Hmmm, moeilijk is dat he, als mensen het niet door willen hebben. Maar ik zou toch wat harder proberen te zijn. Even bellen en niet te lang blijven zijn echt geen rare eisen voor een jong gezinnetje, hoef je je echt niet schuldig om te voelen (maar ik heb het dan wel weer makkelijk met een man die nu al gewoon tegen visite zegt: ik ga je er nu uit gooien, we spreken gauw weer een keer afquote:Op zaterdag 20 december 2008 14:06 schreef Reinhilde het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar... Nu eerst een weekje weg, kunnen we eens goed dingen doorspreken over de periode hierna. Waar ik denk ik het meeste moeite mee heb, is dat visite (ook mijn schoonouders) zo lang blijft hangen. Ik vind het dan moeilijk om na een uur te zeggen; 'zo, het is mooi geweest, tot ziens'.
Laatst ben ik wel, toen mijn schoonouders maar bleven plakken, met Thomas naar de slaapkamer gegaan, om hem te voeden en even te slapen. Bleven ze gewoon nog 2 uur hangen, om te kijken of we weer terug zouden komen... Ik lag niet echt ontspannen in bed moet ik zeggen.
En nixxx heeft het al heel vaak gezegd, maar het komt niet door geloof ik.
Ik zeg ook altijd gewoon mijn naam. En ik heb officieel wel dezelfde achternaam als mijn man en kinderen, maar die gebruik ik nooit. Ik hanteer nog steeds overal mijn eigen naam. Erachteraan zeg ik dan meestal wel "de moeder van..." of "ik bel voor mijn dochter....".quote:Op zaterdag 20 december 2008 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
omg ik word voel me echt oud...
Als ik bel zeg ik nooit 'Met de mama van...'. Ik zeg gewoon mijn naamSoms moeilijk aangezien ik een andere achternaam heb maar de huisarts en ook het KDV zijn inmiddels aardig gewend
Verder heb ik geen last van gedachtes als 'mensen nemen me vast niet serieus'. Dat had ik toen ik onder de 30 was wel trouwens, maar toen was ik nog geen moeder.
Jammer dat de visite je zelf niet met rust laat. Bij mij werd alles wel goed op afstand gehouden; en mensen zelf ook die zoiets hadden van doe maar rustig aan; eerst weer goed herstellen. Er zijn nu nog mensen die nog op kraamvisite moeten komenquote:Op zaterdag 20 december 2008 21:25 schreef Reinhilde het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor, wat betreft visite en rust. Ik ga het ook echt anders doen als we weer terug zijn.
Ik vind het trouwens ook echt heel gek dat ik nu mama ben. Een echte.
Helemaal mee eens... het opvoeden is echt veeeel moeilijker en intensiever dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden, toen ik nog geen kinderen had (want, consequent zijn was toch het enige dacht ik?)quote:Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Belana het volgende:
ik vind moeder zijn het mooiste maar ook het zwaarste in mijn leven tot nu toe.
prachtig die liefde die je voelt en krijgtmaar opvoeden valt me soms vies tegen.
wat ik zalig aan dit forum vind is dat ik er van geleerd heb dat ik niet de enige daarin ben, dat relativeert enorm
Hou wel in aanmerking dat de maximale reistijd voor de student/stagiair een half uur mag zijn.quote:Op zondag 21 december 2008 10:10 schreef Suzanna het volgende:
Wat leuk al die erva
Misschien is het voor iemand anders hier ook iets? PM mij dan maar, dan geef ik het mailadres door van mijn stage-begeleider.
Ik stel me er zoiets bij voor: als je iets hebt gedaan (kind verschonen, ontbijten, whatever) dat je dan meteen opruimt. En niet de boel overhoop haalt, alles laat liggen en naar de volgende activiteit overgaat. Dat als de prullebak vol is (dus je wil er iets bijgooien maar moet dat drie keer opnieuw doen omdat het er steeds uit valt) dat het dan tijd is om de zak te verwisselen. De post doornemen, en alles wat weg kan ook meteen wegdoen.quote:Op zondag 21 december 2008 11:01 schreef livelink het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb. Even een kleine uitleg? Of is dat te veel offtopic?
PM mag natuurlijk ook.
Het heft elkaar een beetje op, waarbij het geheel iets doorslaat naar positief voor mijquote:Op zondag 21 december 2008 11:26 schreef Belana het volgende:
het lijkt mij alleen maar een zorg erbij als ik dat zo hoor
Dat bedacht ik me laatst ook. Geweldig toch?quote:Op zondag 21 december 2008 12:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Beetje eindjes aan elkaar knopen, wat rommelen met het huishouden. Maar zo voelde mijn moeder dat waarschijnlijk ook en zo zag ik dat als kind nooit.
Ja, dat je in de ogen van je kind tot mythische proporties kan uitgroeien maar dat zelf nooit zo voelt.quote:Op zondag 21 december 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me laatst ook. Geweldig toch?.
Onze stagiaire wist gelukkig van aanpakken. Het was wel handig en ook gezellig. Al kan je hetzelfde in 25% van de tijd doen als je kindje slaapt en is aan het einde van de stage dag het resultaat hetzelfde, maar het was ook wel gezellig en ze kon goed onze zoon eten geven e.d. en heeft ook 1 keer voor ons gekookt (en dat hebben we maar bij 1 keer gelaten...).quote:Op zondag 21 december 2008 11:21 schreef E.T. het volgende:
Het is wel schrikbarend hoe weinig basis meiden van 17/18 nog hebben.Zelfs afwassen is voor sommigen al een hele opgave. TV kijken met Saskia vond ze wel leuk
Inderdaad na gebruik alles terugzetten en echt voor alles in je huis een vaste plek hebben. Daarnaast een strak schema hanteren zodat je in de middag en avond niet meer hoeft te schoonmaken etc. In de ochtend kan je eenvoudig alles doen als je het maar heel systematisch doet.quote:Op zondag 21 december 2008 11:01 schreef livelink het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb.
Weet je, ik snap dat best dat sommige dingen voor een man misschien niet te begrijpen zijn. Maar in sommige veel gevallen vraag ik me soms wel eens af of ik wel de ergste autist ben in dit gezinquote:Op maandag 22 december 2008 10:58 schreef owlet het volgende:
TroelIk kreeg al zo het idee na een aantal posts over het wel of vooral niet meespelen van vader
Sterkte
Wat balen Troelquote:Op maandag 22 december 2008 10:55 schreef Troel het volgende:
Het voordeel van vadertje en moedertje spelen was dat vadertje ook meespeelde.
Hier loopt het momenteel niet zo heel erg lekker ronduit kut. Ik heb dan ook absoluut geen zin in de feestdagen. Wil het liefst gewoon in bed liggen de hele dag.
Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.quote:Op maandag 22 december 2008 10:59 schreef k_i_m het volgende:
Rot Troel. Ik heb precies hetzelfde, alleen gaat het hier gewoon zijn gangetje en ligt het echt aan mij. Ik zal zó blij zijn als de 24e weer geweest is en de dagen weer langer worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |