abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 20 december 2008 @ 16:29:07 #251
43556 miss_dynastie
pi_64179872
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 14:06 schreef Reinhilde het volgende:

[..]

Dat is ook weer waar... Nu eerst een weekje weg, kunnen we eens goed dingen doorspreken over de periode hierna. Waar ik denk ik het meeste moeite mee heb, is dat visite (ook mijn schoonouders) zo lang blijft hangen. Ik vind het dan moeilijk om na een uur te zeggen; 'zo, het is mooi geweest, tot ziens'.
Laatst ben ik wel, toen mijn schoonouders maar bleven plakken, met Thomas naar de slaapkamer gegaan, om hem te voeden en even te slapen. Bleven ze gewoon nog 2 uur hangen, om te kijken of we weer terug zouden komen.. . Ik lag niet echt ontspannen in bed moet ik zeggen.

En nixxx heeft het al heel vaak gezegd, maar het komt niet door geloof ik.
Hmmm, moeilijk is dat he, als mensen het niet door willen hebben. Maar ik zou toch wat harder proberen te zijn. Even bellen en niet te lang blijven zijn echt geen rare eisen voor een jong gezinnetje, hoef je je echt niet schuldig om te voelen (maar ik heb het dan wel weer makkelijk met een man die nu al gewoon tegen visite zegt: ik ga je er nu uit gooien, we spreken gauw weer een keer af ). Voor jezelf opkomen hoor
pi_64181167
Ik denk nog steeds in 'later als ik groot ben' termen. En altijd bang dat ik niet serieus genomen wordt omdat ik pas 28 ben en ook nog eens heul klein, terwijl zulke dingen meer in mijn eigen hoofd zitten. Voor de buitenwacht ben ik wel gewoon 'die vrouw met dat gezin van 3 kinderen'
Saartje
pi_64182745
Dan ben ik niet de enige die zo denkt
Ben ook vaak nog bang niet serieus genomen te worden met m'n 26 jaar
  zaterdag 20 december 2008 @ 18:51:21 #254
108648 cattie
lieve moeder
pi_64183898
Reinhilde, wat vervelend. En hoe moeilijk het ook is, toch is het goed denk ik als je het zo duidelijk mogelijk zegt. Bijvoorbeeld: "ik heb nu rust nodig, dus jullie moeten gaan. Morgen/overmorgen/dit weekend zijn jullie weer van harte welkom."

Ik vind het soms ook moeilijk om mezelf als moeder te zien. Ik voel me 100% moeder, maar heb tegelijkertijd het idee dat ik nog een meisje ben. Niet de moeders die ik verder overal zie. Ik huil bijvoorbeeld best vaak en ik mijn idee horen moeders (behalve bij hele erge dingen) niet te huilen. Want die zijn groot en sterk. En dat ben ik niet. Als ik in een groep met andere kinderen en moeders ben heb ik ook vaak het idee dat de andere moeders veel beter weten waar ze mee bezig zijn en ze in hun hoofd mij uitlachen, omdat ik het niet goed doe.
Nou ja, een hele lap tekst, conclusie: het ouderschap is wennen. Terwijl ik tegelijkertijd het geweldig vind om moeder te zijn van zo'n heerlijk ventje en straks nog eentje erbij ook. Ik voel me erg bevoorrecht.
pi_64184705
Oh Cattie, dat heb ik ook. Ik moet zeggen dat het minder wordt nu meer mensen in onze omgeving ook kinderen krijgen enzo..Maar bij vreemden denk ik ook altijd dat ze me maar een rare moeder vinden, of niet goed ofzo, terwijl ik verstandelijk gezien best weet dat dat niet waar is..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_64185124
Het is een heel bekend gevoel idd. Na 14 jaar heb ik dat nog steeds en ik dacht dat dat altijd lag aan dat ik Djen best jong kreeg en altijd de jongste moeder was, maar met Djulian heb ik precies hetzelfde en ben ik echt niet de jongste mama meer. Stom he? dat je vaak denkt dat je de enige bent die dat denkt en dan blijkt zoals nu dat er veel meer zijn. Dat doet dan wel weer goed
pi_64185628
Haha dan zit er een hele groep moeders bij elkaar en is iedereen bang om als noob gezien te worden omdat de anderen er zo zelfverzekerd uit zien Een mens zit raar in elkaar
Saartje
pi_64186144
Ik voel me wel zelfverzekerd als moeder (en als mens) dus dat is het punt niet. Ik vind het gewoon zo bijzonder soms om de moeder te zijn van twee mensjes. Gewoon de meest belangrijke persoon in hun leven op dit moment, zeg maar. Heel bijzonder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:18:00 #259
144006 chacama
Ondernemend!
pi_64186391
Dat is ook heel bijzonder Igraine.

Ik merk het ook. Aan de ene kant ben ik voor mijn gevoel zo ongeveer nog net 19 (ja heb immers mijn rijbewijs), maar als ik dan naar die meiden kijk of als een nichtje of neefje tante tegen me zeggen dan schrik ik toch weer even de realiteit in. En dat bellen... met mama van... Ja, dat heb ik ook.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:27:37 #260
108648 cattie
lieve moeder
pi_64186680
Ja Maneki, dat is best suf ja!
Igraine, dat heb ik ook, ik vind het zo bijzonder en mooi om moeder te mogen zijn.
  zaterdag 20 december 2008 @ 20:35:15 #261
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64186933
omg ik word voel me echt oud...
Als ik bel zeg ik nooit 'Met de mama van...'. Ik zeg gewoon mijn naam Soms moeilijk aangezien ik een andere achternaam heb maar de huisarts en ook het KDV zijn inmiddels aardig gewend

Verder heb ik geen last van gedachtes als 'mensen nemen me vast niet serieus'. Dat had ik toen ik onder de 30 was wel trouwens, maar toen was ik nog geen moeder.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64188559
Jullie hebben allemaal gelijk hoor, wat betreft visite en rust. Ik ga het ook echt anders doen als we weer terug zijn.

Ik vind het trouwens ook echt heel gek dat ik nu mama ben. Een echte.
pi_64188743
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 20:35 schreef RockabeIIa het volgende:
omg ik word voel me echt oud...
Als ik bel zeg ik nooit 'Met de mama van...'. Ik zeg gewoon mijn naam Soms moeilijk aangezien ik een andere achternaam heb maar de huisarts en ook het KDV zijn inmiddels aardig gewend

Verder heb ik geen last van gedachtes als 'mensen nemen me vast niet serieus'. Dat had ik toen ik onder de 30 was wel trouwens, maar toen was ik nog geen moeder.
Ik zeg ook altijd gewoon mijn naam. En ik heb officieel wel dezelfde achternaam als mijn man en kinderen, maar die gebruik ik nooit. Ik hanteer nog steeds overal mijn eigen naam. Erachteraan zeg ik dan meestal wel "de moeder van..." of "ik bel voor mijn dochter....".

En voor mijn 30e was ik ook nog geen moeder inderdaad, maar daarvoor had ik die gedachtes ook niet echt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_64188996
reinhilde, je bent er een hoor! en dat geeft je ook (nog meer) het recht om goed voor je zoon en jezelf op te komen. dus als jij rust nodig hebt: gewoon zeggen! en nixxx moet 't toch ook nog maar iets duidelijker zeggen. beterschap voor je buik, en vast een fijne & rustige week gewenst!

oh herkenbaar meiden, dat gevoel van moedertje spelen, zo af en toe. maar 't is voor 't echie! gek. ook heel mooi inderdaad , maar ook wat eng soms. al die verantwoordelijkheid. pffoeh!
pi_64189061
Ik kan mij ook zo ontzettend onzeker voelen of ik het allemaal wel goed doe. En dat terwijl ik weet dat ik heel goed en nuttig advies kan geven aan andere moeders.
En als ik dan naar dat mooie slimme zelfstandige wijze en grappige meisje kijk dat MIJN kind is dan moet ik toch ergens wel iets goed doen.
Heftig vind ik dat hoor. En dan heb ik er straks nog een om voor te zorgen!
En behalve vrouw van en moeder zijn vind ik mijn leven nog niet 'later als ik groot ben' Mijn huis is geen grote mensen huis en een échte baan wil ik ook nog. Alles op zijn tijd maar het is wel iets wat ik 'mis'.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64189195
je doet 't hartstikke goed jelief! ik vind jou juist echt wel zo'n oermoeder eigenlijk.
en ja, nog eentje erbij.... maakt het nog iets echter, vond ik. en soms best wat lastiger. maar ook wel weer erg leuk. en weet je, juist met 2 zie je wel dat ook weer niet alles van jouw gedrag afhangt. kinderen brengen zoveel eigen dingen mee. en vooral als ze sterk verschillen (zoals die van ons dus) relativeert 't je eigen inbreng wel wat, kan heel prettig zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door bixister op 20-12-2008 21:51:41 ]
  zaterdag 20 december 2008 @ 22:32:54 #267
24188 Belana
kloon van belana
pi_64190863
ik vind moeder zijn het mooiste maar ook het zwaarste in mijn leven tot nu toe.
prachtig die liefde die je voelt en krijgt maar opvoeden valt me soms vies tegen.
wat ik zalig aan dit forum vind is dat ik er van geleerd heb dat ik niet de enige daarin ben, dat relativeert enorm
stormy waters...
sailin'
pi_64200522
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 21:25 schreef Reinhilde het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk hoor, wat betreft visite en rust. Ik ga het ook echt anders doen als we weer terug zijn.

Ik vind het trouwens ook echt heel gek dat ik nu mama ben. Een echte.
Jammer dat de visite je zelf niet met rust laat. Bij mij werd alles wel goed op afstand gehouden; en mensen zelf ook die zoiets hadden van doe maar rustig aan; eerst weer goed herstellen. Er zijn nu nog mensen die nog op kraamvisite moeten komen (We mogen bellen als de verbouwing over is ).

En van dat mama; dat had ik gister nog; amber onder de arm; verschonen; en dan; jeej; ik ben echt een mama; wie had dat ooit nog gedacht? Ik vind het een hele eer om mama te mogen zijn van zo'n mooi en leuk kindje
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  zondag 21 december 2008 @ 10:10:05 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64201032
Wat leuk al die ervaringen hier - allemaal weer anders.

Ik voel me zelf ook nog een 'broekie' met m'n net 26 jaar. Klinkt wel een 'stuk ouder' dan 25 maar dat is echt in mijn hoofd hoor. Eigenlijk zijn mensen altijd verbaasd als ze horen dat ik nog maar 26 ben - niet dat ik er zo oud uitzie, maar omdat ik al drie kinderen heb. Ze verwachten dan dat ik minstens 30 ben (stom is dat!) ...
Volgens mij zijn het vooral tieners die dat denken maar dat is ook wel logisch.

Ik krijg binnenkort weer een stagiaire - voor degenen die er nog niet vanaf weten - ik doe mee aan 'leergezinnen' - dat betekent dat ik in mijn gezin twee dagen per week een stagiaire krijg, die een opleiding in de zorg doet (niveau 1/2, eerste jaar), MBO, en die alle basic dingen nog moet leren - schoonmaken, hoe ruim je functioneel op, hoe verschoon je een baby, hoe lees je voor, hoe doe je een spelletje met een kind, etc.
Het is leuk om zo'n student te begeleiden en ook wel intensief, ook al neemt diegene ook wel taken over, meestal gebeurt het niet goed (genoeg) en moet je het alsnog zelf doen - daarnaast heb je ook als taak om dingen uit te leggen en dat gaat niet altijd goed als je een student hebt die de Nederlandse taal nog niet ZO goed machtig is.
Een uitdaging dus!
Aangezien ik niet 'werk' (binnenkort wel een bijbaantje als vrijwilliger op de plaatselijke kleine bibliotheek, 1 avond per week of twee weken) vind ik dit wel erg leuk om erbij te doen, zo af en toe. Het is twee keer per jaar 15 weken (als ze een student hebben, tot nu toe hadden ze een tekort aan leergezinnen hoorde ik).

Misschien is het voor iemand anders hier ook iets? PM mij dan maar, dan geef ik het mailadres door van mijn stage-begeleider.
  zondag 21 december 2008 @ 10:12:08 #270
45621 Suzanna
Mama van...
pi_64201052
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 22:32 schreef Belana het volgende:
ik vind moeder zijn het mooiste maar ook het zwaarste in mijn leven tot nu toe.
prachtig die liefde die je voelt en krijgt maar opvoeden valt me soms vies tegen.
wat ik zalig aan dit forum vind is dat ik er van geleerd heb dat ik niet de enige daarin ben, dat relativeert enorm
Helemaal mee eens... het opvoeden is echt veeeel moeilijker en intensiever dan ik ooit voor mogelijk heb gehouden, toen ik nog geen kinderen had (want, consequent zijn was toch het enige dacht ik?)
Nu denk ik: wat was ik nog naief want als ik ergens oppaste waren de kinderen toch bij mij wel lief, waarom niet bij de moeder dan? Dat begreep ik niet. Nu wel, mijn kinderen zijn bij 'vreemden' ook meestal liever...
  zondag 21 december 2008 @ 10:28:24 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_64201251
Oh ja Belaan, OUD zorgt er idd voor dat ik kan relativeren wat ik denk. Heerlijke plek om je frustaties blijdschap en vragen kwijt te kunnen. En zoals iemand eens zei, de moderne dorpspomp
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 21 december 2008 @ 10:48:05 #272
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_64201537
Herkenbare dingen! Ik blijf me er af en toe ook over verbazen dat ik nu moeder ben en dat ik zoon heb. En straks hebben we er twee, dan is het helemaal een 'echt' gezinnetje (niet dat 1 kind niet echt is ofzow, maar 2 voelt op de een of andere manier echter, weet niet waarom). Heel mooi en engig tegelijk.

Maar dat moeilijke vind ik nog wel meevallen eigenlijk. Van gtevoren dacht ik bij bepaalde dingen, hoe moet ik dat ooit gaan doen straks? Maar de meeste dingen gaan toch redelijk vanzelf eigenlijk. Het scheelt ook wel dat Noah echt vreselijk makkelijk is Nu denk ik nog steeds bij bepaalde dingen hoe ik het moet doen, maar ik hoop dat ik daar dan ook vanzelf in meegroei ofzow.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 21 december 2008 @ 10:53:35 #273
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64201615
quote:
Op zondag 21 december 2008 10:10 schreef Suzanna het volgende:
Wat leuk al die erva
Misschien is het voor iemand anders hier ook iets? PM mij dan maar, dan geef ik het mailadres door van mijn stage-begeleider.
Hou wel in aanmerking dat de maximale reistijd voor de student/stagiair een half uur mag zijn. Je zit dus best in een klein kringetje.

En zelf over doen? Ik wijs aan waar het fout is gegaan en dan mogen ze het zelf over doen.. als ik het over ga doen leren ze nog steeds niks.

Wel grappig dat de stage-periodes niet gelijk lopen. Hier is eind november weer een periode van 15 weken begonnen. Deze keer geen stagiair voor mij.. ik woon redelijk ver van de opleiding en er was niemand die binnen dat half uur zat. Als ze dan dichterbij kunnen plaatsen doen ze die eerst.
In april waarschijnlijk weer wel een stagiair
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 21 december 2008 @ 11:01:43 #274
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_64201717
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb. Even een kleine uitleg? Of is dat te veel offtopic?

PM mag natuurlijk ook.

[ Bericht 9% gewijzigd door livelink op 21-12-2008 11:06:50 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 21 december 2008 @ 11:09:21 #275
3011 E.T.
pi_64201845
ik ook niet hoor, livelink

Ik laat die meiden hier gewoon meedraaien in de dagelijkse routine, waarbij ik er voor zorg dat we elke week een ander stukje huis als 'extra' meepakken. Verder moeten ze hier gewoon veel afwassen, stofzuigen, was ophangen/vouwen/wassen, kinderen van- en naar school brengen, eten voorbereiden, kinderen naar bed/uit bed, kinderen helpen met eten etc. En dan elke keer een 'extra' klus als ramen zemen, badkamer goede beurt, bedden verschonen, slaapkamers goede beurt etc.
Het functioneel opruimen is hier gewoon 'de hele dag door opruimen wat er niet in kinderhanden terecht mag komen'
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64201888
Ik wil ook zo`m stagiair waar kan ik die aanvragen?
Saartje
pi_64201970
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:01 schreef livelink het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb. Even een kleine uitleg? Of is dat te veel offtopic?

PM mag natuurlijk ook.
Ik stel me er zoiets bij voor: als je iets hebt gedaan (kind verschonen, ontbijten, whatever) dat je dan meteen opruimt. En niet de boel overhoop haalt, alles laat liggen en naar de volgende activiteit overgaat. Dat als de prullebak vol is (dus je wil er iets bijgooien maar moet dat drie keer opnieuw doen omdat het er steeds uit valt) dat het dan tijd is om de zak te verwisselen. De post doornemen, en alles wat weg kan ook meteen wegdoen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 21 december 2008 @ 11:21:37 #278
3011 E.T.
pi_64202033
En als je klaarbent met koffie drinken je kopje weer meenemen naar de keuken enzo

Het is wel schrikbarend hoe weinig basis meiden van 17/18 nog hebben. Zelfs afwassen is voor sommigen al een hele opgave. TV kijken met Saskia vond ze wel leuk
  zondag 21 december 2008 @ 11:26:41 #279
24188 Belana
kloon van belana
pi_64202131
het lijkt mij alleen maar een zorg erbij als ik dat zo hoor
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 december 2008 @ 11:47:09 #280
3011 E.T.
pi_64202601
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:26 schreef Belana het volgende:
het lijkt mij alleen maar een zorg erbij als ik dat zo hoor
Het heft elkaar een beetje op, waarbij het geheel iets doorslaat naar positief voor mij

Een zorg erbij, maar ook een extra paar handen erbij die dingen voor mij makkelijker maken..
  zondag 21 december 2008 @ 11:49:18 #281
24188 Belana
kloon van belana
pi_64202644
ja ok, het is natuurlijk best fijn als iemand even Saskia naar school kan brengen e.d. het scheelt wel veel geren en gevlieg dan
Ik zou er niet zo goed tegen kunnen denk ik, maar ik red me ook wel zo. soms ook wel druk, maar eigenlijk is het best te doen met 2 kinderen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 21 december 2008 @ 12:52:15 #282
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64204233
Mijn leven is nog láng niet 'als ik later groot ben'.
Het is nu ook echt nog niet zo als ik het wil, ben totaal niet tevreden, en ik weet dat ik nog tijd zat heb, maar vind het toch wel jammer, omdat ik al moeder ben ook. ik wil dan de moeder zijn die ik had willen zijn zegmaar. maar dat gaat helemaal niet. niet teveel over nadenken, het komt ooit wel goed, dat weet ik zeker! ik vind het alleen wel heel jammer dat de eerste jaren met max niet de jaren zijn/waren hoe ik ze had gewild.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 21 december 2008 @ 12:58:17 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64204385
Oh, ik zou dat niet kunnen, een stagiar begeleiden, Nou ja, ik zou het wel kunnen waarschijnlijk, maar het niet willen. Moet je ineens rolmodel zijn en ik doe altijd maar wat... En dat opruimen idd. Misschien moet ik zelf bij iemand gaan stage lopen?
En de meeste ouders zijn ouder dan ik ben,(hihi) en zo ervaar ik het dan ook, asubegrijptwatikbedoel. Moeders zijn mensen die weten wat ze doen en alles onder controle hebben. Dan gevoel heb ik echt bijna nooit. Beetje eindjes aan elkaar knopen, wat rommelen met het huishouden. Maar zo voelde mijn moeder dat waarschijnlijk ook en zo zag ik dat als kind nooit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 21 december 2008 @ 13:06:07 #284
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64204556
quote:
Op zondag 21 december 2008 12:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Beetje eindjes aan elkaar knopen, wat rommelen met het huishouden. Maar zo voelde mijn moeder dat waarschijnlijk ook en zo zag ik dat als kind nooit.
Dat bedacht ik me laatst ook. Geweldig toch? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 21 december 2008 @ 13:10:24 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_64204716
quote:
Op zondag 21 december 2008 13:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me laatst ook. Geweldig toch? .
Ja, dat je in de ogen van je kind tot mythische proporties kan uitgroeien maar dat zelf nooit zo voelt.
Maar dat is voor mij wel het gevoel waar ik me aan afmeet. Wat mijn beeld van een moeder is. Maar gelukkig kom je er op een gegeven moment achter

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 21-12-2008 13:31:04 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 21 december 2008 @ 13:28:19 #286
24188 Belana
kloon van belana
pi_64205337
ow ik weet zeker dat onze moeder dat ook zo hadden ja inmiddels weet ik dat en ook dat jullie het allemaal net zo voelen en dat helpt
stormy waters...
sailin'
pi_64205660
Ik ben inderdaad ook heel blij te lezen dat ik de enige niet ben
En waarschijnlijk voelden onze moeders zich ook zo en in onze ogen was dat dus zeker niet zo
Saartje
  zondag 21 december 2008 @ 14:00:58 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64206601
Oh, wat herkenbeer dit allemaal!

Zo hadden we vorige week een feestje op het KDV, en dus ook een soort toneelstukje, waarbij de grotere groep (2 - 4 jr ) steeds antwoord moest geven op de vragen van de juffen.
nog niet zo lang gelden zat ik daar zelf "JA" en "NEE" terug te krijsen naar de juf, over een jaar zit mijn kind daar!
Onwerkelijk, hoor!

Idd, het besef dat ik voor Eli ben wat mijn moeder voor mij is geweest, is nog steeds best overweldigend
En we zijn bezig met schoolkeuze voor Eli. dat is al zoiets voor "grote mensen". Dat schijn ik dus nu ook te zijn. Het wil er nog niet helemaal in, geloof ik
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64214469
Wta leuk om te lezen, al die herkenbare dingen
Ik zie via hyves de laatste tijd dat steeds meer oud-klasgenoten kinderen krijgen. Elke keer is mijn eerste gedachte weer "jeumig, nu al! Wat jong!" tot ik bedenk dat ik er zelf inmiddels twee heb en dat ik met mijn 28 (en zij dus met dezelfde leeftijd) helemaal niet zo abnormaal jong ben
pi_64219717
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:21 schreef E.T. het volgende:
Het is wel schrikbarend hoe weinig basis meiden van 17/18 nog hebben. Zelfs afwassen is voor sommigen al een hele opgave. TV kijken met Saskia vond ze wel leuk
Onze stagiaire wist gelukkig van aanpakken. Het was wel handig en ook gezellig. Al kan je hetzelfde in 25% van de tijd doen als je kindje slaapt en is aan het einde van de stage dag het resultaat hetzelfde, maar het was ook wel gezellig en ze kon goed onze zoon eten geven e.d. en heeft ook 1 keer voor ons gekookt (en dat hebben we maar bij 1 keer gelaten...).

Stagiaire kwam van mbo school (verzorging deed ze) en ze belde ons zelf op omdat ze wist dat we een baby hadden.
quote:
Op zondag 21 december 2008 11:01 schreef livelink het volgende:
Voor mijn nieuwsgierigheid. Ik ben heel erg bang dat ik het functioneel opruimen ook nog niet onder de knie heb.
Inderdaad na gebruik alles terugzetten en echt voor alles in je huis een vaste plek hebben. Daarnaast een strak schema hanteren zodat je in de middag en avond niet meer hoeft te schoonmaken etc. In de ochtend kan je eenvoudig alles doen als je het maar heel systematisch doet.

[ Bericht 22% gewijzigd door Darkenrahl op 21-12-2008 20:35:32 ]
pi_64221345
kunnen jullie wat meer vertellen over zo'n stage? moet je aan speciale voorwaarden voldoen?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64238018
Leuk om te lezen dit.
Ik voel me ook vaak nogal een n))b. Ik dacht van te voren dat ik wel goed voorbereid was en zag tegen bepaalde dingen wel heel erg op (veel kraambezoek, gebroken nachten) en tegen andere helemaal niet, want dat zou ik wel redden.
Het blijkt over het algemeen best wel andersom te zijn De dingen waar ik tegenop zag gingen en gaan prima en er zijn dingen die tegenvallen waar ik nog nóóit over na had gedacht (zoals dat ik 's morgens niet éérst kan douchen voor mijn dag begint).
Maar al met al heb ik regelmatig het gevoel dat ik echt moedertje aan het spelen ben met mijn 24 jaar Het is maar goed dat mijn moeder af en toe roept dat zij er toen al 3 had rondlopen en ook echt aan het moedertje spelen was Dat beurt mij op, haha.
Maarja, ik was de 7e en toen liep het huishouden van mijn moeder echt op rolletjes
  maandag 22 december 2008 @ 10:55:38 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_64238141
Het voordeel van vadertje en moedertje spelen was dat vadertje ook meespeelde.

Hier loopt het momenteel niet zo heel erg lekker ronduit kut. Ik heb dan ook absoluut geen zin in de feestdagen. Wil het liefst gewoon in bed liggen de hele dag.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64238215
Troel Ik kreeg al zo het idee na een aantal posts over het wel of vooral niet meespelen van vader Sterkte
  maandag 22 december 2008 @ 10:59:42 #295
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_64238261
Rot Troel. Ik heb precies hetzelfde, alleen gaat het hier gewoon zijn gangetje en ligt het echt aan mij . Ik zal zó blij zijn als de 24e weer geweest is en de dagen weer langer worden...
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 22 december 2008 @ 11:00:10 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_64238273
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:58 schreef owlet het volgende:
Troel Ik kreeg al zo het idee na een aantal posts over het wel of vooral niet meespelen van vader Sterkte
Weet je, ik snap dat best dat sommige dingen voor een man misschien niet te begrijpen zijn. Maar in sommige veel gevallen vraag ik me soms wel eens af of ik wel de ergste autist ben in dit gezin
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64238298
Troel

Ik heb heel vaak het idee dat alles op mij terecht komt. Maar als ik dan eens nadenk valt het hier best wel mee. M. probeert ook echt zijn steentje bij te dragen, hij doet het alleen anders als dat ik het zou doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64238333
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:55 schreef Troel het volgende:
Het voordeel van vadertje en moedertje spelen was dat vadertje ook meespeelde.

Hier loopt het momenteel niet zo heel erg lekker ronduit kut. Ik heb dan ook absoluut geen zin in de feestdagen. Wil het liefst gewoon in bed liggen de hele dag.
Wat balen Troel
Feestdagen ben ik ook nooit zo weg van, maar hey, voor je het weet zijn ze weer voorbij

En vadertje en moedertje? TARA heeft een fulltime studie en werkt ook nog bijna 30 uur per week. Dus die is érg weinig thuis momenteel. Als hij vandaag uit zijn werk komt, is hij een paar dagen vrij Daar ben ik zó aan toe!
pi_64238345
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:59 schreef k_i_m het volgende:
Rot Troel. Ik heb precies hetzelfde, alleen gaat het hier gewoon zijn gangetje en ligt het echt aan mij . Ik zal zó blij zijn als de 24e weer geweest is en de dagen weer langer worden...
Ik vluchtte altijd rond deze tijd. Helaas zit dat er dit jaar niet in en moet ik er toch echt aan geloven. De dagen dat je overal gezellig langs moet, omdat dat zo reuze gezellig is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64238377
Troel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')