En de droom van Fugro is ook kapot!quote:Op donderdag 18 december 2008 16:44 schreef pberends het volgende:
En olie liet een scheet van 38 dollar.
Ik heb Fugro al tijden op het oog, ga ik zeker kopen, maar pas als olie op 25 dollar ofzo staat.quote:Op donderdag 18 december 2008 17:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
En de droom van Fugro is ook kapot!
Wat is er met Fugro dan?quote:Op donderdag 18 december 2008 17:03 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
En de droom van Fugro is ook kapot!
Pberends, ik heb speciaal voor jou dit topic gemaakt:quote:Op woensdag 17 december 2008 19:59 schreef pberends het volgende:
Technisch ziet het er bullish uit in ieder geval, voor Amerika althans.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a7KuyeH4t8Cw&refer=home
[..]
AEX versie van PPT?quote:Op donderdag 18 december 2008 17:39 schreef Lemans24 het volgende:
Dat verloop vandaag sloeg ook weer nergens op: na opening van WS daalt de AEX ineens scherp om vervolgens zo te schrikken van de enorme afstand tot de 250, dat ie weer direct terug omhoog schiet.
Om vervolgens, alsof het #^%@ afgesproken is, weer op 250 te sluiten. OK, 249,88.
Sabotage!
Morgen nog zo'n dag en dan twee halve weken die waarschijnlijk nóg spannender worden. Ik kan bijna niet wachten...
quote:Op donderdag 18 december 2008 17:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Voorspelbaarheid heeft natuurlijk ook z'n voordelen
Interessantquote:Op donderdag 18 december 2008 17:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Pberends, ik heb speciaal voor jou dit topic gemaakt:
Mythbusters: 50-daags moving average
Karma?quote:
De lijn naar de nul doortrekken.quote:Op donderdag 18 december 2008 18:18 schreef pberends het volgende:
Wat doet GM zo laag?
Onze olifant, natuurlijk. Ik zie dat hij op 17:38 2.5 miljoen aandelen met verlies verkocht heeft.quote:
Mwoah, 10% winst vandaag op m'n inleg van duizenden euro's vind ik aardig. Wat mij betreft, mag het iedere dag zo'n saaie dag als deze worden.quote:
valt nu wel mee... Toen ik ff een half uurtje niet oplette, 1% dalingquote:
En we gaan er vrolijk aan voorbijquote:Op donderdag 18 december 2008 21:22 schreef pberends het volgende:
En ja hoor, we zijn weer terug bij af voor de renteverlaging van de Fed![]()
.
Zit je nog steeds in de longs?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:22 schreef pberends het volgende:
En ja hoor, we zijn weer terug bij af voor de renteverlaging van de Fed![]()
.
Klein beetjequote:Op donderdag 18 december 2008 21:25 schreef StockPupil het volgende:
[..]
Zit je nog steeds in de longs?.
En wij ook van jouw internet... Eindelijk weer een toepasselijke TTquote:Op donderdag 18 december 2008 21:43 schreef ItaloDancer het volgende:
Eindelijk weer internet na 6 uur ofzo.
Zo zie je maar hoe afhankelijk je er van bent
Denk dat t "gewoon" een daling wordt.quote:Op donderdag 18 december 2008 22:06 schreef pberends het volgende:
AEX op een virtuele min van -1,25%.
Die expiratie gaat morgen toch ook gewoon door? Dus weer een gevecht rond de 250?
quote:Op donderdag 18 december 2008 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Futures staan wel een procent hoger nabeurs. Dunno why.
Waar zie je dat?quote:Op donderdag 18 december 2008 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Futures staan wel een procent hoger nabeurs. Dunno why.
Interessant, dit is echt realtimequote:Op donderdag 18 december 2008 22:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik kijk altijd hier omdat het meteen wordt omgerekend naar fair value
http://www.igindex.co.uk/
Maar ja FTSE is niet best dus we kunnen idd wel een punt of 4 inleveren morgen.
Al blijf ik hopen dat we nog wat hoger komen voor het jaar om is.
uhm... oepsquote:Op vrijdag 19 december 2008 15:59 schreef pberends het volgende:
Zo, heb m'n longs verkocht met verlies.
Stond eerst -250 euro. Uiteindelijk verkocht met 46 euro verlies.
Hmm, dat valt toch tegen, want op zich was het een goede week voor longs. Ik heb 17% winst gemaakt ermee.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:59 schreef pberends het volgende:
Geen dramatische week overigens, met een andere sprinter had ik 32 euro winst.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:59 schreef pberends het volgende:
Op welk nieuws zou de AEX moeten stijgen dan?quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:25 schreef SjonLok het volgende:
Ik denk dat ik volgende week ook wel weer long ga op de AEX. Moet van het weekend even kijken wat er allemaal gaat gebeuren de komende week.
Nog steeds long. De week erna wordt het grillig.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:23 schreef pberends het volgende:
Tja, achteraf gezien had ik een paar euro winst kunnen maken met de huidige koers, maar ik vind het wel even welletjes zo.
Welke posities nemen jullie in voor volgende week?
De geboorte van Jezus en vrede op aarde.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Op welk nieuws zou de AEX moeten stijgen dan?
Dat we de bodem achter ons gelaten hebben, en dat er teruggekeerd wordt naar normale koersverhoudingen. Geleidelijk, welteverstaan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:30 schreef pberends het volgende:
Er is geen nieuws. Dat ze dollar zwakker wordt weten we nu wel, en hetzelfde geldt voor de olie.quote:Op vrijdag 19 december 2008 16:30 schreef pberends het volgende:
Autobailout hebben we gehad. Obama's team en plannen hebben we gehad. De dollar zal alleen maar zwakker worden, en olie zie ik ook niet 1,2,3 stijgen. Dat zijn toch belangrijke zaken voor de AEX.
Achteraf gezien niet zo'n slechte beslissing.quote:Op vrijdag 19 december 2008 15:59 schreef pberends het volgende:
0.58% in de plus nu.quote:
iig short gaan voor het nieuwe jaar.quote:
Dat zeker, ja. Ik denk dat niemand met z'n aandelen 2009 in durft.:')quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:36 schreef pberends het volgende:
iig short gaan voor het nieuwe jaar.
Je moet wel gek zijn inderdaad. Vooral de Amerikaanse beurzen zijn nauwelijks nog goedkoop te noemen met de huidige niveau's. En als die naar beneden gaan, gaan de Europese beurzen nog dubbel zo hard naar beneden, zeker als olie en de dollar nog verder gaan dalen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zeker, ja. Ik denk dat niemand met z'n aandelen 2009 in durft.:')
Volatiliteit geeft meestal aan dat de paniek groot is, en dat de beurzen vooral neerwaarts gaan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:22 schreef Arcee het volgende:
Volatiliteit is toch ideaal voor daytraders zoals hier, neem ik aan, veel zitten?
jouw 5 slechtste aandelen voor 2009quote:Op vrijdag 19 december 2008 23:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Jouw 5 favoriete aandelen voor 2009
Het is niet veel maar GM haalt de kerst in ieder geval wel!quote:Chrysler, GM Get $3.3 Billion Canada Loan, Could Receive More
Dec. 21 (Bloomberg) -- General Motors Corp. and Chrysler LLC will get C$4 billion ($3.3 billion) in government loans from Canada and the province of Ontario, Canadian Prime Minister Stephen Harper said yesterday, refusing to rule out further aid.
A day after the U.S. agreed to lend the two automakers $13.4 billion in emergency loans to keep them operating, Canada and Ontario said they will advance General Motors’ Canadian unit C$3 billion while Chrysler will receive C$1 billion. GM had asked for a total of C$2.4 billion in aid from Canada through the second quarter and Chrysler LLC had not disclosed a sum.
“It’s pretty striking that they’re lending more money than was asked for,” Dmitry Anastakis, a professor of history and Canadian auto policy at Trent University in Peterborough, Ontario, said in an interview yesterday. “This totally conflicts with the rhetoric we’ve heard from Ottawa about the need to protect the interest of the taxpayers.”
“I cannot rule it out,” the prime minister told reporters at a briefing yesterday in Toronto when asked whether he may offer the automakers additional aid. “We have a social responsibility that goes beyond the marketplace.”
The automakers must accept limits on executive compensation and report “material” transactions of more than C$125 million, the governments said in a joint statement. Harper declined to say what penalties Chrysler and GM would face if they had to file for bankruptcy and could not repay the loans.
“We will not allow a catastrophic failure” of the Canadian auto industry, Harper said. “They will not fail in my judgment” but “the auto companies have to change the way they do their business in a very serious way.”
‘Proportional’ Loan
Canadian Industry Minister Tony Clement on Dec. 12 pledged to offer GM, Chrysler and Ford Motor Co.’s Canadian units federal and provincial aid “proportional” to their contribution to North American production, which is about 20 percent. Ontario, the country’s automaking hub, last year built more cars than Michigan.
The aid package is “not a blank check” and Canadian taxpayers expect the money to be used to renew the industry and involve all stakeholders in that process, Harper said.
Ontario will contribute C$1.3 billion to the package and the Canadian government C$2.7 billion, Ontario Premier Dalton McGuinty said at the same news conference.
“This is about 400,000 jobs and 400,000 families,” said McGuinty. “There’s a lot at risk,” he said, adding that there is a “real possibility” that Chrysler and GM will ask for more money, which, he said, will have to be considered if and when that happens.
Announcement Praised
The Canadian units of both GM and Chrysler praised the announcement.
This support is a “welcome financial bridge,” Arturo Elias, president of GM’s Canadian business said in a Marketwire statement. “GM Canada intends to earn the trust being placed in us.”
“Chrysler is very pleased with the decision by the Canadian government to provide this loan, which will ensure Chrysler has sufficient funds to continue our restructuring activities during this unprecedented downturn,” the automaker’s Canadian unit said in an e-mailed statement.
The Canadian Auto Workers union, which represents about 27,800 active GM, Chrysler and Ford Motor Co. workers in Canada, lauded the package and pledged to continue working with the companies and governments to ensure the industry’s survival in Canada, Ken Lewenza, president of the union said.
The pledge “was important for our industry, our workers and for all citizens of Canada,” Lewenza said yesterday in a press briefing.
Declined to Speculate
He declined to speculate on whether his membership will have to take wage-and-benefit cuts as part of the package.
The U.S. package requires companies to have pay-and-work rules in place by the end of 2009 that make them competitive with those of overseas automakers with plants in the U.S.
The C$600 million in loans beyond what GM had asked for may be a sweetener to keep more jobs or assembly projects in Canada, Trent’s Anastakis said.
“Canada is in a position here that it can’t make too many demands and may be making a generous offer so Ontario doesn’t get left behind when the real restructuring begins,” he said.
GM will receive C$800 million Dec. 29, C$1.2 billion on Jan. 30 and a further C$1 billion on Feb. 27. Chrysler gets C$400 million immediately with another C$400 million at the end of January and the balance in February. The loans are for three years and are charged at 3 percentage points above the London Interbank Offered Rate, or Libor. Libor is currently 1.5 percent for 3-month loans in dollars.
Auto Suppliers Insurance
The Canadian government said it will extend insurance to auto suppliers for their accounts receivable to ensure that they can continue to secure credit. The government said it will also improve access to credit for consumers and businesses to stimulate car purchases and help car dealers without giving details.
The industry will have to restructure and will probably end up being smaller, said Harper. “This will be a difficult restructuring,” said McGuinty.
Ford’s Canadian unit had asked for access to as much as C$2 billion in “standby” credit, to be used if the current economic crisis worsens. Today’s statement did not address the status of that request.
Drugshond was je voorquote:Op zondag 21 december 2008 10:58 schreef pberends het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)een_de_autoberg.html
Vliegveld vol met auto's.
dan scheelde het niet veel meer tot de bodemquote:Op zondag 21 december 2008 16:52 schreef SeLang het volgende:
*Spam*
1929 crash: Stel je stapte te vroeg in...
Als die adviezen wat zouden opleveren dan zouden ze wel met die lijst pimpen.quote:Op zondag 21 december 2008 23:36 schreef ruben3123 het volgende:
Weet iemand of er een lijst bestaat met rendementen als je precies de adviezen van Vlug, Davids en van Mourik opvolgt? Dus als zij het advies buy geven, jij gelijk de aandelen koopt en als zij sell opgeven, ze gelijk weer verkoopt?
Er kunnen wel verschillen zijn, maar die kunnen nooit erg groot worden want dan worden ze weggearbitreerd.quote:Op zondag 21 december 2008 23:52 schreef Arcee het volgende:
Een prijs van een tracker zou toch per definitie precies een index moeten volgen en niet op basis van handel tot stand moeten komen?
De telegraaf site laat volumes zien. Weet alleen niet of die volumes hoog of laag zijn.quote:Op maandag 22 december 2008 10:10 schreef Lemans24 het volgende:
De volumes zijn vast enorm laag, het is allemaal wel erg volatiel. Net anderhalve punt erbij in twee minuten.
Deze cijfers snap ik weer eens niet.quote:22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie okt -4,7% (maand); -15,1% (jaar)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie okt verwachting was -5,0% (maand)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie sept bijgesteld naar -5,4% (maand)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie okt verwachting was -8,3% (jaar)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie sept bijgesteld naar -1,9% (jaar)
Daar hebben we ons al eens eerder over verbaasd.quote:Op maandag 22 december 2008 11:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Deze cijfers snap ik weer eens niet.
Hoe kun je nu zo'n negatieve afwijking tussen verwachtte en werkelijke jaarcijfers hebben, als de maandcijfers juist meevallen? Deugde de verwachting dan echt niet?
quote:Op zondag 21 december 2008 23:16 schreef henkway het volgende:
[..]
dan scheelde het niet veel meer tot de bodem
Blijkbaar vinden mensen het toch een goede uitslag... AEX stijgt ligt...quote:Op maandag 22 december 2008 11:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Deze cijfers snap ik weer eens niet.
Hoe kun je nu zo'n negatieve afwijking tussen verwachtte en werkelijke jaarcijfers hebben, als de maandcijfers juist meevallen? Deugde de verwachting dan echt niet?
Dat zegt echt geen fuck, RvLaak.quote:Op maandag 22 december 2008 11:18 schreef RvLaak het volgende:
Blijkbaar vinden mensen het toch een goede uitslag... AEX stijgt ligt...
om 9:30 zijn de huizenprijzen gepubliceerd... Heb deze nog niet kunnen vinden. Wat was de uitslag?quote:Op maandag 22 december 2008 11:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Cijfers werden toch om 11 uur gepubliceerd? Sinds 11 uur is er niets schokkends gebeurd...
Sowieso reageren ze niet echt vaak op de eigen Europese cijfers...
quote:Op maandag 22 december 2008 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
om 9:30 zijn de huizenprijzen gepubliceerd... Heb deze nog niet kunnen vinden. Wat was de uitslag?
quote:22-12-2008 09:44:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De stijging van de verkoopprijs van bestaande woningen is in november verder afgevlakt. Bovendien is het aantal verkopen sterk gedaald. Dit blijkt maandag uit cijfers van het CBS, in samenwerking met het Kadaster.
In november stegen de prijzen van bestaande koopwoningen 1,0% ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. In oktober bedroeg de prijsstijging nog 2,3%.
De prijsstijging van koopwoningen is in de loop van het jaar sterk teruggelopen, meldt het CBS. In de periode 2004-2007 schommelde de prijstoename nog rond de 4,0%.
Op maandbasis daalden de prijzen zelfs in november. Ten opzichte van oktober daalde de verkoopprijs van bestaande koopwoningen 0,9%.
Er vonden aanzienlijk minder transacties plaats. In november wisselden 11.600 bestaande woningen van eigenaar, een daling van 30% ten opzichte van oktober, aldus het CBS.
Deze?quote:Op maandag 22 december 2008 11:44 schreef RvLaak het volgende:
[..]
om 9:30 zijn de huizenprijzen gepubliceerd... Heb deze nog niet kunnen vinden. Wat was de uitslag?
quote:Prijsstijging Nederlandse koopwoningen verder afgevlakt - CBS
22-12-2008 9:44:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De stijging van de verkoopprijs van bestaande woningen is in november verder afgevlakt. Bovendien is het aantal verkopen sterk gedaald. Dit blijkt maandag uit cijfers van het CBS, in samenwerking met het Kadaster.
In november stegen de prijzen van bestaande koopwoningen 1,0% ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. In oktober bedroeg de prijsstijging nog 2,3%.
De prijsstijging van koopwoningen is in de loop van het jaar sterk teruggelopen, meldt het CBS. In de periode 2004-2007 schommelde de prijstoename nog rond de 4,0%.
Op maandbasis daalden de prijzen zelfs in november. Ten opzichte van oktober daalde de verkoopprijs van bestaande koopwoningen 0,9%.
Er vonden aanzienlijk minder transacties plaats. In november wisselden 11.600 bestaande woningen van eigenaar, een daling van 30% ten opzichte van oktober, aldus het CBS.
Yep, dank beiden.quote:
Alsof dat niet verwacht was...quote:Op maandag 22 december 2008 11:47 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
[..]
Ze daalden zelfs, wat een verrassing...
stuitert?quote:MARKET COMMENT: AEX -1,7%; stuitert het jaar uit
22-12-2008 12:33:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX-index noteert maandag rond het middaguur 1,7% lager op 245,39 punten, in overeenstemming met lagere koersen in Azie en lagere Amerikaanse futures. Negatief voor de stemming is een sterke verlaging van de omzetverwachting bij Toyota. Vermogensbeheerder Maurice Eeken TE-Effecten wijst erop dat de handelsvolumes in Amsterdam niet al te dik zijn en dat de AEX binnen zijn bandbreedte van de afgelopen vijf a zes weken van 225-260 punten blijft. "Naar alle waarschijnlijkheid zullen we binnen die bandbreedte het jaar uitstuiteren", aldus Eeken. KPN onderscheidt zich met een plus van 1,6%. Het fonds heeft zich goed staande gehouden dit jaar. "Als je het niet meer weet, koop je KPN", aldus Eeken. (AVR)
22-12-2008: 100x SL235 á 1,66 (verkocht) nettowinst: 3,00 euroquote:Op maandag 22 december 2008 09:56 schreef Lemans24 het volgende:
Dat gaat een stuk harder dan verwacht!
Wie gaat er nog even long voor de kerst, omdat we toch wel weer richting 250 gaan?
Dan ga ik short op de nieuwsredactie.quote:Op maandag 22 december 2008 12:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ah, pberends is aangenomen op de redactie?
Jij bent goed bezig met die sprinters!!quote:Op maandag 22 december 2008 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
22-12-2008: 100x SL235 á 1,66 (verkocht) nettowinst: 3,00 euro
22-12-2008: 100x SL235 á 1,63 (gekocht)
w00t.
Mhaow, ik denk dat de AEX op deze puntenstand ook wel in een soort spagaat zit. Zowel long als short gaan lijkt mij vrij link nu.quote:Op maandag 22 december 2008 12:49 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een onzin, vorige week hadden ze het nog over 240 tot 253.
Wie gelooft nu dat de AEX in die twee halve weekjes met lage volumes nog naar 225 gaat en daarna weer opveert naar 260, of andersom? Ze weten gewoon niks te schrijven. Hij stuitert nu trouwens wel, maar dan tussen de 244 en 246...
Hoe kan je verwachting -5,0% zijn op maandbasis, terwijl de verwachting -8,3% over het jaar zijn? Blijkt het maandcijfer mee te vallen, blijkt het jaarcijfer zwaar tegen te vallen.quote:22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie okt -4,7% (maand); -15,1% (jaar)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie okt verwachting was -5,0% (maand)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie sept bijgesteld naar -5,4% (maand)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie okt verwachting was -8,3% (jaar)
22-12-2008 11:00:00 Eurozone orders industrie sept bijgesteld naar -1,9% (jaar)
Right...quote:"Als je het niet meer weet, koop je KPN", aldus Eeken. (AVR)
Zit hier verder nog iemand long of short op de AEX?quote:Op maandag 22 december 2008 12:51 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jij bent goed bezig met die sprinters!!
Dat vroeg ik me ook net af. En Italodancer blijkbaar al veel eerderquote:Op maandag 22 december 2008 12:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Hoe kan je verwachting -5,0% zijn op maandbasis, terwijl de verwachting -8,3% over het jaar zijn? Blijkt het maandcijfer mee te vallen, blijkt het jaarcijfer zwaar tegen te vallen.
Iemand die snapt wat ik bedoel?
Die verwachtingen zijn dan echt uiterst dom gemaakt. Zijn ze vergeten hoeveel de daling voor die maand was dan ofzoquote:Op maandag 22 december 2008 12:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook net af. En Italodancer blijkbaar al veel eerder
Oh, ik heb ook weer zeven euro winst gemaakt met m'n longs. Die ik beter nog even had kunnen houden, zie ik nu.
Er valt niet zoveel te halen op dit moment, of je moet hele grote bedragen inzetten, waar ik geen zin in heb vlak voor het einde van het jaar.
Ja, dik long.quote:Op maandag 22 december 2008 12:58 schreef pberends het volgende:
Zit hier verder nog iemand long of short op de AEX?
Ik ga denk ik weer short, tikt de AEX komende dagen de 240 aan, ga ik weer long.quote:
Ik zit long op de AEX, maar echt heeeel minimaal.quote:Op maandag 22 december 2008 12:58 schreef pberends het volgende:
Zit hier verder nog iemand long of short op de AEX?
Openingstijden beurzen en Servicedesk rondom de feestdagenquote:Op maandag 22 december 2008 13:55 schreef pberends het volgende:
De beurs is toch wel open op 29, 30 en 31 december
Zeker netjes. Ik ga weer short als de AEX op 250 staat. Morgen veel macro-nieuws.quote:Op maandag 22 december 2008 14:33 schreef SjonLok het volgende:
Ik heb zojuist mijn longs verkocht met 13% winst. Vind 't wel weer een mooi rendement voor deze week.
Wisten wij natuurlij allang.quote:DNB-Wellink verwacht grotere economische terugval dan CPB
De Nederlandse economie gaat volgend jaar harder achteruit dan de krimp van 0,75% die het Centraal Planbureau begin december voorspelde. Bovendien zal de recessie langer aanhouden dan eerder werd gedacht. Dat zei president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) maandag in het NOS journaal.
"De raming van het CPB, een min van driekwart procent, is te voorzichtig", zei Wellink, die daarbij verwees naar de oliecrisis in de eerste helft van de jaren 70. "Als je kijkt hoe snel de economie toen vertraagde, kan er nog best wat komen."
Wellink zei dat de economische terugval langer zal duren dan veel mensen eerder dachten. "Als het om groeicijfers gaat ben ik niet opgewekt. We zitten wel in 2010 voordat de zaak zich zal gaan herstellen", aldus de centrale bank-president.
De meeste zorgen maakt Wellink zich over de stijgende werkloosheid. "Wat ik het naarst vind, is dat je mag verwachten dat de werkloosheid gaat oplopen in komende periode. Daar moeten we met z'n allen zoveel mogelijk aan doen."
quote:Op maandag 22 december 2008 15:18 schreef pberends het volgende:
http://tips2trades.blogsp(...)-1500-punten-40.html
Oh oh oh, dat wordt toch mooi short gaan.
Hopelijk heeft het nut, hoge rendementen met hyperinflatie heeft ook niet zoveel zin.quote:
Goh... en hij's niet eens de enigequote:Op maandag 22 december 2008 15:18 schreef pberends het volgende:
http://tips2trades.blogsp(...)-1500-punten-40.html
Oh oh oh, dat wordt toch mooi short gaan.
Bedoel je daarmee jezelf of heb je nog meer linkjes met doemvoorspellingen?quote:Op maandag 22 december 2008 15:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Goh... en hij's niet eens de enige![]()
Linkjes zo niet klaar staan, maar ik heb wel meer doemverhalen gelezen ja. En ik bedoel natuurlijk ook mezelfquote:Op maandag 22 december 2008 15:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee jezelf of heb je nog meer linkjes met doemvoorspellingen?
Verdeelde opening? Volgens mij staan er zes man op Wall Street te handelen vandaagquote:Op maandag 22 december 2008 15:30 schreef RvLaak het volgende:
Verdeelde opnening WS:
Dow 8,585.88 +6.77 (0.08%)
S&P 500 887.23 -0.65 (-0.07%)
Nasdaq 1,562.94 -1.38 (-0.09%)
Je moet je rendement halen in een economie met hyperinflatie en het vervolgens uitgeven in een groei economie. Die zullen er altijd blijven. Brazilië is er nog steeds van overtuigd dat ze geen last gaan krijgen van de crisis en ook Chili heeft alle vertrouwen in een veel beter resultaat dan Europa. Beide landen gaan daar volgens mij ook gelijk in krijgen. En ik kan me vervelender landen voorstellen om naar toe te verhuizen om mijn beurswinsten uit te gevenquote:Op maandag 22 december 2008 15:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Hopelijk heeft het nut, hoge rendementen met hyperinflatie heeft ook niet zoveel zin.
Waaronder Bernanke.quote:Op maandag 22 december 2008 15:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Verdeelde opening? Volgens mij staan er zes man op Wall Street te handelen vandaag
Of zit ie net als jij aan het bier! Proost!quote:Op maandag 22 december 2008 16:10 schreef RvLaak het volgende:
Roderick Vreeloo was net bioj het begin van de uitzending behoorlijk vrolijkBen benieuwd waarom... Wss is zijn contract verlengd
Bier komt later vanavondquote:Op maandag 22 december 2008 16:12 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Of zit ie net als jij aan het bier! Proost!
Geen echt geld uitstaan momenteel?quote:Op maandag 22 december 2008 16:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb vandaag ook weer een mooie virtuele winst geboekt met
10x sprinter short Arcelor Mittal.
Heb je die nou nog steeds? Of alweer?quote:Op maandag 22 december 2008 16:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik heb vandaag ook weer een mooie virtuele winst geboekt met
10x sprinter short Arcelor Mittal.
Zat ik ook wel eens naar te kijken. Voorlopig brand ik me er niet aanquote:Op maandag 22 december 2008 16:28 schreef M.Melandri het volgende:
Hoe zit et met dat KPNQWEST.... gaat al weken van 0,02 naar 0,03, zou wel es voor 100eu gokje willen nemen... of raak je dan stukken niet meer kwijt op 0,03?
Ach ja voor 100eu... ongeveer 1x per week maakt hij een sprongetje van 0,02 naar 0,03 en weer terugquote:Op maandag 22 december 2008 16:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Zat ik ook wel eens naar te kijken. Voorlopig brand ik me er niet aan.
Maar welke onwetende gladiool is dan zo helder om ze voor 0,03 te kopen?quote:Op maandag 22 december 2008 16:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ach ja voor 100eu... ongeveer 1x per week maakt hij een sprongetje van 0,02 naar 0,03 en weer terug
Jawel is echt geld maar virtuele winst want niet verkocht.quote:Op maandag 22 december 2008 16:19 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen echt geld uitstaan momenteel?
Ik houd ze totdat die tent failliet is.quote:Op maandag 22 december 2008 16:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Heb je die nou nog steeds? Of alweer?
Onmogelijk, too big to failure.quote:Op maandag 22 december 2008 16:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik houd ze totdat die tent failliet is.
Wie zou MT dan out gaan moeten bailen?quote:Op maandag 22 december 2008 16:57 schreef StockPupil het volgende:
[..]
Onmogelijk, too big to failure.
Ik zit te kijken en te kijken maar ik zie niet wat je bedoeldquote:Op maandag 22 december 2008 16:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bij RTLZ zitten ze al met hun hoofd bij de kerst, bovenin 't RSSnieuws:
http://www.rtl.nl/(/finan(...)e_stem_navigatie.xml
Hopelijk komt er morgen gewoon 300% bij.quote:Op maandag 22 december 2008 17:12 schreef pberends het volgende:
Het is weer waardeloos de beurs. Dik onder de 250 heeft het weinig zin om short te gaan, maar dik boven de 240 ook niet erg nuttig om long te gaan. Hopelijk morgen een diepere daling, daarna weer even long gaan.
Als de koers op 0,03 belandt, is de bied wèl 0,03 geweest natuurlijkquote:Op maandag 22 december 2008 16:43 schreef M.Melandri het volgende:
Klopt de bied komt nooit hoger dan 0,02 zie ik, dus heeft geen zin
quote:Op maandag 22 december 2008 17:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Ah. Maar op weg naar de 125 punten moet je ook langs de 240 hoor. Dus dat helpt bitter weinig...
quote:Op maandag 22 december 2008 17:27 schreef Lemans24 het volgende:
De AEX daalt toch wel snel, vergeleken met WS. En we gaan nog in de buurt van de day-low eindigen ook.
Dat bedoel ik dusquote:Op maandag 22 december 2008 17:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Als de koers op 0,03 belandt, is de bied wèl 0,03 geweest natuurlijk
Maar er staat vast een hele rij die op 0,03 wil verkopen en waar je dan achteraan moet aansluiten.
Een compleet nutteloos bericht op een toch wel serieuze sitequote:Op maandag 22 december 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ik zit te kijken en te kijken maar ik zie niet wat je bedoeld [ afbeelding ]
Hoe doe je dat eigenlijk, short gaan? Qua wat je dan concreet doet, niet qua wat het is.quote:Op maandag 22 december 2008 21:47 schreef StockPupil het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
Whoo, m'n shorts.!
Binnen 1 minuut?:')quote:
Nope, DJ staat bijna al in plus. Dankzij PPT.quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef Arcee het volgende:
Is dit real time? Net niet dacht ik, hè?
Jawel. Zo goed als (een minuut vertraging zal het niet zijn).quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef Arcee het volgende:
Is dit real time? Net niet dacht ik, hè?
-0.75 nog, toch?quote:Op maandag 22 december 2008 22:00 schreef StockPupil het volgende:
Nope, DJ staat bijna al in plus. Dankzij PPT.
Iemand hier? Jullie doen hier niet anders.quote:Op maandag 22 december 2008 21:56 schreef Arcee het volgende:
Hoe doe je dat eigenlijk, short gaan? Qua wat je dan concreet doet, niet qua wat het is.
Idd, zag verkeerd. Ik zie nu dat je S&P volgt, die is idd wel realtime.quote:
Short gaan (verkopen) van aandelen zal men hier wel niet doen, en futures vast ook niet.quote:Op maandag 22 december 2008 22:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Iemand hier? Jullie doen hier niet anders.
Neuh, daar staan ze alle 3, aangezien Dow en Daq ook bovenin staan.quote:Op maandag 22 december 2008 22:03 schreef StockPupil het volgende:
Idd, zag verkeerd. Ik zie nu dat je S&P volgt, die is idd wel realtime.
Dat is niet echt een antwood. Of echt niet, zeg maar.:')quote:Om op je vraag in te gaan: ik heb een aantal shorts ingekocht op aandelen die ook op Wall Street genoteerd zijn, zoals Aegon en ArcelorMittal.
Niet echt...quote:Op maandag 22 december 2008 22:10 schreef StockPupil het volgende:
En iedereen maar de acties van PPT accepteren. Vandaag werd het toch overduidelijk dat aangetoond dat een orgaan, iets als de PPT bestaat?
Wat is er zo vreemd aan dan? Het is toch volkomen legitiem?quote:Op maandag 22 december 2008 22:10 schreef StockPupil het volgende:
En iedereen maar de acties van PPT accepteren. Vandaag werd het toch overduidelijk dat aangetoond dat een orgaan, iets als de PPT wel bestaat?
Als je long was gegaan was je blij geweest dat ze nog een beetje van je verlies hadden goedgemaakt.quote:Op maandag 22 december 2008 22:10 schreef StockPupil het volgende:
En iedereen maar de acties van PPT accepteren. Vandaag werd het toch overduidelijk dat aangetoond dat een orgaan, iets als de PPT wel bestaat?
Ook al is het legitiem, het blijft niet te verantwoorden. Net als dat marteling in de Guantanamo ook legitiem is.quote:Op maandag 22 december 2008 22:12 schreef Mendeljev het volgende:
Wat is er zo vreemd aan dan? Het is toch volkomen legitiem?
Inderdaad, maar nu zit ik short. Mag ik even?quote:Op maandag 22 december 2008 22:17 schreef Arcee het volgende:
Als je long was gegaan was je blij geweest dat ze nog een beetje van je verlies hadden goedgemaakt.
Die is nog bijna op 't slot van Amsterdam geëindigd.quote:Op maandag 22 december 2008 21:47 schreef StockPupil het volgende:
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
Whoo, m'n shorts.!
Op die halve dag voor Kerst?:')quote:Op maandag 22 december 2008 22:06 schreef pberends het volgende:
Morgen weer 2-3% lager, daarna een spurt omhoog.
Futures van AEX?quote:Op maandag 22 december 2008 22:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Futures staan dik in de plus.
Wordt morgen toch een licht positieve opening denk ik.
S&P futures / Dow futuresquote:Op maandag 22 december 2008 22:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Futures van AEX?
En zo ja, waar? En zo nee, wat dan?
Tweede Kerstdag vieren ze niet in de VS... maar 'Tweede Kerstdag' dat heeft natuurlijk ook weinig met het christendom te maken...quote:Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef pberends het volgende:
Gaat weer hard hoor, die olieprijs.
Raar dat de VS open is op 26 december. Het zijn toch christenhonden die Amerikanen?
Die hebben toch helemaal geen tweede Kerstdag, man.:')quote:Op maandag 22 december 2008 22:29 schreef pberends het volgende:
Gaat weer hard hoor, die olieprijs.
Raar dat de VS open is op 26 december. Het zijn toch christenhonden die Amerikanen?
Inderdaad, die is er alleen zodat je ook naar je schoonfamilie kunt en er geen ruzie over hoeft te maken, of niet nóg meer ruzie hoeft te maken.:')quote:Op maandag 22 december 2008 22:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Tweede Kerstdag vieren ze niet in de VS... maar 'Tweede Kerstdag' dat heeft natuurlijk ook weinig met het christendom te maken...
zou ze vandaag long of short gaan?quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gelul over de economische crisis
quote:ABU: NL uitzenduren -12%, uitzendomzet -9% periode 12 2008
quote:De Nederlandse economie is in het derde kwartaal van dit jaar voor het tweede achtereenvolgende kwartaal niet gegroeid ten opzichte van de voorgaande periode. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dinsdag heeft gepubliceerd.
Jaar op jaar
Ten opzichte van het derde kwartaal van vorig jaar groeide het bruto binnenlands product (bbp) van Nederland met 1,8 procent. Dat is de laagste groei sinds begin 2005. De groeicijfers voor het derde kwartaal zijn gelijk aan de eerste raming die het CBS medio november presenteerde.
Helft
De economische groei bedroeg in het derde kwartaal nog maar de helft van de groei die in de eerste helft van het jaar werd gemeten. De vertraging van de groei deed zich in vrijwel het gehele bedrijfsleven voor.
Groei
Daarnaast viel zowel het groeitempo van de uitvoer als van de consumptie door huishoudens terug tot het laagste niveau van de afgelopen drie jaar. De bestedingen van consumenten lagen in het derde kwartaal slechts 1 procent hoger dan een jaar eerder. De uitvoer groeide in de periode van juli tot en met september met 3,7 procent ten opzichte van vorig jaar.
Horeca
De groei van het Nederlandse bedrijfsleven viel over een breed front sterk terug. In de horeca was de productie voor het tweede achtereenvolgende kwartaal flink lager en ook de uitzendbranche groeide veel minder sterk dan in de voorgaande jaren. De industrie en de financiële dienstverleners, zoals banken en verzekeraars, noteerden slechts een bescheiden groei.
Landbouw en gezondheidszorg
Alleen in de landbouw en de gezondheidszorg groeide de productie in het derde kwartaal sterker dan in de eerste helft van het jaar.
Hoe vaak wil je de daggrafiek de 247 nog zien aantikken?quote:
Don't sell what? Shorts of aandelen?quote:Op dinsdag 23 december 2008 15:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Don't sell before Christmas!
Als SeLang dat nu eens ging onderzoeken
We zijn al zowat de hele dag groenquote:Op dinsdag 23 december 2008 15:52 schreef ASSpirine het volgende:
zag ik nu alles opeens op groen springen
Me too, bij 247,18 vertrouwde ik het niet meer, en heb m'n shorts weggedaan. Toch nog 20 euro winst.quote:Op dinsdag 23 december 2008 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
Damn, weer eens op het goede moment short gegaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |