abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 november 2008 @ 15:04:34 #1
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63129989
De disclaimer: according to Lois
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het "hoe gaat het met de moeders" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)

Vorige topic : Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #68
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 11 november 2008 @ 15:05:23 #2
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63130009
Laatste reacties:
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:49 schreef Koosje het volgende:
ohw bah, ik voel me vandaag echt een slechte moeder. Kan níets hebben van mijn peuter De boterham wordt niet opgegeten.. lief vragen helpt niet.. tv beloven als boterham op is helpt niet.. brrr en ik mezelf maar opvreten. Tot ik het bordje op de grond kapot smeet.

En daar baal ik zo van! Ik wíl helemaal niet zo boos worden, maar ik kan het op dit moment niet onder controle houden. Jakkes.

Gelukkig ligt peuter nu in bed, kan ik even afblazen hier.
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 14:59 schreef chacama het volgende:
Oh Koosje. Wees niet te streng voor jezelf. Het kan gebeuren. De emmer is soms gewoon te vol en stroomt over. Je peuter reageert op jou en zo gaat het door totdat ie overstroomt. Kiep hem hier nog maar een stukje verder leeg, als peuter dan straks wakker is, kun je er weer tegen en is ie alles weer vergeten.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63130181
Dankjewel Chacama Even lekker verstand op nul en internetten
Maar het blijft wel steeds in mijn hoofd malen.. Ik wil helemaal niet zo'n voorbeeld voor mijn kinderen zijn, maar het is zo moeilijk soms om tot 10 te tellen.
pi_63130898
Hoi
pi_63131037
thnx Ynske.

Probeer het niet te lang te laten malen. Weet het is moeilijk. Val zo af en toe ook uit naar die van mij. En vooral bij Maud maakt het erg veel indruk. Dus daar heb ik achteraf ook een heel slecht gevoel bij. Fleur word ik ook wel boos op, maar die snapt ook waarom ik boos ben, terwijl dat bij Maud nog wel eens moeilijk is. Die wil met al haar goede bedoeling helpen, terwijl ik al 10x gezegd heb dat het niet hoeft, de elfde keer word ik dan inderdaad boos en dan is het huilen geblazen en voel ik me rot, omdat 'ze alleen maar wilde helpen'. Hoort erbij... doet niets af aan het gevoel..

LL

*kijkt zichzelf streng aan....gaat weer aan het werk*
pi_63134223
Ga voor jezelf ook na of het belangrijk genoeg is je boos om te maken. Als een peuter niet wil eten, tsja, dan maar een keertje niet. Ik denk dan bij mezelf dat er wel belangrijkere zaken zijn om mijn energie aan te besteden. Dan maar een keertje geen boterham.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63135386
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om soms controle te houden Ynske. Ik heb ook het agressieve kantje van mijn vader geërfd en heb me echt heilig voorgenomen om dat compleet onder controle te houden, maar ik kan me voorstellen dat het soms écht even teveel wordt!
Verder geef ik YPPY wel gelijk. Als niet wil eten, fine, hij zal uiteindelijk wel eten als hij honger heeft!
pi_63135590
Ik ben daar heel makkelijk in. (bij mijn oppaskindjes, heb ze zelf nog niet)
Als ze niet willen eten prima, maar dan krijgen ze 's middags ook niks lekkers.
Dat heeft madam (3) 2 keer gedaan. Sindsdien eet ze braaf haar boterham op, want ze wil toch iets te graag iets lekkers in de middag.

Misschien is dat een optie?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63137956
Een keertje eten is geen drama natuurlijk.

Vlindur; als ze dan halverwege de middag ineens wél een boterham wil ipv lekkers, krijgt ze die dan wel?
Want dat zou ik dan geloof ik wel doen. Dus geen lekkers als je geen brood eet, maar wel brood als je later toch brood wilt, zoiets
pi_63141492
Dank voor de adviezen

Maar het ging natuurlijk niet om die boterham, het ging erom dat ik mezelf niet in de hand kon houden.. Op zulke momenten is het niet willen eten, niet willen luisteren, niet van dingen afblijven waar je niet aan mag komen en het op de bank springen bijvoorbeeld, gewoon even teveel.

En mijn peuter krijgt sowieso niks 'lekkers' in de middag Een snoepje is hier enkel als beloning, niet zomaar.
pi_63146796
ik heb wel eens gelezen dat snoep geven als beloning (of troost) nou juist ook weer niet zo handig is. grote kans dat hij/zij zichzelf later ook gaat belonen met 'iets lekkers', en zo creëer je dus emotionele eters, schijnt.

maar koosje, rot zo'n dag. en hey, jij bent ook maar een mens, dat mogen ze ook best zien zo af en toe (wat doe je je kind aan als je altijd perfect zou zijn!) bovendien: soms kun je ook echt leren van dit soort ervaringen, en het de volgende keer toch net iets eerder herkennen bij jezelf bijvoorbeeld. en er dan iets anders mee om proberen te gaan. succes!
pi_63147376
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:46 schreef freecell het volgende:
Een keertje eten is geen drama natuurlijk.

Vlindur; als ze dan halverwege de middag ineens wél een boterham wil ipv lekkers, krijgt ze die dan wel?
Want dat zou ik dan geloof ik wel doen. Dus geen lekkers als je geen brood eet, maar wel brood als je later toch brood wilt, zoiets
Dan mag ze uiteraard wel een boterham.

Overigens krijgen die kinderen daar veels te veel snoep. Ze krijgt rustig om half 11 van die vreselijk zoete kaugom. Net als dr broertje van anderhalf... (die slikt dat dus door)
Bij mij mogen ze 's ochtends fruit als ze iets lekkers willen en smiddags mogen ze iets lekkers. (als in zoet of fruit) En dan vind pa het ook nog 'knap' dat ze bij mij wel eten!
Ze gingen ook met roosvicee in de fles op bed. Hun tandjes zijn helemaal zwart en afgebrokkeld.
Dankzij mij gaan ze nu met water op bed. De jongste iig, De oudste gaat nu zonder iets op bed. Pa zegt dat hij de jongste nu ook met water op bed doet, alleen geloof ik dat niet. (Aan de drink vlekken in het hoeslaken te zien.)
(pa en moeder zijn gescheiden) Hoe het er bij moeders aan toe gaat weet ik persoonlijk niet, maar volgens pa precies het zelfde.. (met drinken en lekker veel snaaien)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_63186689
Snoep. Luuke is bezig haar Sint Maarten snoepjes te verorberen. en dat zijn er veeeel.

Ik heb deze week 8 uur gewerkt. En ik weet eigenlijk niet wat ik ervan vind. Goed ging het niet, ik heb bijna niks gedaan. Het was fijn om aanwezig te zijn, maar ook "Sjonge, erg voor je. Maar niet heus." als ik iets hoorde over een bezoeker. Ik heb nog teveel zelfmedelijden ofzo. Nouja, in mijn ogen is hun problematiek gewoon niet zo zwaar en kan me daardoor niet inleven, vooral ergeren eigenlijk.
Geen idee of ik me daar gewoon overheen moet zetten of dat dat slijt. Normaal ben ik nogal bezorgd om ze en leef ik erg mee.

Gisteren toen ik naar huis reed moest ik vreselijk huilen ook. Omdat het zo oneerlijk voelde. Ik wou gewoon doorwerken en dan lekker in februari met verlof ofzo. En niet nu beginnen na zoveel stoms. Dat voelt zo kinderachtig, alsof ik een verwend jong ben wat zijn gedroomde speelgoed niet krijgt. En thuis ging het juist zo goed.
Nouja. Ik weet het even niet. Dus. Maarja.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63186999
Lishe, weet niet of dat zelfmedelijden is. Denk meer dat je aan het spiegelen bent. Dat je kijkt naar de situatie van een ander en bedenkt dat die best wel meevalt in verglijking met jezelf. Dat het niet allemaal gaat zoals jij wilt, en dat je daar van baalt is toch op zich niet zo vreemd.. of wel?

Luchte het huilen wel op, of voelde je je daardoor alleen maar beroerder.

Koosje, hoe is het nu. Heb je je uitval een beetje kunnen nuanceren voor jezelf?
pi_63187606
Och Lishe.
Niet te streng voor je zelf. Step by step remember?
Je hebt net 8 (acht!) uur gewerkt. Het slijt héus wel weer! Echt!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63187822
O, huilen vind ik wel fijn chacama, dat lucht op.
En is ook Moonah, maar eigenlijk had ik verwacht dat het gewoon goed zou gaan. In 8 uur zal het niet veranderen, dat verwacht ik ook niet hoor. En dan ook; bij 8 uur gaat het niet lekker, hoe kom ik dan ooit weer op 20. Nouja, komt tijd, komt raad.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63187967
Krijg je de tijd om rustig op te bouwen Lishe? Na een tijd weer gaan werken is sowieso al raar en helemaal als je zoiets hebt meegemaakt.

Gisteren kreeg ik een opmerking van een bezoeker die van achteren aan kwam lopen: "ik dacht even dat mijn vriendin daar zat, die heeft dezelfde trui." Op zich niet erg, het is de meest verkochte h&m trui ooit ofzo, maar zij staat op ploffen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63190102
lishe, lijkt me heel normaal dat je nog even niet meteen die betrokkenheid voelt bij je 'clienten' of 'bezoekers', hoe je ze ook noemt. als mensen op reis zijn geweest in bijvoorbeeld india, veel ellende gezien, vinden ze de 'gewone beslommeringen' hier vaak ook erg moeilijk serieus te nemen. jij hebt eigenlijk ook zo'n heftige 'reis' achter de rug, al was die naar 't ziekenhuis en terug. maar alles daaromheen en tussendoor was wel van zo'n ongelooflijk andere dimensie, dat het niet raar is dat alle andere dingen daar even bij verbleken. gun jezelf inderdaad wat tijd bij het weer terugkomen in de wereld van je werk. zo'n eerste week lijkt me bijna niet anders dan vervreemdend te kunnen voelen. fijn dat 't thuis inmiddels alweer zoveel beter gaat, maar daar is ook wel wat tijd in gaan zitten. op je werk komt 't vast ook wel weer goed!

yppy, da's vast zo'n vrouw bij wie je 't aan de achterkant niet ziet!
pi_63190605
Beetje voor beetje Lishe Het zou ook gek zijn als alles meteen weer 'normaal' was denk ik.
Het is niet niks allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 13 november 2008 @ 14:52:09 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63191279
Lishe
Heel logisch wat je daar voelde, vind ik! En weet je? Blijf alsjeblieft goed voelen of je betere gevoel thuis wel kan blijven nu. Want als je voelt dat het je ook daar nu zwaarder valt door het starten met werken, zou ik dat signaal heel serieus nemen. Echt, goed kijken of het wel al gáát.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63191412
sugar, is 't nog wat geworden met die sollicitatie laatst?
  donderdag 13 november 2008 @ 14:58:20 #22
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_63191456
Oi, die heb ik morgen.
Ben net een beetje aan het lezen erover. En als ik op 2e gesprek mag, schreven ze, dan moet ik een bepaalde datum vrijhouden voor een test. Ik hou niet van cases en tests.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_63191484
Hey Lishe, dikke . En idd langzaamaan opbouwen dat werken, als dat kan.
pi_63191628
Oh Sugar. Eng is dat he... zeker als je het nu al weet. Hopelijk kom je door tot de tweede ronde en is die case peanuts voor je... succes morgen in elk geval!

en nog eens een extra voor Lishe.
pi_63195233
Dankjewel Bixister Niet perfect zijn is soms moeilijk voor een perfectionist als ik

Chacama, ik ben weer helemaal tot rust gekomen. Goed kunnen slapen zonder er 's nachts uit te hoeven voor mijn baby. Doet ook goed Kan weer meer (alles?) hebben
Alleen smeet mijn peuter vanmiddag het bordje op de grond

Lishe, veel wijze dingen zijn al gezegd hierboven Gewoon even een kus voor jou!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')