quote:Op woensdag 3 december 2008 16:02 schreef ItaloDancer het volgende:
37,3? Nee helaas staat niet op de kaart
quote:U.S. Nov. ISM services falls to all-time-low 37.3%
WASHINGTON (MarketWatch) -- Nonmanufacturing sectors of the U.S. economy contracted at a record pace during November, the Institute for Supply Management reported Wednesday. The ISM nonmanufacturing index fell to 37.3% from 44.4% in October. The decline was broad-based with 17 out of 18 industries reported contraction The decline was larger than expected. Economists were looking the index to fall to 42.7%. The major sub-indexes also set record lows. The business activity index fell to 33.0% in November from 44.2% in the previous month. New orders fell to 35.4% from 41.5%. The employment index fell to 31.3% from 41.5%. Inflation pressures eased. The price index plunged to 36.6% from 53.4% in the previous month.
Er is een verschil tussen de beurs en de reële economie. De beurs loopt voorruit.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:10 schreef SjonLok het volgende:
Toch, waarom zie ik deze treurnis niet op een of andere manier terug? Ik heb geen buren die werkloos worden. Ik zie niet veel meer zwervers op straat. Ik zie geen lege schappen in de winkels etc. De cijfers lijken een veel slechter beeld te schetsen dan de werkelijkheid.
we hebben toch al 7400 gezienquote:Op woensdag 3 december 2008 16:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
De steun () bij de 8000 eindelijk echt doorbroken
? Dan moet er nog heel wat gebeuren denk ik
.
PPT, PPT.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:11 schreef ItaloDancer het volgende:
we hebben toch al 7400 gezien
normaal wel maar ze loopt niet snel genoeg en wordt ingehaaldquote:Op woensdag 3 december 2008 16:11 schreef Plux het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de beurs en de reële economie. De beurs loopt voorruit.
Om daarna binnen notime weer boven de 8k te staan.quote:
10% denk ik niet, wel 2 tot 5 procent. Maar ik denk niet dat het ECB verder gaat dan 75.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:18 schreef edwinh het volgende:
puur speculatief, als morgen de ecb de rente omlaag gooit met 1% ,krijgen we dan een licht herstel van 2 dagen.....met een procent of 10% erbij...
Speculatief inderdaad. Niks is meer zeker.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:18 schreef edwinh het volgende:
puur speculatief, als morgen de ecb de rente omlaag gooit met 1% ,krijgen we dan een licht herstel van 2 dagen.....met een procent of 10% erbij...
jawelquote:Op woensdag 3 december 2008 16:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Om daarna binnen notime weer boven de 8k te staan.
laat ze eens gek door daar en het 1.25% omlaag gooien:D , is zit te dubben om nog effe wat te kopen en vrijdag middag mits positief rendement weer te dumpen.......quote:
verwachting is 1%, door alle hoop verwacht men het nu... Hope breeds expectation.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
1%, een halfje is de verwachting toch?
mijn koersdoel is 11 euroquote:Op woensdag 3 december 2008 16:27 schreef Plux het volgende:
Zo, AM kruipt naar 15 euro. Een half jaar geleden of wat zaten ze nog op 65 euro te bouncen.
Als de economie weer draait, allemaal in AM instappen. Dit wordt kassa..
Langer dan 1 dag is al riskant. Alles kan, niks is meer zeker in deze suckersmarkt.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:29 schreef edwinh het volgende:
laat ze eens gek door daar en het 1.25% omlaag gooien:D , is zit te dubben om nog effe wat te kopen en vrijdag middag mits positief rendement weer te dumpen.......
Sssst, ik zit ze beetje lekker te maken. Mag ik, ja?quote:Op woensdag 3 december 2008 16:33 schreef ItaloDancer het volgende:
65 euro was ook echt BELACHELIJK duur
dus je moet het niet vanaf dat niveau bekijken
daar heeft TOM2 ook gestaan
Ook al vliegt AEX naar 300 dankzij DJ, er is niks meer zeker. De hele ratio-markt is verkloot. Het is nu vooral gokwerk en lucht, veel lucht.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:33 schreef massachusetts_avenue het volgende:
Mochten we onze laatste bodem kunnen bereiken ga ik voor het eerst sinds een lange periode een klein gedeelte inkopen in aandelen.
ja maar waar was die 65 euro op gebaseerd.....quote:Op woensdag 3 december 2008 16:27 schreef Plux het volgende:
Zo, AM kruipt naar 15 euro. Een half jaar geleden of wat zaten ze nog op 65 euro te bouncen.
Als de economie weer draait, allemaal in AM instappen. Dit wordt kassa..
edwinh 8210quote:Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
rondje slotgok Dow Jones vandaag?
ItaloDancer 7924
Wordt t maar ns tijd voor uitzonderlijk positief nieuws, zitten we zo onder de 7000quote:Op woensdag 3 december 2008 16:36 schreef rvlaak_werk het volgende:
ik zeg het vaker, maar ze zijn helemaal de kluts kwijt daar in de VS... hoe slechter het nieuws, hoe hoger de beurs...
Lekker belangrijk, de hele ratio is weg.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:39 schreef edwinh het volgende:
ja maar waar was die 65 euro op gebaseerd.....
8180quote:Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
ItaloDancer 7924
Zoals de grafiek er nu uit ziet... +0.5%quote:Op woensdag 3 december 2008 16:38 schreef ItaloDancer het volgende:
ItaloDancer 7924
Roulette kan je ook nergens op baserenquote:Op woensdag 3 december 2008 16:43 schreef Plux het volgende:
Wat heb je aan voorspellingen, als je nergens meer op kunt baseren?
for teh lolz jwzquote:Op woensdag 3 december 2008 16:43 schreef Plux het volgende:
Wat heb je aan voorspellingen, als je nergens meer op kunt baseren?
neh alleen vanavond beige book (20:00)quote:Op woensdag 3 december 2008 16:51 schreef rvlaak_werk het volgende:
[..]
Idd, altijd wel grappig
Komen er nog meer cijfers?
quote:De achtergrond
Beige book is feitelijk het Fed rapport "Summary of Commentary on Current Economic Conditions by Federal Reserve District". Het wordt gepubliceerd net voor de FOMC vergadering, die de intrestvoeten bepaalt. Het rapport informeert de leden van de vergadering over economische ontwikkelingen sedert de laatste vergadering.
Het rapport wordt 8 maal per jaar gepubliceerd en bevat actuele informatie over de economische gang van zaken over alle sectoren heen. De informatie is afkomstig van economisten, marktexperten en topbedrijfsleiders.
Quid de beurs en de beleggers?
De invloed van het Beige book mag niet overdreven worden. Het rapport meet de slagkracht van de economie maar weerspiegelt niet per se de mening of overtuiging van de leden van de FED. Enkel indien het rapport een grote verrassing inhoudt, kan dit een invloed hebben op de beurs in het algemeen.
Sterke punten van het Beige book
- De gegevens zijn vaak niet ouder dan een paar weken en dus eerder aan de actuele kant.
- Het Beige book is ook wat de FOMC leden lezen en vaak kan hun rentebeslissing er uit afgeleid worden.
Zwakke punten van het Beige book
- Het Beige book weerspiegelt niet per se de mening van de leden van het FOMC. Het bevat louter indrukken van de economische gang van zaken in de diverse staten van de VS. Het Beige book bevat geen statistische gegevens maar eerder beschrijvende informatie.
Zo kan een bepaalde staat meer informatie over de landbouw publiceren dan een andere, indien zijn dit relevant vindt.
Hoe weet jij dat nou? Misschien staat er wel n heel team per machine 24/7 bij die apparaten. Misschien worden die apparaten wel actief gekoeld met bladblazers.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:59 schreef edwinh het volgende:
Dat die dollar machines van de FED nooit aan de kook raken.......
Hoor ik daar logica?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit is echt idioot, je ziet ook dat de Europese beurzen het niet echt vertrouwen (CAC nog -0.6%)
na de dikke stijging van gisteren zelfs
Komt een snoekduik aan straks dat lijkt me toch zeker
is er niet een dj genoteerd bedrijf dat machines maakt, dat plotseling verdacht snel stijgt?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:02 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Misschien staat er wel n heel team per machine 24/7 bij die apparaten. Misschien worden die apparaten wel actief gekoeld met bladblazers.
ik dacht eerst dat het zo zou gaan, leuke eindejaarsrally, januari komen de bedrijfscijfers en dan BAMquote:Op woensdag 3 december 2008 16:58 schreef Tokamak het volgende:
Volgensmij worden alle slechte cijfers systematisch genegeerd ofzo, om strax in januari/februari in 1 keer uitgekost te worden zodat de Dow tot 5500 daalt en de AEX tot 150
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:02 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou? Misschien staat er wel n heel team per machine 24/7 bij die apparaten. Misschien worden die apparaten wel actief gekoeld met bladblazers.
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:03 schreef edwinh het volgende:
[..]
is er niet een dj genoteerd bedrijf dat machines maakt, dat plotseling verdacht snel stijgt?
quote:Op woensdag 3 december 2008 17:03 schreef edwinh het volgende:
is er niet een dj genoteerd bedrijf dat machines maakt, dat plotseling verdacht snel stijgt?
quote:DOW WO 03/12/08 A/T PLUNGE PROTECTION CORP. 218249,18 +1457291,12 +115,47%
Wat is dit?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:03 schreef kasper het volgende:
Tokamak 8637
rvlaak 8460 ergens
edwinh 8210
PietjePuk007 8180
Llotyhy 8116
ItaloDancer 8056
Kasper 7985
okquote:Op woensdag 3 december 2008 17:16 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Het aantal wandelende takken dat iedereen bezit...
De vraag is: wat noem je een eindejaarsrally als de beurzen elke week een rally omhoog en omlaag lijken te hebben?quote:Op woensdag 3 december 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ik dacht eerst dat het zo zou gaan, leuke eindejaarsrally, januari komen de bedrijfscijfers en dan BAM
maar ja de macrocijfers zijn ZO slecht en er zijn nog zoveel instellingen die van hun aandelen af moeten
dat een langdurige rally niet echt houdbaar is
hoogstens een paar dagen...
Een gekkenhuis.quote:Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef pberends het volgende:
De vraag is: wat noem je een eindejaarsrally als de beurzen elke week een rally omhoog en omlaag lijken te hebben?
Een redelijke stijging (10% in een normale markt, 20% in een markt als deze) gedurende de laatste weken van het jaarquote:Op woensdag 3 december 2008 18:18 schreef pberends het volgende:
[..]
De vraag is: wat noem je een eindejaarsrally als de beurzen elke week een rally omhoog en omlaag lijken te hebben?
Right, over zinloos product gesproken !quote:
Een AEX gaat niet naar de 300 dankzij de DJ. Zoveel invloed heeft de DJ nou ook weer niet op de AEX ook al is die relatief geamerikaniseerd.quote:Op woensdag 3 december 2008 16:35 schreef Plux het volgende:
[..]
Ook al vliegt AEX naar 300 dankzij DJ, er is niks meer zeker. De hele ratio-markt is verkloot. Het is nu vooral gokwerk en lucht, veel lucht.
Van andere turbo's profiteer je toch automatisch van de volatiliteit, dus dit product lijkt me ook onzin.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:45 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Right, over zinloos product gesproken !![]()
Dit klinkt in werkelijkheid misschien leuk om daarin te gaan beleggen maar ik vraag me af of daar vraag naar is.
Zie 'm nu pasquote:
AEX 5 december: 220 puntenquote:Op woensdag 3 december 2008 18:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Een redelijke stijging (10% in een normale markt, 20% in een markt als deze) gedurende de laatste weken van het jaar![]()
Maar daar is nu dus (nog) geen sprake van.
Nogmaals.quote:Op woensdag 3 december 2008 19:53 schreef pberends het volgende:
Niet de Dow jongens, die beurs slaat nergens op. De S&P moet je hebben!
quote:Op woensdag 3 december 2008 20:27 schreef M.Melandri het volgende:
Werktijden van PPT zijn wel kort, van half 9 tot 10 (NL tijd)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |