Puur sentiment dit, ik denk dat een volatiele dag wordt tot aan het rentebesluit.quote:
hoe laat is dat?quote:Op donderdag 4 december 2008 09:55 schreef pberends het volgende:
[..]
Puur sentiment dit, ik denk dat een volatiele dag wordt tot aan het rentebesluit.
Jeemz.. dat is ook niet te zuinig zeg.quote:Op donderdag 4 december 2008 10:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Zweedse centrale bank verlaagt rente met 175 bp tot 2,0%
13.45 vergadering, 14.30 besluit en PBquote:
Niet zuinig inderdaad, maar tegelijkertijd zeggen ze ook dat er niet meer kruid in het vat zit:quote:Op donderdag 4 december 2008 10:19 schreef rvlaak_werk het volgende:
Zweedse centrale bank verlaagt rente met 175 bp tot 2,0%
Dit kan een bodem zijn... Als we echter de grafieken van '29-'39 erbij halen, zien we een ander beeld. Het blijft dus afwachten.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Giantus het volgende:
Ik heb het gevoel dat er nu toch echt een bodem gevormd wordt. Het is duidelijk dat de beurzen bijna niet meer reageren op negatief nieuws. Philips met een winstwaarschuwing staat maar 0,8% in de min. De dow stijgt bij erg slechte macro economische cijfers etcetc
Dit zou inderdaad kunnen betekenen dat we volgend jaar een relatief saai jaar gaan krijgen waarbij de AEX tussen de 200 en 300 zou blijven schommelen.
De reele economie begint nu klapjes te krijgen, consumenten beginnen angstig te worden en bedrijfswinsten gaan nu dan ook daadwerkelijk naar beneden. Als de beurs nu een bodem begint te vormen ziet het er allemaal best goed uit. De beurs is namelijk toch een graadmeter van de te verwachten winsten van bedrijven, waarmee je zou kunnen concluderen dat de economie zich momenteel dichtbij het dieptepunt begeeft. Overigens zie je het wel vaker, als consumenten banger beginnen te worden zit je dichtbij het dieptepunt van de recessie en begint de weg omhoog alweer vaak!
Hier heb ik zo mijn bedenkingen bij. De macro-economische cijfers worden alleen maar slechter en toch die rally's vorige week op de Dow en gisteren en eergisteren weer positief gesloten. Ik heb het gevoel dat het echt puur de paniek is om de boot te missen die voor die stuwing opwaards zorgt in plaats van dat we het diepste dal al gehad hebben.quote:Op donderdag 4 december 2008 11:46 schreef Giantus het volgende:
Ik heb het gevoel dat er nu toch echt een bodem gevormd wordt. Het is duidelijk dat de beurzen bijna niet meer reageren op negatief nieuws. Philips met een winstwaarschuwing staat maar 0,8% in de min. De dow stijgt bij erg slechte macro economische cijfers etcetc
Dit zou inderdaad kunnen betekenen dat we volgend jaar een relatief saai jaar gaan krijgen waarbij de AEX tussen de 200 en 300 zou blijven schommelen.
De reele economie begint nu klapjes te krijgen, consumenten beginnen angstig te worden en bedrijfswinsten gaan nu dan ook daadwerkelijk naar beneden. Als de beurs nu een bodem begint te vormen ziet het er allemaal best goed uit. De beurs is namelijk toch een graadmeter van de te verwachten winsten van bedrijven, waarmee je zou kunnen concluderen dat de economie zich momenteel dichtbij het dieptepunt begeeft. Overigens zie je het wel vaker, als consumenten banger beginnen te worden zit je dichtbij het dieptepunt van de recessie en begint de weg omhoog alweer vaak!
De beurs daalde ook direct 3 punten op dat berichtquote:Op donderdag 4 december 2008 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Men is toch wel wat teleurgesteld dat de BOE de rente gewoon met een procent puntje verlaagd! Wat zal dat betekenen voor de reactie op de wijziging van de ECB?
wat hadden ze verwacht dan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:08 schreef Lemans24 het volgende:
Men is toch wel wat teleurgesteld dat de BOE de rente gewoon met een procent puntje verlaagd! Wat zal dat betekenen voor de reactie op de wijziging van de ECB?
13:45 rentebesluitquote:Op donderdag 4 december 2008 10:42 schreef slap het volgende:
[..]
13.45 vergadering, 14.30 besluit en PB
Ik gok zelf 0,5 tot 0,75% Een hele procent geloof ik niet direct in.
Na 14.30 dus met deze wetenschap down, tenzij WS ons omhoog sleept.
* slap is uitgegokt voor vandaag
-1%, werd ook -1%.quote:
650 stuks long ingekocht terwijl de beurs in 1,7% op plus stond. Verkeerd moment helaas. Nu maar hopen dat AEX hoger sluit, als PPT de DJ omhoog laat knallen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:25 schreef pberends het volgende:
-1%, werd ook -1%.
Ze hadden meer gehoopt ivm de grotere verlagingen van Zweden enzo.
Maar waarom zou je long gaan?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:42 schreef Lemans24 het volgende:
13:50, na een daling van de AEX met twee punten (hoop ik) lijkt me een goed moment om long te gaan.
Ik zie de Amerikaanse beurzen vandaag en morgen niet veel positiefs doen eigenlijk. Zeker omdat de S&P gister en eergister al 3 en 4% is gestegen.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:39 schreef Plux het volgende:
[..]
650 stuks long ingekocht terwijl de beurs in 1,7% op plus stond. Verkeerd moment helaas. Nu maar hopen dat AEX hoger sluit, als PPT de DJ omhoog laat knallen.
De eindejaarsrally is allang begonnen. Alleen niet in een rap tempo, het gaat gestaag.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:15 schreef Lemans24 het volgende:
Italodancer, ik heb je niet-beleggingsadvies toch als advies gezien...
Dank je!
400 euro, en nog niet verkopen. Pberends, je hebt discipline.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef pberends het volgende:
03-12-2008: 400x SS255 á 2,32 (gekocht)
04-12-2008: 400x SS255 á 2,33 (verkocht) nettowinst: 4,00 euro
Yes!
Stond vanochtend 400 euro in de min, dus dit was best een goede deal.
Slim, Aegon blijkt vaak te toppen op een euro of 4.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:31 schreef slap het volgende:
Zo, die laatste paar achterlijke Aegons de deur uit geschopt. Da zal ze leren!
Kan nu alleen nog maar down gaan, aju
Yep, ben er eentje van domme vragen, maar wijze beslissingen. LOLquote:Op donderdag 4 december 2008 14:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Slim, Aegon blijkt vaak te toppen op een euro of 4.
als het tegenvalt gaan we omhoogquote:Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef pberends het volgende:
Vorige keer vielen die steunaanvragen ook wel mee, dus niet zo vreemd.
Ik begin het te leren. Ik had eerder vaak de neiging om te verkopen als het eventjes niet goed ging.quote:Op donderdag 4 december 2008 14:32 schreef Plux het volgende:
[..]
400 euro, en nog niet verkopen. Pberends, je hebt discipline.
dat noemen ze nu juist disciplinequote:Op donderdag 4 december 2008 14:34 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik begin het te leren. Ik had eerder vaak de neiging om te verkopen als het eventjes niet goed ging.
quote:Op donderdag 4 december 2008 14:30 schreef pberends het volgende:
03-12-2008: 400x SS255 á 2,32 (gekocht)
04-12-2008: 400x SS255 á 2,33 (verkocht) nettowinst: 4,00 euro
Yes!
Stond vanochtend 400 euro in de min, dus dit was best een goede deal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |