MINnetjequote:Op woensdag 17 december 2008 14:43 schreef pberends het volgende:
PLUSje!
VS tekort lopende rekening KW3 $174,1 mrd; verwachting was tekort $179,0 mrd 14:30:00
VS lopende rekening KW2 bijgesteld tot tekort $180,9 mrd van tekort $183,1 mrd 14:30:00
De dollar zou sterker moeten worden.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:55 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
MINnetje
[edit]
Denk je dat die cijfers effect gaan hebben?
Doe eens gek en klop bij Bos aan voor wat dividendquote:Op woensdag 17 december 2008 15:10 schreef PietjePuk007 het volgende:
Morgan stanley heeft een omzet van ruim 1 mrd, een verlies van ruim 2 mrd en gaat toch dividend uitkeren. Wie 't weet mag 't zeggen.
check de grafiek op beurs.nl... 2 keer vandaag verticaal omlaag...quote:Op woensdag 17 december 2008 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat lekker, de AEX knalt binnen minuten weer ruim drie punten naar beneden.
245quote:Op woensdag 17 december 2008 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
Gaat lekker, de AEX knalt binnen minuten weer ruim drie punten naar beneden.
quote:Norway slashed interest rates by 175 basis points on Wednesday, following the Federal Reserve's bold step of dropping rates to near zero, throwing a gauntlet down to the Bank of Japan which meets later this week.
Norway's central bank, Norges Bank, lowered rates to 3.0 percent and said the economy was likely to contract this quarter and next, ripping up earlier forecasts for growth.
Hong Kong, Kuwait and the Czechs also cut after the Fed move.
With U.S. rates now in a zero to 0.25 percent range, the Fed said it would employ 'all available tools', echoing Japan's policy of quantitative easing nearly a decade ago when it flooded banks with money to promote lending.
The U.S. is mired in a recession and has dragged much of the world with it, following the meltdown of its housing market in 2007 and the crippling bank losses that resulted.
'Since the end of October international and domestic growth prospects have weakened considerably,' Norges Bank said. 'The world economy is experiencing a pronounced cyclical downturn.'
ff Forex erbij gehaald... Holy shit... nu al (bijna) 3 cent erbijquote:Op woensdag 17 december 2008 16:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Wow heb de dollar dump gemist.
Logisch maar wel indrukwekkend om te zien!
Waar zie je dat zo snel?quote:Op woensdag 17 december 2008 16:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Wow heb de dollar dump gemist.
Logisch maar wel indrukwekkend om te zien!
Wist niet dat die in de OP daarop sloeg...dank je wel!quote:Op woensdag 17 december 2008 16:42 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Streaming Forex Rates
Staat die niet in de OP?
NP, maar ik heb de OP niet nagekekenquote:Op woensdag 17 december 2008 16:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Wist niet dat die in de OP daarop sloeg...dank je wel!
optimistquote:Op woensdag 17 december 2008 16:53 schreef edwinh het volgende:
we gaan nog plussen vandaag ook met de aex
Dan hou je echt helemaal niets meer over na een paar maanden.quote:Wat zijn de financieringskosten en -opbrengsten van Sprinters?
Over het financieringsniveau van een Sprinter Long betaalt u financieringskosten. Deze kosten worden op dagbasis verrekend door het financieringsniveau te verhogen. Deze aanpassing gebeurt voor opening van de beurs. Indien de koers van de onderliggende waarde niet verandert, neemt hierdoor de waarde van uw Sprinter iets af. De rente die u over het financieringsniveau betaalt is gelijk aan de daggeldrente in de valuta van de onderliggende waarde plus een opslag van momenteel 2,0%. Over het financieringsniveau van een Sprinter Short ontvangt u in het algemeen financieringsopbrengsten. Deze opbrengsten worden ook op dagbasis verrekend door het financieringsniveau te verhogen, wat betekent dat de waarde van uw Sprinter toeneemt. De rente die u over het financieringsniveau ontvangt is gelijk aan het daggeld rente min een afslag van momenteel 2,0%. De actuele financieringskosten of -opbrengsten kunt u vinden op de website www.ingsprinters.nl.
Ik bedoel dat het index in half jaar met 20 punten stijgt. Wordt de financieringsniveau van desbetreffende sprinter/turbo daarop ook aangepast? Zo nee, afgezien van de rente (rond 7% per jaar op je aanschafprijs?), moet het toch winst maken?quote:
quote:S&P 500 Tops 50-Day Moving Average in Bullish Sign (Update1)
Email | Print | A A A
By Elizabeth Stanton and Eric Martin
Dec. 17 (Bloomberg) -- The U.S. stock rally spurred yesterday by the Federal Reserve’s rate cut pushed the Standard & Poor’s 500 Index above its average level during the past 50 days, a signal to some traders that the advance will continue.
The benchmark index for American equities surged 5.1 percent to 913.18, exceeding its so-called 50-day moving average for the first time since Sept. 3. That’s the longest stretch since August 2002, according to data compiled by Bespoke Investment Group LLC.
The S&P 500 spent most of the year trading for less than the moving average as it plunged 38 percent. The index jumped 21 percent since sinking to an 11-year low on Nov. 20, driven by President-elect Barack Obama’s economic stimulus plan that may reach $600 billion and the Fed cutting its benchmark lending rate to a record low. Surpassing the 50-day average may be a sign investors are less concerned the S&P 500 will give up its gains.
“It’s a positive point, and short-term-trading people will use it as a buy signal,” said Mary Ann Bartels, chief market analyst at Merrill Lynch & Co. in New York and the second-ranked technical analyst in Institutional Investor magazine’s 2008 survey. “It’s another sign that the market is improving.”
To some technical analysts, who study charts to make price predictions, surpassing a moving average suggests a majority of investors have turned bullish.
‘All Available Tools’
The S&P 500 jumped the most since Nov. 24 yesterday after the Fed lowered its target for the overnight lending rate between banks to a range of zero to 0.25 percent and said it will employ “all available tools” to revive economic growth. The closing level of 913.18 was 1.2 percent higher than the 50- day average of 902.37.
Should the index reach 1,007.51, its intraday peak on Nov. 4, it would probably surge another 19 percent to 1,200, Bartels said. A failure to break through that point would increase the likelihood of a plunge below 741.02, the 11-year low reached on Nov. 21, she added.
Yesterday marked the end of the 18th period in which the S&P 500 stayed under the 50-day moving average for at least 67 days, according Harrison, New York-based Bespoke. In prior occasions, it gained 1.7 percent, 4.4 percent and 3.5 percent on average during the ensuing week, month and half year, respectively. Over the three-month span, it lost 0.3 percent on average.
“It’s good,” Roger Volz, senior vice president at Hampton Securities Inc. in New York and a technical analyst since 1982, said of the S&P 500’s close above its 50-day moving average. “It’s a marking gauge for the condition of the charts and the probability we see a continuation in direction.”
Among the companies in the S&P 500, 269 closed above their 50-day moving average yesterday, according to Bloomberg data. They included Google Inc., International Business Machines Corp. and Colgate-Palmolive Co., all of which closed below the moving average on Dec. 15.
Dan kan je toch beter opties AEX kopen, of hoe noem je dat ook alweer...quote:Op woensdag 17 december 2008 19:45 schreef StockPupil het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het index in half jaar met 20 punten stijgt. Wordt de financieringsniveau van desbetreffende sprinter/turbo daarop ook aangepast? Zo nee, afgezien van de rente (rond 7% per jaar op je aanschafprijs?), moet het toch winst maken?
Tuurlijkquote:Op woensdag 17 december 2008 19:45 schreef StockPupil het volgende:
[..]
Ik bedoel dat het index in half jaar met 20 punten stijgt. Wordt de financieringsniveau van desbetreffende sprinter/turbo daarop ook aangepast? Zo nee, afgezien van de rente (rond 7% per jaar op je aanschafprijs?), moet het toch winst maken?
Nee, de wegvloeiende verwachtingswaarde is nog een stukje erger dan de rente op turbo's/sprinters.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan kan je toch beter opties AEX kopen, of hoe noem je dat ook alweer...
Dan moet je de exacte stand voorspellen. En daar waag ik me niet aan. Wel verwacht ik dat-ie in 2009 geleidelijk stijgt, ze zijn al begonnen met het uitbodemen. Daarom dat ik longs lang wil aanhouden, maar kennelijk zijn er tegengeluiden. Toch snap ik het hele plaatje niet.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:04 schreef pberends het volgende:
Dan kan je toch beter opties AEX kopen, of hoe noem je dat ook alweer...
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 17 december 2008 20:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Nee, de wegvloeiende verwachtingswaarde is nog een stukje erger dan de rente op turbo's/sprinters.
In de drie wikipedia artikelen lees ik niet terug waar de kosten en waardedalingen 'm in zitten dat je de longs niet voor jaren kunt behouden.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:48 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik denk dat je je er eerst even over moet inlezen![]()
Wikipedia legt het vast prima uit![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afgeleide_producten
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turbo_(belegging)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Optie
Er gebeurt niet zoveel toch? Het is vrij saai zelfs deze middag... minnetje, plusje, boh...quote:Op woensdag 17 december 2008 21:09 schreef StockPupil het volgende:
Wat er nu met DJ/SP gebeurt, is dat een actie van PPT? Het stijgt best wel hard.
Turboquote:Op woensdag 17 december 2008 20:58 schreef StockPupil het volgende:
[..]
In de drie wikipedia artikelen lees ik niet terug waar de kosten en waardedalingen 'm in zitten dat je de longs niet voor jaren kunt behouden..
Optiequote:Uitgevende instelling. Een turbo is geïntroduceerd door een bank die er aan wil verdienen door de spread en de rente. Bij een optiecontract hoeft men geen winst voor een bank te genereren : men doet rechtstreeks zaken met een andere belegger.
Ik zeg dus niet dat je long turbo's geen jaren kan behouden. Maar je betaalt wel rente.quote:looptijd - Hoe langer de looptijd, hoe groter de kans dat een bepaalde onderliggende waarde een grote beweging laat zien en de optie veel geld waard wordt. Daarom zijn opties met een langere looptijd altijd meer waard dan kortlopende opties, behoudens bijzondere situaties bij European Style opties.
Als ik het goed lees. Stel, met een turbo long haal ik op jaarbasis 15% rendement. Dan hoef ik daarvan 6% aftikken, en behou ik 9% winst op m'n oorspronkelijke inkoopprijs? Of kan ik beter een topic over turbo's openen?quote:In de koers van een Turbo worden dagelijks de financieringskosten of -opbrengsten verwerkt.
Deze aanpassing gebeurt voor opening van de beurs. Dit betekent dat actieve beleggers
die gedurende de dag dezelfde Turbo kopen en verkopen, geen financieringskosten
betalen. Deze tarieven variëren met de rente in de markt. Voor een Turbo Long op de
AEX® zijn de financieringskosten op jaarbasis per 25 april 2008 bijvoorbeeld circa 6,0%. De
rentevergoeding voor AEX Turbo’s Short bedraagt op jaarbasis circa 2,0%. Bij niet Europese
onderliggende waarden kan de rente lager zijn (zoals bijvoorbeeld in Japan) of hoger (zoals
bijvoorbeeld Brazilië). Door de karakteristieken van futures zijn de financieringskosten van
zowel Turbo’s Long als Turbo’s Short op futures 2,0%. Op www.abnamromarkets.nl worden
de financieringskosten of -opbrengsten per Turbo aangegeven.
Indien u uw effectenrekening niet bij ABN AMRO aanhoudt, zijn de kosten afhankelijk van
uw bank of bemiddelaar. Tot slot kunnen over een belegging in Turbo‘s ook belastingen
verschuldigd zijn die niet via ABN AMRO geïnd worden. De fiscale behandeling daarvan
is afhankelijk van de hoogte van uw belegging in Turbo‘s, uw overige beleggingen en uw
persoonlijke situatie. Raadpleeg hiervoor de belastingdienst of uw belastingadviseur.
Jojo is toch ideaal voor de daytrader?quote:Op woensdag 17 december 2008 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
Ben m'n sprinters nu ook gefaseerd aan het dumpen, anders zit ik morgen weer een dag naar de AEX-jojo te staren... Nee, geen winst deze keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |