Dat de politie zelf een onderzoek mag starten, dat lijkt me logisch. Maar ik zou voor de zekerheid wel degelijk aangifte doen. En dat wil ik iedereen adviseren die hier mee te maken heeft gehad.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is niet zo'n boeiende discussie verder, maar het is dus niet zo dat een aparte aangifte nog vereist is voordat een onderzoek gestart kan worden naar deze specifieke zaak. Maar goed, altijd handig om even te bellen natuurlijk.
Als blijkt dat er idd aangifte gedaan is, dan zou ik daar wel een kopietje van vragen als ik jou was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Zapato het volgende:
[..]
Nee, hij heeft wel en opgezwolen gezicht en een bloedneus enzo, maaer gelukkig niks ernstigs.
Die jongens waren soweiso onderdeelvan de vechtende 'aanvallers' zeg maar, er werden er een aantal herkend.
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze met context. Hij liep blijkbaar niet zomaar over het spoor. Het is ook niet normaal om over het spoor te lopen, maar soms zijn situaties zodanig dat je dingen doet die niet "normaal" zijn.
Deze jongen, voor zover ik heb gelezen, liep niet zomaar over het spoor. Er was een situatie ontstaan waardoor hij het nodig achte om op het spoor te lopen, kan me daar best wel iets bij voorstellen. Ik kan me ook wel bedenken dat de jongen gedacht heeft: Kut, nu moet ik het spoor op, dat is levensgevaarlijk, maar ik moet mijn vriend/kennis helpen voordat er een trein aankomt en hem aanrijdt.
Je kan het ook als een soort reddingsactie van hem zien. Omdat jij net zo min weet wat er aan de hand is, vind ik jouw reacties hier in beide topics opruiend, net zoals de posts waar bij voorbaat de wijzende vingers richting de buitenlanders gewezen wordt.
het is alleen ongepast om elke situatie op elk moment gelijk te stellen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.
Daar denk je op zo een moment ws helemaal niet kun je je dat echt niet zelf bedenken, wat ik al zei ws gedronken en als je iemand snel wilt helpen doe je misschien wel eens domme dingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.
Ja het is opzicht nu wel redelijk duidelijk dat ze zo'n beetje voor een trein zijn gesprongen, de gebeurtenissen daarvoor en in hoeverre ze de keuze van die gasten hebben beinvloed om hun leven te wagen om zsm op het andere perron te komen is nu vooral een twistpuntquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het gebeurde toch op nieuwjaarsdag om zeven uur in de ochtend? Laten we er vanuit gaan dat de slachtoffers waarschijnlijk al niet in een al te nuchtere toestand waren. Ze zouden niet de eersten zijn die op een rare manier om het leven komen.
Nee dat is niet waar. Er is hier vastgesteld dat hij niet op het spoor is geduwd, dat hij niet achterna werd gezeten enzovoorts. Dus zelf het spoor op is gelopen. Dat mag jij van mij ook doen op de A12 als er vrachtwagens van alle kanten komen, maar kijk dan niet op raar op als je ineens een dubbeltje bent.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is alleen ongepast om elke situatie op elk moment gelijk te stellen.
Alsof je nog een hoop gezond verstand over hebt als je hele nacht hebt gestapt en ziet dat een maat van je in elkaar gebeukt word. Je punt is duidelijk, en zou normaal gesproken ook wel opgaan, maar snap nu eens een keer dat dit geen normale situatie is, dus gezond verstand even het onderspit delft van impulsenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is het toch vreemd dat die gozer in dit topic geen aangifte heeft kunnen doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Mijn vriend was ook een keer gehoord als getuige maar werd er dus wel op gezewezen dat hij aangifte moest doen.
Vandaar dat ik dacht dat dit gelijk gebeurde.
Ja, dat zeg ik dus. Waarschijnlijk ook weer drank. Maar vooral: Dom! Je moet altijd zorgen dat je na kunt blijven denken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Daar denk je op zo een moment ws helemaal niet kun je je dat echt niet zelf bedenken, wat ik al zei ws gedronken en als je iemand snel wilt helpen doe je misschien wel eens domme dingen.
Hij heeft een keuze moeten maken tussen het risico dat zijn vriend zwaar werd mishandeld (of erger) en het risico dat hij geraakt zou worden door een trein. Achteraf heeft dat verschrikkelijk uitgepakt, maar zijn motieven waren om iemand in nood te helpen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Er is hier vastgesteld dat hij niet op het spoor is geduwd, dat hij niet achterna werd gezeten enzovoorts. Dus zelf het spoor op is gelopen. Dat mag jij van mij ook doen op de A12 als er vrachtwagens van alle kanten komen, maar kijk dan niet op raar op als je ineens een dubbeltje bent.
Wie houdt er nou wie voor de gek?
Of hij geen aangifte heeft KUNNEN doen, dat staat nergens. Er staat alleen dat hij het (naar alle waarschijnlijkheid) niet gedaan heeft. NIemand heeft hem tegen gehouden hoor!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan is het toch vreemd dat die gozer in dit topic geen aangifte heeft kunnen doen.
Dit soort vage situaties maak je echt alleen mee als je bijvoorbeeld aangifte wilt doen tegen een poltie-agent.
Dom of een heldendaad...wie zal het zeggen... Met veel alcohol in je mik is die grens ook niet zo duidelijk meer...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij heeft een keuze moeten maken tussen het risico dat zijn vriend zwaar werd mishandeld (of erger) en het risico dat hij geraakt zou worden door een trein. Achteraf heeft dat verschrikkelijk uitgepakt, maar zijn motieven waren om iemand in nood te helpen.
Ik vind dit wel heel erg een 'had je maar niet zo dom moeten zijn' houding
Met alle respect, maar als mijn maatje aan de overkant van het perron in elkaar wordt geslagen, dan gebruik ik echt wel 0,5 tot 2 seconde om te kijken of er geen trein aan komt, want als ik onder een trein kom wordt mijn makker als nog dood getrapt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij heeft een keuze moeten maken tussen het risico dat zijn vriend zwaar werd mishandeld (of erger) en het risico dat hij geraakt zou worden door een trein. Achteraf heeft dat verschrikkelijk uitgepakt, maar zijn motieven waren om iemand in nood te helpen.
Dat is eerste is allemaal speculatie want dat blijkt niet uit de politieverslagen. Ik ben er niet zo voor om mensen al te snel in de heldenrol te duwen, zie Tjoelker en anderen waarbij het later anders was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel erg een 'had je maar niet zo dom moeten zijn' houding
achja, noem het een kwestie van smaak na een tragisch ongeval. de ene hoopt dat hierdoor wilders meer stemmen gaat krijgen, de ander hoopt dat de groep marokkanen geen blaam treft en weer een ander, heel klein groepje, wacht gewoon af met conclusies trekken totdat er veel meer duidelijkheid is of het ongeval uitgelokt is of niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Er is hier vastgesteld dat hij niet op het spoor is geduwd, dat hij niet achterna werd gezeten enzovoorts. Dus zelf het spoor op is gelopen. Dat mag jij van mij ook doen op de A12 als er vrachtwagens van alle kanten komen, maar kijk dan niet op raar op als je ineens een dubbeltje bent.
Wie houdt er nou wie voor de gek?
Welke anderen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is eerste is allemaal speculatie want dat blijkt niet uit de politieverslagen. Ik ben er niet zo voor om mensen al te snel in de heldenrol te duwen, zie Tjoelker en anderen waarbij het later anders was.
Hij had ook niet zo dom moeten zijn inderdaad. Een andere uitleg zou ik niet weten. Verder RIP.
Je moet wel erg ver heen zijn op het spoor te springen voor een trein (die je niet opmerkt). Wat er ook gebeurd aan die andere kant van het spoor. Ik denk dat 'm daar het probleem zit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alsof je nog een hoop gezond verstand over hebt als je hele nacht hebt gestapt en ziet dat een maat van je in elkaar gebeukt word. Je punt is duidelijk, en zou normaal gesproken ook wel opgaan, maar snap nu eens een keer dat dit geen normale situatie is, dus gezond verstand even het onderspit delft van impulsen
Sowieso als voor jouw ogen een vriend in elkaar wordt geslagen, krijg je vaak een heel instant-nuchter-moment ook al ben je op dat moment nog zo van de wereld van de drank e.d.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je moet wel erg ver heen zijn op het spoor te springen voor een trein (die je niet opmerkt). Wat er ook gebeurd aan die andere kant van het spoor. Ik denk dat 'm daar het probleem zit.
Hele nacht gestapt en flink gezopen, misschien wat drugs erbij om door te halen, en je ziet maar weer hoe het dan af kan lopen.
Ik kan me goed voorstellen dat je het spoor op gaat om te helpen, wat ik me niet kan voorstellen is dat je niet kijkt, daarom vind ik het een raar verhaal.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je moet wel erg ver heen zijn op het spoor te springen voor een trein (die je niet opmerkt). Wat er ook gebeurd aan die andere kant van het spoor. Ik denk dat 'm daar het probleem zit.
Hele nacht gestapt en flink gezopen, misschien wat drugs erbij om door te halen, en je ziet maar weer hoe het dan af kan lopen.
Weet je wat het is met veel mensen, die kunnen niet meer zelfstandig denken en nemen klakkeloos alles over wat ze in de media zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je het spoor op gaat om te helpen, wat ik me niet kan voorstellen is dat je niet kijkt, daarom vind ik het een raar verhaal.
Ja, jij weet dat wel he. Je bent toch zo anti-drugs, wat weet jij daar nou van?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Sowieso als voor jouw ogen een vriend in elkaar wordt geslagen, krijg je vaak een heel instant-nuchter-moment ook al ben je op dat moment nog zo van de wereld van de drank e.d.
Ik weet het wel en ja het is waar wat hij zegt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, jij weet dat wel he. Je bent toch zo anti-drugs, wat weet jij daar nou van?
Het is erg jammer dat de beelden zo leguber geworden zijn door de fatale afloop, maar ik zou die camera-opnamen anders best eens willen zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je het spoor op gaat om te helpen, wat ik me niet kan voorstellen is dat je niet kijkt, daarom vind ik het een raar verhaal.
Ik ben heus wel eens keer van de wereld geweest van drank enzo en dat er iets opeens voor mijn neus gebeurde, waardoor er een explosie van waarschijnlijk adrenaline vrij kwam waardoor ik in eens weer nuchter was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, jij weet dat wel he. Je bent toch zo anti-drugs, wat weet jij daar nou van?
Nou, en ik weet donders goed dat je van drank en/of drugs zo ver heen kan zijn dat je totaal niet meer weet waar je mee bezig bent, en dat die zogenaamde 'nuchtere' momenten ook niet helpen. Dus ik zou er niet zomaar van uit gaan dat deze jongen bij zijn volle verstand was toen ie op het spoor sprong.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik weet het wel en ja het is waar wat hij zegt.
Er is nog veel onduidelijk, maar ik begreep dat de jongens niet meteen gegrepen werden door een trein, maar dat ze eerst een tijdje op het spoor hebben gestaan. In 30 seconden kan een intercity wel 'uit het niets' verschijnen denk ik...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:44 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als mijn maatje aan de overkant van het perron in elkaar wordt geslagen, dan gebruik ik echt wel 0,5 tot 2 seconde om te kijken of er geen trein aan komt, want als ik onder een trein kom wordt mijn makker als nog dood getrapt.
de aanloopp lijkt me ook vrij luguber. een groepje dat met een steen anderen afrost.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is erg jammer dat de beelden zo leguber geworden zijn door de fatale afloop, maar ik zou die camera-opnamen anders best eens willen zien.
Hoeveel seconde kost het om van het ene perron over te steken naar het andere perron (Dus zowel met gewoon lopen als met rennen/sprinten)? En hoeveel meter liggen die perrons uit elkaar? en hoeveel sporen moesten die jongens over en was het licht of donker?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is nog veel onduidelijk, maar ik begreep dat de jongens niet meteen gegrepen werden door een trein, maar dat ze eerst een tijdje op het spoor hebben gestaan. In 30 seconden kan een intercity wel 'uit het niets' verschijnen denk ik...
Ja, daar moet ook gewoon aangifte van gedaan worden. Het is vreemd dat die persoon die met die steen afgerost is, gewoon in het politiebureau zat als getuige van het ongeval en daarna naar huis gegaan is...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:55 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de aanloopp lijkt me ook vrij luguber. een groepje dat met een steen anderen afrost.
Bij Alexander ben je in 2 seconden wel aan de overkant als je rent. Hoezo?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Hoeveel seconde kost het om van het ene perron over te steken naar het andere perron?
Dus zowel met gewoon lopen als met rennen/sprinten?
Oh ja, en het was mistig natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Er is nog veel onduidelijk, maar ik begreep dat de jongens niet meteen gegrepen werden door een trein, maar dat ze eerst een tijdje op het spoor hebben gestaan. In 30 seconden kan een intercity wel 'uit het niets' verschijnen denk ik...
Oh, er zijn meer zinloos geweld verhalen waarbij het verhaal dat er (o.a. door de media) aanvankelijk bij hoorde uiteindelijk toch wat minder eenduidig bleek te zijn.quote:
Jij zegt dat ze niet meteen werden gegrepen door een trein, maar het kost maar 2 seconde om aan de andere kant te komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Bij Alexander ben je in 2 seconden wel aan de overkant als je rent. Hoezo?
ja idd. neem kerwin bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, er zijn meer zinloos geweld verhalen waarbij het verhaal dat er (o.a. door de media) aanvankelijk bij hoorde uiteindelijk toch wat minder eenduidig bleek te zijn.
Nee niet bij volle verstand natuurlijk maar je weet in de meeste gevallen nog wel een beetje wat je doet, al doe je natuurlijk sneller gevaarlijke dingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, en ik weet donders goed dat je van drank en/of drugs zo ver heen kan zijn dat je totaal niet meer weet waar je mee bezig bent, en dat die zogenaamde 'nuchtere' momenten ook niet helpen. Dus ik zou er niet zomaar van uit gaan dat deze jongen bij zijn volle verstand was toen ie op het spoor sprong.
Degene wat nog leeft kan het misschien nog navertellen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af of je het bewust mee maakt als je gegrepen wordt door een intercity.
Beetje rare gedachten krijg ik...
Als het juridisch onmogelijk is om ze te vervolgen, worden ze ook niet vervolgd. Dat lijkt me niets met maatschappelijke onrust te maken hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
Ach laten we even afwachten of er camera beelden vrijkomen, en wat Zapato te horen krijgt van de onderzoeksleider.
Ik denk dat politie de zaak gewoon sluit, en wellicht die mocro's vervolgd voor de mishandeling van Zapato (en evt. anderen) maar ivm met maatschappelijke onrust, en de onmogelijkheid die anderen te vervolgen (justitieel gezien) de 2 zaken gescheiden gaan proberen te houden
misschien ligt het perron in een bocht?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij zegt dat ze niet meteen werden gegrepen door een trein, maar het kost maar 2 seconde om aan de andere kant te komen.
Dus in principe kunnen we stellen dat uitkijken naar treinen ongeveer 0,5 tot 1,5 seconde duurt + die 2 seconde sprinten en klimmen dan zitten we maar op 3,5 seconde dat het kost om tot de aanvallers te komen.
Vreemd.
Onder andere.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja idd. neem kerwin bijvoorbeeld.
In principe maakt het ook niet uit of die marokkanen vervolgd worden of niet, want uiteindelijk gaat het erom wat de Burger er van vindt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:00 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Als het juridisch onmogelijk is om ze te vervolgen, worden ze ook niet vervolgd. Dat lijkt me niets met maatschappelijke onrust te maken hebben.
joes kloppenburg schijnt ook een vervelend mannetje te zijn geweest.quote:
wat er beklijft, hangt wel weer af van verschillende mediaberichten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In principe maakt het ook niet uit of die marokkanen vervolgd worden of niet, want uiteindelijk gaat het erom wat de Burger er van vindt.
Ik las ook nog dat de trein toeterde.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien ligt het perron in een bocht?
Of misschien was er op dat moment een ufo bezig met landen en hadden ze op die locatie een hologram uitgestraald, zodat die ufo niet zichtbaar kon worden en waardoor het ook onmogelijk was om te zien of er een trein aan kwamquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:00 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien ligt het perron in een bocht?
Dat weet ik niet maar heel vaak zitten er gewoon meer kanten aan een verhaal die voor het gemak soms maar even worden weggelaten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
joes kloppenburg schijnt ook een vervelend mannetje te zijn geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |