon niet snappen?
De precieze reden van de vechtpartij is mij nog niet geheel duidelijk. Maar ik vind het er ook weinig toedoen.
Ze zijn niet geslagen, geschopt, gedwongen of what so ever. Eigen keus om het spoor op te gaan en om de vechtpartij juist op te zoeken. Veel mensen lopen vaak juist weg van een vechtpartij en proberen zich ervan te distantieren.

En omdat ze het uit eigen beweging deden, daarom heet het ook een tragisch ongeval. Dat is niet iets wat ik zelf hier verzin, dat is iets wat de politie zo noemt. En ja, ik kan dat begrijpen.
Wat begrijp je daar precies niet aan?
- Goethe, “Faust”
  zondag 4 januari 2009 @ 22:52:53 #260
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64668963
Afijn, ik vermoed dat mensen voortaan nog minder geneigd zullen zijn om op straat bij vechtpartijen in te grijpen en voor slachtoffers van geweld op te komen. Want als het noodlottig afloopt dan is het ineens "eigen schuld dikke bult", noemt de politie het "een ongeluk" en ben je op internet de risée van allerhande sociaal gemankeerde types.
  zondag 4 januari 2009 @ 22:53:07 #261
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_64668973
Typisch weer dat de PIm Fortuyn-adepten Marokkaanse spoken zien.

Het was nog altijd de keuze van de jonge mannen om het spoor op te gaan. Niemand had ze daartoe gedwongen.

Hadden ze gewoon normaal lopen denken, dan hadden ze de trap genomen.

Het blijft de eigen schuld. (en ook een beetje van de drank en de poppers).
What lies in the shadow of the statue?
  maandag 5 januari 2009 @ 12:04:51 #262
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_64680807
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:46 schreef capricia het volgende:

[..]

De precieze reden van de vechtpartij is mij nog niet geheel duidelijk. Maar ik vind het er ook weinig toedoen.
Ze zijn niet geslagen, geschopt, gedwongen of what so ever. Eigen keus om het spoor op te gaan en om de vechtpartij juist op te zoeken. Veel mensen lopen vaak juist weg van een vechtpartij en proberen zich ervan te distantieren.

En omdat ze het uit eigen beweging deden, daarom heet het ook een tragisch ongeval. Dat is niet iets wat ik zelf hier verzin, dat is iets wat de politie zo noemt. En ja, ik kan dat begrijpen.
Wat begrijp je daar precies niet aan?
Klopt, blijkbaar niet al te slimme knulletjes, dus daar verliest de wereld niet veel aan.
pi_64700330
kent een van jullie de 2 jongens uberhaupt? als een vriend van een van de 2 ben ik wel op de hoogte van de details en het is interessant om te zien hoe mensen speculeren en diep ingaan op dingen die niet waar blijken te zijn.. maar ook berichten betreffende verwondingen etc.
wat er tot nu toe als laatste update in het nieuws is geweest(en dat is niet veel) is nog niet het hele verhaal, het zijn nog niet eens alle details.
pi_64700737
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:55 schreef MP1917 het volgende:
kent een van jullie de 2 jongens uberhaupt? als een vriend van een van de 2 ben ik wel op de hoogte van de details en het is interessant om te zien hoe mensen speculeren en diep ingaan op dingen die niet waar blijken te zijn.. maar ook berichten betreffende verwondingen etc.
wat er tot nu toe als laatste update in het nieuws is geweest(en dat is niet veel) is nog niet het hele verhaal, het zijn nog niet eens alle details.
vertel..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Moderator dinsdag 6 januari 2009 @ 10:38:28 #265
236264 crew  capricia
pi_64720737
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:55 schreef MP1917 het volgende:
Houd ons niet in spanning!
Ik ben benieuwd.
- Goethe, “Faust”
pi_64721758
haha...nou ten eerste gaat het met kevin redelijk.. hij is niet beide benen kwijt zoal sin de telegraaf en het leidsch dagblad stond maar heeft een nieuwe knieschijf gekregen en zijn achillespees was doorgescheurd en daar is hij dus ook aan geopereerd. hij moet zeker een half jaar gaan revalideren maar verder gaat het wel ok met hem. timo, die getuige was van het ongeluk, krijgt intensieve slachtofferhulp.. je kunt je vast wel voorstellen hoe enorm schokkend het is om een goede vriend van je in stukken uiteen te zien gaan,.. zwaar shit natuurlijk!
pi_64721836
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:13 schreef MP1917 het volgende:
haha...nou ten eerste gaat het met kevin redelijk.. hij is niet beide benen kwijt zoal sin de telegraaf en het leidsch dagblad stond maar heeft een nieuwe knieschijf gekregen en zijn achillespees was doorgescheurd en daar is hij dus ook aan geopereerd. hij moet zeker een half jaar gaan revalideren maar verder gaat het wel ok met hem. timo, die getuige was van het ongeluk, krijgt intensieve slachtofferhulp.. je kunt je vast wel voorstellen hoe enorm schokkend het is om een goede vriend van je in stukken uiteen te zien gaan,.. zwaar shit natuurlijk!
Goed om te horen.

En nu de aanleiding, hoe is het begonnen?
pi_64722368
ok...de boys waren als een groep in outland(disco in rotterdam) bij dat feest van Qmusic(toch...ook iets met stout en nieuw ofzo) geweest, waar die groep met marrokanen en bulgaren ook al was. ze zijn als groep rustig naar t station gelopen(dat maar 2 perrons heeft), kevin en bas moesten naar oegstgeest en dus op perron 1 staan, de andere jongens moesten ergens anders naar toe en stonden dus op spoor 2. die groep marrokanen stond ook op spoor 2 en begonnen daar andere mensen lastig te vallen, met stenen te gooien, waarop de groep vrienden van bas en kevin zich ermee gingen bemoeien en zeiden dat ze daarmee moeten kappen. het ging wat escaleren en ze begonnen te vechten, waarop bas en kevin dus het spoor wilden oversteken om hun vrienden te helpen. die andere groep kwam nu ook richting de 2 en midden op het spoor begonnen ze te vechten. een aantal mensen zagen de trein van een afstand aankomen en begonnen te roepen. de groep marrokanen en bulgaren was snel weg, evenals de vrienden van bas en kevin. kevin was al richting perron gedoken, waar hij al half op zat, dus alleen nog met zn benen langs de zijkant. bas stond eerst op het andere spoor en ging vervolgens achter kevin aan, wat dus precies de verkeerde kant was. echt een ongeluk dus! bas werd vol geraakt, en bij kevin alleen zn benen. hij heeft zo snel mogelijk zichzelf helemaal op het perron gegooid en iemand zijn been(een was zwaarder gewond en bloedde hevig) af laten binden met een riem.
alsof het allemaal een film is...zo heftig!
pi_64722513
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:54 schreef Pinpas het volgende:

[..]

Niet alles wat in de media komt is een feit.

Alleen als je onderdeel bent van het onderzoeksteam of als je betrokken bent heb je beschikking over de feiten. Anders blijf je maar napraten en gissen.
je hebt helemaal gelijk! niet alles wat in de media komt klopt... zo zijn ze niet het spoor op gegooid, geduwd, en is kevin ook niet zijn beide benen kwijt! het berich twas eerst zelfs ook nog dat kevin ook zou zijn gestorven, er zijn ook een hoop condoleanceberichten opz n hyves, wat echt enorm schrikken is als je net vna je vriend hebt gehoord dat ie t wel red en alleen opnieuw moet leren lopen... doodeng!
pi_64724223
quote:
Op zondag 4 januari 2009 22:53 schreef Ghazi het volgende:Het blijft de eigen schuld. (en ook een beetje van de drank en de poppers).
er was geen drank of poppers in het spel.. ja het was dom, enorm dom, maar uiteindelijk is het een slechte last-minute beslissing van bas geweest om achter zn vriend aan te gaan terwijl hij eerst wel op het goede spoor stond...een hele pijnlijke beslissing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')