abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:48:35 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63988970
In deze reeks hebben we het over de Hollowaycase.
We speculeren hier over wat er gebeurd kan zijn, wie het gedaan hebben, wie ermee te maken heeft, waarom etc. Maar in dit topic hebben we het óók over feiten, en nieuwsberichten zijn dus ook van harte welkom. Lees mee en meng je in de discussie, maar laten we het bovenal gezellig houden!

Deel:
01 | 02 |03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |

Andere interessante links:
Shango's raadsel
hollowaycase.com
Scaredmonkeys.net
Arubadirtypolice.blogspot
riehlworldview.com
Scrux.com

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 13-12-2008 17:57:33 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 13 december 2008 @ 17:50:00 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_63989000
Okay, het topic is dus weer open. Voor hoe lang ligt geheel aan jullie zelf. Jullie hoeven niet allemaal als heiligen te posten natuurlijk, maar het gebash naar elkaar toe moet wel een keer ophouden. Als iemand tóch weer erg vervelend begint te doen, dan PM je mij maar of post je het in FB, maar negéér de post hier. En met vervelend bedoel ik niet dat diegene er een andere mening op na houdt

Verder hebben jullie kunnen zien dat we een nieuwe frisse OP hebben, dit maakt het ook wat aantrekkelijker voor anderen om te komen posten. Het zou dus helemaal te gek gaaf geweldig zijn als jullie die meenemen naar het volgende deel
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_63989076
Nieuw onderzoek naar beginfase Holloway-zaak
12 Dec, 2008, 14:18 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — Minister van Justitie Rudy Croes wil het onderste uit de kan over de eerste dagen na de verdwijning van Natalee Holloway in 2005. Volgend jaar komt daar een onafhankelijk onderzoek naar, bevestigde hij vanochtend. “De voorbereidingen zijn nu al aan de gang. Het een en ander is al geschied.”

Croes doelt op de vele reacties die hij heeft gekregen nadat hij vorige week de oude onderzoeksleider en politiecommissaris Jan van der Straten beschuldigde van vriendjespolitiek in de beginfase van het onderzoek naar het verdwenen Amerikaanse meisje. Het Nederlandse Kamerlid Hero Brinkman, van de extreemrechtse partij PVV, noemde Aruba vervolgens in een gesprek met de Amerikaanse nieuwszender FoxNews ‘corrupt as hell’. Ook vele andere media in Amerika stellen de uitlatingen van Croes ter discussie omdat ‘hij er nu pas mee kwam’.

De PVV drong deze week tevergeefs er op aan dat de Nederlandse rijksrecherche de beschuldigingen onderzoekt. De partij stond met dit voorstel alleen in de Tweede Kamer. De Nederlandse staatssecretaris van Koninkrijksrelaties Ank Bijleveld zei gisteren na Kamervragen wel dat minister Croes direct moet laten onderzoeken of zijn beschuldiging klopt dat Van der Straten op Aruba het onderzoek naar de verdwijning hinderde.

Bijleveld gaf aan dat ze Croes niet kan dwingen een onderzoek in te stellen, maar vond het vreemd dat de minister pas zoveel jaar later met de aantijging komt. Daarbij ging Bijleveld ervan uit dat de beschuldiging niet klopt. Nederland is bereid te helpen bij het onderzoek als dat nodig is, aldus Bijleveld.

Minister Croes wil geen bemoeienis van Nederland en heeft het onderzoek ‘beslist niet op haar instructie’ ingesteld. “Ik heb daarvoor ook geen aanwijzing van haar nodig.” Begin december had Croes ook kritiek geleverd op de rol van de Nederlandse regering in de zaak. Volgens hem moest Aruba in 2005 zo goed mogelijk verzwijgen dat Joran een Nederlander is. “Hij moest zoveel mogelijk overkomen als Arubaan. Dat heeft een Nederlandse minister - ik zeg niet wie - persoonlijk verzocht.” Bijleveld heeft geantwoord zich niet te herkennen in de kritiek. Nederland heeft volgens haar op alle mogelijke manieren ondersteuning heeft verleend aan het onderzoek dat onder leiding van justitie op Aruba werd uitgevoerd.
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63989255
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 17:50 schreef Harajuku. het volgende:
Okay, het topic is dus weer open. Voor hoe lang ligt geheel aan jullie zelf. Jullie hoeven niet allemaal als heiligen te posten natuurlijk, maar het gebash naar elkaar toe moet wel een keer ophouden. Als iemand tóch weer erg vervelend begint te doen, dan PM je mij maar of post je het in FB, maar negéér de post hier. En met vervelend bedoel ik niet dat diegene er een andere mening op na houdt

Verder hebben jullie kunnen zien dat we een nieuwe frisse OP hebben, dit maakt het ook wat aantrekkelijker voor anderen om te komen posten. Het zou dus helemaal te gek gaaf geweldig zijn als jullie die meenemen naar het volgende deel
Okidokie, we zullen het ter harte nemen Harajuku
pi_63989552
Welkom terug allemaal.
Pretentieus geneuzel.
pi_63989572
Thanks roooosje
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_63989806
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 18:18 schreef roooosje het volgende:
Welkom terug allemaal.
Ja Roooosje, Thanks

pi_63990229
Duizend maal dank

pi_63990462
Die Joran graaft steeds een dieper gat voor zichzelf
  zaterdag 13 december 2008 @ 19:08:15 #10
207372 bastibro
I`ll get there
pi_63990622
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:02 schreef Deoxybroxyfloxy het volgende:
Die Joran graaft steeds een dieper gat voor zichzelf
Nu houd hij natuurlijk wel erg van gaatjes, maar zo diep . . !?
De vraag is wanneer hij erin valt. Op Aruba zullen de mensen steeds minder blij zijn met de van der Sloots.
Vooral nu blijkt dat Paul wel degelijk, met zn vriendjes, een spelletje heeft gespeeld.
pi_63990651
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:08 schreef bastibro het volgende:

[..]

Nu houd hij natuurlijk wel erg van gaatjes, maar zo diep . . !?
De vraag is wanneer hij erin valt. Op Aruba zullen de mensen steeds minder blij zijn met de van der Sloots.
Vooral nu blijkt dat Paul wel degelijk, met zn vriendjes, een spelletje heeft gespeeld.
HIj is masaal gevlucht uit Thailand omdat ze het daar neit zo nauw hebben met vrouwenhandelaren, hijzelf zegt er niks mee te maken te hebben .

Echt, wat een hansworst is die vent ook.
pi_63990696
Ik vroeg me net af over dat nieuwe onderzoek
Want 3 mensen kunnen dat in gang zetten

1) de PG
2) de minister
3) de hoofd officier van Justitie

Maar nu heeft de minister dat in gang gezet moet dat ook in overleg met de andere 2 ?
Of kunnen ze dat onafhankelijk van elkaar doen ?
En is er al een reactie van Hans Mos ?
pi_63990813

ik verbaas me er een beetje over dat er niemand uit de Nederlandse politiek het voor Aruba op nam nadat Brinkman op FOX Aruba 'corrupt as hell' noemde.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63990986
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:12 schreef johan555 het volgende:
Ik vroeg me net af over dat nieuwe onderzoek
Want 3 mensen kunnen dat in gang zetten

1) de PG
2) de minister
3) de hoofd officier van Justitie

Maar nu heeft de minister dat in gang gezet moet dat ook in overleg met de andere 2 ?
Of kunnen ze dat onafhankelijk van elkaar doen ?
En is er al een reactie van Hans Mos ?
http://www.overheid.aw/index.asp?nmoduleid=4&wgid=6&nbrwsrdtctn=-1&spagetype=6&docid=2000231

hier kan je lezen hoe dat in z'n werk gaat.
de PG heeft een grote rol.

interessant te noemen is dat in 2002 Paul van der Sloot kabinetschef was van PG Croes-Fernandes Pedra.
dit was de PG die in 2005 ruzie kreeg met Officier van Justitie Karin Janssen omdat Janssen te lang zou hebben gewacht met het arresteren van Joran van der Sloot.

een PG heeft een belangrijke rol als het gaat om (onderzoeken naar) belangenverstrengelingen bij Justitie.

deze PG (Croes-Fernandes Pedra) zit na al bijna twee (?) jaar thuis met ziekteverlof, maar in feite heeft ze een conflict over haar pensioen met Minister van Justitie Rudy Croes.
het termijn van de waarnemend PG Pieterz (een Antilliaan) houdt op 23 december dit jaar op.
maar ik hoor signalen dat z'n termijn met 6 maanden verlengd wordt.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_63991048
Tja misschien denken ze er ook zo over
Maar Brinkman schreeuwde dat al eerder , dus is op zich niet nieuw.
Ben ook benieuwd wie nou die minister was
pi_63991216
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:29 schreef johan555 het volgende:
Ben ook benieuwd wie nou die minister was
quote:
Het programma Opsporing Verzocht heeft dinsdag in een reconstructie van de verdwijning van Natalee Holloway op Aruba in 2005 een donkere jongen gebruikt als stand-in voor Joran van der Sloot. De verdachte in de zaak is blank.
quote:
Opsporing Verzocht wordt uitgezonden door de AVRO, maar politie en justitie zijn verantwoordelijk voor de inhoud.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article281563.ece

ik zet in op Remkes. die was op dat moment Minister van Binnenlandse Zaken en korpsbeheerder KLPD.
dat Rudy Croes hem bedoeld. of het ook waar is wat Croes zegt laat ik in het midden.
quote:
Gewoon omdat het ‘Nederlander-vrienden’ waren. Alledrie: Joran, Paul en Jan. Vergeet ook niet dat een Nederlandse minister me in die tijd vroeg om ‘alstublieft’ niet te noemen dat Joran een Nederlander is. Ik zeg niet wie het was, maar mocht het op een bepaald moment nodig zijn om hem te noemen, doe ik dat zeker.
http://www.amigoe.com/artman/publish/artikel_50116.php
pi_63991250
Nou het lijkt me meer iets voor Donner eigenlijk ,dat is een echte stijve hark
pi_63991298
quote:
Vergeet ook niet dat een Nederlandse minister me in die tijd vroeg om ‘alstublieft’ niet te noemen dat Joran een Nederlander is. Ik zeg niet wie het was, maar mocht het op een bepaald moment nodig zijn om hem te noemen, doe ik dat zeker.
Dat riekt naar chantage
pi_63991311
Ja waarom ze dan een donkere jongen nemen dat snap ik ook niet .
Staat die uitzending nog ergens online ?
pi_63991312
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:39 schreef johan555 het volgende:
Nou het lijkt me meer iets voor Donner eigenlijk ,dat is een echte stijve hark
die lijkt me juist Pietje precies, die doet dat zoiets niet.
luister ook hoe Remkes over Croes praat:
quote:
VVD'er Johan Remkes verklaarde tegen de motie te stemmen, omdat hij de Arubaanse minister niet 'als de meest betrouwbare inspiratiebron' beschouwde.
http://download.omroep.nl(...)20081212_44_1kHz.mp3

http://antilliaans.caribi(...)_ANP-vdstraten-croes

ik vermoed dat Remkes ook wel weet dat Rudy Croes het over hem heeft.
pi_63991417
Zou Joran in Thailand in het huis van Remkes gezeten hebben ?
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:50:37 #22
207372 bastibro
I`ll get there
pi_63992842
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:42 schreef johan555 het volgende:

Kzal ns gaan snuffelen voor de originele uitzending
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:53:40 #23
207372 bastibro
I`ll get there
pi_63992904
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:41 schreef Polleeder het volgende:

[..]

Dat riekt naar chantage
Zo van: "mocht ik hierdoor in de problemen komen dan noem ik die naam"
  zondag 14 december 2008 @ 00:24:41 #24
207372 bastibro
I`ll get there
pi_63997898
Hier een filmpje waarin Rudy erkent dat Aruba grote schade heeft van Joran en zijn escapades,
Bovendien geeft Julia Renfro haar interessante interpretatie van de zaak . .
pi_63999051
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 19:42 schreef johan555 het volgende:
ja die is er opsporing verzocht , in een van de eerdere delen van reboud heb ik hem ook wel eens gevaagt , dus johan zoeken , verder verklaarde ze toen dat ze even geen blanke acteur hadden van hetzelfde postuur. natuurlijk. je heb meer donkere figuren van 2 meter dan blanke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')