abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 december 2008 @ 05:59:25 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_64200279
quote:
Nieuw fenomeen! De Autoberg

Vroeger hadden we de melkplas en de boterberg. Voor de zeer snel groeiende voorraad onverkochte nieuwe auto's hebben we nog geen leuke naam. Helaas stallen ze de automobielen in Groot-Brittannië liever op een ongebruikt vliegveld dan dat ze ze van de hand doen voor laten we zeggen 50 eurocent (alles beter dan niks toch?). Zie de Heyford airbase in Google Maps én check de luchtfoto die eergisteren is gemaakt. Gaat niet zo goed...

<< Check zelf >>
quote:
Financial crisis hits UK car market
Source: Adrian Dennis, AFP

Thousands of cars sit in storage on the runway at the disused Upper Heyford airbase in Oxfordshire, England, on December 18, 2008. The British car industry has become the latest sector hit by the global slowdown, as figures showed new vehicle sales plunging at the fastest rate for nearly 30 years.
Wat een kapitaalvernietiging... Al die auto's die wachten op een nieuwe baasje.

Volgend jaar ga ik denk ik mijn auto vervangen..... verwacht echter geen inruilwaarde maar een nieuw blikje zal ook niet de hoofdprijs worden
  zondag 21 december 2008 @ 06:06:51 #2
89730 Drugshond
pi_64200312
Dat kan een stuk effectiever.

zondag 21 december 2008 @ 07:50:57 #4
89730 Drugshond
  zondag 21 december 2008 @ 07:53:50 #5
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_64200421
Is gewoon de parkeerplaats van de IKEA. Foto gemaakt op een willekeurige zaterdagmiddag.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  zondag 21 december 2008 @ 07:56:18 #6
89730 Drugshond
pi_64200424
quote:
Op zondag 21 december 2008 07:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Is gewoon de parkeerplaats van de IKEA. Foto gemaakt op een willekeurige zaterdagmiddag.
Deze ook, (Maassluis) ?

Toelichting.
Car terminal Rotterdam port
  zondag 21 december 2008 @ 08:00:13 #7
89730 Drugshond
pi_64200428
quote:
Op zondag 21 december 2008 07:53 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Nope zie toelichting foto's.
Waiting fords for transportation to the UK.
  zondag 21 december 2008 @ 08:02:46 #8
89730 Drugshond
  Redactie Sport zondag 21 december 2008 @ 08:14:49 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_64200447
Leusden (Volkswagens en Audi's)

En nog steeds wordt er elke dag een trein vol heengebracht
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_64200620
quote:
Voor de zeer snel groeiende voorraad onverkochte nieuwe auto's hebben we nog geen leuke naam.
Voorraadblik.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  zondag 21 december 2008 @ 09:19:13 #11
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64200678
quote:
Op zondag 21 december 2008 07:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Deze ook, (Maassluis) ?

Toelichting.
Car terminal Rotterdam port
Staan daar auto's te wachten in terminale toestand?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64201007
quote:
Op zondag 21 december 2008 08:02 schreef Drugshond het volgende:
Hier moet je als autodief toch natte dromen van krijgen.
Er zitten wel wat gaten in de geparkeerde rijen met auto's. Lijkt me sterk dat die verkocht zijn
  zondag 21 december 2008 @ 10:15:21 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64201091
Iemand foto's van Dearborn of Detroit?
Actualiteit van Google Maps is natuurlijk wel een probleempje.

ff off-topic:
Sinds een paar maanden staat er bij mij bij Google Maps altijd "wordt geladen" bovenaan, maar laden van de kaart, ho maar. Heb de instellingen aangepast zoals door Maps aanbevolen, maar werkt gewoon retetraag, op 2 computers hiero. Ben ik de enige? Ik vond het altijd zo'n mooie/handige site.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 21 december 2008 @ 10:22:42 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64201176
quote:
Op zondag 21 december 2008 08:02 schreef Drugshond het volgende:
Hier moet je als autodief toch natte dromen van krijgen.
Dat is maar de vraag.
Die autodief kan z'n auto's ook aan niemand kwijt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_64201180
Ik denk dat je gewoon eens je browser moet opschonen; cookies wegtiefen e.d.
  zondag 21 december 2008 @ 11:28:30 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64202169
Ik kan mij herinneren dat er bij Rover ook nogal geheimzinnig werd gedaan over voorraden opgesteld op vliegvelden. Tot er een luchtfoto in de krant stond/op TV kwam. Google levert ook niet direct enorme hoeveelheden recente foto's op met ongewilde auto's op volle grasvelden/vliegvelden.

@indahnesia.
Cookies had ik al eerder geprobeerd, op advies van google site. Nu ,maar weer eens gedaan, maar geen enkele verandering/verbetering. All die googletips heb ik volgens mij doorgevoerd, geen resultaat. Op andere site's merk ik niets, maar Google Maps wil sinds een paar maanden niet meer (vlot) werken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64202357
valt toch nog mee?

je zou de parkings van volvo hier in gent eens moeten zien... Daar staan makkelijk 10.000 volvo's bij elkaar gezet. (bij honda valt het veel meer mee, daar zijn de hoeveelheden niet groter of anders, maar volvo raakt ze duidelijk moeilijk kwijt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64203468
omg
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64203692
Ik zie vaak van die grote treinen vol met nieuwe terreinwagens voorbij rijden in de buurt van Amsterdam.
pi_64205129
Hier in de buurt staan ook een paar duizend Scaniatrucs. Die hadden een grote order uit Rusland die net te laat werd afgeblazen . En doordat die Russen met een ouder model motor toekunnen zijn ze hier in Nederland ook niet verkoopbaar
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_64205242
Ik denk echt niet dat dit zo'n nieuw fenomeen is. Ik denk wel dat de voorraden groter zijn dan normaal, maar een blik op de verkoopcijfers rechtvaardigt niet de gedachte dat deze autobergen nieuw zijn:
quote:
Autoverkoop Nederland 24 procent gedaald
Tot vorige maand leek er nog weinig aan de hand, maar de Nederlandse verkoopcijfers van november zijn dramatisch. Ze liggen 24% lager dan dezelfde maand vorig jaar. Over het hele jaar gerekend staan we nu op -2%.

November is historisch gezien wel een vrij grillige maand. Onder invloed van verkoopacties of nieuwe belastingmaatregelen voor het nieuwe jaar willen de verkopen in deze periode nog wel eens een raar verloop tonen. Maar nu kan het toch niet anders dan dat de financiële crisis de voornaamste oorzaak is.

Deze maand kent dus voornamelijk verliezers. Het best verkopende merk is opnieuw Volkswagen, vooral dankzij de nieuwe Golf, die het bestverkochte model is. Ook Renault weet de schade met een tweede plaats nog redelijk te beperken. Opel maakt de grootste val in de top 6,45 procent minder dan in oktober.
Winnaars zijn weinig te vinden. Seat verkocht wel iets minder auto’s maar wist toch een goede 9e positie te bemachtigen. Nissan, Daihatsu, Mazda en Alfa Romeo scoren wel een plus.

Bij de modellen valt de goede klassering van de Renault Twingo op: een tweede plek voor de compacte Fransman. Ook goede cijfers zijn er voor de Nissan Qashqai (vijfde) en Seat Ibiza (zesde). Verder doet Ford goede zaken met de nieuwe Fiesta (14e). De nieuwe Ka is zelfs de snelste stijger, van plek 99 naar 21.
Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10380

Als je even verder kijkt, zie je dat er van januari t/m november 484.471 auto's zijn verkocht in Nederland. Vorig jaar, over dezelfde periode, waren dat er 493.629. Een verschil van 2 procent, zoals al aangeven.
pi_64205331
Ik wil ze best kopen voor ¤10.
pi_64205553
dit gaat over grootbrittanië (-20%) en mss ook nog een deel dat anders naar ierland (-60%) doorgevoerd wordt... dan kan ik best begrijpen dat er een heleboel blijven staan

In BE stijgt de autoverkoop zelfs
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 13:50:58 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_64206191
quote:
Op zondag 21 december 2008 08:14 schreef dennistd het volgende:
Leusden (Volkswagens en Audi's)

En nog steeds wordt er elke dag een trein vol heengebracht
De Pontrein

Maar goed, zo vreemd is het niet dat de verkoop stagneert.... zeker niet als je slechts 50 % van de aankoopwaarde van je nog geen 2 jaar oude Volvo C30 geboden krijgt als je een nieuwe VW Eos wilt kopen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_64206325
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk echt niet dat dit zo'n nieuw fenomeen is. Ik denk wel dat de voorraden groter zijn dan normaal, maar een blik op de verkoopcijfers rechtvaardigt niet de gedachte dat deze autobergen nieuw zijn:
[..]

Bron: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10380

Als je even verder kijkt, zie je dat er van januari t/m november 484.471 auto's zijn verkocht in Nederland. Vorig jaar, over dezelfde periode, waren dat er 493.629. Een verschil van 2 procent, zoals al aangeven.
Het is ook pas begonnen in okt / nov van dit jaar (-21% in nov in NL). Pas toen is de kredietcrises doorgedrongen bij de gewone man. Dat zie je ook aan de verkoop van Opel

Het is heel goed mogelijk dat dit doorzet, want waarom zou je in onzekere tijden eigenlijk een nieuwe auto kopen - zeker als je daar geld voor moet lenen? Doorgaans is de auto die je hebt nog prima in staat nog een jaar (of wat) mee te gaan.
Goud kan je niet bijdrukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')