Would you like salt with that, sir?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
voor nu...
ok ok ik vind het opvallend
maar als W$ in de plus sluit dan eet ik m'n hoed op
surequote:Op donderdag 4 december 2008 16:14 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Would you like salt with that, sir?
Normaal gesproken hoeven we op goede TT's niet zo heel lang te wachten... Maar ja, deze week is het nogal dun gezaaid, me thinksquote:Op donderdag 4 december 2008 16:15 schreef ItaloDancer het volgende:
I wus luking for ze topik
goeie TT komt vanzelf wel als de sessie vordert
oh crap dit zou me theoretisch gezien nog m'n hoed kunnen kostenquote:Op donderdag 4 december 2008 16:16 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ] The state of the domestic automotive industry
geen geluid?quote:Op donderdag 4 december 2008 16:16 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ] The state of the domestic automotive industry
Ach wacht maar op novemberquote:Op donderdag 4 december 2008 16:16 schreef Lemans24 het volgende:
04-12-2008 16:00:00 VS fabrieksorders -5,1% in okt; verwachting was -5,4%
04-12-2008 16:00:00 VS fabrieksorders ex-transport -4,2% in okt
04-12-2008 16:00:00 VS fabrieksorders ex-defensie -4,3% in okt
04-12-2008 16:00:00 VS orders duurzame goederen okt bijgesteld naar -6,9% van -6,2%
04-12-2008 16:00:00 VS fabrieksorders sept bijgesteld naar -3,1% van -2,5%
Gevalletje van schijnbaar beter dan verwacht. Maar in werkelijkheid is september nóg slechter dan verwacht en daarmee oktober automatisch iets beter. Per saldo is het allemaal slechter!
hmmz, vaag. Geluid doet het hier ook niet meer.quote:
VerugTindPost?quote:
Po heet iequote:Op donderdag 4 december 2008 16:31 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Doelde meer op de teletubbies, maar dacht dat "bo" wellicht verkeerd opgevat zou worden
WC? damn... anyway, geen kinderen en zelf te oud voor die rotzooiquote:
Alsof de AEX niet naar Wall Street luistert. Wat dat betreft kan je er weinig van maken.quote:Op donderdag 4 december 2008 16:39 schreef rvlaak_werk het volgende:
Was het trouwens niet zo dat de "experts" voorspelden dat de AEX flink omhoog zou gaan als we een paar dagen terug boven de 238 zouden eindigen?
En natuurlijk willen we foto's of een filmpje van het geheel...quote:Op donderdag 4 december 2008 16:42 schreef star_gazer het volgende:
Italodancer, ga je 'm bakken of koken?
ID kan zijn hoed opeten denk ikquote:Op donderdag 4 december 2008 17:07 schreef Lemans24 het volgende:
Eén en al kommer en kwel en het wil maar niet dalen.
Of...? Op de valreep nog een poging?
quote:Op donderdag 4 december 2008 17:41 schreef pberends het volgende:
Smit Internationale NV 32,59 -20,26%
Boskalis Westminster NV (Kon.) 17,68 -8,11%
Dit was een geval van Buy the fact, sell the rumorquote:
wat voor rumorquote:Op donderdag 4 december 2008 17:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Dit was een geval van Buy the fact, sell the rumor
Eerst stonden ze nog dik in de plus.
Dan moeten er vanavond nog 550 punten af, gaat nooit gebeuren... Niet in het huidige sentiment van "als het nieuws slecht is, gaan we omhoog".quote:Op donderdag 4 december 2008 18:37 schreef ItaloDancer het volgende:
Geen van allen, ze mogen blij zijn als de 8000 het houdt.
Of anders?quote:Op donderdag 4 december 2008 18:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Da's niet serieus he![]()
maar ik denk wel dat er nog een puntje of 150 zeker vanaf kan vanavond
ID wil blijkbaar ff afwachten tot het einde om te reageren....quote:Op donderdag 4 december 2008 19:38 schreef M.Melandri het volgende:
Wacht maar tot die gasten weer aan het werk gaan om half 9
Daar hoop ik ook op, ben namelijk vergeten m'n longs de deur uit te doen.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:38 schreef M.Melandri het volgende:
Heel klein plusje...quote:Op donderdag 4 december 2008 19:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ID wil blijkbaar ff afwachten tot het einde om te reageren....Maaruh, wat denk jij? Plus of min?
post elk uur wel eens gekquote:Op donderdag 4 december 2008 19:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ID wil blijkbaar ff afwachten tot het einde om te reageren....Maaruh, wat denk jij? Plus of min?
Is dit DE Nostradamus van FOK!?quote:
Ik heb gestemd, maar het is een kansloze zaak tegen de CBL-kliek die altijd op één van hen stemt (net als met de sinterklaasgedichtenwedstrijd)quote:Op donderdag 4 december 2008 19:13 schreef swarmahoer het volgende:
ff spammen om jullie medeposter een handje naar de top te helpen
pietje naar de top!!!
[STEMTOPIC] FEE SINT AVATARS
heeft iedereen al gestemd? pietje verloor n plaats, dus trek je klonen uit de kast, en help m weer naar nummer 1!! stemmen tot 22.00 vanavond
bij een top 3 worden de punten meegerekend, dus bijvoorbeeld:
nr 1 PietjePuk
nr 2 Slarioux
nr 3 ijsmijs
(niet op blomst of tuinfluiter stemmen, daar help je pietje niet mee)
Hmm... vreemd ja, gek, nah... Normaal gesproken post je veel meer. Ook al is het zo saai als nu.quote:Op donderdag 4 december 2008 19:59 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
post elk uur wel eens geken zo spannend is het nu niet eens
![]()
Nostradamus was een mietjequote:[..]
Is dit DE Nostradamus van FOK!?
finance.google.com, alleen is de DJ niet live. Daarvoor moet je F5'en.quote:Op donderdag 4 december 2008 20:13 schreef M.Melandri het volgende:
Bij binck stond ie ff op 0,0... waar zijn trouwens nog meer livetimekoersen te volgen?
Ze zijn vroeg...quote:Op donderdag 4 december 2008 19:38 schreef M.Melandri het volgende:
Ja precies... moet toch wel site met livekoersen zijn?quote:Op donderdag 4 december 2008 20:16 schreef RvLaak het volgende:
[..]
finance.google.com, alleen is de DJ niet live. Daarvoor moet je F5'en.
nog LANG nietquote:Op donderdag 4 december 2008 20:36 schreef RvLaak het volgende:
hmm... ID, zullen we het over recepten gaan hebben?
Zo rond de 0-lijn wordt het inderdaad spannend...quote:Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef Tokamak het volgende:
k vind t maar n slap dagje vandaag... tot nu toe dan
Ik wacht rustig af... Alleen lijkt mij het wel handig als je voorbereid aan je maaltijd begintquote:Op donderdag 4 december 2008 20:39 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
nog LANG niet
wacht nou maar af
Wacht daar nog maar ff mee... We gaan weer omhoog...quote:Op donderdag 4 december 2008 20:47 schreef ItaloDancer het volgende:
zeg, ik berg de hoed maar weer op he.
wat zei je, ik verstond het niet goedquote:Op donderdag 4 december 2008 20:51 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wacht daar nog maar ff mee... We gaan weer omhoog...
1) we hebben nog een uurtje....quote:Op donderdag 4 december 2008 21:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
wat zei je, ik verstond het niet goed
ook de eerste keer dat je baalt dat het omlaag gaatquote:Op donderdag 4 december 2008 21:05 schreef RvLaak het volgende:
Ben bang dat ID zijn hoedje mag houden![]()
1) inderdaad, gaan we de 8000 houden?quote:Op donderdag 4 december 2008 21:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
1) we hebben nog een uurtje....
2) moet jij als modje niet lief spelen?
Waarom morgen ?quote:Op donderdag 4 december 2008 21:05 schreef pberends het volgende:
Ah toch omlaag. Ik hoop dat ie in de plus eindigt, zodat het morgen dik omlaag kan.
Khad graag gezien dat jij je hoedje op zou eten..., dus een tijdelijke stijging had ik er wel voor over jaquote:Op donderdag 4 december 2008 21:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ook de eerste keer dat je baalt dat het omlaag gaat![]()
1) denkut wel, blijft nu redelijk rond de 8400 hangenquote:[..]
1) inderdaad, gaan we de 8000 houden?
2) waar moet ik mee spelen?
Ja, da's waar... Je doet ook wel lief spelenquote:Op donderdag 4 december 2008 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik speel toch ook met jou?![]()
WS is even aan het opladen voor de volgende daling.
Heb je die uit een grafiek geplukt? Heb de DJ al een paar minuten niet meer in die buurt gezien...quote:Op donderdag 4 december 2008 21:25 schreef ItaloDancer het volgende:
8,308.54
off the low for the moment...
A, ok... waar zie ik dat?quote:Op donderdag 4 december 2008 21:29 schreef ItaloDancer het volgende:
nee, geeft Google als low
ik zei ook off the low
dus toen ik het postte stond ie hoger dan die koers![]()
morgen voorbeurs banenrapport jwtquote:Op donderdag 4 december 2008 21:34 schreef pberends het volgende:
wtf is er aan de hand ivm de daling?
iig 50% is uitgekomen.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zie de Amerikaanse beurzen vandaag en morgen niet veel positiefs doen eigenlijk. Zeker omdat de S&P gister en eergister al 3 en 4% is gestegen.
Vrijdag een belangrijk banencijfer uit de VS die misschien wel -500.000 banen zal zijn.
Ah, wat ik al zei dus. Waarom reageren ze er nu pas opquote:Op donderdag 4 december 2008 21:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
morgen voorbeurs banenrapport jwt
Dat gedoe over de automarkt in de VS.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:34 schreef pberends het volgende:
wtf is er aan de hand ivm de daling?
Blijkbaar vinden de beleggers dat de bedelaars uit Detroit niet echt zinnige dingen te melden hebben.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:44 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat gedoe over de automarkt in de VS.
Zoals een congressman zei: "ze hebben niets nieuws te vertellen, het enige verschil is dat ze nu met de auto zijn gekomen in plaats van met het vliegtuig."quote:Op donderdag 4 december 2008 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de beleggers dat de bedelaars uit Detroit niet echt zinnige dingen te melden hebben.
Zoiets ja, want er is nog niets beslotenquote:Op donderdag 4 december 2008 21:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden de beleggers dat de bedelaars uit Detroit niet echt zinnige dingen te melden hebben.
Blijkbaar, maar stemming onder de senatoren lijkt niet hoopvol:quote:Op donderdag 4 december 2008 21:53 schreef pberends het volgende:
[..]
Zoiets ja, want er is nog niets besloten.
Volgende week is toch de uitslag?quote:Op donderdag 4 december 2008 21:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Zoals een congressman zei: "ze hebben niets nieuws te vertellen, het enige verschil is dat ze nu met de auto zijn gekomen in plaats van met het vliegtuig."
Ah, de 40 dollar waar ik het al weken over hebt komt in zicht.quote:Olieprijs sluit lager
04-12-2008 21:53:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De prijs van een vat ruwe olie bereikte donderdag het laagste niveau in bijna vier jaar tijd. De wereldwijde economische teruggang zorgt voor zorgen over een sterke afname van de vraag naar olie.
De januarifuture voor een vat ruwe olie sloot donderdag op de New York Mercantile Exchange $3,29 lager op $43,67
Op de ICE future exchange daalde de prijs van een vat Brent crude met $2,28 naar $43,16 per vat.
Het lagere slot van donderdag betekent de vijfde dag op rij dat de prijs voor een vat ruwe olie lager is gesloten. Hoewel er tekenen zijn dat de lagere prijzen een gunstige impact hebben op de vraag, lijkt de neerwaartse trend moeilijk te stoppen.
"Het is alsof je een vallend mes opvangt", typeert Peter Van Cleve, president van handelshuis T.W. Energy Consulting in Kansas City de daling van de olieprijs.
De olieprijs had geen steun van de renteverlagingen die verschillende centrale banken, waaronder de Bank of England (BoE) en de Europese Centrale Bank (ECB), donderdag bekendmaakten. De ECB verlaagde de rente met 75 basispunten naar 2,5% en de BoE bracht de rente met 100 basispunten omlaag naar 2,0%.
"Dit heeft duidelijk geen grote impact op de markt. Dit is al ingecalculeerd", zegt Matt Zeman, hoofd van de handelsactiviteiten bij LaSalle Futures Group in Chicago. "Er wordt gekeken naar het geheel. We hebben te maken met een recessie en er zijn zorgen over de vraag."
post even hier: Olieprijs daalt tot onder de 50 dollar per vatquote:Op donderdag 4 december 2008 22:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, de 40 dollar waar ik het al weken over hebt komt in zicht.
Was verslaafd aan Spel: Bubble Spinnerquote:Op donderdag 4 december 2008 22:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Waarom was je er daarstraks dan niet?
quote:Op donderdag 4 december 2008 22:09 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Was verslaafd aan Spel: Bubble Spinner
K zal mn best doenquote:Op donderdag 4 december 2008 22:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
foei
![]()
Morgen wel op tijd voor het laatste uur?
Wat houdt het bananen rapport eigenlijk in?quote:Op donderdag 4 december 2008 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
ik zit morgen in de bus als het banenrapport er is
maak maar een nieuw topic als ie heel dramatisch is [ afbeelding ] ze verwachten het slechtste rapport sinds 11 sept 01
quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot 22:15 uur
04-12-2008 22:21:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 0 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 7 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een verlies van 5,37 punten (-2,23%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage): Aegon 3,927 (-3,68); Arcelor mittal 16,16 (-3,81); ASML 11,01 (-1,70); ING 6,274 (-3,39); Kon. Olie 18,35 (-3,67); Philips 12,58 (-2,71); Unilever 17,26 (-2,49)
quote:Op donderdag 4 december 2008 22:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat houdt het bananen rapport eigenlijk in?
Friday: The November jobs report is released in the morning. Employers are expected to have cut 300,000 jobs from their payrolls after cutting 240,000 in the previous month. The unemployment rate, generated by a separate survey, is expected to have risen to 6.8% from 6.5% in the previous month. To top of pagequote:Op donderdag 4 december 2008 22:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Deze jongen gaat het even voor je navragen.quote:Op donderdag 4 december 2008 22:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
OK... bier, lichte dyslectie & De Beursvloer is dus heel duidelijk geen goede combiquote:Op donderdag 4 december 2008 23:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Deze jongen gaat het even voor je navragen.
[ afbeelding ]
je had ook gewoon kunnen doen alsof het een grap wasquote:Op donderdag 4 december 2008 23:08 schreef RvLaak het volgende:
[..]
OK... bier, lichte dyslectie & De Beursvloer is dus heel duidelijk geen goede combi![]()
![]()
Was ook niet negatief bedoeld hoor... Vond m wel grappigquote:Op donderdag 4 december 2008 23:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
je had ook gewoon kunnen doen alsof het een grap was [ afbeelding ]
Doeiquote:Op vrijdag 5 december 2008 08:34 schreef ItaloDancer het volgende:
S&P futures hoger...
Hang Seng hoger...
Nikkei dicht ivm Sinterklaas![]()
ach ja...
tot vanmiddag
quote:Nieuws
'Europese aandelen zakken op korte termijn nog 20%'
05-12-2008 09:13:01
Brussel (tijd) - 'Europese aandelen gaan op korte termijn 20 procent terugvallen. De rebound zal in de tweede jaarhelft beginnen. Op 6 a 12 maanden tijd zullen aandelen dan 30 tot 50 procent duurder worden.' Dat is de verwachting van het Londense strategenteam van Goldman Sachs.
'Het is aanlokkelijk om te geloven dat het nieuwe jaar volledig nieuwe marktvooruitzichten met zich mee zal brengen. De realiteit is echter dikwijls anders', klinkt het. Goldman Sachs verwacht dat de Stoxx600 eerst nog met 20 procent zal zakken vooraleer na de eerste jaarhelft terug op te veren.
Het beurshuis raadt aan aandelen van retailers te kopen. De sector wordt gedomineerd door voedingsbedrijven, die traditioneel minder cyclisch zijn. Aandelen van nutsbedrijven raadt Goldman Sachs af. 'Wegens hun hoge schuldgraad en nood aan herfinanciering', klinkt het.
Ja, die Smit aandeeltjes zullen 'm nog lang heugen. Zijn nog maar gehalveerd zo ongeveer. lolquote:
Netjes!quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:06 schreef Plux het volgende:
Hup, shorts weer de deur uit. Nettowinst 223 euro.
Waarom? ik heb het gevoel dat er niet zo veel zal gebeuren tot het banenrapportquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Netjes!
Ik denk dat de AEX wel weer opkrabbelt de komende uren.
Die futures van de S&P zullen vast wel weer irrationeel in het groen gaan staan, waarbij de AEX een stijf pikkie krijgt, maar als het banenrapport er is zal het weer dik naar beneden gaan.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:17 schreef Superduif het volgende:
[..]
Waarom? ik heb het gevoel dat er niet zo veel zal gebeuren tot het banenrapport
Lijkt goedkoop, maar ik denk niet dat baggerbedrijven het ding worden de komende 10 jaar. Tis maar een verwachtingquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:52 schreef slap het volgende:
[..]
10% inmiddels. Lijkt wel een modderlawine.
Verwachting was +0,4% en het wordt -6,1%...quote:05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industriesector okt -6,1% (maand); -17,3% (jaar)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industriesector okt verwachting was +0,4% (maand)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industrie okt: buitenlandse orders -6,2% (maand)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industrie okt: binnenlandse orders -6,1% (maand)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industrie sept gewijzigd naar -8,3% (maand)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industrie sept gewijzigd naar -3,0% (jaar)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industrie sept was -8,0% (maand)
05-12-2008 12:00:00 Duitse orders industrie sept was -2,7% (jaar)
Idem dito bij mij. Ik wil wel short gaan, maar is dat nog nuttig als de AEX al 2,5% in de min staat? Ik vraag het me af. Die Amerikaanse beurzen lijken altijd zonder reden opeens te kunnen opveren.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:11 schreef jpjedi het volgende:
De laatst weken altijd redelijk resoluut mijn turbo`s en sprinters gekocht. Op het moment heb ik alles in cash en heb geen idee of ik short of long moet gaan.![]()
Oftewel maar even geld in de pocket houden.. met de AEX van de laatste dagen kan ik echt geen kant uit.
Niet dusquote:Op vrijdag 5 december 2008 10:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Die futures van de S&P zullen vast wel weer irrationeel in het groen gaan staan, waarbij de AEX een stijf pikkie krijgt, maar als het banenrapport er is zal het weer dik naar beneden gaan.
LOL!quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwachting was +0,4% en het wordt -6,1%...
Wat gebruikten die analisten op dat moment!?
Wat is daytrader?quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:38 schreef jpjedi het volgende:
Wel geinig.. nu kom je zo aan de 30 transacties per maand en krijg je toegang tot daytrader.
Dan heb je nu realtime aandelenkoersen van de Dow-Jones als het goed is. En zijn de S&P 500 futures nu ook real-time? In Trader zijn die namelijk net zo vertraagd als op de standaard website.quote:Op vrijdag 5 december 2008 12:38 schreef jpjedi het volgende:
Wel geinig.. nu kom je zo aan de 30 transacties per maand en krijg je toegang tot daytrader.
quote:DayTrader
DayTrader is momenteel niet geactiveerd op uw rekening. DayTrader wordt gratis beschikbaar gesteld aan beleggers die vijfentwintig en meer transacties per kwartaal verrichten. DayTrader is een zeer geavanceerde handelsapplicatie waarin de effectenportefeuille, uitstaande orders, koersen en favorieten zijn geïntegreerd in één handelsscherm, dat de gebruiker bovendien volledig naar eigen wens kan indelen. De DayTrader belegger kan rechtstreeks vanuit dit scherm handelen. Meer informatie vindt u in het Helpcenter.
net gekocht.. voor 200 euro maar wilde het gewoon ff proberen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:00 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dan heb je nu realtime aandelenkoersen van de Dow-Jones als het goed is. En zijn de S&P 500 futures nu ook real-time? In Trader zijn die namelijk net zo vertraagd als op de standaard website.
De AEX maakt zich op voor een nieuw instapmomentje...
Sprinter short 245 op 1,50?
Het is eerder van belang of Wall Street wat met het rapport gaat doen, dan wat de inhoud ervan is.quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:26 schreef M.Melandri het volgende:
Ken jij het rapport al dan?
Het rapport kan ook nog meevallen hequote:Op vrijdag 5 december 2008 13:34 schreef Plux het volgende:
[..]
Het is eerder van belang of Wall Street wat met het rapport gaat doen, dan wat de inhoud ervan is.
Immers, de laatste tijd kun je amper richting meer op aangeven. Zelfs DAX steeg licht na fors tegenvallende Duitse industrieorders. Hoe slechter het klimaat, hoe harder DJ/SP omhoog knallen, - zo niet, dan zorgt PPT daar wel voor -.
Dus ja, nieuwe mores voorlopig: het gaat niet meer om inhoud/cijfers, maar wát ze gaan doen.
Nu je het zegt:quote:Op vrijdag 5 december 2008 13:40 schreef Lemans24 het volgende:
Je kan natuurlijk ook short gaan op de Mid Cap, die kan nog veel verder omlaag vandaag...
Volgens mij niet..quote:
Precies ja.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:07 schreef Plux het volgende:
Wat heb je aan die shorts voor Midkap? Ook al maak je 100% rendement op, er is gewoonweg geen markt voor. Niemand wilt ze hebben, omdat Midkap lastiger te peilen is door al die lokale fondsen die niet veel communicatiekanalen hebben.
Edit: handel in turbo's én sprinters voor Midkap bedraagt vandaag 330 stuks!. Hoe kun je dan je duizenden (immers, transactiekosten) turbo's verkopen?
Oftewel: Midkap is interessant voor LT-beleggingen. Niet voor daytraders, dan moet je AEX hebben. Daar zit veel handelaars in die je effecten/turbo's in no-time overnemen.
Mên, wat een stel jankzakken die beleggers. Dat zijn van fucking jaren geleden. Net als die WorldOnline/Newconomy/BaanCompany.quote:Nieuws
Ondernemingskamer benoemt onderzoekers KPNQwest
05-12-2008 13:41:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Ondernemingskamer (OK) van het Gerechtshof Amsterdam heeft vrijdag de onderzoekers benoemd die de onderzoeken inzake KPNQwest nv zullen gaan verrichten. Dat maakt de Vereniging van Effectenbezitters (VEB) vrijdagmiddag bekend in een persbericht. De VEB had de rechtbank om de onderzoeken verzocht.
Het onderzoek naar de gang van zaken binnen KPNQwest, dat de OK eind 2006 al gelastte, kan met de benoeming van onderzoekers nu van start.
KPNQwest, een joint venture van KPN en het Amerikaanse Qwest, ging op 31 mei 2002 ten onder aan een boedeltekort van ruim $3 miljard. Er wordt getwijfeld over het gevoerde beleid, aangezien de problemen voor de buitenwereld verborgen werden gehouden.
Dit onderzoek zal worden verricht door de heer drs M. Arentsen RA, de heer mr W.G. van Hassel en de heer mr A.L. Leuftink.
14:30.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:16 schreef Lemans24 het volgende:
Rapport zou toch om 14:00 naar buiten komen?
Vraag ons of dat ons interesseert. We willen dat rapport, niet Willem.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
waarom is Willem er eigenlijk niet?
quote:Aantal banen VS daalt veel harder dan verwacht
05-12-2008 14:34:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De werkgelegenheid in de Verenigde Staten is in november met 533.000 banen gedaald, blijkt vrijdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van arbeid. Dat is ruim meer dan verwacht.
Het werkloosheidspercentage steeg in november naar 6,7%. In oktober zat volgens een bevestigd cijfer 6,5% van de beroepsbevolking zonder werk.
De daling van het aantal banen komt als een negatieve verrassing voor Wall Street. Economen gingen vooraf gemiddeld uit van een daling van het aantal banen met 350.000. Het werkloosheidspercentage werd ingeschat op 6,8%.
Het gemiddeld uurloon steeg in november met $0,07 ten opzichte van de maand daarvoor naar $18,30.
Was eventjes idd, nu weer op -4,2%quote:
Gaat echt wel weer omhoog hoor.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:39 schreef Lemans24 het volgende:
En had ik nou maar shorts gehad / gehouden.
Lijkt me sterk dat dat cijfer klopt. Als het aantal banen veel harder afneemt dan verwacht, dan lijkt mij dat de werkloosheid harder moet oplopen dan verwacht.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:32 schreef Gremen het volgende:
05-12-2008 14:30:00 VS werkloosheid nov 6,7%; verwachting was 6,8%
Dit valt dan weer mee
Vreemd cijfer idd.quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:41 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat dat cijfer klopt. Als het aantal banen veel harder afneemt dan verwacht, dan lijkt mij dat de werkloosheid harder moet oplopen dan verwacht.
quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:42 schreef Lemans24 het volgende:
De CAC veert wel op, want die mag natuurlijk niet door de 3000...
Werk van de TPP (team protection de plunge)?
Ik denk dat de Sint dit jaar veel goedkope aandelen als cadeau geeft...quote:MARKET COMMENT: AEX -4,3% na slechte arbeidsdata VS
05-12-2008 14:45:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX zakt 4,3% na het uitkomen van 'dramatisch slechte arbeidsdata van de VS over november", stelt handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. "De verwachtingen zijn elke keer al laag en worden dan ook nog eens in negatieve zin overtroffen. Dat valt slecht in deze markt, ofschoon het nog afwachten is hoe Wall Street op deze cijfers zal reageren, maar er lijkt momenteel geen enkel respijt te bestaan", aldus Leloux. Hij merkt op dat in het licht van Wall Street het effect daarvan op het Damrak wellicht beperkt zou kunnen blijven in verband met de viering van Sinterklaas. De omzetten blijven bescheiden, ook na 14.30 uur. De AEX zakt vrijdag om circa 14.40 uur 4,3% naar 230,56 punten. (ANS)
Het lijkt goed stand te houden...quote:Op vrijdag 5 december 2008 14:44 schreef PietjePuk007 het volgende:
We maken ons op voor een 230 krak.
Ktjing, ik zei toch.quote:
quote:VS VANDAAG: Wall Street opent naar verwachting lager
05-12-2008 14:58:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street zal vrijdag naar verwachting lager openen. Beleggers werden voorbeurs onaangenaam verrast door het banencijfer van de Amerikaanse overheid. Het aantal banen in de Verenigde Staten (VS) daalde in november met 533.000 veel harder dan vooraf verwacht. Dit is volgens het Amerikaanse ministerie van Arbeid het grootste banenverlies sinds 34 jaar.
Ik doe eventjes niets. Shorts vind ik te duur, en long is te link.quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:22 schreef Lemans24 het volgende:
Volgens de futures opent Wall Street niet eens spectaculair lager. Op dit moment lijkt long gaan nog zinvoller dan short gaan...
Je kan beter wachten tot er weer 2 positieve beursdagen zijn, en dan weer short gaan.quote:Op vrijdag 5 december 2008 15:46 schreef M.Melandri het volgende:
Allemaal zijlijn mensen hier dus....
En wat doe je op 220,12 punten?quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:02 schreef pberends het volgende:
[..]
Je kan beter wachten tot er weer 2 positieve beursdagen zijn, en dan weer short gaan.
Ik heb geen idee. Ik hoop dat het verlies vandaag nog mee gaat vallen, misschien wel een mooi moment om short te gaan, zodat we richting de 200 kunnen.quote:
ah daar istie alquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:18 schreef ItaloDancer het volgende:
'middag, kom even de -krak- 230 meepikken als het kan
Met deze cijfers is het een kwestie van tijd voordat de 7000 eraan gaat.quote:
Aegon doet het vandaag ook behoorlijk goed, blijft gewoon op 3hoog staan.quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon heeft volgens de analisten van Societe Generale tijdens een presentatie wederom laten zien goed gepositioneerd te zijn om de recessie uit kunnen te zitten, na de kapitaalinjectie van de overheid. De verzekeraar is veerkrachtiger dan in eerdere gevallen van economische tegenwind, aldus de analisten. Zij handhaven het buy-advies en hanteren een koersdoel van EUR6,60. Omstreeks 10.00 uur noteert het aandeel 3,2% lager op EUR3,95, terwijl de AEX met 2,4% daalt. (EHI)
Leuk, Aegon gaat behoorlijk afschrijven als de AEX op 150 staat. Zij beleggen ook veel.quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Aegon doet het vandaag ook behoorlijk goed, blijft gewoon op 3hoog staan.
Das wel waar alleen denk ik dat ze er wel het beste voor staan van alle financials...quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Leuk, Aegon gaat behoorlijk afschrijven als de AEX op 150 staat. Zij beleggen ook veel.
vandaag?quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:38 schreef PietjePuk007 het volgende:
We kunnen nu de bodem van 218 gaan testen.
Voor de kerstquote:
quote:Op vrijdag 5 december 2008 16:42 schreef ItaloDancer het volgende:
voor de kerst?voor die paar puntjes zou ik geen putjes meer kopen dan
no commentquote:'De kans is groot dat we afstevenen op een recessie', aldus premier Jan Peter Balkenende vrijdag.
quote:
Gister stond ie eerst ook 12% in de plus, maar vervolgens ging ie door het putjequote:Op vrijdag 5 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
Boskalis weer -12%... reden?
edit: oh Smit afgeketst, dat wist ik nog nietmaar... dat is toch helemaal niet zo slecht?
Maar wat denk je er van? Aantrekkelijk?quote:Op vrijdag 5 december 2008 17:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Gister stond ie eerst ook 12% in de plus, maar vervolgens ging ie door het putje.
Ja, en nu gaan we opeens weer omlaag zeker. Die analisten lopen elke keer achter de feiten aan.quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit lager door banenrapport VS[/b]
05-12-2008 17:57:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is vrijdag met verlies gesloten. Het zwaartepunt van de handelsdag vormde het arbeidsrapport uit de Verenigde Staten dat slechter was dan verwacht. Daarop dook de AEX nog verder de min in om uiteindelijk de dag af te sluiten met een fors verlies.
De AEX-index sloot 4,72% lager op 229,44 punten, de Midkap verloor 4,28% op 291,47 punten en de Smallcap eindigde 1,42% lager op 292,64 punten.
"We zijn vandaag lager gesloten nadat het arbeidsrapport uit de VS over november nog slechter bleek dan beleggers hadden verwacht", zegt handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. "Nu zien we de impact van de crisis op de reele economie", zegt hij over het arbeidsrapport.
Volgens de handelaar ziet de nabije toekomst er niet rooskleurig uit. In de maanden november en december wordt de weerslag van bedrijfsresultaten zichtbaar, zegt Leloux. "En de resultaten bepalen toch de koersen." Hij verwacht de komende weken nog meer slechte macrocijfers en dat zal op het sentiment drukken. Een rally voor het einde van het jaar ziet Leloux dan ook niet plaatsvinden. "We raken nu een dieptepunt en beleggers stappen echt niet in."
Fugro en Boskalis staan volgens Leloux op een nieuw laagste punt van dit jaar. Fugro en SBM Offshore voerden vrijdag de lange lijst met dalers aan. Fugro verloor 8,5% en SBM sloot 9,0% lager. Leloux wijst erop dat olieprijs onder druk staat. Enige stijger in AEX vrijdag is Wereldhave dat 3,1% hoger sloot. Een verklaring voor de sijging heeft de handelaar niet.
De omzetten waren vrijdag "niet heftig" en niet "buitensporig hoog" zegt de handelaar. De neerwaartse trend is nog niet over er is geen sprake van bodemvorming volgens Leloux. Beleggers kijken naar het geld. "Cash is king" legt Leloux uit. Niemand wil volgens hem instappen. Alleen staatsobligaties; zij vormen een "veilige haven" voor beleggers.
De trend is volgens Leloux dat het slot van Wall Street in het laatste uur wordt bepaald. Daar hangt de opening voor maandag van af denkt hij. Leloux verwacht al met al maandag een lagere opening.
Staatsobligaties sloten hoger. De euro noteerde omstreeks 17.35 uur op $1,2643 tegen $1,279 8.30 uur vrijdagochtend.
Geweldigquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:46 schreef pberends het volgende:
http://www.nos.nl/nosjour(...)iesnovemberinvs.html
OMG, check het plaatje bij het serieuze nieuwsbericht op de NOS site.
die waren idd erg leukquote:Op vrijdag 5 december 2008 18:28 schreef star_gazer het volgende:
Leuke sinterklaasgedichtjes waren er ook op RTL Z
Je had gelijkquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:43 schreef pberends het volgende:
Volgende week misschien wat positiever, niet erg veel macro-nieuws, en misschien een positieve uitkomst bij de auto-bailout.
Obama had wel een 3 month-stop op foreclosures beloofd.quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:36 schreef RvLaak het volgende:
US late mortgage payments, foreclosures hit record
Denk dat dit niet echt mee gaat helpen...
Vanaf wanneer? Hij kan nl helemaal niets doen tot 20-01quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Obama had wel een 3 month-stop op foreclosures beloofd.
Vanaf 20-01 denk ik dan hequote:Op vrijdag 5 december 2008 19:40 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Vanaf wanneer? Hij kan nl helemaal niets doen tot 20-01
Tering.quote:Olieprijs duikt onder 40 dollar
05-12-2008 19:14:28
Brussel (tijd) - De prijs voor een vat ruwe olie is in Londen onder de kaap van de 40 dollar gedoken. De olie is daarmee sinds de piek in juli bijna twee derde gedaald.
Het Amerikaanse banenrapport dat vrijdag werd vrijgegeven, toonde nog maar eens aan hoe erg het gesteld is met de economie in de VS. Beleggers zien het rapport als een teken dat de vraag naar olie nog zal afnemen. De VS zijn immers de grootste energieverslinders in de wereld.
Een vat ruwe Brent werd rond 19.00 uur nog aan 39,66 dollar verhandeld in Londen. De olie speelde deze week een kwart van zijn waarde kwijt, de slechtste prestatie sinds maart 2003.
Damn, en ik vanmorgen nog steeds ¤1.199 betalen... bij de Tango, ook nog...quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:41 schreef pberends het volgende:
[..]
Vanaf 20-01 denk ik dan he.
Mogelijk dat voor zijn presidentschap de beurzen een dieptepunt bereiken. Zou me niets verbazen.
Ander nieuws:
[..]
Tering.
Wat ga je nu doen dan? Maandag shorts verkopen en dan longs kopen?quote:Op vrijdag 5 december 2008 19:51 schreef jpjedi het volgende:
griep.. te laat thuis.. we waren uit eten en nu dus mijn shorts niet kunnen verkopen.. lekker dan..shorts met 58% winst over het weekend.![]()
Nah ja..dan maar compenseren met longs.
Beetje volatiel, niet?quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street slaat echt weer nergens opmaar ja dit keer zou ik m'n hoed er ook niet om hebben verwed.
Klein minnetje, PPT is er ook niet om te overdrijven.quote:Op vrijdag 5 december 2008 20:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Beetje volatiel, niet?
Gokje, wordt t een plus of min?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |