dat kan je zelf ook nietquote:Op dinsdag 2 december 2008 22:07 schreef RvLaak het volgende:
Hmm.. kan ff niet zien hoe ik de titel wijzig... Kan een modje de "naar" in "na" veranderen aub![]()
?
quote:Olieprijs sluit op nieuwe laagste stand; $46,96
02-12-2008 22:01:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De olieprijs is dinsdag gedaald tot een nieuw dieptepunt, in een markt die wordt beheerst door zorgen over de wereldwijde vraag.
De januarifuture voor een vat ruwe olie sloot op de New York Mercantile Exchange $2,32, of 4,7%, lager op $46,96.
De prijs daalde opnieuw flink, nadat de Organisatie van Olie Exporterende Landen (OPEC) afgelopen weekend besloot de productie niet naar beneden bij te stellen. Dit vergroot de kans dat de olievoorraden zullen oplopen, aangezien de vraag blijft dalen.
"De markt heef te maken met een hoop bear-achtige beginselen", zei Andy Lebow, senior vice president voor energie bij MF Global in New York. "Nu we het eind van het jaar naderen, zie je de vragen rondom de vraag naar olie toenemen."
Chakib Khelil, OPEC-president, riep Rusland, Mexico en Noorwegen dinsdag op hun productie terug te schroeven, en zo solidariteit met de OPEC-leden te laten zien.
Tegenvallers in olielevering en productieverlaging door de OPEC hebben tot nog toe niet voorkomen dat de prijs voor een vat ruwe olie kon kelderen van boven de $145 in juli.
quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
02-12-2008 22:18:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 3 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 1 onveranderd en 3 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,32 punt (0,13%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 3,619 (-0,55); ArcelorMittal 16,91 (-1,11); ASML 11,15 (+0,09); ING 5,964 (-1,32); Shell 20,08 (+1,11); Philips 12,42 (+0,49); Unilever 17,68 (0).
Dat moet geüpdatet zijn. Oerlelijk, maar taalkundig wel correct.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:05 schreef RvLaak het volgende:
Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.
Gelukkig zitten we dan ook niet in het [NED] sub-forum, maar in [AEX]quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat moet geüpdatet zijn. Oerlelijk, maar taalkundig wel correct.
quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:25 schreef pberends het volgende:
Olieprijs sluit op nieuwe laagste stand; $46,96
02-12-2008 22:01:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De olieprijs is dinsdag gedaald tot een nieuw dieptepunt, in een markt die wordt beheerst door zorgen over de wereldwijde vraag.
De januarifuture voor een vat ruwe olie sloot op de New York Mercantile Exchange $2,32, of 4,7%, lager op $46,96.
De prijs daalde opnieuw flink, nadat de Organisatie van Olie Exporterende Landen (OPEC) afgelopen weekend besloot de productie niet naar beneden bij te stellen. Dit vergroot de kans dat de olievoorraden zullen oplopen, aangezien de vraag blijft dalen.
"De markt heef te maken met een hoop bear-achtige beginselen", zei Andy Lebow, senior vice president voor energie bij MF Global in New York. "Nu we het eind van het jaar naderen, zie je de vragen rondom de vraag naar olie toenemen."
Chakib Khelil, OPEC-president, riep Rusland, Mexico en Noorwegen dinsdag op hun productie terug te schroeven, en zo solidariteit met de OPEC-leden te laten zien.
Tegenvallers in olielevering en productieverlaging door de OPEC hebben tot nog toe niet voorkomen dat de prijs voor een vat ruwe olie kon kelderen van boven de $145 in juli.
Volgens mij kloppen die cijfers helemaal niet maar moeten dit ze zijn...quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:26 schreef pberends het volgende:
De AEX-fondsen deden het niet erg goed in Amerika:
[..]
Hey, da's pberends' zijn tekst...quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, ik zie dat het PPT nog net op tijd wakker schrok![]()
.
Is wel gezegd op de google finance links, volgens mij iets in de trend van "hadden ze de boel maar goed moeten managen". Dacht ik.quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:58 schreef pberends het volgende:
Auto bailout request increases
GM is asking for up to $18 billion in federal loans while Ford asks for up to $9 billion, meaning that the Big Three now wants more than the $25 billion they originally sought.
http://money.cnn.com/2008(...)stversion=2008120216
Goh.
Waarom was Bush er eigenlijk tegen?
stelletje huilies, ga tuinieren of zo.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:05 schreef M.Melandri het volgende:
Zo in pauw en witteman 3 aandeelhouders van fortis..
Dit is natuurlijk een wat overdreven reactie. Sommige zagen beleggingen puur als iets wat altijd omhoog ging en een centje voor hun oude dag. Dat ze wat naief waren, ja. Maar om ze direct af te schilderen als huillies.quote:Op woensdag 3 december 2008 02:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
stelletje huilies, ga tuinieren of zo.
Hoe naief kun je zijn? Zo naief als dit en dan ben je gewoon een huilie wat mij betreft.quote:Op woensdag 3 december 2008 02:46 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een wat overdreven reactie. Sommige zagen beleggingen puur als iets wat altijd omhoog ging en een centje voor hun oude dag. Dat ze wat naief waren, ja. Maar om ze direct af te schilderen als huillies.
De onduidelijkheid was, bij mij, wat de senaat had gestemd. Dat hebben ze nog niet gedaan. Duidelijkheid geschept.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Duidelijk? Er wordt volgende week pas gestemd.
Nouja iets...quote:Op woensdag 3 december 2008 12:02 schreef rvlaak_werk het volgende:
na ja... een verlate reactie... We gaan weer iets omhoog...
Verwacht dat DJ in min zal openen. Dan zal AEX in - 2,5 min eindigen. Pas als NL dicht is, mag PPT van mij in actie komen.quote:03-12-2008 2008-00 EUR Effecten koop : 150 AEX Index Sprinter Short 255,00 2,61 EUR -391,50
Futures gaan echter wel richting 0... Staan nu nog wel negatief, maar je weet nooit wat ze gaan doen...quote:Op woensdag 3 december 2008 13:13 schreef Plux het volgende:
[..]
Verwacht dat DJ in min zal openen. Dan zal AEX in - 2,5 min eindigen. Pas als NL dicht is, mag PPT van mij in actie komen..
Het zijn ook rare Belgen...quote:Op woensdag 3 december 2008 13:16 schreef Plux het volgende:
Die Belgen.
Gaat alles in plus, dan duiken de Belgen in het dieprood. Gaat het dan even wat minder, dan zit Bel20 hevig te plussen.
ouch...quote:Op woensdag 3 december 2008 14:16 schreef pberends het volgende:
VS aantal banen private sector nov -250.000 - ADP 14:15:00
VS aantal banen private sector nov verwachting was -205.000 14:15:00
Tering jantje... echt superslecht.
Ook weer zoiets...quote:Aantal banen private sector VS sterker afgenomen dan verwacht
03-12-2008 14:39:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De werkgelegenheid in de private sector in de Verenigde Staten is in november sterker gedaald dan verwacht, blijkt woensdag uit cijfers van loonstrookjesverwerker Automatic Data Processing Inc. (ADP). Het aantal banen in de private sector is in november met 250.000 afgenomen tegen 179.000 een maand eerder. Het cijfer over oktober is bijgesteld van een eerder gemelde afname van 157.000.
Economen verwachtten een verlies in november van 205.000 banen.
Het meeste banenverlies had plaats in de goederen-producerende sector, waar 158.000 banen verloren gingen in november.
De afname van het aantal banen in de private sector is de afgelopen twee maanden is flink. In september werd nog een daling van 8.000 banen gerapporteerd.
Voor zo'n lullig bedrag sta ik bijna nog liever in verlies.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:56 schreef pberends het volgende:
03-12-2008: 400x SS255 á 2,615(gekocht)
03-12-2008: 400x SS255 á 2,62 (verkocht) nettowinst: 2,00 euro
Door het oog van de naald heet zoiets.quote:Op woensdag 3 december 2008 14:57 schreef Plux het volgende:
[..]
Voor zo'n lullig bedrag sta ik bijna nog liever in verlies..
Je shortsquote:
quote:Op woensdag 3 december 2008 15:25 schreef pberends het volgende:
Je shorts.
Voer anders meteen een stop-loss order in, dan heb je gegarandeerd winst.
En waar haal je die wijsheid vandaan? Wie komen er nabeurs met cijfers?quote:Op woensdag 3 december 2008 15:34 schreef Plux het volgende:
[..]2,83.
.
Zit te twijfelen of ik ze overnight meeneem. AEX opent morgen gegarandeerd lager, ook al sluit DJ in plus.
De beurs reageert amper op cijfers, PPT komt op de ongunstige momenten langs, markt is vrij violatiel, geen ratio maar sentiment.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:37 schreef Llotyhy het volgende:
Bovendien, als je het zeker weet, waarom twijfel je dan?
Ik zou je winst vandaag maar pakken, zometeen na de 16.00 cijfers. Morgen misschien een grote renteverlaging van het ECB, gaan de Europese beurzen weer omhoog.quote:Op woensdag 3 december 2008 15:34 schreef Plux het volgende:
[..]2,83.
.
Zit te twijfelen of ik ze overnight meeneem. AEX opent morgen gegarandeerd lager, ook al sluit DJ in plus.
Gister las ik nog een nieuwsbericht van je dat et al verwerkt was in de koersen....quote:Op woensdag 3 december 2008 15:58 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zou je winst vandaag maar pakken, zometeen na de 16.00 cijfers. Morgen misschien een grote renteverlaging van het ECB, gaan de Europese beurzen weer omhoog.
Half procent ja, maar het zou me niet verbazen als het 75 of 100 basispunten worden.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Gister las ik nog een nieuwsbericht van je dat et al verwerkt was in de koersen....
ING of AEGON wss geinformeerd...quote:Op woensdag 3 december 2008 16:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Minister Bos: tweede ronde injectie NL banken is mogelijk
Nationalisatie ING zeg ik nog steeds...quote:Op woensdag 3 december 2008 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
ING of AEGON wss geinformeerd...
Allemachinies!quote:Op woensdag 3 december 2008 16:00 schreef ItaloDancer het volgende:
VS dienstensector bedrijfsindex nov 33,0 vs 44,2 in okt 3-12-2008 16:00:00
VS diensten werkgelegenheidsindex nov 31,3 vs 41,5 in okt 3-12-2008 16:00:00
VS diensten prijsindex nov 36,6 vs 53,4 in okt 3-12-2008 16:00:00
De steun (quote:Op woensdag 3 december 2008 16:05 schreef ItaloDancer het volgende:
De Dow gaat wat omhoog maar ja
koersdoel om en nabij 7300
voor deze week
quote:Op woensdag 3 december 2008 16:02 schreef ItaloDancer het volgende:
37,3? Nee helaas staat niet op de kaart
quote:U.S. Nov. ISM services falls to all-time-low 37.3%
WASHINGTON (MarketWatch) -- Nonmanufacturing sectors of the U.S. economy contracted at a record pace during November, the Institute for Supply Management reported Wednesday. The ISM nonmanufacturing index fell to 37.3% from 44.4% in October. The decline was broad-based with 17 out of 18 industries reported contraction The decline was larger than expected. Economists were looking the index to fall to 42.7%. The major sub-indexes also set record lows. The business activity index fell to 33.0% in November from 44.2% in the previous month. New orders fell to 35.4% from 41.5%. The employment index fell to 31.3% from 41.5%. Inflation pressures eased. The price index plunged to 36.6% from 53.4% in the previous month.
Er is een verschil tussen de beurs en de reële economie. De beurs loopt voorruit.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:10 schreef SjonLok het volgende:
Toch, waarom zie ik deze treurnis niet op een of andere manier terug? Ik heb geen buren die werkloos worden. Ik zie niet veel meer zwervers op straat. Ik zie geen lege schappen in de winkels etc. De cijfers lijken een veel slechter beeld te schetsen dan de werkelijkheid.
we hebben toch al 7400 gezienquote:Op woensdag 3 december 2008 16:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De steun () bij de 8000 eindelijk echt doorbroken
? Dan moet er nog heel wat gebeuren denk ik
.
PPT, PPT.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:11 schreef ItaloDancer het volgende:
we hebben toch al 7400 gezien
normaal wel maar ze loopt niet snel genoeg en wordt ingehaaldquote:Op woensdag 3 december 2008 16:11 schreef Plux het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de beurs en de reële economie. De beurs loopt voorruit.
Om daarna binnen notime weer boven de 8k te staan.quote:
10% denk ik niet, wel 2 tot 5 procent. Maar ik denk niet dat het ECB verder gaat dan 75.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:18 schreef edwinh het volgende:
puur speculatief, als morgen de ecb de rente omlaag gooit met 1% ,krijgen we dan een licht herstel van 2 dagen.....met een procent of 10% erbij...
Speculatief inderdaad. Niks is meer zeker.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:18 schreef edwinh het volgende:
puur speculatief, als morgen de ecb de rente omlaag gooit met 1% ,krijgen we dan een licht herstel van 2 dagen.....met een procent of 10% erbij...
jawelquote:Op woensdag 3 december 2008 16:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Om daarna binnen notime weer boven de 8k te staan.
laat ze eens gek door daar en het 1.25% omlaag gooien:D , is zit te dubben om nog effe wat te kopen en vrijdag middag mits positief rendement weer te dumpen.......quote:
verwachting is 1%, door alle hoop verwacht men het nu... Hope breeds expectation.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
1%, een halfje is de verwachting toch?
mijn koersdoel is 11 euroquote:Op woensdag 3 december 2008 16:27 schreef Plux het volgende:
Zo, AM kruipt naar 15 euro. Een half jaar geleden of wat zaten ze nog op 65 euro te bouncen.
Als de economie weer draait, allemaal in AM instappen. Dit wordt kassa..
Langer dan 1 dag is al riskant. Alles kan, niks is meer zeker in deze suckersmarkt.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:29 schreef edwinh het volgende:
laat ze eens gek door daar en het 1.25% omlaag gooien:D , is zit te dubben om nog effe wat te kopen en vrijdag middag mits positief rendement weer te dumpen.......
Sssst, ik zit ze beetje lekker te maken. Mag ik, ja?quote:Op woensdag 3 december 2008 16:33 schreef ItaloDancer het volgende:
65 euro was ook echt BELACHELIJK duur
dus je moet het niet vanaf dat niveau bekijken
daar heeft TOM2 ook gestaan
Ook al vliegt AEX naar 300 dankzij DJ, er is niks meer zeker. De hele ratio-markt is verkloot. Het is nu vooral gokwerk en lucht, veel lucht.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:33 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Mochten we onze laatste bodem kunnen bereiken ga ik voor het eerst sinds een lange periode een klein gedeelte inkopen in aandelen.
ja maar waar was die 65 euro op gebaseerd.....quote:Op woensdag 3 december 2008 16:27 schreef Plux het volgende:
Zo, AM kruipt naar 15 euro. Een half jaar geleden of wat zaten ze nog op 65 euro te bouncen.
Als de economie weer draait, allemaal in AM instappen. Dit wordt kassa..
edwinh 8210quote:Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
rondje slotgok Dow Jones vandaag?
ItaloDancer 7924
Wordt t maar ns tijd voor uitzonderlijk positief nieuws, zitten we zo onder de 7000quote:Op woensdag 3 december 2008 16:36 schreef rvlaak_werk het volgende:
ik zeg het vaker, maar ze zijn helemaal de kluts kwijt daar in de VS... hoe slechter het nieuws, hoe hoger de beurs...
Lekker belangrijk, de hele ratio is weg.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:39 schreef edwinh het volgende:
ja maar waar was die 65 euro op gebaseerd.....
8180quote:Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
ItaloDancer 7924
Zoals de grafiek er nu uit ziet... +0.5%quote:Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
ItaloDancer 7924
Roulette kan je ook nergens op baserenquote:Op woensdag 3 december 2008 16:43 schreef Plux het volgende:
Wat heb je aan voorspellingen, als je nergens meer op kunt baseren?
for teh lolz jwzquote:Op woensdag 3 december 2008 16:43 schreef Plux het volgende:
Wat heb je aan voorspellingen, als je nergens meer op kunt baseren?
neh alleen vanavond beige book (20:00)quote:Op woensdag 3 december 2008 16:51 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Idd, altijd wel grappig
Komen er nog meer cijfers?
quote:De achtergrond
Beige book is feitelijk het Fed rapport "Summary of Commentary on Current Economic Conditions by Federal Reserve District". Het wordt gepubliceerd net voor de FOMC vergadering, die de intrestvoeten bepaalt. Het rapport informeert de leden van de vergadering over economische ontwikkelingen sedert de laatste vergadering.
Het rapport wordt 8 maal per jaar gepubliceerd en bevat actuele informatie over de economische gang van zaken over alle sectoren heen. De informatie is afkomstig van economisten, marktexperten en topbedrijfsleiders.
Quid de beurs en de beleggers?
De invloed van het Beige book mag niet overdreven worden. Het rapport meet de slagkracht van de economie maar weerspiegelt niet per se de mening of overtuiging van de leden van de FED. Enkel indien het rapport een grote verrassing inhoudt, kan dit een invloed hebben op de beurs in het algemeen.
Sterke punten van het Beige book
- De gegevens zijn vaak niet ouder dan een paar weken en dus eerder aan de actuele kant.
- Het Beige book is ook wat de FOMC leden lezen en vaak kan hun rentebeslissing er uit afgeleid worden.
Zwakke punten van het Beige book
- Het Beige book weerspiegelt niet per se de mening van de leden van het FOMC. Het bevat louter indrukken van de economische gang van zaken in de diverse staten van de VS. Het Beige book bevat geen statistische gegevens maar eerder beschrijvende informatie.
Zo kan een bepaalde staat meer informatie over de landbouw publiceren dan een andere, indien zijn dit relevant vindt.
Hoe weet jij dat nou? Misschien staat er wel n heel team per machine 24/7 bij die apparaten. Misschien worden die apparaten wel actief gekoeld met bladblazers.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:59 schreef edwinh het volgende:
Dat die dollar machines van de FED nooit aan de kook raken.......
Hoor ik daar logica?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit is echt idioot, je ziet ook dat de Europese beurzen het niet echt vertrouwen (CAC nog -0.6%)
na de dikke stijging van gisteren zelfs
Komt een snoekduik aan straks dat lijkt me toch zeker
is er niet een dj genoteerd bedrijf dat machines maakt, dat plotseling verdacht snel stijgt?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:02 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Misschien staat er wel n heel team per machine 24/7 bij die apparaten. Misschien worden die apparaten wel actief gekoeld met bladblazers.
ik dacht eerst dat het zo zou gaan, leuke eindejaarsrally, januari komen de bedrijfscijfers en dan BAMquote:Op woensdag 3 december 2008 16:58 schreef Tokamak het volgende:
Volgensmij worden alle slechte cijfers systematisch genegeerd ofzo, om strax in januari/februari in 1 keer uitgekost te worden zodat de Dow tot 5500 daalt en de AEX tot 150
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:02 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Misschien staat er wel n heel team per machine 24/7 bij die apparaten. Misschien worden die apparaten wel actief gekoeld met bladblazers.
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:03 schreef edwinh het volgende:
[..]
is er niet een dj genoteerd bedrijf dat machines maakt, dat plotseling verdacht snel stijgt?
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:03 schreef edwinh het volgende:
is er niet een dj genoteerd bedrijf dat machines maakt, dat plotseling verdacht snel stijgt?
quote:DOW WO 03/12/08 A/T PLUNGE PROTECTION CORP. 218249,18 +1457291,12 +115,47%
Wat is dit?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:03 schreef kasper het volgende:
Tokamak 8637
rvlaak 8460 ergens
edwinh 8210
PietjePuk007 8180
Llotyhy 8116
ItaloDancer 8056
Kasper 7985
okquote:Op woensdag 3 december 2008 17:16 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Het aantal wandelende takken dat iedereen bezit...
De vraag is: wat noem je een eindejaarsrally als de beurzen elke week een rally omhoog en omlaag lijken te hebben?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ik dacht eerst dat het zo zou gaan, leuke eindejaarsrally, januari komen de bedrijfscijfers en dan BAM
maar ja de macrocijfers zijn ZO slecht en er zijn nog zoveel instellingen die van hun aandelen af moeten
dat een langdurige rally niet echt houdbaar is
hoogstens een paar dagen...
Een gekkenhuis.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef pberends het volgende:
De vraag is: wat noem je een eindejaarsrally als de beurzen elke week een rally omhoog en omlaag lijken te hebben?
Een redelijke stijging (10% in een normale markt, 20% in een markt als deze) gedurende de laatste weken van het jaarquote:Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef pberends het volgende:
[..]
De vraag is: wat noem je een eindejaarsrally als de beurzen elke week een rally omhoog en omlaag lijken te hebben?
Right, over zinloos product gesproken !quote:
Een AEX gaat niet naar de 300 dankzij de DJ. Zoveel invloed heeft de DJ nou ook weer niet op de AEX ook al is die relatief geamerikaniseerd.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:35 schreef Plux het volgende:
[..]
Ook al vliegt AEX naar 300 dankzij DJ, er is niks meer zeker. De hele ratio-markt is verkloot. Het is nu vooral gokwerk en lucht, veel lucht.
Van andere turbo's profiteer je toch automatisch van de volatiliteit, dus dit product lijkt me ook onzin.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:45 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Right, over zinloos product gesproken !![]()
Dit klinkt in werkelijkheid misschien leuk om daarin te gaan beleggen maar ik vraag me af of daar vraag naar is.
Zie 'm nu pasquote:
AEX 5 december: 220 puntenquote:Op woensdag 3 december 2008 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Een redelijke stijging (10% in een normale markt, 20% in een markt als deze) gedurende de laatste weken van het jaar![]()
Maar daar is nu dus (nog) geen sprake van.
Nogmaals.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:53 schreef pberends het volgende:
Niet de Dow jongens, die beurs slaat nergens op. De S&P moet je hebben!
quote:Op woensdag 3 december 2008 20:27 schreef M.Melandri het volgende:
Werktijden van PPT zijn wel kort, van half 9 tot 10 (NL tijd)
Nee hoor, de beurs kijkt naar de S&P.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:31 schreef Plux het volgende:
[..]
Nogmaals.
S&P is dé indicator van de Amerikaanse economie.
DJ is de indicator voor de Nederlandse beurs.
Zoals je weet zijn de beurs en economie 2 verschillende dingen. Daytraden heeft met de beurs te maken, en moet je bij daytraden naar de DJ kijken..
En die zouden we nou net niet postenquote:Op woensdag 3 december 2008 21:43 schreef Tokamak het volgende:
Nou volgensmij ga ik gelijk krijgen... Dayhigh na dayhigh
Nee ik was ook niet van plan die te gaan posten nee, t is toch veel te rustig hier nuquote:Op woensdag 3 december 2008 21:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
En die zouden we nou net niet posten
Zo is er ook niets aan... Drama en ellende is enkel leuk
quote:Op woensdag 3 december 2008 21:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lijken eerder sinterklaasinkopen...
Heel veel van de 3e en 4e categorie, en enkele van de 1equote:Op woensdag 3 december 2008 21:57 schreef RvLaak het volgende:
Weer een etappe... Uit nieuwsgierigheid... Van welke categorie zijn deze colletjes?
Krijgen alle Amerikanen bankaandelen met de kerst als onderdeel van het economisch stimuleringsplan?quote:Op woensdag 3 december 2008 21:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Lijken eerder sinterklaasinkopen...
Ik blijf het ook vreemd vinden, maar de ervaring van de laatste paar weken leert ons dat slecht nieuws een hogere beurs betekent. Goed nieuws... Tja, dat hebben we nog niet veel meegemaakt in de laatste paar wekenquote:Op woensdag 3 december 2008 21:59 schreef pberends het volgende:
Maar waarvan die stijging? Die 250.000 verloren banen ipv de verwachting van 205.000?
die van gisteren tegen het einde was wel HCquote:Op woensdag 3 december 2008 21:58 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Heel veel van de 3e en 4e categorie, en enkele van de 1e
HC?quote:Op woensdag 3 december 2008 22:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
die van gisteren tegen het einde was wel HC
mjah ADP zit er toch 'altijd' volledig naastquote:Op woensdag 3 december 2008 21:59 schreef pberends het volgende:
Maar waarvan die stijging? Die 250.000 verloren banen ipv de verwachting van 205.000?
Daarom blijven we ook onder 8600...quote:Op woensdag 3 december 2008 21:59 schreef pberends het volgende:
in zn totaliteit wel ja, In oktober was t helemaal om te huilen somsquote:Op woensdag 3 december 2008 22:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
die van gisteren tegen het einde was wel HC
Dankquote:Op woensdag 3 december 2008 22:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hors_Cat%C3%A9gorie![]()
tsss!
Mjah als er flink geklommen is heb je meestal ook wel een leuke afdaling!quote:Op woensdag 3 december 2008 22:03 schreef Tokamak het volgende:
[..]
in zn totaliteit wel ja, In oktober was t helemaal om te huilen soms
Moet je op google finance ns terugscrollen tot pakweg 10 oktoberquote:Op woensdag 3 december 2008 22:06 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mjah als er flink geklommen is heb je meestal ook wel een leuke afdaling!
Dat is het voordeel van het hooggebergte
Erg lang vertoeven ze daar nooit
quote:
Vandaar die heuvels natuurlijk, lance is weer in training....quote:Op woensdag 3 december 2008 22:09 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Moet je op google finance ns terugscrollen tot pakweg 10 oktoberDaar krijg je zelfs Lance niet overheen
Deze ongelimiteerde EPO-renner klautert met z'n helikopteraangedreven fiets van de ene top naar de nog absurdere Hors Categorié, bijgestaan door z'n PPT-tourploeg.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:09 schreef ItaloDancer het volgende:
Ongelooflijk dat deze hardrijder nog niet gepakt is inderdaad. Check die grijns.
Je zou haast gaan vermoeden dat hij met alle macht beschermd wordt door zijn nationale bond.
die meeste van die bergen heb ik al eens beklommen.per fiets....quote:Op woensdag 3 december 2008 22:05 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Dank
Ik kijk enkel voetbal, en dan ook nog enkel de samenvattingen... Wielrennen is saai
Ze staan nu nog steeds hoger dan in 2006, dus ik zou er nog geen stuiver voor geven. Bovendien vallen de orders helemaal stil natuurlijk ivm de grote crisis.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:11 schreef slap het volgende:
De beurs schijnt te overdrijven. Wat zou in deze tijd een koopwaardige aanschafprijs zijn van Smit?
en op basis waarvan?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:39 schreef pberends het volgende:
AEX lijkt er opeens zin in te hebben met een plusje van 1,5%.
Puur sentiment dit, ik denk dat een volatiele dag wordt tot aan het rentebesluit.quote:
hoe laat is dat?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Puur sentiment dit, ik denk dat een volatiele dag wordt tot aan het rentebesluit.
Jeemz.. dat is ook niet te zuinig zeg.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Zweedse centrale bank verlaagt rente met 175 bp tot 2,0%
13.45 vergadering, 14.30 besluit en PBquote:
Niet zuinig inderdaad, maar tegelijkertijd zeggen ze ook dat er niet meer kruid in het vat zit:quote:Op donderdag 4 december 2008 10:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Zweedse centrale bank verlaagt rente met 175 bp tot 2,0%
Dit kan een bodem zijn... Als we echter de grafieken van '29-'39 erbij halen, zien we een ander beeld. Het blijft dus afwachten.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Giantus het volgende:
Ik heb het gevoel dat er nu toch echt een bodem gevormd wordt. Het is duidelijk dat de beurzen bijna niet meer reageren op negatief nieuws. Philips met een winstwaarschuwing staat maar 0,8% in de min. De dow stijgt bij erg slechte macro economische cijfers etcetc
Dit zou inderdaad kunnen betekenen dat we volgend jaar een relatief saai jaar gaan krijgen waarbij de AEX tussen de 200 en 300 zou blijven schommelen.
De reele economie begint nu klapjes te krijgen, consumenten beginnen angstig te worden en bedrijfswinsten gaan nu dan ook daadwerkelijk naar beneden. Als de beurs nu een bodem begint te vormen ziet het er allemaal best goed uit. De beurs is namelijk toch een graadmeter van de te verwachten winsten van bedrijven, waarmee je zou kunnen concluderen dat de economie zich momenteel dichtbij het dieptepunt begeeft. Overigens zie je het wel vaker, als consumenten banger beginnen te worden zit je dichtbij het dieptepunt van de recessie en begint de weg omhoog alweer vaak!
Hier heb ik zo mijn bedenkingen bij. De macro-economische cijfers worden alleen maar slechter en toch die rally's vorige week op de Dow en gisteren en eergisteren weer positief gesloten. Ik heb het gevoel dat het echt puur de paniek is om de boot te missen die voor die stuwing opwaards zorgt in plaats van dat we het diepste dal al gehad hebben.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Giantus het volgende:
Ik heb het gevoel dat er nu toch echt een bodem gevormd wordt. Het is duidelijk dat de beurzen bijna niet meer reageren op negatief nieuws. Philips met een winstwaarschuwing staat maar 0,8% in de min. De dow stijgt bij erg slechte macro economische cijfers etcetc
Dit zou inderdaad kunnen betekenen dat we volgend jaar een relatief saai jaar gaan krijgen waarbij de AEX tussen de 200 en 300 zou blijven schommelen.
De reele economie begint nu klapjes te krijgen, consumenten beginnen angstig te worden en bedrijfswinsten gaan nu dan ook daadwerkelijk naar beneden. Als de beurs nu een bodem begint te vormen ziet het er allemaal best goed uit. De beurs is namelijk toch een graadmeter van de te verwachten winsten van bedrijven, waarmee je zou kunnen concluderen dat de economie zich momenteel dichtbij het dieptepunt begeeft. Overigens zie je het wel vaker, als consumenten banger beginnen te worden zit je dichtbij het dieptepunt van de recessie en begint de weg omhoog alweer vaak!
De beurs daalde ook direct 3 punten op dat berichtquote:Op donderdag 4 december 2008 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Men is toch wel wat teleurgesteld dat de BOE de rente gewoon met een procent puntje verlaagd! Wat zal dat betekenen voor de reactie op de wijziging van de ECB?
wat hadden ze verwacht dan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Men is toch wel wat teleurgesteld dat de BOE de rente gewoon met een procent puntje verlaagd! Wat zal dat betekenen voor de reactie op de wijziging van de ECB?
13:45 rentebesluitquote:Op donderdag 4 december 2008 10:42 schreef slap het volgende:
[..]
13.45 vergadering, 14.30 besluit en PB
Ik gok zelf 0,5 tot 0,75% Een hele procent geloof ik niet direct in.
Na 14.30 dus met deze wetenschap down, tenzij WS ons omhoog sleept.
* slap is uitgegokt voor vandaag
-1%, werd ook -1%.quote:
650 stuks long ingekocht terwijl de beurs in 1,7% op plus stond. Verkeerd moment helaas. Nu maar hopen dat AEX hoger sluit, als PPT de DJ omhoog laat knallen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:25 schreef pberends het volgende:
-1%, werd ook -1%.
Ze hadden meer gehoopt ivm de grotere verlagingen van Zweden enzo.
Maar waarom zou je long gaan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:42 schreef Lemans24 het volgende:
13:50, na een daling van de AEX met twee punten (hoop ik) lijkt me een goed moment om long te gaan.
Ik zie de Amerikaanse beurzen vandaag en morgen niet veel positiefs doen eigenlijk. Zeker omdat de S&P gister en eergister al 3 en 4% is gestegen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:39 schreef Plux het volgende:
[..]
650 stuks long ingekocht terwijl de beurs in 1,7% op plus stond. Verkeerd moment helaas. Nu maar hopen dat AEX hoger sluit, als PPT de DJ omhoog laat knallen.
De eindejaarsrally is allang begonnen. Alleen niet in een rap tempo, het gaat gestaag.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:15 schreef Lemans24 het volgende:
Italodancer, ik heb je niet-beleggingsadvies toch als advies gezien...
Dank je!
400 euro, en nog niet verkopen. Pberends, je hebt discipline.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef pberends het volgende:
03-12-2008: 400x SS255 á 2,32 (gekocht)
04-12-2008: 400x SS255 á 2,33 (verkocht) nettowinst: 4,00 euro
Yes!
Stond vanochtend 400 euro in de min, dus dit was best een goede deal.
Slim, Aegon blijkt vaak te toppen op een euro of 4.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:31 schreef slap het volgende:
Zo, die laatste paar achterlijke Aegons de deur uit geschopt. Da zal ze leren!
Kan nu alleen nog maar down gaan, aju
Yep, ben er eentje van domme vragen, maar wijze beslissingen. LOLquote:Op donderdag 4 december 2008 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Slim, Aegon blijkt vaak te toppen op een euro of 4.
als het tegenvalt gaan we omhoogquote:Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef pberends het volgende:
Vorige keer vielen die steunaanvragen ook wel mee, dus niet zo vreemd.
Ik begin het te leren. Ik had eerder vaak de neiging om te verkopen als het eventjes niet goed ging.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef Plux het volgende:
[..]
400 euro, en nog niet verkopen. Pberends, je hebt discipline.
dat noemen ze nu juist disciplinequote:Op donderdag 4 december 2008 14:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik begin het te leren. Ik had eerder vaak de neiging om te verkopen als het eventjes niet goed ging.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef pberends het volgende:
03-12-2008: 400x SS255 á 2,32 (gekocht)
04-12-2008: 400x SS255 á 2,33 (verkocht) nettowinst: 4,00 euro
Yes!
Stond vanochtend 400 euro in de min, dus dit was best een goede deal.
Toch zou ik niet meer in financials gaan de komende tijd, er volgen nog enorme afschrijvingen en mogelijk kapitaalinjecties.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:33 schreef slap het volgende:
[..]
Yep, ben er eentje van domme vragen, maar wijze beslissingen. LOL
De futures staan igg dik in de min... Zal wel weer een dikke plus opleveren aan het einde vanavond.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
als het tegenvalt gaan we omhoog
als het meevalt gaan we... toch niet ook omhoog?![]()
lijkt me niet, ze snappen het even niet
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
![]()
Ik heb 200 x SS255 gekocht voor 2,30 en verkocht voor 2,35.
TIEN euro! Geheel belastingvrij, is het niet geweldig.
Als de olieprijs naar de 30 dollar gaat kun je Fugro en AM voor een prikkie kopen. Voorlopig vind ik beide nog veel te duur.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:38 schreef slap het volgende:
Nee, deze Aegon retourbon zal ik inruilen voor AM a 12 pleuris tzt.
Dat, of Fugro, maar die moet eerst nog zakken. Ff pas op de plaats momenteel.
/edit
zul je zien dat ze nog net ff gaan stijgen nu ik ze verkocht heb. Bastards
Daar ga ik toch niet van uit.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:37 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
De futures staan igg dik in de min... Zal wel weer een dikke plus opleveren aan het einde vanavond.
dollar bedoel je?quote:Op donderdag 4 december 2008 14:44 schreef slap het volgende:
Ik hoorde zelfs geluiden dat men 20 a 30 euri kan verwachten. E.o.a. keizerlijke oliedreumes wil olie echter begin volgend jaar op 75 dollar zien. Ik houd ff een grens aan van pakweg 30-35 euri. MT en Fugro koop ik dan niet volledig op de 'bodem', maar over 2 a 3 jaar zal ik de vruchten plukken, lijkt me. Momenteel zeker nog te duur. AM is wel leuk voor korte ritjes, maar geluk valt nog steeds niet af te dwingen.
gokken is slecht voor je, wedden?quote:Op donderdag 4 december 2008 14:48 schreef slap het volgende:
Ja, dollars. Ik denk dat ie volgend jaar deze tijd hoger dan 50 zal staan, hoor.
Oeps...toch nog gegokt.
That's all it takes... De laatste paar weken iig wel.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:43 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Daar ga ik toch niet van uit.
Banenrapport is morgen voorbeurs he.
Ik denk dat velen aan het eind van de handelsdag niet meer in de markt willen zitten.
Maandag was een hele slechte dag, maar alle overige dagen in de afgelopen twee weken is de Dow steeds opgelopen ondanks steeds slechter wordend economisch nieuws.
alleen de verwachting is al -4.5%quote:Op donderdag 4 december 2008 14:45 schreef pberends het volgende:
The Census Bureau of the Department of Commerce - Fabrieksorders - 16:00
Die kan ook nog leuk worden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef pberends het volgende:
Typisch gevalletje van:
[ afbeelding ]
-8, -4,5% lijkt me erg weinig als je zo naar 2001 kijkt.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:51 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
alleen de verwachting is al -4.5%
hoe slecht kan het worden?
nou.......![]()
[ afbeelding ]
Boskalisquote:Op donderdag 4 december 2008 14:53 schreef slap het volgende:
Boskalis stond vanmorgen nog bijna +10%. Nu inmiddels -3%. Geinig. Baggerfonds.
Yep, ze zeggen dat het door de lage dollar komt dat dit er nog niet zo heel slecht uitziet. Maar goed zo laag staat ie ook niet meer. Dus kom maar opquote:Op donderdag 4 december 2008 14:55 schreef pberends het volgende:
[..]
-8, -4,5% lijkt me erg weinig als je zo naar 2001 kijkt.
moet je niet als je een keer verlies hebt 'm door laten lopen tot ie 0 euro waard isquote:Op donderdag 4 december 2008 15:14 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is handelen zonder transactiekosten toch leuk.
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Giantus het volgende:
Was gewoon een lol-ritjequote:Op donderdag 4 december 2008 15:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wie gaat er nou 3 sprinters verhandelen voor 1,59,.
Maar je hebt toch een aardige winst gemaakt? Je moet ook niet te hebberig worden, wees blij met je winst en kijk er niet meer naar om.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:31 schreef slap het volgende:
Ik had graag gezien dat Aegon idd zijn bodem zou opzoeken. Ik heb ze niet van de hand gedaan om naderhand getuige te zijn van een stijging.
Oh ja, winstwaarschuwingen was ik nog vergeten.quote:Op donderdag 4 december 2008 15:37 schreef jpjedi het volgende:
Denk niet dat we een bodem gezien hebben.. de stront begint nu pas boven te komen in het bedrijfsleven.
Wanneer ?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:36 schreef rvlaak_werk het volgende:
en zoals verwacht, gaat de DJ weer omhoog...
Doet ze anaal?quote:
Would you like salt with that, sir?quote:Op donderdag 4 december 2008 15:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
voor nu...
ok ok ik vind het opvallend
maar als W$ in de plus sluit dan eet ik m'n hoed op
qftquote:Op donderdag 4 december 2008 15:55 schreef ItaloDancer het volgende:
maar als W$ in de plus sluit dan eet ik m'n hoed op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |