abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 december 2008 @ 10:48:30 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_63927802
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Vorige topic : Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #69
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 december 2008 @ 10:49:53 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_63927838
Als we dan toch verder gaan over schoonmaken:

Stoomreinigers zijn echt super Schoonmaaksters zijn nog beter!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 december 2008 @ 10:56:21 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63927990
de pest is, als ik wil stofzuigen en/of dweilen moet ik eerst 600 kilo speelgoed opruimen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63928050
Oh, ik moet bij deze iets bekennen... Speelgoed gooi ik achter de kast. Daar ligt een enorme berg. Lekker uit het zicht, maar qua opruimen verdient het niet de schoonheidprijs.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 11 december 2008 @ 10:59:28 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_63928078
Als ik zoiets doe dan smijt ik gewoon alles in de box Maar wij hebben natuurlijk maar 1 kleine rondkruipen, dus dat is minder speelgoed dan met 3 gok ik
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 11:01:10 #6
43556 miss_dynastie
pi_63928114
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:58 schreef Ticootje het volgende:
Oh, ik moet bij deze iets bekennen... Speelgoed gooi ik achter de kast. Daar ligt een enorme berg. Lekker uit het zicht, maar qua opruimen verdient het niet de schoonheidprijs.
achter de kast? Daar heb je gewoon een loze ruimte dan of zo?
pi_63928119
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:59 schreef Troel het volgende:
Als ik zoiets doe dan smijt ik gewoon alles in de box Maar wij hebben natuurlijk maar 1 kleine rondkruipen, dus dat is minder speelgoed dan met 3 gok ik
Ik heb nog wel een puberdochter die werkelijk alles achter haar reet laat liggen. Daarvan pak ik alle spullen en leg of gooi ik ze gewoon op haar kamer. Soms is het zoveel dat ik het allemaal in een doos pleur en de doos op haar kamer zet.
pi_63928132
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja Nu wel, want de kast staat nu een beetje in een rare hoek.
pi_63928162
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

hihi dat dacht ik ook. à la Anne Franks 'Achterhuis'. hop, boekenkast omdraaien en alles erachter vegen. lijkt me ideaal!
pi_63928187
Ik heb een fantastische vent die gek is op koken en die het niet erg vind om te strijken maar laatst zei hij wel dat hij toch liever mannentaken doet in huis, met andere woorden: wordt eens wat meer huisvrouw als je toch thuis bent.
pi_63928240
quote:
Op donderdag 11 december 2008 10:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weet je, normaal zou ik het zo doen. Geen moeite. Maar de kleine is ziek die zit nu bij mijn mam. Ik moest haar vanmorgen naar zoetermeer brengen en was dus pas laat op mn werk, dus ik ben zelf ook pas rond 6en thuis. En dan ga ik kleine Jen mega knuffelen. Manlief moet vanavond zijn ouders helpen met verhuizen, dus het gaat m echt niet worden.

Morgen ben ik wel vrij, maar dan is eerst mijn eigen huisje aan de beurt.
hahaha nou als je je nog een keer verveeld dan moet je maar roepen
pi_63928297
't is verveelt.

en nee, ik verveel me niet hoor!
pi_63928298
Ik ben er heel blij mee met die stoomreiniger
Heb alleen geen idee waar je nieuwe doekjes kopen kan.
Zitten er 2 bij en die kunnen in de wasmachine.
pi_63928308
Faja, mannentaken? Zeker hout hakken enzo

De mijne heeft afgelopen zondag voor de allereerste keer de badkamer schoongemaakt!
Hij heeft er 1 1/2 uur over gedaan, een absoluut record
.... met gevoel voor drama....
pi_63928344
ardenlyn, en mogen er ook schoonmaakmiddelen in 't water reservoir? (voor onze vloer moet er altijd zo'n wax-achtig spul in 't dweilwater, zou zo'n apparaat daar tegen kunnen?).
pi_63928556
Kersjes, er zijn nog wel wat "mannentaken" die moeten gebeuren in huis, zoals de zolder isoleren, afgelopen weekend heeft hij een lekkage verholpen op het dak buiten en zo zijn er nog wel wat andere dingen die moeten worden gedaan (ouderwetse tinnen reclame borden, ben ik echt gek op) ophangen in de gang. Strijken vindt hij gewoon niet erg om te doen maar het is geen hobby. Alleen wanneer hij zich dan niet met het huishouden bezig houdt is hij niet weg te slaan achter de ps3 want dan heeft hij tijd om wat leuks te doen en blijven de "mannentaken" als nog liggen.
pi_63928611
Mannentaak: het repareren van de wasmachine. Dat heeft ML hier gister gedaan. Er bleek een ondefineerbaar stuk wasgoed om de as heen gedraaid.
pi_63928734
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:09 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik ben er heel blij mee met die stoomreiniger
Heb alleen geen idee waar je nieuwe doekjes kopen kan.
Zitten er 2 bij en die kunnen in de wasmachine.
kan je met zo'n ding ook tapijt schoonmaken?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_63928787
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:11 schreef bixister het volgende:
ardenlyn, en mogen er ook schoonmaakmiddelen in 't water reservoir? (voor onze vloer moet er altijd zo'n wax-achtig spul in 't dweilwater, zou zo'n apparaat daar tegen kunnen?).
Sommige doen het wel maar het mag niet.
Ikzelf zou de gok niet wagen. Wie weet wat dat spul doet met het apparaat als het heet word.

simmu: ze zeggen van wel maar heb het 1 keer geprobeerd en het beviel mij niet echt.
Misschien van de week nog eens proberen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2008 11:33:55 ]
pi_63928822
ok, dat maakt de keuze makkelijker.
pi_63928852
De stoom zou schoonmaakmiddelen onnodig maken. Alles wordt gesteriliseerd...
pi_63928885
heb zelf geen waxspul nodig dus doe het zonder schoonmaakmiddel en het werkt super
  donderdag 11 december 2008 @ 11:35:54 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_63928898
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:11 schreef bixister het volgende:
Dat zou ik niet doen

Dan zou ik eerder gewoon een reiniger huren bij Boels ofzo.

Zoiets: http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=27477
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 11 december 2008 @ 11:36:57 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63928930
schoonmaken, pfff... heb nog nooit een vloer van zo dichtbij gezien zo vaak.
anywaaaays lekker vanuit mijn eigen stekkie, even paar uurtjes rust voordat ik verder ga klussen ^^. Huisje begint steeds meer vorm te krijgen, nog bureau in elkaar zetten, en mijn eettafel maken, die had ik gesloopt en dan is beneden klaar. en boven nog op de slaapkamers behang hangen op 2 muren , doet mijn pap van het weekend ^^ en plintjes van laminaat enzo afdekken, en dan de douche een hele grondigw beurt geven en dan is mijn huisje klaar.
Arwen vind het helemaal super in haar grote meisjes bed, en haar kamertje en ik geniet ook van eindelijk mijn privacy terug. en geniet van nog meer dingen, ben kortom een gelukkig mens
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_63928959
TARA heeft gisteren mijn senseo gerepareerd
Daar kwam ineens nog maar een half kopje héle smerige koffie uit per keer!
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 11:43:32 #26
43556 miss_dynastie
pi_63929090
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:21 schreef Faja-Lobi het volgende:
Strijken vindt hij gewoon niet erg om te doen maar het is geen hobby.
Maar ik weet niet of dat nou per se m/v gebonden is, het is mijn hobby ook niet hoor
pi_63929159
onee missdee?
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen

Dan zou ik eerder gewoon een reiniger huren bij Boels ofzo.

Zoiets: http://www.boels.nl/index.aspx?chapterid=1743&contentid=3043&filterid=977&ProductID=27477
't gaat me juist om het terugkerende werk, ipv Boels kan ik dan net zo goed weer een schoonmaakster inhuren.
pi_63930221
quote:
Op donderdag 11 december 2008 11:36 schreef _evenstar_ het volgende:
schoonmaken, pfff... heb nog nooit een vloer van zo dichtbij gezien zo vaak.
anywaaaays lekker vanuit mijn eigen stekkie, even paar uurtjes rust voordat ik verder ga klussen ^^. Huisje begint steeds meer vorm te krijgen, nog bureau in elkaar zetten, en mijn eettafel maken, die had ik gesloopt en dan is beneden klaar. en boven nog op de slaapkamers behang hangen op 2 muren , doet mijn pap van het weekend ^^ en plintjes van laminaat enzo afdekken, en dan de douche een hele grondigw beurt geven en dan is mijn huisje klaar.
Arwen vind het helemaal super in haar grote meisjes bed, en haar kamertje en ik geniet ook van eindelijk mijn privacy terug. en geniet van nog meer dingen, ben kortom een gelukkig mens
Dat klinkt lekker evenstar
pi_63930288
Oh Faja, dat zijn inderdaad dingen die je beter aan mannen kan overlaten. Oeps, weg emancipatie
Maar eigenlijk hebben we het toch maar getroffen met die mannen van ons! Mijn schoonvader heeft van alle 3 zijn kinderen geen een luier verwisseld en het enige aspect van koken dat hij beheerst is aardappels schillen
Ik moet er soms om grinniken als ik bedenk dat zijn zoon, die niet het beste voorbeeld gehad heeft, toch een ware keukenprins kan zijn, stofzuigen supergrondig doet en zijn hand niet omdraait voor een overstroomde poepluier

Evenstar, wat klink je positief! Fijn dat jullie het saampjes goed hebben in het nieuwe huis.
.... met gevoel voor drama....
pi_63930667
Zo'n stoomding, daar heb ik idd al vaker naar zitten kijken op TV.
Mss koop ik hem wel van het Kerstgeld dat ik van mijn schoonouders krijg.
Nu eerst met mijn dweilding aan de slag.
Bix! Dweilen op je knieën???
Maar stofzuigen doe je wél met een apparaat, toch?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63930697
En vergeet ik ontopic:
Evenstar, wat heel erg fijn om dit bericht van je te lezen. Ik hoop dat je tzt, als alles lekker op orde is, ook weer wat vaker kunt komen posten.
pi_63930760
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:44 schreef Moonah het volgende:
Bix! Dweilen op je knieën???
Maar stofzuigen doe je wél met een apparaat, toch?

ja, de rietjes gebruiken we inmiddels weer gewoon voor limonade.

en dat gedweil: sportief he? misschien toch maar es opzoek naar een goed wringende leifheit oid. of wat vinden jullie nou een fijn merk, nu we toch aan 't huishoudbeppen zijn?
pi_63930844
ja evenstar, wat een gedoe zo'n verhuizing he. maar ook fijn dat je nieuwe huis echt jouw stekkie aan 't worden is. succes nog met 't geklus!
pi_63930932
quote:
Op donderdag 11 december 2008 12:47 schreef bixister het volgende:

[..]

ja, de rietjes gebruiken we inmiddels weer gewoon voor limonade.
Slim!
quote:
en dat gedweil: sportief he? misschien toch maar es opzoek naar een goed wringende leifheit oid. of wat vinden jullie nou een fijn merk, nu we toch aan 't huishoudbeppen zijn?
Ik heb diverse systemen geprobeerd. Maar nu gewoon zo'n stok met een klapding (van de Action) en een dweil met twee van die vakjes, die je er overheen schuift. Snaptuhetnog? Nadeel is dat ik hem wel met de hand moet uitwringen, maar dat is nog niet zo erg als op de knieën.
  donderdag 11 december 2008 @ 12:57:08 #35
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63931004
Hmm bix, ik weet neit of je vloer daar tegen kan, maar hebzelf heir beneden het zeil en boven het laminaat , kei goed schoon gekregen met sint Marc, en dan met zo;n dweil systeem wat Moonah benoemde.
en Moonah ja hoor ^^
pi_63931033
Die stoomding op TV is niet diegene die ik heb. Die van mij ziet er anders uit en is ook de helft ong goedkoper.
pi_63931055
oh dat met de hand moeten uitwringen is voor mij genoeg reden om 'm niet steeds opnieuw aan die stok te willen bevestigen. echt zo'n gedoe vind ik dat. dan maar op de knibbels! (da's fries voor knieën).
pi_63931270
Ik zit ook nog wel eens op mn knieen, maar niet om te dweilen.
  donderdag 11 december 2008 @ 13:09:19 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63931311
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:07 schreef Ticootje het volgende:
pi_63931326
Ik doe het ook op de knieën
Misschien toch eens iets aanschaffen daarvoor
pi_63931373
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:07 schreef Ticootje het volgende:
bidden?
pi_63931450
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:09 schreef freecell het volgende:
Ik doe het ook op de knieën
Misschien toch eens iets aanschaffen daarvoor
hihi dan vind ik t niet gek dat je er dik een uur over doet
Ik doe alleen de badkamer vloer meestal op mn knieeen, die is klein genoeg daarvoor whehe
pi_63931553
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:11 schreef freecell het volgende:

[..]

bidden?
Zo zou ik het niet willen noemen
pi_63931561
TARA moest net naar de blokker, gevraagd om even te kijken.
Komt hij terug: bij de blokker hadden ze niks wat zelf kon wringen en in de wasmachine kan.
Volgens mij heeft hij een heel schap gemist en alleen bij de swiffers gekeken oid
pi_63931620
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo zou ik het niet willen noemen
Ik vond het net zo'n mooi idee
pi_63931756
quote:
Op donderdag 11 december 2008 13:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik vond het net zo'n mooi idee
gelukkig is het ook maar een grapje, maar jullie begonnen met op je knieen zitten... Ik kon het niet laten.

Hoelang kan een mens met weinig slaap? Echt serieus Jennifer moet vannacht echt even normaal gaan doen, want dit houden we niet zo lang vol. Goed ze voelt zich niet lekker en ze huilt ook niet om mij te pesten, maar gewoon 3 uur janken/krijsen is ook weer zo wat.

Vandaag is ze bij mijn mam, ik hoop dat het daar wat beter gaat dan de afgelopen dagen.
pi_63932118
whehe ik denk idd dat Tara een rek heeft gemist
  donderdag 11 december 2008 @ 13:46:15 #48
3011 E.T.
pi_63932230
Ik heb deze en de 'kop' kan je ook los kopen (en dus vervangen) en kan ook volgens mij in de wasmachine En je kunt 'm goed uitwringen, zodat je vloer niet meteen een zwembad is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63932336
oostindisch blind zeker!

ah, die ziet er wel handig uit ET.
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 15:21:19 #50
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63934785
evenstar, wat klink je goed!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 11 december 2008 @ 15:32:59 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63935099
*weg*

[ Bericht 19% gewijzigd door _evenstar_ op 11-12-2008 20:38:35 ]
pi_63935298
Als je geen mop hebt die zichzelf kan uitwringen, kun je ook een emmer kopen met zo'n inhang ding zeg maar. Stok met mop in dat ding duwen en danknijp je het op die manier uit. Kost bijna niks, en ik vind het erg handig

Desalniettemin dweil ik zelden Bijna alles waar een sopje voor nodig is in huis doet Micha Maar sowieso wordt er vaker gestofzuigd dan gedweild.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63935356
Die 2e foto is erg onduidelijk, maar ik begrijp dat je veel bent afgevallen? Goed zeg! En klinkt het goed wat je al eerder zei
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_63935373
Zoiets kan ik ook opmaken uit foto 2, maar het is wel heel onduidelijk.
  donderdag 11 december 2008 @ 15:43:49 #55
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63935386
van heeel veel xen en l naar l

en ja combi van foto maken in een raam reflectie met een brakke telefoon camera sorry
pi_63935640
Jeetje, het lijkt hier wel het huishoudtopic. Stoomreinigers e.d. kunnen ook op het bankje he?
Hier graag inhoudelijk over hoe het met jullie gaat m.b.t. het moederschap. Voor de slowchat is er een apart topic.

Evenstar, je klinkt goed. En kennelijk ben je ook weer blijer met je lijf! (Maar van die tweede foto kan ik echt niks maken. )
Hardloper.
IG @webkim
pi_63935651
Ik heb nu een truitje aan maat s.
pi_63935981
Ik vind het toch wel redelijk zichtbaar, de foto of in elk geval t idee
knap trouwens
pi_63936187
Evenstar was je veel aangekomen? Op je trouwfoto vond ik je namelijk echt heel mooi. Heb je nu dat gewicht (terug)?
pi_63936540
zo tering kriebel,
en toen had deze mama een verwijzing longarts (afspraak dinsdag al, kunt u ook morgen?? nou uhm nee), verwijzing dermatoloog, ventolin, nieuwe epipen, andere antihistaminica en een reserve kuur prednison.
ventolin en longarts vooral voor de zekerheid om alles ook eens goed uit te zoeken.

stom allergisch gedoe, iemand een idee waar ik een volledige huidtransplantatie kan krijgen

zo en nu op naar rotterdam, tentamen maken!!
hopen dat het wat wordt, 50 vragen multiple gok!
pi_63936556
P_iglet, het zit je niet mee.
pi_63936628
jeetje p_iglet, dat is niet weinig!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 december 2008 @ 16:36:41 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63936714
Tjee p_iglet... dat is even niet niks zeg...
pi_63936732
ik zie d'r ook echt verschrikkelijk uit nu, als een soort kruising tussen zombie en pandabeer, met grote rode opgezette plekken rond en onder mijn ogen en tussen neus en mond.
Ik zou voor mezelf een blokkie omlopen als ik mezelf nu buiten tegenkwam...

dus het WNF nog een stand-in voor hun logo zoekt
pi_63936752
Evenstar! Wat goed en mooi en fijn!

P_iglet, wat een (boel) ellende. Sterkte ermee...!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  donderdag 11 december 2008 @ 16:40:23 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_63936813
Evenstar, wat fijn!

P_ig, succes en je gaat echt wel voor die 10 hoor!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 11 december 2008 @ 16:56:33 #67
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_63937168
p_iglet, wat een ellende! 'k Hoop dat je je hoofd nog bij je tentamen kunt houden!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_63937623
Piglet, beterschap zeg. en heel veel succes met je tentamen....
pi_63937695
Succes P_iglet!!! zet hem op!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 11 december 2008 @ 17:25:52 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63937928
heel veel succes P_iglet
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 11 december 2008 @ 17:35:03 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63938140
Oh, en ik had het al via de PM gedaan, maar hier toch ook nog maar even, voordat men denkt dat ik haar negeer. Evenstar, ik vind het geweldig dat het zo goed met je gaat, en je ziet er fantastisch uit! Ik zou je nooit herkend hebben als je nu langs zou komen lopen op een OUD meet.
  Jubileum moderator donderdag 11 december 2008 @ 18:53:16 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63940037
Ah piglet dat klinkt echt heel naar. Sterkte en succes met je tentamen!!

Evenstar wat zie je er prachtig uit en je klinkt geweldig!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 december 2008 @ 19:32:16 #73
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63940992
evenstar, wat goed dat je zo afgevallen bent en dat je lekker met je eigen huisje bezig bent!

P_iglet, wat rot die kriebel en reacties van je huid! Succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 11 december 2008 @ 19:34:19 #74
24188 Belana
kloon van belana
pi_63941050
evenstar, wat zie je er goed uit

P_iglet, sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_63941396
Dat zijn veel medicijnen p_iglet, niet zo leuk.

Wat klink je goed evenstar, echt super!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 11 december 2008 @ 20:37:29 #76
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63942562
quote:
Op donderdag 11 december 2008 16:16 schreef Ticootje het volgende:
Evenstar was je veel aangekomen? Op je trouwfoto vond ik je namelijk echt heel mooi. Heb je nu dat gewicht (terug)?
uhm toen we trouwden was ik daarvoor in een korte tijd heel veel afgevallen, ivm overmatig ziek zijn uitdroging etc. daarna dus heeel veel aangekomen, echt heel veel, tot dieptepunt maat 54 en nu dus 44 en dat afvallen is vanaf feb tot nu ^^ geen rare dingen hoor, maar gewoon goed in me vel, lekker ritme etc.

Dank jullie allemaal ik ben ook enorm trots zeker nadat ik zelf die foto's zag van toen en nu,.

P_iglet naar hoor beterschap
pi_63945727
dat is zeker iets om trots op te zijn!
pi_63947769
evenstar, die foto laat wel erg veel aan de verbeelding over. maar fijn dat 't zo goed met je gaat!
pi_63947826
piglet wat ellendig zeg. hopelijk is je tentamen ondanks alles goed verlopen, en verdwijnen je klachten nu snel als sneeuw voor de zon.
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:24:55 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_63953609
quote:
Op donderdag 11 december 2008 20:37 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

uhm toen we trouwden was ik daarvoor in een korte tijd heel veel afgevallen, ivm overmatig ziek zijn uitdroging etc. daarna dus heeel veel aangekomen, echt heel veel, tot dieptepunt maat 54 en nu dus 44 en dat afvallen is vanaf feb tot nu ^^ geen rare dingen hoor, maar gewoon goed in me vel, lekker ritme etc.

Dank jullie allemaal ik ben ook enorm trots zeker nadat ik zelf die foto's zag van toen en nu,.

P_iglet naar hoor beterschap
Ja, dat was niet niks. Zielig alleen dat kamertje in Enschede
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:43:45 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_63954012
Jij was toch langs gekomen
  † In Memoriam † vrijdag 12 december 2008 @ 09:47:03 #82
43556 miss_dynastie
pi_63954088
Hoe is het nu p_ig?
  vrijdag 12 december 2008 @ 09:55:45 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_63954294
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Jij was toch langs gekomen
Ja, anders was je helemaal zielig geweest

Stom he, toen ik in het ziekenhuis lag in het begin van mijn zwangerschap heb ik daar nog vaak aan moeten denken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64013681
p_iglet beterschap, want dit sucks!

Evenstar je bent gewoon goed bezig!

updateje van hier is dat ik 3 weken geleden ineens over moest naar pleisters omdat de pillen niet verteerd werden, dus een week afkicken gehaddat was hel, toen 1 dec geopereerd en tandjes eruit ik kan nu weer brood eten, nog wel zonder korstjes, maar er gaat iig weer wat in In de kop gaat het redelijk goed, soms een domper en dan krijgt evenstar weer smsjes en die zet me dan eer ff met beide benen op de grond de schat! Voor nu vooral bij komen en in het nieuwe jaar gaan we weer naar het hele verhaal van de lever kijken want artsen waren niet blij met ht stoppen van de prednison
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 14 december 2008 @ 20:34:12 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64013718
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:32 schreef Anitra het volgende:
p_iglet beterschap, want dit sucks!

Evenstar je bent gewoon goed bezig!

updateje van hier is dat ik 3 weken geleden ineens over moest naar pleisters omdat de pillen niet verteerd werden, dus een week afkicken gehaddat was hel, toen 1 dec geopereerd en tandjes eruit ik kan nu weer brood eten, nog wel zonder korstjes, maar er gaat iig weer wat in In de kop gaat het redelijk goed, soms een domper en dan krijgt evenstar weer smsjes en die zet me dan eer ff met beide benen op de grond de schat! Voor nu vooral bij komen en in het nieuwe jaar gaan we weer naar het hele verhaal van de lever kijken want artsen waren niet blij met ht stoppen van de prednison
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 14 december 2008 @ 20:38:07 #86
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64013818
je nieuwe tandjes zijn prachtig
  zondag 14 december 2008 @ 21:08:43 #87
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64014762
Anitra dat klinkt allemaal positief. Hopelijk komen de artsen er ook uit.

Evenstar, ziet er goed uit.
  zondag 14 december 2008 @ 21:14:12 #88
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64014972
Anitra, wat een gebed zonder end. Maar ik vind het fijn te lezen dat je zo lijkt te teren op de goeie dingen, fijn!

Mag ik hier nog even uithuilen? Ik zag gisteren een kennis die even ver is als dat ik zou zijn. En die had al een echte buik. Ze heeft ook 2 meiden, dit is nr. 3 dus zo vergelijkbaar. En ik vond het zo moeilijk. Toen ik er vandaag aan dacht was ik er gewoon misselijk van. Zo jaloers. Of zo: wat gemeen. En toen huilde ik maar weer eens heel hard. (Dat was fijn, dat ging eerder niet.)
En toen ik thuiskwam lag er een hele lieve kerstkaart. Met "Een jaar om nooit te vergeten. -persoonlijk verhaaltje- Wij wensen jullie een stralende toekomst. Zo fijn. (Ik moet nu weer huilen) dat mensen het niet vergeten.

En bewaar jullie kussen maar voor andere mensen die het meer kunnen gebruiken hoor. Maar ik moest het even typen. Vooral dat jaloezie-ding. Dat had ik nog niet eerder.
  zondag 14 december 2008 @ 21:43:06 #89
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64015896
Och lieve Lishe, waarom kussen bewaren voor anderen? Ik kus je plat!
Huilen is goed.

Anitra, je klinkt moedig!
  zondag 14 december 2008 @ 21:44:03 #90
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64015943
Marit, hoe gaat het inmiddels met jou??
  zondag 14 december 2008 @ 21:48:05 #91
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64016098
Evenstar, ik heb de foto's gemist, maar je posts klinken iig positief. dat is erg fijn!
P_iglet, wat naar dat het nie beter is geworden. ik hoop wel dat je je tentamen hebt gehaald, je hebt immers hele goede bijles gehad
Anitra, fijn dat eea de goede kant op lijkt te gaan.
Lishe, lijkt me idd ingewikkeld zo'n herkenbare situatie. lekker toch
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 14 december 2008 @ 21:49:09 #92
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64016142
Lishe, niks bewaren, genoeg kussen voor iedereen.
Lijkt me heel moeilijk, zo confronterend en die jaloezie vind ik heel logisch hoor.
Tis en blijft gewoon verdrietig

en Moonah gewoon zomaar
  zondag 14 december 2008 @ 21:51:49 #93
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64016239
quote:
Op zondag 14 december 2008 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
en Moonah gewoon zomaar
Nou, die krijg je mooi eentje terug!
  zondag 14 december 2008 @ 21:58:37 #94
94046 PM-girl
pi_64016471
Och Lishe, wat lijkt me dat naar en moeilijk! Toch een voor jou, omdat ik het me wel (en ook weer niet) kan voorstellen!

En ik doe lekker mee, voor Moonah, omdat ze bijna OUDer wordt
*
  zondag 14 december 2008 @ 22:10:08 #95
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64016875
en vooruit, ook een .
  zondag 14 december 2008 @ 22:46:04 #96
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64017973
Lishe, wat rot Ik kan me voorstellen dat het soms zo voelt. Is het wel jaloezie? Niet ietsje meer het gevoel van 'Ik had graag met je meegezwangerd!' ?

Moonah bijna OUD? Oh!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 14 december 2008 @ 22:46:40 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_64017978
Hier gaat het niet zo lekker Heb erg veel last van mijn lage HB en dat maakt mijn humeur er niet beter op dat je je zo moe voelt.

Gelukkig een weekendje bij mijn ouders kunnen relaxen, mijn mams neemt dan heel veel werk uit mijn handen (waardoor ze volgens mij zelf weer een week last heeft van d'r schouder, maar dat hoor ik haar nooit zeggen).

En ik ben gewoon zo trots op Ruben en mijn papa Dit keer gewoon zonder huilen van Ruben gewoon heerlijk met mijn vader spelen Ik heb genoten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage dinsdag 16 december 2008 @ 21:41:55 #98
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_64070529
Vraagje van Ingrid, wegens vastgelopen pc zelf niet ingelogd:

De stuwing is bijna weg, maar ze krijgt nu wel harde plekken in rechterborst. Wat daarmee te doen? Masseren of niet, of toch maar naar de huisarts?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:43:47 #99
190853 RockabeIIa
pi_64070602
Masseren. En even in het BV topic vragen!
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:44:17 #100
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64070624
Masseren!!! Doet wel wat zeer maar wel doen hoor. Anders heeft ze kans om een borstontsteking te krijgen.
Lekker douchen!
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:45:24 #101
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_64070665
Idd bv topic, ik zou nl zeggen niet masseren vanwege stimuleren. Mij werd indertijd aangeraden om 1 keer goed leeg te kolven, maar ik weet niet of dat alweer achterhaald is.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_64070956
Anitra, fijn dat je toch zo positief blijft!!! Hopelijk vind je binnenkort eindelijk een combinatie die goed werkt voor je lijf!!

Davinia, aan de bijles zal het niet gelegen hebben

Hier is mijn prednison kuur bijna afgelopen, mijn uitslag weer redelijk weggetrokken.
Geen idee hoe mijn tentamen gegaan is, ik wacht wel netjes de uitslag af.
Vandaag naar de longarts geweest, na 2 uur wachten!!! hadden ze eindeljk een longarts voor me opgetrommeld Gelukkig vond die man het zo schandalig dat ik zolang had moeten wachten dat er toen ineens wel vanalles kon. Dus ik ben meteen doorgelicht.
Conclusie: Bronchiale hyperreactiviteit en in ieder geval een allergie voor katten.
Of ik met een boel medicatie wou proberen om het beter te krijgen, nou nee. Ik heb in het dagelijks leven zelden tot nooit last van mijn longen, hooguit heel even benauwd als er iemand met teveel parfum op langsloopt. Dus ga niet beginnen aan 3 soorten medicatie per dag, die ook nog eens troep zijn.
Nu nog bloedtest voor allergieen (de zoveelste), en dan 20 januari zowel naar de dermatoloog als naar de longarts terug.
pi_64071325
Harde plekken goed masseren; om borstontsteking te voorkomen.
En in de gaten houden; en bij twijfel naar de huisarts.
Verder heb ik er zelf weinig ervaring mee; anders dan dat ik ook alles goed los masseer als ik het niet helemaal vertrouw; maar hier is het nog niet op een borstontsteking uitgelopen. En ik heb zelf nog niet met hevige stuwing te maken gehad.

-edit- masseren gaat dus alleen op voor de dames die borstvoeding geven? Dan heb ik niks gezegd; zoals al gezegd; ik heb nog geen ervaring met dergelijke stuwing en aanverwanten.

Lishe; absoluut begrijpbaar! Ik vind dat je je nog heel netjes en dapper houdt!

En sterkte voor een ieder die het nodig heeft/goed kan gebruiken!

Ik had vandaag mijn laatste werkdag van het jaar; en ben met een heel tevreden gevoel naar huis gegaan na een functioneringsgesprekje, kerstpakket en nog een etentje van de week met de afdeling in het vooruitzicht.
En maandag dan heerlijk op vakantie! Maar eerst nog donderdag over een drempel; Amber die voor het eerst bij opa en oma gaat slapen. Dat vind ik wel moeilijk omdat ik zelf nog zo van d'r geniet en zoveel mogelijk tijd met d'r wil doormaken; maar ik denk dat het ook wel even goed is; even alleen op stap; dat etentje; en de nacht weer eens met vriendlief alleen. En opa en oma zaten er al heel lang op te wachten
En als het goed is is vrijdag de laatste dag van de verbouwing binnenshuis; dus dan kan ik weer lekker thuis douchen etc; ohw wat zal ik genieten!

[ Bericht 5% gewijzigd door Llewella op 16-12-2008 22:17:54 ]
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64073528
Bedankt! Ik heb het ondertussen in bv topic gezet. Als het te erg wordt, ga ik wel naar de ha.
pi_64079737
P-iglet, ik heb 3 katten thuis. Dus hou daar dan wel even rekening mee als je naar mij toe wilt komen voor de meet...

Ik kan wat extra stofzuigen enzo, de katten tijdelijk in de slaapkamer houden... Maar het gaat vooral om de schilfers onder de huid, dus ik krijg echt niet alles weg...
pi_64080487
ow joh ik ga altijd overal op bezoek ook bij katten, heb daar echt geen directe last van. Ik was zelf ook verbaasd dat die als enige nu uit de (beperkte) allergietest kwam.
Vooral niet te druk om maken hoor, doe ik ook niet
  woensdag 17 december 2008 @ 10:12:27 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_64080523
Ik heb de uitslag van mijn bloedprikken en mag me waarschijnlijk zo in het ziekenhuis gaan melden voor wat zakken bloed
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 17 december 2008 @ 10:33:19 #108
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64081021
oei P_iglet, weer zo;n test brrr

Troel wat ruk, enig idee hoe het komt?
pi_64081100
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:12 schreef Troel het volgende:
Ik heb de uitslag van mijn bloedprikken en mag me waarschijnlijk zo in het ziekenhuis gaan melden voor wat zakken bloed
Wat was de uitslag, niet best?
  woensdag 17 december 2008 @ 10:39:38 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_64081222
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:33 schreef _evenstar_ het volgende:
oei P_iglet, weer zo;n test brrr

Troel wat ruk, enig idee hoe het komt?
Mijn lichaam neemt het ijzer gewoon niet op en het ijzergehalte in mijn bloed is dus echt schrikbarend laag. De afgelopen tijd met staalpillen de boel omhoog proberen te krikken, maar nu blijkt dat het nog slechter is geworden
Kortom: tijd voor wat extra ijzer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64081281

Eetse.

Nee serieus, voel je je dan niet vreselijk kut?
  woensdag 17 december 2008 @ 10:47:47 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_64081440
quote:
Op woensdag 17 december 2008 10:42 schreef Ticootje het volgende:
[ afbeelding ]

Eetse.

Nee serieus, voel je je dan niet vreselijk kut?
Moe, heel erg moe. En veel duizeligheid. Maar daar loop ik al een behoorlijke tijd mee, dus het went ook wel een beetje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64081588
oi Troel, HB weer omlaag?
  woensdag 17 december 2008 @ 11:00:30 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64081758
komt dat door de operatie?

Hoop echt dat het helpt en het voorlopig gewoon allemaal goed gaat dan
  woensdag 17 december 2008 @ 11:13:27 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_64082120
Ik mag me gaan melden en hoop morgen in de loop van de middag me weer hier te kunnen melden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 december 2008 @ 11:21:41 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64082373
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:13 schreef Troel het volgende:
Ik mag me gaan melden en hoop morgen in de loop van de middag me weer hier te kunnen melden
succes
Today is life -

Dale Carnegie
pi_64082410
Succes Troel... Neem genoeg leesvoer mee.
pi_64082422
Succes Troel!
pi_64082740
succes Troel!

P_iglet, katten? je komt idd overal waar huisdieren zijn en raar dat da nu ineens eruit komt. Hopenlijk weet je snel meer van grotere testen en komt er eens duidelijkheid.
  woensdag 17 december 2008 @ 11:35:43 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64082828
Succes Troel
  woensdag 17 december 2008 @ 11:40:19 #121
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64082975
Succes troel!
Anitra

Tijd voor de kapper ^^
pi_64083024
quote:
Op woensdag 17 december 2008 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
Succes troel!
Anitra

Tijd voor de kapper ^^
Ah, ik ga vanavond verven!!
pi_64083172
Troel succes! Ik weet hoe rot je je kan voelen door te weinig ijzer
Ik ben er gelukkig vanaf en heb alleen nog die B12 prikken
vandaag weer bloed moeten prikken omdat ze de vorige keer op het verkeerde hebben getest!
Hebben ze suiker gedaan dus heb meteen gevraagd of die goed was en die was top

ben zo strontflauw van al die prikken en heb het echt gehad!!
Volgende week weer een B12 prik en dan vragen hoe lang het nog moet.
pi_64084635
Heel veel sukses troel!!!

Hier nog een laag-hb patientje; alleen bij mij was ie met de zwangerschap juist goed. Daarvoor altijd wat laag; maar niet ernstig, maar genoeg om steeds weer aan de staaltabletten te moeten.

Zaterdag naar de kapper; even m'n uitgedunde haarbos laten knippen Ik verhaar nog steeds vrij drastisch
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 17 december 2008 @ 12:35:23 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64084765
Troel, succes!
Hopelijk ben je na deze transfusie weer "goed" voor een tijdje.

Ardenlyn, hopelijk hoef je na die B12 prikken een hele tijd niets meer

Afgelopen dinsdag was ik bij de tandarts en geen gaatjes!!
(Vorig jaar "uitgebreide" behandeling gehad, dus ik lag weer redelijk te rillen, maar niets aan het handje dus.)
Ook meteen foto gemaakt. vond ik wel netjes. dat hij dat eerst uitgebreid aankondigde. wrs dat ik dan bezwaar kon maken als zwanger zou zijn geweest. vond ik wel nadenkend.
volgend jaar gaat eli mee. dan issie ruim 2.

mag ik trouwens even zeggen dat ik helemaal knettergestoord word van "wanneer komt de tweede?"
als de tweede er dan is, krijg je dan ook continu "wanneer komt de derde"?
  woensdag 17 december 2008 @ 12:40:48 #126
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64084918
Nee bij de derde krijg je: Nog één? te horen.
Of in ons geval: nog even een meisje proberen?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_64086021
Konmt er dan geen 2e davinia?
pi_64086359
Oh ja hier ook toen ik zwanger was van nummer 3 'zeker proberen voor een meisje?' Vervelende lui

Succes Troel!
Saartje
pi_64086399
quote:
Op woensdag 17 december 2008 13:26 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ja hier ook toen ik zwanger was van nummer 3 'zeker proberen voor een meisje?' Vervelende lui

Succes Troel!
Het is je anders wel gelukt
  woensdag 17 december 2008 @ 13:38:25 #130
3011 E.T.
pi_64086731
of bij de derde "Nu al?????"
  Jubileum moderator woensdag 17 december 2008 @ 13:40:23 #131
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64086779
Of, terwijl je dolgraag een 3e zou willen maar echtgenoot werkt niet mee, wil de halve wereld wel even laten weten waarom een 3e in ons geval niet verstandig zou zijn. Waar bemoei je je mee?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64086858
Dat ze dat durven Lois!
  Jubileum moderator woensdag 17 december 2008 @ 13:48:40 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64087055
Kijk ik weet ook wel dat het niet verstandig is, heus, die argumenten draagt mijn man ook aan. Zijn beslissing is 2 is genoeg, de kans dat Iris straks tussen 2 autistische kinderen zit is te groot. Dat snap ik, dat respecteer ik, ik zal wel moeten dus blijft het er bij ons bij 2. Neemt niet weg dat ik nog steeds die gevoelens heb, als ik baby's zie, als ik zwangere vrouwen zie, als ik denk aan nog 1 keer, 1 keer zo'n klein mensje in mijn buik.
Als mensen, maakt niet uit wie, dan ongevraagd gaan vertellen dat ze sowieso niet snappen dat wij een 2e hebben "genomen" naast Eva, en dat een 3e natuurlijk niet aan de orde is dan word ik giftig. Ik zou dan bijna willen zeggen "ow maar ik ben zwanger hoor" gewoon om die zelfvoldaanheid van dat gezicht te vegen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64087316
wat belachelijk lois. Laat ze die mening lekker voor zich houden!
  woensdag 17 december 2008 @ 13:56:08 #135
190853 RockabeIIa
pi_64087339
Gats Lois... Inderdaad waar bemoeien ze zich mee. Alsof je wens opeens weg is of er niet mag zijn

Troel, beterschap
pi_64087482
Oh Lois is wat erg! Zulke mensen lijken niet te snappen hoe allesomvattend groot zo`n verlangen naar (nog een) kindje kan zijn.
Voor ons was de keus toen ook niet verstandig maar die heeft gelukkig heel goed uitgepakt. Het had ook heel anders kunnen zijn allemaal, maar dat is dan nog altijd onze keus geweest en niet die van een ander.
Saartje
  woensdag 17 december 2008 @ 16:23:52 #137
190853 RockabeIIa
pi_64092081
quote:
Op woensdag 17 december 2008 14:00 schreef Maneki.Neko het volgende:
<knip>maar dat is dan nog altijd onze keus geweest en niet die van een ander.
Amen. En dat een ander het niet begrijpt is best te begrijpen maar ze hoeven niet te oordelen
pi_64092186
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:23 schreef RockabeIIa het volgende:

Amen. En dat een ander het niet begrijpt is best te begrijpen maar ze hoeven niet te oordelen
hey, wat ben je streng voor die mensen rocka, da's hun keuze dat ze zo kritisch zijn!

geintje. lois wat een belachelijke opmerking.
  woensdag 17 december 2008 @ 16:32:15 #139
190853 RockabeIIa
pi_64092355
Noh bix, ze mogen wel denken wat ze willen maar ze hoeven het niet te ventileren!!! *boos kijkt*
pi_64092664
wat doe jij hier dan! *nog bozere blik terugwerpt*

woensdag 17 december 2008 @ 16:44:48 #141
190853 RockabeIIa
pi_64092701
Ja nou ik ventileer mijn mening op fora! En ik wil Lois een hartje onder de riem steken. Ze heeft gewoon gelijk
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 17 december 2008 @ 18:56:50 #142
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64096166
@Lois: is de kans groot dat jullie nog een autistisch kindje zouden krijgen? Ik weet dat het erfelijk kan zijn, maar ook in de 'vorm' die Eva heeft zeg maar? (ik heb er niet zoveel verstand van )
  Jubileum moderator woensdag 17 december 2008 @ 19:23:10 #143
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64096925
Volgens de geneticus was het puur toeval dat Eva dit heeft, maar geeft het ons wel 10 % meer kans op nog zo'n kindje. Dat is voor mijn man teveel, en ook voor mij. Iris heeft al een beperkte jeugd zo, dat wil je niet nog meer op het spel zetten. Ik vind het ook hoor, nog zo'n kindje zou ik amper trekken geloof ik met alles wat ik nog erbij wil doen (werken, ontspannen etc.). Daarnaast weet ik ook dat we nu een lekker ritme hebben, alles netjes voor elkaar met opvang e.d., en al die andere praktische redenen die er zijn.
Maar toch he, dat gevoel.... dat wil maar niet wijken. Nog 1 keer zo'n hoopje mens, nog 1 keer een kindje in je buik, nog 1 keer borstvoeding... (nog 1 keer bevallen denken we maar niet aan).
Ik denk dat ik dit de rest van mijn vruchtbare jaren blijf houden.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 17 december 2008 @ 20:26:57 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64099241
Lois
  woensdag 17 december 2008 @ 20:29:11 #145
94046 PM-girl
pi_64099322
Ik kan me dat helemaal voorstellen zoals je het schrijft Lois, dat je heel je vruchtbare leven blijft rammelen zo nu en dan! De overgang heet niet voor niets zo denk ik.

Troel! Jeetje! Hoe is het gegaan?

Deze vraag dan: "Goh, Simon is al twee! ZE zullen zeker wel vragen of er al een tweede komt? "

- Ja, of mensen vragen of anderen dat aan me vragen
*
pi_64099800
He get Lois waar mensen zich al niet mee bemoeien zeg

Reinhilde! Hoe voel je je? En hoe was het bij de huisarts? (of was dat morgen )
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 17 december 2008 @ 20:46:08 #147
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64099877
Wat zou het toch handig zijn als je bij 'verstandige' beslissingen je gevoel kunt uitschakelen he Lois!

woensdag 17 december 2008 @ 21:02:49 #148
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64100547
De onbeschoftheid om dat te vragen/zeggen. Verstand en gevoel gaan helaas niet altijd samen voor Lois.
Ik heb me voorgenomen om de eerstvolgende die vraagt waar nr 2 blijft naar zijn/haar eigen sexleven of banksaldo te vragen, dat doe je ook niet, dat is ook privé.
Of mensen die aan mijn ouders vragen wanneer ze voor de 2e keer opa en oma worden en die dan helemaal raar kijken als mijn ouders zeggen dat ze geen enkel idee hebben en dat dat onze zaak is, dan krijgen ze de vraag 'Maar wéét je dat dan niet?' die ben ik ook wel zat inmiddels

Reinhilde hoe is het met je buikwond?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 17 december 2008 @ 22:18:15 #149
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64103253
Troel, hoe is het nu?
Waar bemoeien mensen zich mee he.

Ik ben nu alweer een aantal weken een dag extra aan het werken. Nog 1 dagje erbij en ik zit weer op mijn oude niveau. Helaas ben ik zooooo moe. Ik slaap nu al veel extra maar word steeds moeier wakker. Nog 1 dagje werken en dan kan ik weer wat uitrusten, ik heb namelijk dan kerstvakantie
Lekker douchen!
  woensdag 17 december 2008 @ 22:19:16 #150
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_64103298
Fijn dat je vakantie hebt Sjak! Neem je wel een stapje terug als je zo moe blijft?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 18 december 2008 @ 00:47:15 #151
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64107684
Ach Lois...

Ik werd er vanmiddag ook mee geconfronteerd, een vage kennis met een zoontje dat een paar dagen scheelt met Dean is 6 maanden zwanger van de tweede. Ik kwam haar toevallig tegen in een winkel en het eerste wat ze vraagt is "En zijn jullie er al aan toe om voor de tweede te gaan?!"

Kijk, dat een hele goede vriendin zoiets vraagt vind ik tot daar aan toe, maar ik vind het zo belachelijk, zo vrijpostig ook. En al helemaal om er maar vanuit te gaan dat het blijkbaar gebeurt en dat het vraagstuk alleen maar is "wanneer".

Bij ons is het eigenlijk niet aan de orde dat er een tweede komt omdat mijn partner dat niet wil (en dat snap ik ook gezien zijn situatie) en mocht dat niet spelen dan zou het voor mij fysiek niet goed zijn, en een risico om in een rolstoel te komen zie ik ook niet zo zitten. Daarbij heb ik ook nog de motivatie dat ik mijn leven veel meer op orde zou willen hebben mocht er een tweede kindje komen. Betere baan/financiele situatie en een ander huis.

Ik ben zelf 11 jaar lang enig kind geweest en ik heb het nooit erg gevonden dus dat zie ik ook niet als een bezwaar om het bij een kindje te laten. Alleen het enige wat me soms wel bekruipt is idd de dingen die jij aangeeft; nog een keer zo'n klein melkmonstertje .

En voor later; dan lijkt het me ook super om een heel groot gezin te hebben. Als ik zo ga denken en ze zouden allemaal zo worden als Dean wil ik er wel 6 .

Maar goed, ik mag eigenlijk niet klagen gezien de huidige situatie waarin het relationeel en voor ons als ouders superlekker loopt momenteel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_64110963
Hmm...bij mij was het na de eerste nog niet aan de orde om te roepen 'en wanneer komt de tweede' want die kwam voor onszelf ook nogal onverwacht maar wat je niet verwacht en wat wel gebeurt, is dat mensen dan zeggen: en nu is het zeker wel genoeg he? als je er drie hebt. Wat hebben zij daarmee te maken? Nee, we willen nog steeds wel meer kinderen (mag dat niet?) ...
  donderdag 18 december 2008 @ 09:52:02 #153
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64111296
Lois

Vivi, waarom is er een risico dat je in een rolstoel zou komen bij een evt. volgende zwangerschap?

En idd, het lef van sommige mensen om zomaar aan te nemen dat er een tweede komt...
(De buurvrouw van mijn ouders wist zelfs aan mijn stiefmoeder te vertellen dat ik zwanger was van de tweede. ik weet van niets. mss moet ik haar eens bellen om te vragen wanneer ik uitgerekend ben )

Sjak, wat fijn dat je bijna weer op je oude niveau zit! Pas je wel op dat je nuiet nu het laatste stukje dan te snel gaat? Iig een voor het nu al bereikte niveau
  donderdag 18 december 2008 @ 09:53:05 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64111323
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:52 schreef DaviniaHR het volgende:
Lois

Vivi, waarom is er een risico dat je in een rolstoel zou komen bij een evt. volgende zwangerschap?

En idd, het lef van sommige mensen om zomaar aan te nemen dat er een tweede komt...
(De buurvrouw van mijn ouders wist zelfs aan mijn stiefmoeder te vertellen dat ik zwanger was van de tweede. ik weet van niets. mss moet ik haar eens bellen om te vragen wanneer ik uitgerekend ben )

Sjak, wat fijn dat je bijna weer op je oude niveau zit! Pas je wel op dat je nuiet nu het laatste stukje dan te snel gaat? Iig een voor het nu al bereikte niveau
Mijn bekken stond bijna op breken bij de zwangerschap van Dean en ik heb er nu nog steeds heel veel last van.
pi_64111644
quote:
Op donderdag 18 december 2008 09:36 schreef Suzanna het volgende:
(mag dat niet?) ...
Alles mag natuurlijk.
En eerlijk gezegd snap ik die mensen wel een beetje als ik afga op hetgeen je hier wel eens post...
Maar goed, ik heb daar natuurlijk ook geen donder mee te maken.
  donderdag 18 december 2008 @ 10:24:44 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64112007
Lois genoeg gezegd oor andere, kan me daar alleen bij aansluiten.

Vivi goed te zien dat het lekker loopt zo tussen jou en dean en je lief.
  donderdag 18 december 2008 @ 10:25:33 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64112024
Hey!
Doe eens een foto van je nieuwe haar!
  donderdag 18 december 2008 @ 10:30:13 #158
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64112128

in het echt is t beetje blonder er doorheen, maar flitser doet een beetje vaag
  donderdag 18 december 2008 @ 10:31:09 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64112165
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:25 schreef Brighteyes het volgende:
Hey!
Doe eens een foto van je nieuwe haar!
Oh meid, hou op!! *gayhand smiley*. Ik baal als een stekkert!

Mijn haar was net weer wat gezonder aan het worden en nu is het weer zo droog als een pier. En de kleur is nog niet naar mijn zin dus ik ga er nog een donkerder kleur overheen doen. En dan uiteindelijk weer wat highlights want ik wil weer gewoon blond . Echt zo stom, sinds ik zwanger ben geweest reageert mijn haar heel anders op verf dan dat ik gewend ben (en dat dat TIJDENS een zwangerschap zo is wist ik wel, maar dat het zo blééf?!) . Maar ik zal nog wel een foto maken van het eindproduct.

Dit is allemaal best ontopic toch?
  donderdag 18 december 2008 @ 10:32:10 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64112192
Oh je had het tegen Evenstar! Ik voelde me ook aangesproken iig .
  donderdag 18 december 2008 @ 10:32:17 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64112194
Hihi Viev, ik bedoelde Evenstar, maar dat van jou is ook echt heel balen hoor!
Doe maar iets wat donkerders eroverheen dan!

Evenstar, leuk! Leuke lengte ook!
  donderdag 18 december 2008 @ 10:32:40 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64112208
quote:
Op donderdag 18 december 2008 10:32 schreef Brighteyes het volgende:
Hihi Viev, ik bedoelde Evenstar, maar dat van jou is ook echt heel balen hoor!
Doe maar iets wat donkerders eroverheen dan!

Evenstar, leuk! Leuke lengte ook!
Ik zag het al jah .
  donderdag 18 december 2008 @ 10:34:15 #163
190853 RockabeIIa
pi_64112256
Evenstar, dat ziet er fris en doorgewaaid uit!

Vivi, kusje op je haar
  donderdag 18 december 2008 @ 10:35:14 #164
190853 RockabeIIa
pi_64112276
Mijn haar is stom sinds het kort is! Dus ik laat het weer groeien....
  donderdag 18 december 2008 @ 10:36:40 #165
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_64112309
Ja Evenstar, jij bent behoorlijk gemetamorfoosd in positieve zin .
  donderdag 18 december 2008 @ 10:37:47 #166
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64112335
Vivi, mij hielp door het een keer echt goed kort te doen, maar das denk ik geen optie voor jou
Ik gebruik haarmaskertje gewoon van etos merk, en heb eindelijk haar waar je iets mee kan.

misschien gebruik je dat al.
Hoop iig dat je het snel krijgt zoals je het wilt
  donderdag 18 december 2008 @ 10:51:07 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64112675
MIjn haar zit nu heel tuttig stijf. Ik twijfelde tussen zeggen 'leef je uit' en 'doe maar een stukje eraf'.
Dat leef je uit gaat dus de volgende keer gebeuren. Mss ga ik wel bij kinky langs ofzo.
  Jubileum moderator donderdag 18 december 2008 @ 10:53:43 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64112751
Oe leef je uit is wel heel dapper

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden en begrip. Ik ga mijn rammels gewoon weer begraven onder een grote steen en genieten van mijn 2 gezonde mooie kinderen. Dat is al meer dan de meeste mensen hebben.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64112947
Wauw, evenstar je ziet er echt goed uit!

Ik heb nog steeds geen idee wat ik met mijn haar moet. Het is nu lang, en hangt... Maar ik zou zo graag een hip, leuk kapsel willen. Maar als ik dan naar de kapper ga durf ik niet meer.

Ik heb het nu 1 tintje roder. Ik wil een pony...

[ Bericht 27% gewijzigd door Ticootje op 18-12-2008 11:17:37 ]
  donderdag 18 december 2008 @ 12:23:57 #170
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64115538
je ziet er heul anders uit dan ik dacht ,
en Be dan wle showen he
Om niet teveel het LIF gedeelte te krijgen.

Vandaag mijn laatste keer maatschappelijk werk gehad, en daar zo;n lief compliment gekregen
Dat hij gewoon echt genoot en vrolijk werd als hij zag hoe ik met arwen was. Dat hij dat niet gauw heeft dat hij door zoiets geraakt wordt dat vond ik echt zo lief, das geen veer meer in je reet maar een hele kip
pi_64115689
Een lange pony misschien Ticootje?
Je ziet er idd ook heel anders uit dan ik dacht
pi_64116362
quote:
Op donderdag 18 december 2008 12:23 schreef _evenstar_ het volgende:
je ziet er heul anders uit dan ik dacht ,
en Be dan wle showen he
Om niet teveel het LIF gedeelte te krijgen.

Vandaag mijn laatste keer maatschappelijk werk gehad, en daar zo;n lief compliment gekregen
Dat hij gewoon echt genoot en vrolijk werd als hij zag hoe ik met arwen was. Dat hij dat niet gauw heeft dat hij door zoiets geraakt wordt dat vond ik echt zo lief, das geen veer meer in je reet maar een hele kip
Een hele pauw!

Raar is dat he? Ik zie ook wel eens foto's en dan had ik een heel ander beeld bij die persoon.

Lange pony leek mij inderdaad wel leuk, zeg maar a la duffy. Een beetje schuin enzo.
  † In Memoriam † donderdag 18 december 2008 @ 12:51:01 #173
43556 miss_dynastie
pi_64116460
Niet teveel knippen hoor tico!
  donderdag 18 december 2008 @ 14:08:03 #174
35189 Troel
scherp en bot
pi_64118955
Hoi.

Ik ben thuis

HB is nu 5.9 en de duizeligheid is weg. Wel nauwelijks geslapen vannacht, kreeg last van mijn heupen van die stomme matras en ze moesten elk uur kijken of het infuus wel goed ging.
Nu maar hopen dat het aanslaat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64118978
Fijn dat je er weer bent.
pi_64119318
voor iedereen die het nodig heeft.

WB Troel. Inderdaad hopen dat het zijn werk doet.

Hier alleen een moeie mama. (en bezorgd). Op zich slaapt de stretcher in het ziekenhuis best goed, maar omdat Maud slecht slaapt, slaap ik dus ook niet geweldig. Maar ik ben wel erg blij dat het beter met d'r gaat. Toen ik het vanochtend te horen kreeg dat de AB aansloeg en ze van de kamer af mocht, vond mijn lichaam hoofdpijn een gepaste reactie. Gelukkig had ik het aan zien komen, dus paracetamol ingenomen en nu dus alleen nog maar moe. Maar dat komt zodra ik weer in mijn eigen bedje kan slapen vast ook wel weer goed. Al met al dus een vrolijke mama die niet wachten kan tot ze samen met Maud weer thuis is. Vind het wel erg jammer dat ik de schoolmusical van Fleur ga missen, maar haar papa gaat wel mee. Dat vind ik wel een hele fijne gedachte. Hoop dat er veel foto's gemaakt worden.
pi_64132384
Chacama

Ik kom even binnen vallen. In het kleine babietjes topic had ik al verteld over de wond van de keizersnede. maar ik bedenk me net dat dit topic meer geschikt is!

De wond van mijn keizersnede was eergister al erg pijnlijk weer, en het vocht dat eruit kwam stonk, was ook beetje gelig. Gister naar de huisarts geweest, en idd een abces, wond was een beetje open. Hij adviseerde er sudocreme op te smeren en gaasjes op te doen. Ik had geen koorts, dus geen antibiotica. Maar ik slik nog 6 paracetamol per dag tegen de pijn... toch maar proberen.
Vanavond zag ik dat de gaasjes helemaal verzadigd waren met bloed en troebel vocht, dus even temperatuur opgemeten, 38.1 . Door de paracetamol heen. Toch maar even de HAP gebeld, en ben nu net weer terug. Na 3 kwartier waren de gaasjes alweer verzadigd, dus heb nu wel een antibioticakuur. Blegh, voel me echt niet fijn. Hopen dat de kuur aanslaat!
  donderdag 18 december 2008 @ 21:57:29 #178
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64132420
Sterkte chaca en Reinhilde
Lekker douchen!
pi_64132450
Hè bah Reinhilde
hopelijk slaat de kuur inderdaad goed aan en ben je snel weer beter.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 18 december 2008 @ 21:58:50 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64132467
He wat naar Reinhilde.
Goed dat je de HAP gebeld hebt! Hopelijk slaat de ab snel aan.

pi_64132481
Oei dat klinkt niet fijn Reinhilde. Beterschap!

Chaca, ook sterkte daar.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 18 december 2008 @ 22:12:43 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64132892
Oei reinhilde sterkte en beterschap, doe je rustig aan
  donderdag 18 december 2008 @ 22:15:08 #183
190853 RockabeIIa
pi_64132961
reinhilde, shittie maar wel goed dat je jezelf ook goed in de gaten houdt ipv alleen je kindje
pi_64133151
Sterkte er mee Reinhilde! Hopen dat de kuur snel aanslaat!
pi_64133227
Had vandaag al een 'rust'dagje, weinig bezoek, ga ik morgen en overmorgen ook maar doen. Lekker veel in bed liggen en een beetje opknappen!
pi_64133978
quote:
Op donderdag 11 december 2008 09:54 schreef Moonah het volgende:
Haha! Het lijkt wel het Flyladytopic hier!
Anyway, ik heb net als Lois een kind dat doodsbang is voor de stofzuiger en dus vooral veel veeg en dweil.
Onze zoon van 15 maanden is juist verzot op de stofzuiger. Zit de hele tijd de slang af te pakken en zit dan zijn eigen broekspijp op te zuigen en hij gaat steeds op de stofzuiger zelf hangen zodat de lucht die eruit blaast zijn haren overeind blaast.

Nog een paar maandjes en meneer kan voor ons stofzuigen in huis
pi_64149604
reinhilde sterkte! hopenlijk slaat de kuur snel aan

Ik heb hier een zoon die het liefst dehele dag wil stofzuigen Zelfs op school doet hij het elke dag
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:05:38 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_64149694
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 14:02 schreef Anitra het volgende:
reinhilde sterkte! hopenlijk slaat de kuur snel aan

Ik heb hier een zoon die het liefst dehele dag wil stofzuigen Zelfs op school doet hij het elke dag
Je weet waar we wonen he? Je mag hem wel een dagje komen brengen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:50:17 #189
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64151061
quote:
Op donderdag 18 december 2008 22:40 schreef Darkenrahl het volgende:

[..]

Onze zoon van 15 maanden is juist verzot op de stofzuiger. Zit de hele tijd de slang af te pakken en zit dan zijn eigen broekspijp op te zuigen en hij gaat steeds op de stofzuiger zelf hangen zodat de lucht die eruit blaast zijn haren overeind blaast.

Nog een paar maandjes en meneer kan voor ons stofzuigen in huis
Stofzuigen is hier ook een feest!

.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  vrijdag 19 december 2008 @ 14:52:05 #190
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64151127
Lilah
pi_64151145
Ah Lilah
Wat is dat staartje lief zo uit d'r helm!
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:08:03 #192
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64151586
Reinhilde, goed dat je naar HAP hebt gebeld. En sterkte...

Lilah
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:21:34 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_64151993
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 december 2008 @ 15:28:35 #194
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64152239
Die Lilah!
En Chacama, dikke knuffel voor jullie.

Reinhilde, goed dat je zel goed oplet. Zo naar kan dat zijn, ziek zijn van een ontsteking. Moet j de wond ook zelf schoonhouden? Ik moest 3 keer per dag de douchekop erop. (bij mn navel.) Hopelijk slaat de AB snel aan. Beterschap!
pi_64154515
Reinhilde, dat klinkt echt niet lekker. Balen joh! Nu hopen dat je er snel vanaf bent

Mag ik hier even blij zijn? Na de nare periode na de geboorte van Sara was ik zo bang voor weer een depressie. Maar het gaat echt heel fijn hier . We hebben een super kraamhulp gehad, echt een schat van een mens, mijn hele huis blinkt en glimt
Merel is zo'n lieverd, heeft 2 huiluurtjes op een dag (';s morgens en ;s avonds) en 's nachts slaapt ze gewoon lekker door met 1 voeding. Heerlijk! Echt een heel verschil met Sara, die huilde zo vreselijk veel...
Mijn mannetje is nog thuis, tot na kerst. Sara gaat weer in haar gewone ritme naar het kdv en naar opa en oma, zo hebben we thuis wat rust en heeft Sara haar eigen dingen weer.
Ik ben gewoon heel erg blij, en opgelucht dat het zo goed gaat!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64154778
ik had al een beetje die indruk fuente, hartstikke fijn zeg! heel waardevol zo'n goede start!
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:04:45 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_64154936
Lilah

Reinhilde hoe is het nu met je?

Fuente fijn omdat te lezen, wat is je meisje mooi maar echt goed te lezen dit
pi_64155022
Fijn Fuente! En ook een beetje een opluchting, dat het tóch allemaal lekker gaat.

En balen Reinhilde van de ontsteking, dat lijkt me niet fijn.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64155189
Lilah Hebben ze dat gat bovenaan speciaal gelaten zodat haar staart erdoor kan?

Reinhilde goed dat je aan de bel hebt getrokken, hopelijk slaat de AB snel aan

Fuente wat fijn dat het zo goed met je gaat! Zo heb je straks een hele mooie kraamtijd om op terug te kijken en dat is ook wat waard vind ik

Hier heb ik de laatste weken een hele boel familieproblemen gehad en dat heeft mij heel erg hard geraakt. Het deed me ook beseffen hoe fijn we het in ons eigen warme huisje hebben en hoe anders ik het zelf allemaal (ga) doe(n). Hebben jullie niets aan om te horen maar ik wilde het toch ff kwijt
Saartje
pi_64155410
Fuente wat fijn!

En Maneki: vervelend zeg! Maar wel goed dat je blijkbaar inziet waar het fout gaat en hoe je dat bij jullie kan voorkomen

Ik ben vandaag (met Leander in de wagen) de stad in geweest.
Schoenen gekocht en een broek maat 40 (de broek dan, niet de schoenen)

Fuck

edit: teveel smileys
pi_64155552
Ja echt heel fijn . Ik word ook goed in de gaten gehouden Werkelijk iedereen checkt regelmatig even. Maar dat is wel goed, ook om het er gewoon even over te hebben..

Maneki, familieproblemen zijn nooit fijn.... Het is dan inderdaad wel fijn om te weten dat het in je eigen gezinnetje goed en warm is Sterkte!

Freecell, ik zou een moord doen voor een maat 40
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64155583
maat 40 ik zou iemand er voor omleggen
Saartje
pi_64155586
Wat fijn Fuente!
Je klinkt ook erg goed!

Maneki, familieproblemen zijn rondom kut (zit d'r zelf ook in, nu gelukkig ff rust)
Des te meer reden voor mij om dingen inderdaad anders te doen

Ook hier de moord wel voor maat 40
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:39:13 #204
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64155805
Nou, ik weet wel een afval-methode, maar die is totaal niet verantwoord Heeft iets te doen met zorgen en ziekenhuiseten....maat 40 valt van mijn derriere

Maar Fuente wat heerlijk om te lezen..dat zijn nog een fijne berichten om te mogen lezen...

En voor Maneki en mrien een familie-problemen zijn inderdaad K...
pi_64155892
Ik voel me nu helemaal een muts met mijn geklaag over maat 40
Maar ik was vlak voor mijn zwangerschap zo lekker afgevallen (van maat 46 naar maat 38, soms 36) En dan is 40 gewoon irritant.

Wie herkent trouwens de neiging om achter de kinderwagen met je kont naar achteren te gaan lopen? Als ik niet oplet ben ik echt zo'n waggelende moeke achter de wagen
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:48:36 #206
24188 Belana
kloon van belana
pi_64156026
Fuente wat vind ik DAT fijn om te lezen zeg!!
stormy waters...
sailin'
pi_64156331
Fuente wat fijn!

Maneki, fijn dat het bij jou thuis wel lekker gaat, en sterkte met de problemen..

Met mij gaat het matig. Ik dacht dat we vandaag geen bezoek zouden krijgen, stonden mijn schoonouders (weer) voor de deur, en een collega van Nixxx met vrouw & baby.

Mn schoonouders kon ik echt niet handelen vandaag, gelukkig was het met de collega & vrouw wel gezellig.
Maar ik ben wel erg moe nu, na 2,5 uur bezoek. Wond doet nog pijn, het is nog steeds viezigheid en bloed dat eruit komt. Bah. Zodra Thomas slaapt ga ik ook even tukken, al is het maar voor een uurtje!

Morgen voel ik me vast veel beter .
pi_64156423
Kan je niet goed met je schoonouders of werd het gewoon even teveel bij elkaar?
En hadden ze niet even gebeld dan? (ouders die niet bellen ok, maar collegae die niet bellen? )

wel balen dat je nog zo'n last van de wond hebt
pi_64156906
Van de collega was ik vergeten.

En mijn schoonouders zijn lieve mensen hoor, maar ook erg druk en vaak hier, niet alle dagen kan ik er tegen. Zoals vandaag.
pi_64157355
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 17:43 schreef freecell het volgende:
Ik voel me nu helemaal een muts met mijn geklaag over maat 40
Maar ik was vlak voor mijn zwangerschap zo lekker afgevallen (van maat 46 naar maat 38, soms 36) En dan is 40 gewoon irritant.

Wie herkent trouwens de neiging om achter de kinderwagen met je kont naar achteren te gaan lopen? Als ik niet oplet ben ik echt zo'n waggelende moeke achter de wagen
De reden waarom ik graag de doek gebruik; ik moet juist goed lopen van de fysio; bekken kantelen.

En maat 40; jeej; dat is al zo'n 15 jaar geleden!
Amber Mae
pi_64157455
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 18:22 schreef Reinhilde het volgende:
Van de collega was ik vergeten.

En mijn schoonouders zijn lieve mensen hoor, maar ook erg druk en vaak hier, niet alle dagen kan ik er tegen. Zoals vandaag.
Klinkt beiden heel bekend
Lekker uitrusten nu dan maar!

Met de doek loop je inderdaad wel mooi rechtop Llewella!
pi_64159118
Thnx allemaal!

Reinhilde, kun je niet afspreken dat ze iets minder komen? Of bellen van tevoren? Hier heb ik ook van die schoonouders Maar inmiddels heb ik ze wel duidelijk kunnen maken dat ze toch echt even moeten bellen. En dat gaat gelukkig goed nu. Goed je grenzen bewaken hoor! Het is allemaal niet niks en je hebt ook nog eens een behoorlijke operatie gehad, gewoon zeggen als iets teveel is
Sara
Merel
Ukje
pi_64159982
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:50:18 #214
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64161149
Fijn, zo positief hier! Fuente, heel erg fijn dat het nu zo goed gaat!
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:51:04 #215
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64161183

Oooh, kraaaaambezoek.... Wat had ik dáár genoeg van zeg.... In het begin had ik soms wel 3 bezoeken op een dag. Ik werd er gestoord van. Toen hebben we ook heel duidelijk grenzen gesteld voor onszelf. Eén bezoekje per dag en zeker twee dagen in de week niets. Wát een opluchting was dat!

Reinhilde, sterkte met je buikwond. Slaat de AB al aan?

Marit.... Marit??? Hoe gaat het met je? De laatste berichten waren niet zo héél positief....

Fuente, wat geweldig voor je dat je je zo goed voelt! het is je van harte gegund!
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:51:14 #216
94046 PM-girl
pi_64161192
Snoopy!

Reinhilde, wat vervelend van die ontsteking! Sterkte ermee!

Troel, je hebt dus een nachtje moeten blijven? Hopelijk gaat het nu ok?
*
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:51:52 #217
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64161214
Oh Lishe, ik lach jou niet uit hoor.
Die waren voor Fokke en Sukke. Maar da snapte wel he vrouwke?
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:52:55 #218
94046 PM-girl
pi_64161254
Fuente, ik las helemaal over jouw goede verhaal heen! Heerlijk!
*
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:54:45 #219
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64161325
PM, waar is je pinguin?
  vrijdag 19 december 2008 @ 20:55:27 #220
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_64161351
Ofcourse!
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:00:26 #221
94046 PM-girl
pi_64161521
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:54 schreef Moonah het volgende:
PM, waar is je pinguin?
Ziet Secret Santa er uit als een pinguin soms?
*
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:06:36 #222
190853 RockabeIIa
pi_64161716
als jij het bent wel?!
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:09:03 #223
94046 PM-girl
pi_64161784
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 21:06 schreef RockabeIIa het volgende:
als jij het bent wel?!
We moeten toch maar eens meeten, mijn huid is wat bleek, maar verder ben ik toch aardig menselijk hoor
*
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:12:21 #224
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64161909
Ja, in november hadden we afgesproken he?
pi_64162059
Wat ontzettend fijn om te lezen dat het zo goed gaat Fuente.

Lekker afbellen of niet laten komen Reinhilde, je moet ook uitrusten. Wij hadden max. 1 keer per dag bezoek, dat was echt fijn. En 's ochtends helemaal geen bezoek, kon ik rustig douchen, dat ging niet zo vlug.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 19 december 2008 @ 21:19:56 #226
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64162173
Wij hielden ook 1 keer per dag aan en ook onze ouders belden even voor ze langskwamen. En als het niet ging zeiden we zonder enig probleem nee. Doen hoor!!!! Rust is erg belangrijk.
Lekker douchen!
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:16:11 #227
190853 RockabeIIa
pi_64164238
PM en Moonah, het komt ooit wel De boys zijn nog niet zo groot!
pi_64164880
ik vind het soms best wel lastig om nee te zeggen. Het is tenslotte ook hun eerste kleinkind.
Gelukkig heeft nixxx net wel bezoek voor morgen afgewimpeld; vrienden van hem wilden met z'n 8-en (!!!) tegelijk komen. Dat is echt-echt-echt te veel.
Ik ben zooooo blij dat we een week weg gaan! Geen bezoek. Alleen mijn ouders, zusje, broertje, nixxx, Thomas en ik. Lekker bijkomen.

Met mn buik gaat het niet zo lekker, het doet eigenlijk meer pijn dan gister .
Thomas ligt nu net te slapen op mijn borst, na 2,5 uur drinken/krampjes/huilen/drniken/krampjes/huilen.
Als hij echt slaapt gaat nixxx weer even naar mn wond kijken en verzorgen, en ga ik plat.
  vrijdag 19 december 2008 @ 22:38:23 #229
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64165037
Wanneer kon je nou terug naar de huisarts? Komt de verloskundige nog een keer bij je langs? Niet te lang mee blijven lopen hoor, die buik.
Lekker douchen!
pi_64166620
Wij hebben ook echt weinig kraambezoek en ik vind het heerlijk. We spreiden het zoveel mogelijk.

Reinhilde, dat klinkt echt niet tof, morgen gewoon weer aan de bel trekken als je het niet vertrouwt he!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 20 december 2008 @ 07:38:47 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64172135
Fuente, wat fijn, wat heel erg fijn dat het zo goed gaat en fijn voelt! Het is je ontzettend gegund en ik ben blij voor je!

Troel, jeetje, best heftig lijkt me, zo'n bloedgedoe! Hoop dat het aanslaat inderdaad.

Moonah, heb ik dingen gemist rondom Suzanna? Ik vind helemaal niet dat ik uit haar beichten op zou kunnen maken dat het beter zou zijn als ze het bij 3 laten. En eerlijk gezegd vind ik dat ook best een vervelend klinkende opmerking. Maar misschien is het logisch en heb ik dingen gemist?

Reinhilde, sterkte met je herstel!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64172619
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 20:51 schreef Moonah het volgende:
Oooh, kraaaaambezoek.... Wat had ik dáár genoeg van zeg.... In het begin had ik soms wel 3 bezoeken op een dag. Ik werd er gestoord van. Toen hebben we ook heel duidelijk grenzen gesteld voor onszelf. Eén bezoekje per dag en zeker twee dagen in de week niets. Wát een opluchting was dat!
Wij hadden toendertijd 1 bezoekje per dag en voor het eerst 8 dagen na de geboorte (ouders en zussen/broers natuurlijk wel gelijk op bezoek) en bezoeken maximaal 60 minuten, ook al moest met van 200 km ver komen. Dus koffie en thee en beschuitjes stonden al klaar als het bezoek kwam en na 60 minuten afkappen.

Iedereen had er begrip voor. Een eerste bezoek liep wat uit wat eindigde in een avond flinke kraamtranen bij mijn vrouw, daarna gelijk dit ingevoerd.

Ouders van ons en zussen/broers mochten trouwens altijd komen, die kwamen ook om de dag wel en dat vonden we fijn. Ze hielpen mee en we hebben er veel steun aan gehad.
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 22:34 schreef Reinhilde het volgende:
Ik ben zooooo blij dat we een week weg gaan! Geen bezoek. Alleen mijn ouders, zusje, broertje, nixxx, Thomas en ik. Lekker bijkomen.
Het is toch eigenlijk vreemd dat je hiervoor een week weg moet gaan uit je eigen huis?
  zaterdag 20 december 2008 @ 09:59:58 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64172721
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 07:38 schreef Sugar het volgende:
En eerlijk gezegd vind ik dat ook best een vervelend klinkende opmerking.
Daar heb je gelijk in. Het was wellicht beter geweest me er niet mee te bemoeien.
  zaterdag 20 december 2008 @ 10:51:21 #234
190853 RockabeIIa
pi_64173214
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 09:59 schreef Moonah het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Het was wellicht beter geweest me er niet mee te bemoeien.
Ik was het eerlijk gezegd voor 100% met je eens, Moonah.
Als iemand hier loud & clear en leesbaar voor de hele wereld uitweidt over hoe en wat binnen haar gezin en dat het allemaal zo druk is, en moeilijk, en dat er geen hulp is, etc. dan vind ik het heel logisch dat mensen zich een mening vormen en deze ook spiegelen aan een post over een eventuele uitbreiding van haar gezin.

Sorry sugar ik bedoel dit ook helemaal niet rot en zeker niet persoonlijk maar je post naar Moonah toe liet mijn vingers echt jeuken.
  zaterdag 20 december 2008 @ 11:07:26 #235
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64173436
Oh, ik heb dat gevoel bij Suzanna gewoon helemaal niet! Dus in dat licht misschien te snappen dat ik het vooral vervelend en veroordelend vond klinken?
Op de vorige bladzijde gaat 't over hoe stom mensen zich bemoeien met zulke gevoelige zaken die alleen het stel zelf aangaan en opeens is het wel geoorloofd je mening te geven dat iemand maar beter niet nog een kind kan nemen. Dat vind ik een beetje krom.

Maar je hoeft geen sorry te zeggen, hoor, want ik geloof best dat ik misschien eenzijdig heb gelezen en jullie indruk dus anders is van Suzanna.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64174540
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 09:45 schreef Darkenrahl het volgende:

Het is toch eigenlijk vreemd dat je hiervoor een week weg moet gaan uit je eigen huis?
Ja. Daar heb je helemaal gelijk in. Bij een tweede ga ik het dan ook echt helemaal anders aanpakken.
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 12:27:46 #237
43556 miss_dynastie
pi_64174734
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:16 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Ja. Daar heb je helemaal gelijk in. Bij een tweede ga ik het dan ook echt helemaal anders aanpakken.
Thomas is pas twee weken, het kan bij de eerste ook al anders he
Snap dat je het moeilijk vindt, misschien moet Nixxx zijn ouders anders maar eens even bellen?
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:01:34 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64175510
Beterschap Reinhilde, het klinkt heel eng die buikwond. Doe rustig aan, he. Niet alleen zonder visite, ook niet 6 miljoen cakejes gaan bakken en alles hoor!!!

Hebben jullie ook weleens zo'n moment waarop je ineens schrikt van het kind dat op de foto staat? Ik heb dat soms ineens zo erg bij Jolie. Vandaag was het met deze mislukte foto. Hoort die slungel echt bij mij? Het is bijna surrealistisch, voor mij dan. Zo'n moment. Dat ik dat ineens zo voel. Of de manier waarop ze ineens boven de tafel uitkomt of boven de heup van iemand anders? Het was toch gister nog, dat er gebukt moest worden om haar uberhaupt te verstaan? Of dat ze ineens zit te tekenen met een liniaal erbij. Waar heeft ze dat dan weer gevonden? En wie heeft het haar geleerd? Het is allemaal goed natuurlijk en harstikke leuk maar allemachtig wat wordt ze ineens snel groot!
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:14:33 #239
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64175776
Heel herkenbaar LB.
Ik heb dat soms ook met mijn eigen gevoel. Moet ik me niet veel "groter"voelen als ik al twee kinderen heb rondlopen. Daar schrik ik soms ook van.
Lekker douchen!
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:19:59 #240
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64175891
Ja. Dat ken ik ook. Heel erg. Met één kind dan maar goed.
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:31:13 #241
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64176166
Het gevoel is hetzelfde LB, echt. Eng is dat dan soms he.
En ik denk dat het alleen maar erger wordt. Straks zijn ze langer dan wij Komen thuis met vriendjes die wij niet kunnen waarderen Gaan drinken / roken of erger Of nog erger, ze weten het straks allemaal beter dan wij

HELP!!!
Lekker douchen!
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:43:32 #242
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_64176432
Ja ja. Hou maar op. Jolie vertelt tegenwoordig ook alles aan iedereen. Al onze 'geheimen' vertelt ze doodleuk aan iedereen. 'Mijn moeder heeft een kerstboom voor mij gekocht want ze wil geen gekleurde boom.' Nou daar sta je dan

Ik heb sowieso nu een beetje een gek gevoel soms, als er kinderen komen van ouders die ik niet echt ken ofzo. Veel zijn toch echt tien jaar ouder ofzo, ik voel me dan onwijs onhandig. Tijdens het maken van afspraken bijvoorbeeld, dan heb ik echt een stom gevoel waarbij ik eigenlijk niet alleen vraag of het kind in kwestie met Jolie kan spelen die dag maar dat ik tegelijk ook vraag of het kind in kwestie wel bij ons thuis mag spelen
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:50:11 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_64176575
ik heb dat gevoel wel als ik moet bellen met de bso ofzo en dan zeg, met de moeder van liam...
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:52:05 #244
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64176608
Of als je de creche binnenkomt en kindjes roepen: Kijk Jetske, jouw moeder is er.
Alhoewel, dat vind ik ook wel hartverwarmend. Dat is toch anders. Grappig eigenlijk, waar zou die grens dan liggen?
Lekker douchen!
pi_64176834
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Thomas is pas twee weken, het kan bij de eerste ook al anders he
Snap dat je het moeilijk vindt, misschien moet Nixxx zijn ouders anders maar eens even bellen?
Dat is ook weer waar... Nu eerst een weekje weg, kunnen we eens goed dingen doorspreken over de periode hierna. Waar ik denk ik het meeste moeite mee heb, is dat visite (ook mijn schoonouders) zo lang blijft hangen. Ik vind het dan moeilijk om na een uur te zeggen; 'zo, het is mooi geweest, tot ziens'.
Laatst ben ik wel, toen mijn schoonouders maar bleven plakken, met Thomas naar de slaapkamer gegaan, om hem te voeden en even te slapen. Bleven ze gewoon nog 2 uur hangen, om te kijken of we weer terug zouden komen.. . Ik lag niet echt ontspannen in bed moet ik zeggen.

En nixxx heeft het al heel vaak gezegd, maar het komt niet door geloof ik.
pi_64177112
Dilemma he Reinhilde. Aan de ene kant zou je het toch eigenlijk zonder problemen moeten kunnen zeggen en aan de andere kant dat gevoel van ze niet willen kwetsen etc.

Maar uiteindelijk toch voor je (jullie) zelf kiezen, hoe moeilijk dat ook is. Was je man er echt duidelijk in of zijn ze niet zo vlug van begrip (of willen ze het niet begrijpen? )
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:17:54 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64178291
Laat maar.
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:19:36 #248
11682 Moonah
Jolie femme
pi_64178335
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:06 schreef Reinhilde het volgende:
Bleven ze gewoon nog 2 uur hangen, om te kijken of we weer terug zouden komen.. .
Haha! Sorry...

En LB, schan-da-lig dat je geen gekleurde boom wil!
Ik herken je gevoel denk ik wel, ik ben nu 'echt' volwassen. Niks meer 'later als ik groot ben'. Nee, dat 'later' is heel erg NU...
  zaterdag 20 december 2008 @ 15:33:54 #249
94046 PM-girl
pi_64178626
Sjak, precíes wat jij zegt! Ik voel me wel volwassen, maar nog niet echt groot en ouder zeg maar.
Overigens vind ik jullie wel allemaal echte moeders hoor, dat heb ik op de meets en foto's wel gezien! Is weer echt zoiets dat je bij iedereen ziet behalve bij jezelf!
*
pi_64179245
Ik had dat toevallig pas. Dat me ineens te binnen schoot "Ik ben nu gewoon van twee (TWEE!) mensen, de moeder. Waarvan de oudste ineens zo groot en zo wijs en zo 'volwassen' lijkt

En ik voel me soms nog zo jong, terwijl ik eigenlijk al een oud wijf ben natuurlijk
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 16:29:07 #251
43556 miss_dynastie
pi_64179872
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:06 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar... Nu eerst een weekje weg, kunnen we eens goed dingen doorspreken over de periode hierna. Waar ik denk ik het meeste moeite mee heb, is dat visite (ook mijn schoonouders) zo lang blijft hangen. Ik vind het dan moeilijk om na een uur te zeggen; 'zo, het is mooi geweest, tot ziens'.
Laatst ben ik wel, toen mijn schoonouders maar bleven plakken, met Thomas naar de slaapkamer gegaan, om hem te voeden en even te slapen. Bleven ze gewoon nog 2 uur hangen, om te kijken of we weer terug zouden komen.. . Ik lag niet echt ontspannen in bed moet ik zeggen.

En nixxx heeft het al heel vaak gezegd, maar het komt niet door geloof ik.
Hmmm, moeilijk is dat he, als mensen het niet door willen hebben. Maar ik zou toch wat harder proberen te zijn. Even bellen en niet te lang blijven zijn echt geen rare eisen voor een jong gezinnetje, hoef je je echt niet schuldig om te voelen (maar ik heb het dan wel weer makkelijk met een man die nu al gewoon tegen visite zegt: ik ga je er nu uit gooien, we spreken gauw weer een keer af ). Voor jezelf opkomen hoor
pi_64181167
Ik denk nog steeds in 'later als ik groot ben' termen. En altijd bang dat ik niet serieus genomen wordt omdat ik pas 28 ben en ook nog eens heul klein, terwijl zulke dingen meer in mijn eigen hoofd zitten. Voor de buitenwacht ben ik wel gewoon 'die vrouw met dat gezin van 3 kinderen'
Saartje
pi_64182745
Dan ben ik niet de enige die zo denkt
Ben ook vaak nog bang niet serieus genomen te worden met m'n 26 jaar
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:51:21 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_64183898
Reinhilde, wat vervelend. En hoe moeilijk het ook is, toch is het goed denk ik als je het zo duidelijk mogelijk zegt. Bijvoorbeeld: "ik heb nu rust nodig, dus jullie moeten gaan. Morgen/overmorgen/dit weekend zijn jullie weer van harte welkom."

Ik vind het soms ook moeilijk om mezelf als moeder te zien. Ik voel me 100% moeder, maar heb tegelijkertijd het idee dat ik nog een meisje ben. Niet de moeders die ik verder overal zie. Ik huil bijvoorbeeld best vaak en ik mijn idee horen moeders (behalve bij hele erge dingen) niet te huilen. Want die zijn groot en sterk. En dat ben ik niet. Als ik in een groep met andere kinderen en moeders ben heb ik ook vaak het idee dat de andere moeders veel beter weten waar ze mee bezig zijn en ze in hun hoofd mij uitlachen, omdat ik het niet goed doe.
Nou ja, een hele lap tekst, conclusie: het ouderschap is wennen. Terwijl ik tegelijkertijd het geweldig vind om moeder te zijn van zo'n heerlijk ventje en straks nog eentje erbij ook. Ik voel me erg bevoorrecht.
pi_64184705
Oh Cattie, dat heb ik ook. Ik moet zeggen dat het minder wordt nu meer mensen in onze omgeving ook kinderen krijgen enzo..Maar bij vreemden denk ik ook altijd dat ze me maar een rare moeder vinden, of niet goed ofzo, terwijl ik verstandelijk gezien best weet dat dat niet waar is..
Sara
Merel
Ukje
pi_64185124
Het is een heel bekend gevoel idd. Na 14 jaar heb ik dat nog steeds en ik dacht dat dat altijd lag aan dat ik Djen best jong kreeg en altijd de jongste moeder was, maar met Djulian heb ik precies hetzelfde en ben ik echt niet de jongste mama meer. Stom he? dat je vaak denkt dat je de enige bent die dat denkt en dan blijkt zoals nu dat er veel meer zijn. Dat doet dan wel weer goed
pi_64185628
Haha dan zit er een hele groep moeders bij elkaar en is iedereen bang om als noob gezien te worden omdat de anderen er zo zelfverzekerd uit zien Een mens zit raar in elkaar
Saartje
pi_64186144
Ik voel me wel zelfverzekerd als moeder (en als mens) dus dat is het punt niet. Ik vind het gewoon zo bijzonder soms om de moeder te zijn van twee mensjes. Gewoon de meest belangrijke persoon in hun leven op dit moment, zeg maar. Heel bijzonder.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:18:00 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64186391
Dat is ook heel bijzonder Igraine.

Ik merk het ook. Aan de ene kant ben ik voor mijn gevoel zo ongeveer nog net 19 (ja heb immers mijn rijbewijs), maar als ik dan naar die meiden kijk of als een nichtje of neefje tante tegen me zeggen dan schrik ik toch weer even de realiteit in. En dat bellen... met mama van... Ja, dat heb ik ook.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:27:37 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_64186680
Ja Maneki, dat is best suf ja!
Igraine, dat heb ik ook, ik vind het zo bijzonder en mooi om moeder te mogen zijn.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:35:15 #261
190853 RockabeIIa
pi_64186933
omg ik word voel me echt oud...
Als ik bel zeg ik nooit 'Met de mama van...'. Ik zeg gewoon mijn naam Soms moeilijk aangezien ik een andere achternaam heb maar de huisarts en ook het KDV zijn inmiddels aardig gewend

Verder heb ik geen last van gedachtes als 'mensen nemen me vast niet serieus'. Dat had ik toen ik onder de 30 was wel trouwens, maar toen was ik nog geen moeder.
pi_64188559
Jullie hebben allemaal gelijk hoor, wat betreft visite en rust. Ik ga het ook echt anders doen als we weer terug zijn.

Ik vind het trouwens ook echt heel gek dat ik nu mama ben. Een echte.
pi_64188743
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
omg ik word voel me echt oud...
Als ik bel zeg ik nooit 'Met de mama van...'. Ik zeg gewoon mijn naam Soms moeilijk aangezien ik een andere achternaam heb maar de huisarts en ook het KDV zijn inmiddels aardig gewend

Verder heb ik geen last van gedachtes als 'mensen nemen me vast niet serieus'. Dat had ik toen ik onder de 30 was wel trouwens, maar toen was ik nog geen moeder.
Ik zeg ook altijd gewoon mijn naam. En ik heb officieel wel dezelfde achternaam als mijn man en kinderen, maar die gebruik ik nooit. Ik hanteer nog steeds overal mijn eigen naam. Erachteraan zeg ik dan meestal wel "de moeder van..." of "ik bel voor mijn dochter....".

En voor mijn 30e was ik ook nog geen moeder inderdaad, maar daarvoor had ik die gedachtes ook niet echt.
pi_64188996
reinhilde, je bent er een hoor! en dat geeft je ook (nog meer) het recht om goed voor je zoon en jezelf op te komen. dus als jij rust nodig hebt: gewoon zeggen! en nixxx moet 't toch ook nog maar iets duidelijker zeggen. beterschap voor je buik, en vast een fijne & rustige week gewenst!

oh herkenbaar meiden, dat gevoel van moedertje spelen, zo af en toe. maar 't is voor 't echie! gek. ook heel mooi inderdaad , maar ook wat eng soms. al die verantwoordelijkheid. pffoeh!
pi_64189061
Ik kan mij ook zo ontzettend onzeker voelen of ik het allemaal wel goed doe. En dat terwijl ik weet dat ik heel goed en nuttig advies kan geven aan andere moeders.
En als ik dan naar dat mooie slimme zelfstandige wijze en grappige meisje kijk dat MIJN kind is dan moet ik toch ergens wel iets goed doen.
Heftig vind ik dat hoor. En dan heb ik er straks nog een om voor te zorgen!
En behalve vrouw van en moeder zijn vind ik mijn leven nog niet 'later als ik groot ben' Mijn huis is geen grote mensen huis en een échte baan wil ik ook nog. Alles op zijn tijd maar het is wel iets wat ik 'mis'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64189195
je doet 't hartstikke goed jelief! ik vind jou juist echt wel zo'n oermoeder eigenlijk.
en ja, nog eentje erbij.... maakt het nog iets echter, vond ik. en soms best wat lastiger. maar ook wel weer erg leuk. en weet je, juist met 2 zie je wel dat ook weer niet alles van jouw gedrag afhangt. kinderen brengen zoveel eigen dingen mee. en vooral als ze sterk verschillen (zoals die van ons dus) relativeert 't je eigen inbreng wel wat, kan heel prettig zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door bixister op 20-12-2008 21:51:41 ]
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:32:54 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_64190863
ik vind moeder zijn het mooiste maar ook het zwaarste in mijn leven tot nu toe.
prachtig die liefde die je voelt en krijgt maar opvoeden valt me soms vies tegen.
wat ik zalig aan dit forum vind is dat ik er van geleerd heb dat ik niet de enige daarin ben, dat relativeert enorm
stormy waters...
sailin'
pi_64200522
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:25 schreef Reinhilde het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor, wat betreft visite en rust. Ik ga het ook echt anders doen als we weer terug zijn.

Ik vind het trouwens ook echt heel gek dat ik nu mama ben. Een echte.
Jammer dat de visite je zelf niet met rust laat. Bij mij werd alles wel goed op afstand gehouden; en mensen zelf ook die zoiets hadden van doe maar rustig aan; eerst weer goed herstellen. Er zijn nu nog mensen die nog op kraamvisite moeten komen (We mogen bellen als de verbouwing over is ).

En van dat mama; dat had ik gister nog; amber onder de arm; verschonen; en dan; jeej; ik ben echt een mama; wie had dat ooit nog gedacht? Ik vind het een hele eer om mama te mogen zijn van zo'n mooi en leuk kindje
Amber Mae
  zondag 21 december 2008 @ 10:10:05 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64201032
Wat leuk al die ervaringen hier - allemaal weer anders.

Ik voel me zelf ook nog een 'broekie' met m'n net 26 jaar. Klinkt wel een 'stuk ouder' dan 25 maar dat is echt in mijn hoofd hoor. Eigenlijk zijn mensen altijd verbaasd als ze horen dat ik nog maar 26 ben - niet dat ik er zo oud uitzie, maar omdat ik al drie kinderen heb. Ze verwachten dan dat ik minstens 30 ben (stom is dat!) ...
Volgens mij zijn het vooral tieners die dat denken maar dat is ook wel logisch.

Ik krijg binnenkort weer een stagiaire - voor degenen die er nog niet vanaf weten - ik doe mee aan 'leergezinnen' - dat betekent dat ik in mijn gezin twee dagen per week een stagiaire krijg, die een opleiding in de zorg doet (niveau 1/2, eerste jaar), MBO, en die alle basic dingen nog moet leren - schoonmaken, hoe ruim je functioneel op, hoe verschoon je een baby, hoe lees je voor, hoe doe je een spelletje met een kind, etc.
Het is leuk om zo'n student te begeleiden en ook wel intensief, ook al neemt diegene ook wel taken over, meestal gebeurt het niet goed (genoeg) en moet je het alsnog zelf doen - daarnaast heb je ook als taak om dingen uit te leggen en dat gaat niet altijd goed als je een student hebt die de Nederlandse taal nog niet ZO goed machtig is.
Een uitdaging dus!
Aangezien ik niet 'werk' (binnenkort wel een bijbaantje als vrijwilliger op de plaatselijke kleine bibliotheek, 1 avond per week of twee weken) vind ik dit wel erg leuk om erbij te doen, zo af en toe. Het is twee keer per jaar 15 weken (als ze een student hebben, tot nu toe hadden ze een tekort aan leergezinnen hoorde ik).

Misschien is het voor iemand anders hier ook iets? PM mij dan maar, dan geef ik het mailadres door van mijn stage-begeleider.
  zondag 21 december 2008 @ 10:12:08 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64201052
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Belana het volgende:
ik vind moeder zijn het mooiste maar ook het zwaarste in mijn leven tot nu toe.
prachtig die liefde die je voelt en krijgt maar opvoeden valt me soms vies tegen.
wat ik zalig aan dit forum vind is dat ik er van geleerd heb dat ik niet de enige daarin ben, dat relativeert enorm
Helemaal mee eens... het opvoeden is echt veeeel moeilijker en intensiever dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden, toen ik nog geen kinderen had (want, consequent zijn was toch het enige dacht ik?)
Nu denk ik: wat was ik nog naief want als ik ergens oppaste waren de kinderen toch bij mij wel lief, waarom niet bij de moeder dan? Dat begreep ik niet. Nu wel, mijn kinderen zijn bij 'vreemden' ook meestal liever...
  zondag 21 december 2008 @ 10:28:24 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64201251
Oh ja Belaan, OUD zorgt er idd voor dat ik kan relativeren wat ik denk. Heerlijke plek om je frustaties blijdschap en vragen kwijt te kunnen. En zoals iemand eens zei, de moderne dorpspomp
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 21 december 2008 @ 10:48:05 #272
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64201537
Herkenbare dingen! Ik blijf me er af en toe ook over verbazen dat ik nu moeder ben en dat ik zoon heb. En straks hebben we er twee, dan is het helemaal een 'echt' gezinnetje (niet dat 1 kind niet echt is ofzow, maar 2 voelt op de een of andere manier echter, weet niet waarom). Heel mooi en engig tegelijk.

Maar dat moeilijke vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Van gtevoren dacht ik bij bepaalde dingen, hoe moet ik dat ooit gaan doen straks? Maar de meeste dingen gaan toch redelijk vanzelf eigenlijk. Het scheelt ook wel dat Noah echt vreselijk makkelijk is Nu denk ik nog steeds bij bepaalde dingen hoe ik het moet doen, maar ik hoop dat ik daar dan ook vanzelf in meegroei ofzow.
©Dumbo
  zondag 21 december 2008 @ 10:53:35 #273
3011 E.T.
pi_64201615
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:10 schreef Suzanna het volgende:
Wat leuk al die erva
Misschien is het voor iemand anders hier ook iets? PM mij dan maar, dan geef ik het mailadres door van mijn stage-begeleider.
Hou wel in aanmerking dat de maximale reistijd voor de student/stagiair een half uur mag zijn. Je zit dus best in een klein kringetje.

En zelf over doen? Ik wijs aan waar het fout is gegaan en dan mogen ze het zelf over doen.. als ik het over ga doen leren ze nog steeds niks.

Wel grappig dat de stage-periodes niet gelijk lopen. Hier is eind november weer een periode van 15 weken begonnen. Deze keer geen stagiair voor mij.. ik woon redelijk ver van de opleiding en er was niemand die binnen dat half uur zat. Als ze dan dichterbij kunnen plaatsen doen ze die eerst.
In april waarschijnlijk weer wel een stagiair
  zondag 21 december 2008 @ 11:01:43 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64201717
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb. Even een kleine uitleg? Of is dat te veel offtopic?

PM mag natuurlijk ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door livelink op 21-12-2008 11:06:50 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 21 december 2008 @ 11:09:21 #275
3011 E.T.
pi_64201845
ik ook niet hoor, livelink

Ik laat die meiden hier gewoon meedraaien in de dagelijkse routine, waarbij ik er voor zorg dat we elke week een ander stukje huis als 'extra' meepakken. Verder moeten ze hier gewoon veel afwassen, stofzuigen, was ophangen/vouwen/wassen, kinderen van- en naar school brengen, eten voorbereiden, kinderen naar bed/uit bed, kinderen helpen met eten etc. En dan elke keer een 'extra' klus als ramen zemen, badkamer goede beurt, bedden verschonen, slaapkamers goede beurt etc.
Het functioneel opruimen is hier gewoon 'de hele dag door opruimen wat er niet in kinderhanden terecht mag komen'
pi_64201888
Ik wil ook zo`m stagiair waar kan ik die aanvragen?
Saartje
pi_64201970
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:01 schreef livelink het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb. Even een kleine uitleg? Of is dat te veel offtopic?

PM mag natuurlijk ook.
Ik stel me er zoiets bij voor: als je iets hebt gedaan (kind verschonen, ontbijten, whatever) dat je dan meteen opruimt. En niet de boel overhoop haalt, alles laat liggen en naar de volgende activiteit overgaat. Dat als de prullebak vol is (dus je wil er iets bijgooien maar moet dat drie keer opnieuw doen omdat het er steeds uit valt) dat het dan tijd is om de zak te verwisselen. De post doornemen, en alles wat weg kan ook meteen wegdoen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 21 december 2008 @ 11:21:37 #278
3011 E.T.
pi_64202033
En als je klaarbent met koffie drinken je kopje weer meenemen naar de keuken enzo

Het is wel schrikbarend hoe weinig basis meiden van 17/18 nog hebben. Zelfs afwassen is voor sommigen al een hele opgave. TV kijken met Saskia vond ze wel leuk
  zondag 21 december 2008 @ 11:26:41 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_64202131
het lijkt mij alleen maar een zorg erbij als ik dat zo hoor
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 december 2008 @ 11:47:09 #280
3011 E.T.
pi_64202601
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:26 schreef Belana het volgende:
het lijkt mij alleen maar een zorg erbij als ik dat zo hoor
Het heft elkaar een beetje op, waarbij het geheel iets doorslaat naar positief voor mij

Een zorg erbij, maar ook een extra paar handen erbij die dingen voor mij makkelijker maken..
  zondag 21 december 2008 @ 11:49:18 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_64202644
ja ok, het is natuurlijk best fijn als iemand even Saskia naar school kan brengen e.d. het scheelt wel veel geren en gevlieg dan
Ik zou er niet zo goed tegen kunnen denk ik, maar ik red me ook wel zo. soms ook wel druk, maar eigenlijk is het best te doen met 2 kinderen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 december 2008 @ 12:52:15 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64204233
Mijn leven is nog láng niet 'als ik later groot ben'.
Het is nu ook echt nog niet zo als ik het wil, ben totaal niet tevreden, en ik weet dat ik nog tijd zat heb, maar vind het toch wel jammer, omdat ik al moeder ben ook. ik wil dan de moeder zijn die ik had willen zijn zegmaar. maar dat gaat helemaal niet. niet teveel over nadenken, het komt ooit wel goed, dat weet ik zeker! ik vind het alleen wel heel jammer dat de eerste jaren met max niet de jaren zijn/waren hoe ik ze had gewild.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 21 december 2008 @ 12:58:17 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64204385
Oh, ik zou dat niet kunnen, een stagiar begeleiden, Nou ja, ik zou het wel kunnen waarschijnlijk, maar het niet willen. Moet je ineens rolmodel zijn en ik doe altijd maar wat... En dat opruimen idd. Misschien moet ik zelf bij iemand gaan stage lopen?
En de meeste ouders zijn ouder dan ik ben,(hihi) en zo ervaar ik het dan ook, asubegrijptwatikbedoel. Moeders zijn mensen die weten wat ze doen en alles onder controle hebben. Dan gevoel heb ik echt bijna nooit. Beetje eindjes aan elkaar knopen, wat rommelen met het huishouden. Maar zo voelde mijn moeder dat waarschijnlijk ook en zo zag ik dat als kind nooit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 21 december 2008 @ 13:06:07 #284
14746 k_i_m
pi_64204556
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Beetje eindjes aan elkaar knopen, wat rommelen met het huishouden. Maar zo voelde mijn moeder dat waarschijnlijk ook en zo zag ik dat als kind nooit.
Dat bedacht ik me laatst ook. Geweldig toch? .
In my life
Why do I smile
  zondag 21 december 2008 @ 13:10:24 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64204716
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me laatst ook. Geweldig toch? .
Ja, dat je in de ogen van je kind tot mythische proporties kan uitgroeien maar dat zelf nooit zo voelt.
Maar dat is voor mij wel het gevoel waar ik me aan afmeet. Wat mijn beeld van een moeder is. Maar gelukkig kom je er op een gegeven moment achter

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 21-12-2008 13:31:04 ]
  zondag 21 december 2008 @ 13:28:19 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_64205337
ow ik weet zeker dat onze moeder dat ook zo hadden ja inmiddels weet ik dat en ook dat jullie het allemaal net zo voelen en dat helpt
stormy waters...
sailin'
pi_64205660
Ik ben inderdaad ook heel blij te lezen dat ik de enige niet ben
En waarschijnlijk voelden onze moeders zich ook zo en in onze ogen was dat dus zeker niet zo
Saartje
  zondag 21 december 2008 @ 14:00:58 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64206601
Oh, wat herkenbeer dit allemaal!

Zo hadden we vorige week een feestje op het KDV, en dus ook een soort toneelstukje, waarbij de grotere groep (2 - 4 jr ) steeds antwoord moest geven op de vragen van de juffen.
nog niet zo lang gelden zat ik daar zelf "JA" en "NEE" terug te krijsen naar de juf, over een jaar zit mijn kind daar!
Onwerkelijk, hoor!

Idd, het besef dat ik voor Eli ben wat mijn moeder voor mij is geweest, is nog steeds best overweldigend
En we zijn bezig met schoolkeuze voor Eli. dat is al zoiets voor "grote mensen". Dat schijn ik dus nu ook te zijn. Het wil er nog niet helemaal in, geloof ik
pi_64214469
Wta leuk om te lezen, al die herkenbare dingen
Ik zie via hyves de laatste tijd dat steeds meer oud-klasgenoten kinderen krijgen. Elke keer is mijn eerste gedachte weer "jeumig, nu al! Wat jong!" tot ik bedenk dat ik er zelf inmiddels twee heb en dat ik met mijn 28 (en zij dus met dezelfde leeftijd) helemaal niet zo abnormaal jong ben
pi_64219717
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:21 schreef E.T. het volgende:
Het is wel schrikbarend hoe weinig basis meiden van 17/18 nog hebben. Zelfs afwassen is voor sommigen al een hele opgave. TV kijken met Saskia vond ze wel leuk
Onze stagiaire wist gelukkig van aanpakken. Het was wel handig en ook gezellig. Al kan je hetzelfde in 25% van de tijd doen als je kindje slaapt en is aan het einde van de stage dag het resultaat hetzelfde, maar het was ook wel gezellig en ze kon goed onze zoon eten geven e.d. en heeft ook 1 keer voor ons gekookt (en dat hebben we maar bij 1 keer gelaten...).

Stagiaire kwam van mbo school (verzorging deed ze) en ze belde ons zelf op omdat ze wist dat we een baby hadden.
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:01 schreef livelink het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb.
Inderdaad na gebruik alles terugzetten en echt voor alles in je huis een vaste plek hebben. Daarnaast een strak schema hanteren zodat je in de middag en avond niet meer hoeft te schoonmaken etc. In de ochtend kan je eenvoudig alles doen als je het maar heel systematisch doet.

[ Bericht 22% gewijzigd door Darkenrahl op 21-12-2008 20:35:32 ]
pi_64221345
kunnen jullie wat meer vertellen over zo'n stage? moet je aan speciale voorwaarden voldoen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64238018
Leuk om te lezen dit.
Ik voel me ook vaak nogal een n))b. Ik dacht van te voren dat ik wel goed voorbereid was en zag tegen bepaalde dingen wel heel erg op (veel kraambezoek, gebroken nachten) en tegen andere helemaal niet, want dat zou ik wel redden.
Het blijkt over het algemeen best wel andersom te zijn De dingen waar ik tegenop zag gingen en gaan prima en er zijn dingen die tegenvallen waar ik nog nóóit over na had gedacht (zoals dat ik 's morgens niet éérst kan douchen voor mijn dag begint).
Maar al met al heb ik regelmatig het gevoel dat ik echt moedertje aan het spelen ben met mijn 24 jaar Het is maar goed dat mijn moeder af en toe roept dat zij er toen al 3 had rondlopen en ook echt aan het moedertje spelen was Dat beurt mij op, haha.
Maarja, ik was de 7e en toen liep het huishouden van mijn moeder echt op rolletjes
  maandag 22 december 2008 @ 10:55:38 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_64238141
Het voordeel van vadertje en moedertje spelen was dat vadertje ook meespeelde.

Hier loopt het momenteel niet zo heel erg lekker ronduit kut. Ik heb dan ook absoluut geen zin in de feestdagen. Wil het liefst gewoon in bed liggen de hele dag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64238215
Troel Ik kreeg al zo het idee na een aantal posts over het wel of vooral niet meespelen van vader Sterkte
  maandag 22 december 2008 @ 10:59:42 #295
14746 k_i_m
pi_64238261
Rot Troel. Ik heb precies hetzelfde, alleen gaat het hier gewoon zijn gangetje en ligt het echt aan mij . Ik zal zó blij zijn als de 24e weer geweest is en de dagen weer langer worden...
In my life
Why do I smile
  maandag 22 december 2008 @ 11:00:10 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_64238273
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:58 schreef owlet het volgende:
Troel Ik kreeg al zo het idee na een aantal posts over het wel of vooral niet meespelen van vader Sterkte
Weet je, ik snap dat best dat sommige dingen voor een man misschien niet te begrijpen zijn. Maar in sommige veel gevallen vraag ik me soms wel eens af of ik wel de ergste autist ben in dit gezin
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64238298
Troel

Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
pi_64238333
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:55 schreef Troel het volgende:
Het voordeel van vadertje en moedertje spelen was dat vadertje ook meespeelde.

Hier loopt het momenteel niet zo heel erg lekker ronduit kut. Ik heb dan ook absoluut geen zin in de feestdagen. Wil het liefst gewoon in bed liggen de hele dag.
Wat balen Troel
Feestdagen ben ik ook nooit zo weg van, maar hey, voor je het weet zijn ze weer voorbij

En vadertje en moedertje? TARA heeft een fulltime studie en werkt ook nog bijna 30 uur per week. Dus die is érg weinig thuis momenteel. Als hij vandaag uit zijn werk komt, is hij een paar dagen vrij Daar ben ik zó aan toe!
pi_64238345
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:59 schreef k_i_m het volgende:
Rot Troel. Ik heb precies hetzelfde, alleen gaat het hier gewoon zijn gangetje en ligt het echt aan mij . Ik zal zó blij zijn als de 24e weer geweest is en de dagen weer langer worden...
Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.
pi_64238377
Troel
Sara
Merel
Ukje
pi_64238395
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:01 schreef Ticootje het volgende:
Troel

Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
Ow, dit ook vooral trouwens!
Ik moet echt uitkijken dat ik TARA geen dingen uit handen pak, omdat hij het niet op mijn manier doet. Zijn manier werkt namelijk vaak ook wel (of niet en dan probeert hij vanzelf iets anders )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')